Livets slut....

Alla kommer vi till vårt livs slut och det gäller ju oss allesammans.

En del av oss är redo när det är dags och andra är det inte alls.

Somliga är rädda och andra orkar inte bry sig.

Vid övergången till Alltet har vi ingenting alls att frukta  och jag har aldrig sett några tecken på att vilsna själar irrar runt och kan inte hitta ”ljuset”  och detta  känns mest som en slags myt.

Jag har vakat vid en hel del dödsbäddar under min tid inom vården och kunde på avstånd få uppleva hur övergången skedde och väldigt ofta blev den som ska gå över ledsagad av de som gått över före.

Det kan vara föräldrar som kommer från Alltet, syskon, goda vänner och ibland kommer en och ibland flera.  Det har hänt att ett kärt husdjur som gått över också kommit.

Somliga kanske tänker att de har ingen alls i Alltet som kan ta emot dem, men det har dom. Alla har någon även om det kanske inte känns så.

Man reser aldrig ensam.

Redan när man påbörjar sin resa infinner sig en stor lättnad och en insikt i att nu får man äntligen komma hem. Smärtor i kroppen försvinner, oron försvinner och ett lugn och en inre glädje tar plats.

Resan verkar ta olika lång tid för olika människor. Somliga av oss har lite att göra klart med och då kan resan dra ut en aning på tiden och det är kanske därför som somliga av oss tror att själarna är vilse och inte hittar.

Men alla hittar !

Oavsett hur lost man var i jordelivet så hittar man.

 

 

Jag har fått hälsa på pappa i Alltet vid ett tillfälle och det skedde genom  en slags vakendröm.  Vi promenerade tillsammans och pappa var frisk och stark och glad och han visade mig runt.  Han for ju inte mellan molen och kikade ner.. utan livet i Alltet påminde lite om livet här men ett liv som är uppgraderat till det bästa.

I Alltet  vilar vi och laddar energi tills det är dags för oss att födas på nytt och kommer ner i ett nytt jordeliv.

 

Kram & kärlek💖

I dag är ryska syster fortfarande kvar hos mig och far hem framåt kvällen  så inte heller idag kan jag besvara frågor. I morgon är allt som vanligt igen.

1 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon☕🌞🙏

Vilken underbar morgorgon❣️

Det blåser inte allt här är bra förutom de många flygande gästerna på morgonen.
Frukosten kan inte intas ute. Det är getingar och bin 🐝🐝🐝Överallt🤔🙂man vågar inte ta en tugga av maten.


Altet
Kan det vara så att någon har betett sig illa i detta liv och de närstående inte hämtar dem.

Jag skulle vägra att följa med min mamma om hon hämtade mig.
Vill aldrig mer ha med henne att göra. Varken i detta liv eller nästa och jag vill slippa henne i alltet.

Däremot ser jag fram mot attt träffa alla hundar kanin katt. Så underbart.
Min mormor och morfar.
Min pappa behöver inte bry sig.

Men jag är nyfiken på vilken slags själ han har blivit utan min mamma.
Troligen en harmonisk och trevlig.

Min moster ser jag fram mot att träffa.



Här på kursen träffar man olika personligheter.

Kärlek till livet till själen till dig själv.
Jag skriver 2000 ord om dagen.
En bok innehåller ungefär 80000 - 100 000 ord så jag får skriva några dagar.
Tack 🙏 Esmeralda att du puchade mig att åka fantastiskt.

Kommer aldrig att glömms detta vilken upplevelse.

🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️



2 Dani:

skriven

Kommer C och jag att träffas igen i slutet av oktober?
Kram☺️

3 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror shöper bostad innan det blir något från euro jackpott 🙂 Du såg något större som möjlighet från euro jackpott 2024 🙃

4 Mercan :

skriven

Jag skrev min fråga innan jag läste dagens blogg 😣 men nu läste jag Esmaralda tack 🙂

5 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es

Så var det dags igen står i kö på 1177. Hemtjänsten fick komma hem o klä mig kunde inte🥺
Är både rädd o ledsen så yr kan inte göra nåt utan att det snurrar. Har du lust att skicka lite av din varma healing till ni o min dotter som blev jätteledsen.
Ser du något positivt för mig kära du?

Kram♥️

6 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Alla ska vi den vägen vandra...
Ha nu en fantastisk Söndag med ryska systern. !

Kram Anki med flock

7 Ghostwriter :

skriven

Ha det så gott! 🤗

8 Ghostwriter :

skriven

Ha det så gott! 🤗

9 Rädd:

skriven

Hej E!
Kommer mötet med chefen imorn gå bra? Kommer saker bli bättre??

Kram och kärlek

10 Alie:

skriven

Oj nu var det här så spännande inlägg så man hade velat ställa lite följdfrågor gällande Alltet..
Hoppas du haft en fin härlig dag med din syster 🌷🍁
Kram :)

11 Mind:

skriven

En vacker eller regnig dag så.

I morse kom min fru in när jag halvsov. Hon började knappra i min telefon, trodde hon skulle ställa in nåt larm för att väcka mig men inte det. Hade nästan glömt bort det men kom ihåg det nu, blev lite brydd. Vet inte om jag ska fråga henne om det eller bara strunta i det.

12 T:

skriven

Tack för din beskrivning av alltet. Jag hoppas min far har de bra där nu. Jag saknar honom så mycket ibland. Hade velat att han stannade kvar hos oss längre.

13 Monica:

skriven

Du pratar om vilsna själar. Men själar som dröjer sig kvar i byggnader och går igen som spöken. Jag har bott i ca 13 olika lägenheter under min livstid. Men i en lägenhet vid Triangeln i Malmö var det en speciell stämmning där. När jag satt där ensam kände jag mig alltid väldigt iakttagen som någon tittade intensivt på mig. Hörde fotsteg mitt i natten och tavlor åkte ner. Blev till slut inte rädd. Förstod att det var en själ som inte ville mig illa. Min mamma kände av närvaron när hon kom dit. Kvinnan som blev ihop med mannen som jag skilde mig kände också av den närvaron. Han däremot upplevde ingenting utan tyckte att det var hysteri. Så det verkar som om det finns vilsna själar som inte kommer direkt till det du kallar för Alltet utan kan dröja sig kvar i sekler. Tänker också på gamla hemsökta slott där de kan leva i sekler. M v h Monica

14 Carolin:

skriven

Kommer mitt liv någonsin förändras?

15 Carolin:

skriven

Kommer mitt liv någonsin förändras?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: