Det går framåt.....

 
Tro´t eller ej men det går strålande på gymmet !
Två gånger i veckan gym och tre gånger i veckan powerwalks med stavar och
nog ger det resultat
 
Vågen pekar på tio kilo minus  nu och det är jag väldigt nöjd med & jag hoppas det ska fortsätta neråt.
Kämpar man som en iller, ja då behöver man sina resultat!
 
 
Har man som jag problem med värk så handlar 50 % om att hitta redskap som värken kan acceptera och 50 % handlar om att  själv acceptera att värken kan bli lite värre till och från.
 
Men på det stora hela mår jag bättre
 
Förut var jag bara en soffpotatis och numera är jag en aktiv soffpotatis.... och det är inte illa.
 
 
Osminkad, svettig  och flåsig, så som det ska vara  !
 
Fredag idag... och inget spabad, tack vare hysteriska elpriser.
Ska greja hemgjorda hamburgare och pommes i airfryern ... en myskväll på tu man hand.
Sen rullar helgen på med lite vänner och dessutom ska utemöbler plockas ihop så smått.
 
Kram & kärlek 💖
 
 
1 Sensommar:

skriven

Godmorgon ☕🍂
Blir nog en snurr pp spinningcykel innan jobbet för att få igång blodcirkulationen.
Har också värk som gör mig begränsad. Simning och lugn spinning funkar 💗
Drömmer mycket och sover hårt. Trött på kvällar att jag knappt kommer ihåg att jag lagt huvudet på kudden.
Kram

Svar: Man hittar vad som funkar bara man försöker och det har ju du gjort !! Du kommer bli piggare, kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Heja dig o grattis till att ha blivit en aktiv soffpotatis :). Det är väl klart att man vill ha resultat då man jobbar för nåt o det har du ju verkligen fått, fint jobbat speciellt med tanke på din värk. Det är bara o fortsätta på samma väg då... O vilken fin helg du har på kommande ja förutom spabadandet då, synd på det, men som du säger med de rådande priserna, huga...

Ja själv har jag inte ännu heller fått tummen ur gällande projektet jag o min viktnedgång o satsning på min hälsa ;). Hemskt är det ju att motivationen saknas, nå det gäller ju det mesta o inte bara detta, för det handlar ju ändå om mitt välmående. Hur svårt kan det vara?

Ser det ut att dröja länge ännu innan jag kommer igång med projekt "jag" Es? Jag vet jag att jag inte kan vänta på motivationen så ;)... Varför är jag så trög på alla fronter? Vill ju gilla det jag ser i spegeln, tjugo år sen jag sist gjorde det ;D.

Skönt med fredag, ska åtminstone sova ut efter resan o allt annat får väl bli vad blir...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det kommer lossna och du kommer igång... du ska bara hitta en fungerande rutin... kram :)
Esmaralda

3 A:

skriven

Bra kämpat!
Håller med, om man inte ser resultat så blir det inte lika roligt eller motiverande.

Jag försöker också att träna men har inte tiden liksom. Det får bli på helgen. Men det kommer en tid när dottern cyklar till aktiviteter själv och så vidare. Då har jag all tid i världen. Typ. 😁

Lite smått panik över denna månad. Vad göra? Passen kan jag inte avboka för då får jag väl ingen ny tid förrän nästa år. Sälja bilen? Avboka resan? Vill inte göra nåt av det, men har kanske inget val. Har ju klarat mig förut utan bil men är svårt med att skjutsa och sånt. Flytt?

Idag är det i alla fall freeedag!

Synd på ert spabad, allt är lite hejkon bejkon just nu känns det som. Man får tänka till (igen - räckte det inte med corona, nu är det annat som gör man inte kan leva hur man vill)

Här blir det i alla fall sushi ikväll!

Kram!

Svar: Det är inte alltid enkelt att få ihop familjeschemat... men ju äldre barnen blir desto bättre går det ! Kram :)
Esmaralda

4 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es o Louise! Till Louise vill jag bara säga att jag skrev ett Tack o ett stort Lycka i ett eget inlägg till som Es satte in igår Lycka till med det andra eländet med KF med känner med dig oförskämt att de gör så fast det inte är ditt fel Styrkekramar ♥︎

Till Es!
Så duktig du är på kroppen ser man att du har gått ner Grattis!

Fråga
Igår fick jag först ett rart sms från dottern 20 min senare fick jag en bild (karta) "nuvarande plats"???
var hon befann sig o jag såg att det var en bit ifrån hemmet!
Jag ringde henne men bara tfnsvararen smsade henne inget svar o detta var strax innan 22 igår kväll!!!
Jag brukar aldrig få var hon befinner sig?! Så orolig jag har varit hela natten!! Kan du snälla se om hon blivit sjuk, skadat sig eller kanske fd mannen har lurpassat på henne det har hänt förr! Hoppas du kan hjälpa mig för hur jag än vrider på det så får jag inte till mig nåt! Ber verkligen om din hjälp!

Kram o trevlig kväll på tu man hand ☆♥︎♥︎☆

Svar: Jag vet inte var hon befinner sig men får en känsla av att hon är ok.Förstår att du oroar dig då mycket hänt men kanske du ska försöka dämpa oron eftersom den kan störa henne... men som sagt, det är inte lätt !! Kram :)
Esmaralda

5 Agnes:

skriven

Heja, Heja!
Så roligt att höra/läsa om att det går bra för dig!

Stora kramen, everyhopa o ha en superduper-helg! ;0}

Svar: Tack och kram tillbax :)
Esmaralda

6 J:

skriven

Gomorgon🍂🍂
Roligt att det går strålande på gymmet. Härligt att kommit igång med träning och när man ser resultat.
Åhh gott med hemmagjorda hamburgare. Har tänkt att göra ugnstekt falukorv. Blev hungrig på det efter att jag och några arbetskamrater pratade om mat för ett par dagar sen.
Orolig att jag har gjort fel. Har jag det?
Kram

Svar: Nej , något större fel kan jag inte se at du gjort dig skyldig till, kram :)
Esmaralda

7 Ingela:

skriven

Bra jobbat Es, så imponerad av en ”soffpotatis” som reser sig å knallar till gymmet, det är verkligen inte det lättaste. 10 kg måste betyda mkt för kroppen å knoppen i rena hälsovinster! Sen får man ju en massa energi å blir gladare, inte helt fel det heller...
Du verkar helt enkelt ha hittat din grej nu så fortsatt lycka till!

Kram Ingela

Svar: Ja, konstigt nog så är det nog som du säger, att jag hittat rätt, kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att du gillar det! Och jag förstår dig i det! :)
Det gör så gott i kroppen!

Ska iväg själv nu..
Närmar sig mötet med?

Ha en skön fredag!

Kram

Svar: Jag tycker att mötet bör närma sig men ser ingenting definitivt, kram :)
Esmaralda

9 Lunora:

skriven

Hej!
Fredag igen! Känns som om livet springer iväg!
Jag känner mig lite less och uppgiven….
Jobbet tar alldeles för mycket tid och kraft. Jag trivs oftast, men vet inte om jag kommer att orka.
Är det dags att söka något nytt?
Sedan detta med kärlek, det går så trögt! Jag har alltid haft en stark känsla av att jag kommer att träffa ”den rätte” men tiden bara går och jag vet inte längre….
Jag försöker att hitta på saker och skapa tillfällen för möten, men går sådär.

Vad ska jag göra?
Ha en fin fredag💕
Kram

Svar: Din känsla är rätt så lita på den... du kommer träffa den rätte man det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

10 Nornan:

skriven

Heja Heja bra jobbat! 💪

Relationen till mina pensionerade föräldrar blir bara sämre för var gång vi träffas känns det som. Särskilt pappa är aggressiv verbalt mot mig och det gör mig ledsen så klart.
Har länge grubblat vad det beror på och ibland får jag känslan att min mamma ljuger om mig för honom. Mamma har haft det kämpigt med sig själv i livet och ibland sett mig som en konkurrent vad gäller pappas uppmärksamhet.

Ser du Es om jag har rätt i min känsla?
Har gjort det enda rätta och pausat vår kontakt fast allt jag vill är att allt ska vara bra. Livet är ensamt

Svar: Kanske du ska låta det rinna av dig och försöka att inte bry dig... sätt ner foten mot pappas påhopp men annars kanske du ska acceptera att de är som de är.. och i grunden älskar de dig väldigt mycket. De förändras inte särskilt så försök förhåll dig på ett sätt som inte tar av din energi, kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Härligt Es go go 💪
Du är grym med träningen.
Svarade upp A igår. Kanske lönlöst...
Hur stor är chansen att vi går på 50 årsmiddagen tillsammans på lördag och det blir trevligt ? Make är bokad och ny Ida Sjöstedt kjol inköpt.
Kram

Svar: Chansen är runt 70 % att det blir av på lördag så som det är tänkt, kram :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

Godmorgon

Grymt bra jobbat med gymmet! Jag har varit riktigt dålig denna månaden. Först kändes det som jag var påväg att bli sjuk och hoppas över träningen men på måndag ska jag starta igen. Har ju inte min coach längre men får hoppas det kommer gå bra ändå. Har ju en del att gå ner eller iallafall smalna av. Tänkte jag kör 3 av hans pass och sen tar jag ett danspass och sen ett annat hiitpass.

Kan du se om det kommer ske något roligt framöver eller kommer det bara vara lugna månader nu framöver?

Kram

Svar: Jag hade bara min PT de första tre gångerna på gymmet och det behövdes för jag kom till en helt ny värd och blev yr i skallen av alla maskiner... men nu tränar jag själv och så småningom kommer hon tillbaka och ger nya övningar ! Du kommer fixa det hur bra som helst. Positivt kommer din väg, kram :)
Esmaralda

13 Sessan:

skriven

Så har den andra grannens bygglov gått igenom.
Kommunen körde över oss totalt. De har inte ens pratat med oss. Är det ens lönt att överklaga?
Kommer bygget komma igång snabbt eller dröjer det?
Är det nu vi flyttar?

Många andra negativa saker.
Ser du något kul och positivt framöver? Vad?

Kul är iaf att se att du är på G!

Svar: Somligt är ingen mening att överklaga, tyvärrSå småningom flyttar ni, kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Hej!

Fantastiskt bra jobbat, att du förlorat 10 kg så snabbt! Visst är det kul med träning!

Installerar mig i ett nytt arbetsrum, det får duga så här i kristider. Energierna är inte 100 , men skall rena med salvia så känns det säkert bättre.

Skall ha läkarkontakt per tel idag och hoppas han kommer förstå mig, är allt lite spänd.

Kram

Svar: Lycka till med läkarsamtalet, kram :)
Esmaralda

15 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Men åååå heja dig ❤️

Är så sugen på att träna men mycket som sätter stopp. Sonen behöver oxå.
Hoppas ekonomin snart blir bättre


Kjam

Svar: Ekonomin kommer bli bättre, lev efter budget, kram :)
Esmaralda

16 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Så himla bra jobbat!! Grattis! Och bra kämpat. Då är du värd lite njutning till helgen kanske ;) Har anmält intresse för lägenhet som ska uthyras den här gången. Kommer vi att få det den här gången?
Eller en annan gång när nästa etapp hyrs ut? Ser du om vi iallafall kommer få boende där?
Kram

Svar: 50 % att det lyckas denna gång och lyckas det inte så kommer fler möjligheter, kram :)
Esmaralda

17 Frida:

skriven

Wow bra jobbat. Ja knepet är ju att ha det som livsstil... jag kämpat med på tappat mig lite men man får ta nya tag 😅.
Ha en fantastisk dag.
Kramar 💜💛💜

Svar: Ja, när man spårar fel så gäller det att komma på rätt köl igen, kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow vilken kalaspingla ! Wow 10 kg herrejäklar vad du är duktig ! Så skönt för dig att det fungerar så bra med gymmet . Jag skulle vilja påstå att damen har sisu minsann <3 ;-)

Idag står handling på agendan minsann .

Härligt fredagsmys önskas alla !

Kram Anki med flock

Svar: Ja jag blev själv chockad när jag ställde mig på vågen och såg att det var 10 kilo på rätt håll... jag som försökt ALLA metoder innan och misslyckats med varenda en.Tänk om jag har en anings sisu i alla fall !
Ha nu en bra shoppingtripp med nya bilen, kram :)
Esmaralda

19 Nat:

skriven

Hej Esmarslda.

Tjejen jag tänkte mig, känns det okej att fråga henne redan nu om hon vill skriva uppsats med mig? Verkar det som att hon skulle vilja skriva med mig?
Kram

Svar: Javisst kan du fråga henne... 60 % att hin säger ja och 30% att hon vill vänta lite... 10 % att det blir ett nej, kram :)
Esmaralda

20 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon☕☕☁️☁️

Grå morgon med mulen utsikt men om man tittar noga och med lite hopp kan man skönja solen bland den gå massan.

Vad du är duktig glädjande och ger inspiration.
Så kul att du tappar bort mer kilo.
Gymade mycket förut och saknar det.
Men med insperation av dig ska jag börja när jag kommer hem.
Kul att vara aktiv.
Du är fantastisk.

Hoppas att solen letar sig fram hos dig. Hösten blir lite mysigare med sol.

Solglad höstdag
Stor kram till alla🤗🙏

🐕🐈🐈 Flocken hälsar och sänder kärlek och harmoni



Svar: Ja, gråväder & mysväder idag hos mig också :) Kan jag träna så kan alla och du som redan gjort det, du kommer snabbt igång igen !
Kram till dig och till flocken :)
Esmaralda

21 Alie:

skriven

Godmorgon
Heja dig Es 💪👏👏👏 sträck på dig, så duktig och målmedveten du är.
Ha en riktigt härlig fredag!
Kram :) 🌷

Svar: Tusen tack och detsamma till dig, kram :)
Esmaralda

22 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda,

Härligt, snyggt jobbat!

Själv är det lite mycket nu, corona och jobbig mens och troligtvis löss bland dotterns klasskompisar, måste kolla ikväll om dottern också har det.
Hoppas det vänder snart till
mer positivt, lite mycket negativt nu

Blir världen stabilare och lugnare då Putin är borta? Närmar det sig?

Kram

Svar: Det vänder och det kommer positivt din väg, kram :)
Esmaralda

23 Mimmi K:

skriven

Hur skulle han reagera om jag gjorde slut? Skulle han acceptera att bara vara vänner istället?

Ha en fin helg!

Kram :-)

Svar: Känns som att det får bli antingen eller, kram :)
Esmaralda

24 Sessan:

skriven

Tack för svar.
Ja det är väl bara att packa ihop och dra.
Tyvärr är det inte lätt att sälja nu.
Det är så hemskt för vi älskar vårt boende och har lagt ner stor möda på det. Jag vill ju egentligen bo här för alltid.
Vi kommer bara blåsas bort utan ens en notering.
Det är skrämmande hur lite ens liv är värt för andra.

Svar: Saker och ting kommer lösa sig. Jag ser inte exakt hur dock, kram :)
Esmaralda

25 Jeanette :

skriven

Superbra jobbat!

Trevlig helg!

Svar: Tack och tack detsamma :) kram
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

WOWWW!!!! Så flott du har blitt, kjære Esmaralda. Gratulerer så mye. Dette var virkelig bra jobbet.
Jeg er også i gang på treningsstudio. Kjenner at jeg ikke har trent styrke på 6år. Pulsen er høy, og det er bra. Det går framover.
Styrketreningen er veldig viktig.
Med disse EL-prisene vi nå har, må man jo være mer forsiktig.
Jeg har fått skiftet ut vann- og kloakkrør. Det var en liten vannlekkasje hos meg, og forferdelig rustne rør. Jeg har skiftet ut litt av fellesrørene også, for de var grusomt dårlige. Nå blir det spennende hvor lenge det holder videre. Når det etter hvert skjer noe med fellesrørene, må jeg være med å betale, men jeg skal kreve fratrekk fra de meterene jeg har skiftet ut av den.
Jeg er lykkelig over å ha dette gjort hos meg.
Nå vil jeg ønske en riktig god fredag. KRAM!!!

Svar: Ja, det är så roligt när kämpandet ger resultat! Du har grejat bra med dina rör och ska såklart inte betala en gång till när det blir dags.... det kommer lösa sig på rätt sätt.
Kram :)
Esmaralda

27 LottaS:

skriven

Verkligen så imponerande och inspirerande!
Ser du nu hur utfallet blir, om min förman blir den som får högre ledningsjobbet? Vill så gärna ha henne kvar på posten hon är nu, även om unnar henne att gå vidare.

28 Rebecca:

skriven

Hej, ser du några varningar kring mig? Känner mig på spänn hela tiden just nu.

29 Carina ST:

skriven

Härligt att du har hittat din grej som både känns kul och ger resultat. Jag har svårt att få till en hållbar rutin för träning men ska ta nya tag igen. Promenerar mycket gör jag iallafall.

I slutet av sommaren, på min favoritplats i Skåne, stötte jag på en man som tog initiativ att prata. Kände att det fanns en gnista där, även min dotter som var med lade märke till det. Denne man stämmer en hel del på den beskrivning du gjort på den soulmate som ska komma in i mitt liv. Det gör att det är svårt att släppa tankarna på honom. Ser du något kring denne man? Kan det vara han eller var det bara ett trevligt möte?

Just nu är det förändringen tider i mitt liv. Troligen kommer jag få gå ifrån jobbet på grund av arbetsbrist, vi är flera som varslats. Och det sätter igång tankarna på vad nästa steg ska bli. Vilken riktning vill jag och ska jag stanna på orten eller flytta. Är det nu dags för en större förändring, en möjlighet till att testa mina drömmar...Ja så går tankarna här just nu.
Spännande tider på flera sätt.

Kram,
Carina ST

Svar: Det ser ut som om det mest var ett trevligt möte.Du tar dina steg vidare och det kommer bli bra... du har vingar så använd dem, kram :)
Esmaralda

30 Solstjärnan:

skriven

Du gör fina framsteg med fina resultat redan nu,så bra!!😊
Grattis för det😊
Du har en bra rutin angående motionera det,med stavpromenader och gym😊
Du har belönats efter allt kämpande!Tar man i som en iller ja då händer det Minsann och du har ju lämnat en hel del kilon på gymmet😃

Min n sjukledighet närmar sig sitt slut och jag återkommer till det mycket stressande jobbet.Det var stressigt redan innan och nu i och med att jag varit borta blir det ännu värre☹️.
Försöker se efter jobb men än har inget passande kommit emot.
Så hoppas verkligen att det nya jobbet kommer inom kort så jag inte tar ut mig helt på jobbet jag är på nu.
Es,ser du något kring mitt kommande jobb?
Är det mansdominerat?Eller kvinnodominerat? Eller både och..

Ha en bra dag😊
Det är fredag!!!! Jippiii !!!

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Nya jobbet kommer och det kan vara fler kvinnor än män som jobbar här, kram :)
Esmaralda

31 Hedwig:

skriven

Så duktig du är! Själv tränar jag bara lite på min lilla studsmatta några gånger i veckan. Fördelen är att man kan göra det hemma framför datoren/tv:n så att det inte tar så mycket tid. Jag kan alltså varmt rekommendera det till de som inte har ork eller tid/råd att ta sig till en idrottshall. Jag har en Tunturi studsmatta, man kan även springa på den..
Jag önskar alla en bra, solig fredag!

Svar: Studsmatta är ett jättebra alternativ, kram :)
Esmaralda

32 Mercan :

skriven

Du är så duktig Esmaralda 😊wow 10 kg 👌🙂🤗

Svar: Tack :)
Esmaralda

33 F:

skriven

Hej esmeralda grymt bra jobbat som lyckats gå ner 10 kilo 🌟

Själv hade jag värk i knät igår som en låsning .

Min stackars man hade operation för två dagars sen och nu börjar värken komma smygandes, önskar healing för honom så
läke processen går snabbare ❤️

Svar: Jag sänder en dust healing, kram :)
Esmaralda

34 Helena Ir :

skriven

Tack, har hört att vederbörande vill men så mycket annat som tar av tiden. Den som lever på hoppet...

Kram

35 Terapeut att lita på?:

skriven

Nu är du snart hälsobloggare 💪

Helt underbar läsning att det ger resultat och mersmak. Heja!

Du, Es.. naturligt skeptisk mot alternativa behandlingar och män. Däremot riktigt intressant metod med österländsk energibehandling. Ser detta och han ok ut? Kände skillnad efter första behandlingen där.

Kramis :)

Svar: Kände du positivt efter behandlingen så ja, då kan det vara något för dig. Lyssna in dig själv, kram :)
Esmaralda

36 Inte.loj.bara.trött.liteömtålig.:

skriven

Ez. Du kämpar på så duktigt och jag gläds uppriktigt med dig
👍🤩👍
Fast för egen del kan jag gärna stå sist i den kön hi hi..

***
Tar ibland tåget och senaste tillfället det blev av så hade även flera andra tänkt samma sak tydligen för i min vagn det var ovaligt fullsatt!
Kollade ju då såklart i nästa vagn som jodå såg betydligt mindre fylld ut.

Frågade konduktören när han kom om att jag fann det märkligt så många valde främre vagnen, nästan inga här ?! Han berättade då att denna vagnen åker bara några hållplatser sedan den skulle kopplas loss.

Gah! Vilken tur ibland alltså...hade kunnat sluta med riktigt lång ofrivillig promenad :) men det löste sig puh.

***

En sak jag inte riktigt kan släppa helt å hållet än...några korta ögonkast bara men flera ggr..vad tänker han är han ens fri..frågar han?

Kram

37 Lillanilla :

skriven

Oh så duktig du är! Gott o möta höstmörkret lite piggare..det gör så mycket. Jag har ju hittat vattengympa oxå min yoga. Underbart.
Undrar om du kan se varför mannen ( som inte lever nu) besöker min svärdotter…vad vill han? Kram o ha en go fredag o helg🙏

Svar: Vattengympa är mysigt... har jag faktiskt gått på en termin !Mannen som besök svärdottern vill bara ge sig tillkänna.. hälsa svärdottern att hon kan prata med honom och göra klart och sedan kommer han inte besvära henne mer... kram :)
Esmaralda

38 Helg igen:

skriven

Wow! 10 kg! Ett stort grattis och vilken kämpe du är! Snygg också :)

Inte är väl min SM från Norge? Trevliga är dom men har så svårt för norska :) Tycker att det är bra konstigt att vi inte träffas fastän vi varit redo ett tag nu.

Veckorna rusar iväg och det var ju nyss helg! Förstår att spabadet saknas. Jag får en räntehöjning på 2000 kr i månaden. Pheeeew :/ Kram

Svar: Ja, ibland får man vänta länge trots att båda är redo och meningen med det kan jag inte riktigt förståHan KAN vara från Norge, inte troligt men möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

39 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tack för svar, jodå, samtalet med läkaren gick hur bra som helst , blir en återgång till tidigare preparat och jag hoppas piggna till snart , helst på studs.

Ska "fira" med kokt blomkål, skinksås med muscotnöt och goda potatisar.

Vad tråkigt att det inte blir jacuzzin för er del i helgen, undrar när elpriserna vänder ner och inflationen avtar? Lär väl dröja ett tag.



Kram


Svar: Nu kommer du att piggna på dig !! Kram :)
Esmaralda

40 H:

skriven

Hejja dig!
Träning är det bästa för måendet:), en stark kropp och endorfiner som får en att må bra.

Jag har tränat i många år. Jag har upptäkt att jag mår bäst av cykling och löpning i naturen. Det är motiverande att se resultat och gör man inte det så ska man prova något annorlunda. Andra övningar eller mer aktiv träning som pw, trappsteg eller jogg. Min kropp och knopp mår inte bra av att endast vara på gymmet med vikter.

Ska jag gå ut på afterwork ikväll eller ska jag stanna hemma och ta det lungt och vila? Har beslutsångest

Svar: Jag behöver också min walks med stavar.. uppför backe och nerför backe och sedan följa havet en bra bit... det ger sådan god energi. Gör det val som känns mest rätt för dig ikväll, oavsett vad så missar du ingenting...kram :)
Esmaralda

41 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg något större som möjlighet från euro jackpott 2024 😆 kan det bli rund slutet av nästa år 😊

42 Louise:

skriven

Heja dig vad du är duktig Ez.💪🏻

Till ängel med stort hjärta: tack för inlägget för två blogginlägg sedan. Jo många speciellt nyexade har inga barn så de har nog inte den empatin som en mamma har. Tycker soc gör många fel. (Se bara på lilla hjärtat med fel beslut). Ha en fin fredag.❤

Idag har jag sovvilan och det är så himla skönt. Har dock en virvelvind här ute(de vilar i ett uterum)men han brukar somna efter ett tag. Får se om han somnar idag.
Jag trivs verkligen här och tycker det kommer bli jobbigt när jag ska sluta. Men jag får väl söka mig till andra förskolor då som ligger närmre mitt hem och då hoppas jag att dottern också kommit hem.
Jag lägger ner hela min själ här och jag hoppas och tror att de är nöjda med mig. De säger liksom bra jobbat och jag får höra att jag är lugn och efter så mycket otur så hoppas jag att detta jobbet kan medföra att jag får andra jobb i framtiden. Jag tror att jag ska jobba i den privata sektorn.
Blir bättre för mig för man lär känna personal,barn och föräldrar på ett annat sätt.

Hur trivs mina kollegor med mig?
Tycker de att jag gör ett bra jobb?
Klart jag är nojjig efter så dåliga förskolor och dåliga referenser.
Och jag tycker själv jag har blivit mer varm i kläderna.

Ha nu en fin fredag och tacksam för svar. Kram

Svar: Jag tror att man är nöjda med dig och du gör ett jättebra jobb.. och visst har du blivit mer varm i kläderna och då funkar du bättre... så är det ju för oss alla, stor kram :)
Esmaralda

43 Hönan:

skriven

Så bra jobbat! Heja dig!

Ser du om det fortfarande finns känslor kvar från hans sida? På det stora hela känns det så, men ibland funderar jag.

Kram och trevlig helg!

Svar: Ja, något finns det i alla fall, kram :)
Esmaralda

44 Socionomen :

skriven

Jäklans "go" i dig..!! jag är imponerad och gläds med resultaten.
Själv har jag börjat dansa och känner också av endorfinerna 😊

Fråga finns idag.
Ser massagen med healing ut att kunna vara ett fint komplement till terapin..? Ser det seriöst ut?


Svar: Dans är ju inte bara bra utan jätteskoj också ! Ja, det ser ut att kunna vara ett bra komplement, kram :)
Esmaralda

45 Ba:

skriven

Du är grym😁
Och du visar att det aldrig är försent att bli en gymmande soffis😉 Kallar dom mig till intervjuv?
Ha en riktigt bra helg💕

46 <3:

skriven

Kommer M och jag hitta tillbaka till vår vänskap?
Hon har saknat mig säger hon.
Kram

Svar: Ja, chansen är god men det blir kanske inte riktigt så som det varit, kram :)
Esmaralda

47 T:

skriven

Hej es! Va härligt det ser ut att du kommit igång med träningen. Du verkar må gott av den :) Här är det bra men jag är fredagstrött och funderar på mitt jobb framåt. Känns som att vi är inne i ett skifte och mycket nytt händer. Många kollegor har slutat och nya börjat. En del interna stridigheter.. och jag känner mig ” själsligt trött”. Jag tror jag är bra på mitt jobb men vet inte vad jag vill framåt. Känner mig i perioder för trött för folk. Ska jag byta jobb eller vad tror du? Tack och ha en fin fredag!

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det går så jäkla trögt hos mig, allt. Ve o fasa om jag kommer atr vara lika trög sen då jag väl träffar mannen?
Fredag, härligt... Men ingen har frågat mig om något ja kunde säga ja till istället för nej, ännu.
Kram Skorpan

49 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska till Willys ska spela euro jackpott med min mors vilja Esmaralda men blir det något Esmaralda om jag shöper triss lottar från 30 kr fem stycken 😊

50 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska spela euro jackpott samma siffror fyra rader med min mors vilja Esmaralda, blir det litegran vinst alls 😕

51 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 min mor pratade med sin syster som är i Bulgarien, hon sa att det kommer bli enormt kalt den här vintern, kommer våra söta katter och söta kattungar klara det i trädgården hemma Esmaralda 😭 😭 😭

Svar: Det ser tungt ut för dem, finns det något katthem eller härbärge så hade det varit bättre att försöka få dem dit, kram :)
Esmaralda

52 Hemlig:

skriven

Kollegan påstod att hen saknade mig o sände en kyssemoji, var det bara på skoj?
Tack och kram!

Svar: Nej, det var nog på riktigt, kram :)
Esmaralda

53 Jossan :

skriven

Idag var det snack om kollegans bröllop.. kommer jag bli bjuden efter allt som skett?

Kram

54 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Till Louise så är det säkert…
Tack detsamma kära Du♥️

Trevlig fredag kära Es o alla andra på bloggen.

Jag undrar om du använder den där ”medicinen” du tipsade om härinne för nån månad sen (minns inte vad den hette)! Tror du att i så fall den med hjälpt till med vikten o får du några biverkningar av den? Duktiga du👏🫶🌹
Kram och Kärlek ♥️

Svar: Ja, jag använder Ozempic och biverkningarna är lätt illamående vilket är perfekt... då äter man ju mindre :) Kram :)
Esmaralda

55 Naturvän:

skriven

Hej!

Återigen tack för svar, fy vilka biverkningar och hoppas de försvinner ur kroppen snabbt, vill ju kunna glädjas åt min semester.

Kram och ha en fin fredag kväll!

56 F:

skriven

Tack så mycket ❤️

57 F:

skriven

Tack så mycket ❤️

58 G.H:

skriven

Shit vad du är bra!!!
Så inspirerande:)

Måste göra upp en plan för att bli av med mina 10 extra kilon 🙈😆

Kram:)

Svar: Jag fattar själv liksom inte hur dessa tio kilon bara kunde försvinna... äter ju allt och till och med godis men i betydligt mindre mäng än förut... lycka till... kram :)
Esmaralda

59 AnnaK:

skriven

Himla bra jobbat 👏 Har också återupptagit gymandet efter några månaders uppehåll. Ska försöka hålla i det nu...

Trist elpriserna ska hindra er från att spa-bada! Så tröttsam världen blivit.

Här blir det nog inget kul alls i helgen pga mitt problem med att ta beslut såklart. Nåja livet går vidare...

Kram 🤗

60 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Heja dej💪🏻 Vad du kämpar på bra och vad snygg du är👌🏻
Jag hade kämparglöden förra veckan och var tre ggr på gymmet sen dog den! Vissa jojobantar jag johotränar!
Så blev det ännu en fredag och jag kommer hem till ensamheten. Känner mej ensam och övergiven då alla är upptagna och har planer för helgen. Jag får väl sätta mej i soffan och fundera på mitt liv. Har väl haft en bra period och känner att jag är på väg ner i en svacka. Jag saknar han som finns i mitt hjärta men det är inte lätt att släppa taget…
Händer det någonting kul snart? En flört? Ny eller gammal?
Önskar er en skön helg💞

Svar: Försök släpp taget och gå ut och ha skoj, umgås med vänner... lev aktivt... kram :)
Esmaralda

61 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda Mamma har gjort en operation om bakfall. I går nu har hon inte fått i gång kisseriet!
Jag hoppas att hon snart får igång det tror du hon kommer hem snart?
Jag är på väg till henne tänkte hjälpa henne lite när hon kommer hem!
Kram 🙂🌺🌸

Svar: Det kommer reda sig och så snällt att du hjälper henne, kram :)
Esmaralda

62 Sanna:

skriven

Väl kämpat!
Tackar ja till ny tjänst nu. Kommer allt funka väl?

Svar: Ja, lite stressigt till en början med det lägger sig, kram :)
Esmaralda

63 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda för allt som du gör för våra söta katter och söta kattungar 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏 alldeles nyss min bror skickade video som taxishofjoren som körde oss till flygplatsen en bra kille bekant har skickat till min bror från Bulgarien från gatan framför vår hem att någon idioter har klistrat afisher för partierna på porten till vår hem två stora, vi blev så arga Esmaralda 😱😈😡

64 Helg igen:

skriven

Ja jag förstår inte heller och min tro har nu spruckit eftersom det inte sker. Man lär sig ngt nytt :) Så vad för annat positivt finns i min framtid? Alltid bra att ha lite morot och hopp :) Konstigt dock att ingenting sker fastän det gått så lång tid och hösten skulle bli bra ... hmmm... T shirt kan man dock gå i fastän det är slutet på Sept :)

Hoppas att hamburgarna smakar för det lät riktigt gott :) Kanske ni skall kolla Idol. Jag kollar väl lite halvt för tycker att det är väldigt dåligt i år.
Kramisar

Svar: Känns fortfarande som att något bra är på väg.... och Idol blir det ikväll... kram :)
Esmaralda

65 Millis:

skriven

Grymt bra jobbat👊🤗
Men nog ljög J när han sa att han inte är 'rädd' för hen?
Helgkram💜

Svar: Han tog kanske i en aning, kram :)
Esmaralda

66 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det blir bostad för min bror under året eller dröjer det till nästa år Esmaralda 😊

Svar: Det kan dröja, kram :)
Esmaralda

67 Jossan :

skriven

Idag var det snack om kollegans bröllop.. kommer jag bli bjuden efter allt som skett?

Kram

68 Ghostwriter :

skriven

Jag mår mentalt sjukt dåligt, är liksom i en period. Min förälder bråkar med mig varenda dag. Jag tyckte synd om personen och ställt upp enormt här hemma, utan att ens bli ombedd. Får inte ens ett tack. Vet att personen är tacksam innerst inne men slänger hellre ut sig negativ stämning. Nu orkar inte min kropp mera och jag behövde handla. De ställde upp och jag är SÅ tacksam för de och tackade innerligt. Då får jag höra saker istället så jag ska få dåligt samvete och känna att jag får inte må dåligt också, och gör jag det så kan jag inte räkna med att personen ställer upp. Jag blir så ledsen.

Det känns som jag bor med en narcissist och jag ska behöva återigen i mitt liv leva i någon form av Stockholm
Syndrom.

Jag får inte göra si, vara ifred, göra så. Ingen respekt. Som att jag inte är en människa.


Vad skulle du gjort? Jag kan ju inte flytta så fort, ingen lär vilja hjälpa mig nu när jag har skuld.


Men min kropp stänger av, de är bråk VARJE dag, det gör inget om jag är tyst eller går ifrån. De går ju inte ens va i samma rum.
Det blir för mycket upp och ner hela tiden.



Tycker det är sinnes sjukt att man hellre äger andra än att bara göra det så bra som möjligt.

Enda sedan jag var liten har min förälder kört över mig. Aldrig lyssnat. Fått mig känna mig mindre värd. Mitt mående är ingenting. Min röst ska tystas. Jag är kvinna och därmed mindre värd. Jag ber om för mycket, men allt jag ger förtjänar inget tack. Så jag fattar ju att att de inte blir bättre men jag vad ska jag ens göra och säga för att
Min förälder ska fatta att man inte beter sig såhär? Tycker synd om frun också








Kram
Föresten bra jobbat på gymmet och allt. Du är grym!

69 Skorpan:

skriven

Idag firar jag o min arbetskompis treårsdag på vårt jobb. Gosh, vart tog de åren vägen? De må ha farit vart som helst o det var verkligen värt allt att få byta jobb, tack till dem som ordnade detta :). Vem det nu sen var...
Kram Skorpan

70 Lillanilla :

skriven

Tack för ditt svar🙏🥰

71 Hm:

skriven

Hej Esmarslda.

Tjejen jag frågade angående att det skulle passa bra att skriva uppsats tillsammans har inte svarat. Vad tror du? Känner hon motstånd till det?
Kram

72 Han i seansen?:

skriven

Hej Es

När möter jag kärleken i seansen?

73 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

74 .:

skriven

Hej Es!
Bra jobbat 😊👍
Det är alltid så kul när man märker att det faktiskt händer någonting!






75 ullie:

skriven

åh vad jag tycker du är duktig
är så orolig för maken ... :( nytt besök o ta med anhörig ÄR det inte bara dåliga nyheter ? Har det spridit ej ändå ? Rädd orolig

76 SOL:

skriven

Fantastisk å se Ezmaralda. Stå på videre!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: