Visualisera......

 

Visualisering hjälper dig att nå dina mål men en del kan ha svårt att komma igång.

Detta kan du tänka på:

Använd alla dina relevanta sinnen när du visualiserar… om du tex visualiserar att du möter din soulmate så ta in alla känslor.  Hur känns det i kroppen ? Slår pulsen lite fortare?  Blir du varm?  Dansar du med hen ?  Promenerar ni med armarna om varann? Dricker ni bubbel och äter jordgubbar? och hur smakar detta.. och så vidare… plocka in alla sinnen du kan.

 💖

Forskning har visat att det finns stora fördelar med att visualisera själva processen istället för enbart det lyckade resultatet

💖

Man kan visualisera fram bättre självkänsla  och då kan man tex göra så här:

 

Sätt dig bekvämt

Läs igenom listor du gjort över dina bra egenskaper

Notera tre händelser där du önskar att du haft och visat större självkänsla

Försök att se framför dig som i en film  hur du skulle tänka och bete dig i dessa tre situationer om din självkänsla vore starkare

 

1 Hur skulle du känna dig

2 Vad skulle du tänka

3 Hur skulle du bete dig

4 Hur skulle du rör dig

5 Hur skulle omgivningen reagera

 

En visualiseringsprocess får lov att ta sin tid.

Bättre att göra den ordentligt än att stressa igenom den

 

Kram & kärlek💖

1 BaraJag:

skriven

God morgon Ez!

Har jag förlagt nyckeln till huset här hemma eller har jag tappat bort den?

Kram!

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Så mycket känslorna inom mig själv om C kvinna. Upp och ner och vänster och höger. Det har var i några veckor. Jag vet ju jag kan inte prata om det med någon än bara en person men hon finns inte just nu.

Vad kan jag gör åt alla min känslor om C kvinna? Det finns ingen som jag kan vända till

Jag tror inte hellre att jag kan berätta för C kvinna.

Såna situationen är inget bra just nu. Något tips?

Ha det bra


3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar en sak igår på kvällen. Jag vet att jag fånga mångas hjärta och har vackert strålande att få alla kommer till mig.

Jag tänker på något att jag kunde få folk som gillar mig ovasett om dom ogillar mig. Det är som en mirakel.

Att jag kunde få alla utan problem som någon ogillar mig eller någon gillar mig. Jag ser också att jag kunde ger min glädje åt flera av omedvetenhet.

Men hur? Varifrån det?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar en sak igår på kvällen. Jag vet att jag fånga mångas hjärta och har vackert strålande att få alla kommer till mig.

Jag tänker på något att jag kunde få folk som gillar mig ovasett om dom ogillar mig. Det är som en mirakel.

Att jag kunde få alla utan problem som någon ogillar mig eller någon gillar mig. Jag ser också att jag kunde ger min glädje åt flera av omedvetenhet.

Men hur? Varifrån det?

Ha det bra



5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks ju jag behöver få ensamtid och rensar allt min känslor utan var på en "molnkänslor". Jag behöver väl sätta min fötter på jorden och tänker om. Även lyssna på mig själv. Och behöver prata med en finns som jag kunde imorgon.

Jag behöver ju släppa alla en stund också. Känns som om min känslor och andra som tar över.

Jag vill bara lättad min känslor men kunde inte.

Jag vet inte vad behöver jag att gör...

Har du något tankar?

Ha det bra

6 Skorpan:

skriven

Att visualisera mötet med sin soulmate är rätt svårt, det är mycket lättare att visualisera en massa fånigheter, för mig alltså, jag kan liksom se det fåniga framför mig o skratta som en tok ;D. Men kanske det är mitt sätt att visualisera, också mötet med soulmaten ;).

Skrev sent igår om mötet som jag hade med den unga killen mitt på natten som började berätta om sin dag för mig där vi stod o öppnade våra cyklar för att komma hem efter tågfärden. Undrar vad det var som fick honom att börja berätta om sin dag där o då Es? Behövde han bara prata av sig lite?

Står över en längre cykelfärd o cyklar bara till tåget då det är rätt regnigt igen. Mindre bra för min lekamen förstås ;). Får se vad som händer idag? Månadens sista dag o ett trefjärdedels år har just passerat, ojdå.

Ha en bra dag!
Hoppas att ni firade ordentligt igår Es!
Kram Skorpan

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag smsar C kvinna och förklarar om vad jag vill prata om med henne i skype för nästa gång vi har videosamtal?

Ha det bra

8 Jossan :

skriven

Wihoo äntligen fredag!!!

Känns som det varit en lång vecka men jag har äntligen kommit igång med bedömningsstödet som vi ska göra med barnen. Det har 30 min per barn minst. Så det tar sin tid. Man får inte glömma att det finns tråkiga delar med lärarjobbet också. Men jag älskar mitt jobb 🥰

Jag försöker visualisera kärleken på ett speciellt ställe. Där jag vet att att jag kommer vara och att vi är där tillsammans men vi träffas inte där.. ska kanske försöka visualisera var vi ska ses.. jag skulle skriva en lista om hur han ska vara och den sitter på mitt kylskåp. Kanske ska göra en sån lista som du säger också.

Hur lång tid kan det ta efter en sån lista?
Känns som jag kämpar utan ens komma någon stans. Fick frågan av en kollega igår varför jag inte träffat någon ny…

Aja nu ska jag fixa mig och åka till jobb..

Kram

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ser det ut att bli en trevlig kväll ?
Är min känsla rätt att det kanske är bäst att vi från början går ut och att jag isåfall möter upp min vännina senare ?
Hoppas att E är trevlig fast jag nämde hur Helena är hennes bästis.
Kram

10 Mags:

skriven

Hej E,
Jag försöker ta hjälp av mina änglar när det gäller flytt, hoppas att de hjälper mig.
Vaknade häromnatten med ett ryck, en knackning på dörren men det var ingen där.
Vad betyder det?
Kram
Mags

11 En andra chans:

skriven

Godmorgon
Spännande inlägg..
Ser det som som hen kommer ta kontakt?
Kram :) 🌷

12 Skorpan:

skriven

Kom plötsligt ihåg min dröm o i den var jag i en guldsmedsaffär o försäljaren försökte komma underfund med vilken storlek på ringen jag skulle ha :D. O jag var starkt emot en alltför tajt ring, kanske rädd för att bli för hårt hållen i äktenskapet ;). Lustiga drömmar, först grodor o nu storlek på ring, såg dock ingen ring ;).
Kram Skorpan

Svar: Drömmarna drar iväg mot ett håll... det kan vara ett tecken på att något snart ska ske, kram :)
Esmaralda

13 Mags:

skriven

Hej E,
Jag försöker ta hjälp av mina änglar när det gäller flytt, hoppas att de hjälper mig.
Vaknade häromnatten med ett ryck, en knackning på dörren men det var ingen där.
Vad betyder det?
Kram
Mags

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Intressanta ämnen både igår och idag. Jag talar med änglarna varje kväll när jag lagt mej, det ger ett inre lugn. Visualiserar gör jag mycket men vet inte om det hjälpt så mycket hittills.
Hoppas maken fick en fin födelsedag, kul att kunna träffas allihopa sen hela familjen. Helg igen och jag är ledig. Städ och tvätt står på schemat igen. Roligare än så blir inte singellivet…mannen i mitt hjärta som är svår att släppa, hör han av sej till mej igen o vill ses snart?
Ha en go kväll🥰

Svar: Det ser ut som om han kommer höra av sig, kram :)
Esmaralda

15 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Intressanta ämnen både igår och idag. Jag talar med änglarna varje kväll när jag lagt mej, det ger ett inre lugn. Visualiserar gör jag mycket men vet inte om det hjälpt så mycket hittills.
Hoppas maken fick en fin födelsedag, kul att kunna träffas allihopa sen hela familjen. Helg igen och jag är ledig. Städ och tvätt står på schemat igen. Roligare än så blir inte singellivet…mannen i mitt hjärta som är svår att släppa, hör han av sej till mej igen o vill ses snart?
Ha en go kväll🥰

16 Monica:

skriven

Kan detta med visualisering hänga ihop med affirmation? Jag menar om man affirmerar att någonting man längtar efter skall bli verklighet skall man då också visualiserar känslan man får när drömmen blir uppnådd?

Svar: Ja exakt så är det, kram :)
Esmaralda

17 St:

skriven

Hej!
Kommer jag hitta någo jobb snart?
Kram!

Svar: Ja, det kommer du att göra, kram :)
Esmaralda

18 Skrållann:

skriven

Hej!
Spännande, får kanske öva även på det☺️

Drömde inatt och var så tacksam när jag vaknade över att det bara var en dröm. I drömmen jobbade jag natt på ett äldreboende precis som jag gör i verkligheten. Jag var på en av demensenheterna och när personalen kom på morgonen och frågade hur natten varit sa jag att det varit så lugnt och alla hade sovit och inget hade hänt. Insåg då att jag hade ju inte varit hos någon under natten, inga tillsyner och inga larm. Fick lite smått panik och ville inget säga utan smög in till ett par och bytte blöja och gjorde lägesändringar, jag skämdes så mycket över att helt ”glömt” bort dom. Det var såå skönt när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm, jag har ju aldrig varit med om liknande i verkligheten och de äldres mående är superviktigt för mig. Därför undrar jag hur jag ska tolka drömmen?

Kram❤️

19 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Intressant! Krävs nog en del träning..

Es, Kommer jag att ha någon att skriva både C och B uppsats med?
Kram

20 Nat:

skriven

Hej Esmarslda.

Kommer det att bli mest ”klasskompisar” eller ser du om jag kommer att komma någon speciellt nära i klassen?
Kram

21 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Jag affirmerar regelbundet, antar det är som visualisering, ska fokusera mer på processen i kombination med resultatet och se om det händer ngt, vilken lycka i så fall! Tänker på övningar ang soulmaten

Redan fredag igen, ibland känns de som om tiden flyger iväg så snabbt...

Ett tips från mig,har äntligen hittat ett hudvårdsmärke som passar min känsliga och torra hy, namnet är Hildegard Braukmann , kan jag verkligen rekommendera. Själv är jag inte mkt för bruncremer men tycker de här produkterna smälter snabbt in i huden, ser naturligt ut och lämnar inte en kladdig hinna.

En fråga, ser du ngt om hur mötet med min soulmate sker, uppstår det intresse omedelbart?? Måste få drömma lite...

Man undrar ju om folket börjar resa sig mot Putin nu när han skickar ut fler soldater i krig och det här eländet upphör, att ledare som tidigare varit lierade med Putin vänder sig emot honom. Hur mkt skall han lyckas förstöra. Det är väl tankar som vi alla har.

Kram och ha en fin början på helgen!

22 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag tror att jag kanske håller på att utveckla social fobi eller nåt. Eller depression. Vad kan jag göra?

Tanken på att möta människor känns bara jobbig. Känner mig ful och äcklig, fy.

Och stressar över lördagen, festen. Både att gå ger mig ångest, likaså att inte gå.

Vad är risken att den störiga italienaren är där? Är rädd för att se honom.

Kram

Svar: Osäker på om italienaren är där, men du behöver inte ha med honom att göra, kram :)
Esmaralda

23 Eliea:

skriven

Vilket passande inlägg, jag som frågade just kring visualisering igår och hur man kan bli bättre på det, så tack för detta :D
--------
Och gårdagens läkarsamtal gick precis som jag förväntat mig.. men läkaren var säkert helnöjd och glad och hade en mindre person att behöva bry sig om.. Själv är jag mest så less/irriterad/uppgiven på alla ignoranta&självupptagna&icke lyhörda personer som jobbar framförallt inom vården, argh! Sen blir det ju inte bättre att man oftast får sitta som en jäkla papegoja och rapa information för att de är inte är tillräckligt pålästa, vilket tar tid och sen är tiden slut så då finns det inte tid till något mer än tack och hej då, där är dörren i princip.. Suck.. Försöker hitta privata alternativ till det jag vill ha svar på/hjälp med men sånt är inte alltid det enklaste att hitta på egen hand men vad göra? Men men.. Tack för att jag skriva av mig lite av min frustration och säger istället..
-------
Glad helg! Ny dag och nya tag! Må gott och ha det bäst alla som orkat läsa såhär långt <3

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Intressant ämne .Som vanligt har jag svårt för allt likt detta Kan inte meditera ,fantisera ,visualisera...har jag en hjärnskada haha eller ngt trauma från tidigare liv kanske ..Ja inte vet jag men det retar mig lite..

Något som inte retar mig är att det är Fredag och idag fyller min yngsta son 25 år !
Vi far dit på Söndag när äldsta sonen är åter från Marbella och firar honom .Har köpt bubbel att ge i inflyttningspresent och en intressant flaska Gin från Japan får sonen i födelsedagspresent bla.

Trevlig Fredag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Du är alls inte ensam om att ha svårt för sådant !Men alla kan faktiskt träna upp sig.. om man skulle vilja :)
Grattis till sonen !
Häftiga presenter han ska få, kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vi ska flyga till Türkiyet med min syster som födelsedagpresent för mig i November, ska jag träffa mannen med gott hjärta där eller i Sverige, ser du Esmaralda var någonstans 🤔

26 Doris:

skriven

Hej!
Visualisera är ungefär som att fantisera.

Ser ekonomin ok ut framåt.Kommer det in något oväntat?

Kram

27 Nenna:

skriven

Hej Es,

Kan du se något kring en man jag hade ihop det med tidigare. Har han helt glömt det vi hade?

Kram 🤗

Svar: Han har inte glömt men verkar ha tagit ett steg vidare.. kram
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Kram Skorpan

29 Till Jossan:

skriven

Det fungerar inte att visualisera att en person kommer till ett visst ställe. Det går inte att påverka var eller när ert möte sker. Precis som med spådomar så går det inte att säga hur lång tid det tar men universum jobbar alltid för ditt bästa.

/ Igges matte 🐈‍⬛

30 Aresh:

skriven

Hej..
En fråga åt en god vän..
Han är trött på att leva sitt liv efter sina föräldras vilja.
Han måste fixa saker åt dem på sin fritid, det gör honom trött. De lever inte i samma land.
Han bryr sig om dem, vill inte såra dem.
Det finns en tjej i hemlandet som föräldrarna vill att han ska gifta sig med, men han har outalade känslor för en annan tjej här. Han vill inte svika familjen, men vill kunna bestämma över sitt egna liv.

Ser du någon lösning? Hur kommer det gå för honom?

Tack så mycket!

Svar: Han behöver välja sig själv och framförallt i kärlekLåter han föräldrarna välja då väljer han själv att inte bli lycklig och det är bara han själv som kan sätta ner foten, kram :)
Esmaralda

31 Anki:

skriven

Tack för svar !
Där slog du huvudet på spiken !Alla kan om man vill !
Haha viljan hos mig är...sådär

Kram Anki med flock
🥰


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: