Blodbad på ICA.....

Häromdagen ställde jag till det.
Ja, fifan som det kan gå 😳
 
Jag var på ICA och hade plockat på mig nån slags grangris, en stor binge som spretade åt alla håll och kanter.
Det bar  sig inte  bättre än att spretet rev ner minst tre stora glasburkar med lingonsylt -  som gick i tusen bitar
 
 
 
GötaPetter så rädd jag blev...och så halkade jag i skiten.. och försökte hålla mig uppe  med hjälp av varuvagnen och därmed råkade jag styra den rakt in i hyllan och fler burkar dråsade i golvet,  jag välte.... pang pang  och kabom....det verkade aldrig ta slut....
 
Det var som om kriget kommit...
 
Då passerade en äldre dam med en typ 3 åring, säkert barnbarnet och hon (damen)  skriker i högan sky åt ungen att titta åt andra hållet och så ränner hon iväg så fort benen bär henne.
 
 
 
Då dyker det upp två personal, lagom tills jag lyckats återfå balansen och jag ser ju hur det rinner av lingonsylt längs händerna.... och personalen skriker på mer personal och till slut är jag omringad
 
De trodde  att jag skurit mig halvt fördärvad och det blev en tuff start på dagen för dem.
På personaltoan konstaterade vi  att det bara var lingonsylt alltsammans och inte ett enda skärsår.
Slutet gott allting gott, trodde jag, tills den yngsta av dem gjorde ett konstaterande.
 
 
Precis när jag hade tackat för mig och skulle  bege mig så säger det yngre butiksbiträdet " Var det inte du som rev ner en burk rödbetor  för ett tag sedan?"
Fuck, alltså !
" Jamen det var länge sedan" sa jag.  "Väldigt länge sedan."
Och så rappade jag på ut genom portarna !
Holy mother of Jesus 😱
 
Kram & kärlek 💖
 
I ikväll blir det mysbad med maken i spabadet, en redig virre därtill och sen Idolavslutningen!
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,längtar efter 🐢💗 Är J lycklig i sitt äktenskap med sin fru ? Frun verkar köra sitt race och tänker mest på sig själv. Struntat i barnen till och frpn. Anar hon inget att han träffar någon annan ?
Kram

Svar: Han är kanske inte lycklig med henne men det funkar och han funderar mycket, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej!

Wow vilka året var att 2023 år utmana mig och det var inte så snällt som jag trodde i börja. Jag är glad att jag kommer ut ur helvete med hjälpa av närmaste i våren men hösten var bättre även sommar. Jag ser emot fram 2024 år ska kommer ovasett vad.

Igår grät jag så mycket med allt som är över. Då fick jag en tanke igår att min själen får vandrar tillsammans med min egen kropp istället för skynda till 50 år åldern. För två år kvar då blir jag 30 år och vilka lustigt.

Jag som själen ska vandrar tillsammans med min kropp och låta livet rullar på som det visar sig genom händelser, upplevelser, erfarenheter och allt.

Känns som om jag är på en nytt nivån och jag ihågkomna att vi har prata lite om fridfullt själen men det känns jag mest just nu än tidigare och jag söker inte mer på densamma sätta som jag gjorde tidigare.

Jag låta min själen vandrar hela livet än skynda mig till 50 år.

På något sätta som det är lättad och fridfullt i själen.

Det är en nytt nivå för mig och jag googla lite på nätet men det finns inte om det.

Det känns som om helt något annat även med jag ska bara hitta min rätt kärnan och inställning med starkare positiv.

Det är bättre ju jag som själen vandrar tillsammans med min egen kropp. Bara wow! Jag kommer aldrig tillbaka till den året 2023...

Ha det bra

Svar: Ta vara på dagarna och veckorna....var i din kropp och själ och led dig själv mot nya bra mål, kram :)
Esmaralda

3 Lotta S:

skriven

En redig virre kan du behöva efter dina äventyr bland alla burkar!
Blev kontaktade av en som vill se mammas och pappas hus, vad ser du om detta? Har varit så många besvikelser att hoppet inte väcks så lätt längre.

Svar: Ja det ska gudarna veta att den där virren behövs !Finns en chans att de som vill se huset är köparna.. chansen är inte stor men värd att tas alla fall, kram :)
Esmaralda

4 CA:

skriven

Du är härlig!
Kram

Svar: ...och osedvanligt klumpig :) kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara dela med min känslan och mående som om det har blir fridfull och frihet från smärta i facebook under året. Men jag vet inte om det är bra ide. Så det var syfta på C kvinna och jag vill ju tackar henne men hon är typ sjuk just nu eller något som jag har kolla lite och fick den känslan. Men kan jag berätta för henne om hur var jag tacksam för henne.

Så eller ska jag bara gör en inlägget och jag hoppas på ju få uppskattningen från C kvinna eller ska jag väntar lite med det tills hon är tillbaka då smsar jag henne?

Ha det bra

Svar: Kanske du ska vänta tills hon är tillbaka, kram :)
Esmaralda

6 Eva:

skriven

😂😂😂 Tur det finns sådana som du för det innebär att ens egen klumpighet syns lite mindre i mängden!😂😂😂

Trevlig helg!

Svar: Ha ha ha, eller hur ?!!! Klumpig OCH diskret har aldrig varit min starka sida
Kram :)
Esmaralda

7 Sm:

skriven

God morgon Es,

See du fler visningar?

Kram!

8 Mimi:

skriven

Hej!

Vilken otur. Tur att du inte skar dig. Fick du betala för syltburkarna som gick sönder??

Kram

Svar: Nej, det var det aldrig tal om, kram :)
Esmaralda

9 Jeanette:

skriven

Nu fick jag mig ett gott skratt 😂😂

Svar: Nu såhär i backspegeln kan jag själv också skratta :) Kram :)
Esmaralda

10 Mimi:

skriven

Hej!

Blir vansinnig på detta buller. Kan inte att sova. Hur länge tror du att det dröjer innan jag får flytta?? Hoppas i alla fall att jag får flytta innan påsken.

Kram

11 Evelina:

skriven

Hej, varför håller den tjejen på som hon gör med mig? Hon är alltid först till att kolla vad jag skickat och sedan kommentera det, hon beter sig konstigt runtomkring mig. Känns som att hon är lite ”obsessed” med mig. Varför gör hon som hon gör? Kram

Svar: Hon har fastnat lite på dig, så du har helt rätt... jag ser inte varför men jag ser att det kommer blåsa över ganska snart, kram :)
Esmaralda

12 Skrållann :

skriven

Hej!
Hahaha, herregud så det kan bli. Tur att det gick bra😊

Ikväll ska jag träffa tre väninnor och för varje gång vi ska ses blir det bara mera omständigt. Vi bestämde detta datum för ett bra ta sedan. Vi ska gå en ljuspromenad i grannstaden och efter det hem och äta hos den ena som bor i en annan stad. Nu har det kommit massa snö och vägarna är riktigt luriga så jag föreslog att vi kunde åka till väninnan direkt så slapp vi en omväg på ca 6 mil. Jag blev så nerröstad och värdinnan blev så besviken då hon sett fram emot detta och tog på sig offerkoftan rejält. Efter detta måste jag ta en pause från vår vänskap för den suger mer energi än jag får ut. Tror faktiskt jag ska vara riktig ärlig ikväll och meddela det.

Kram❤️

Svar: Trist när ens input tas emot fel.... klart du ska tala om hur du känner, kram :)
Esmaralda

13 Misscool:

skriven

Hej!

Är det möjligt att det kommer hända något mellan han o mig på den här festen?

14 Mandis:

skriven

Hej Es! Vad tycker den killen jag gillar om mig? ☺️

15 E:

skriven

Men så tokigt 😂. Kul med lite drama ändå.

I mitt liv är det också drama men på ett annat sätt. Kommer det lösa sig med jobbet så jag kan jobba kvar.

Kram

16 Skorpan:

skriven

Oj då, det var illa o synd på sylten ;). Nä tur att du klarade dig oskadd Es! O mysig fredag verkar det bli hos er :)!

Kursdags o det är minsann tungt att sitta framför dagen. Annars är det väl inget speciellt, en budget som borde tråcklas ihop o den är minsann inte den lättaste...

Ser du nåt kring min helg Es, bara lugna puckar? Tror det efter att ha haft program hela veckan. Friendsparodin igår var helt okej o tror bestämt att barnet blev litet upprymd spec som garderobskillen såg bra ut ;D. Eller va säger du Es?

Ha en bra dag!
Tack för svar igår!
Kram Skorpan

Svar: Fantastiska människa som kan få ihop en budget !!Planera in en lugn helg för återhämtning
Nog blev barnet lite extra upprymd.. kram :)
Esmaralda

17 Bjork:

skriven

Hej händer det något spontant för mig i helgen?

Kram

Svar: Ja men kanske inte i det stora, kram :)
Esmaralda

18 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer det nya året med positiva förändringar i mitt liv?

Kram

Svar: Positivt kommer, kram :)
Esmaralda

19 Tildis:

skriven

Haha, oj då! Livet är som en komedi ibland😂 Tur att du inte skadade dig i alla fall!

Kommer jag få ett möte med dem nästa vecka eller blir det ingenting med detta?

Kram

Svar: 75 % att det blir ett möte, kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon

Så skönt med fredag! Det blir en helg med trevligheter och fullt ös!

Igår fick vi veta att min gamla kollega kommer tillbaka i januari. Så skönt det ska bli. Fanns nog en del som inte blev så glada av denna nyheten..

Idag blir det att städa när jag väl kommer hem. Att jag aldrig får ordning på mitt hem. Hade behövt lite kraft och hjälp på traven..

Dessa dejtingappar… asså ja jag har inget att säga..

Nu ska jag fixa frukost till jobbet och sen blir det åka tidigt till mitt jobb. Man vet ju inte hur det är med detta vädret vi har nu.

Kram

Svar: Du får en bra helg, även om det blir städning i kväll, kram :)
Esmaralda

21 Angeli:

skriven

Hahahaha... Lider med dej! <3

KRAAAM

22 Tildis:

skriven

Haha, oj då! Livet är som en komedi ibland😂 Tur att du inte skadade dig i alla fall!

Kommer jag få ett möte med dem nästa vecka eller blir det ingenting med detta?

Kram

23 Mercan :

skriven

Esmaralda i dag ska vi till hemköp med min mor och far, kommer security störa oss Esmaralda 😟 efter det i 🤔

24 Helena Ir:

skriven

Men då, vad du råkar utför! Du måste ha bläckfiskarmar! Nej,jag skrattar inte.

Gick och tränade men det tar emot att gå ut. Behöver lite mer skoj i livet..lite uttråkad..

Redan hemma så det blir lite julbak. Sonen beställde..och jag skrev att om han inte hämtar eller bjuder hem mig snart så ställer jag mig utanför för hans butik och säljer det han beställt av mig. Det tyckte han var en bra affärsidé men ville ha provision. Men nu så lutar det åt att jag ändå åker hem till honom.

Ha det bäst med gott i glaset i bubbelbadet!

Kram

Svar: Ja, det där hembakade vill minsann inte sonen gå miste om :) Kram
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha din stackare vad du råkar ut för ❤
Tur du gick helskinnad ur det lingonblodbadet 😄

Här gav datorn upp..så det blir att läsa bloggen på mobilen me note like.
Sonen mellanlanda i Gävle igår.tar sig hem idag .Ska bli skönt att få hem honom då min rygg inte gillar snöskottning..


Trevlig fredag önskas
Njut av bad o ta du 2 wirrar
Kram Anki med flock

Svar: Jag gillar inte heller att knappa på mobilen.. allt är alldeles för smått..... härligt att sonen är på väg !Min son latar sig i solen Florida just nu.. !
Kram :)
Esmaralda

26 RE:

skriven

Hej E. Provar igen då det flanerar tankarna en del
Funderar om han tänker på mig också? Eller är det bara jag som går här och tänker och drömmer?

Ser du möjliga chanser mellan oss?Kram

27 Månskenet:

skriven

Oj gudars, som det kan gå 😅 Kram på dej! 💕

28 <3:

skriven

Så mysigt med spabad och fredag✨️. Vad tror du blir bäst nästa date med J på hemmaplan eller jag Stockholm? Han har ju lite att bevisa nu och be om ursäkt. Tror också att han tänker mycket och tycker det är en jobbig situation. Tror inte att han vill vara utan mig oss heller.
Kram

29 Fellanza :

skriven

Har min man känslor för någon annan kvinna

Svar: Spontant så ser jag ingen annan kvinna runt honom, kram :)
Esmaralda

30 Mercan :

skriven

Esmaralda vilken upplevelse i matbutiken 🤗Esmaralda ser om kontakten med mannen med gott hjärta blir hemifrån eller när jag är ute kanske på kafe, du såg att det blir via nättet, betyder det hemifrån söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Det kan bli lite hur som helst och var som helst.. när tiden är inne och det är dags så sker det, kram :)
Esmaralda

31 Willan:

skriven

Men…🤣🤣🤣 tur det gick bra, känns som det kunde ha varit jag.
Min ständiga fråga, ser du annat jobb 2024?? Jag önskar mer ledighet, tid med hem och familj.

32 .:

skriven

Hej Es!
Tur att det inte var som det såg ut :)

Ringde till fysioterapeuten igår då jag har börjat få ont i "fel" rygg och höftsida. Nu när den sida som har gjort ont äntligen börjar bli bra. Jag är livrädd för att det inte ska gå tillbaka, för fortsätter det så här kommer jag snart inte kunna gå. Jag ska börja göra övningarna på andra sidan också. Kan du se om det hjälper, är detta tillfälligt? Jag orkar liksom inte ha det så här.

33 Dani:

skriven

Hej!
Kommer C från Holland att svara snart?

Kram

34 Klara:

skriven

Hej Es, varför drömmer jag hela tiden om att jag gör slut med R? Kram klara

35 M:

skriven

Hej,
Ser det ut att gå bra att beställa möbler från dendär internetsidan eller kan det bli problem på nåt sätt?
Kram

36 🐢:

skriven

Hej Es,
Ser du om J dejtar någon nu?
Eller finns tankar på mig kanske..
Kram :)

37 Camilla:

skriven

Tack ska du ha för ett gott skratt =)
Har pratat med vänninan i tele idag och hon mår jätte dåligt. Ska vidare ett rehab boende så snart som möjligt. Remiss är skickad. Frågan är om hon alls kommer att kunna bo hemma igen? Vi vet inte hur lång tid hon har kvar.
Trevlig fredag. Och trevlig helg.
Kram
C

Svar: Skönt ändå att något sker och tveksamt om hon kan flytta hem igen, kram :)
Esmaralda

38 T:

skriven

Ojojoj så det kan gå es! Skönt att du inte skadade dig i alla fall.

Funderade lite på mitt jobb. Jag vet att du sagt att jag kommer byta framgent. Kommer mitt nästa jobb vara i Samma staf ( J) som jag bor i nu eller kommer det ligga i en annan stad?

Och en fråga till? Kommer jag jobba som chef någon gång i mitt liv?

Tack!
Ha en fin helg!
Hälsning T

39 Dani:

skriven

Hej!
Har två vänner på universitet. Ena tjejen ska hela tiden styra och prata ner oss andra.

Ser min andra kompis också igenom detta?

Kram!

40 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Oj, oj vilken olycka! Och lingonsykt av alla varor!!!

Jag var negativ till jul unde hosten och besviken pa att mina foraldrar inte verkade vilja komma over jul. Trots allt sa borjade det anda kannas som att julen skulle kunna bli ok och framforallt nar vi bokade en resa till Teneriffa den 27/12. Det andrare ganska mycket och tog bort angest av att vi som familj skulle sitta ensammahela ledigheten.

Nu ser det ut som att vi inte aker trots allt da pengarna inte racker pa grund av att partnern forlorar ett av sina uppdrag och med det mycket pengar.

Naturligtvis finns det viktigare saker att oroa sig for an semestern...
Kan du anda se om det kommer ordna sig och vi aker?
Finns det nagon procent?
Finns det annu allvarligare saer att oroa sig for finansiellt. Eller kommer han trots allt fa en fortsattning pa projektet?

Kram
Maja

Svar: Gå igenom ekonomin och räkna ordentligt.. se vad ni kan dra in på och det finns en liten chans att det kan blir en resa, kram :)
Esmaralda

41 Ghostwriter :

skriven

Fy jag orkar inte … vad betyder det här då? Är det bara bearbetningsdrömmar just nu?

Var i taxi eller hade en chaufför som ställde upp att ta hand om mig för att jag var sjuk. Vi åkte till hans hem samt att han skötte medicineringen (jag fick massa tabletter). Han uppfattades som en väldigt omtänksam, äldre gubbe. Min bror kommer på besök & vi upptäcker att något inte stämmer. Jag försöker boka en resa & gubben gör allt för att jag ska stanna, jag vet bara att jag måste dra omgående utan att han vet att jag vet. Han hade drogat mig med fel medicin. Jag lyckas ta mig därifrån och spelade dum, vet inte om jag hann därifrån men de kändes så. Vaknade. Jag var livrädd.


Det känns som bearbetningsdröm. Jag är väldigt tacksam just nu över livet men bär på en ilska jag behöver få ur mig… inte genom att vara arg utan fina bra känslor.


Kram


Svar: Det är en bearbetningsdröm. Du har varit med om mycket och nu poppar efterdyningarna av reaktioner upp till utan i drömmarna. Stanna gärna lite i tankarna kring drömmen och försök gör klart innan du lägger den åt sidan, kram :)
Esmaralda

42 Ghostwriter:

skriven

HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA ditt inlägg, är det sant?? Jag var bara tvungen att skratta med stora bokstäver. Jag är själv så klantig men tyvärr tvingas man ju tillbaka till somliga platser 😂 taskigt av andra kunder att inte göra något, för tänk om du var skadad. Tur att du inte blev det 🙏


Kram (och ta det lugnt)

Svar: Jag frustade väl och svor som värsta bergatroll och ingen vågade sig kanske fram.... !! Kram :)
Esmaralda

43 Bjork:

skriven

Hej kommer jag på på stan i lägenhet med min blivande?

Åker vi på någon resa ?

Kram

44 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Men guuud så det kan bli!!! Men sen när jag läste det om rödbetorna så kom garvet..🤣 Du är la för go!
Fredag är äntligen här, vilken vecka sååå lång men ändå så kort, några timmar till helg o det ska bli sååå skönt!
jag fick en flört idag på jobbet😅 han gillar mitt jobb väldigt mycket sa han för han blir mätt i magen här så han återkommer det är jag säker på😂
Har snicksnackat med en annan man som jag pratat med innan, kommer vi ses i helgen tro? Kanske ska bjuda in han på ett glas rött?
Ha en go helg🥰

45 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Oooops! Nytt rekord i dråpligheter? ;D Den sista kommentaren om rödbetorna fick mig att krevera totalt av skratt när jag läste bloggen i morse. Jag väckte Igge som låg tätt intill mig i sängen han blängde surt på mig innan han hoppade ner från sängen och lämnade sovrummet. Tack för att du alltid bjuder på dig själv och att jag fick börja december på bästa sätt med en skrattattack :D

Jag behöver verkligen få skratta i mellan åt för att orka med motgångarna som fortsätter komma som på ett löpande band utan slut. När det äntligen har löst sig med allt krångel med psyk och FK och jag har börjat må bättre än på flera år då kraschar min ekonomi fullständigt pga att allt har blivit dyrare. Jag har varit tvungen att låna pengar av sonen flera månader i rad under hösten för mina slantar inte längre räcker till alla räkningar. Julen får jag helt enkelt ställa in helt och hållet i år. Kommer jag lyckas reda upp den mest akuta situationen innan det blir ännu värre?

Kram 🐈‍⬛


Svar: Ta tag i det.. det finns en del som du kan reda upp.... kram :)
Esmaralda

46 KN :

skriven

Känns det som en relation är runt hörnet? Jag struntar i den äldre 39 åringen för jag vill ha något annat :)


Take care

Kram 🥰

Svar: Bra och något annat kommer som passar dig bättre, kram :)
Esmaralda

47 Laila:

skriven

Helt enkelt underbart för mig/oss att få starta morgonen med ett asgarv 🤣🤣🤣. Och sen inte att förringa att nästan känna sig smidig som verkligen inte är så i mitt fall. Jag älskar kommentaren om rödbetorna och funderar hur jag hade gjort om jag var i samma situation
Här där jag bor finns inte så många affärer så jag hade väl fortsatt att sätta personalen i extraarbete. Men om jag hade bott kvar i Stockholm så hade nog den affären fått vila lite ifrån mina besök ett tag. Tusen tack för att du så frikostigt delar med dig av ditt liv 🙏❤️
Ha en underbar helg!
Kram ❤️

Svar: Kram :)
Esmaralda

48 Evelina:

skriven

Hej, kommer det hända något mellan han o mig någon gång? Kram

49 Carolina:

skriven

Kära Es! Min yngste son är ju på hvb sedan oktober. Kommer han någonsin må bra just nu mår han ju inte bra han skyller på mig och soc att det är vårat fel att han mår skit jag gör ju det här för han skull för att han inte ska skada sig själv eller andra ibland känns det fel att jag gör det så här mot han. Det här var det tuffaste jag har gjort i mitt liv.

Svar: Du har agerat helt rätt.. och så småningom inser sonen också detta, kram :)
Esmaralda

50 <3:

skriven

Så mysigt med spabad och fredag✨️. Vad tror du blir bäst nästa date med J på hemmaplan eller jag Stockholm? Han har ju lite att bevisa nu och be om ursäkt. Tror också att han tänker mycket och tycker det är en jobbig situation. Tror inte att han vill vara utan mig oss heller.
Kram

51 AnnaK:

skriven

Men jösses 😂🙈

En konstig fråga men har "min" svan som jag såg död och fastfrusen i isen för en tid sen det bra? Sänder den en tanke och kärlek varje gång jag kör förbi. Den är översnöad nu så nu ser jag den inte. Kändes som ett himla sorgligt slut.

Kram 🤗

52 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda🤗💕🙂

53 Bella:

skriven

Så skönt att det är fredag!😁 Kommer det finnas någon att prata med om jag går ut ikväll på lokala pubarna? Ena av dom hade musik ikväll också. :-)

Din kväll låter som att den blir bra ❤️

Kram

Svar: Låter mysigt med pub och musik och du hittar någon att prata med om du tar initiativ, kram :)
Esmaralda

54 Solstjärnan:

skriven

Oj heliga bananer, vad det går undan för dig 😄! Rusar runt med granriset så burkarna yr ...😂
Fick mig ett gott skratt 😊.Det händer och sker då du handlar.
Detta att en i personalen kom ihåg dig måste man väl ta som en komplimang..😂.Slår vad att dom inte kommer ihåg alla sina kunder...
Endast då de absolut bästa😊
Tur att det inte gick illa,du kunde minsann ha slagit dig ordentligt och skärt dig..
Men kan nog inte säga annat än där du glider fram ,ja där händer det 😄.

Es,ser du vad som är närmast på min livsväg.SM ,nytt jobb eller något annat?

Plaska lungt i spa-badet!
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja, är nog så att de bara minns sina bästa kunder.... ha ha ha :)Nytt jobb kommer och en ny väninna kommer också, kram :)
Esmaralda

55 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Hahaha 😂❤️👌🏻
Så Es 😁💐

Skönt att det var sylt och inget annat, och att allt gick bra 😊❤️

Kjam

56 Mercan :

skriven

Esmaralda jag tror jag klarar det utan sigaretter och Esmaralda min mor sa någonting från sitt hjärta idag att om jag kan det utan sigaretter, jag tror jag ska göra det bästa valet, önska mig lycka till i morgon söta Esmaralda 🤗 min mor älskade tänker ge mig pengar till sigaretter men jag ska inte köpa ska göra henne glad 🙃 mina pengar alltid tar slut Esmaralda på grund av sigaretter, det får vara slut på det, jag ska dricka kaffe, kolsyrevatten saft, frukt mat, det är så smakrik medan sigaretterna är skrep eller hur Esmaralda 🤗 önska mig lycka till och jag är så tacksam för ditt stöd 😊 ♥️ 🤗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: