Hemma igen...

 
Så anlände vi till Ullared och för första gången någonsin så var det hyfsat folktomt.
I sportbaren fanns vi och ett par andra - och det var i sportbaren vi började !
 
 
Varsin liten butlej Prosecco and sen var vi redo för shopping.
 
Jag skulle ju inte ha så mycket  som jag brukar.. så det var mysigt att bara flanera omkring och titta
 
Och plötsligt ropade någon mitt namn... och det var en av er i bloggfamiljen !
Så mysigt att prata några minuter och få krama om.
 
Det är nog tredje gånger det händer just på Ullared -  ett  möte med någon i vår familj !
 
 
Efter shoppingen checkade vi in på hotellet.
 
30 minuters vila ordinerade vi oss själva... och Nettan försvann till sitt rum.
 
På med läsglasögon och så skickade jag världens fulaste selfie till  mina ungar... döttrarna har gett upp i sina ansträngingar att lära mig hur man tar okey selfies.
 
Förta regeln lyder " För helvete av med läsglasögnen" och som ni ser.. de sitter stadigt på näbbet ! 😂
 
 
En dusch och lite fräscha kläder och sedan till restaurangen på hotellet
Vi åt gott.... fast väldigt lite
 
Jag kan ju bara äta lite nuförtiden sedan jag började med Ozempic och Nettan väntar på
gallstensoperation och fixar ingenting fett... så det var små tallrikar för oss båda
 
 
Visst är Nettan tjusig ?!
 
 
Måltiden avrundades med en Irish !!
 
Vi  pratade om Förärna och vill helst åka NU... men måste vänta tills Nettans otäcka gallstenar är bortplockade ! Hon har inte fått op tid ännu.
 
Nästa morgon efter en go frukost rullade vi hemåt, nöjda och belåtna.
 
Jag lämnade av Nettan och körde sedan hem till mig och då ringer hon och är av med sina nycklar till både hus och bil.
 
En liten stund av panik... men det visade sig att hon glömt dem på rummet och de skickas hem till henne från Ullared. Tur att hennes syrra har extranycklar av allt !
 
 
Hemma igen !
 
 
Fyndet den här gången var Fila produkter
 
Jag köpte julklappar till alla män och pojkar i vår klan... Fila är ett bra märke och varje produkt kostade 29.90 !!  Alla ska få vars ett set med tre olika, så är tanken.
 
Nu får jag dras med extra värk ett par dagar efter att han vandrat Ullared runt... men det tar jag ! Finns inga alternativ.  
 
Kram & Kärlek💖
 
 
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

För här månaden kan var speciellt

Är den person som ska kontakta mig eller skicka något till mig? Genom sociala media eller i verkligheten?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag får en starkt känslan av G kvinna hela tiden. Jag undrar vad kan det vara? Jag har en känslan om hon kan tänker sig att prata med mig.

Känns som om hon tänker på mig. Hon vill något om mig?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har väl förstår bättre och inser mer om mig själv under min livet. Efter den träff. Ännu mer var mycket känslor om mig själv.

Jag önskar ju att jag kunde berätta för C kvinna. Jag vet inte när hon vilja höra av sig.

Ser du något?

Ha det bra

4 Lilla jag :

skriven

God morgon,

Det som inträffade här hemma i tisdags med möblern, var det otur att den ramlade eller någon som vill göra sig hörd från andra sidan?
Likadant hörde jag tydliga steg i vardagsrummet igårkväll.

Kram!

Svar: Kan ha varit en hälsning från andra sidan, det känns troligt, kram :)
Esmaralda

5 Bjork:

skriven

Hej kommer min familj bli glada när jag blir i ett förhållande?

Kram

Svar: Ja de blir glada för din skull, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill egentligen dela med om C kvinna. Hur bra hon är i facebook. Att publicera inlägget eller skicka meddelande till henne. Jag vet inte vad är bra idé.

Jag vet inte om det är okej från henne. Önskar väl jag kan gör det. Tror du det går?

Ha det bra

Svar: Ja, visst kan du skicka ett uppskattande meddelande till henne, kram :)
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

Godmorgon
Oj vilken kniv det kändes i hjärtat.. T kom upp på dejtingappen igen.. ”nyligen aktiv” usch.. det kändes så mycket i hjärtat… Då har han gått vidare från mig tydligen.. jag vet att jag inte ska bry mig men det kändes…Undrar om han ens tänker på mig…

Blev så irriterad på jobbet men chefen var inte på humör så hon var inte speciellt rolig att prata med. Tycker det är oerhört orättvist på jobbet just nu..

Ena dagen känns allt skit med kollegan.. sen som idag kändes det bättre.. men märks att hon är sur fortfarande. Vill bara att hon ska sluta vara sur på mig.

Jag är nog påväg att bli förkyld.. och det känns ju skit när jag ska på fest i helgen.. men känns inte som det blir så.. snälla kan någon skicka healing så kanske jag kan gå på festen på lördag.

Men hur blir min oktober? September är ju rätt hektisk. Blir det något Spännande möte? Någon som kommer in i mitt liv?
Kram

Svar: Hon kommer sluta vara sur men det kan ta sin tid.En dust healing kommer, kram :)
Esmaralda

8 .:

skriven

Är svullnaden tillfällig?

9 <3:

skriven

Välkommen hem från Ullared. Kul att du träffade en medlem i bloggfamiljen.
Hur kände A när han insåg att jag åkt utomlands utan att berätta det för honom ?
Kram

Svar: Han kände sig nog oviktig, kram :)
Esmaralda

10 Frasse:

skriven

Hej...vad händer med exet efter bodelningen och vad händer mig?
Kommer han att få bo kvar hos hos den han bor hos nu?

Svar: Ja, kan bli så att han bor kvar, kram :)
Esmaralda

11 Lotta:

skriven

Vad härligt och roligt ni ser ut att ha haft. Uppfriskande att komma iväg så.

Undrar för jag är så orolig för mitt yngsta barn. Han har haft huvudvärk i flera dagar. Är det något farligt eller ser du om det går över av sig själv. Fantasin börjar ju till slut och man tror det värsta, samtidigt skulle jag bli förvånad om det är ngt allvarligt. Vet att du inte vill säga ngt om sjukdomar och så, men om det snart går över, eller?

Ha det fint
Kram L

Svar: Bör snart gå över men är du orolig eller det håller i sig, sök läkare, kram :)
Esmaralda

12 AnnaK:

skriven

Låter som en kul tripp 😊

När du säger att jag ska prata med någon om jag kör fast....är det ett terapeutiskt råd eller något du ser i din "spåkula"? Ska höra med min chef om vi har någon i förvaltningen. Har inte råd själv.

Kram 🤗

Svar: Det är ett terapeutiskt råd.... finns ingen inom förvaltningen så boka via din Vårdcentral, kram :)
Esmaralda

13 F:

skriven

Godmorgon trevligt ni har haft på favorit stället 💕

Själv ligger jag här med träningsverk på knäna , som är så otränad . Ser du oss komma iväg på semester iår ? 🤩
Hade verkligen behövt det . Kram 🥰

Svar: Ja, stor chans att det blir semester men då får ni börja planera snart, kram :)
Esmaralda

14 MIKa:

skriven

Hejsan!

E, ser du om jag smittat några på jobbet med covid ? Jag är så ledsen och har sång ångest just nu att jag knappt kan hantera det. Snälla ser du något eller kommer det gå över och stanna där det är nu kram

Svar: Känns inte som om du smittat någon. Du ska inte må dåligt över detta... så många har covid just nu och folk kan bli smittade precis var som helst. Kram :)
Esmaralda

15 barrqvist:

skriven

Så kul! :)

..Tror du R skulle gillat/uppskattat att jag skrev brev till henne? Är som så svårt att ha någon regelbunden kontakt och vill inte stressa henne heller men att vänta på svar brukar ta sin tid, så hade som velat hitta en medelväg som fungerar för oss båda.. :)

Ha en fin dag och ta ett fotbad för de trötta fötterna vetja <3

Svar: Ja, hade jag varit du hade jag skrivit, chansen är god att det kan ge mer, kram :)
Esmaralda

16 Solstjärnan:

skriven

Team Nettan & Es on THE road again😃
Ta okey- selfie bilder skolningen går inte så bra.. enligt dina döttrar men vi som tar selfies som du( inklusive jag) kan ju för det första inte ta bort läsglasögonen,för hur i hela friden ska man då pricka rätt .?
Faran är ju att man inte alls syns på bild,om man inte ser suddigt..😆.

Irish coffe slörp..
Lyckad shopping ser jag😊men så synd att du nu måste ha ont efter det hela.Nu gäller det att skämma bort dig om möjligt.Vila,mediciner,värmepåse på sjuka ställen och kanske ett varmt bad..

Es, funderar på om det är lång eller kort arbetsväg till mitt kommande jobb?
Kan man kanske cykla till jobbet?

PS.Nettan var fin!

Ha en bra dag 😃
Kram Solstjärnan ☀️


Svar: Ja, det var verkligen lyckat och bra selfies kommer jag nog aldrig och lyckas med :)Som du säger, nu får jag pyssla om värken lite så det värsta släpper.
Inte så långt till jobbet men tveksamt om det är så nära att du kan cykla... känns inte riktigt så, kram :)
Esmaralda

17 Lupin:

skriven

Godmorgon,
Så härliga dagar ni fick där i Ullared :)

Kan inte låta bli att tänka på allt elände vi har omkring oss nu och då tänker jag på bla. Skjutningarna/våldet, Valet, blir det regeringsskifte? Höga elpriser, kommer Ryssland släppa på el/gasen? Fortsatta kriget i Ukraina, det bara fortsätter och plötsligt blivit en vardag..
Sveriges utveckling går inte åt rätt håll, känns det som..
Vad får du in Esmaralda?
Kram :)

Svar: Ja, det är mycket elände just nu ... något kommer lätta ganska snabbt och något annat blir långdraget och jag håller med att utvecklingen går inte riktigt rätt, kram :)
Esmaralda

18 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vilken härlig resa ni gjort nettan o du. Bekanta vyer, buffén är ju så god! Fina fynd!
Blir sugen på att åka igen ju…
Här hänger regnet i luften idag och det är kolsvart ute, skönt och hänga på jobbet istället. Är nån kontakt påväg med mannen jag har i mitt hjärta? Kommer vi ha en relation innan vi släpper och går vidare?
Ha en go vilodag, kram💞

Svar: Ja, till Ullared kan man åka ofta :)Särskilt med kul sällskap och övernattning :)
Känns tveksamt med mannen, han verkar ha någon annan i sina tankar, kram :)
Esmaralda

19 Mamman:

skriven

Jag ska till Ullared i november och hoppas de har kvar Fila produkterna. I så fall gör jag som du och handlar klappar till männen och de stora pojkarna i familjen. Vilket bra tips. Kramm

Svar: Jag håller tummarna att det finns kvar, kram :)
Esmaralda

20 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es

Ni verkar hahaft lika roligt som vanligt kul :)

Fråga
Skrev ett sms till min bror eftersom han o min syster la beslag på mina grejer som jag förvarade hos mina föräldrar tillfälligt! Samt alla album från barndomen ( såg min syster packa ner dem m.m.) det har gjort ont i mig o trott på ärligheten som vi fått med oss hemifrån, men ack vad jag hade fel. Jag bad honom lämna tillbaka de men fick ett väldigt fult svar o att jag aldrig mer skulle höra av mig:(
Har gjort så mkt för mina syskon utan att vilja ha nåt tillbaka för jag är inte sån.

Kan du se om han skäms o ångrar sig jag blir extra ledsen för att de inte ens brytt sig i min sjukdom jag förstår ingenting men ont gör det o jag har svårt att koppla bort det bara så där!

Hoppas att du får till dig nåt mer♥︎

Kram o kärlek ♥︎

Svar: Av någon märklig anledning ser det ut som om syskonen försvarar sina handling inför sig själva.Jag ser inte varför men finner det lite märkligt. Kram

Esmaralda

21 New jersey :

skriven

hej bästa Es välkommen hem!!!

jag går igenom i flera års tid med socialfobi och ångest tar hjälpen jag får redan. men kan du sända healing skulle behöva det gärna.

önskar dig en fin dag kra

Svar: En dust healing kommer nu direkt, kram :)
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Du är då uppe med tuppen ! Hoppas det inte är värken som motade upp dig <3
Såg ut som en trevlig handlingstripp ! Med bloggläsarmöte som extra pluss .
Tur systrar finns ! Skönt att nycklar kom tillrätta.

Här fick jag besök av yngsta sonen som numer bor i Stockholm .
Härligt med bägge pojkarna i närheten.
Jakten på värmekälla för vintern fortsätter och naturligtvis är jag ute i sista sund och allt i vedspis kaminämnen är slut...
Förstår inte varför jag inte kan tänka efter före...

Kram Anki med flock

Svar: Var så slut igår att jag somnade ovanligt tidigt...därav igång tidigt i morse :) Värken gav sig ju också tillkänna och det är lite trligt när det värker i axlarna varje gång man vänder sig i sängen. Blir inte så långa stunder av sammanhängande sömn. Men man vänjer sig vid allt, konstigt nog ! Kul med ditt besök, njut ! Kram :)
Esmaralda

23 Frasse:

skriven

Tänkte bara när hon blir varse, och hennes föräldrar blir varse om hans spelmissbruk, samt att han ljuger om det mesta och är otrogen, antagligen flera olika diagnoser Och med tanke på att han har begått bedrägeri och använt mina pengar...140 000 utan min vetskap så kan det i värsta (bästa) fall leda till allvarliga straff...dessutom är hon gravid och helt ovetande. Jag tror inte han bor kvar hos henne efter att detta kommer fram....hennes ordentliga och lite finare i byn skulle aldrig låta detta fortgå.
Men men...det gäller att ta reda på vem man slår sig i lag med. Som man bäddar.....

Svar: Ja, förr eller senare kommer ju alltid insikterna, kram :)
Esmaralda

24 Marie:

skriven

Hej!

Vilka fina bilder och kul verkar ni ha haft! Bra och besöka Gekås när det är lite folk,....

Ska bli spännande följa er resa när ni kommer till Färöarna, hälsa Nettan och hoppas hennes op går bra.

Själv har jag ngra veckor kvar till min resa och jag börjar allt få lite "resfeber", tog fram min selfie men den funkar inte överhuvudtaget, måste ordnas för den vill jag ju ha med mig på resan.

En fråga, blir en hel del utflykter för mig på semestern och ser du om jag kommer knyta ngra nya kontakter där och få nya vänner? Att person kemin stämmer?Romantik hade ju varit underbart men vågar jag hoppas på det?

Nu är det höstlikt, sitter fortfarande på altanen på kvällarna med ljuslyktor inlindad i filtar, tänk vad sommaren går fort........

Kram


Svar: Nettan hälsar och tackar !Ja vi hopps hon snart får OP tid... hon har satt upp sig på alla sjukhus hon kan för att det ska ske inom vårdgarantins tre månader. Bra att du förbereder dig i god tid för din resa, så roligt det ska bli !
Kontakter blir det men jag ser inte vilken sort... ha ögonen med dig och var inte blyg, kram :)
Esmaralda

25 Hon:

skriven

Hej,
Vad tänker han om mej?
Kram

26 Ghostwriter :

skriven

Nu kom jag in på ännu en utbildning som var mer inom de jag ska göra i framtiden…. Men behövde tacka nej för jag ska flytta 3h bort. Så Tråkigt att behöva säga nej


Jag tycker AL verkar intressant, kan de va någon för mig?




Kram och vad roligt ni haft det!

27 Doris:

skriven

Hej!
Har aldrig varit i Ullared men hoppas åka dit nån dag.

Är det något nytt på väg in i livet ?Nått oväntat?Pengar ,kärlek eller annat?

Kram

Svar: En positiv händelse som ger god energi verkar vara på väg men kan inte se exakt vad, kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Så härligt ni hade det Es o Nettan såg så fräsch ut där hon gick :). Selfien, nope inga sådana här... Trevligt att råka på nån från bloggfamiljen o att ha fått lite av julklapparna fixade också. Mindre stress... Kanske.

Ett intressant samtal fick jag i fredags av en herre som jag numera har mycket mera o göra med än förut. Under det samtalet fick jag höra om hur mycket han gillar mig o några dagar senare kommer herrn inte ens ihåg vad han sa. Så vad ska jag tro om denna herre i fortsättningen Es, ta det han säger med en nypa salt, allt han säger, eller kan jag lita på något alls av vad han har att komma med? Är konfunderad, minst sagt.

Ovanoå detta kom stolpskottet o checkade nåt element o det lustiga var ju att det element som läckt fanns två våningar under oss, hmm, rinner vatten i rör uppåt o läcker? Tror inte det...

Tur att det är redan torsdag, snart helg ju ;).

Sköt om dig Es!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ta det med en nypa salt... verkar som om han är lite flyktig i det han tänker och tycker !Japp, stolpskott finns det gott om, herregud så korkat beteende :)
Kram :)
Esmaralda

29 F:

skriven

Godmorgon trevligt ni har haft på favorit stället 💕

Själv ligger jag här med träningsverk på knäna , som är så otränad . Ser du oss komma iväg på semester iår ? 🤩
Hade verkligen behövt det . Kram 🥰

30 Shenzi:

skriven

Hej å välkommen hem Es!
Ni verkar ju ha haft det jättemysigt i Ullared! ❤️

Jag har två frågor som jag hoppas jag får svar på idag:
1. Ser du om min M2B spelar i ett band lr gör ngn annan de som jag kommer inleda ngt med?
2. Ja som älskar julen, kommer jag någonsin besöka Santa Claus Village i Finland??
Ha en bra dag! Kram Shenzi 🌹

Svar: Nej, jag kan inte se att han spelar i ett band men kanske har han gjort det, kram :)
Esmaralda

31 Drömmar:

skriven

Välkommen hem och grattis till en bra resa! Schyssta glasögon :) Hoppas att Nettan snart får op tid!

Jag känner inte att jag vill flytta till något eget ensam utan jag vill bli sambo nu som nästa steg och kapitel i livet så tänk om man kunde få som man ville :)

Jobbar kristallen och Ögat för mig och trivs de tillsammans?
Kram

Svar: Ögat och kristallen samarbetar hur bra som helst och är bästa vänner och det gagnar ju dig på bästa sätt, kram :)
Esmaralda

32 Bellagio:

skriven

Vilken underbar Ullarrdsresa! Jag har börjat hänga med ev kompis mer, det var fyra år sedan vi träffades senast. Och sex år sedan vi sågs första gången. Då fanns det lite kemi, jag uttryckte det till henne men hon kände inte samma. Strax efter träffade jag mitt ex. Nu är vi båda singlar, och ja, det finns någon kemi. Inbillar jag mig bara? Kan det bli något denna gång, eller ställer det till det bara?

Svar: Nja, ta det försiktigt, känns inte helt rätt, kram :)
Esmaralda

33 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser hur det är med min mamma ?

34 <3:

skriven

Så skönt det måste vara att redan nu vara klar med en del julklappar 🎅
Har JB kollat på mina fb bilder ?
Jag är ju som en liten pensionär och har inte insta och snap 😅😅 tror du han kommer hära av sig snart och att vi kommer ses ?
Kram

Svar: Chansen finns att han hör av sig.. den är över 50 % i alla fall, kram :)
Esmaralda

35 MIKa:

skriven

Hejsan!

E, ser du om jag smittat några på jobbet med covid ? Jag är så ledsen och har sång ångest just nu att jag knappt kan hantera det. Snälla ser du något eller kommer det gå över och stanna där det är nu kram

36 Tiki :

skriven

Känns som jag kommer hoppa ur balkongen under min flytt dag. Det kan aldrig någonsin gå lugnt till utan bli bråk och ingen förståelse. Är ingen ängel själv men blir helt överkörd fast det är MIN flytt. Jag är så tacksam för all hjälp men jag är inte därmed okej med att bli överkörd eller negativitet. Hatar sånt. Och det triggar mig. Så ska jag leva med personen också, vilket tyvärr är ett måste nu.

Förhållningssätt finns inte på kartan. Det funkar inte. Jag får aldrig bestämma över mig och det är inte jag som får planera något därför blir jag så förbannad att blodet kokar.


Hur i helskotta ska jag överleva detta? Ännu en gång. Har provat allt. Får typ leva med hörlurar på mig isåfall.


Vill genuint ha råd i hur jag ska hantera när det blir såhär. Han säger att han inte vill bråka heller. Ändå tror han att världen ska leva efter hans mun vilket inte är okej! Vi kan inte umgås och nu har jag inget val i det. Då vi ska bo ihop ett tag.

Hoppas innerligt jag överlever det här och att jag inte gjort livets misstag







Kram

Svar: Ni måste enas om hur ni under den här tiden ska förhålla er till varann och sluta fred i denna överenskommelse.. annars kan jag lova att det blir ett helvete ! Kram :)
Esmaralda

37 LottaS:

skriven

Es, ser du hur tankarna går hos det unga paret som såg på huset i söndags? De är seriösa med att de söker ett hus nu, men vad lockade, vad avskräckte? Det kan hända de verkligen skulle ta hand om det på ett bra sätt, men kan de rätta köparna faktiskt vara här redan? Du gav också rådet att ge det max ett år, så nog har jag berett mig på att försäljning dröjer.

38 Maria :

skriven

Hej!
Så härligt ni haft det! Kul med Ullared 😀
Jag har tagit mig steget vidare och insett det var nog ändå det bästa som hände. Kommer ta hand om mig och satsa på att få iordning här hemma ocå eftersom Hemnet blivit lite eftersatt. Skönt på ett sätt slippa åka fram o tillbax o packa hela tiden. Nu jan jag fokusera på mitt hem 💖
Kanske finns där nån man i framtiden som blir min nästa kärlek och att det då verkligen kan fungera?🙏ser du mig lycklig i tvåsamhet framöver?
Kram 🥰

Svar: Bra, du har kommit fram till rätt och klokt beslut, nu tar du steget vidare och satsar på dig själv, så rätt !! Kram :)
Esmaralda

39 Millis:

skriven

Tack för att du delade med dig av ännu en ullaredsresa. Snygga är ni båda🤗
Blir måendet och sömnen bättre nu när mensen äntligen anlänt?

Svar: Ja, det känns som att det kan påverka positivt, kram :)
Esmaralda

40 Nenna:

skriven

Hej Es,

Härligt att du gjort fina fynd och fått shoppingbehovet stillat för en stund.

Går och funderar på att flytta in hos min partner. Ser du något om hur det skulle funka?

Kram 🤗


Svar: Gör klart kring sådant som kan bli issues mellan er och sedan finns det god chans att det kan bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

41 Agnes:

skriven

Välkommen hem med era fynd!
Blir alltid glatt överraskad över vad Ullared kan erbjuda sina kunder! (Har ett Ullared från 1991 i minnet.)

Dristar mig till att lägga in lite info, så här i valtider, om "vår kära polis". En poliskår som sakta är på väg att anta formen av en här av personer som har som intresse att minst av allt bistå allmänheten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dwdoEB/oisin-cantwell-film-avslojade-att-poliserna-hade-fel

4 poliser som pratar ihop sig, håller om ryggen och står i klunga, rygg-mot-rygg, blir tagna med fingrarna i syltburken.

Är jag förvånad? Nepp, inte ett skit. Är jag lite skadeglad? Jepp, ofantligt! Typ: ÄNTLIGEN!

Bjuder på en till: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mrGVWl/polisaspiranterna-kan-inte-ens-tanka-bilen-200-sekunder-granskar-polisskolan

Kan även lyfta fram en annan detalj, som, om nu intresse finns, går att fundera en vända runt. OM nu samhället är redo för dylika individer som nu dessa poliser, som i arbetets tjänst, gömmer sig bakom "lagstöd" för att utöva sådant som för vanliga människor skulle klassificeras som straffbart.

https://dagensprocess.se/polismannen-kristoffer-samsing-aterigen-atalad-for-brott-ung-man-skadades/

Jag är inte road av kriminella poliser. Jag är djupt oroad av att inom polisen blomstrar tillväxten av individer som rör sig inom det som benämns "Den mörka triaden".
Utvecklingen går nästan mot att det sista man vill ha kontakt med, är just polisen...fan vet vilket som är värst...de yrkeskriminella som skjuter hej vilt, eller polisen, som oxå de skjuter hej vilt.

Får väl göra som den kriminella KD-ledaren, (fälld för förtal, så nu har hon tom en dom på att hon mest ägnar sig åt skitsnack) lite käckt slita fram en falukorvsring o välsigna de saliga! ;0}

Ha det bäst, everyhopa!

Svar: Ja, det är för jävligt, på ren svenska !Allt rasar... vård, skola, polis...det går utför och det går fort !
Jag tror inte många svenskar känner sig särskilt trygga.
Det ÄR skrämmande, kram :)
Esmaralda

42 Seans :

skriven

Du har sagt i seans för ca 2 år sedan att jag troligen möter min soulmate när jag flyttar till en annan stad. Jag flyttade till en stad. Sen för inte så länge sedan skrev du att jag möter honom troligen i min nuvarande stad. Och kanske 2023. Men nu ska jag flytta från staden till landet…. Han har inte dykt upp än fast jag rest massor hit och dit. Inte på dejt app heller fast jag haft t.om fyra olika. Ibland aktiv ibland inte alls eller mycket lite.


Så vad händer då med vårt möte….

K
R
A
M

Svar: Han kommer... oavsett vart du flyttar... ni kommer inte missa varann, kram :)
Esmaralda

43 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hej igen kära Es o tack för svar idag.

Fråga

Vilka ”busar” hej vilt härhemma idag? Extremt mkt som låter o skuggor som går mot ytterdörren. När jag pratade i tfn med en fin vän så sa hon flera ggr vad var det så hon hörde det också fast hon inte är medial!!
Kan du snälla se vem o varför? Jag har bett de gå härifrån o öppnat ytterdörren men det är tydligen roligare att vara härinne.

Tacksam för din hjälp🤗🙏♥️

De röda läsglasögonen var du så fin i👍😍 Kram

Svar: Det finns någon som söker kontakt på ett ivrigt sätt... jag ser inte vem men ofta är det denna person som hör av sigFörsök ta emot din besökare.. kan du känna in vem det är så kan du bekräfta personen och sedan tror jag att det lugnar ner sig... kram :)
Esmaralda

44 seanskunden emma :

skriven

Hej!

Vet inte om min första fråga skickades så skriver igen för säkerhetsskull. Ser det ut som jag plussar på stickan denna månad?

Vill även säga tack för denna mysiga blogg där du ständigt delar spännande inlägg om både ditt vardagsliv men också spännande ämnen.

Kram
Seanskunden Emma

Svar: Chansen finns men räkna med att det kan dröja lite till... kram :)
Esmaralda

45 Bella:

skriven

Åh vad härligt liv ni lever, njuter till max :-D så det ska vara! 🥂🥂

Kommer vi "ro i hamn" spelning på stället jag mailade igår? 😊

Kram

46 Den rätta:

skriven

Hej Es! Är Han min Livskamrat?
Kram

47 Jas :

skriven

Hej!
Kommer resan att gå bra?
Kram❤️

Svar: Ja, det ser bra ut, kram :)
Esmaralda

48 Mercan :

skriven

Esmaralda vi ska till Skärholmen nästa vecka i helgen där min bror jobbar, ser du Esmaralda att jag träffar där mannen med gott hjärta 😂😂😂

49 Stm:

skriven

Hej!
Vilken härliga resa ni har haft i Ullared. Vill oxå dit😊

Ez, kommer I godkänna vänfrågan? Har gått lång tid nu sen jag skickade den. Känner hopplöshet. Ville ju så gärna ha kontakt med henne.
Kram!

Svar: Chansen har bleknat bort rejält ju mer tiden gått, kram :)
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Idag fick jag en nya schema men kommer det väl en person också snart? Som här månaden är något speciellt. Kan det var så?

Men person kommer snart också?

Ha det bra

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Om det är bättre att jag skicka en meddelande till C kvinna av uppskattningen på lördag då har jag tid för det på facebook? Typ en eftermiddag... eller nu i kväll?

Ska hon behöver få höra det?

Ha det bra

52 Cecilia:

skriven

Låter som att ni haft en lika trevlig vistelse på Ullared som vanligt och visst är Nettan tjusig hon! Alltid roligt att se vad du fyndade också!

Väntar fortfarande på svar på en 2a vi sökt med bra läge. Dröjer det länge innan svar? Tror du att den blir vår? Kramar

53 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så kul att trippen till Ullared blev så lyckad! Både du och Nettan är tjusiga, ni är mina förebilder :)

Tidigare idag ringde jag och gratulerade sonens farmor på födelsedagen. Vi har fortfarande god kontakt trots att det är 25 år sen jag och sonens pappa separerade. Han träffade snabbt en ny (narcissistisk) kvinna som han forfarande lever tillsammans med. Farmor har genom alla år ofta pratat om hur det skulle ha blivit om vi inte hade gått ifrån varandra. Varför håller hon fast vid den tanken när hon har en ny sonhustru sen 25 år tillbaka som hon säger att hon kommer bra överens med. Jag har frågat men får bara luddiga svar som jag blir klok på. Får du till dig nåt?



Svar: Hon hade och har fortfarande en speciell känsla för dig som hon inte kan släppa och som hon inte kan applicera på nya svärdottern, kram :)
Esmaralda

54 Ny bil:

skriven

Nu är min gamla bil såld ( fick det minimumet av pris jag hade hoppats på)
Och idag slog jag till med en ny begagnad bil.. hade ju tänkt mig en röd 🚗 men det blev en vit..
Hoppas jag gjorde ett bra köp hos bilfirman och att jag ska få mycket glädje ned denna lilla bil… 🙏
Kram :)

55 Hemlig:

skriven

Hej igen Esmaralda!
Vilken trevlig vistelse ni hade, du och Nettan i Ullared. Nästan så jag önskar att jag hade fått vara med.

Fick lite fina ord och också en snabb beröring av en bekant. Var det bara på lek eller låg där något bakom? Jag blir inte riktigt klok på människan måste jag säga. Är det bara ett sätt att vara trevlig på?
Tack och kram!

Svar: Ett sätt att vara trevlig och LITE mer.... svårt att tyda, kram :)
Esmaralda

56 Jossan:

skriven

Nä men då får jag väl sjuka mig imorgon. Halsen börjar göra ont och jag är trött. Blir väl lika bra att stanna hemma och hoppas på att vara frisk på lördag… ska äta massa glass och strepsils.

Håll tummarna att jag kan gå på festen på lördag.. finns det en chans för mig att kunna gå? Att det blir bättre nu?

Men hur blir min oktober? September är ju rätt hektisk. Blir det något Spännande möte? Någon som kommer in i mitt liv?

Kram

Svar: Ja, ta väl hand om dig och chansen finns att du är hyfsat ok på lördag.Kram :)
Esmaralda

57 Drömmar:

skriven

Nämen vad gulligt att de har blivit bästa vänner och de sover ju bredvid varandra :) På vilket sätt gagnar det mig? Kram

Svar: De peppar varann... och nästan fördubblar sin kraft. Det är inte givet att det ska bli så, men i det här fallet är det just på detta sätt, kram :)
Esmaralda

58 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta nästa år eller tar det några två tre år 😉

Svar: Som sagt, det beror på hur aktiv han själv är.... är han aktiv så går det lite fortare, kram :)
Esmaralda

59 Tiki :

skriven

Men kommer han ens ha respekt och enas? Så de inte blir helvete. Blir ju hemlös annars eller dör. Orkar inte…. Trodde jag tog rätt beslut


Kram

60 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 😭 😭 i Tisdags såg jag en katt som har gått vilse hon var rädd 😖 ser du om allt är bra med henne om någon har hjälpt henne

Svar: Ja, det känns som om hon fått hjälp, kram :)
Esmaralda

61 Hemlig:

skriven

Tack för svar!
Ja något känns det som men en vet ju aldrig med folk om dom menar allvar eller ej. Lite skrämmande det också.
Kram.

62 Drömmar:

skriven

Amazing! Tack till dem! :) Kram

63 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det blir att köpa mycket med salt för jag gissar att det blir många nypor framöver ;D.
Kram Skorpan

64 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Jag blev så glad för underbara söta kattens skull 🙂❤️😍😘❤️

65 Frasse:

skriven

hej och tack för svar. Tänkte om du kan känna nåt angående bodelningen? kommer jag att klara mig bra? exet har ju gjort en del brott...kommer han att få sitt straff?
Och vem betalar denna månad på lånet som han lovat att betala? vet den nya om att han har ett spelmissbruk, att han ljuger och håller på?? eller är hon lyckligt ovetande än så länge?
Har han ljugit för henne nån gång?

66 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något roligt påväg in i mitt liv kram 🥰 eller goda nyheter

67 F.u:

skriven

Undrar om du ser oss flytta till hus ?

68 New jersey :

skriven

bästa Es mycket tack finaste Es för dust healing jag fick av dig här.

kommer jag vinna stort i pengar?

kram o kärlek

69 Louise:

skriven

Igår var jag hos soc och mannen sa att jag skulle spela in det. Jag gjorde det men så nämnde hon min logg så jag raderade det. Nu får jag heller inte blogga mer för dem känns det som. Det kan bli pinsamt för dottern att jag lägger upp bilder på henne när jag har umgänge.
Jag vill ju berätta för folk att sociala myndigheterna gör fel.
Mannen är ju på krisgsstigen och jag har försökt att få honom att ha umgänge med oss men han vill inte det.
Sekreteraren sa att de är oroliga för mig då hon läst igenom min blogg. Visst jag kanske inte alltid har varit snäll när jag skrivit om dem men absolut inte otrevlig.
Mannen blev så klart sur för att jag inte spelade in och nu börjar han beskylla mig för saker igen.

Asså jag älskar mitt jobb. Visst att barnen ibland glömmer sina öron ute och hemma det gör inget. Det är svårt att komma upp på morgnarna och så men bara tanken att äntligen få träffa sina kids igen är så underbart. Och personalen är bara bäst. Jag klickar ganska bra med alla men den är en som jag faktiskt klickar med bra.Och jag hoppas verkligen att jag får stanna till december. Jag gör ju mitt bästa och mer kan jag ju inte göra.

Ser det ljust ut för mig att få fortsätta?
Occhi hänger med mig i piprensare varje dag och jag tror detta var hans förtjänst. Verkar han fortfarande för mig eller han har gjort sitt, Får ge honom ett saltbad imorgon kväll.

Fick reda på att soc snackat om umgänge hemma inom några veckor. Det har jag också nämnt i min blogg.
Men mycket hänger på mannen.
Min advokat sa att det hade varit en lättare process om jag varit själv. Men hade jag varit själv hade inte detta hänt.

Nej dags att fixa mat.
Ha en fin kväll och tacksam för svar. Kram

Svar: Occhi är med dig, fullt ut !Det är din rättighet att blogga om precis vad du vill och i detta ska du använda ditt eget sunda förnuft och göra det du anser viktigt och rätt. Vad roligt att du trivs på jobb.. jag ser ju att man generellt tycker om dig. Chansen att du får fortsätta är god. Jag skickar dig massor av god energi, kram :)
Esmaralda

70 Beundrare :

skriven

Hej Es

Har jag någon hemlig beundrare som jag inte vet om idag?
Kram

71 Naturvän:

skriven

Hej!

Tackar för svar, ja man kan inte försöka göra mer än sitt bästa och hoppas det ger resultat om inte romans sü i alla fall djup vänskap ,personkemi som stämmer och glada skratt. Efter corona, flytt och annat jox har jag tappat fotfästet litegrann. Längtar så efter umgänge.....har nästan glömt bort hur det känns

Nu skall jag iväg på klassisk koncert i kyrkan!

Kram och ha en fin kväll!

72 Shenzi:

skriven

Tack för ditt svar!

Du ser möjligtvis inte om någon annan jag kommer träffa kommer spela för andra när jag möter personen i fråga samt kommer jag någonsin besöka Santa Claus Village i Finland?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Jadå, visst kommer du hit så småningom, kram :)
Esmaralda

73 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för svaret, blir varm i hjärtat av att farmor har en speciell känsla för mig och förstår att det inte är lätt att för henne att säga det rakt ut när hon inte kan applicera samma känsla på den nuvarande sonhustrun.

I våras när de började pratas om firandet av att Englands drottning Elisabeth II suttit 70 år på tronen så fick jag till mig att hon kommer gå över till Alltet kort efteråt och så blev det. Vilken krutgumma hon var.
Charles blir Kung sent på ålderns höst, jag tycker William kunde få bli Kung redan nu men så lär det nog inte bli…

Kram :)

74 Mimmi K:

skriven

Kära Es! Kul att åka till Ullared! Jag undrar, kan jag möta min soulmate även om jag är kvar i nuvarande förhållande? Vi träffas någon gång per vecka bara. Du har ju sett att jag kommer möta min soulmate. Vet du ungefär när? Och lever han ensam nu?

Kram!

75 En fråga?:

skriven

Hej Es

Kommer jag bli tillsammans med J.K?

76 Frasse:

skriven

Måste bara fråga hur du menar med svaret: kan stöta på patrull när inga faktiska pengar finns?
För jag frågade hur går det för han, och hur går det för mig?
Så kan du förklara svaret lite mer hur du menar.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: