Varning till två.....

I dag vill jag vända mig till två personer !

Dels till kvinnan i Mellansverige.. som är singel och längtar efter tvåsamhet.. som är ute en hel del på dejting… du är kattägare och du arbetar inom vården och du är i 40 års åldern och har ett långt förhållande bakom dig.

Under tidig sommar går du på dejt och det känns  för mycket av allting. Mannen är alltför uppmärksam och tjänstvillig och du får en obehaglig känsla.

 

När denna känsla infinner sig så avbryt dejten och   träffa honom   inte igen, även om han tjatar.

Han är lite av en stalker och det blir svårt att bli av med honom

Han kommer skicka blommor till dig, dyka upp på ditt arbete och det kan bli en jobbig tid innan du slipper honom

Men bryter du i tid så undviker du också hans beteende

Vill påpeka att jag inte ser honom som fysiskt farlig.. men en aning  störd i sin personlighet.

 💖

Dels har jag en varning till  kvinnan i 60-70 års åldern som har halvlångt hår.. glasögon… är singel… och som är ute mycket i skog och mark och som har hund. 

Jag ser en rejäl risk för dig att råka ut för en aggressiv fästing under juni/juli månad.  Det går ju knappt att vara försiktig och undvika.

Jag föreslår att du vaccinerar dig.

Gör du inte det så har du hög risk att råka ut för borrelia och det kan bli segt och långdraget.

 

 

Nu är det helg igen… herregud ja, veckan består ju av fredagar och måndagar tycker jag och fort går det !

Blir en lugn helg… ska på besök till barnbarnet  Ozzys skola i morgon som har öppet hus….på söndag kommer några goda vänner på lunch.. annars ingenting speciellt

 

Kram & kärlek💖

1 <3:

skriven

Trevlig fredag till dig med kära Es.
Bör jag kontakta J så småningom eller avvakta lite och se om Eva styr ngt ?
Finns chansen att vi kommer ses ?
Det kändes verkligen så när hon träffade han syster.
Vad är anledningen att han inte har någon seriös relation ?
Kram

Svar: Han har nog inte varit redo för något seriöst, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har en gruppen på facebbok som äger av mig själv. Det är oanvända och kommer jag använda den grupp i framtiden?

Ha det bra

Svar: Ja, antingen den eller en annan grupp, kram :)
Esmaralda

3 Alie:

skriven

Godmorgon ☀️
Fredag.. weeeee! 🥳 å den 13:e. Har vänt det till en turdag i stället för otursdag, så vi får väl se hur mycket tur jag får idag..😉 🍀
Kram å fin dag! :)

Svar: Håller tummarna för turen, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Såklart blir jag besviken att jag vill väl J hon ska var med imorgon men jag fick typ annat. Jag hoppa av men jag gör något annat. Det är tråkigt när dom kunde inte fyllas min viljan men inte bara för andra.

Jag gör något annat som får mig må bra. Jag har den ord "jag ska gör mig glad och gör andra besviken men inte tvärtom"

Det känns riktigt tråkigt att gjort av dom

Ha det bra

5 Skorpan:

skriven

Huga vilka varningar, hoppas att de berörda läser o tar till sig varningarna.

En händelserik helg tycker jag att det verkar bli för din del igen Es :). Lite smått o gott som händer i lugn takt, det är ju bra. Kör på ;).

Tack för svar igår gällande ev jobb utomlands, det vore verkligen en utmaning... Vem vet...

Nej ingen god natts sömn o då jag saknade nåt läsbart, förstås,blev det att fylla i min uppgift som jag nu tagit mig an med avsikt att lösa min sömnlöshet. Får väl se hur det går, fylleriuppgifter ;).

Trött, övertrött antar jag, för min mobil somnade i ett kritiskt skede o kunde inte bjuda på lugnande somna in vågor. Som tur gick vågorna inte höga på havet iaf ;).

Får bli lång frukost o bara ta det lugnt i väntan på att vi kommer i land. Får se om jag alls kommer ihåg hur man rör sig här i stan mera ;). En lugn dag gissar jag på att det blir.

Ikväll blir det sen middag o det med lite okänt folk, som tur är det ju bara en middag o tar inte evigheter ;). Efter den lite shopping kanske o se mig omkring vad skeppet har att erbjuda. Kusin sade åt mig att inte "råka illa ut" o det sa jag ju att var vad jag hoppades på, men inget häbde igår, kanske idag då tillsammans med nån karl ;)? Finns det ens nån karl för mig Es? Tvivlar gör jag..

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, det är kul när lite happenings dyker upp :)Låter bra med lån frukost... och en hel del kaffe kan jag tänka, så man vaknar till liv !
Var öppen och positiv... ta vara på stunderna, kram :)
Esmaralda

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Stalkande män och otäcka fästingar är läskiga varelser så se upp ni som känner er träffade..!!

Ja tänk att det är fredag igen, det går väldigt fort och man hinner knappt njuta av allt det fina runtomkring, maj är ju en underbar månad. Mysigt med lunch med goda vänner. Är chansen god att jag blir bjuden av min käre vän på nåt gott i helgen? Det känns som han vill träffa mej mer…?
Ha en härlig och solig dag, kram💞

Svar: Ja, jag tror också han vill träffa dig mer, så visst finns chansen, kram :)
Esmaralda

7 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Hoppas på att personerna läser.

Jag mötte en man en gång som blev för mycket. Han var inte farlig eller elak. Bara för mycket, han kunde cykla förbi utanför mig och kolla om det stod cyklar utanför där jag bodde och sen hörde han av sig och frågade om jag hade besök. Det blev lite för mycket. Än idag kan han skicka ibland, men bara lite snälla fraser. Som grattis. Eller ha en bra dag osv. Men det gör mig inget.

Es, Verkar vara segt att någon lägenhet blir ledig där just nu. Men jag vet ju att det planeras att byggas om så hoppas på att det kan bli lite förändringar då.

Vi i familjen trivdes verkligen där.

Ser det ut som att vi kommer att få en lägenhet där igen och att vi kommer kunna flytta dit?
Kram

Svar: Chansen till lägenhet finns och jag tror det kan bli en flytt, men det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Ja usch och fy för borrelia, jag fick ju själv förra hösten. Vaccination finns ju ännu bara för TBE, så det gäller att kolla sig själv noga. I mitt fall satt fästingen inte kvar, jag såg bara själva märket efter en tid på mitt knä, ett blåmärke trodde jag i början. Som till slut var 8,5 cm stort, trots penicillin så tog det tid innan jag blev av med den värsta tröttheten. Pratade med en kvinna för en tid sedan, även hon hade haft Borrelia, en hörselskada hade hon fått.

Bra med dina varningar.. den där stalkern påminner om några jag känt i mitt liv! Elaka jag, säger att de blivit tappade i golvet, som små barn och slagit i huvudet..!! Där är det vajsing i huvudet!!

Vet inte ännu vad helgen bjuder på.. det visar sig :)

Kram

Svar: Ja stalkers är jobbiga.. man tycker att de själva borde begripa det... kram :)
Esmaralda

9 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Minns att du skrev ett inlägg för en tid sedan om att man ghostar någon.
Alltså man sticker huvudet ner i sanden och ”gömmer” sig.
Nu kan det ha upplevts så att jag ghostar någon.
Och det känns inte bra.
Det är nämligen så att min nuvarande partner vill inte att jag kontaktar den här mannen.
Så då har jag helt enkelt låtit bli.

Känner den här andra mannen att jag varit dum mot honom? Tänker han negativt om mig? Eller vad tänker han om mig?
Kram

Svar: Jag tror inte han tänker så mycket på det, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar ju när får jag har roligt med folk som jag gillar och var ute.

Känns som om jag får bara skit hela tiden.

Jag vill ju få roligt med någon som jag gillar också. Men bara skit hela tiden och varför är det så?

Ha det bra

Svar: Visst finns det de som gillar dig... välj vem du umgås med och ha aldrig för stora förväntningar... människor är olika.. kram :)
Esmaralda

11 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vad kul besöka barnbarnets skola!

Själv blir det frissa besök, inte så mkt att klippa men ngt för utseendet i alla fall.

Ladda upp inför milloppet på söndag och bara försöka hålla humöret uppe , tror tyvärr inte på ngt date inom det närmaste.

Vad jag börjar längta efter jobb, men är för tidigt ännu.

Kram

Svar: Stort lycka till på söndag... en mil är långt !! Kram :)
Esmaralda

12 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Good morning Sunshine 😃🌞

Idag kommer koranenbrännaren till staden där jag bor.
Endel elever stannar hemma från skolan pga eventuella risker (en av klasskamraternas sambo är polis här och rekommenderar oss att vara hemma) Jag trotsar det och tar mig kommunal till skolan ialla fall.
Jag önskar att folk inte gav denna idiot uppmärksamhet. Då skulle allt falla platt. Ingen reaktion av massan så skulle han stå där som ett fån. Han ÄLSKAR ju uppmärksamheten och att reta folk. Visst har vi yttrandefrihet men i vissa lägen är det bättre med respekt.
Jag tycker de flesta religioner är skit (när de blir extremt. De gör säkert mycket gott men även mkt mindre bra. Inte alla men många religioner)
Tänk om alla bara skrattade åt honom. Ignorerade. Ungefär som ett barn i en butik som lägger sig ned och skriker för att fp sin vilja igenom m ignorera, gå där i från.. Bye bye.

Tyvärr tror jag många ungdomar ser sin chans till spänning och åker dit för just det och att det händer något. Sedan eskalerar det.

***************

Igår hade vi utvecklingssamtal igen. Jag hade ju en meltdown och gick in i depression då jag fick lägre betyg än jag anser att jag förtjänade.
Nu har det gått lite sämre och jag har siktat in mig på E så frågade om jag iaf får E denna gång. Då står jag och vickar åt D.
Ojsan. Kändes ju bra 😃
I sommar ska vi ha entreprenörskap som jag ska kämpa häcken med. Hoppas på C. 😅 men kanske ska sikta lite lägre. Det är extremt mycket.

I dagsläget känns det som jag klarar utbildningen på 1500p. Men frågar dig... Klarar jag floristutbildningen? 😃😁

Önskar dig en fantastic day 😃❤️💐

Kjam

Svar: Ja, han gör ju det han gör för att få uppmärksamhet.. oh det får han ju !Visst klarar du utbildningen, ha fokus.... kram :)
Esmaralda

13 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Ps.. Med respekt menar jag naturligtvis inte respekt för HONOM utan att även fast man har yttrandefrihet så behöver man inte gå till det extrema och bränna en helig skrift (även fast en helig skrift i mina ögon endast är en bok som några gubbar har skrivit - yttrandefrihet) men för ANDRA är den viktig och av respekt för det springer man inte och bränner heliga skrifter. Respektlöst.

Kjam

14 Till Alie:

skriven

Till Alie

Tack för du skrev.. Mitt var inte heller något jag ville men var tvungen att sätt slut först. Jag trodde också det skulle bli som innan men han kunde ha dött i en olycka k julas vilket jag tror påverkade honom mycket. Han blev kallare efter han kom hem från sin hemstad. Från att vilja ha mig nära till att skrika på mig. Ändå saknar man honom eller kanske det fina som fanns där.
Jag spenderar all min tid på gymmet känns det som. Åker direkt efter jag jobbat till gymmet. Brukade gå ut och gå och sätta mig på stenarna och kolla ut över Öresundsbron. Det får mig att må bra. Dock orkar jag inte nu när jag tränar. Men jag hoppas sorgen släpper snart och jag träffar någon som älskar mig och inte vill ändra på mig utan stärka mig.. jag är en person som inte vill vara i vägen för andra med mina känslor…

Jossan

15 lilla m:

skriven

Hej Es, beter han sig så här på flit, eller förstår han inte bättre? Kram

Svar: Lite av båda delar tror jag, kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

🙏 hoppas dem landar till rätt personer!

Ser du något spontant om mig?

Trevlig helg!
Kram

17 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om våra kattungar överlever hemma i Bulgarien tills vi åker dit 😟

Svar: Kanske inte hela kullen, men någon, kram :)
Esmaralda

18 lilla m:

skriven

Hej Es, varför vill han vara elak mot mig? Kram

Svar: Det är ingenting som jag tror att han går in för, kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Öppen o positiv för en som är sluen o negativ ;), nej nu skojar jag, är ju åtminstone öppen. Kaffe blir det nog, men inte alltför mycket ändå.

Stockholms skärgård är så fin. Har nångång tänkt på att cykla där, inte blivir av ännu, kanske ;). Får se vad sommaren för med sig, nån egen resa lär det nog inte bli fastän jag hoppas på annat...

Du är uppe tidigt Es, får du inte det sovit du heller?
Kram Skorpan

Svar: I dag vaknade jag tidigt och kunde inte somna om men det tillhör ovanligheterna !Att cykla runt i skärgården låter riktigt mysigt !
Kram :)
Esmaralda

20 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭😭😭😩😩😩☹️☹️☹️😭😭😭Söta kattungarna, därför svarade du inte igår för du såg något illa ☹️ vad ska jag göra Esmaralda 😭😭😭☹️☹️☹️

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas de läser varningarna Nu är fästingar ett otyg att hålla sig ifrån när man har djur . Jag som är varm av mig kan ju inte ha heltäckande byxor när jag är ute o går sommartid Så fort vaccinet mot borrelia kommer de är ju på G så tar jag det med ;-)

Här ska sonen skjutsa till köpcentret och jag ska inhandla nya skor och ngn växt till systern som snart fyller jämt.Annars lugn helg och nu njuter man ju av allt det späda gröna som nästan gör ont i ögonen Härligt !

Ha nu så trevligt med skolbesök och lunchgäster och njut av våren <3

Skorpis du har ju tur med vädret ändå Njut av stan och ha en ljuvlig fredag!

Kram Anki med flock

Svar: Ja nu är det skirt och grönt och vackert !!Bästa tiden, tycker jag !
Hoppas du hittar bra skor... kram :)
Esmaralda

22 Kristin:

skriven

Tusen takk for dine varninger. Jeg er mye ute i skogen med hundene, men tror ikke denne varningen gjelder meg.
Tusen takk for at du passer så godt på oss.
Ønsker en god dag. Kram!!!

Svar: Nej, jag tror inte heller varningen gäller det... du vandrar tryggt i skogen, kram :)
Esmaralda

23 <3:

skriven

Har 🐌💌kommit på villovägar ?
Kan du hålla tummarna kära Es att mitt speciella paket levereras innan 18.15 idag. Är så taggad nu att få se nya drömklockan 🌟🌟🌟
Och hoppas att klockan Omega klickar med mig 😉med några diamanter kan det ju inte bli fel även om det är fredag den 13 😱

24 lilla m:

skriven

Hej Es, ja men det blir elakt från hans sida då han vet hur ledsen och sårad jag blir av hans beteende. Och ändå fortsätter på samma sätt. Hans ord säger en sak, hans beteende en annan. Kanske dags att sluta tro på hans ord? Kram

Svar: Skydda dig själv i första hand...och kan han inte uttrycka sig trevligt, då är det bättre att du inte pratar med honom alls.. i alla fall under en period, kram :)
Esmaralda

25 Tiss:

skriven

Hej Es!

Min vän säger att jag är skyldig henne två vinflaskor från två olika tillfällen. Nu är det inte så att hon tjatar eller så. Men helt ärligt så minns jag inte det andra tillfället, jag försöker tänka igenom dom gånger vi har druckit vin tillsammans och det jag minns är att hon har bjudit mig. Jag glömmer vanligtvis aldrig bort såna här saker då jag hatar att vara skyldig någon någonting. Det känns lite obehagligt att jag inte minns andra gången. Så min fråga är... Finns det en andra flaska, eller minns hon inte att hon bjöd??? Jag motsäger ingenting då jag ju faktiskt inte minns (andra flaskan).

Svar: Ja, någon av er har ju rätt men jag ser inte vem... det känns liksom inte så viktigt, kram :)
Esmaralda

26 Me:

skriven

Hej!
Hoppas varningarna når dit de ska.

Veckorna går fort o presis som du säger består de typ av Fred o Månd.

Blir det nån flört eller dejt för mej i sommar?Man hoppas ?

Kram

Svar: Chansen finns och är god, kram :)
Esmaralda

27 AnnaK:

skriven

Hoppas varningarna går fram 😊

Ser sommaren ut att bli okej? Brukar vara lite si och så med den...

Kram 🤗

28 GP:

skriven

Oj, man får hoppas på att berörda får del av varningen…


Es, ser du när jag kommer få besked avseende om jag blir erbjuden fast anställning eller ej?

Kram :) trevlig helg!

Svar: Det bör komma ganska snart, kram :)
Esmaralda

29 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste fråga att varför kommer den fram en adress av B kvinnas på min skärmen. Med hennes mobilnummer och mejl. Vad har händer?

Efter jag var ledsen om allt. Jag såg det och fast i hals av min frukost som tur jag rädda mig själv som Vanligt.

Men varför dyker upp B kvinna på min mobil?

Ha det bra

30 SOL:

skriven

I dag blir det mye å gjøre, pakke ferdig og kjøre 4 timer til min barndoms dal, kjøpe en overdel til mitt antrekk og handle matvarer, fylle tanken (fy, så dyr diselen er blitt.) I kveld, pynte og dekke på til 40 stk i grendehuset for min kjære mor blir 80 år. Hun tror vi lager et lite kalas med bare oss nærmeste,men vi har laget overraskelse og invitert noen fler, håper inderlig at hun vil glede seg over oppmerksomheten over talen som går på vers og quizen og maten. Håper gjestene vil kose seg sammen og med oss.
Nå må jeg dra.
Ha en fin dag.

Svar: Vilken härlig överraskning !Din mor kommer bli glad och rörd, kram :)
Esmaralda

31 barrqvist:

skriven

Otrevliga varningar men får hoppas dom det gäller kan ta till sig din information så de slipper besväret :)

Jag ser en del tarot klipp på YT med "välj kort-olika ämnen" och undrar.. Det är olika kanaler/personer som gör dessa men ändå kommer samma information/saker fram som ett tema många gånger och jag undrar om det kan ligga något i det? Tex att jag kommer vara en offentlig person med många följare som inspirerar/jobbar med orättvisor bla.. Kan det verkligen stämma?? För det är då så långt ifrån vad jag gör i dagsläget och ens skulle vara bekväm med, tror jag..?? Haha.. Ja, jag vet inte riktigt.. Låter nästan som ett påhitt men man ska väl aldrig säga aldrig.. Universum och själen har ju sina idéer och planer här i det liv vi har för stunden..

Ha en fin fredag och helg!
Njut och må väl till oss alla <3

32 Celinda:

skriven

Hej,
Stort tack för seansen.
Du rekommenderade att vänta lite med flytt, men ser det ändå bra ut att flytta till den mindre lägenheten som jag nästan tackat ja till redan?
Kram

Svar: Ja, om du känner att du kan trivas där och sätta din egen prägel på den, kram :)
Esmaralda

33 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för uppbackningen, jag kommer inte upp i ngn vidare fart ännu, men hoppas natrligtvis klara loppet, vill bara inte komma sist..fast ngn skall ju göra det

Riktiga glädjen och orken vill inte riktigt infinna sig, men får tvinga mig. Undrar om jag är på väg ner i en depression?

Kram

Svar: Jag hade varit lycklig och stolt om jag kommit sist...bara att ta sig en mil är en sann prestation minsann !Du är i en svacka men jag tror inte det ska utvecklas till depression och det vänder snart, kram :)
Esmaralda

34 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag känner mig så himla ensam och saknar närhet och att vara intim med någon. Du har sett att jag (förhoppningsvis) snart kommer att möta någon romans, tror du det kan ske i sommar? Vad är chanserna för det?

Jag känner mig så ensam så jag funderar på att ha sex med min kompis Z, tror du jag skulle ångra mig efteråt om jag gör det? Jag står inte ut att ha det så här, men vill inte heller ha någon one night stand med en främling. Det är inte min grej. Men alla behöver vi närhet och sex. Så ett friends med benefit förhållande är kanske inte så fel då?

Kram

Svar: är ni två bara överens så ser jag inget hinder i detta, ni är två vuxna människor.. kram :)
Esmaralda

35 Fanny2:

skriven

Åh nej, jag hoppas att de känner igen sig i beskrivningarna. Jag har aldrig råkat ut för en stalker personligen men min mamma har med min far inräknad... Besatta män är obehagliga, så fly medan du kan och förklara dig inte för mycket och prioritera alltid dig själv först. 🥶

Kommer jag någonsin att klara min utbildning? Det känns som att min psykiska hälsa sätter stopp varje gång och jag vet inte om jag klarar att misslyckas mer. Känner mig väldigt uppgiven och trött på min hjärna. Jag saknar även min vän som gick bort.

Kram

Svar: Använd hela din envishet och var beredd att i perioder kämpa i motvind och du kommer klara det !! Kram :)
Esmaralda

36 Friday:

skriven

Ja herregud fredag igen! Och idag börjar the best if the best ... Hockey VM! Kanske din man även gillar det :) Satan vad bra Cornelia var igår i Eurovision! Rös i hela kroppen och låten har satt sig på hjärnan .. hold med closer .... :)

Ruggiga varningar och hoppas att de drabbade läser! Drömde om ormar igen men du har sagt att det inte står för någon varning utan att jag ömsar skinn :)

Nu är det slutet på veckan men än har ingen tittat extra på mig så vi får se om det sker. Du vet ju Es att det mesta brukar utebli för min del :)

Undras det vart jag tagit vägen och vad jag pysslar med?

Ha en gooo dag och kram!

Svar: Nej, hockey är inte min grej och inte riktigt makens heller.. han är mer fotbollsfantast !Drömmar om ormar är bra drömmar !
Missa inte den som kan titta på dig.. ibland gör man ju lätt det !
Kram :)
Esmaralda

37 Louise:

skriven

Hoppas dessa två tar till sig varningarna. Stalkers fy och ännuvärre fästingar.😱

Jag blir så trött på mannen så jag inte vet var jsg ska ta vägen ibland. Han visade mig en annons om personlig assisten under en månad i sommar varpå jag sa att jag vill inte jobba som det,barnvakt telefonförsäljare eller städare. Hade jag velat jobba inom vården hade jag väl redan gjort det sa jag till honom. Men i dagens läge kan jag inte välja och vraka. Nej men jag kan söka till jobb som inte innefattar städ,telefonkontakt,vård(medicin och då)eller sitta barnvakt hemma hos någon. Han blev skitsur på mig. Ja jag kan låta kräsen men dessa 4 yrken är inget för mig.

I går var jag på rusta och matcha. Han hjälpte mig med mitt personliga brev och mitt CV. Så vi får väl se om någon av arbetsgivarna jag skickat till nappar och bjuder på intervju.
Sen det här med referenser är en diskussionsfråga men jag kan få använda dem som referens om det är så.

På söndag är det dags för umgänge ded dottern. Denna gången på Emporia. Mycket mer att göra och toan kostar inte pengar. Så det blir McDonalds lite butiker och yoggiboost. Hoppas bara pengarna räcker.
Sen hoppas jag att hon kommer hem nästa vecka.

Kommer jag få ett jobb snart? Eller kommer Talentbyrån(rusta och matcha) hjälpa mig med praktik som kan övergå i anställning?

Något jag med reflekterat över är om Sverige går med i Nato så kommer de ändra grundlagen. Sen så tror jag att det inte är bra för Sverige heller att vara med i Nato. Men som vanligt så kommer mannen som värsta domedsgsprofeten och säger att vi kommer få krig. Blir så trött på honom. Jag hoppas inte på det.

Ha en bra fredag och tacksam för svar. Kram

Svar: Alla har vi något i arbetsväg som vi absolut inte kan tänka ossFör mig handlar det om kontorsarbete oavett vad... det är ett stort nono för mig !
Bra att du kan använda dem som referens
Kram :)
Esmaralda

38 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Alltid spannande att lasa om dina pesonliga rad och varningar som idag!

Min dag och helg bestar av tester! Medborgarskap har bestar av ett valdigt detaljerat test och jag har inte pluggat tillrackligt sa handlar i dag om tur! I morgon ar det dags for spraktest. Ville ha nagra dagar emellan men som vanligt sa blev det min sambo som fick mej att gota som han ville.

Jag blir lite forvirrad for du kan se att kag gor forandringar, att det rullar pa nar jag bestamt mej och att det ar positivt! I gar sa tyckte du att jag kanske skulle stanna har lite anda och vanta med flytt pa grund av att sonen ar i bra skola.

Ska tillagga att han ska jag gora ett test i Januari for att fa fortsatta dar pa hogstadiet och han ar enligt honom sjalv inte glad med vanner. Men mot odds sa kanske han kladar testerna och kanske det blir battre med vanner pa skolan.Men ar det anda positivt for att skolan haller honom i sant schack och uppmarksamhet? Finns ju en risk att han tappar lusten och inte orkar med da skolan ar for top 25% skulle jag sag.

I alla fall, stannar jag lite sa antingen bryter jag upp pa hogstadiet och kommer till Sverige eller sa far jag stanna i manga ar till och tills han gatt ut skolan. Kanske hela livet om han vill bo har i framtiden da jag inte vill bo ensam i Sverige, Blitr ocksa svart for mej att flytta till Sverige om nagra ar rent ekonomiskt. Och svarare o svarare att hitta en livspartner.

Ska jag stanna har och bo ensam utan hans pappa? jag vill ha mer makt over mitt egna liv oich ekonomi sa nagot mastwe till. Dessutom vill ju han bryta upp men sager ibland vi kan bo kvar i huset. Da ska han flytta? Det kan ju inte vara bra att leva med nagon som vill argumentera och inte har respekt! Eller andrar han sig?

Hur ser det egentligen ut de kommande aren?

Kram

Maja

Svar: Lycka till med tester... ja jag ser ju att det kommer förändring för dig.... stressa inte fram förändringen utan känn in...kram :)
Esmaralda

39 Till Skorpan:

skriven

Har du testat antihistaminer mot sömnen? Kram M

40 Jossan:

skriven

Vilken seg dag och jag är inte mig själv. Jag går bara upp vikt och det är sjukt drygt. Dock går jag ner i cm på kroppen så det är väl iofs bra..
Känns som kroppen tar stryk av allt som händer på jobbet.

Hur kommer min sommar bli? Kommer det hända mycket?

Kram

Svar: Gör bra planer för sommaren och detta genererar mer positivt, ta sommarkontroll helt enkelt, kram :)
Esmaralda

41 L:

skriven

Bra att bli varnad så man är beredd. Inga av dessa var riktade till mig, men jag har en annan dag i nästa vecka med risk för inbrott. Hua!

Undrar…min granne har sågat, kapat och stympat mitt fina körsbärsträd på städdagen då jag inte var med och inte heller hemma. Varför och hur gick detta till? Är så besviken. Ingen verkar vilja kommunicera med mig i området om detta.

Ha det fint!

42 En önskan💫:

skriven

Fredag den 13😳 Hopppas inget händer mig,skall hem sent på kvällen idag.

Es ser du någonting kring en nästa flytt för mig?
Jag längtar så jag dör efter ett eget boende som bara är mitt,gärna med utsikt över naturen. Kommer universum vägleda mig till denna önskan:(((
Kram

43 T :

skriven

Är de fortfarande 50/50 eller lägre att jag får va kvar på jobbet? Jag tycker inte det är 100% bra men kan ju kämpa absolut ett tag till. Tycker det är jobbigt när en chef stalkar och ingen förståelse för att man är sjuk, jag fick jobba med hög feber halsfluss och luftvägsinfektion. Blev troligen smittad av kollega som jobbade sjuk. Ändå är det otrevlig ton mot mig, som att jag ljuger om att jag är sjuk medans andra i omgivningen istället frågar hur man egentligen mår.

Vet dock inte ens vad jag skulle söka för nytt… trivs inte med något speciellt kram

44 Talisman:

skriven

Hur går det med talismanerna förresten? Är de lugna eller vilda? :) Vilken metod använder du denna gång? Resa till Paris? :)

Fått träna med lättaste gummibandet idag. Med normala armen är det ju lätt men med den opererade så är det som att bestiga berg. Vi är iaf på rätt väg och i höst skall jag få börja träna i vatten. Som jag längtat! :) Har världens bästa sjukgymnast!

Känner mig fortfarande trött och seg och inte alls i min vanliga form. Hoppas att det ger med sig snart *gääsp*

Vad tänker/tycker MK om mig?

Kram

Svar: Talismanerna är just nu instängda i en ask för att bli av med alla tidigare intryck de kan ha fått av människor... och då är de alltid lugna och stillsamma.Härligt att du har en bra sjukgymnast !
MK tänker positivt om dig, kram :)
Esmaralda

45 Helena :

skriven

Hej Es!
Jag undrar om nattjobbet passar mig bättre än mitt nuvarande?
Jag önskar dig en fin fredag och helg! Kram

46 LottaS:

skriven

Nästa vecka blir superintensiv med jobbrelaterade resor och evenemang, någor speciellt att tänka på eller se upp med?

47 MollyD :

skriven

Hej
Och nu la vi ett bud på ett hus…
Universum - se nu till att det blir vårt!
Lägg in goda tankar åt oss Ez
Kram

48 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han inte längre intresserad utav mig?
Är intresset på ”riktigt”? Eller skulle kunna vara på riktigt?
Om jag svarade honom?
Kram

49 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag läste nyss att Turkiet inte ställer sig positivt till ett Natomedlemskap för Finland och Sverige. Kan det uppstå problem kring detta eller tror du att Finland och Sverige får bli medlemmar inom kort? Känner mig nervös kring dethär. Jag ser inte något annat alternativ i det här läget än att Finland och Sverige snarast bör bli medlemmar i Nato.

kram

Svar: Nej jag tror inte det uppstår problem pga Turkiet, kram :)
Esmaralda

50 Skorpan:

skriven

Stockholm är definitivt min stad :). Förvånansvärt lite karlar att vila blicken på ;). Nåja, är ju inget själv att vila blicken på heller ;D. Ca två timmar kvar här o sen till båten..
Kram Skorpan

Svar: Njut av de sista timmarna, kram :)
Esmaralda

51 Carina:

skriven

Jag tar till mig ena varningen och tackar så mycket. Den stämmer 100% och jag kan känna att den är riktad till mig. Kram

Svar: Ja, absolut så gäller ena varningen dig, kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Till M!
Nej inte testat antihistaminer, hur påverkar dom?
Kram Skorpan

53 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om kattungarna är begravda och ligger på bra ställe och har det bra i himlen 😭😭😭😞😞😞om deras mor har tagit dem på bra ställe 😟😟😟😩😩😩

54 <3:

skriven

Har 🐌💌kommit på villovägar ?
Kan du hålla tummarna kära Es att mitt speciella paket levereras innan 18.15 idag. Är så taggad nu att få se nya drömklockan 🌟🌟🌟
Och hoppas att klockan Omega klickar med mig 😉med några diamanter kan det ju inte bli fel även om det är fredag den 13 😱

Svar: God chans att paketet kommer idag !! Kram :)
Esmaralda

55 Till Skorpan:

skriven

De används mot allergier men de är även effektiva mot ångest och sömnproblem. Inte beroendeframkallande. Man blir trött helt enkelt😊 Min brosa som sover dåligt har nyligen börjat och funkat väldigt bra. Kolla med läkare om du kan få prova.
Kram M

56 Skorpan:

skriven

Tack Anki!
Har njutit av staden o det fina vädret som har stått mig bi :)!

Tack Es!
Kram Skorpan

57 barrqvist:

skriven

Jag har lite spontant sagt ja till en lägenhet på annan ort och undrar hur stor chansen är att få erbjudande på den? för jag är inte först i kön.. Önskar verkligen att chansen finns för tror det skulle kunnat passa mig och mina framtidsplaner.. Hoppas! :D

Svar: Det finns en chans.. den är inte så stor, men den finns, kram :)
Esmaralda

58 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om Kattungarnas mor tar hand om sina döda ungar och de får ligga på bra ställe och har det bra i himlen 😭 😭 😭 du såg att alla fyra inte överlever bara någon tills vi åker dit 😟 😟 😟

Svar: Hemskt ledsen men jag ser inga detaljer alls... känns bara som om alla kanske inte överlever... kram :)
Esmaralda

59 Maria:

skriven

Hej!
Spökar det hos min pojkvän? Han säger jag inbillar mig men.,
Vad ser du om det?
Kram 🥰

Svar: Ibland har du besökare men det sker på olika ställen och inte bara hos pojkvännen, kram :)
Esmaralda

60 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack, hoppas få hjälp på endokrin, men klart det är mycket annat som saknas också.

Tills dess, försöka finna glädje i månaden maj, hos oss blommar syrener , de första rabarberna kan jag plocka inom kort, ja naturen är läkande och helande.

Glädjande nog har det börjat röra på sig hos arkitektfirman ang påbyggnad av en våning. Först gäller frågan om det är tillåtet enl byggplan, där befinner vi oss nu. Sist är det ju ändå pengarna som styr, med inflation, prisökningar och ränteoro...men
inflationen skall väl inte vara för evigt!

För övrigt hoppas jag Sverige ansöker om medlemskap i Nato samtidigt som Finland och att det går snabbt.

Trevlig Fredag kväll!
Kram



61 Skorpan:

skriven

Middag om tre timmar o jag som inte ha ätit på hela dagen, omg... Kanske behöver inta nåt ;).
Kram Skorpan

Svar: Hoppas du käkat något lite nu innan middagen.....här blir det nya potäter direkt från åkern... det är fördelen med att bo i ett potatisdistrikt... och lite blandat chark därtill... kram :)
Esmaralda

62 Skorpan:

skriven

Tack för tipset M!
Vi får se vad det här blir till om jag kolar av förrän jag får hjälp ;).
Kram Skorpan

63 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭😭😭😟😟😟☹️☹️☹️🙏🙏🙏Söta kattungarna och mamman 😖😖😖😕😕😕💐🌹

Svar: Jag hoppas allt ska gå bra med dem. Om någon tar hand om dem och ger mat, vatten och kelar med dem så har de god chans att klara sig men blir de förvildade så klarar de sig tyvärr inte... kram :)
Esmaralda

64 Helena Ir:

skriven

Jag gjorde ett IQ test, men såg att det behöver betalas för resultatet, vågar man skriva i kortuppgifter på sånt? Någon Einstein är jag ju inte, men tydligen över medel.. medel Svensson, eller medelfinne :) Känns som struntar i det.. :)

Kram

65 lilla m:

skriven

Hej Es, hans ord är snälla och vänliga, men hans beteende ibland inte ok. Ignorerar mig emellanåt utan någon synbar orsak. Varför? Kram

Svar: Verkar vara sådan han är helt enkelt... inte en personlighet som passar dig, kram :)
Esmaralda

66 A:

skriven

Hej Es

Ser du något skojigt för mig snart?
Kram:)

67 Friday:

skriven

I see. Jag får stå för hockeyintresset då :) MG kanske också är mer för fotboll som sin pappa :)

Ja något måste ju dessa drömmar om ormar betyda för det är ju inte det gulligaste att drömma om direkt :)

Talismanerna myser i sin ask och det skall bli så kul att se hur de väljer sina ägare.

Har haft ögonen med mig även idag men nix inget. Dock har jag ju inte ögon i nacken om någon kollar bakifrån :) Den blicken montören hade kommer bli mycket svårslagen. Ingen har ens varit i närheten. Undra om han tänker något på mig? Vi hade ju en sjuhelsikes dragning. Pheew! :) Och mitt SMS som han inte borde ha glömt hihi.

Antar att det blir Masked Singer för er ikväll. Jag klarar inte av det och kollar på "Before the 90 days" :)

Kram & puss på Mr Glenns nos!

Svar: Japp, här blir det masked singer, gott vin, nypotatis och chark !!Before the 90 days har jag sett på D play :) Man kan inte sluta titta när man väl börjat :) Kram och MG skickar pussar
Esmaralda

68 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det kunde förhindra min far så att kattungarna överlever 😟☹️😖

69 Friday:

skriven

Låter gott! Nypotatis längtar jag efter men alkohol dricker jag inte :) Nej exakt. Man kan inte sluta titta. Nyss börjat ny säsong :) Han verkar inte minnas mig längre då. Nåja :) Kram

70 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 😞jag sa till min far att ge katterna mjölk och mat och han svarade att han kan inte syssla med dem Esmaralda 😫 jag blev så arg och min morfar är inte hemma var i sjukhuset och nu hos sin syster ☹️Esmaralda ser du om kattungarna klarar sıg med sin mor ändå 🙏🙏🙏🌹🌹🌹

71 Boudica:

skriven

Ja jag håller med dig, tiden den bara rinner iväg! Nyss var det måndag och nu fredag igen.
Min helg lär ju försvinna då jag måste iväg till en kurskamrat och planera vår slutuppgift. Blir trött bara på tanken på att behöva vara social, men ändå behöver jag nog komma ut lite. Lite nervös också, för kommer vara folk som jag inte känner där, och barn.
Just nu känner jag mig lite blandat inför det. Men så har jag ju varit på senaste, inte riktigt på humör för något.

Otroligt trött idag med, jag som behövde sömn råkade hamna uppe sent med att förbereda dagens lunch. och sen vaknande jag en timme tidigare med hjärnan fullt i gång på att jag måste bryta denna gamla diagnos, som inte stämmer och aldrig gjort. Har ju egentligen inte ens rätt till den! men varför var hjärnan så klar på den saken just då?, det har varit i bakhuvudet i flera år, och inte riktigt tänkt aktivt på det på senaste, men jag var tvungen vakna till det!

Idag ska det packas lite smått, förbereda för imorrn.
och ska försöka skicka iväg mitt seans-brev om jag orkar och hinner, har ju typiskt nog lyckats att dra ut på det igen!

Ha en trevlig kväll och helg!
KRAM!

72 A:

skriven

Hon som dejtar skulle kunnat vara jag, men jag dejtar inte alls just nu, det var det enda som inte stämde, men ändå en bra varning och påminnelse, man ska ALLTID lyssna på sin magkänsla!

Hur stor chans att jag träffar någon i sommar?

Nu blir det masked singer

Kram!

Svar: Visst finns chansen... o just nu är det paus i masked :) Kram :)
Esmaralda

73 Skorpan:

skriven

Nypotatis redan!?! Slurp så gott.
Intagit middag med kusin o hans familj o jag kunde föra mig ;). Jösses så jag gillar min kusin, hoppas det är ömsesidigt...
Taxfree..
Kram Skorpan

Svar: Det ÄR absolut ömsesidigt..... taxfree, I like... kram :)
Esmaralda

74 Helena Ir:

skriven

Kan rekommendera filmen "The Father" med Anthony Hopkins på Viaplay

Svar: Tack för det ! Kram :)
Esmaralda

75 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om kattungarna klarar det med sin mors mjölk tills vi åker dit 😟

76 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O jag sa det åt min kusin också, att jag gillar honom :).
Sett en eurovisiondragshow o den va såå braa...
Oj så jag behövde komma ut o på :D.
Kram Skorpan

77 maggimay:

skriven

Hej jag undrar om du kan se någon flytt för mig eller ska jag stanna kvar där jag är? kram ...

78 Anna:

skriven

Hej
Ska jag välja kiropraktor eller japansk akupunktör? Eller MM? Eller båda?
Kommer min mamma hitta tillbaka till sin forna geist?
Hälsningar

79 Emma Stockton:

skriven

Hej Es! Ja det är viktigt att vara försiktig när man dejtar. Fästingar är en risk i skogen såklart.





-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: