Take the jump.....

Visst är det skönt att känna sig trygg och bekväm emellanåt men överdriver man sin bekvämlighet då  fastnar man lätt i rutiner, blir uttråkad och slutar att utvecklas. 

I sin comfortzon har man en hög nivå av självkontroll och säkerhet och ingenting riktigt nytt händer.

Man kan antingen nöja sig och stagnera eller så kan man utmana sig själv  och våga expandera sin värld.

 

Lämnar man sin trygga bubbla så finns det alltså  mycket att vinna :

 

När du ser vad du kan åstadkomma så ökar din självsäkerhet

Du blir mer flexibel och anpassningsbar i nya situationer

Du upptäcker potential hos dig själv som du inte visste att du hade

Du blir av med en hel del av dina rädslor

Din kreativitet ökar

Du upplever nuet mer intensivt

Du blir mer självständig

 

 

Sluta lyssna på gnället i ditt huvud och ta steget ur din egen lilla bubbla.

I och med du tar första steget så påbörjar du din förvandling och du kommer inte ångra dig.

💖

I dag börjar en ny vecka och nya möjligheter !

Själv ska jag träna som vanligt.... på onsdag  kommer mamma och stannar till söndag.

Hennes kärlröntgen gick bra och hon fick veta att hon har fina kärl.. vilket  bådar  gott inför den Tavi operation hon ska göra snart.  Vi är så tacksamma.

En väninna kommer på fika och en annan dag  i veckan blir det lunch på stan med en annan kompis.

Kram &  kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du känna av om allt är okej i min mobil och appar och såna? För jag stänga av konto på tiktok igår. Grund av jag fick något konstigt länken så jag säger ja till då det skicka om kod. Men jag undvikas det.

Tror du att det är lugnt för mig just nu om jag gjorde rätt?

Ha det bra

Svar: Det känns lugnt men du märker snart om något är fel, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om C kvinna inatt. Att hon smsar något om kärlek och musik till mig. Och jag letar efter henne. Jag hitta inte henne...

Vad kan det betyda?

Ha det bra

3 Skorpan:

skriven

Absolut att jag ska ta steget men åt vilket håll o gällande vilken sak i mitt liv? Stampar på stället gör man ju ofta o ibland är det kanske befogat att göra det...

Vilken härlig vecka du har framför dig Es med flera fina möten :). Ser du månne vad min vecka för med sig? Nåt möte?

Blev av med Ögat i går kväll o fick leta ordentligt innan jag hittade honom. Verkar som om han ljusnat i färgen, är det möjligt att talismaner ändrar i färg o har det nån betydelse Es? Mörknar gör det ju oftast, åtminstone mina ;). Han fick lite salt igår, det kanske gjorde honom gott?

Ny vecka o nya möjligheter...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Han är pigg och igång och saltet gjorde gott, att han ljusnat påverkar inte hans kapacitet, kram :)
Esmaralda

4 Smulan:

skriven

Vaknar upp och läser preliminära valresultatet. Blir både ledsen och rädd.
Bara tanken på att SD kan få möjlighet att styra landet få mig att vilja spy.

Svar: Jag tror inte SD kommer kunna ställa till med särskilt mycket, kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

Godmorgon
Valde att stanna hemma från jobbet idag.. blev sämre igen men hoppas på att kunna jobba imorgon. Det är så tråkigt att vara hemma..
Jag har funderat mycket på varför inget slår in för mig egentligen. Jo min lärarlegitimation men det tog ju så lång tid.. men inget annat.. varför? Verkar som allas saker slår in men inte mina saker. Gör jag något fel?
Kram

Svar: Nej du gör inte fel, försök tro mer på dig själv och var tydlig i dina beslut, kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Vad mysigt att din mamma kommer till dig. Hon är ju så söt. Vilket jämt val.
Får se vad resultatet blir på onsdag.
Hur stor är chansen att A shapar upp och styr/ tar initiativ till en dejt i helgen när jag är hemma igen?
Kram

Svar: Nja, han blir nog aldrig sådan som du önskar att han vore, kram :)
Esmaralda

7 Shenzi:

skriven

God morgon Es!
Ja nu e valet över å resultatet e ju som gott klart de oxå. Något man fruktat var just att SD ska komma in i makten å de lär dom väl göra nu när M e vinnaren. Hur kommer det gå för Sverige? Blir de mörka år när M tar över?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Jag får en känsla av att man inte behöver vara rädd för SD, kram :)
Esmaralda

8 Naturvän:

skriven

Hej!

Det är så sant som det är sagt. Själv vill jag gärna lära mig dansa och hoppas våga anmäla mig till en kurs framöver,i vårvinter eller så fort som möjligt. Det blir verkligen ngt nytt. Danspartner "ordnar" dansskolan. Ser så kul ut med salsa och allt annat som finns.

En fråga, ser du om det skulle blir framgång för mig där och att jag får en danspartner där kemin stämmer?

Ja en ny vecka, på min agenda står läkarbesök , plantera lite bärbuskar i trädgården som jag tagit med från stugan och andra vanliga rutiner. Blir mkt meditation och känner stort behov av att ha mina stenar väldigt nära.

Blir ett riktigt rysarval, på onsdag skall vi tydligen få besked..

Vad fint att din mammas kärlröntgen gick bra!

Kram

Svar: Dansa latinamerikanskt skulle verkligen passa dig !Kram :)
Esmaralda

9 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Låter som att du har en trevlig och bra vecka planerad.

Es, ser beskedet ut att vara påväg att bli klart? Ser det positivt eller negativt ut?
Kram

10 Nat:

skriven

Hej Esmarslda.

Är så orolig över skolan. Kommer jag att få fortsätta och ta min examen? Ser det så ut?
Kram

Svar: Ja, om du går in för det så grejar du det, kram :)
Esmaralda

11 Solstjärnan:

skriven

Du har så rätt med "take THE jump" inlägget.Ut ur bubblan bör man ta sig för att något ska hända..men ack det är inte så lätt alla gånger..och det vet ju var och en av oss.

Fina nyheter från din mamma😊
Roligt att hon kommer på besök 😊
Du har en trevlig vecka att invänta Es😊. Energi givande och glädjande träffar med väninnor är aldrig fel😊.

Es,har fått en väninna i nuvarande jobb. Undrar dör vår vänskap ut när jag byter jobb eller fortgår det?

Ha en bra dag😃
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja, det här blir en bra vecka :) Ser ut som om er vänskap har en god chans att fortsätta, kram :)
Esmaralda

12 Mona.:

skriven

Jag är 74 år har bott i egen lägenhet i många år. Skulle vilja flytta till tex radhus,klarar jag av det? Tänker främst på hälsan o flytten. Trivs bra här men skulle önska förändring!
Ha en bra dag!

Svar: Radhus skulle passa dig jättebra, kram :)
Esmaralda

13 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Ja man ska helt klart våga gå ut utanför sin comfort zone. Så mycket som jag har vunnit på det och ångrar aldrig att jag vågade.

Idag är det fortsatt sjukstuga, men sov äntligen gott inatt. Känns som att jag tecken har dykt upp mer intensivt den senaste tiden, eller inbillar jag mig? Finns det något meddelande till mig? Kan du se vad det gäller? Kramar

Svar: Något finns men jag ser inte vad det gäller, försök själv att lyssna in, kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Har något förändrats hos mitt ex? Hans perspektiv, tankesätt? Han är liksom mera delaktig nu och jag värdesätter hans klokhet och synsätt på mycket. Och jag känner mer än någonsin hur mycket vår dotter skulle behöva honom.

Kommer hon att växa upp utan en kärleksfull fadersfigur?

Kram

Svar: Känns som om det pendlar fram och tillbaka, kram :)
Esmaralda

15 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om de är hos S som jag blir bjuden på fest av??? Kram Zoey 💕

16 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om de är hos S som jag blir bjuden på fest av??? Kram Zoey 💕

17 GD:

skriven

Ja du har rätt att det är lätt att fastna i sin egna bubbla… till en början är det nig obehagligt att inte hela tiden vara trygg och bekväm, men med små steg hela tiden så byggs en självsäkerhet.


Es, ser du om jag kommer att bli gravid denna månaden eller nästa?


Kram :)

Svar: Jag ser inte när men en graviditet kommer, kram :)
Esmaralda

18 Mgs:

skriven

Hej!
Ska till en ny byggnad o jobba inom kort. Dock inom samma företag och en annan tjänst.
Är så nervös.
Kommer jag få fortsätta på den tjänsten framöver? Dvs att dem blir nöjda?
Kram!

Svar: Det kommer gå bra, oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

19 Lupin:

skriven

Godmorgon,
Ser du mig på något jobbuppdrag väldigt snart och då något som blir bra?
Kram :) 🌷

20 New jersey :

skriven

Hej Es!


ser du om jag tar körkort och när sker det?

kram

21 Jossan:

skriven

Vem var det som spökar hos mina vänner? Personen som 3 åringen såg?

Kram

22 MollyD :

skriven

Hej E
Vi har försökt sälja våra boenden mitt i värsta krisen. Det går ju inte och vi behöver inte sälja så vi har kvar det vi har. Väntar på att få bygga så som det var tänkt från början. Behöver vi vänta länge?
Och ……jag har sagt JA!! Jösses det hände.
Kram

Svar: Ni får vänta ett tag till men inte jättelänge.. vad roligt med ditt ja :) Kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hälften vågat hälften vunnet ! Våga ta hoppet ni som kan .Jag har för ont i kroppen för att hoppa :-)

Så skön att höra om din mamma <3
Trevlig vecka du har framför dig .

Ny vecka nya möjligheter ? Nej ! med en blåbrun regering ser jag inga nya möjligheter bara elände . Hur kan media göra SD rumsrent och tycka att de ska kunna regera övergår mitt förstånd . Hur ett invandrarfientligt (läs människofientligt) kvinnofientligt homofobiskt parti kan vara näst största parti gör mig bedrövad..

Kram Anki med mänsklig flock

Svar: Jag tror människor är trötta på att ingenting händer... våldet som trappas upp, fattigpensionärer som inte har råd att gå till tandläkaren, vården som inte fungerar osv... och röstar på SD för att försöka få en förändring då man tappat förtroendet för de andra etablerade partierna.....så tror jag människor tänker...... kram :)
Esmaralda

24 SarA:

skriven

Åh jag borde verkligen ta det där steget för det företaget jag verkligen vill börja hos. Just nu finns det ingen ledig tjänst där men jag har tidigare meddelat mitt stora intresse av att börja jobba hos dom. Blir det någon öppning snart eller hur ska jag göra? Kram

25 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser ett beslut ut att vara påväg?
Ser vägen positiv ut? Eller ser det ut att inte alls bli så som jag vill?
Kram

26 Na:

skriven

Hej Esmarslda.

Har en son. Känns som att han inte är intresserad av att leka med sina leksaker eller spela någon sport. Jag försöker. Men han vill mest sitta med plattan.

Ska jag pusha honom? Eller är det bäst att ”låta” han va?
Kommer han börja spela någon sport?
Är det någon oro kring honom?
Kram

Svar: Ha speciella tider för plattan och inte använda den hur mycket som helst.Ibland kan barn behöva ha tråkigt för att de ska ta sig för någonting, kram :)
Esmaralda

27 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar beslutet komma vara påväg?
Kram

28 Mercan :

skriven

Esmaralda jag är så arg, vi gick en dag i Haninge centrum och när vi var i Stadium nedre våningen till att titta jacka för min far en säljare kom efter oss och säger till andra som jobbar i andra våningen, men de tittar bara 😕 jag kännde oss med min mor och far efterföljt, en gång hände också när jag var med min sister Esmaralda, är jag efterföljt bevakat där, jag är så arg på dem 😕

Svar: Nej, jag kan inte se att du är bevakad på något särskilt sätt, kram :)
Esmaralda

29 Mercan :

skriven

Jag blev så glad för din mammas skull söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

30 Smulan:

skriven

Tack för upplyftande ord.

Min pärla startade inte idag känns surt då det bara ör en månad sedan service.
Ser du om det är något stort fel:)

31 IaElisa:

skriven

Hej!
Jag undrar om du kan se något gällande det kvinnliga paret som planerar köpa vårt hus? De säger att de är intresserade och vill ge ett anbud, men det dröjer så länge? De sa att de hade blivit sjuka, men är det verkligen då? Eller väntar de på träff med banken? Jag vill ju så gärna att vi ska få ett bud av dem som vi kan godta! Kan du se om det kommer att hända?

32 Fråga:

skriven

Hej Esmarslda.

Kommer det här att lösa sig på ett bra sätt? Eller blir det inte bra?
Kram

Svar: På sikt ser det ut att bli bra, kram :)
Esmaralda

33 Doris:

skriven

Hej!
Det här kunde varit skrivet direkt till mej.Trygg o bekväm .
Hoppas det vänder snart med jobb och med det så kommer annat nytt,så jag take the jump.

Något budskap från universum i dag Es

Kram


Svar: Ja, det kommer ske och du tar klivet, kram :)
Esmaralda

34 SusanneAmalia :

skriven

God morgon🛥️🌞🌅

Vilken härlig dag.
🤗
Jag klarade mina nautiska kurser och prov.
Nu är jag ute på sjön och kör båt.
Snart är jag på djurgården det är fantastiskt att åka båt den här tiden på året. Inte en båt i sikte förutom yrkestrafiken.

I kväll ska jag fira att jag klarade alla prov och nautiska kurser.

Snart är det dax för att åka till spanien och gå skrivkurs.
Ämnena har jag inga problem med. Jag behöver bara strukturera lite.

Vill göra så mycket. Vill berätta om Sveriges brister innom skola myndighet och hur man bryter ner människor för att få makt. Korrupt.

Allt ni vill göra. Lägg detta i en skål.
Skriv ner det på ett paper. Beta av listan i den ordning ni käner för eller har råd med. Njut av livet och njut av att lära er saker.
I dag framför jag båten själv. Frihet...
Snart skriver jag min bok... Power

Sedan går jag klart mkn socionomkurs.
Mål. Men först ska jag gå på spökvandring i Gamla Stan med mitt barnbarn.
Glöm inte bort att leva... älska dig själv älska livet var modig och lev här och nu.

Kärlek till er alla och kärlek till livet.
Stor kram🤗
Amalia

Svar: Grattis till din examen och så härligt att det nu är fritt fram på sjön för dig :)Tack för kloka ord... du är fantastisk och jag älskar din energi ! Kram :)
Esmaralda

35 Anki:

skriven

Hej Es
Jo nog tänker folk så tyvärr ...
Ser inte det som faktiskt gjorts tex höjning av lägsta pensionerna med 1000 kr i år ! Ja det blir spännande att se hur det blir och vilka vallöften som faktiskt hålls ! Brukar bli nästan noll hållna vallöften...

Kram Anki med flock

Svar: Japp, ingen har någonsin varit bra på att hålla sina vallöften.... så vi får se... kram :)
Esmaralda

36 Humlan:

skriven

Hej,

Jag undrar om det har tagit slut mellan P och hans tjej? Eller om det kommer ta slut mellan dom i närtid?

Kram

37 Helena Ir:

skriven

Som ung, yngre innan skador, var det en hel del "take the jump" sågs inte med blida ögon av föräldrar mm. Kanske ingår i mina 10 diagnoser( som jag brukar säga, inget jag tagit reda på.. men helt omöjligt är det ju inte ) Jag har stillat mig en del, gymmet var ju en gång i tiden en sådan sak som jag ju överlevde ;) Jag är annars rätt spontan till min natur, på gott och ont!

Var lite trött på gymmet idag, lyssnade på valvakan.. spännande är det! Jag vill ha förändring!
Och det är sånt som pågår i hela världen.. som märks i Sverige väldigt mycket! Nu får de som bildar regering spotta i nävarna. Ingen lätt uppgift!
Kriminalvården där jag har en nära släkting som jobbar vet mycket väl vad en del ledde till!

Visst blir det en bra höst.. det måste jag tro på :)

Lycka till idag! För du gymmar kanske..

Kram

Svar: Det blir tufft att styra vårt land och försöka få det på rätt köl !Nyss hemkommen från gymmet och det gick riktigt bra... kroppen har återhämtat sig bra efter Ullaredsshocken :) Kram :)
Esmaralda

38 Jippie:

skriven

Själv är jag överlycklig om vi får ett maktskifte så som detta land ser ut idag och alla har ju rätt att tycka vad de vill. Vilken bra start på en ny vecka och blir det en bra sådan för mig? :)

Livet har senaste tiden puttat mig ur min comfortzone och jag har utmanats men skulle vara skönt med en lugnare period nu så att jag kan satsa framåt och jag vet precis vad jag vill.

Kärleken kommer när båda är redo och det är vi ju nu så då borde vårat möte ske nu/snart .... ? :)

Håller tummarna för mamsen och hon är en riktig krutgumma :)
Kram

Svar: Ja, jag tror de flesta är trötta på hur det ser ut i vårt land idag... vi har bara olika tankar om hur man bäst fixar det !Kärleken kommer... förhoppningsvis snart.... riktigt snart..... men det kan jag ju inte lova ! Kram :)
Esmaralda

39 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om de är hos S som jag blir bjuden på fest av??? Kram Zoey 💕

40 Ghostwriter :

skriven

Låter som en fin vecka!! Så grym du är som fortsätter träna. Ett bra inlägg, jag tog bild på en textrad för att läsa den flera gånger 💓



Jag är så deprimerad att det skaver sig i hela cellerna. Känner mig inte som mig själv, och på många vis är det av positivt slag som du brukar säga. Jag känner fortfarande inte igen mig och det är läskigt. Vet inte vart jag har mig själv samtidigt som jag är trygg. Att jag är lite i en paranoid dimension med två versioner. Jag är rädd för min pappa. Jag vill göra det bästa av allt. Men jag är rädd och tror inte att jag kanske kommer ut levande ur det där stället sen. För jag vet hur de var sist när han gjorde mig fysiskt illa. Samtidigt vill man inte tro så hemskt om någon. Men oberäkneliga människor skrämmer mig och kommer alltid göra det.






Kram

Svar: Ja, denna rädsla tycker jag att du ska ta på allvar ! Utsätt dig inte för jobbiga situationer, kram :)
Esmaralda

41 Ghostwriter :

skriven

Nu har jag ju valt att flytta till pappa… annars är jag hemlös. Ser du om jag kommer bli skadad eller vad menade du? Kram

Svar: Ha antennerna ute, trigga inte någonting och jobba på att hitta en annan bostad så fort som möjligt... jag får dock inte till mig någon akut fara, kram :)
Esmaralda

42 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag fick en kommentar härom veckan att jag har skinn på näsan och det blev jag mäkta förvånad över. Ser folk faktiskt mig så? Jag tycker ju att jag är mjäkig, milt sagt.
Tack och kram!

Svar: Ja, de flesta tycker nog att du har lite sunt skinn på näsan, kram :)
Esmaralda

43 .:

skriven

Hej Es!

Igår började jag känna mig så trött och yr vilket ger lite panikkänslor (det är ju ingen bra kombo direkt). Idag känner jag det också ganska starkt än om inte lika starkt. Jag känner mig inte sjuk. Kan verkligen helgens sömnbrist påverka så här mycket (jag har då en känslig kropp i så fall). Försvinner det snart?

Svar: Det bör försvinna kvickt och om inte, sök läkare, kram :)
Esmaralda

44 Jossan:

skriven

Jag blir så trött på allt! Jag har skickat in om örersättning retroaktivt till Skatteverket. Men så behövde de massa saker de ville veta. Har ringt i förra veckan och mailat till handläggaren och idag får jag veta att hon är ledig tillsvidare. Men har skickat in det jag kan och hoppas på att de godkänner allt..

Vad tror du om valet? Blir det kaos i Sverige eller blir det bra?

Varför kommer inte kärleken?

Kram

45 W:

skriven

Håller med ...
Många är trötta på hur Sverige blivit och allt kaos ...
Står bakom de blåbruna....
💙
Börjar min svacka att ge med sig?
Kram



Svar: Ja det ser ut som om du är på väg att spåra rätt nu, kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter :

skriven

Tack för svar 🙏 kram

47 Dani:

skriven

Hej!
Kommer jag och C att träffas 24 eller 24 september?
Kram!❤️🤗

48 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ögat får minsann jobba på ;). Ingen lätt person att ha o göras med... Han fick väl världens chock igår då han rullade ifrån mig? Stackarn.
Kram Skorpan

Svar: Ja, han blev rädd där ett ögonblick men ha repat sig, kram :)
Esmaralda

49 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig?
Kram

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Den med tiktok har en meningen att varför jag ska stänga av min konto? Och jag kommer lämna det för alltid. Hoppas bara allt är okej fortfarande...

Har det en meningen? Grund av min livet som föreläsare har bara börja (har möte på onsdag om det)... för det har en meningen?

Ha det bra

Svar: Jag ser ingen högre mening med det som skett, kram :)
Esmaralda

51 ¯`♥´¯:

skriven

Hej Es

Vem ska jag hålla utkik efter på kärleksfronten?
Kram

52 Jippie:

skriven

Exakt. Det är bara att titta på verkligheten som är skrämmande.

Nej självklart kan du inte lova men om det är så som det sägs så borde det ju ske :) Ngt som kännetecknar hans yttre?

Hmmm ... funderar på om jag skall söka jobbet med elevhälsan (gymnasie) Lite sugen är jag :)

Kramis

Svar: Följ din känsla och sök, du kan ju alltid backa ur om du skulle vilja, kram :)
Esmaralda

53 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag kom iväg till slut och röstade igår precis som du hade siat att jag skulle göra. Det var en riktig pärs, jag var nära att tuppa av flera ggr. i den timslånga kö som knappt rörde på sig. Idag är jag helt utslagen och dränderad på all energi men det var det värt för demokratin.

Det är visserligen inte avgjort ännu men bara tanken på ett maktskifte får det att knyta sig i magen på mig med tanke på den vidriga människosyn som de blåbruna har och de som la sin röst på dem. Känner mig fruktansvärt uppgiven och har tappat all framtidstro då sådana som mig inte är värd ett ruttet lingon i deras ögon. Det kommer bli ättestupan nästa för mig med den maktgalna lilla sprattelgubben som statsminister.

Kram

Svar: Vad bra att du grejade det igår ! Heja dej !Jag tror inte du behöver vara så rädd som du är, kram :)
Esmaralda

54 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Ska gå clrsta vången på dejt efter 10 år hm. Varför gör jag detta känns inte så bekvämt utseende mässigt inte min smak fast han kan ju vara en snäll vän!
Hoppas bara att han vill gå vidare med något annat!
Kram 🤩🌸

55 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Ska gå clrsta vången på dejt efter 10 år hm. Varför gör jag detta känns inte så bekvämt utseende mässigt inte min smak fast han kan ju vara en snäll vän!
Hoppas bara att han vill gå vidare med något annat!
Kram 🤩🌸

56 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Ska gå clrsta vången på dejt efter 10 år hm. Varför gör jag detta känns inte så bekvämt utseende mässigt inte min smak fast han kan ju vara en snäll vän!
Hoppas bara att han vill gå vidare med något annat!
Kram 🤩🌸

57 Mercan :

skriven

Esmaralda jag drömde att min plånbok är borta 🙂 blir det något om jag shöper triss lott 😄😄😄

58 A:

skriven

Detta har jag gjort många gånger. Både frivilligt och ofrivilligt. Ibland har det blivit fel på fel på fel tills det blir rätt. Jag ger ju gärna inte upp utan kämpar tills det går min väg. Ibland önskar jag att jag bara kunde låta livet vara tråkigt. Men jag tror alltid gräset är grönare på andra sidan.

Är hemma sjuk. Tänkte allvarligt på att gå till jobbet ändå, för ingen kommer göra mitt jobb när jag är borta. Så stressad över det. Men nu ska jag tvinga mig att vara hemma, troligen hela veckan, för att varva ner. Meditationen hjälpte också igår. Vad är viktigt i livet? Inte att jobba ihjäl sig.

Mest legat idag och tittat på serie. Väldigt glad att jag beställt hello fresh! Behöver inte tänka på mat, bara göra 😁

Kram!

59 Skorpan:

skriven

Ja jag fick också ligga i o söka honom då jag trodde att han hade rullat nån helt annanstans. Hoppas han inte är dammallergiker Ögat mitt. Det var nämligen mycket av den varan där han hamnade, urk. Borde kanske städa ;).
Tack Es!
Kram Skorpan

Svar: Han är bara så glad att ha kommit tillrätta och dammet struntar han fullkomligt i :) Kram :)
Esmaralda

60 Ellis:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande skoj som händer mig,innan året är slut?
Kram

61 Fråga:

skriven

Kommer Jimmy Åkesson bli statsminister? Kommer vi få det hemskt i Sverige eller blir bra nu under de närmata åren?

Svar: Nej, jag tror inte Åkesson blir statsminister och jag tror inte vi får det hemskt, kram :)
Esmaralda

62 Jippie:

skriven

Min sjukgymnast blev lyrisk och tyckte att jag är en bra förebild för ungdomar så jag skickade in :)

Ber om ursäkt men är lite kärleksstissig och det tycker jag att jag får vara som väntat så länge. Undrar så vem han är och hur det första mötet blir ...? :)

Känner mig trött och hoppas att jag piggar på mig snart :)

Kram

63 Hoppis:

skriven

Det finns för första gången på länge hopp för Sverige,
och även jag röstade för förändring,
då landet har körts i botten,
och det är tio gånger så hög risk för en man att bli skjuten i Sverige som i tex Tyskland.
Så kan det inte vara.

, Blir nätterna bättre nu?☺

64 BaraJag:

skriven

Hej Ez!

Så mkt som händer o sker på samma gång, och allt säger musten ur mig 😔
Strul med sonen som avskyr nya skolan, jag o kollegan är ensamma på jobbet och ska ordna med allt så jobbar över flera timmar nästan varje dag, huset som ligger till försäljning och vi har fått 5 bud. 3 under utgångspris och 2 på utgångspris men med förbehåll att dem säljer sina boenden och får långt tillträdesdatum. Mitt och familjens välmående är inte bra just nu och jag vet inte hur mkt mer jag orkar...

Blir det bra snart? Ska vi acceptera ett lägre bud än utgångspris för snabbt tillträde eller ser du någon vändning? Chansen till försäljning under hösten var god när jag frågade i Juli, så lever lite på det hoppet.

Horatio verkar inte vara vid livet då en av önskningarna var att jag och min familj skulle må bra 😔

Usch, jag som alltid brukar vara optimisten känner mig nu negativ till allt!

Kram!!

65 Helena Ir :

skriven

Vad skönt att du återhämtat dig efter resan!

Tänkte på Ukraina kriget.. och fick en chock hur jag släppt det fruktansvärda som fortfarande sker där. Hur är jag funtad tänkte jag! ?Skrämmande hur det på något vis har blivit en vardaglig nyhet..om du förstår hur jag menar..

Kram

Svar: Jag förstår precis hur du menar och det gäller nog de flesta av oss... även hemska saker tappar sitt nyhetsvärde ju mer tiden går.. kram :)
Esmaralda

66 Jossan :

skriven

Är så torr i min hals och har svårt att andas med den torra halsen. Det hjälper inte med halstabletter eller dricka… så jobbigt…

Tror jag snart ger upp allt vad kärlek och familj heter för hav tror inte på det längre. Alla ser det komma men tror inte det kommer dyka upp.. Ja känner mig helt nere..

Kram

Svar: Snart mår du bättre på alla plan, kram :)
Esmaralda

67 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om under tiden vi är i Sverige innan vi reser till Bulgarien, tränger sig någon i hemmet, eller kommer dit min fars syster 😞

68 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Ja, jag är livrädd för att den maktgalne sprattelgubben kommer återinföra regeln om att man blir utförsäkrad från sjukförsäkringen efter ett visst antal dagar och inte längre har något människovärde utan får kravla runt på samhällets botten som en livegen och tigga mat och vatten för att överleva. Jag vill också LEVA, ha roligt och kunna njuta av livet. :’(

Kram Igges uppgivna matte 🐈‍⬛

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag försöka väl sova men det är så svårt att få mig sova. Så redan från söndag till måndag var fyra timmar. Men jag vet inte hur är det inatt... varför känns det som om går inte sova just nu?

Kommer jag kan sova?

Ha det bra

Svar: Jadå, sömnen kommer tillbaka, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: