De puttenuttiga.....

Varför  är somliga människor så  in i rackarns puttenuttiga ?

Jag gillar när det är rejält, oavsett vad det handlar om.

Ta plastpåsar som exempel – det handlar man ju alltid på Ullared.

 

Man kan välja storlek och nog 17 finns det de som  konsekvent väljer enbart  1 och 2 liters… när det finns 5 liters !  Jag tar alltid de största.. de är rejäla och det är lätt att slå en knut.  De puttenuttiga köper alltid små trosskydd, när det finns XL…konstigt !

De väljer typ det minsta av allt… ett så pass litet Marabou choklad att det knappt syns medan en annan direkt siktar på 200 grams kakan.

Samma människor äter som marsvin… lite mat på tallriken och irriterande små tuggor..medan  jag  tjoffar in rejält från en fylld tallrik och  blir ändå först klar.

Dessa människor klär sig gärna puttenuttigt också…med matchande scarf och pyttesmå pärlor i öronen… medan jag har pyttelilla pärlan i näsan och rejäla doningar i öronen !

De tenderar att tala rätt tyst med mjuk röst och en annan tar i så det skorrar, uppväxt med anhöriga som har hörselproblem.

De dricker ingen alkohol eller precis lagom och ingenting starkare än en Mimosa…medan jag glatt kan shotta om jag är på det humöret och en virre då och då är inte fel det heller.

De är så PK och så lagom att ordet får ny innebörd.

 

 

 Nu låter det nog som jag gnäller fasligt mycket på de puttenuttiga men det är nog bara avundsjuka. Ibland önskar jag att jag varit lite mer åt det hållet.. och inte välter de brukar på ICA heller… de  manövrerar sin varuvagn i sakta mak och med full kontroll

Kram & kärlek 💖

 

P.s Idag kommer rysta syster på  övernattningsbesök… vi ska spabada och för detta är vädret alldeles perfekt… sen blir det  lite svensk julmat, på begäran… som rundas av med  ris a la malta.

Och en låååång kväll med massa prat. 

Om några månader planeras utgivning på vår bok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

På sistone tider har jag sett så mycket om en inlägget eller något som det står "jag behöver inte dyra presenter, skäm bort mig med lojalitet"

Jag har inte egentligen tar emot och läsa om det. Jag har gjorde igår tror jag. Jag tror att jag förstår så många gillar inte min presenter utan dom vill har mest av min glädje och kärlek som är en värme känslan att sprida för må bra.

Jag vet inte om det stämmer så för alla gillar mest av mig som person och ser hur jag är som person. Hur jag uttrycka mig, min reaktioner och allt som är min personlighet. Såna som jag bemötande många. Är det ofta en tillräckligt styrka och utstrålar så mycket än vad jag tror om mig själv?

Har jag en kraftfull energi som är tillräckligt för flest? För jag tror att jag förstår så varför en del gillar inte min presenter.

Det måste var något logiskt och har gör med min personlighet är redan en gåva för flest?

Ha det bra

Svar: Du är en lysande och stark personlighet och detta uppskattar dina medmänniskor.Du har en stark och ljus energi och presenter är inte så viktigt, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker lite på igår och imorse att jag missar så mycket att var 20 åringen och jag ska gör annat så mycket som ungdom men jag gör tvärtom. Jag var med äldre människor, romantisk och gör annrolunda saker. Bara spännande. Idag känner jag bara besviken att varför jag gör inte som andra 20 åringen. Jag tänker ju på det är mycket snart att jag blir 29 år men om en år är jag 30 år. Jag vet inte om jag hinner med något att gör som en 20 åringen och umgås med andra som är samma åldern. Jag tänker ju jag missar så mycket.

Då börja jag tänker på var det en planerad att det ska blir så under min 20 åringen? Att jag ska var annorlunda och inte upplevelser samma sätta som andra? För det är förutbestämt. Det måste var så... jag får accapterar och det är tydligt en del av min uppdraget i min egen livet att jag ska gör annat än vad andra 20 åringen gör?

Bara accapterar och tar emot den sista 29 år så något gott kan var tillräckligt bra. Senare blir jag 30 år som jag ser emot fram och 50 år också.

Det är bara accapterar och en del av min egen planerad i här livet för jag har en annan typ av uppdraget än andra? Jag kommer aldrig var 20 åringen ändå utan en äldre person inom mig själv. Gör annorlunda saker.

Då det är bara går vidare och livet rullar på. För det är förutbestämt? Ser emot fram att blir 30 år den 2025 år.

Ha det bra

Svar: Du är den du är och det ska du vara stolt överFörsök inte passa in i en mall som inte är du.
Mycket är förutbestämt och det viktigaste är att man bejakar den man är.... men att man ger sig själv möjligheter och försöker leva det man SJÄLV vill... inte vad andra gör, kram :)
Esmaralda

3 SarA:

skriven

Oj vad motigt det känns nu på jobbet. Inte alls kul och arbetslusten är i botten. Igår satt jag mest och letade nya jobb att söka. Efter förmiddagens avdelningsmöte kom tårarna och det gjorde inte dagen bättre. Tur jag jobbade hemma så ingen såg. Önskar att jag får nytt jobb (igen) så att nästa år kan bli topp på alla sätt.

Svar: Det är var och ens rättighet och skyldighet gentemot sig själv att söka jobb tills man hittar det jobbet där man trivs... det är många timmar om året som man tillbringar på sin arbetsplats, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Älskar ris a la Malta.Det är barndomsminnen för mig. J var så gullig ringde flera gånger igår och sa att han saknar mig och puss. Det brukar han inte göra. Är han slutkörd ? Mycket stress för honom sista veckan. Är det dumt att jag säger att jag blir besviken om han inte prioriterar mig nästa vecka ? Ses före jul gör vi va Es ?
Kram
Kram

Svar: Ris a la Malta är gott !!Mycket stress för J och han är genuint intresserad av dig.
Han försöker få ihop allt.. så kanske du inte ska stressa honom för mycket, kram :)
Esmaralda

5 Bjork:

skriven

Hej sker det något kärt möte?

Kram

Svar: Det kan mycket väl ske, kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Pja, vi är väl alla som vi är o det är bra. Kul med övernattning o mat för att inte tala om utgivning av bok. Va det svårt att hitta ett förlag som ville ge ut boken? Finns kanske personer här som skriver o önskar få sina alster utgivna tänker jag. Tips på hur gå tillväga?

Här sovs det inte fastän det är lördag, så irriterande att vakna "onödigt" tidigt då det är ledig dag o jag skulle sova ut...

Ta det lugnt, hmm, får se hur det blir med den saken ;). Ser du mannen vara en som tar det lugnt på helgerna eller är det full rulle för honom Es? Tänker på hur vi ska jämka oss nångång långt i framtiden ;).

Ha en bra dag!
O tack för svar igår, kommer inte ihåg om jag tackade igår.
Kram Skorpan

Svar: Olika förlag ger ut olika böcker och vår bok är ju en "dokumentär"... man får helt enkelt hitta förlag som man tror passar med ens bok och sen kontakta dessa förlag, det ena efter det andra... vi skickade med de tre första kapitlen.... och kontakta nog 15 förlag.... Mannen är nog en mix och kan tycka om lugna helger ibland men vill också ha lite happenings, han är ingen soffpotatis, kram :)
Esmaralda

7 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt innan jag blir galen?? Förstår inte varför de får bygga vindkraft intill städer. Vet att många har fått lämna hus och hem på grund av vindkraftsbuller. Tur i alla fall att jag inte äger något hus.

Kram

Svar: Förstår hur jobbigt det här är för dig.. det kommer en flytt.. önskar att jag kunde säga mer exakt när men det kan jag inte.. en flytt blir det i alla fall, kram :)
Esmaralda

8 Ally:

skriven

Godmorgon ❄️
Så mysigt med spa ute och lite julmat på det.
Önskar er en härlig dag tillsammans ⛄️
Dejtar J någon just nu? Finns jag i hans tankar på ett positivt sätt?
Kram :) ✨

Svar: Tack och J:s känslor pendlar lite men han tänker positivt kring dig, kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Idag skrattar jag gott åt det du skriver 😅
Vi är nog rätt olika vi människor. Själv köper jag bara 3 liters påsar.. och olika är nog bra! Själv brukar jag säga att det ska finnas en som jag också! Och det är ju himla tur att det finns en sådan som du,Esmaralda :)

Min yngsta är hemma hos sig och kurerar sin andra förkylning på rätt kort tid. Så vi får ses en annan helg.

Här är det pyntat och klart mina tomtar och ljusstakar är framme.

Ha en fin kväll med Ryska syster!

Kram


Svar: Alla är vi lika viktiga !De förkylda barnen ska undvikas....
Härligt att du har julefint hos dig nu, kram :)
Esmaralda

10 Sandra:

skriven

Jag förstår precis vad du menar och jag är mer som du men har lagt märke till de puttenuttiga. Kram

Svar: Tänk att jag inte är ensam... :) Kram :)
Esmaralda

11 Sis:

skriven

Godmorgon Esmaralda.
Har jag någon chans på honom? Kramar⭐️

Svar: Ja, ingen självklarhet men chansen finns, kram :)
Esmaralda

12 Rika :

skriven

Hej .. ja det är så att jag tillhör även det som är mera åt det som inte är litet och smått men vill vara kvinnlig endå 😉.. Kan själv bli irriterad på när det inte är raka budskap som ska lindas in och tolkas på förhoppnings vis rätt och puttinuttigt sätt vare sig det är klädmässigt eller i handling. Ska på en resa nästa helg till vännina hoppas det blir kul trevligt.

Svar: Du var mig en redig kvinna :)Resan går bra och det ser ut att bli trevligt, kram :)
Esmaralda

13 zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det blir en fin jul ?
och nyår. kram?
🤩⭐️🌺

Svar: Ja det tror jag, påverka det du kan, kram :)
Esmaralda

14 Jossan :

skriven

Godmorgon
Lördag och det är fullt ös denna helgen!
Igår fixade jag oedenrligt i badrum och vardagsrum. Julen kom till och med upp men var jag lagt mina gardiner har jag ingen aning om!

Idag ska jag fortsätta. Har några timmar innan min systerdotter kommer hit och vi ska iväg.
Fick hem pappas julklapp i torsdags. En badrock som skulle vara mörkblå men denna är nästan svart. Jag mailade dem och se kolla om jag ville lämna tillbaka den för just denna omgången var så mörka.. de hade kunnat dra av på priset istället 🫣

Nu har jag sista julklappen kvar och det är till mamma men hon ska få ett presentkort för att fixa sina ögonbryn.

Får väl ta mig upp om jag ska hinna få lite mer ordning och min vaktmästare kan ta sig hit och kolla varför jag har så kallt i mitt sovrum. Jag frös så mycket inatt…

Kram

Svar: Presentkort är alltid en bra present !Ha det så trevligt med systerdottern
Jag frös också lite i natt.. men jag hade ju fönstret rejält öppet och då får man ju skylla sig själv, kram :)
Esmaralda

15 Mona S:

skriven

Nu var det ett meddelande från mannen och detta var min talismanönskan. Jag ska på dejt ikväll och är så over the moon. Kram

Svar: O så roligt :) kram :)
Esmaralda

16 Bjork:

skriven

Hej får jag åka på någon resa nästa år?

Drömmer mycket sann drömmar igen.

Kram

17 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag är av den rejäla sorten, rejält vad gäller kläder, ja allt.

Det var ett tag sen jag skrev om min ekonomi och undrade om jag lyckas reda upp den. Ser du något om min ekonomi nu och kring kommande jul?
Tack och kram!

Svar: Det känns som att du är på rätt spår men lev efter budget, det vinner du på, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Jag är nog ingen puttinuttigt tjej utan en mer typisk tjej som älskar klänningar, kjolar, fixa mig men använder minimalt smink. Men sen kan jag nästa dag ha träningsbyxor och en stor tröja 😂
Min kollega säger att så som jag är klädd är så lärarinnor ska vara klädda. En elevs farmor kommenterar alltid att jag är den vecklade fröken som finns. Även om håret ofta är i en slarvig Knut.
Sen är jag inte rädd att hjälpa till med att fixa saker med pappa för vi har alltid varit med och därför klarar vi allt själva idag

Och dessa papperspåsar! Jag är så trött på dem och har nu fått psykbryt för jag hade så många i köket 😂

Kram

Svar: Jag är nog den sista entusiasten och köper idogt påsar i plast när jag handlar !!Avskyr papperspåsarna... kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Längtar ju efter att träffa mannen så det inte är klokt ;).

Mona S, grattis till att en talismanönskan har slagit in :)!
Kram Skorpan

20 E:

skriven

Heja dig!!! Så jobbigt med de som är så himla PK hela tiden.

Kommer jag få behålla mitt jobb?

Kram

Svar: 75 % att du får behålla jobbet, kram :)
Esmaralda

21 Skrållann :

skriven

Hej!
Så är det😉
Var borta igår och umgicks med väninnor och hade riktigt trevligt.
Kommer sedan hem och får höra att det tydligen varit en konflikt mellan dottern och hennes kusin då hon berättat vidare en sak hon fått till sig. Det hade blivit kaos och många hade blandat sig i. Jag har inte hört hela historien men kommer det lugna ner dig eller är relationen förstör nu dom emellan?

Kram❤️

Svar: Om människorna runt är kloka och avdramatiserar så kommer detta att lägga sig och de kommer bygga på sin relation på nytt, kram :)
Esmaralda

22 Zmulan:

skriven

Känner så ensamt och tomt i mitt liv just nu,min bror har fått ett barn och är mer upptagen nu,pappa har nyss dött,min bästa vän är upptaget på jobbet och med sitt liv,allas liv verkar fortsätta medan mitt liv känns stå still.
kommer jag träffa min själsfrände snart isåfall när och kan du berätta nått om honom?

Svar: Ibland känner man sig extra ensamDin kärlek kommer... men jag ser inte när, kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha det bor en Pippi Långstrump i dig som ser små Annikor överallt och visst blir man avundsjuk på dessa småperfekta puttifnuttar haha ;-)

Jag har nog lite Pippi i mig oxå när puttufnutt svärföräldrar överraskar barnen med de mest perfektaste lussebullar Nädå jag konstaterar lite avundsjukt att de minsann kan baka för det kan inte jag :-)

Härligt med ryskasyster besök och julmat Boken ser jag fram emot !

Kram Anki med flock

Svar: Ha ha ha, ja Annika var just en sådan där puttinutt !!Alla som kan baka borde dela med sig till oss andra - kanske borde ingå i grundlagen ? :)
Kram på dej och flocken :)

Esmaralda

24 <3:

skriven

Anar J fru inget att han träffar någon.
Mig vet hon ju inte vem jag är.
Kram

25 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron fina Es

Vi står i valet o kvalet om vi ska köra till Österlen idag. Ser du nåt om det blir problem med tanke på väglaget jag är ordentligt orolig, samtidigt som jag längtar efter mina små!
Hoppas du ser detta för vi måste köra om nån timme

Tacksam för svar även om du inte får till dig nåt...
Kram☆♥︎☆

Svar: Det känns inte som om vägarna ska blåsa igen och jag ser inga tecken på snöstorm men det är vinterväglag och det får man ta hänsyn till och köra klokt och vara ute i god tid, kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Esmaralda gäller det fortvarande något större som möjlighet från euro jackpott 2024 😎🤗😊

27 TjejenO:

skriven

Älskade Es,
Har ALLTID imponerats av ditt sätt att alltid gå din egen väg, vara rak men samtidigt som du har den mognad som krävs för självinsikt och ödmjukhet. Du är en sann inspiration, alltid!!🫶

Nu blev det så att jag tillslut pratade med en högre uppsatt (som jag litar på och har mycket kontakt med) inom företaget (som blev glad att jag öppnade upp mer till henne) pga av chefens agerande - där vi (100% av alla i teamet) har påverkats genom att vi inte får göra egna val i arbetet och det blir väldigt svårt att arbeta då man måste försöka förstå vad hon vill ha tillslut och inte det som man själv valt eller trott hade varit rätt för företaget.
Den jag pratade i förtroende med uttryckte själv att hon sätt tendenserna länge och att chefen är en narcissist - att hon inte borde ha den positionen och att hon jag pratade med kommer backa oss och tycker att detta gått för långt och att beteendet inte alls är ok!
Hon kommer prata med en i ledningen på ett ”diskret sätt” (som hon uttryckte det). Kommer det gå vägen? Jag vet att det har fått upp lite kring henne tidigare nämligen.. finns kött på benen så att säga..
Vi andra ser nämligen ingen annan utväg då produktiviteten minskat hos alla kompetenta människor i teamet - och då det inte finns någon som helst möjlighet till val då chefen alltid ska ha sista ordet oavsett vad det gäller (detaljer, högt och lågt).

Varma Kramar 🫶

Svar: Ja jag tror att det kommer ett bra resultat av detta men det kan mala lite långsamt. Bra att du sade vad du tyckte och tänkte och det är ju åsikter som du delar med en hel del, kram :)
Esmaralda

28 Bjork:

skriven

Hej har min mamma träffat sin blivande sambo?

Kommer hon snart och hälsa på tro?
Kram

29 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det har flyttat in en flicka i samma ålder som min dotter i huset mittemot vårt i vårt radhusområde. Hon är svenskspråkig och verkar jättegullig och trevlig.

Tror du min dotter har chans att bli kompis med henne? Hon skulle så gärna vilja det, men har ibland lite svårt med det sociala på grund av sina utmaningar.

Kram

Svar: Det finns förutsättningar att det skulle kunna bli en vänskap, din dotter får ta det i sin egen takt, kram :)
Esmaralda

30 AnnaK:

skriven

Ja alla är vi olika. Önskar jag var lite mer outgoing och inte så jäkla hämmad. Har varit ett gissel hela livet. Tar inte för mig av livet.

Frågar igen om "min" stackars svan har det bra i svanhimlen? Fånigt fundera så på en svan jag vet men det var en beklämmande syn med den död på isen.

Kram 🤗

Svar: Din svan har det hur bra som själv och simmar i de vackraste vatten och är tillsammans med de han bryr sig om, kram :)
Esmaralda

31 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej Esmaralda!

Jag har alltid kännt mig stor och klumpig, även om jag inte är det. Högljudd, därför jag hör dåligt på ett öra, öronbarn. Min far sa alltid att jag inte fick skratta eller prata så högt. Men tack å lov har jag aldrig brytt mig om det!

Jag har en undran. Fick ju ingen hund, som det var tänkt.
Och funderar på om jag ska ha nån alls. Inte för att jag inte vill. Men nu är jag äldre och frihet börjar locka lite mer. Haft hund alltid, mitt stora intresse. Ännu finns min älskade lille Molle 11 år.
Alla säger, klart du ska ha hund!
Men jag är ärligt rädd. Rädd för hundägare. Som har Men inte ska ha hund. Det är en anledning till att jag skulle ge upp.

I min trappa där jag bor. Kämpar jag ned flera för att vi ska få bort ett fyllo med en hund som naturligtvis försvarar husse. Och då blir aggressiv. Bara ett exempel.

Ge mig din åsikt.

Stor kram.

Yvonne

Svar: Just nu tror jag dy ska avvakta lite med att skaffa hund.. njut av Molle.. och så småningom kommer du att landa i din känsla och veta hur du vill ha det... kram :)
Esmaralda

32 Makaon:

skriven

Igår hände något märkligt, vi satt vid köksbordet och på det står det tomma dryckesflaskor. Rätt som det är så far en flaska upp och ner i golvet, inte bara ramlar rakt ner utan far iväg en bit. Var inte hemma hos mig och vi blev förvånade allihopa och undrade vad som egentligen hände. Har du något svar?

Svar: Det verkar som om någon i andevärlden gav sig tillkänna.. det var dock ingen som tillhörde dig... det blev bara en sån stark öppning plötsligt, kram :)
Esmaralda

33 Yvonne:

skriven

Oj vad jag känner igen mig i dig, jag är verkligen inte alls det puttinuttiga. Du satte ord på det jag tänkt om i alla fall två vänner jag har. Det smuttas på vinet och petas i maten i evigheter.

Svar: Ja eller hur !!!!! Kram :)
Esmaralda

34 Ally:

skriven

Tack för svar, menar du att han ibland funderar på att ge oss en andra chans och att träffas? Eller vad handlar det om när det pendlar i hans känslor..
Kram :) ☀️⛄️

Svar: Han vet inte riktigt vad han känner och vad han vill, han har inte riktigt landat i detta, kram :)
Esmaralda

35 Lydia💕:

skriven

Träffar jag kärleken snart ?❤️
Kram
Lydia💕

36 Lillstrumpan:

skriven

Jag skulle vilja renovera hemma men har inte råd,ser du om det kommer in några pengar till mig?

37 sweetheart:

skriven

hej ES

Kommer min mamma s, att få lägenheten hon hade tidigare eller blir de någon helt annan lägenhet i närheten. hur mycket procent ser du att hon får tillbaka sin gamla lägenheten som hon önskade hade då?

kram kram

Svar: Chansen finns men mest troligt blir det en annan... och den blir inte alls illa, kram :)
Esmaralda

38 E:

skriven

Hur känns de' för hen? Skönt el lite tomt o saknad?

39 AnnaK:

skriven

Tack för svar 🥰

40 Anki:

skriven

Haha Japp det vore en grundstagdad rättighet att dela med sig till oss som inte kan baka🤣
Kram ❤

Svar: Exakt !! Kram :)
Esmaralda

41 Melino:

skriven

Hej Es,
Har följt din blogg sedan 2014! Kommenterar inte ofta men vill så gärna se mer av spontana spådomar! Inväntar dem alltid på något sätt! Finns det möjlighet att ha dem mer frekventa?
Kram!

Svar: I morgon kommer de spontana men att ha dem oftare tror jag inte riktigt jag orkar med... men har din önskan i åtanke.... grejen är ju att jag ska tycka bloggen är kul.. och blir det för mycket tvång kring det ena eller det andra....då finns risken att man tappar glädjen.... hoppas du förstår hur jag menar... kram :)
Esmaralda

42 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Hur stor chans är det att jag kommer operera knät nästa år?? Eller slipper jag tack å lov de?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Det ser ut att vara runt 60 % att det blir operation, kram :)
Esmaralda

43 Ally:

skriven

Tack för svar, menar du att han ibland funderar på att ge oss en andra chans och att träffas? Eller vad handlar det om när det pendlar i hans känslor..
Kram :) ☀️⛄️

Svar: Det ser jag tyvärr inte, kram :)
Esmaralda

44 A:

skriven

Haha! Har aldrig tänkt på det, tänker alla är olika bara 😀

Tänkte söka ett jobb idag men ansökan gick ut häromdagen! Hade ingen koll. Lite surt. Finns en tjänst ute nu jag skulle kunna söka, men undrar om jag är kompetent nog, man måste prata inför folk och utbilda andra och berätta/visa vad dem ska göra i sitt uppdrag. Utbilda är roligt, har varit handledare flera år. Men prata inför massa folk 🤯 mardröm.

Nu är det färdigpyntat, alla julklappar är klara. Nu bara njuta med fotbad, glögg och piroger!

Kram!

Svar: Ja, bara njut, massor, kram :)
Esmaralda

45 Anonym :

skriven

Hihi känner igen det där, är med hungrig och äter fort och mycket:)

46 <3:

skriven

Anar J fru inget att han träffar någon.
Mig vet hon ju inte vem jag är.
Kram

47 Mercan :

skriven

Esmaralda 😎😁på Måndag har jag tid hos psikologen och på vägen hem jag ska till andra hand butiken 😁 hittar jag bra märke byxa åt mig Esmaralda 🙂 nu ska jag städa badrumen, Esmaralda min älskade mor gav pengar för sigaretter till mig men jag ska röka mindre och med tiden ska sluta 😉ser du någonting om jag hittar bra märke byxa åt mig svart på Måndag söta Esmaralda 🤗 det kan vara beige huvudsaken är att det ska vara snygg 🙂tack för allt söta Esmaralda 🤗

48 Ghostwriter :

skriven

Vad är karma - egentligen?
Jag tycker inte att karma är sjukdom, dåliga förhållanden eller att vara med om en olycka. För mig är karma när personen blir avslöjad, och att andra då får veta sanningen. Det är den största hårdaste karman ever.
Karma för mig är inte det ovanstående eftersom det drabbar så många oskyldiga.

Ett exempel är min släkting som snackade illa till vårat kompisgäng om mig pga svartsjuka helt i onödan. En del trodde på släktingen, någon enstaka brydde sig ej, någon annan berättade för mig. Det slutade med att jag tog avstånd från gänget, från min släkting jag älskade högt. ”Karman” släktingen fick var att få ha kvar sitt gäng, träffade en man som är en idiot men de hände ju mig med så de är inte karma, sen fick det finaste man kan få (min åsikt) ett barn.

Så även om släktingen inte lever ett fridfullt liv så har ju jag själv varit med om helvetet och tycker inte det ska vara karman…


Karma = Sanningen kommer fram

Hämnd: Revanch på ett bättre liv
Och mående


Om du vill och själv tycker det är intressant ämne får du gärna skriva mer om karma! Hur den faktiskt är, vad universum säger.



Kram

Svar: Avslöjande är helt klart perfekt karma !Karma kommer nog på olika sätt till olika människor... vad som svider för en kanske inte svider för en annan... kram :)
Esmaralda

49 .:

skriven

Hej Es!
Det känns som att jag snart kraschar. Som att ingenting spelar någon roll. Har flashar till och från. Jag hatar den här årstiden och delen av året. Det blir väl bättre, är det långvarigt?
Jag försöker träffa vänner och hitta på saker, men jag känner hur jag tippar.

50 Mercan :

skriven

Esmaralda finns det shans att jag hittar något bra till mig i andra hand butiken på Måndag 😕

51 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Du skrev runt 60 % till en knä operation. Du ser möjligtvis inte om de sker innan lr efter min 40 årsfest?? Hinner jag ens börja ett nytt projekt i januari?? Kram Shenzi 🌹

52 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Du skrev runt 60 % till en knä operation. Du ser möjligtvis inte om de sker innan lr efter min 40 årsfest?? Hinner jag ens börja ett nytt projekt i januari?? Kram Shenzi 🌹

53 Bjork:

skriven

Hej är hon c en osäker och svartsjuk person av sig.

Ktam

54 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för svar och ha en trevlig kväll och helg!

Kram

Yvonne

55 Mirre:

skriven

Jag är någonstans mittemellan men lutar mer åt det rejäla hållet haha, är lite allt eller inget och tycker PK är tråkigt..
Att inte kunna ta ett snabbt beslut är lite puttinuttigt kan jag tycka och något jag vill bli bättre på, fick öva på detta idag, då jag fick ta tre snabba beslut åt gäster.. :)

--
Es, på sistone så har jag liksom känt att jag känner av energin av min framtida partner, känns som om det är på ingång snart eller? Eller varför känner jag annars av energin, känner liksom känslorna av att vara kär lite då och då.. haha

Kram!

56 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 jag är helt idiot, jag röker köpte med min brors pengar som min mor gav till mig sigaretter även när jag är förkylt när det brinner i halsen och näsan är täppt och rinner 😢 ska jag skratta eller gråta åt detta, Nej jag är så dum och arg på mıg att jag ska allt av mıg med min mod ska inte röka mer 😤 i hela mitt liv det är så mycket pengar slöseri till skrep som gör en berående och jag känner mig värdelös när jag tittar på Facebook hur djuren lider av hunger på gatorna 😔 jag ska göra allt jag kan av mıg i morgon och kommande tiden 😤min syster sa man blir berående söker sigg första dagarna några dagar bara och sedan man klarar det 😇 😇 😇 och ska bara titta till fin byxa 😂 efter psikologen för det är på vägen dit ändå hoppas jag hittar något bra till bra pris på Måndag 🙂Önskar dig allt väl Esmaralda du är underbar människa som hjälper alla 🙂

57 Yvonne:

skriven

Oj vad jag känner igen mig i dig, jag är verkligen inte alls det puttinuttiga. Du satte ord på det jag tänkt om i alla fall två vänner jag har. Det smuttas på vinet och petas i maten i evigheter.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: