Ta ingen skit....

Ta ingen skit !

Det finns massor av människor i relationer som tassar på tå och som tar så mycket mer skit än de borde

Genom åren har jag mött kvinnor som typ aldrig säger sin mening eftersom andra hälften blir stött och surar

 

Kvinnor som hela tiden småljuger eftersom mannen annars skulle kunna bli förbannad

Kvinnor som har egen bra inkomst och som köper en designerblus för 1500 spänn men säger hemma att den kostade 299 kronor på rea.

Kvinnor som  har förbud när det gäller att åka på semester en vecka med en väninna och kvinnor som  suddar bort sin egen personlighet och anpassar sig och  tänjer på alla gränser och liksom tappar bort sig själva.

 

 

 

Det finns massa män också som far illa i relationer och framförallt har jag mött dem i samband med svartsjuka fruar som inte har några gränser alls.

Är du i en ny relation och  inte fullt ut kan vara dig själv – då är detta ett tecken på att relationen inte är rätt för dig !

Behandla inte din man eller fru eller sambo som en bebis som du måste tassa på tå inför.

Var dig själv, sätter ner foten och sen låter du motpartens reaktion avgöra om du ska fortsätta relationen eller ej.

 

 

Ju längre du befinner dig i en  destruktiv relation… desto svårare blir det för dig att komma loss… men det är aldrig någonsin försent.

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Något om B kvinna? Kommer det dyker upp snart igen? Jag längtar efter henne så alltid😊

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som om jag fråga fel fråga hela tiden som inte svar på dessa frågor.

Så jag fråga om du ser något spontanta om mig? Något nytt? Något speciellt som jag behöver på för fånga det?

Något spontanta ser du?

Ha det bra😊

3 Skorpan:

skriven

Ja på nåt sätt känner jag igen mig o blir nog inte glad över det. Borde ha förstått att gå i ett mycket tidigt skede, men icke... O nej, det är aldrig försent, man måste bara samla en massa kraft o sen hoppa ut i tomma intet o se hur mycket som hölls ihop o påbörja uppbyggandet av sig själv. Det tar tid o kraft o är så värt den frihet man får...

Söndag igen, vart går dagarna? Majmånad har snart gått o sommaren är här. Ser du nåt kring min sommar Es? Nåt ställe jag "borde" besöka eller nåt jag speciellt jag "borde" göra? Hoppas så att jag orkar vara aktiv denna sommar o att den kommer med mycket glädje o en massa karlar förstås ;D. Nå det är ju banne i mig önsketänkande ;).

Får se hur denna söndag kommer att te sig, jag har ingen aning... Åka bort eller vara hemma? Inte vet jag :D.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,så har min vännina det. Hon kan inte säga till sin kille att hon köpt en ny jacka utan hittar på saker att den är gammal eller lånad. Skulle jag inte få köpa vad jag vill för mina egna pengar i en relation skulle jag göra slut.
Ser du ngt positivt som kommer hända mig i sommar ? Ngt kul.
Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli en resa, kort eller lång, men den blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har väl fråga fel fråga hela tiden som inte svar på dessa frågor.

Då fråga jag om du ser något varning runt mig som jag borde undvik?

Ha det bra

Svar: Nej någon varning ser jag inte... och jag försöker besvara en fråga per dag och person... det är sällan som någon får svar på flera frågor.. kram :)
Esmaralda

6 AnnaK:

skriven

Ja, det var ju ungefär min relation. Ett jävla tassande på tå och strykande medhårs etc. Inte varit mig själv på många år nu. Och lär ju fortsätta så förevigt gissar jag. Snart slösat bort hela livet. Finns ju så mycket annat jag vill och alldeles inom räckhåll. Försent för allt det braiga tro?

Kram 🤗

Svar: Det är aldrig försent att välja det liv man vill leva, kram :)
Esmaralda

7 Silvertassen:

skriven

God morgon Es!
Jag undrar om jag någonsin kommer bli överraskad i samband med min födelsedag? Vare sig det är en fest eller inte? Kanske "kidnappad" på roligheter? Kram ❤️

Svar: Det kommer du att bli så småningom, kram :)
Esmaralda

8 Liljan:

skriven

Jag håller helt med, när självständigheten plötsligt inkluderar dennes respektive. När den respektive alltid måste kollas med innan man kan planera en dag eller tid med sig själv eller en vän etc.
Det smusslas och ursäktas alltid att "han/hon är bara sån" och t o m kommer undan med sitt beteende. WTF?
Man är så rädd för "smällen" som ev ska uppstå. Psykisk som fysisk.
🌺
Jag tar en sak i taget nu, kände mig nästan sjuk sent igår, som att jag inte ens orkade tala. Varit orolig inatt och fick gå ut på balkongen vid 2.30 inatt för att svalka mig. Det är skönt att få ha den möjligheten iaf.
Det blir lågintensiva uppdrag idag 🌺
Kram

Svar: Ja man får se upp så man inte förhandlar bort sig själv !Kram :)
Esmaralda

9 Alie:

skriven

God morgon,
Ja, många som lever i fel förhållande..
Gårdagen blev så trevlig. Skratt, mat och underhållning, känner mig så nöjd.

Hur mår han innerst inne i sig själv?
Kram :) 🌷

Svar: Så härligt med en fin lördag ! Det ger god energiHan mår kanske inte 100 %, kram :)
Esmaralda

10 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊

Ja så hade jag i förra relationen...minsta lilla sak jag framförde som var kritik togs inte väl emot till slut vågade man inte ta upp nått för allt blev en stor sak man kunde inte ens skämta om saker som handlade om han. När det väl blev en konflikt o det slutade med att vi inte kommunicerade så kunde han inte säga att han gjort fel och ta kontakt o be om ursäkt utan jag fick oftast kontakta han för att försöka lösa konflikten.I början dolde han mycket av hans "speciella sätt som person" men ju längre vi var tillsammans desto mer visade han. När han blev arg gick det inte att kommunicera med han utan det man sa nådde inte fram.

En fin person på många sätt men väldigt speciell.

Kram Birgitta

Svar: En sådan personlighet blir slitsam... kram :)
Esmaralda

11 Bjork:

skriven

Hej hur träffas jag och jerry?

Blir han glad om jag tar kontakt?

Kram

12 lilla m:

skriven

Hej Es, hur sannolikt är det att han hör av sig igen? I procent? Kram

Svar: Han hör av sig men det kan dröja, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför vill C kvinna skype med mig?

Ha det bra

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag gör en inlägget på 17 juni av den jubileum dag då jag skriva om jag har en förebild i den företag på facebook?

Något positiv som jag kan gör än få negativ.

Kan jag gör en inlägget om det? En gång kan jag var ärligt bara på facebook.

Ha det bra

Svar: Ja, du kan skriva precis vad du vill på din FB och sen ska du inte bry dig så mycket om kommentarerna och du ska försöka att inte övertolka dem, kram :)
Esmaralda

15 Naturvän:

skriven

Hej!

Nej, tack o lov, inget jag känner igen från mina relationer, usch vad jobbigt att genomlida.

Lite varannan dags väder, men idag blir det målning av förråd. Planterar om lavendel och pysslar i trädgården och bara har det bra, drömmer om ett stort inglasat uterum, men tyvärr ej ekonomi ännu, planera kan man ju ändå göra.

Ett Attefallshus har vi också plats med, skall bli så intressant om du delar med dig lite av ert bygge på din blogg...blev du nöjd med blomsteramplanarna?

Hoppas innerligt min soulmate gillar och uppskattar
att fixa och dona med hus, att han är lite av en estet,jag behöver verkligen en hjälpande hand....
undrar var han håller hus?

Blir hämtpizza ikväll tillsammans med sonen, hoppas vädret håller i sig så vi kan sitta ute i trädgården.

Ha en fin Söndag!
Kram

Svar: Ja, vi ska snart påbörja grunden till Attefallshuset.. ska bli spännande !Hämtpizza kanske det blir här också idag:) Kram
Esmaralda

16 T:

skriven

Hej es! Vad tror du om min relation framåt? Är jag i den rätta relationen eller kommer de komma någon ny/ gammal person i detta livet i någon framtid?

Tack!!

Svar: Det kan komma en tid när du på allvar ifrågasätter nuvarande relation.... kram :)
Esmaralda

17 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Där har jag levt, i ett destruktivt förhållande i dryga 20 år, sista åren var hemska men till slut kom jag loss med många hemligheter och mycket planering från Soc och polis bl a. Det har kostat oerhört mycket smärta och sorg och jag lider fortfarande 3 år senare, mitt hjärta har gått sönder många gånger av saknad till mina barn som stannade kvar… när kommer mina 2 pusselbitar att göra mitt hjärta helt igen? Börjar dom närma sej?
Saknaden och sorgen gör så ont…💔
Kram💞

Svar: Det tar lite tid ännu... men det kommer att lösa sig och pusselbitarna infinner sig... du agerade helt rätt och du ska vara stolt över dig själv, kram :)
Esmaralda

18 Pia1 :

skriven

Den största fördelen med att vara singel är just det. Aldrig behöva ha den där klumpen i magen för att en partner ska bli sur! Visst finns det nackdelar också som praktiska saker men det är ändå inget som mina ex varit behjälpliga med.

Svar: Exakt så !! Kram :)
Esmaralda

19 Jossan:

skriven

Godmorgon

Så härligt att träffa släkten igen! Det var så trevligt. Jag trivs väldigt bra med min släkt förutom min ens moster som hugger i allt jag säger vilket är sjukt tråkigt. Känner mig inte omtyckt av henne..

Såg kärleken mellan kusinbarnet och hennes pojkvän. Asså som jag kan sakna den tonårsförälskelsen. Han var precis så som J var mot mig innan han blev ett svin.

Längtar till någon ser på mig så som han såg på henne. Hoppas han den där rätte kommer snart. Känner mig redo nu. Och hoppas jag visar det utåt.

Tror du jag får ta med någon till kusinjulen i år?
Vill bli behandlad som en prinsessa igen..

Kram

Svar: Jag tror faktiskt att huggande moster gillar dig - men visst är hon lite speciell !Kärleken kommer.. men kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

20 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska shöpa triss lott från 30 kr från presbyrån fem stycken 😫 blir det någonting Esmaralda 😓

21 LottaS:

skriven

Intressant att han ibland tänker mer än vänskap. Men tydligen inte så att det stör vår vänskap. Ser du då vad han attraheras av? Och har han tänkt sig att vi kunnat ha en relation ifall jag varit singel då han var eller är det ytligare än så?

Svar: Han gillar dig som person och tycker att ditt yttre är fint så han reagerar helt normalt....han försöker inte tänka på hur det kunnat bli om inte om funnits, kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Oj, somnade om o det blev en andra uppstigning. Drömde om en byggnad vars trappuppgång blev fylld med vatten o atr der också sioorade in vatten genom golvet i andra utrymmen. Märklig dröm, ser du månne nåt budskap Es?

Hade jag blivit uppe första gången jag steg upp ja då hade jag kanske fått nåt annat än första tvättmaskinen tvättad, eller så inte ;).
Kram Skorpan

Svar: Nej något budskap kommer inte till mig om din dröm, kram :)
Esmaralda

23 Agnes:

skriven

Huvudsaken att mannen mår bra. Skit samma att barn offras, kvinnan själv kränks o dagligdags blir spottat på, mannen ska må bra!

Därför är jag singel. Orka fan jiddra med en karl som tar sig ton o tror att jag ska dansa efter hans pipa. De kvinnor, och män, som tror att de inte kan gå vidare...vakna. Vad kan vara värre. Just nu lämnar folk sina hem, sina liv o sina länder. Tror att det är bra mkt värre än att lämna en partner som med alla medel misshandlar psykiskt, begår övergrepp o får sina barn omhändertagna av soc enkom för att djävlas med den andra partnern.

Men mannen måste må bra...

Ha det bäst alla! ;0}

Bara för att...tack Gode Gud att jag är singel. Män är manipulativa och har alltid en tanke på hur de ska kunna förbruka en kvinna.

Svar: Kram :)
Esmaralda

24 . :

skriven

Hej Es!

Det är en 90 årig tant (som förövrigt verkar jättegullig) som jag träffat på vägen in till stan två gånger, som vill bjuda på middag. Ja sa att "ja varför inte". Och ja, jag vill träffa henne, men det känns märkligt att gå på middag hos någon man träffat två gånger. Nu var detta i tisdags (tror jag) och jag försöker peppa mig själv till att våga ringa (jag gillar inte att prata i telefon), men jag känner inte för en middag just nu. Kan jag lite fint få fram att jag bara vill prata en stund?
Nu tror jag dock att hon är jättesnäll.

Svar: Ja, hon verkar vara jättesnäll och middag är ju alltid trevligt men du kan ringa och föreslå att ni bara tar en kopp kaffe och säger att du inte kan stanna så länge... och därmed kan du känna av hur det funkar... härligt med äldre människor som är lite spontana och tar initiativ, kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Esmaralda jag missade vinst på joker svenska lotto 1,2 jag är så dum och arg på mıg att jag kastade trissen med tre klöver för några år sedan, du visste att det är något Esmaralda 😞 Esmaralda ser du något Esmaralda jag ska shöpa fem triss lottar från 30 kr från presbyrån 🤔

Svar: Jag ser ingen tur för just nu vad det gäller större vinster.. lite smått kan det bli men knappast mer, kram :)
Esmaralda

26 Jossan:

skriven

Jag vet egentligen inte om jag varit i destruktiva förhållande. Det med T kanske var det ändå.. Han kunde komma med gliringar om saker. Kunde väl egentligen nedvärdera saker jag sa och sånt. Sen L struntade ju i mig, lovade att han skulle komma till mig för att det skuta att han inte ens dök upp..
Så de har kanske inte varit destruktiva förhållande.. Men T var inte snäll alltid så det är sjukt hur jag fortfarande kan sakna honom..
Har fortfarande inte fått mina saker från honom.

Sjukt att man kan sakna någon så..

Idag är det dags för visning.. Blir nog bra men har nog inte så stor chans då jag har plats 6..

Kram

27 Ia:

skriven

Hej
Idag var det som att läsa om sig själv 🙈 vilket har gjort att man glömt bort vad man själv vill, tappat sin egen vilja. Man har börjat bygga upp sin vilja men vad fort det går att backa och lyssna på vad andra vill. Det värsta är ända att han gör samma sak mot barnen. Detta har även medfört att jag tappat alla vänner, känner mig ensammen, vill komma vidare, träffa någon som bryr sig om mig, vän eller en livspartner,
Vad tror du kommer det in någon i mitt liv inom en snar framtid?

Kram

Svar: Det kommer vänner och det kommer kärlek till dig men första ska du landa ordentligt i nuet, kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det blir denna gång i Bulgarien att jag träffar manen med gott hjärta eller dröjer det Esmaralda och blir i Sverige 🤔

29 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur många år det dröjer innan min bror kommer att träffa nogån med gott hjärta som du såg för honom 😊 du är tveksamt om tjejen som min bror har kontakt via mobilen och med tiden du såg bra relation för min bror Esmaralda 🙂

30 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟 ser du Esmaralda om det blir lägenhet för min bror Esmaralda eller hus med trädgård under året 🙂

31 Mercan :

skriven

Vad menade du med smått vinst Esmaralda 🤗 blir det t ex 1000 kr om jag shöper idag triss lott från 30 kr från presbyrån fem stycken Esmaralda 🤗

32 Jossan:

skriven

Dröjer ännu en tid? Han var ju nära innan? Vad har hänt? Kan det bara ändras så?

Helt ärligt så känns det som jag aldrig kommer träffa någon..

Tror snar inte på att det finns någon för mig...

Kram

33 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag och min man firade 11 år som gifta igår men vi har varit ihop i 23 år i år. Han är toppen men ibland blir jag besviken på mig själv för att jag jamsar med lite mycket. Han vill helst inte åka någonstans utan trivs bäst hemma. Detta gör många gånger att jag inte heller gör det jag kanske vill för då får jag åka ensam. Jag har en dröm om att åka till Skåne och besöka vissa platser jag läst om men han tycker det är långt och vi har ju varit i Malmö ett par gånger på fotboll så den resan är ju redan gjord tycker han.
När barnen var mindre planerade vi semester och åkte alltid iväg. Numera vill min man inte åka någonstans. Det är för långt oavsett vart man ska och bränslet är dyrt. Han tycker jag ska skaffa en hobby men när jag hade tänkt anmäla mig till en möbelrenoveringskurs undrade han vad jag skulle renovera och om jag hade intresse för sådant och då struntade jag i det. Det blir sällan någon pepp och då håller jag igen med mina tankar och drömmar och jag har ju egentligen mig själv att skylla?!

Kram❤️

Svar: Vill du resa så självklart ska du resa... åk ensam eller med en kompis... du behöver den upplevelse och goda energi som miljöombyte ger... kram :)
Esmaralda

34 Jossan:

skriven

Dröjer ännu en tid? Han var ju nära innan? Vad har hänt? Kan det bara ändras så?

Helt ärligt så känns det som jag aldrig kommer träffa någon..

Tror snar inte på att det finns någon för mig...

Kram

35 Sunday:

skriven

Usch för dessa relationer! Har också tassat på tå ibland men mest har det handlat om att männen mest brytt sig om sig själv och jag har kommit i sista hand. Vilket gör att jag hellre lever själv då jag inte hittar någon fin man som har det jag söker.

Nu önskar jag att min ekonomi blir starkare igen. Har väntat länge!

Visst berör det att jag inte kommit förbi och hälsat på?

Ha en lugn och skön söndag. Snart går vi in i Juni :) Kram

Svar: Ja att tillbringa sitt liv tassande på tå ska man helt klart välja bort !Ja, att du inte kommit förbi har förorsakat lite funderingar... kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tur att det inte var en varning med drömmen då t ex läckage eller drunkning. Det hoppas jag klara mig undan, huga...
Kram Skorpan

37 Frasse:

skriven

Hej
Hur kan jag oftast känna på mig saker och ting?
Exempelvis när mitt ex har vänstrat. Jag har känt på mig att något inte varit som det ska...till och med så har jag känt vilken person han vänstrat med.
Jag har tänkt på en sak....hur har han tänkt dom gånger han vänstrat bakom min rygg? och varför har han varit med andra kvinnor?

Svar: Du har helt enkelt en utvecklad känsla och det är ju både på gott och på ont.Ditt ex verkar ha ett behov av bekräftelse från andra kvinnor.. kram :)
Esmaralda

38 Jossan:

skriven

Jahapp, då är min syster sur på mig och min mamma bara för hon hade lovat mig att följa med på visningen. Min pappa hade visat intresse att gå på min systerdotters gympauppvisning. Jag ville också dit men hade glömt det när jag bokade visningen. Så min syster blev sur för att mamma skulle följa med mig istället. Så jag fick boka om visningen för att hon skulle kunna följa med. Nu sitter jag och gråter för jag är så trött på detta hon blir alltid sur för att mamma ska följa med mig. Men vem skulle annars följa med? Jag är inte så sugen på att gå på visning själv. Jag vill bara träffa någon nu så jag kan göra saker med.

Från att höra att kärleken är nära att det inte dröjer så länge till, till att det kommer tröja ännu en tid. Vad händer?

Tror jag inte kommer träffa någon alls.. Känns inte som det..

Denna dagen blev ju inte speciellt peppande..

Kram

Svar: Det är precis såhär det blir i familjer ibland.. se det som något helt normalt ! Kram :)
Esmaralda

39 AnnaK:

skriven

Nä, så är det väl. Men försent för mc åk och kvällsbad med min vän kanske? Måste få saker ordnat om jag ska göra sånt...

Kram 🤗

40 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Hoppas de som lever i förhållanden där man utplånar sig själv för att vara till lags finner styrka och lämnar .

Här sovs det länge ingen liten katt som är hungrig och jamar :-( Igår fick Maja lämna denna dimension och gå över regnbågsbron. Har alltid dåligt samvete för att jag tar ngt djurs liv jag hoppas fina lilla Maja förstår . Det är jobbigt att kunna bestämma över ett liv men allternativet var för plågsamt .
Sonen hjälpte mig gräva en grav så nu ligger Maja bredvid Häggen och har sällskap av kaninen Snövit , Med ngr statyer av en Uggla Talgoxe och en katt som pryder graven ligger hon vackert.
Moses är den som verkar sakna Maja mest ,han formligen älskade henne <3 Hon satt ju kvar så han kunde pussa henne

Kram Anki med flock som reducerats

Svar: Ja, det är förödande för glädjen och självkänslan att fortsätta leva i en sådan relation !Nu har fina Maja det bra... hon är frisk och stark och tacksam att hon fick lämna och resa hem nu när det var dags för henne
Moses kommer nog att sörja henne ett bra tag... men hon kommer ju på besök och Moses kommer förnimma henne då.. kram på dig och flocken !!
Esmaralda

41 Catarina:

skriven

Det jag kan fundera över är varför vi kvinnor säger "ja" till männen som vi måste förändra oss för. Är det för att vi ska bli valda?

Jag ser det gång på gång, att männen väljer kvinnor som inte passar dem, och väljer bort de som de har roligt tillsammans med och fungerar ihop med, men de ser de kvinnorna som kompisar. Kan det vara så att när vi kvinnor är ärliga med vilka vi är, då är inte männen intresserade av oss?

Svar: Man och kvinnor är olika... och det ska vi nog se som något positivt... men framförallt är vi alla individer som agerar och reagerar olika... kram :)
Esmaralda

42 Jen:

skriven

Tack för svar igår. Hade kunnat fråga och skriva massor om det (och läser gärna om det om du vill berätta mer nån dag)!

Har så svårt att släppa mitt ex. Undrar om jag kommer kunna gå vidare? Ha en relation någonsin igen där jag är lycklig?
En vän sa till mig att fokusera på att hitta någon som var ännu bättre än exet. Och jag insåg att det finns inget jag vill ha annorlunda utöver känslan att vara mer älskad och prioriterad. Men det problemet ligger kanske hos mig själv, i att jag behöver mer bekräftelse än vad som är rimligt?

43 Sunday:

skriven

Ja och det har jag gjort. Aldrig mer! Men du och din man Es verkar ju vara det perfekta paret :) Även om jag minns att ni var skilda och sen hittade tillbaka till varandra. Som en film :)

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt" :) Vad är det för funderingar? Kram

44 A:

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig,vadsomhelst?
Kram

45 TILL ANKI:

skriven

Beklagar sorgen efter din katt. Det är alltid svårt när det är dags för oss att hjälpa djuren över. Hälsningar från Fiskaren.

46 Skorpan:

skriven

Fick en pratstund med min snygga granne, trevlig o rasande grann ;). Varför ska alla bra karlar vara upptagna eller annars bara inte vilja ha mig? Såå dålig är jag väl ändå inte ;)?
Kram Skorpan

47 Igges matte:

skriven

Igår när jag pratade med sonen i telefon fick jag en insikt om hur min fobiska pers. påverkar mig och vad det är som jag behöver jobba med hos mig själv. Älskar dessa insikter även om det gör svinont i själva ögonblicket de poppar upp. Är detta ett tecken på att jag är i läkningsprocessen?

Kramar

Svar: Ja, dessa insikter är viktiga och att du kommit dithän att du kan ta dem till dig och analysera dem och förstå... innebär att du befinner dig i en läkningsprocess.. kram :)
Esmaralda

48 AnnaK:

skriven

Vet jag tjatat....men är det helt kört för mc?

Kram 🤗

49 Hej :

skriven

I 2-3v tid har killen jag gillar varit gullig i alla meddelanden. Sedan hade vi en liten tråkig stämning vilket man alltid får nångång, vi löste de. Efter det så skriver han annorlunda enligt mig (alltså inte exakt som innan). För mig känns det tråkigt och jag behöver ju ha lite mer bekräftelse. Vi har sagt att vi bara ska träffa/skriva med varandra. Han tycker jag inte ska övertänka meddelandena. det känns inte som han förstår mitt behov samtidigt är mitt behov ganska starkt för att jag blivit så fasansfullt lurad av andra, och det är på sätt och vis skönt att höra att man inte ska tänka för mycket. För allt hänger ju faktiskt inte på det.

Kan jag lita på det han sagt och säger och kan jag fokusera på helheten och inte enbart text?



Kram

50 CA :

skriven

Hej
Jag var hos Elena på kaffe tillsammans med nya grannarna. Jag hade sett fram emot att prata med henne då hennes döttrar är här, dom kan engelska men min nya granne som också var med, pratadehela tiden och mest franska. Elena frågade ibland något och jag svarade men nya grannen dominerade totalt all konversation. Sen frågade dom om jag var singel och om att hitta en man i Portugal. Jag kände att jag gick igång där och berättade att jag inte är intresserad av någon ny make överhuvudtaget.
Jag är ju spådd att träffa någon och det ska ju bli bra. Vet ju inte när det blir förstås. Och jag behöver ju hjälp med att gräva och fixa väggar osv här imitt hus. Men jag kanske inte får någon som gör jobbet vid mitt hus bara för att jag är ensam kvinna. Det gjorde mig deppig, det är ju inte ens en kulturskillnader utan ett fenomen som finns i alla kulturer.
Får jag hjälp med baksidan av huset snart?
Kram

Svar: Ja, det ser ut som om det kommer hjälp på ett eller annat sätt, kram :)
Esmaralda

51 Lillan:

skriven

Hej Es

Kan du se något bra som kommer hända mig?

Kram

52 <3:

skriven

Har Maja glömt bort mig ? Känner lite att min kärlek och vänskap med henne är över. Är jag för hård. Tror på sikt att det inte är bra för mig att umgås med en människa som är så utseendefixerad.
Även om vi verkligen klickade flera år med varandra. Festen var ett svek.

Svar: lita på din egen känsla, kram :)
Esmaralda

53 M:

skriven

Körde 1 mil idag också i det fina vädret :) Hur långt går du med dina stavar?

Köpt frukt och tänkte laga fruktsallad med vispgrädde lite senare. Mums :)

Handlar funderingarna om var jag är någonstans och om jag glömt och inte bryr mig längre? Kanske man även insett att jag betyder något?

Kram

Svar: Alltså, jag går en halvtimma och ser till att jag tar mig uppför ett berg varje gång... fast sonen envisas med att säga att det bra är en liten skitbacke...oförskämda unge :)Här har vi också haft fruktsallad men utan grädde minsann !
Jag ser inte riktigt hur tankarna går... bara att de finns.. kram :)
Esmaralda

54 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 lite smått kan det bli sa du och det blev så 🙂Esmaralda jag har ingen tålamod tills vi åker till Bulgarien till våra katter 😊 i fredags pratade vi med min far när min bror hade kommit från jobbet och min bror sa till min far att katterna hemma är viktiga att min far ska ge dem mat och vatten 🙃 ser du Esmaralda att vi får glädjas åt våra söta katter och kattungar 😔 Esmaralda jag shöpte bara en triss och det blev vinst 😄

55 Ali:

skriven

Så äntligen möttes vi av slumpen..
Det kändes bra..
Blev han lika glad som jag?
Kram :)

56 Anki:

skriven

Tack Es <3
För dina ord de ger tröst Jag har "skogsbadat" i över 2 1/2tim . Att gå i skogen ger sån frid och tröst ,både för mig och hundarna . Maja var en mycket speciell katt

Tack Fiskaren <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja och nu är Maja till sådan glädje i Alltet !!Styrkekramar !!
Esmaralda

57 AnnaK:

skriven

Beklagar Anki ❤

58 Jossan:

skriven

Ska snart åka på visningen. Har sån huvudvärk nu. Känner mig helt nedstämd men det kan ju också vara pga den kvinnliga veckan... Men ja.. Känner mig iallafall nere oavsett.

Hur kan den rätte gå från "Det kommer inte dröja så länge" till "Det kommer dröja ännu en tid?" Hur lång tid är egentligen "dröja en tid?" Ja jag vet att tid är omöjligt att få fram...Saknar att vara älskad av någon..

Tänk att du orkar stå ut med mig och oss...

Kram

Svar: Ja, det är klurigt det här med tid... det viktiga sker dock, kärleken kommer... kram :)
Esmaralda

59 Fjärilen :

skriven

Vad tror du om han som jag dejtar just nu? Har träffats en gång , och sms ar varje dag.

Svar: Ge det en ärlig chans och känn in, kram :)
Esmaralda

60 Mercan :

skriven

Esmaralda jag skrappade 60 kr på triss blir det vinst igen om jag tar två triss lotter från 30 kr från presbyrån 🤔

Svar: Finns en chans till mindre vinst igen, kram :)
Esmaralda

61 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har en kompis som jag tyvärr måstat välja bort från mitt liv eftersom personen inte visade sig vara den jag trott. Det är såklart smärtsamt och ledsamt, men jag känner att jag måste vara ärlig nu mot mig själv och sluta ta onödig skit.

Jag undrar dock om personen kommer att sakna mig? Det är alltid en förlust då man förlorar sin kompis.

Kram

Svar: Saknaden kanske inte infinner sig direkt, men så småningom... kram :)
Esmaralda

62 till Anki från Carina:

skriven

Så tråkigt med din lilla katt.
Jag fick också hjälpa min katt över för några månader sedan och det gör ont i hjärtat. Styrkekramar.

63 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att det finns shans till mindre vinst igen blir det 500 kr någonting Esmaralda 😌 Jag ska gå nu till hemköp, ska jag gå Esmaralda 🤗 presbyrån har stängt, eller ska jag vänta till i morgon 🤔jag vet inte vad jag ska göra 😞

64 Granne:

skriven

Träffade grannens pappa och hon har börjat knarka igen och fått en psykos. Inlagd på tvångsvård. Pappan är klok och höll med mig att det måste bli konsekvenser. Hon kan tex inte bo här och knarka. Stackars föräldrar men han var jätte tacksam för vårat samtal och att jag hållit koll på henne. Kram

Svar: Ja, samtalet med dig blev uppskattat av pappan och så är det ju att aktiva narkomaner kan man inte ha i sitt boende... kram :)
Esmaralda

65 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det blir vinst lagom summa 🤔

66 Till Anki och flocken:

skriven

Jag och Igge beklagar sorgen och sänder en massa styrkekramar till dig och flocken

Kram Igges matte

67 Hej hej :

skriven

Vad känner han för mig hittills? Allt har varit jättebra fram till helgen då de uppstod en situation och jag betedde mig väl inte det bästa… men vi prata ut.

Visst kan jag lita på de han säger.


Kram

68 CV:

skriven

Hej Es

Jag håller på med att förnya mitt cv för nytt arbete.
Ser du om jag kommer hitta rätt arbetsplats som jag trivs på?
Hur ser min ekonomi ut framöver?
Kram

Svar: Ja, du kommer hitta en bra arbetsplats... och så småningom byter du till något ännu bättre.. kram :)
Esmaralda

69 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag går igenom en mycket tuff period och du sa tidigare att jag kommer att må mycket bättre men när kommer det att ske? Blir jag bättre snart och hur ser sommaren ut för mig? Tack och kram

Svar: Sakta men säkert blir du starkare och gladare, kram :)
Esmaralda

70 Igges matte:

skriven

Tack för svaret, i samma stund som jag läste det fick jag till mig att meningen med denna svåra period av mitt liv har varit nödvändig för att den bildar en viktig länk mellan mitt förflutna och det som väntar i framtiden.
Var det ett budskap från min Ängel?

Svar: Ja, så kan det ha varit, kram :)
Esmaralda

71 Mercan :

skriven

Esmaralda jag gick till hemshöp genast jag har tagit en stor triss för 60 i stället, jag vågar inte skrapa den, finns det vinst Esmaralda 🤔

72 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ja vad många kvinnor sim ār i den situationen. Sa många ggr jag hört de saker du tar upp. Svartsjuka, pengar etc etc

Har svårt att se hur jag hamnat i det sjālv. Det fanns varningsklockor men jag har alltid viljat ha lite mer ān Svensson-liv i Sverige. Sa jag har fått kompromissa vissa saker.
Men Nu vill jag ut ur det! Bli sjalv standigt igen och ingen som stāller krav/hot på mig.
“Skickar du inte in den idag så betalar jag inte” etc etc. Hela min Fredag blev kaos på grund av honom.

Trots allt detta vet jag inte om hag vill till Sv. Ār besviken på foraldrar! Tjat o gap ār det de enda stöd man kan få. Min mamma ālskar att klaga på min partner o svor över honom.
Men i samma veva så gjorde hon klart för mej att vi kan minsann inte komma nār sonen slutar skolan. De far besök o vi far inte vara dār utan kan inte komma forran ev 10-14 dgr efter.
Jag kanske ār sjalvisk men jag skulle onska jag kunde få den dār varmen som jag vill ha för min son āven som vuxen. “Klart du kan komma nār du vill”. Jag har sån huvudvārk på grund av allt detta.

Nej jag vet Inte! Hur jag än tānker blir det fel.
Hār så ār jag rādd att pensionern blir samre o jag ev blir ensam. I så fall maste han skriva over pengsarna på mej vāldigt snart så jag ār sakrad ekonomiiskt till viss del.

I Sverige vet jag inte om det blir rātt. Med den attityden de har så kanner jag inte att jag behover komma hem för hjalpa dem på ålderns höst. Kanns inte som hon bryr sig namn vårt utan battre vi håller oss hār så slipper hon problem o eventuellt skāmmas infor grannar/vānner..

Ser du något om var det blir bāst?
Både med det sociala o ekonomi?

Kram
Maja

Svar: Du ska försöka ha realistiska tankar kring Sverige... mycket blir som du själv gör det... men lågt ifrån allt blir perfekt och det är ju så livet är.... jag kan inte säga vilket val du ska göra utan detta måste du själv besluta... kram :)
Esmaralda

73 Jossan:

skriven

ja, får hoppas han dyker upp typ imorgon.

Men ja lägenheten var inget för mig utan bara skabbig och inte allt som jag hade tänkt mig. En riktig besvikelse. Ska kontakta LKF och se hur många som tackat Ja innan jag kommer tacka ja. Vill inte använda min "nej" i onödan..

Nytt hem och sambo står på min 2022 lista. 2023 står barn på önskelistan och hus..

Kram

Svar: Bra plan !! Kram :)
Esmaralda

74 Granne:

skriven

Nej och jag träffade ordförande i vår förening som misstänkt droger så jag informerade henne om allt!

PS. Du är jätteduktig med ditt tränande! :)
Kram

75 K :

skriven

Vad känner han för mig hittills? Allt har varit jättebra fram till helgen då de uppstod en situation och jag betedde mig väl inte det bästa… men vi prata ut.

Visst kan jag lita på de han säger.


Kram

76 CV:

skriven

Åhh vad det vad roligt att höra. Det enda jag vill är att trivas med med det jag håller på med. Tack för svaret Es jag behövde höra detta idag kram<3

77 Mercan :

skriven

Anki jag blev men din söta lilla katt är i himlen, och har det bra som Esmaralda har skrivit 😔 💖 💝 💟


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: