Tävling !!

 
Den här gången tävlar vi om en  SVARTKONSTBOK !
 
 

"Svartkonst är beteckningen på den gamla folkliga magin och botekonsten. Mycket av denna magi finns samlad i så kallade svartkonstböcker - böcker där de kloka skrev ner sitt kunnande.

Svartkonstbok 3.0 är en modern svartkonstbok med många konkreta beskrivningar av hur man kan få magisk kraft och insikt, hur man stämmer sig i harmoni och balans med den kosmiska medvetandeströmmen, hur man anlitar döden som rådgivare, hur magi kan användas vid sjukdom och hur den kan påverka väder och vind och även större globala och kosmiska sammanhang.

Och inte minst - hur man kan skydda sig själv mot svart magi och onda anslag, som i dagens värld kan komma från oväntade håll.

Jörgen I Eriksson har tagit fram det bästa ur gamla svartkonstböcker. Han visar hur de folkliga botarna arbetade konkret med kraften och att de verkade i en uråldrig shamansk tradition. Han delar också frikostigt med sig ur sin egen rikhaltiga magiska erfarenhet.


Atrid Grimssons Svartkonstbok utkom första gången 1992. Detta är tredje upplagan - utvidgad och uppdaterad till en magi för det 21:a århundradet. "

 

 

DU SOM VILL  VARA MED OCH TÄVLA OM BOKEN – DU SKRIVER EN KOMMENTAR ATT DU VILL DELTA I UTLOTTNINGEN -   FRAM TILL KL 24 I NATT.

I MORGON KOMMER  JAG MEDDELA VEM SOM VUNNIT.

 

Lycka till

Kram & kärlek 💖

1 Nornan:

skriven

Den boken låter spännande så jag vill så klart hemskt gärna vara med i utlottningen 🤍

2 Ester:

skriven

Godmorgon!
Jag vill gärna delta i utlottningen av svartkonstboken.
Kram Ester

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som om jag vänta på någon hela tiden. I april månaden även nu i maj. Jag undrar vad jag vänta på? Kommer något för mig?

Ha det bra

4 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag kan vara med och tävla.

Tänkte just på detta igår. Även om det skrämmer mig lite också.

Es, ser det ut som att vänner tycker om mig? Vad tycker vänner om mig?
Kram

Svar: Visst är du omtyckt, kram :)
Esmaralda

5 Sus:

skriven

Hej
Vill vara med och tävla
Love sus

6 Liljan:

skriven

Jag vill delta i utlottningen.

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ser du någon spontan spådom om mig eller ngt bra eller dåligt som kommer hända ?
Kram

8 Carina ST:

skriven

Jag är gärna med i tävlingen. Låter som en intressant bok som kan passa bra där jag är just nu i mitt eget utforskande av det andliga. Är mycket intresserad av gammal kunskap kring detta och kopplingen mellan det praktiska, jordiska och det andliga.

Kram, Carina ST

9 Jossan:

skriven

Godmorgon!

Du har inte skrivit att du inte svarar på frågor så jag testar..

För ca 2 månader sen gjorde jag en resa bak till mina gamla liv. När jag gjort det kände jag mig färdig. Helt plötsligt känns det som mitt intresse har vaknat till liv och jag vill veta mer igen.. Kan det bli så?

Kram

10 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Nu är det inte så enkelt som det låter. Men rent krasst ser du något om detta.

Ser det positivt ut att satsa på honom fullt ut?
Kram


Svar: Kanske du ska ta det lite försiktigt ett tag och känna dig noga för innan du satsar fullt ut... lite på din egen magkänsla, kram :)
Esmaralda

11 Anna E:

skriven

Ja den kanske hade varit intressant att läsa ur. Vill delta i utlottningen.

12 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Ja den är jag gärna med och tävlar om, låter som en spännande bok och jag behöver läsa lite mer för och stressa av..
Ny vecka och nya möjligheter, vill vännen träffas igen?
Nähä, dags att sparka igång en ny jävla arbetsvecka då😅
Kram💞

13 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det som att hon fortfarande vill att vi ska vara vänner?

Verkar jag vara en viktig vän för henne?
Kram

Svar: Jag tror hon uppskattar din vänskap, kram :)
Esmaralda

14 Alie:

skriven

Spännande! Jag är gärna med och tävlar.
Kram

15 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Ja, den vill jag gärna vara med och vinna! Skriv upp mig! Kram Zoey 💕

16 Shenzi :

skriven

Jag vill mer än gärna vara med i tävlingen å hoppas på vinst! 🙏 Älskar allt med övernaturligt å även om jag inte kommer använda svart magi på någon så vill ja gärna ha den. Funderar på att skriva en bok då ja gillar häxor å sånt så då kanske boken kan komma väl till pass. 😁 Kram Shenzi 🌹

17 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, jeg vil svært gjerne delta i utlodningen. Denne boka virker så spennende og jeg tror jeg kan ha mye å lære her.
Ønsker en god dag. Kram!!!

18 Liverpool:

skriven

Hej skulle vilja vara med i tävlingen.

19 Mimma:

skriven

Whow!
Är självklart med och tävlar om boken!

Mimma

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh en sån spännande bok ! Den vore intressant att läsa
Jag är med och tävlar !

Sonen var förbi en snabbsväng igår och hade med medel för att tvätta av gäststugan som ska målas i sommar. Har man hus har man alltid att göra suck. Jag får ta en kvadratmeter i taget så kroppen håller och bli klar med tvättningen till midsommar haha..
Sonen ska kika på hus igen blir det ngt flytt snart för äldsta sonen tro ?

Ny vecka nya möjligheter !

Kram Anki med flock

Svar: Ja herregud, aldrig är man sysslolös med ett hus !Flytten för sonen kommer, kram :)
Esmaralda

21 Filifjonkan :

skriven

Jamenvisst, den här är jag banne mig med på
Kram

22 himmelsblå:

skriven

Hej
Vill gärna vara med i utlottningen av boken!

23 LottaS:

skriven

Låter intressant, deltar gärna.

London eller Stockholm i sommar? Dottern och hennes far har lite olika önskemål, nämligen. Själv är jag fortfarande tveksam med allt resande, för att inte säga orolig för allt möjligt.

Svar: En resa blir det i sommar och oavsett var så kommer de gå fint, oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

24 Fisan:

skriven

Spännande!
Jag vill vara med i tävlingen 😍.
Kram

25 Skorpan:

skriven

Jag vill delta i tävlingen! O bli den nya Merlin, eller nåt ;).

Måndag o usel natt, igen. Besök hos doktorn blir det nån hjälp från det hållet eller är jag dömd att vara osovande resten av livet Es?

Hoppas så på att nåt oväntat o kul ska hända, men gör det det? Lite jämntjockt mitt liv, som jag själv ;D. Väntar på cykelorken... O kaffet.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Cykelorken kommer... och det kommer positiva events i sommar... kram :)
Esmaralda

26 AnnaK:

skriven

Den står jag över 😊

Ser du nåt positivt på ingång för mig? Eller är det bara ridå ner 😂

Kram 🤗

Svar: Visst kommer positivt, kram :)
Esmaralda

27 L:

skriven

Jag vill vara med i utlottningen. Att lära sig hur man skyddar sig från onda anslag är något jag skulle behöva.

Undrar om det dröjer länge innan jobb kommer. Känns hopplöst just nu.

Kram

Svar: Jag ser inte exakt när, men det kommer, kram :)
Esmaralda

28 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är otroligt låg. Jag tror att jag har kommit till den punkten där jag vill ta ett större beslut. Men det är enormt motstånd så jag vet inte hur jag ska hantera detta. Jag är mitt uppe i det och vill så gärna kunna bestämma över mitt liv på ett annat sätt. Hur gör jag? Det går inte att resonera eller ha samtal. Det går bara inte. Vad ser du?

Svar: Går det inte att resonera.. får du resonera med dig själv och fatta eget beslut, kram :)
Esmaralda

29 Herr-P:

skriven

Jag vill delta i utlottningen. Det finns mycket gammal visdom som kan användas i gott syfte.

30 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer jag få har kul igen och umgås med personer som jag gillar och har bra kemiperson. Jag vill var mig själv med någon som jag kan känna mig trygga för oavsett vad.

Kommer jag få såna personer igen?

Ha det bra

Svar: Jadå, det kommer nya vänner, kram :)
Esmaralda

31 Sht:

skriven

Hej!
Verkar ara en intressant bok, men är ej med och tävlar!

Snart så får vi reda på vilka som får fast jobb på min avdelning.
Snälla har jag någo chans att få fast jobb? Så nervös.
Kram!

Svar: Du har en god chans... runt 75 % att du får fast jobb, kram :)
Esmaralda

32 Me:

skriven

Hej!
Gärna med o tävlar.

Kram

33 Mercan :

skriven

Esmaralda du sa att mannen med gott hjärta finns lite längre bort i framtiden, Esmaralda betyder det att jag inte kommer att träffa honom i Bulgarien nu när vi reser dit under den tiden 🙂 ♥️ 🤗 😊

Svar: Det finns alltid en chans att du kan möta honom... nu eller längre fram... jag ser inte när... så ha ögonen med dig... kram :)
Esmaralda

34 Mamman:

skriven

Ja, den vill jag väldigt gärna vinna. Kram.

35 Krystyna:

skriven

Är med och tävlar, så spännande bok, kram

36 Fiskaren:

skriven

En bok i min dotters smak så är med i tävlingen. Ha en bra vecka

37 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför det känns som om andra har kräver på mig att jag ska umgås med någon som jag ogillar. Jag ska jobbar med uppdraget som jag ogillar och såna. Har alltid känns att jag är påtvingad för en viss

Jag försöja ju står på mig och var starkare. Att säga ifrån varje dagar.

Kommer jag lyckas en dag för allt? Kommer det blir bättre i framtiden?

Ha det bra

38 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Har precis lāst om er tripp o tittat på alla bilder. Sag så trevligt ut!


Tycker inte något ār bra i mitt liv just nu. Ār frustrerad o kānns som jag tappat kontroll över allt. Precis allt...

Vad ār bra Och vad har jag för framtid!...

Kommer jag orka starta om? Vad ser du runt mej den nārmaste tiden?

Kommer jag bli fattig, hitta ett dåligt betalt jobb? Sitta ensam? Ta hand om en son som gatt fran en bra skola med alla möjkigheter till att ha tappat intresser helt för det?

Kram

Maja

Svar: Du kommer göra val som är bra för dig och du blir varken ensam eller utfattig, kram :)
Esmaralda

39 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

40 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Tack för svar!
Jag blir rādd āndå för jag ār superorolig att jag inte får de ...Ja rör sig om några miljoner... som vi kommit överens om.

Kommer han ge mig dem o i så fall nār? Jag vill åka så fort jag kan men ār låst. Dessutom har jag på borjat ansokan om medborgarskap om jag skulle vilja flytta tillbaks i framtiden.

Kram Maja

Svar: Ska det gå din väg behöver du ordentligt på fötterna,, du ska ha giltiga dokument på allt, kram :)
Esmaralda

41 lilla m:

skriven

Hej Es, blir han glad att se mig? Kram

42 Agnes:

skriven

Låter intressant-är gärna med i utlottningen.

Hade en gång i tiden en "Satans-bibel" inköpt i Gamla Stan. Slängde den tyvärr av ngn outgrundlig anledning.

Hade för ngr nätter sedan en udda dröm. Tror den är udda, men vad vet jag...folk kanske drömmer liknade stup-i-kvarten? I alla fall...i drömmen umgås jag med en massa människor. Vi minglar runt o jag gör en reflektion över att en del liksom flyter fram o tillbaka i området utan problem. och en del verkar lite mer hänvisade till att använda dörrar för passage mellan rummen..
Upptäcker att en del av folket är liksom väldig avvisande. Ser mig inte, ignorerar försök till småprat o beter sig helt enkelt lite lurkigt mot mig...och en del andra hälsar o småpratar vid tilltal.
Mumlar för mig själv att-"Det var då fan så otrevliga de kan vara. Varvid personen bredvid mig säger enkelt:-"Det är för att de inte kan se dig."

Eh, vad då...inte kan se mig...-"Nä, du är ju död."

Jaha...tydligen var det så, att jag såg alla i lokalen, döda som levande, men de levande såg bara de levande.
Inte konstigt att de var otrevliga...de såg mig ju inte likt en del andra.

Så, nu har jag varit ngnstans där jag är död men ändå inte...

Natten efter så luktade det fis i sovrummet...trodde först att det var jag, men lukten låg kvar fram till morgonen, då jag fick öppna ett fönster för att få bort lukten...

Nu ska jag snart skriva mail till min chef som ghostat mig i drygt 6 månader för att slippa bestämma ett möte med den skitsnackande kollegan...

Blir så trött på omogna personer som lyckats bli chefer...

Stora kramen, everyhopa, o ha det bäst! ;0}


Svar: Intressant dröm och den är inte bara hitte-på utan jag tror att du under sömnen lyckats trycka på en knapp till gammal information.. du besökte den plats som både finns och inte finns....en plats där du varit, säkert mer än en gång men som man i livet inte besöker !! Väldigt intressant !! Och nu tycker jag att din chef ska ta sig samman och våga vara chef !! Kram :)
Esmaralda

43 .:

skriven

Hej Es!

Jag försöker göra min gåva lite speciell. Jag har tänkt ut en utmaning, men jag är lite osäker på om den håller. Tror du att hon skulle tycka att den är lite kul eller ska jag slopa den?

44 AnnaPanna:

skriven

Åh vad häftigt! Jag vill gärna vara med i utlottningen!

45 Kia:

skriven

Hej Ezma! Kan vara intressant, är gärna med och tävlar om boken. Kram

46 Ghostwriter :

skriven

Undrar om jobbet kommer vilja ha kvar mig här eller ska jag söka något nytt nu fast jag inte fått svar än? Har ju börjat men vet inte än om de vill jag ska stanna.



Kram

Svar: Avvakta deras svar... det är fiftyfifty... kram :)
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Jag är frustrerad då jag inte orkar cykla o vädret är mycket bra för detta :(.
Kanske melatonin vore nåt för mig, kan inte blanda alltför mycket då jag ska börja med hormoner nu, kan ju bli för hög på cocktailen... Fast det skulle säkert få mig att orka ;D.
Kram Skorpan

48 Mumma:

skriven

Måndag och är hos rehaben. Det blev 4e gången gillt för mig tills jag fick rätt. 2-3 viktiga månader efter op som gick till spillo och där jag bara blev sämre. Tänk att sjukgymnaster kan jobba så olika. Illa. Men nu hoppas jag att det blir bättre så småningom :)

1 vecka sedan min bravad och hur jag än vrider och vänder på det så tycker jag att det är skitdåligt att inte tacka! Det spelar ingen roll om man gillar personen eller inte. Man visar respekt till den som tagit sig tid att ge en komplimang mm. Jag har tagit illa vid mig av detta för att bli ignorerad är inte kul men som tur är så läker det mesta med tiden. Usch Es! :)

Hoppas att Maj bjuder på något skoj iaf :)

Kram

Svar: Bara släpp det, han har helt enkelt inte vanligt hyfs... och det kommer de som är mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

49 Anonym:

skriven

Hade han ingen tanke att ta med mig på bröllopet i juli ? Lite konstigt att man glömmer att bjuda med den man är ihop med....han kanske inte ser oss som ihop.
Känner mig lite irriterad just nu och less.
Kram

50 Bjork:

skriven

Hej de va en ljushårig kille som hejade på mig i går är osäker på om det va jerry eller bara någon som var trevlig kan du se de ?

Kram

51 Helena Ir:

skriven

Funderar på att söka till ett ställe, räcker med egen remiss.. tror mig känna att det är bra ur flera orsaker. Vet inte om jag är lämplig..kan du känna in om det skulle vara en hjälp av det som jag behövt genomlida?

Kram

Svar: Det kan vara till hjälp, kram :)
Esmaralda

52 Jossan:

skriven

För ca 2 månader sen gjorde jag en resa bak till mina gamla liv. När jag gjort det kände jag mig färdig. Helt plötsligt känns det som mitt intresse har vaknat till liv och jag vill veta mer igen.. Kan det bli så?

Kram

Svar: Så kan det mycket väl bli, kram :)
Esmaralda

53 Mirre:

skriven

Hej Es,

För några dagar sedan flög en svart fågel nästan in i min bil påvägen hem.. blev så sjukt rädd då jag bara såg något stort svart nära min fönster men den lyckades flyga undan.. 1-2 dagar efter det flög en duva rakt in i mitt köksfönster, ett stort BOM! Återigen blev jag riktigt chockad och rädd av den höga smällen då jag satt och hade en lugn stund vid bordet. Otroligt nog flög duvan iväg efteråt.
Vad kan detta tänkas betyda? Är det något budskap och isåfall vadå?
Jag tänker positivt i detta.. om det mot förmodan skulle vara något negativt så vet jag att jag är skyddad och att det ej kan nå mig. Känns dock mer som ett meddelande/budskap... kram! :)

Svar: Ja, jag tror det handlar om ett budskap, att du inte ska känna oro... du är i trygga händer... kram :)
Esmaralda

54 Jeanette :

skriven

Hejsan!
Jag vill jättegärna vara med på utlottningen av boken. Kram 🥰

55 ÖlÄrGott:

skriven

Deltar gärna i tävlingen

56 Hemlig:

skriven

Hej igen!
Det har tagits ett steg framåt i välmåendeprocessen och personen som vi träffade i morse var mycket trevlig. Blir det här upptakten till ett mycket bättre liv för den anhöriga som detta berör? Känns som att en stor sten fallit av mina axlar. Vill se ljuset i tunneln.
Tack och kram!

Svar: Ja och nu känns det som att du kan se ljuset i tunneln, kram :)
Esmaralda

57 Jessica :

skriven

Åhh 🤩 vill gärna vara med i utlottningen

58 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Kan jag och min nuvarande partner få det bra tillsammans och en positiv stämning?
Kram

Svar: Finns god chans.. kram :)
Esmaralda

59 Ghostwriter :

skriven

Hänger det på att jag ska visa nu att jag är delaktig eller hänger de på andra faktorer också? Menar att jag inte vill stå här utan jobb igen och trivs ändå kram

60 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ser du någon spontan spådom om mig eller ngt bra eller dåligt som kommer hända ?
Kram

61 Nn:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som att det någon gång kommer bli han o jag?
Kram

62 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda!

Glömde, att jag tycker det är en intressant bok, och deltar gärna i utlottningen!

Kram

63 Trött:

skriven

Wow! Vill gärna vara med i utlottningen, allt som har med folktro och gammal magisk tro är ett stort intresse!

64 Veronica och Lady:

skriven

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Låter som en väldigt intressant bok :)
Kram

65 Fanny2:

skriven

Jag är gärna med och tävlar. :)

Tack för svar förra veckan och vilken härlig resa. Jag uppskattar alltid reseinläggen.

Du hade rätt om min mammas nya kille. Han är svår att leva med och tydligen emotionellt omogen. De sågs gick på kafé varpå min mamma gjorde slut. Mannen reser sig upp och går iväg utan att säga mer inför åskådare. 😬 Han blockerade henne på sociala medier. Silent treatment var bara en förhandsvisning över hur dåligt han hanterar konflikter. Jag hoppas nu att hon aldrig tar tillbaka honom. 🙏


Kram 💜

Svar: Ja, jag tror hon inser att han är ett hopplöst fall.. kram :)
Esmaralda

66 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Ser det ut att bli en bra vecka? Eller får du in typ tråkigheter/tjafs eller annat mellan mig o maken?
Kram

67 Mumma:

skriven

Exakt Es! Han har inte ens vanligt hyfs. Ibland är det bra att testa personer så får man se vad dom går för. Här var det uppenbarligen inte mer än en underbar blick och leende men det hoppas jag att min SM besitter också OCH en underbar personlighet :) Herregud man är 41 år och har aldrig träffat en bra karl. Hoppas iaf att jag är på rätt väg i livet :)

Kanske ni också har storm idag. Cykeln gungade till och bra träning med motvind. Stod nyss öga mot öga med en zick zack huggorm. Räliga djur det där alltså :) Kram

68 Filippa:

skriven

Hej fina du!

Jag och min sambo går och längtar att få barn. Vi har försökt väldigt länge nu och undrar om du kan se en graviditet inom det närmsta för mig.
Tacksam för svar / Filippa

Svar: Jag ser ju att du kommer få barn... men inga detaljer... kram :)
Esmaralda

69 Maclauds :

skriven

Hej Es

Vad kan du se om mig den närmsta tiden?
Kram

70 Mona:

skriven

Låter spännande,jag är gärna med i utlottningen.

71 Therese C :

skriven

Hej Es!
Jag vill vara med och tävla.
Kram Therese C

72 Skorpan:

skriven

Äntligen en läkare som tog sig tid att lyssna o fråga o testa. Himla trevlig o snygg också, en hon, men ändå ;). Personkemin på topp o nu har jag tagit ett steg vidare i alla fall. Melatonin ska provas o sen föreslog hon också besök hos arbetspsykologen. O kolesterolmedicin ville hon också packa på mig, men där sa jag stopp, inte nåt sånt. Det lär bli i höst om inte kolesterolet gått ner o det hoppas jag ju att det gjort, utan piller på naturlig väg... Kan det lyckas? Man vet att man blivit gammal då an bär en massa pengar till apoteket ;D. Hon föreslog t om Tinder åt mig :D omg... Undrar va sjutton hon tänkte om mig?
Kram Skorpan

Svar: Ibland klickar det ordentligt... och då är det något alldeles extra ! Kram
Esmaralda

73 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Halloj

Jag är gärna med i utlottningen 📚📖

😃

Kjam

74 Jeanette :

skriven

Fått veta att jobbet jag sökte gick till en som jobbade dag på samma ställe och ville byta till natten istället.

Kram

75 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker det är lika löjligt av andra och jag är så tröttnar på det då går jag dit på bibilotek. Titta på olika och en av dom är dina böcker att jag läser lite. Jag börja väl förstå vad du tänker av hur du förklarar runt varje personernas situationen. Nästa gång borde jag låna det och läsa. Samt jag våga inte låna det för jag vill inte bara andra ska ser det men kan jag ändå låna det och läser så sen lämna tillbaka i bibilotek?

Jag försöka tänker av hur du tänker och börja förstå om det. Vill gärna låna det men vet inte om jag ska gör det. Det är från 2011 året.

Borde jag läsa det och förstå bättre också?

Ha det bra

76 Camilla:

skriven

Lycka till alla som deltar.
Igår tog barnbarnet själv kontakt till träff med sonen och de hade en lyckad eftermiddag tillsammans.
Vi hoppas att relationen fortsätter att utvecklas åt rätt håll och sonen var så glad.

Låter inte så logiskt att en person som är självmordsbenägen skall sitta och vänta på ett remiss svar från en psykolog utan då är det bara akut hjälp som gäller.

Kram 🌸💕

77 <3:

skriven

Godkväll kära Es, välkommen sköna maj 🌸hoppas att värmen kommer.
Kommer jag och A hålla ihop i sommar ?
Kram

78 Rädd:

skriven

Jag vill säga upp mig, är det en dålig idé? Vet inte vad jag ska göra, mår så dåligt av jobbet. Vägled mig.

Kram och kärlek

79 ängeln :

skriven

Hej Esmaralda, Jag är gärna med och tävlar. Kram

80 Helena Ir:

skriven

Skorpis, glad för din skull :) ja, att det var en bra läkare du träffat.. håller mina tummar att det blir bra nu..natti.. natti :)

Kram

81 Syster Natt:

skriven

Åh - en sådan spänning behöver jag i mitt liv.
Jag deltar gärna i utlottningen av svartkonstboken!
Vårliga hälsning Syster Natt

82 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan Es!
Jag läste att du o din rare make har varit iväg på lite mys till Lubeck! Härligt där är så vackert🤗
För en del år sen var jag med i Helsingborgs Lucia och då var vi och luccade där det kändes som jag m jag bott där i nåt av mina tidigare Liv!! Underbara byggnader…på ett ålderdomshem frågade någon är det Änglarna som kommer nu åh så söta dessa gamla🫶

Jag vill gärna vara med i utlottningen så jag kan lära mig hur jag får stopp på grannens svartkonst, som han påstår sig vara väldigt duktig på!!

Kram o kärlek

🤗🫶🙏☀️♥️🌹

Svar: Nej, som jag tror du misstänker så kan grannen ingenting om svartkonst...Vad roligt att du varit med i Helsingborgs lucia.. kram :)
Esmaralda

83 Mumma:

skriven

Glömde halva inlägget. Jag släpper och det finns andra som finner mig attraktiv :) Dock kommer jag om jag har otur att stöta på honom igen ha svårt att hålla mig för att säga vad jag tycker.

Jag har ju haft besök från andevärlden senaste nätterna. Är det något speciellt som vill förmedlas eller kärleksfulla besök?

Ha en bra kväll.
Kramiz



84 Månskenet:

skriven

Hej!
Oj nej, nu får jag sånt här stort ha-begär, den boken vill jag ha, deltar alltså mer än gärna!
Samtidigt vill jag tacka dej så mycket för svaret härom dagen om katten som varit försvunnen, låter troligt att hon varit instängd, nu är hon mera i hemknutarna och mera tillgiven än någonsin! Härligt! Tack och ha det gott! Kram!

Svar: Ja, hon vill absolut inte råka illa ut igen... och hon är så glad att vara hemma... kram :)
Esmaralda

85 Lisa:

skriven

Hej

Jag är gärna med i utlottningen av svartkonstboken

Kram Lisa

86 Louise:

skriven

Är gärna med i utlottningen.

Nu närmar det sig förhandlingarna. Nästa vecka är det dags då vi ska mötas i kammarrätten för att få veta om vi kommer få tillbaka dottern eller om vi måste gå ännu högre. Jag hoppas vi slipper det.
Har dock fått höra att efter Esmeraldas tragiska öde så har kammarrätten sett över sina rutiner. Men detta och hennes fall har inte ens någon liknelse överhuvudtaget så jag hoppas de dömer till vår fördel. I lördags var det dags för umgänge i Trelleborg. Men ärligt vad finns och gör i den skitstaden. De kunde väl ändå kört in till Malmö liksom. Till Mobilia eller Triangeln kanske Emporia. Jag har inget emot den familjen men snälla Trelleborg.
Vi åt på ett kebabställe sen fick man i princip gå till biblioteket för att gå på toa för det kostade pengar på valens köpcentrum och på torget var det för de som stod där. Hallå liksom.
Jättedåligt planerat av soc faktiskt. Men jag tror de gjorde det med flit. Och det ska de få höra under förhandlingen också.
Imorgon ska jag till min advokat och vi ska gå igenom vad som ska tas upp på förhandlingen och så ska vi bemöta socialens yttrande på dotterns överklagande.
Jag blir så himla trött på allt. Låt oss få hem dottern bara.

Nu när det är en dryg vecka kvar och lite närmre datumet. Kan du känna av kanske hur stor chans vi har att vinna detta? Kommer dottern komma hem innan äldste sonens student och innan hon slutar i skolan?

Vet att jag är tjatig men detta är extremt viktigt för mig.
Fick reda på att en av de som också blivit placerad kommer åka hem i mitten av maj till sin mamma som är sjuk. Var ligger rättvisan i det medan vi måste bråka med soc och kammarrätten. Ingen alls.
Detta tär på mig som mamma och sen på dottern som bara vill komma hem.
Jag ber till universum varje dag och har lovat att om jag får detta så kommer jag be aftonbön dagligen.
Imorgon är det också dags för visning. Jag upptäckte att jag ska på visning i samma hus på två olika våningar haha. Får väl prata med MKBkillen som ska visa om jag måste kolla på båda för jag antar att de ser likadana ut. Önskar att jag kunde tacka ja till en av dem för jag behöver verkligen komma bort från mannen nu. Han börjar bli odräglig vissa dagar och han är så aggressiv. Men jag kan inte än för jag vill först ha vår lägenhet renoverad annars åker jag på den kostnaden och det vill jag inte.
Det spelar ingen roll hur mycket vi renoverar för jag kan känna att man ska trivas med sällskapet också och det gör jag inte(med mannen då).

Ha en fortsatt fin måndag. Kramar och tacksam för svar.

Svar: Jag ser ju att din dotter kommer hem men kan inte säga exakt när det blir... förstår att du är tungt och jobbigt och skickar dig energi och healing... kram :)
Esmaralda

87 KristinaF:

skriven

Hej E!

Längesen jag skrev här.

Kommer P att höra av sig snart? Kan inte trycka undan känslorna som jag har men vill inte jaga någon.

Varma hälsningar

Svar: Tveksamt, om han hör av sig bör det ske inom det närmaste, kram :)
Esmaralda

88 Annica:

skriven

Deltar gärna i utlottningen av boken

89 Agnes:

skriven

Jizzes...en plats som både finns o inte finns...och varit där flera ggr.
Som man i livet inte besöker...nä, om det nu var ngn form av "Alltet" så förstår jag.
Men varför hamnade jag där...nu? Syftet?

Tack för svar, Es!

Kramen, everyhopa! ;0}

Svar: Ja, en form av Alltet tror jag absolut att det var... men varför du hamnade där och syftet, det vet jag faktiskt inte... kanske kommer du till insikt om detta... kram :)
Esmaralda

90 Helena :

skriven

Hej Es! Jag deltar gärna i utlottningen av boken. Kram

91 Boudica:

skriven

Intressant, just denna bok la jag i min önskelista inte så länge sedan! Jag är med i tävlan.
Inte för jag vill utöva svartkonst, men mer nyfiken på det "gamla" och shamanism i sig står mig nära hjärtat och själen.

Es, är så omotiverad, nere och orkeslös senaste tiden, och tiden den bara rinner iväg och jag känner jag fastnat så här, vill ju inte ha det så! Kommer jag ur detta snart? Ser du nåt som får mig ur detta?

Kram!

Svar: Gör en bucketlist på sådant du vill göra under de nästkommande 12 månaderna och börja beta av direkt... du behöver ge dig själv mer uppmärksamhet och välja glädje... kram :)
Esmaralda

92 Skorpan:

skriven

Ja hur kunde det klicka så bra?
Tack Es!
Kram Skorpan

93 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vet inte vad jag ska göra 😞 jag har tid den 24 de den här månaden tid hos psikologen, hon skulle hitta åt mig aktivitet kurs inom konst 😣 men min bror kanske ska shöpa biljetterna till flyget till Bulgarien till min mor och mig 😊 ♥️ ska jag säga till psikologen att vi ska åka till Bulgarien, kommer de att avbryta min sjuk ersättning för månaderna jag är i Bulgarien 😔 Esmaralda kommer jag börja sysslan efter att ha kommit från Bulgarien 😊

94 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska säga till psikologen att jag vill vänta lite och vila lite, men jag vet inte jag borde vänta lite innan jag hade frågat för sysslan Esmaralda jag tänkte inte att vi skulle till Bulgarien, kommer det lösa sig Esmaralda 😅😅😅

Svar: Ja, det ser ut att lösa sig, kram :)
Esmaralda

95 Jossan:

skriven

Matchades med en kille idag.. Ingen av oss har skrivit.. Sluta med att jag börja gråta. Varför gör det fortfarande ont? Fy vad jag saknar honom fast jag inte vill. Såg du redan för 1,5 år sen att det inte var rätt? Usch vad jag känner hur tårarna rinner...

Varför saknar man något som man vet inte var bra?

Kram

Svar: Jag har inte känt in på det sättet om han var rätt eller fel.... men när du får distans kanske du kan se att det fanns något bra i det hela i alla fall... nu vet du vad du vill ha och behöver... kram :)
Esmaralda

96 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Jag är gärna med och tävlar.

En liten fundering. Ordet "svartkonst" konnoterar något dåligt, farligt och något man ska akta sig för. Kan det vara den kristna kyrkan månn tro som har varit i farten en gång i tiden med uttrycket? Det är ju i själva verket folklig magi och schamanism det handlar om. Fast det var ju farligt att vara självständigt tänkande förr...

Kram

Svar: Ja kyrkan var ju experter på att skrämmas.... kram :)
Esmaralda

97 My cup of 🍵 :

skriven

Hej Es

Ser du hur jag möter min nästa kärlek..vem skall jag hålla ett utkik efter?
Kram

98 Svante:

skriven

Hej Es. Jag är gärna med och tävlar om denna svartkonstboken så vet du det. Kram:)

99 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟

100 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas du kan svar det nu för det blir helt fel av mig så jag fick information idag som jag trodde den Malin var tjock när jag prata med C kvinna förra gång i videosamtal men jag visste inte väl hon var gravid och har mammaledig nu.

Ska jag säger ber om ursäkta till C kvinna? Det känns mest att visa vem jag är på riktigt mot henne.

Har du några tipsar för nästa gång. Ska jag var ärligt och ber om ursäkta?

Ha det bra

101 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas du kan svar det nu för det blir helt fel av mig så jag fick information idag som jag trodde den Malin var tjock när jag prata med C kvinna förra gång i videosamtal men jag visste inte väl hon var gravid och har mammaledig nu.

Ska jag säger ber om ursäkta till C kvinna? Det känns mest att visa vem jag är på riktigt mot henne.

Har du några tipsar för nästa gång. Ska jag var ärligt och ber om ursäkta?





Ha det bra

102 LilaSyren:

skriven

Godkväll!
Jag är gärna med å tävlar om boken!

Kram

103 Sommaren:

skriven

Hej Es

Hur blir sommaren för mig,något speciellt som händer mig?
Kram

104 Helena i Uppsala:

skriven

Jag är med!

105 MalinS :

skriven

Jag är gärna med på tävlingen.

Kram

106 Jen. :

skriven

Jag vill också delta om boken 😊

107 Sandra :

skriven

Jag vill gärna vara med och vinna bok💕

108 Sunshine:

skriven

Jag vill vara med & tävla :D
Kram

109 Chatrine:

skriven

Jag vill jättegärna vara med och tävla om boken!!!!

Kram Chatrine

110 Helena :

skriven

Hej Es! Jag deltar gärna i utlottningen av boken. Kram

111 Helena :

skriven

Hej Es! Jag deltar gärna i utlottningen av boken. Kram

112 Helena :

skriven

Hej Es! Jag deltar gärna i utlottningen av boken. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: