Delvis lyckat......

 
 
Gårdagen var riktigt lyckad....i alla fall tills framemot eftermiddagen !
 
Vi var taggade... fikade på vårt stamställe  på väg mot Ullared och njöt i fulla drag.
Av den här mackan orkade jag halva !
Så är det nu för tiden när vikten krymper.
 
Sen blev det shopping ett par timmar och därefter lunch på plan 3 i butiken
 
 
Vi tyckte att vi tajmat både datum och veckodag helt rätt och det BORDE inte vara så  mycket folk i butiken... men oj så fel vi hade
Ringlande köer överallt och inte minst till lunchen !
 
 
Spätta med tillbehör blev det... jag orkade hälften och Nettan fick plocka bort den goda remouladsåsen och  paneringen från fisken för det tålde inte hennes  gallstenar.
 
Efter lunch hade vi för oss att shoppa två timmar till men det blev 45 minuter.... min värk gick till attack så jag kunde knappt röra mig och Nettans stenar härjade vilt.
Vi asade oss i sakta mak mot kassorna.... köade och betalade och sen for vi hemåt.
 
 
På hemvägen fick vi stanna då och då så Nettan fick sträcka ut sig...då lugnar smärtan ner sig en aning för stunden.
 
Vi kunde inte annat än skratta åt vårt elände 😅
 
När jag kom hem och packade upp var jag rätt nöjd i alla fall.
 
 
Jag ville ha ett par rejäla vinterkängor och så blev det !
PLus ett  par äkta fårskinnssulor att stoppa i
 
 Gymskorna var jag riktigt nöjd med
 
Det blev lite annat smått & gott också... julklappspapper,  roliga mönstrade strumpor till herrarna i familjen, de sålders för 12 kr paret !
Städgrejor och plastpåsar till mamma och lite annat smått och gott.
 
Snart ska jag ju dit igen... med ryska syster och vi har bokat övernattning.
 
I går var ju en dag som egentligen inte räknades, det var stundens ingivelse och maken puar och är bara så tacksam att han slipper åka med 😂
 
Kram & kärlek 💖
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag smsar C kvinna inför nästa vecka och förklarar vad vi ska pratar om? Utan behöver det blir fel?

Jag vill stt hon ska vet så jag ser henne, prata om henne och allt. Att jag bryr mig om henne

Kan jag smsar henne om det?

Ha det bra

2 Ghostwriter:

skriven

Så fint att ni kunde göra annat och försöka tänka bort det värsta. Snygga skor ju dessutom!


Känns det som jag kan vinna budet på 12an eller ska jag satsa på den jag kan köpa direkt?



Kram

3 A:

skriven

Känner nu att det var alldeles för länge sen jag var i Ullared! (Ett år sen... nästan exakt!) Måste kolla in skoavdelningen nästa gång jag åker dit!

Har nu sagt upp mitt garage. Kommer spara 500 kr i månaden på det.

Nu är jag slut i kroppen och knoppen på grund av jobbet. Men jag fortsätter träna på friskis och svettis. Är rätt roligt och kravlöst men funderar på att byta till Medley nästa år. Tänker att jag fortsätter träna trots att jag är så trött, att det ändå gynnar kroppen. Kollade på bonde söker fru igår men somnade i soffan 20.30 så missade slutet.

Snart, om någon vecka, ska jag på healing massage, första gången, spännande! Det kanske kan hjälpa mig att bli piggare igen. Eller så hjälper inget förutom att byta jobb.

Trevlig torsdag!

Kram!

Svar: Massagen gör nytta, allt som du gör för att din själ och din kropp ska må bra har en positiv påverkan.... kram :)
Esmaralda

4 Trinns:

skriven

Killen jag dejtade tre gånger hade kopierat en del av min dejt-profil rakt av till sin egna profil. Tyckte det var creepy och konstigt beteende så konfronterade det, fick kort svar och sedan sluta han svara. Fick lov att blocka.
Jag som hade en god bild av honom men det där är bara riktigt konstigt eller patetiskt, jag sa att han får hitta inspiration någon annanstans!

Varför gjorde han så? vem gör ens så.
Var han besatt av mig känner jag... nästan.
Känns verkligen som jag gjorde rätt nu att inte fortsätta.



Kram och ha en fantastisk dag

5 Ibbe :

skriven

Har en känsla av att jag kanske kommer möta någon man snart... i kärlek. Känner du in hur vårt möte kommer ske? Man kan hoppas iallafall




Kram :)

6 L:

skriven

Hej E

Nära som sjutton, men nådde inte ända fram. Kan något oväntat samtal erbjuda mig något nytt? Eller ska jag nöja mig.

Kramar

7 Skorpan:

skriven

Vilken otur att "sjukorna" gjorde sig så hårt påminda just då ni skulle glömma allt elände o bara njuta o shoppa, så trist. Men lite hittade du ju i alla fall o med en nöjd make hemma var det ju ändå lyckat ;).

Här blev natten kort o har skallebank o känningar i halsen. Sjukskrev mig från jobbet o hoppas o tror att det är bara ett lokalt virus hos mig, o inte cov, för vi ska ha konfirmation i dagarna o mamma ska också komma. Lite nervös för allt detta o undrar om du kan se nåt Es, bara lite flunsa o snart bra igen? Sjukor kommer ju alltid opassligt, så är det ju. Kanske jag har varit för lättklädd etc ;).

Bäst att fortsätta o vila.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Idag ska jag tar vaccin den 4 dos mot corona.

Hur ska det går? Kommer det var bra efteråt också?

Ha det bra

Svar: Ja det känns som om allt kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Fina kängor, och gymskor! Trist att ni båda hade sådan jobbig värk! Jag förstår så väl vad värk kan göra! Tycker ni kämpade på bra!

Här öser regnet ner just nu, om någon timme har jag en tid att passa... hoppas på uppehåll i regnet så det blir promenad både dit och hem!


Hoppas värken inte är lika svår för dig idag!

Kram

Svar: Tack, värken är bättre men måste hoppa gymträningen idag och det gillar jag inte :) Kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag tar det lugnt och vänta med G kvinna. Jag hoppas hon skicka en vänförfrågan till mig i facebook under oktober eller november. Men före december med den 2023 år?

Ha det bra

11 Jossan :

skriven

Godmorgon

Gud vad jag hade velat se det du ser kring min framtid. Jag ser ingen framtid just nu utan kan bara leva dag för dag..
att tro att saker kommer bli som jag finns det inget hopp. Mina tårar rinner under kvällen och jag somnar gråtande.
Jag vill inte detta mer.. jag vill bara träffa någon som jag kan starta en familj med. Slippa somna och vakna själv, slippa komma hem till en tom lägenhet, äta själv…
Jag hade så velat se det du ser.. för då kanske väntan inte hade varit så jobbig…

Kram

Svar: Ibland känns det jobbigt och tröstlöst, men det är övergående, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker ofta på B kvinna. Jag märks ju att jag är alltid positiv om henne och bryr mig om henne. Hon missar väl mycket om mig.

Jag börja förstår hur positiva jag är ofta om henne. Jag vill så mycket om henne.

Vet hon inte väl jag är alltid positiv om henne?

Ha det bra


Svar: Hon känner nog att du är positiv, kram :)
Esmaralda

13 camilla:

skriven

Bara problem! Varit så glad för en härlig arbetskamrat i samma ålder som jag, nu har jag fått höra hemska saker hon sagt om mig på många ställen och även på jobbet när jag var på rehabilitering, är nu jättelessen och besviken på henne jag trodde var min vän... Vi skall ju fara på danskryssning i November och hon kommer med, hur skall jag bete mig mot en sådan mänska? Tacksam för svar. KRAM

Svar: Jag tycker du ska ta dig ett samtal med henne på tu man hand, innan kryssningen, kram :)
Esmaralda

14 Tildis:

skriven

God morgon!

Slutar aldrig förvånas över hur mycket folk det kan vara på Ullared en helt vanlig veckodag…
Det bästa är egentligen att dra dit på kvällen ;)

Kommer det möjligtvis någon ny talismankull i höst? :)

Svar: Ja och nu har de ju öppet till kl 22 också !Ja, troligtvis kommer en kull talismaner i höst, kram :)
Esmaralda

15 <3:

skriven

Godmorgon Es, kul att du hittade skor på Ullared. Hur tog A det när jag berättade om utlandsresa? Känns inte som han blev glad för min skull?
Kram

Svar: En ganska likgiltig känsla tror jag, kram :)
Esmaralda

16 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Varför svarar inte J på mitt meddelande? Har svårt att tro att man inte har 5 minuter på en hel vecka för att skriva ett kort svar. Är det något jag gjort?

Svar: Verkar som om J har någon annan i tankarna, kram :)
Esmaralda

17 Misscool:

skriven

Hej Esmeralda!

Undrar om något kommer hända mellan han och mig snart. Känns bara som att vi kollar på varandra men inget annat. Hoppas du får en bra dag! Jättetacksam för svar 🤗.

Svar: Kanske du får ta ett initiativ, kram :)
Esmaralda

18 MalinS :

skriven

Stackars stackars er, vilket elände men tur att ni hann med lite shopping iallafall.

Har aldrig varit på gekås just pga att jag inte mår tillräckligt bra. Behöver typ en dag bara för resan, en dag för shopping osv. Någon gång ska det bli av hoppas jag.

Hoppas ni kan ta det lugnt idag.

Kram

Svar: Ja, du får bo över ett par nätter för att hinna och orka med, kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att jag ännu har en chans att få uppleva lite romantik under hösten? Varit tuff tid med corona, löss, och sen ännu förkylning… krafterna tryter.

Vad är mina chanser under 2022 att träffa på någon som blir intresserad av mig och där känslorna är ömsesidiga?

Kram

Svar: Jadå, visst finns det en chans, kram :)
Esmaralda

20 A:

skriven

Godmorgon!
Ja det blir ju inte alltid som man tänkt sig :)
Nästa fredag ska jag åka till Ullared!
Precis som du sagt så fick min dotter svar från sin röntgen igår och om bara en behandling till så är hennes cancer borta!
Jag har fått tillbaka min glädje och kommer aldrig glömma dessa hemska månader när jag trodde min flicka skulle dö.
Under dessa månader har min syster och jag kommit nära varandra och vi har aldrig haft någon bra relation.
Min dotter och jag har också fått en oerhört fin relation och plötsligt har hon blivit vuxen och en helt annan person.
Ville uppdatera dig <3

Svar: Jag har sparat lite åt dig till på fredag :)Tack för din information, den gläder mig väldigt mycket, kram :)
Esmaralda

21 Naturvän:

skriven

Hej!

Tråkigt ni fick värk bägge två, men ni fick i alla fall tag på skor.

Idag blir det en aktiv dag med träning, kaffekalas hos makens trevliga kusin och som avslutning på dagen mammografi, alltid lika skönt när det är gjort.

Har en fråga, Flyger till Pisa på söndag och undrar om du ser ngt ang min semester, ngt jag behöver vara uppmärksam på? Ser det ut att gå bra, är inte van att flyga själv och har lite resfeber . Kommer vara ute i god tid,känns tryggare så.

Kram

Svar: Det ser positivt och bra ut kring semestern, inga varningar kommer till mig, kram :)
Esmaralda

22 Misscool:

skriven

Hej Esmeralda!

Undrar om något kommer hända mellan han och mig snart. Känns bara som att vi kollar på varandra men inget annat. Hoppas du får en bra dag! Jättetacksam för svar 🤗.

23 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es

Vi klarar inte denna långa väntan Soc är bedrövliga vi blir inte bedömda på rätt sätt de är bara så stygga!!!
Det här gör extra ont i mig som mamma. För min dotter gör allt o bara för att hon anmälde att maken misshandlade henne tog de barnen vad är det för orättvist samhälle vi lever i vi lever i en mardröm som inte verkar ta Slut🥺🥲 Själv berodde min yrsel på högt blodtryck o kristallsjukan o detta påverkar mig jättemycket o jag vet inte hur vi ska få hem dem saknaden är mycket stor o min dotter beskriver det som om hon inte kan andas o att hon känner att hon sakta dör vad håller de på med🥲🥲🥲🥲🥲🥲

Tacksam om du kan få till dig nåt vi behöver din hjälp

Kram hoppas på din hjälp♥️

Svar: Här känns det bara som om tiden arbetar positivt för din dotter.... det är jobbigt och tungt, men det kommer en lösningHögt blodtryck och kristallsjuka låter inte bra och vilket elände att drabbas av båda samtidigt. Blodtrycket går ju att medicinerna... men kristallsjukan vet jag inte riktigt, kram :)
Esmaralda

24 Lycka:

skriven

Godmorgon ☀️
Låter ändå som en härlig dag ni fick tillsammans, trots köer och smärtor..
idag börjar ledigheten och på Lördag bär det iväg på resa.
Känner mig hoppfull inför kommande dagar.. 🌱
Kram :) 🌷

Svar: Slappna av och roa dig, det blir en bra resa... kram :)
Esmaralda

25 Hulda:

skriven

Gomorron!
Vilka snygga vinterkängor!! Jag är också i behov av ett par, sonen likaså, men jag vet inte hur det blir framöver... Kan du se hur det blir för mig ekonomiskt den närmsta tiden??
Kram och grattis till fina dojjor!

Svar: Tack :) Jus nu och under en period blir ekonomin tight för dig.. men det kommer att vända till det bättre... kram :)
Esmaralda

26 .:

skriven

Hej Es!

Mitt liv är uppochner vänt. Jag mår väldigt dåligt. Så dåligt som jag mår nu var det väldigt längesen jag mådde sist. Dessutom var det jättejobbigt det hen sa igår (som om det som redan är inte vore nog). Hen sa inget elakt. Men jag tycker ändå att det var vid fel tillfälle, med tanke på vad vi hade pratat om innan. Kände hen att det kanske blev liiite fel ändå? Som sagt hen var inte elak på något sätt. Jag tycker bara att hen kunde väntat med det hen sa. Det kanske inte dyker upp rätt tillfälle, men ett av dom igår var inte ett bra.

Svar: Det var inte elakt, men feltajmat och den här personen kan ha svårt med tajming.. häng inte upp dig på detta... kram :)
Esmaralda

27 Eliea:

skriven

Låter som ni fick en trevlig&bra shoppingdag trots div.krämpor och många andra köpsugna kunder :)
Spontana påhitt brukar kunna bli de bästa stunderna och oftast något roligt att minnas allmänt :D

Vad är det som gör att min släkting R är så tyst och inte hör av sig till mig? Får tex inga svar på mina sms så jag börjar bli lite ängslig att allt inte är helt bra.. Eller att hon inte vill ha någon kontakt men inte vågar säga det.. Men förhoppningsvis är det bara en sån period med lite mer radiotystnad men ändå.. Får du in något i etern vad som kan tänkas pågå? Tacksam och glad för minsta lilla svar :)

Ha en fin dag <3

Svar: Det verkar som hon är lite stressad och har annat i tankarna just nu, kram :)
Esmaralda

28 Nina:

skriven

Hej Esmaralda.
Härligt med en liten tripp och speciellt med en vän.

Undrar lite vad du ser i kärlek för mig?

Ser du för mig vad jag skulle passa med för man? Jag har en tro att jag skulle passa med en lite äldre mogen man i sättet iallafall. Samt någon som är bra att prata med . Men som också kan vara lättsam och rolig.

Kan man verkligen få allt det i samma paket? Haha

Men sen undrar jag om du ser en ny man som är påväg in i mitt liv?
Eller om det verkar stå stilla?Kram

Svar: En person som är lite av en gentleman skulle passa dig.. och en sådan kommer.... kram :)
Esmaralda

29 New jersey :

skriven

hej Es

vad skoj att ni kom iväg till ullared och att ni handlade och hade roligt ihop du o nettan. snygga sportskor💕bästa blogg Es

nu till min fråga: är det menat att jag inte ska ha kontakt me min familj men ser du när dom kontaktar mig och när sker det. kram

Svar: Jag tror det kommer men var beredd på att det kan dröja, kram :)
Esmaralda

30 Kristin:

skriven

Gratulerer med så fine vintersko og treningssko. Begge parene ser veldig gode ut.
Synd jeg har så lang vei til Ullared.
Håper kroppen føles bedre i dag, for dere begge to.
I dag skal jeg først i skogen og så ut å spise. Kommunen jeg bor i lager kjempegod mat fra bunnen av 1 gang i uken, så det må jeg ha med meg. Vi betaler selvfølgelig for maten. I dag er det klubb og duppe med flesk. Ikke det sunneste, men det er så godt.

Om noen har lyst til å forsøke, kommer oppskriften her:
3 l
vann
3 ts
salt
Klubb
750 g
rå poteter
350 g
kokte poteter
200 g
byggmel
1 ½ ts
salt
Duppe:
100 g
TINE® Meierismør
2 dl
TINE® Helmelk 3,5 % fett
100 g
TINE Prim Original
100 g
TINE® Gudbrandsdalsost Original
3 ss
sukker
2 ts
eddik
Tilbehør
400 g
bacon eller flesk
2 dl
tyttebærsyltetøy

Tips
Raspeballene smaker ekstra godt om de kokes i kraft.

1
Kok opp vann og salt.

Klubb
2
Vask,skrell og riv de rå potetene. Dryss på litt mel så de ikke blir mørke. Mos de kokte potetene. Tilsett salt og resten av melet, og bland alt godt sammen.

3
Form avlange boller med en vætet spiseskje, eller hendene, og kok ballene ca. 1/2 time eller til de er gjennomkokte.

Duppe:
4
Bland smør, prim, melk, sukker og ost i en kjele og kok det til det er en jevn saus. Vil du ha den surere, kan du smake sausen til med litt eddik. Er fargen for lys, hjelper det med et par dråper sukkerkulør.

5
Stek bacon eller flesk og server rykende varm klubb og duppe med godt tyttebærsyltetøy.

Ønsker en god dag. Klem!!!

Svar: Tack för fantastiskt recept !!Ja tror att du gillar Ullared.... finns hur mycket " hundgrejor" som helst.. kram :)
Esmaralda

31 Lisen:

skriven

Hej Es!
Kommer N höra av sig och vilja börja dejta mig igen när det tar slut med tjejen han dejtar nu?
Jag sa att jag inte ville hänga med honom om han dejtar en annan samtidigt, och önskade honom lycka till.
Tack för svar på förhand!

32 .:

skriven

Hej Es!

Löser allting verkligen sig? Jag vet snart inte vad jag ska göra. Finns det något hopp...

33 Mts:

skriven

Hej!
Vilken mysig dag, vill oxå dit😊

Kommer Hon skicka någo mess snart till mig?
Kram!

34 Skrållann :

skriven

Hej!
Ni verkar ju haft en bra och givande resa trots allt;) Så snygga kängor.

Nu har jag jobbat tre nätter och jag är helt slut så det ska bli skönt med lite sömn och några dagar ledigt.
Dottern var tillsammans med en kille för ett par år sedan. Det var inget långvarigt och de var väldigt unga. Dock var och är de väldigt fina tillsammans.
Nu har de börjat umgås lite mera och jag undrar om det finns och i så fall hur stor möjlighet är att de återupptar den relation de hade för ett par år sedan?

Kram❤️

Svar: Kanske de blir ett par igen men bara för en kortare tid... kommer finnas någon annan så småningom i dotterns liv, kram :)
Esmaralda

35 GD:

skriven

Vad trevligt ni ser ut att ha haft det!

Es, jag har tagit ett tidigt graviditetstest som visar svagt positivt. Vågar jag hoppas på att jag är gravid?


Kram :)

36 Solstjärnan:

skriven

Er shopping trip var som tur till mesta dels lyckad!😊
Köer.. människor i mängder..alla de har väl tänkt som ni: att nu åker vi för det är säkert lungt o "folktomt".
Synd att ni fick trappa ner farten och avsluta tidigare när era krämpor tog fart..Äsch..inget vidare.
Men roligt hade ni säkert dom vanligt och det är ju det bästa!😊
Din man gläds över att få stå över dessa resor..undrar Es hur det blir med min kommande man,är han intresserad av shopping?

Ha en bra dag 😃
Och nu ska du sköta om dig så värken avtar efter shopping resan.

Kram Solstjärnan ☀️

37 Dunegull:

skriven

Vilken tur att ni ändå har humor så ni kan skratta åt eländet 😅
Var där mycket halloweensaker? Värt att åka dit för den anledningen?

Kommer han bli glad av att se mig på söndag?

Kram

38 Doris:

skriven

Hej!
Kul att åka iväg på en liten tur ibland.
Ni verkar haft trevlig ,förutom lite värk.Hoppas ni mår bra i dag.

Ser utbildning bra ut?Kommer det bli bra på arbetsplatsen jag ska va?Man vill så gärna vara omtyckt och allt ska gå smidigt och bra.Kommer jag fixa det?

Kram

39 Smulan:

skriven

Hej! :)

Jag går konstant runt med känslan av att bli lämnad, han har haft tankar förut att han inte vet om vi ska ta det vidare eller avsluta.

Hur gör jag för att inte oroa mig i situationen?
Vill bara njuta av det som är bra, men alltid rädd för ett "bakslag"

Kram <3

40 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag lider med Nettan minns mina gallstensanfall och lättnaden efter gallblåsans borttagande är euforisk.
Rejäla skor fick ni ändå tag i och din makes inställning till att få slippa kan jag bara instämma i ;-) haha. (fast jag aldrig varit på Ullared...)

Fick via en bekant kontakt med en äldre murare pensionär som kan tänka sig hjälpa mig med spisinsättning. Kollade upp var han bor då jag ska hämta honom nästa vecka och upptäckte att han är 78 år !!! Vet inte om jag vågar släppa upp en så gammal man på taket ...Vad säger du Es ?

Håll i hatten Torsdag !
Kram Anki med flock

Svar: Du får nog lita på mannen.. säger han att han kan, då då får du ta hans ord för det , men jag förstår din tvekan !I dag är det friska vindar som viner runt husknuten, kram :)
Esmaralda

41 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Måendet hos en nära anhörig svajar vilket till stor del beror på utomstående faktorer och i allra högsta grad andra människor. Jag oroar mig lite för hen och speciellt som hen ska ut och resa. Ser du om allt kommer att gå bra för hen, inga varningar och så, och att resan kommer att falla till belåtenhet och kanske stärka hen i sin tro på sig själv? Jag tror att det är viktigt att denna resa blir av.
Tack och kram!

Svar: Ja, det är en viktig resa och jag tror den kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

42 Hm:

skriven

Hej Esmarslda.

Har en vän som jag varit väldigt nära med under flera år. De sista åren har dock varit lite upp och ner.

Jag känner mig besviken på henne. Enligt henne känner hon sig besviken på mig.

Jag började umgås med en annan tjejkompis.

Efter det så känns det som att varje gång jag umgås med andra tjejkompisen så liksom tar hon lite avstånd ifrån mig.

Det är jätte tråkigt! Klart jag vill ha fler vänner och jag vill ha kvar båda som vänner. Men ska jag inte kunna ha det så om jag vill behålla min första vän?

Eller är det något mer jag gjort som hon är besviken på?
För jag får nästan ”smyga” med att umgås med andra för annars så drar hon sig undan mig?

I helgen hade hon middagsbjudning med två andra vänner och jag var inte bjuden. Hon skrev ett sms och skickade bild på sin bjudning och skrev ”nästa gång får du komma”

Har jag gjort henne något annat? Eller är själva ”problemet för henne att jag umgås med den andra tjejkompisen?
Kram

43 Undran:

skriven

Hej Esmarslda.

Ser det ut som att killen kommer att få ett nytt jobb här någonstans i stan ganska snart? Innan årsskiftet?

Ser det ut som att det är vad han vill och blir det bra?
Kram

44 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Hejsan!
Social ångest och telefonskräck. Ja det hamnade i bakgrunden igår.

En tjej kom fram till mig på centralstationen i staden jag bor i. Jag talade i telefon med en vän.
Tjejen frågade om jag hade tid och sa att hon var gravid. Jag sa att jag ska på praktik och måste med bussen... Men något sa mig STOPP.
Frågade hur det var. Hon mådde illa och hade ont i nedre delen av mage. För att köra en lite längre historia kort så stannade jag kvar, tröstade och ringde 112 och pratade med dem samt hennes pojkvän. Väntade med henne tills ambulansen kom och såg till att hon kom med.

Nu undrar jag hur det år öed henne och bebisen är? Gick det bra? Har tänkt på henne sedan igår morse. Hennes namn börjar på A.

Kjam

Svar: Ja, det känns som om allt gått bra... hon var mycket tacksam för din hjälp och ditt stöd, kram :)
Esmaralda

45 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Stavar som en kråka 😂 Ja ja.. Hade bråttom att få iväg frågan 😁

Nu ska jag till min praktikplats. Dag 4 av 20. Heja heja 😃

Kjam

46 N:

skriven

Hej Esmarslda.

Jag undrar just tidsmässigt, som jag vet är svårt att se. När en ny man kanske lite gentleman kommer in i mitt liv? Verkar det vara ganska snart som inom de närmaste 1-3 åren?
Verkar det vara försent att skaffa fler barn när vi möts eller känns det som att vi är i den åldern då det finns den möjligheten?
Kram

47 GD:

skriven

Vad trevligt ni ser ut att ha haft det!

Es, jag har tagit ett tidigt graviditetstest som visar svagt positivt. Vågar jag hoppas på att jag är gravid?


Kram :)

48 Naturvän:

skriven

Hej!

Tusen tack för svar, nu skall jag försöka koppla av .

Den sista veckan har jobbtankar starkt kommit till mig och jag hoppas min kropp är så stark att jag åter kommer ut i Yrkeslivet. Funderar på vården igen, är nog trots där jag här hemma. Vill jobba jätte mycket periodvis....undrar om jag hittar ngt???

kram

49 Anki:

skriven

Tack för svar Es .
Så är det,, lita på kompetensen trots åldern .

Hoppas värken din inte blir värre i blåsten .
Min värk i fingrar tenderar kännas mer när det blåser.
Ta nu hand om dig idag och vila . <3

Kram Anki med flock

50 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Det som gör mig tveksam i min nuvarande relation är att det är mycket småtjafs. Om ”jobb” hemma, och om pengar. Det är lätt att det blir småtjafs. Det kanske är så att vi båda är lika envisa? Men jag tycker det blir som ett gift som jag inte egentligen vill ha?

Men det kanske är så det är i en relation? Eller skulle jag kunna ha det bättre med en annan man? Vad ser du om mitt kärleksliv framöver?

Kram

51 N:

skriven

Hej Esmarslda.

Jag undrar tidsmässigt, När en ny man kommer in i mitt liv?

Verkar det vara snart som inom de närmaste 1-3 åren? Eller är det längre bort än så?

Verkar det vara försent att skaffa fler barn när jag möter en ny man ? vi möts eller känns det som att vi är i den åldern då det finns den möjligheten?
Kram

52 Bella:

skriven

Godmorgon!
Åh vad fina kängorna var, och träningsskorna också såklart ☺️👌 hoppas ni både mår bättre idag.

Tror att jag nästan beslutat mig för att säga upp mig, jag har hällt ut längst av alla på det där stället, min kropp har börjat säga ifrån genom världens eksem på benen och mitt öga har börjat rycka.. (googlade som man inte ska göra haha och det verkar vara stress)

Jag tror att det är dags för mig att gå vidare därifrån, dyker det upp något annat snart? ❤️

Kram

Svar: Ja, stress lider du av och du behöver tagga ner lite... något annat kommer dyka upp... kram :)
Esmaralda

53 <3:

skriven

Ser det ut att bli en fin resa till 🌞med E familj ? Var lite krångligt att boka men hoppas att jag gjort allt rätt ?
Kram

Svar: Ja, det ser ut att bli bra, kram :)
Esmaralda

54 Maja:

skriven

God morgon Esmaralda,

Glad att du blev nojd med dina inkop! Alltid trevligt att se vad ni har atit med, det ar mina takter! Jag alskar mat och aven intresserad vad andr atit nar de varit ute t ex.

Tror "min partner" att han ar smart nu?. Han har ljugit sa manga ganger nu och gjort saker som jag tycker ar oacceptabla FAST det ar slut. Jag kanner ju inte riktigt som honom for jag har ju inte gatt bakom ryggen och traffat nagon annan.

Nu sager han att han inte ska traffa henne efter forra veckan han traffade henne. Och nar jag fragar om han har tankt att fortsatta med henne nar jag flyttat till Sverige ar det standiga svaret; " hon kommer inte vanta i 6 manader".

Kan du se om han traffar henne bakom min rygg nu? att hon befinner sig i narheten? att de forsoker losa det sa istallet och att han t ex smiter dit nar jag ar pa jobbet? tidigt pa morgonen?
Befinner hon sig i nagon av de lagenheter vi hyr ut?

Jag bara kanner att det stammer inte. Nar han sager att :"ja det kommer kanske ett mejl fran henne i slutet av veckan nar jag inte kommer aka dit" da hon skrivit till mig innann da han sa han inte skulle traffa henne mer.
Jag vill sa garna komma pa honom om det ar sa!

Vad har han for tankar runt detta? Har han nagra som helst tankar pa att han angrar sig och vill tillbaka och att vi ska fortsatta vara en familj?

Kram
Maja


Svar: Jag ser inte men något stämmer inte, något är inte ok... kanske du får vara lite detektiv för att få svar.. och du behöver göra dina egna val som du mår bra av, kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg något större som möjlighet från euro jackpott 2024 😆 ser du om det blir bostad för min bror Esmaralda innan dess 😊

56 LottaS:

skriven

Otur med era krämpor, beundrar verkligen er förmåga att skratta åt eländet! Har själv igen fastnat i allt elände, försöker påminna mig om att inte gräva ner mig. Vet inte vad jag fått för virus, kanske det är kopplat till mitt psykiska mående just nu. Också orolig att smitta familjen. Ser du om vi ändå kommer iväg på familjeresan nästa vecka?

Svar: Runt 80 % chans att ni kommer iväg som det är tänkt, ta hand om dig nu, kram :)
Esmaralda

57 Maria:

skriven

Hej!
Hur ser hösten ut för mig? Blir det något kul som händer?
Kram 🥰

58 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något om jag shöper idag triss lott från 30 kr från hemshöp när jag handlar mat 😕 I onstags på svenska lotto 1,2 joker numrarna är min och min brors födelsedag nummer om jag visste jag hade spelat 😆😆😆😅😅😅Esmaralda ser du något för mig från svenska lotto 1,2 med joker, jag spelar ibland men om du inte ser något Esmaralda jag ska spela aldrig för när jag spelar högsta summa joker, jag vinner aldrig 🙁

Svar: Tyvärr, jag ser ingen chans till vinst av betydelse.. kram :)
Esmaralda

59 Håll i hatten:

skriven

Ajdå! Men ibland är det bästa att bara skratta åt eländet :) Och lite grejjer fick du med dig hem. Snygga kängor! Ingen vinter på långa vägar här utan mer sommar med 17 grader sedan i helgen och det fortsätter så går i t-shirt :) Storm idag så går inte att cykla och det flyger runt lösa föremål.

Kollade igår på TV där två st var på dejt och det var fint. Att berätta om sitt liv och att någon lyssnar och vise versa. Att skratta och känna kemi. Och så fint när han la armen om henne och handen mjukt på hennes axel. Respekt och kärleksfullt. Min underbara sjukgymnast som tycker att jag är så tjusig undrar varför jag inte har pojkvän och ja vad ska jag svara på den frågan Es? Jag har inte den turen helt enkelt för så ottraktiv är jag inte för att något inte hänt på flera år woop woop :)

Kram i blåsten och hoppas att värken lugnar ner sig snabbt!


Svar: Oattraktiv är du minst av allt !! Du har en stark aura som kan skrämma somliga.. men å andra sidan behöver du en man vid sida som inte är lättskrämd ! Kram :)
Esmaralda

60 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Kommer min minsta kunna påbörja utbildning i en annan ort till hösten, att vi får bidrag som lite hjälp?

Kram!

61 Till En Ängel med stort hjärta:

skriven

Hej En Ängel med stort hjärta!

Jag hoppas att du redan fått hjälp med kristallsjukan.
När min mor hade den så hade hon fruktansvärd yrsel och allt snurrade ibland runt och det var en hemsk känsla. Hon fick hjälp genom att dessa lösa kristaller i örat guidades tillbaka till en plats i örat där de inte längre orsakade yrsel. Detta gjordes genom att hon fick utföra en rad olika huvudrörelser. Kanske är detta något du redan har gjort. Hoppas det löser sig med både yrseln och socialtjänsten.

Du har en väldigt stor styrka inom dig som klarar av alla dessa prövningar, kanske känns det inte så, men det är sant.

62 Mirre:

skriven

Hej Es,

R dyker upp i mina tankar till och från och undrar om det är för att han tänker på mig?
Jag själv förstår inte varför han ploppar upp, då jag är klar med honom sedan länge. Kan ju vara min hjärna som spökar med.

Kram☀️

63 Smulan.:

skriven

Blir så konfunderad och lite ledsen. En vän Z vi har kännt varandra i över 20 år. Men har på hennes insiativ inte träffats så mycket sista året.
I början när hon höll sig undan så frågade jag om det var mig. Men nej det var det inte.
Nu skriver hon långa inlägg dagligen på fb om hennes inre resa och att hon nu bara har personer runt sig som får henne att må bra.
Har jag verkligen fått henne att må dåligt? Mår hon så bra som hon säger?

Svar: Hon är inte riktigt klar med någonting, jag för en rörig känsla kring henne, så du får kanske avvakta och se vad som sker... kram :)
Esmaralda

64 Louise:

skriven

Åhh jag vill åsså till Ullared. Behöver ett gäng av deras mjukisbrallor. Så dyrt på H&M. Men antar att det börjar bli lite dyrare där också.

Vad jag älskar min förskola och barnen. Alltså så mycket kärlek man får dagligen. Har mycket hand om de små barnen och leenden man får av dem. Visst busar dem och lyssnar inte alltid. Fick frågan hurjag trivdes och jag svarade så klart bra varpå pedagogen sa att hon trivs med mig.

Igår fick jag mejl från soc och de kommer lämna det vidare till folk som kommer ta beslutet om hon måste fortfarande få "vård"utanför hemmet eller om jon får komma hem. Där får vi yttra oss men jag har ju ingen möjlighet men hoppas vi kan få yttra oss skriftligt. Om de betsämmer fortsatt vård så kommer det gå vidare till förvaltningsrätten och så är cirkusen igång igen. Vi får inte ha umgänget hemma det är inte lämpligt enligt soc.
Blir så trött. Deras lögner. Vi har tagit kontakt med en ideell grupp som kämpar för föräldrar som blivit utsatt för soc maktmissbruk och jo de utför maktmissbruk. Min dotter mådde inte dåligt hemma min dotter hade lite prolem i skolan där jag kämpadd för henne i flera månader. Vi ska bara låta utredningen komma till oss och sen ska mannen ta kontakt med dem igen och genom dem få så kallade LVU-advokater som kämpar för oss och inte samarbetar med soc. Mannen ringde även sydsvenskan och jag sa att jag ställer inte upp med bild eller namn. Men det är inte ens säkert att de tar upp det. Han skulle undersöka det och få ut alla handlingar.
Jag har inte gjort något fel.
Jag hoppas verkligen denna gruppen kan hjälpa mig få hem henne.

På fredag nästa vecka ska jag på en intervju och förskolechefen insisterade på att träffa mig. Jag hoppas ju verkligen att jag får förlängt här men ändå vill jag jobba i min hemstad. Tjänsten på andra förskolan börjar i januari och ligger i Malmö.

Kommer vi få hjälp av denna gruppen? Kommrr de se till att dottern kommer hem innan jul?

Ha en fortsatt fin dag och tacksam för svar.
Kram

Svar: Ja, ni kämpar verkligen, både du och din man, och dottern kommer hem, kan bara hoppas att det blir snart. Kram :)
Esmaralda

65 Milla:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du möjligtvis något kring hur det går för min svärmor framöver? Ligger just nu inlagd efter ett höftbrott.
Är lite oroliga kring hennes hälsa då hon är ganska skör.
Jag hoppas hon ska repa sig.

Svar: Finns en god chans att hon ska kunna repa sig, healing kommer, kram :)
Esmaralda

66 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om jag kommer ha något djur med mig om ja kommer ut å resa i framtiden å kommer de isf gå bra för djuret att följa med på flygresor?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Känns som att du kommer resa såväl med som utan djur, kram :)
Esmaralda

67 Ylva:

skriven

Till nr 23 "En Ängel med stort hjärta"
ville bara säga att jag blev väldigt berörd av din kommentar och har skickat healing och kraft till er att din dotter ska få tillbaka barnen.
Jag har ju inte Esmeraldas gåvor, men ibland händer det magiska saker kring mig så förhoppningsvis kan det hjälpa något.
Kram

68 Kotten:

skriven

Får vara glad att det var delvis lyckat i alla fall😀 Eran stackare. Krya på er båda två💕
När under hösten var det som jag skulle börja jobba?
🤗

69 Dani:

skriven

Tycker C fortfarande om mig😊?

Kram

70 Skorpan:

skriven

Milda himmel så skönt det var att bli av med skallebanket, veckans andra. Tagit tillfället i akt o fått det lite städat, får man ens göra det då man sjukskrivit sig? Hoppas det ;). Lördagens fest stressar trots att jag inte behöver göra allt själv o tur är väl det. Dock skulle jag slippa allt vad festordnande heter hemma hos mig. För mycket är för mycket. O nån dag hoppas jag att få till färdigt bor då det är min fest,kan jag vara så lyckligt lottad Es? Aldrig haft råd att anlita nån som kommit o fixat allt, vilken dröm ;).
Kram Skorpan

71 Celinda:

skriven

Hej,
Ser du om det kommer ett nytt för mej såsmåningom som skulle passa mej? Jag har kontaktat en jobbcoach.. ser det ut att vara till hjälp?
Kram

72 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilka snygga skor du fyndade, vi har samma smak på kläder :)

Jag brukar tänka att allt som sker har en mening och att det finns något vi ska lära oss ifrån det, men jag kan inte se någon sorts mening med att en galning i Thailand går in på ett ”dagis” och hugger ihjäl flera små barn som inte har gjort någon nåt ont. Jag får så dåligt samvete över att tycka mitt eget liv är tungt och motigt när miljontals människor världen över blir utsatt för så vidriga grymheter.

Finns det en mening med allt som sker eller hur resonerar du?

Kram 🐈‍⬛


Svar: Nej, någon mening med detta illdåd finns inteSjuka människor rår man inte alltid över och katastrofer av mänsklig hand sker... utan att det har en mening, kram :)
Esmaralda

73 GD:

skriven

Es, kan jag lita på de två graviditetstest som jag har tagit? Båda visade svagt positivt…


Kram :)

74 G.H:

skriven

Hoppas ni båda mår bättre idag!!

Kram:)

Svar: Tack, jo det gör vi, kram :)
Esmaralda

75 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Blir det någon resa till Pakistan för mig nästa sommar?
Kram,
Jennifer

Svar: 70 % möjligt att det blir och snarare mer än mindre... kram :)
Esmaralda

76 Johanna:

skriven

Hej!

Ser du om jag kommer träffa kärleken inom snar framtid

Kram

Svar: Det kan ske ganska snart, kram :)
Esmaralda

77 Helena Ir:

skriven

Förstår känslan av att inte kunna träna, du som kommit igång så bra! Till slut blir det som ett "gift" som man ( jag åtminstone) inte kan vara utan!
Du mår bättre och går ner i vikt! Se bara till att du får i dig bra näring nu när du äter så pyttelite! Fast det förstår du nog själv :)

Imorgon är en ny dag.. och det kan vara så mycket bättre.

Själv har jag haft en sån bra dag. Min nya vän C sa till mig när jag sa att jag får hoppa över behandlingen nästa vecka, ekonomin tillåter inte riktigt! Då säger hon, du behöver inte betala! Du kommer varje vecka och betalar när du har råd!
Jag måste ha varit snäll :)

Gråtit lite för den hemska massakern på förskolan som skedde i Thailand.. 36 personer dödade, 22 barn mellan 2-5 år. De spelade upp de anhörigas sorg på radion.. gråten, och jag föll in i den! Denna hemska värld, som dödar barn.. det finaste på jorden!

Ha en fortsatt förbättring idag!

Kram

Svar: Så snällt av C.. ibland blir man så himla glad av människor !!Massakern var alldeles fruktansvärt, kram
Esmaralda

78 Lotta:

skriven

Undrar om du fick mitt mejl om seans igår?

Kram L

Svar: Jajamän Lotta, du står i seanskö och det ska inte dröja länge innan din seans kommer
Esmaralda

79 AF:

skriven

Snygga skor och inte lätt med krämpor.
När bär det av med syster din?
Nu är jag lite nyfiken på hur reaktionen blev av att höra min röst igen samt sms? 🙉
Krya på den dumma smärtan. Och kram.


80 Mercan :

skriven

Esmaralda i Tisdags jag spelade samma siffror fyra rader i pressbyrån, men tjejen spelade för fredag och anulerade det och sedan till tistag, men jag frågade hene om jag kan få mina siffror som hon kastade i skrepet dem som hon anulerade, hon gav mig dem ☹️ sedan jag frågade om jag kan behålla dem för jag vill inte att någon ska se och spela mina siffror 😞 och hon sa ju Nej och jag frågade om jag kan förstöra dem och jag gjorde det och gav henne att kasta förstörda papret 🙁sedan jag ångrade mig att jag gjorde det 😟Esmaralda om nästa gång jag går till att spela euro jackpott och samma tjej är där, kommer de att kalla på security 😩

81 .:

skriven

Tack Es, för att du svarade på min fråga!

Det var så skönt att få veta att jag inte överreagerade känslomässigt, utan att det faktiskt var dålig tajming från hens sida.

Hoppas att din dag varit bra hittills! 🙃

82 Cecilia:

skriven

Åh så jobbigt med värkarna, men är inte ett dugg förvånad att ni som är så goa skrattade åt situationen och hade en toppen resa ändå!

Imorgon har jag omtenta igen.. Det blir 4e gången jag skriver den nu. Resten av kvällen och morgondagens förmiddag kommer gå till plugg. Kommer jag att klara den här gången tror du? Känns bättre, men om jag inte klarar imorgon så dröjer det 1 år innan jag kan skriva igen... Kramar

Svar: Försök ha fokus.. du har god chans att greja det, kram :)
Esmaralda

83 Ghostwriter :

skriven

Tills jag vet annan lösning…
Är det värt att städa ur rummet själv utan att hn ser eller ska jag ställa krav igen?

Får en känsla av att jag vill fixa men vågar inte. Och orkar inte ta mer skit

Kram

84 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Vad kul med shopping! <3

Blir det flytt för sonen ännu i år?

Tack och kramiz! <3

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

85 Månskenet:

skriven

Oooh, va ni hade härlig dag tills....krämporna, dem hade ni ju gott kunnat fått va utan. Men sånt väljer man inte. Tyvärr.
Men, ullsulor! Dem blir jag avis på, såna hittar jag inte numera. De är ju sååå sköna! 🥰 Torra och lagom varma!

Svar: Ja, de är alldeles underbara !! Kram :)
Esmaralda

86 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer tjejen i pressbyrån kalla på security nästa gång 😕

87 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någon fara för mig när jag går till pressbyrån till att spela euro jackpott min mor sa du kunde låta bli siffrorna i skrepet avvakta gå inte dit när samma tjej finns där, sa min mor, ska jag göra det 😩 finns det någon fara som att hon kallar på security 😩

88 Mercan :

skriven

Esmaralda min bror tänker på all sätt hur han ska spara pengar medan jag slösar bort pengar till sigaretter 😥 ännu har jag inte kunnat sluta röka nu 😞 Esmaralda jag känner mig inte alls som en klok mäniska, det gäller inte sigaretter utan jag känner mig svag inte klok kvinna alls, jag vet inte om det beror på psykos som jag har men jag liknar inte alls min syster, jag beundrar hennes klokhet och min brors Esmaralda 🤗

89 emma:

skriven

hur många får jag barn?

90 ullie:

skriven

Förstår inte vad det är med en del karlar som aldrig skulle sätta sin fot där :)


vilka fina varor du fick tag på

önskar dej en fin morgondag
kramar & kärlek


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: