Plötsligt händer det.....

Ibland svajar det för oss alla och ibland faller saker och ting på plats.

Det kan bli hipp som happ, ömsom sol och ömsom regn.

Nettan insjuknade häromdagen i rejäl feber  men har ju några dagar till att krya på sig innan vår resa och det tror jag att hon gör.

Fattar inte det här med feber och ont i kroppen, massor av människor är drabbade och även de som vaccinerats mot vanliga flunsan. 

Folktomt på gymmet i torsdags och städerskan informerade om alla som var sjuka just i feber och muskelvärk.

 

Sonen har försökt ta sig fram i vården… sedan han stukade foten under en fotbollsmatch för ett år sedan. Man har skickat honom på fysioterapi och han har fått elbehandlingar mot foten  men  fortsatta smärtor.  Nu tyckte man att man prövat allt.

Jaha ? Är då tanken att man ska fortsätta ha ont ? For ever and ever and ever... ?

Han är ju envis som synden och har jobbat som vanligt i alla fall ,  150 %.. men har hela tiden haft smärtor.

 

Då kontaktade han en god vän som är idrottsläkare och duktig kirurg (i privat regi)   på just idrottsskador och samma dag som han besökte vännen fixades röntgen och doktorn kunde konstatera att han har en lös benbit i foten, inte konstigt att han haft ont. På fredag som kommer blir det operation.  Från första besöket till operation… allt inom loppet av en vecka !

Men det är  åt helvete att man ska behöva ha egna kontakter inom vården.

 

I dag fyller mamma 90 år och hennes första födelsefest går av stapeln.

Hon har bjudit sina 15 närmste väninnor på lunch, på  fin restaurang i Helsingborg…bubbel, smörgåsbord och tårta med kaffe och avec.

Jag får vara med för några av de äldre damerna har lite svårt med mobiliteten och då kan jag ju rycka in som lite hjälp och stöd. 

 

 

Annars bjuder mamma oss barn och barnbarn på  fest nr 2 -   tura med middag, dvs på båtarna Helsingborg/Helsingör till våren.. och sedan blir det turnering i boule !

I dag kan jag alltså inte besvara några frågor !

Kram & kärlek och ha en riktigt fin lördag💖

 

-

P.s. Vill  du ha en personlig spådom ?

Via mail?

Få ställa alla dina frågor ?

Då mailar du mig på: [email protected] och jag

mailar dig tillbaka med all information  om hur det funkar !

 

1 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min jobb helg blir bra?
Tror du dom tycker om mig på jobbet? Kram 🤩🌺

2 Skorpan:

skriven

Hipp hurra för din mamma idag 💐!
Festa loss...

O krya på sig åt Nettan o sonen!

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

3 W:

skriven

Varma gratulationer till mamma på födelsedagen!

Kramar

4 Mercan :

skriven

Grattis på stora födelsedagen till din söta mamma Esmaralda 😊 🤗 ♥️ 🙂 och Krya på din son och Nettan 😌

5 GW :

skriven

Någon i bloggen som har och vill sälja 2 biljetter till Al pitcher Växjö 12/2?
Eller vet någon annan som vill sälja

maila [email protected]





Hoppas de är ok för dig Esmeralda att jag frågar här!

6 Naturvän:

skriven

Hej!

Stackars sonen som gått och haft så ont, har inte primärvården röntgat?

Grattis till din fina mamma på 90 årsdagen och krya på dig hälsning till Nettan, Hoppas innerligt ni kan genomföra er resa.

Kram

7 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 Jag tänkte fråga dig om min bror kommer träffa tjejen som är rätt i Sverige eller i Bulgarien 😔 tar det två år eller dröjer det inte så lång tid 🤔 😎😳

8 Ingela:

skriven

Stort grattis till din fina mamma, vilken krutgumma!
Hoppas att ni får en trevlig dag!

Kram Ingela

9 Lupin:

skriven

Godmorgon ☀️
Inte klokt med din sons fot.. herre jisses. Bra med privata kontakter, hoppas han blir smärtfri.
Stort grattis till din mamma 🌷🥳🥂 ni får ha en underbar dag tillsammans!
Kram

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Håller tummar och tår att Nettan blir ordentligt frisk yills ni ska resa.Håll dig nu långt från hostande folk och ha handsprit tillgängligt <3 Så skönt att sonen din får hjälp ! Inte klokt att man inte får adekvat vård i "vanliga" vården !

WOW WOW WOW 90 år ! Kturgumma No 1 Ett stort Grattis till fina mamma din <3 Hoppas på en fantastisk dag för henne i vänners lag

GrattisKramar Anki med flock

11 Anki :

skriven

Krutgumma ska det naturligtvis vara...
Kram :-)

12 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Du får gratulera din mamma så mycket.

Att man inte lyckas upptäcka en lös benbit är riktigt dåligt 😱. Hur gick det till? Blev han aldrig röntgad? Missade man att titta på röntgenplåtarna?
Skrämmande!

Jag går en webbkurs i Trust-technique för djur. Jag tycker att den är mycket spännande. Tekniken är både enkel och svår på samma gång. Enkel att förklara men det krävs en del övning för att nå det där "noll-läget" och att fånga in djurets våglängd och påverka att djuret också går ner i varv.
Jag övar på. Både själv och tillsammans med djuren och ibland glimmar det till och jag hittar det. Det är så vackert.
Jag har funderat på att gå deras djurkommunikationskurs också.
För några dagar sedan fick jag ett erbjudande av dom. Dom har skapat en ny kurs i djurkommunikation. Mer gedigen och förstås dyrare än den andra och eftersom jag redan är medlem kunde jag få den billigare, men erbjudandet går ut om ett par dagar.
Jag hade ju tänkt göra klart den här kursen först. Båda kurserna erbjuder livslångt medlemskap så ingenting hindrar att jag gör den ena kursen efter den andra ändå. Det verkar jättespännande med den nya djurkommunikationskursen. Det känns som att jag borde passa på. Men jag är inte förtjust i att behöva snabba på ett beslut.
Tror du att dom kommer att ha fler erbjudanden om lägre pris längre fram?

Kram ThereseC

13 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken tur att din son fick rätt hjälp till slut och snart inte behöver ha ont längre.

Du får hälsa och gratulera din fantastiska mamma på hennes stora dag ifrån mig, jag ser redan nu fram mot att få läsa om firandet här i bloggen.

Kramar 🐈‍⬛

14 Hedwig:

skriven

Hej!
Grattis till din mamma.
Hoppas att det kommer att ordna sig för din son! Man ska verkligen förhålla sig kritisk mot vården idag. Hemskt att det ska vara så. Tur att han har en familj som stödjer honom.
Trevlig helg allihopa!

15 Agnes:

skriven

Önskar ett varmt grattis till din härliga mor på hennes 90-årsdag!

Och ett krya-på-sig till Nettan o din son!

Stora kramen, Everyhopa! ;0}

16 Drutten:

skriven

Stort grattis till din fina mamma ❤️
Och Nettan får en krya på dig hälsning ❤️

Kram Drutten

17 Lupin:

skriven

Godmorgon ☀️
Inte klokt med din sons fot.. herre jisses. Bra med privata kontakter, hoppas han blir smärtfri.
Stort grattis till din mamma 🌷🥳🥂 ni får ha en underbar dag tillsammans!
Kram

18 Svante:

skriven

Hej Es. Stort Grattis till din rara mamma idag på hennes 90-årsdag och hälsa gärna till Nettan hon
kryar på sig och ha en fin helg! Kram:)

19 GW :

skriven

Någon i bloggen som har och vill sälja 2 biljetter till Al pitcher Växjö 12/2?
Eller vet någon annan som vill sälja

maila [email protected]





Hoppas de är ok för dig Esmeralda att jag frågar här!

20 AnnaK:

skriven

Grattis till fina mamma 🥳🥰

Kram 🤗

21 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Tycker det är för jäkligt att de inte har kollat upp skadan ordentligt på din son. Fy fasiken för vården! 😠

Grattis till din goa underbara mamma på hennes 90 årsdag! 🥳🎊🍾💐 Ha de så bra idag! Kram ❤️

22 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det blir något smått 🙁 jag ska spela svenska lotto 1,2 med joker idag 😞

23 .:

skriven

Hej Es!

Grattis till din mamma! 🥳
Hoppas att ni får det trevligt:)

Hoppas också att Nettan blir frisk.

Det är ju fruktansvärt gällande foten. Hade dom inte röntga foten innan? Helt galet ju!

Kram

24 Bettan:

skriven

Nämen herregud vad är det för fel på vården. Menar du att din son har gått så i ett år utan att de har hittat felet? Helt sjukt isåfall!

Är lite nyfiken på om du ser något på intågandes för mig det närmaste?
Kram

Och ett stort grattis till din fina Mamma❤️

25 Hjärter dam:

skriven

Stort grattis till din fina mamma! 💐🎶

Kram ❤️

26 Hon:

skriven

Hej,
Kan det vara så att han är en person som projicerar sin osäkerhet på andra? Kanske därför jag känt osäkerhet i hans sällskap? Känner mig så irriterad på detta och att jag vet att han pratat bakom ryggen på mog då han ska fungera som min mentor..
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: