Begravd i grustaget.....

När jag var barn hemma i byn på skånska  landsbygden så lekte vi ofta i ett grustag. Det är ju livsfarligt men  på den tiden hade man mycket farligheter för sig.

 Vid ett tillfälle kanade jag ner för en brant och plötsligt dyker det upp en kvinna i gruset. Jag hinner få en snabb blick av henne, hon är nästan helt begravd i gruset och jag liksom kanade över henne, samtidigt som jag skrek åt min kompis.

 

 Den äldre kvinnan  försvann i mängden grus och vi letade som galningar efter henne.

 Min kompis sprang hem och larmade sina föräldrar som ringde polisen och när polisen kom fick jag berätta precis hur det var.

 ” Det var en gammal tant ”, konstaterade jag och hon stickade.

Poliserna höjde ögonbrynen, stickade ?

 ” Ja hon låg där och stickade och hon stickade väldigt fort” konstaterade jag och höll mig exakt till sanningen

 Jag måste ha sagt fler konstigheter eftersom polisen  avslutade sitt förhör med mig och gav sig iväg utan åtgärder.

 Dock förföljde det  här minnet mig.. av hur hon låg där i gruset och stickade på någonting stort och randigt.

 

Inte förrän jag var i tonåren föll allt på sin plats.

 Jag var hemma hos samma kompis som jag lekt med i grustaget och vi tittade i hennes fotoalbum. Där ser jag plötsligt samma kvinna som i grustaget och hon sitter i en länstol och stickar på  något som ser ut som en randig filt.

 Jaha, insåg jag… här har vi kvinnan i grustaget…och varför hon dök upp som hon gjorde där, det har jag ingen aning om. 

Som barn brydde jag mig aldrig om att få hela historien..jag nöjde mig med att förstå att upplevelsen handlade om någon som inte är jordelevande.

  Att försöka räta ut alla frågetecken skulle bli alltför svårt och invecklat, i alla fall för ett barn.

Kram & Kärlek 💖

 

P.s. Brandmanssonen är i Florida  just nu och besöker kompisar... och på en kort filmsnutt såg jag hur han låg i ett isbad !  Ja jösses.... här har vi varma spabad och där i värmen har de isbad.

 

 

 Just nu har de åkt till Key West  och jag tänker på den gången för länge sedan när jag var där och på välkända Sloppy Joes.... på den tiden var gruppen Europe jättestora härhemma och rätt som det var så dök  de oannonserade upp på scenen där.. det var ett speciellt moment !
1 Maria:

skriven

Godmorgon kära Es, har funderat flera gånger varför L tog bort mitt ex på min fb från min telefon. Är det något hon vill dölja som hänt mellan dem ? Vet att de sågs ute en kväll. Har A märkt att vi inte är vänner längre ?
Vet inte alls vad han tänker om mig längre. Svår och knepig man det där.
Kram

2 Sessan:

skriven

Kul med spontana i går!
Ser du något för mig?
Hoppa i grustag var ju så kul!
Och goda hallon växte där också.
Poliserna måste ha kliat sig i huvudet ;)
Damen kanske kom för hon var orolig för sin unga släkting som gjorde bus.
Hoppas sonen får en bra tid i Florida.

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

3 Emma:

skriven

Obehagligt när folk stirrar mig. Vad tänker dom. Känner mig konstigt o annorlunda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ihågkomna för längesen att C kvinna prata om relation med mig som har gör med oss. Att jag vill ses i verkligheten då hon sagt att hon klarar inte av har för djupa och närhet i relation.

Såhär vad hon menar för våra träff då det var badet och pizza? Men jag vill väl hon ska vet att det är svårt för mig att bara lämna henne för en felet. Jag kommer alltid accapterar henne oavsett är det spårar ut eller något annat. Jag njuta av det mest än vad hon vet.

Vet hon väl jag accepterar henne oavsett om något är felet? För mig det är inte ens konstigt.

Gör hon samma sak mot mig?

Ha det bra

5 Lotta S:

skriven

Tänk vad folk är upptagna med sitt, var och en. Slog mig då jag varit så upptagen med min sjukdom/hälsa i höst, livrädd och fortfarande osäker vad gäller situationen long term, men mina närmaste vänner kommer inte ens ihåg eller förstås inser inte fullt ut hur knepigt det varit. Jag gör ju samma med andra, så jag slår förstås bort den lilla besvikelsen över avsaknaden på empati. Bra insikt.
Är jag kvar på jobbet samma tid nästa år?

Svar: Finns en möjlighet att du gör något annat då, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har sova hela natten tills jag var vaken och jag ska ta att sova igen. Då drömmar jag om C kvinna som jag har haft andra gånger nu. Efter badet då det var mer annat typ.

Jag googla lite på om det för jag vill förstår det men jag vet ju jag har haft en skit helgen så tänker jag på henne och andra också.

Men drömmar om C kvinna kan betyder utvecklas i relation? Blir ännu mer starkare? Är det något sorts accapterar som jag har något dolda sidor hos mig. Så vi ser varandra. Är det något som stärkt våra relation?

Ha det bra

Svar: Jag tror att er relation fortsätter och blir också framöver ungefär som den varit och är nu, kram :)
Esmaralda

7 Evelina:

skriven

Hej, visst bryr han sig? Tänker han något på mig?

8 Bjork:

skriven

Hej om det blir ett kärt möte när blir det tro?

Tänk att få åldras med en sambo:)

Kram

Svar: Jag ser inte när, men det kommer, kram :)
Esmaralda

9 KN :

skriven

Mannen jag pratade i telefon med, har han slutat 200% med sitt förflutna och är ärlig om situationer som hänt i hans liv?




Kram

Svar: Han kanske inte är 100% klar med det som varit men han tycker att det känns så, kram :)
Esmaralda

10 Vallmofrun:

skriven

Godmorgon ☕❄️❤️
Snörkallt nu, och kallare ska det bli. Tack o lov var det varmt innanför täcket, nu eldas det i köket, och värmen har satts igång i brasrummet som i år fått bli vardagsrum. Lite mindre men mer använt.
Ibland undrar jag om vad jag sett/upplevt som barn faktiskt nog bara var fantasier. Jag ville så gärna se, men jag kunde inte så fantasin fick flöda. Vad är då fantasi och "på riktigt"?
Efter ett par trauman i livet så verkar det som att jag i vuxen ålder nu vet att det som sker "nu" är på riktigt. Oförklarliga känslor som kan dyka upp, bilder i huvudet etc.
Har dock aldrig kunnat sova riktigt i gästrummet här hemma. Ända sen jag varit liten har det alltid varit "något" som har stått lutandes över mig. Som för att riktigt SE mig eller bara göra sig riktigt till känna och skrämt mig. Har dock äntligen lyckats möblera i det rummet på ett sätt att "utstirrningen" har slutat.
❤️❄️
Önskar jag kunde lägga ut en bild på min mysmåndag. Kaffe, tänt ljus med en läsande porslinstomte vid sidan och en mala liggandes bredvid.
Ha en fin 4 december ❤️

Svar: 50 % fantasi och 50 % på riktigt.. så är det ofta för barnI gästrummet har det varit besökare från Alltet men alltid med stor kärlek och omtanke, kram :)
Esmaralda

11 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 gjorde jag rätt i att att ta bort tappade nycklarna i går, jag ska lemna till polisen dem idag 😞 de ringde och min psikolog är sjuk, jag ska inte gå till andra hand butiken 😁 ser du om det finns shans på tistag, för jag vill köpa åt mig bra byxa i stället för sigaretter denna gång är jag bestämd 🙂 ha det så roligt söta Esmaralda med dina nära och kära 🙂

Svar: Bra att du lämnar in nycklarna... en byxa kommer du att hitta men ser inte vilken dag, kram :)
Esmaralda

12 Milla:

skriven

Hej!

Har problem med hälsan och man utreder just nu varför. Kan du se om jag får svar på vad som är fel?

Orolig

Svar: Ja, det tror jag du får, kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Ja så är det kanske, att vi inte ska vwta o förstå allt. Vilken lekplats ni hade o det är nog sant att man förut levde lite farligare som barn... Isbad, tja varför inte, det håller ju en ung ;).

Ny vecka o tyst på byrån. Har ingen aning om var chefen är då det inte står nåt i hans kalender? I fredags försvann han utan ett ord, vad händer? Nåt speciellt som du kan se gällande min vecka Es? Eller är det nu bara jämna plågor ;)?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Periodvis kan det bli hektiskt i veckan... så förhåll dig bra... chefen dyker upp, ser inte var han kan ha varit, kram :)
Esmaralda

14 Breath:

skriven

Hej!

Var kan jag hitta katten?

Ha en fin dag!

Svar: Någon som kan hjälpa till ? Kram :)
Esmaralda

15 Mercan :

skriven

Esmaralda tror du att mina pengar från hm kommer på kontot idag 😞

Svar: 75 % chans att det blir så, kram :)
Esmaralda

16 Jen.:

skriven

Hej,
Trodde att min dotters pappa skulle vilja se henne mera men han kommer eventuellt se henne mindre. Han visar inte heller så mycket intresse för henne.
Så jag undrar om du kan se om han alls är intresserad av henne eller om han tycker bättre om sina andra barn? Undrar även om min dotter kommer att ta skada av detta?

Svar: Det kommer en tid när han visar mer intresse men helt emotionellt pålitlig är han ju inte, det kan pendla.. jag tror inte att din dotter kommer ta någon skada, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Chefen hittad, i Spanien...
Kram Skorpan

Svar: Där ser man.... götapetter alltså.... kram :)
Esmaralda

18 Mercan :

skriven

Esmaralda hittar jag idag bra byxa till mig i andra hand butiken 😁 ska jag gå dit 😕

19 Mercan :

skriven

Ah tack så hemskt mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

20 Skorpan:

skriven

Japp, intressant med chefen o än intressantare kan det bli.. O jobbet mitt med...
Kram Skorpan

21 Evelina :

skriven

Hej, har han tappat alla känslorna för mig?

22 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Ser du möjligtvis om utredningen kommer fram till en diagnos på mig eller bara utmattning?? Kram ❤️

Svar: Någon form av diagnos tror jag att det blir, kram :)
Esmaralda

23 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Ser du möjligtvis om utredningen kommer fram till en diagnos på mig eller bara utmattning?? Kram ❤️

24 Klara :

skriven

Ser du hur det blir för mig nästa år kring jobb och utbildning?
Mvh Klara

25 T:

skriven

Hej Ez. Träffats 4 månader nu. Känns som något förändrats. Börjar han få kalla fötter eller det är det att det är mycket på hans jobb?

Svar: Jag får en känsla av att han KAN backa lite men är inte säker... känns lite kluvet, prata med honom, kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Hej Es,hur det det ut med R fonden till jul. De är alltid så snälla mot mig.
Kram

Svar: Får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Jo nog var man vild som barn men grustag...det låter riktigt farligt .Din skyddsängel fick jobba hårt ;-)
Isbad nope det är nog för kallt tillochmed för mig som gillar 15 gradigt romerskt bad haha.När det begav sig

Hoppas jag kan börja badhusvanan igen :-)

Kallt ute -9 låg kvar länge i den varma sängen,eldar i vedspisen och bara är ..
Igår gjorde jag hela middan på vedspisen ! Skönt att kunna spara el ;-)

Ha en bra start på veckan !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, herregud vad man hittade på som barn !!Tänk ändå att laga en hel måltid på vedspris... det får mig att minnas att så gjorde min mormor alltid.. hon hade inget alternativ, fanns inte el hennes hus.... kram på dej och flocken :)
Esmaralda

28 Anita :

skriven

Hej, varför undviker L mig? Vad var det som hände?

29 Mimi:

skriven

Hej!

Hur blir det mitt liv framöver kommer jag att ha pengar så att jag klarar mig?? Ständigt orolig.

Kram

30 Misa:

skriven

Hej E.
Haha….,
Skulle han vilja träffa mig?
Hur kommer han känna när jag kontaktar honom? Kram

31 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

För en stund hände det nåt mkt märkligt. Jag sitter i vardagsrummet o hör nån säga Hej tydligt o högt o det lät som min dotters röst!!
Hur ska jag tolka det?
Har det hänt henne nåt eller var det ett budskap? I så fall vad.

Tacksam för svar även om du inte får till dig nåt!

Kram☆♥︎☆

Svar: Jag ser inte att något hänt din dotter men i övrigt kommer ingenting särskilt till mig, kram :)
Esmaralda

32 Ledsen:

skriven

Hejsan Esmaralda
Min sambo och jag har haft en hel del motgångar med tjafs.
Vi är ett vägskäl. Ser det mer positivt ut att fortsätta åt varsitt håll?
Är rädd att barnen tar eller har tagit skada?
Ser du tecken på att barnen tagit skada av vår hemmamiljö som den varit? Kram kram

Svar: Känns som att det börjar bli dags att bygga din egen väg. ha fokus på barnen, det som blivit fel för deras del kan till viss del repareras, kram :)
Esmaralda

33 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar nyfiket om du kan se när på året jag kommer ha min framtida förlovningsfest?? Kram Zoey 💕

34 Bjork:

skriven

Hej ser du om det är en man jag möter?

Kram

35 F:

skriven

När kommer det inlägg när du förutspår det som händer 2024? Alltid lika spännande att läsa om . Ser du hur 2024 blir för mig kram 🥰

Svar: Kommer nog så småningom..... och ditt 2024 innehåller en hel del positivt, bra ting... och glädje.. men också negativt såklart för sådant är ju livet, kram :)
Esmaralda

36 Mirre:

skriven

Hej Es,

Tack för svar för någon dag sedan angående att göra en bra portfölj och ta upp kampen om jobb efter examen.
Tiden går så snabbt.. tänk att jag snart är klar med min utbildning. Ibland är man för hård mot sig själv..i sina måsten och vad man borde gjort.

Framtiden känns nervös och oviss.. har verkligen ingen aning om hur allt kommer att gå. Vart jag kommer att hamna.
Valen jag gjort i livet har jag gjort utifrån vad som känns rätt i hjärtat.. och får hoppas att det leder mig till mina mål och drömmar i slutändan.

Undrar om du ser något om min framtid eller finns det något råd för mig från mina vägledare?

Kramar:)

Svar: Så här snabbt får jag enbart en överblick kring din yrkesmässiga framtid och den ser riktigt ljus ut... huvudsaken du har en bra plan som du håller dig till...kram :)
Esmaralda

37 Julis:

skriven

Personen har nu satt sin adress som hemlig, vilket är högst märkligt.
Är man i strul igen?
Tackar för intressant berättelse om medialitet💖

Svar: Ja lite strul kan det vara, kram :)
Esmaralda

38 KN :

skriven

Mannen jag pratade i telefon med, har han slutat 200% med sitt förflutna och är ärlig om situationer som hänt i hans liv?




Kram

39 KN :

skriven

Menar du att killen jag ska träffa i helgen inte är klar för en relation som han tror? Eller droger?

Jag kanske ska avboka då.. vill träffa någon som är redo 10000%.
Vad tycker du

kram

Svar: Träffa honom och känn in, strulet kan vara i det lilla, lita på din egen intuition, kram :)
Esmaralda

40 Smulan:

skriven

En anhörig är sjuk, är hen så sjuk/dålig som hen säger

Svar: Hen mår inte bra och jag tror inte att hen överdriver, inte medvetet i alla fall, kram :)
Esmaralda

41 Mercan:

skriven

Esmaralda🤭jag har hittat en svart byxa tiger of sweden ,den är randig men sitter så snyggt på mig 🙈den kostar 150 men bra märke ,ska använda den till vardags på resan till Bulgarien där hemma och till fest ,jag tror jag ska behålla den🤭tack så mycket söta Esmaralda🙈💕🤗

Svar: Ja, trivs du i byxan och känner att du kommer använda den så är det rätt för dig, kram :)
Esmaralda

42 Mercan :

skriven

Esmaralda finns det möjlighet att jag byter mot annat min svarta klänning i HM utan etiket men med kvitot 🙂ska jag gå dit 😕

43 Mora:

skriven

Hej E,
Vad kommer han att känns och vilja när jag kontaktar honom? Kramen

44 KN :

skriven

Tack, men ärligt är de ens någon idé att lägga vikt på oss då? Jag har en känsla som jag inte kan sätta fingret på. Om de är för att det inte är rätt person för mig eller för att han har drama omkring sig just nu kram

Svar: Då ska du lyssna på den magkänslan.. jag tror den är rätt, kram :)
Esmaralda

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar nyfiket om du kan se när på året jag kommer ha min framtida förlovningsfest?? Kram Zoey 💕

46 <3:

skriven

Nu biter det i kinderna ❄️
Ser du mig och J utomlands i vår/ sommar?
Kram

47 Anki:

skriven

Japp
Vedspis lagad mat vart riktigt bra ! Potatisen fick koka klart bredvid medans jag gjorde såsen till kokta torsken och godare äggsås har jag inte ätit Den vart krämig och god och inte brände jag vid den heller ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Du måste vara en naturbegåvning... tänker annars att det måste vara svårt när man inte kan manövrera värmen, kram :)
Esmaralda

48 .:

skriven

Hej Es!
Varför har jag en känsla av att hen inte tar mig helt på allvar. Jag ska väl fortfarande lyssna och ta mig själv på allvar, trots allt?

Svar: Det ska du, kram :)
Esmaralda

49 .:

skriven

Det ska stå "det" på allvar inte "mig".

50 Mercan :

skriven

Jag går nu till HM ☹️ Esmaralda hoppas jag hittar den svarta hatten på rea, min syster har födelsedag idag 😞 tror du hon gillar den, den är min fråga Esmaralda, ska inte ta med klänningen att byta för jag har tvättat den och var sänkt från 699 kr till 90 kr 😅 Esmaralda den var bara en styck, tror du min syster kommer gilla den 😉 jag går nu 🙂

51 Jossan :

skriven

Vilken dag! Eleverna har betett sig illa, jag har mensvärk från någon stans, jag är så förkyld och jag har ont i ryggen efter förra veckans olycka. Den 21/12 har de tid att kolla på min rygg. De tror det är en sträckning. Imorgon ska jag även till brottsofferjouren och prata med dem efter mordhoten jag fick.

Vilken kaosdag..
ska vila nu och sen plugga.. så inte kul! Måste även hitta några texter som jag lagt någon annan stans.. hjälp!

Kommer 2024 bli ett bra år för mig?

Kram

Svar: Ja idag var en kaosdag.. men det kommer rätta till sig och jag tror att under nya året kommer en hel del positivt, kram :)
Esmaralda

52 Camilla:

skriven

Jag avundas din son som är i Florida😎
För en stund sen ringde väninnan ifrån boendet som hon fått komma till idag. Allt var bara skit och hon var deppig. Kommunen betalar tom fredag, sedan kostar det 6000 kr om dygnet, och det får man bekosta på egen hand, vilket hon inte kommer att göra. Personalen hade i samband med ankomstsamtalet frågat om hon vill ha hemtjänst, men hon sa även denna gång nej, så ingen vet hur hon ska klara sig hemma framöver. Hon väger 38 kg, och har ingen ork alls, men hon är bombsäker på att hon kommer att bli frisk, och jag vet inte om det är ett försvar hos henne. Vi undrar om hon kommer att komma till palliativ avdelning så småningom. Eländigt.

Kram
C

Svar: Ja, det här känns inte alls bra, kram :)
Esmaralda

53 AnnaK:

skriven

Blir nästa år bättre än detta? Det har på ett sätt varit bra men jag är inte sann mot mig själv och det ligger som en blöt filt över axlarna. Blir det någon ljuspunkt nästa år?

Kram 🤗

54 Rädd:

skriven

Tyckte folket jag var bra på mötet idag?

Tycker folk på jobbet att jag gör ett bra jobb? Är smart? Duktig?

Vill ju bara komma vidare. Men känns som allt stampar på samm ställe.

Ser du om någon kommer hjälpa mig framåt?

55 .:

skriven

Hej Es!
Det blir en fråga nr 2. Förlåt för det.
Men skulle ekonomin lösa sig om jag skulle ta vissa beslut? Rädd för att hamna i skulder.

56 Mercan:

skriven

Esmaralda jag hittade inget alls bra till min sister nu när ja gick till hm men jag kom på en idee min sister hade önskan canada snow termos guld färgat inte någon annan termos och jag kollade att det finns i Farsta scorett hon jobbar i Farsta 🙈jag skrev till henne,köp den som present från mig innan den är helt slut och du får av mig 500 när jag får mina pengar på kontot och den är inte så dyrt Esmaralda 349kr 🤭min sister hade den önskan från i fjol ha ha och jag köpte inget skrep från hm Esmaralda och Esmaralda min mor vet inget om byxan tiger från andra hand butiken ,får se när jag ska vissa den till henne den är svart med ljus blå och rosa smala rander men sitter på mig veldig elegant den är dyrt märke🫣

57 MollyD:

skriven

HejE
vilken härlig vinter. Jag borde vara lycklig men min nyblivne mans barn är inte snälla. På vårt bröllop står den ene sonen och deklarerar att " ja det här är väl inte sista bröllopet för pappa" Vi har precis gift oss! Han upprepade detta minst två gånger. Hans syster tog honom i försvar och sa att han skämtade. Bjuder jag in så kommer nästan aldrig hans barn, även om inbjudan sker i mycket god tid.Månader ibland. Bjuder pappan in en kväll när jag inte är hemma så kan alla direkt, likaså när dom ska gå på fortboll. När hans barn fyller år går han och barnen ut på restaurang, jag får aldrig frågan. Bjuder vi in och dom mot förmodan kommer så går dom utan att tacka eller säga hejdå till mig. Plötsligt är dom bara borta. Nä dom är inte tonåringar och han har varit skild i 20 år. Barnen är 28, 32, 35. Vad gör jag? Känns som om dom har en strategi för att få bort mig. Mina barn har noterat och tycker dom beter sig väldigt illa och att dom i detta behandlar sin pappa elakt. Ska jag packa ihop och gå nu innan det är för sent?
Kramar

Svar: Din man behöver vara tydlig och ta parti för dig och peka lite mer med hela armen..... först då kan det ske en förändring, kram :)
Esmaralda

58 <3:

skriven

Ska jag hålla tyst eller säga till J vad jag tycker ?
Kram

59 Cai:

skriven

Hej! Idag känner jag mig väldigt ledsen. Vad beror det på?

Kram 🤗

Svar: Vissa dagar är sådana, i morgon känner det bättre, kram :)
Esmaralda

60 Lolipop:

skriven

Hej ES.
Ser du hur han kommer att bemöta mig när jag kontaktar honom?
Kram

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar nyfiket om du kan se när på året jag kommer ha min framtida förlovningsfest?? Kram Zoey 💕

62 Dani:

skriven

Hej!
Kommer jag få mitt paket jag har väntat på jätte länge imorgon?

Kram!

63 Mercan :

skriven

Esmaralda jag kanske ska lemna tillbaka tiger byxan i morgon 😭 för jag tycker det är mycket med rosa och blå randiga färgerna 😕jag får titta till snygg larph Lauren byxa någon gång 😞 du såg att jag ska hitta någon gång min byxa 🙂

64 A:

skriven

Skulle också en dag vilja åka till Florida, roligt för din son att kunna spendera tid där! skulle vilja åka till USA överlag, finns många städer och ställen jag vill besöka där.

Har hittat ett jobb jag vill söka och som jag absolut är kvalificerad för. Ansökan ligger bara ute ett par veckor och denna gång ska jag inte missa! Ska fila på personliga brevet. Hoppas hoppas!

Nu har jag hittat vad jag ska ha på väggen över min soffa, halva priset! Hade egentligen inte råd att lägga pengar på det, men kände jag var tvungen med 50 % och passar perfekt till inredningen. Nu är det bara ett par grejer kvar sen är jag klar med mitt hem, bara tagit sisådär 5 år... 😁

Kram!

Svar: USA har mycket att ge !!Jag håller tummarna vad det gäller jobbet... du har en rejäl chans... kram :)
Esmaralda

65 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Sonen spanar mot Nord-Norge. Kan en flytt dit bli möjlig?

Tack och kramiz!

66 Rädd:

skriven

Tyckte folket jag var bra på mötet idag?

Tycker folk på jobbet att jag gör ett bra jobb? Är smart? Duktig?

Vill ju bara komma vidare. Men känns som allt stampar på samma ställe.

Ser du om någon kommer hjälpa mig framåt?

67 G.H:

skriven

Mina kommentarer publiceras inte alls längre ,,,?!? Och ser konstigt ut efter jag skickat min kommentar…
Testar att använda vpn och ser om det hjälper.

68 Lolipop:

skriven

Hej ES.
Ser du hur han kommer att bemöta mig när jag kontaktar honom?
Kram

69 KN :

skriven

Ibland får man ta tråkiga beslut, och för än gång skull insåg jag att kärleken är inte värt att förlora sin peace för. Det kommer någon annan med lite mer lugn omkring sig tror och hoppas jag… jag vägrar förlora mig igen


Kram och tack för input men också att jag fick bekräftelse på att magkänslan är viktig. Efter jag berättade släppte den jobbiga klumpen i magen


Kram

70 KN :

skriven

Ibland får man ta tråkiga beslut, och för än gång skull insåg jag att kärleken är inte värt att förlora sin peace för. Det kommer någon annan med lite mer lugn omkring sig tror och hoppas jag… jag vägrar förlora mig igen


Kram och tack för input men också att jag fick bekräftelse på att magkänslan är viktig. Efter jag berättade släppte den jobbiga klumpen i magen


Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: