Gästbloggare....

Dagens gästbloggare är: Carina
 
Hej alla
 
Nu åker snart Ez och Nettan långt ut på Atlanten till öarna och eftersom Nettan kommer ha sina erbjudanden som hon brukar så vill jag berätta om ett tillfälle  på deras resa när hon spådde mig.
 
Det var länge sedan nu men jag hade i alla fall bokat tid på telefon och på angivet klockslag ringde jag upp. Jag var väldigt nervös och det var första gången för mig att tala med en spådam.
 
Jag hade inte behövt oroa mig för Nettan är så vänlig  och så lätt att prata med.
 
 
 
Vid den tiden hade jag problem med en av mina vuxna söner som inte ville ha kontakt med mig och inte träffa mig. Detta var en stor sorg.
 
Nettans svar var att  jag skulle berätta för sonen om mig själv, om min egen uppväxt som var dysfunktionell och hur detta påverkat mig och fortfarande gjorde sig påmint.
 
Jag gjorde precis som Nettan spådde mig att göra och skrev detta i ett mail till honom.
 
Han ringde upp mig direkt och efter tre år tystnad och det var ett stort ögonblick.
 
 
 
Det  var början på en god relation som djunat med åren.
 
Han fick insikt i varför mitt beteende ibland kunde vara tokigt och vi pratade ut om allt detta här.
Jag har bättre hittat mig själv idag och fungerar socialt bättre framförallt med barnen.
 
Ibland kan man behöva en liten knuff från någon annan för att inse och ta sina steg framåt.
 
En fin vecka önskar jag er alla
kram från
Carina
 
💖
 
Och en påminnelse om Nettans erbjudande mellan den 8-22 februari när vi är på Färöarna.
Hon erbjuder spådom   och regression till kraftiga rabatter.
Ni talas vid via  Factime,  Skype eller  Whats´s up.
 
Kontakta henne redan nu om du vill veta mer eller om du vill
försäkra dig om en plats
 
[email protected]
 
Telefon: 070 889 87 33 
1 Sara:

skriven

Löser det sig snart? Hur?

Svar: Jag ser att du kommer in i ett skede där du mår väl, men hur, det ser jag tyvärr inte, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag har en bättre sömnen efter C kvinnas födelsedag?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer min drömmar lugna sig ner för jag dröm om c kvinna. Hon finns med i småbitar. För jag förstår att jag tänker för mycket på henne men kommer det blir bättre efter hennes födelsedag?

Ha det bra

Svar: Ja efter födelsedagen kan du släppa en del av tankarna och komma in i ett lugnare skede, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

De där 8 råden stämmer så väl.
Tror du B fick det sena jul och nyårskortet? Hur kände han när han fick det. E sa att han fortfarande är singel och hoppades att han skulle höra av sig till mig. Kommer jan äntligen göra det i vår ? Jag kan väl inte göra så mycket mera. Prata med min tallisman om mina önskningar igen.
Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår på eftermiddag till kväll får jag ont i rygg och det var smärta i hela ryggen efter jag har var uppladdningen under dag.

Jag undrar om c kvinna är bra på att "tänder på" på mig för hela var starta. Hur kommer det sig?

Jag försöka ju lugna ner mig men så omöjlighet.

Undrar om det är något kraftfulla mellan oss inför hennes födelsedag?

Ha det bra

6 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Jag e lite nyfiken, men ja vill så gärna ha ett vinterbröllop. Kan du möjligtvis se om de snöar lr e snö på backen på min bröllopsdag?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Bej tyvärr, detta ser jag inte, kram :)
Esmaralda

7 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 😭 😭 min syster när hon hade kommit från jobbet i går, hon visade sin tå, nageln har vuxit in i kötet, hon tar tableter för sina naglar, det blev förbättring, men hon hade klippt den för mycket för att ta den gamla bort, nu har det vuxit in i kötet ännu värre, min sister säger att hon kanske kommer bli tvungen bli av med sin tå ☹️☹️☹️Esmaralda blir det förbättring eller behövs det kirurgiskt ingrepp😣😣😣

Svar: Jag tror inte det blir tal om amputering inte, men hon kan gå till distriktsköterskan och få hjälp, kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

Godmorgon
Så glad jag är att boken är lättläst. Nu har jag bara 90 sidor kvar att läsa och sen ska jag skriva anteckningar till seminariet nästa vecka..

Skulle upp tidigt idag för att ta sig till gymmet men jag orkar inte. Saknar att dansa men jag hinner inte vara på gymmet 18.00 när jag slutar 16.30.

Blir att plugga en massa nu framöver.
Är så glad att min planering är helt i takt med jobbet!

Kram

Svar: Stressa inte, ibland kan det vara viktigare att avstå än att behöva stressa och må dåligt när man inte hinner, kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att chansen är god att vi kommer iväg på en resa långt bort i sommar?

Indonesien har dykt upp alternativ. Känns det som ett bra resmål?

Kram

Svar: En resa lär det bli men jag ser inte vart det bär, kram :)
Esmaralda

10 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Tack för du delar med dej Carina och det glädjer mej djupt i hjärtat att du har en god relation till din son idag💞
Jag har också pratat med Nettan några ggr, varit dönervös innan men bara man hör hennes röst så blir man lugn. Härliga människor är dom båda två, dom där häxorna🤭🤗
Idag känner jag mej lite nedstämd och har lätt huvudvärk men det blir nog bättre snart!
Jag funderar lite över ett ev möte med L-mannen, sker det plötsligt eller hör han bara av sej snart o vill ses? Känslan säger att nåt är på gång…
Ha en braig dag, kram🥰

Svar: Tack för snälla ord.. och Nettan har absolut den där lugnande effekten på folk !Ja, något verkar vara på gång och antingen hör han av sig inom det snaraste eller så får du lägga honom till handlingarna, kram :)
Esmaralda

11 Anki :

skriven

Godmorgon Es
Carina så underbart att du har god kontakt igen Så värdefullt . Nettan är duktig.Tack för att du delade med dig Fortsatt lycka till Carina ❤

Idag läkare o handling Fullt upp 😃

Vart lite orolig att du tagit ut dig på gymmet Es då blogginlägget kom in sent Hoppas allt är ok med dig ❤
Kram Anki med flock

Svar: Blogginlägget skulle kommit tidigt men det är Blogg.se som trollat med det lite och satte in det sent !På gymmet går det fint och flyter på... har blivit en rutin som jag trivs väldigt bra med och det trodde jag aldrig att jag skulle säga:) Kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Vilken bra hjälp du fick av Nettan o spådomen. Förstår att du är nöjd :). O nu har du bra kontakt med sonen, härligt!

Igår var jag på en trevlig tillställning där man fick bekanta sig med det utbud som arrangören hade att erbjuda o sen blev det lite mat o mingel. Några bekanta också o det är ju alltid trevligt :).

En av de bekanta är en pigg tjej som jag tycks funka bra ihop med. Är P den väninna som du såg komma in i mitt liv Es eller är det nån annan som jag ännu inte mött? Känns som att jag vill speeda upp mitt liv o att det händer mer än det gör. Otålig är jag ;).

Tisdag o trött. Stressen svår att tygla, nåja det är väl bara livet...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag är osäker men oavsett så känns P genuin och har bra potential till art bli en fin väninna, kram :)
Esmaralda

13 Lupin:

skriven

Godmorgon
tack för du delar med dig Carina. Ibland kan man nog behöva den där puffen för att göra upp med sig själv och de inblandade, seans och regression är till bra hjälp där.
Nu är överraskningsresan till mamma bokad, ser så fram emot att möta alla tulpaner i vår.. :-)

Es: Har veckan något budskap?
Kram :)

Svar: Vilken härlig present och upplevelse det blir för mamma !I veckan kan du lite extra koll på dina beslut i det lilla, kram :)
Esmaralda

14 Linda:

skriven

Jag brukar boka en regression och en spådom av Nettan till hennes " semesterpriser" och ibland har man fått rabatt om man bokat båda delar samtidigt. Får man rabatt den här gången också ? Kram

Svar: Det är fullt möjligt, kontakta henne och fråga !! Kram :)
Esmaralda

15 Doris:

skriven

Hej!
Förstår att du är nöjd med spådom.Tack för att du delar med dej.

Något budskap från universum i dag Es?

Svar: Du kan behöva ha lite extra tålamod, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Esmaralda vilket år är mera troligtvis att min bror kommer träffa tjejen som är rätt 😞 blir det 2024 🤔 eller dröjer det till 2025 🤔 du såg möjlighet 2024 😊 Kan jag räkna med det Esmaralda 🤗

17 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O fortsättningsvis är det jag som ska vara på hugget då det gäller den nya väninnan i mitt liv?
Kram en ickeladdad Skorpan

18 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ min syster tänker gå till sin läkare 🤗🤗🤗

19 Mickis:

skriven

Jag såg inte bloggonlägget förrän nu. Fantastiskt Carina och glädjs med dig. Stort tack för att du berättade! Kram

Skall vara hundvakt en sväng då matte är matförgiftad. Solen skiner så njuter :)

Fann hon mitt mail intressant eller ointressant?

Kram

Svar: Ja, blogginlägget kom sent och jag vet inte varför.... beror inte på mig :)Stackars matten som är matförgiftad, inte roligt alls.
Mailet fanns intressant, kram :)
Esmaralda

20 Sth:

skriven

Hej.
Kommer hon svara tebax?
Kram!

21 Sol i sinne:

skriven

Jag tycker det är bra med Nettans spådomar i telefon för man har en chans att ställa frågor och kan följa en tanketråd. Jag har alltid varit nöjd och rekommenderar varmt. Kramisar

22 Mickis:

skriven

Hon svarade att de var fullbemannade med ev behövde förstärkning i vår. Åhh tänk om det kunde gå vägen Es! :)

Svar: Ja, det finns en chans att de hör av sig men för mer tillfälligt arbete som det verkar, kram :)
Esmaralda

23 <3:

skriven

Kommer överraskning med skorna bli bra ? Ska jag spara med present närmare alla ❤ dag eller köra till helgen. A måste väl bli lite på bra humör av en present. Inte för att han egentligen 💯förtjänar någon.
Kram

24 Maja:

skriven


Hej Esmaralda,

Tack Carina for ditt inlagg! Verkligen glad for dej da jag forstar smartan du maste ha kant och gladjen for det intraffade.

Jag fick en bekraftelse igar att det inte alls ar sa att kontakten ar slut pa nagot sett. Det har jag vetat men annu en gang forsokte jag tro pa att hon var arg.

Men i alla fall... i gar nar jag kom hem. Tidigare an jag brukar och precis den tiden man maste ge sig av om jag nu skulle komma hem direkt efter jobbet vilket jag gjorde igar.

Dar uppe langst ut pa min gata star den vita bilen. Jag var langt nede i backen och det finns manga vita bilar men jag bara visste,,,
Och nar den korde ned for backen sa fick jag bara bekraftat vad jag visste. Och dar sitter ,,, o vinkar o ler.

Jag vet... men jag vill veta om hon varit i mitt hem igar? jag vill veta om hon slappte av honom? han havdar att det inte ar sant men hur kommer det sig att hon kor precis dar den tiden nar han havdar att de motts upp for en kaffe en bit darifran?

Snalla, sig om du ser ngt? Jag har sagt pa jobbet jag ska pa ett skolmote om ca 1 tim men jag vill komma pa honom igen och jag vill se om hon ar i huset, For hon ar i stan just nu. Jag vet att hon bor eller bott 2 timmar fran var stad. Kan de se om hon ar i var stad hela tiden? halsar pa en kompis har som han sa i gar? De andra gangerna havdar han att hon kort upp hit och han inte vet.

Kram

Maja

Svar: Det ser rörigt ut och det finns mer i det hela än du vet, några detaljer kommer dock inte till mig, kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

De där 8 råden stämmer så väl.
Tror du B fick det sena jul och nyårskortet? Hur kände han när han fick det. E sa att han fortfarande är singel och hoppades att han skulle höra av sig till mig. Kommer han äntligen göra det i vår och vågar vägar möts IRL ? Jag kan väl inte göra så mycket mera. Pratar med mina tallismaner om mina önskningar igen.
Kram

Svar: Ja jag tror han fick kortet och har lagt det åt sidan såväl praktiskt som tankemässigt, kram :)
Esmaralda

26 Lina:

skriven

Kommer det spricka mellan mig och min syster? Eller kommer det lösa sig?

Känns som jag ställer till det ganska ofta...

Kram

Svar: Försök prata ut och lyssna noga, det finns god chans att det här löser sig, kram :)
Esmaralda

27 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår har jag sett en inlägget på Instagram om michael jackson som dom ska släppa en filmen heter michael och om hans livet. Hans brorson ska spela det. Jag ser emot fram det och jag är glad att jag får uppleva det på en annat sätta.

Jag undrar om det ska släppa filmen i år eller nästa år?

Ha det bra

28 Bea:

skriven

Glädjande Carina😀
Är det av ren artighet som JL stannar länge & pratar när vi ses, eller känner han något?
Hur reagerar han när han får sms? Han är kortare i tonen då.

29 Mimmi K:

skriven

Vilken underbar läsning Carina ❤️

Hej Es!

Träffade P igår. Han verkade missnöjd med vår kontakt. Jag vet varken ut eller in. Känner mig låg idag. Vad händer? Vänder det för mig snart? Varit tungt på olika sätt i flera år.
Kram :-)

Svar: Känns som om du kommer tänka i lite nya banor som blir helt rätt, kram :)
Esmaralda

30 En fråga:

skriven

Kul med alla gästbloggar🙂
Finner J mej inte längre attraktiv?
Blev nämligen lite paff när han verkade glad över min planerade flytt, för förut ville han absolut inte att jag skulle flytta. Tvära kast.

🤗😎

31 Anna E:

skriven

Mitt x Dave. Vad har flugit i han, varför gör han såhär nu?

32 Misst57 :

skriven

Hej!

Vad tänkte han när han tittade på mig idag? Vad kände han. Ha en fortsatt bra dag! Kram :)

33 <3:

skriven

Kommer överraskning med skorna bli bra ? Ska jag spara med present närmare alla ❤ dag eller köra till helgen. A måste väl bli lite på bra humör av en present. Inte för att han egentligen 💯förtjänar någon men vill ändå försöka göra honom glad och han kommer vidare freån ältandet när han dricker.
Kram

34 Mickis:

skriven

Ajdå! Jag som tyckte att det var perfekt för mig :) Äntligen sjukvård som fokuserar på bemötande och kvalite'. Och nära. Menar du tillfälligt som typ extra jobb eller under en period? Kul hade det iaf varit :)  De kommer ha en "mood manager" som skapar god stämning för patienter mfl. Även kvälls och helgöppet så man slipper åka till akuten för enklare saker. Man tror inte att det är sant :) Detta är det bästa jag hört under mina 20 år inom vården och jag har bestämt att inte gå tillbaka och jobba under de förutsättningar som jag gjort i 20 år och såsom det ser ut idag.  Jag vill ha förändring och jag vill ha kvalite' och inte slita arslet av sig. Det värsta är inte patienterna utan verksamheten med usla arbetstider och ofta idioter till chefer och kollegor som borde sitta i en skrubb någonstans och inte ha nånting med människor att göra.
Jag SKA hitta rätt!
Kram

Svar: På något sätt kommer du att ha med den kliniken att göra... men det kommer dyka upp andra som också har helhetssyn så det är svårt att säga exakt var du hamnar... kram :)
Esmaralda

35 Hmm🧐 :

skriven

Hello Es

När möter jag denna mannen som du sett i min seans i flera år nu? Vi skulle bilda familj och bo i hus osv..
kram Tilde

Svar: Han kommer, men kan inte säga när det sker... att sia tidsmässigt är nästan omöjligt eftersom våra egna val påverkar när i tiden som saker och ting sker, kram :)
Esmaralda

36 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fick en känslan från mig själv att jag borde skicka yvkort idag till c kvinna men jag tänker väl imorgon bättre. Det borde hinner framme till nästa fredag?

Ha det bra

37 Smöla:

skriven

Kommer jag nånsin bli förlovad eller gift? Är det med mannen jag lever med idag?

38 GD:

skriven

Tack för ditt inlägg Carina! :)



Es, jag är så trött på min mamma. Hon blockade mitt nummer och tog bort mig på alla sociala medier efter mitt bröllop, det vill säga att hon har sagt upp kontakten med mig. Nu har jag hört på omvägar att hon vill ha en ursäkt från mig, fast det inte finns något som jag ska be om ursäkt för. För övrigt har hon en förmåga att att ”manipulera” andra till att den andre personen har gjort fel och att hon själv inte har gjort något fel. Detta har lett till att många av mina släktingar, såsom mostrar och morbröder har helt och hållet tagit avstånd från mig och i princip fryst ut mig. Ingen har kontakt med mig. Nu har de flesta fått reda på att jag är gravid och såklart diskuteras detta. Ingen har heller hört av sig till mig. Jag är så trött på detta, för mitt i allt så har jag även två yngre syskon. Min lillebror är mer lättpåverkad av min mamma, medan min lillasyster inte håller med om det hon säger. Sedan har jag också en kusin, hon har inte nämnt något för mig, men jag misstänker att hon vet något. När kommer allt det här upphöra? Jag känner att varken min mamma eller släktingar pratar positivt om mig, min man och vårt framtida barn. Jag är trött på detta och jag har valt att inte ens ta striden, för att alla har redan valt sida och mitt perspektiv verkar inte spela någon roll. Även fast jag har min man och andra som stöttar mig så är det svårt att inte bli påverkad av det även ett par månader efter. Kommer min mamma inse vad hon har gjort?


Kram :)

Svar: Din mamma är en svår nöt att knäcka och du gör bäst i att avvakta... umgås och satsa på de människor du har i ditt liv som du känner kan ge dig stöd och som är riktiga vänner och försök att inte bry dig så mycket om familjen just nu.... låt inte det här knäcka dig.... det kan ta tid men så småningom blir det bättre.. kram :)
Esmaralda

39 Skrållann:

skriven

Hej!
Så härligt Carina att du vågade ta hjälp av Nettan☺️

Ser det ut som om det kommer bli en förändring kring boendet inom de närmsta åren? Kanske flytt för oss eller någon?

Kram❤️

Svar: Ja det ser ut som om ni beslutar för flytt, kram :)
Esmaralda

40 mr magic:

skriven

Hej Esmaralda,

Det sägs att jag kommer få ett riktigt framgångsrikt år 2023. Tror du att det blir så om jag satsar på det?

Mvh mr Magic

Svar: Ja, har du en plan och går in för det så har du alla chanser att lyckas, kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Nu har jag kommit upp till minst 10t steg i trettio dagars tid o klappar mig på axeln, igen ;). Måste säga att jag verkligen har promenerat :D. Idag fattas det ännu drygt 1600 steg till min drygt 15t stegs utmaning.

Under min promenad hem kom en trevlig karl emot mig i den isiga backen o vi bytte några ord gällande det eländiga föret, han började ;). Attans vilken karl, såg både trevlig ut o var trevlig. Månne jag råkar på honom nån fler gång o var det nu bara så att jag råkade finnas på plats som gjorde att han började tala med mig Es? Ibland stöter man på godbitar mer eller mindre mitt i skogen ;D.
Kram Skorpan

Svar: Verkligen bra jobbat !!Ja, ibland möter man något lite extra :)
Jag tror du kommer stöta på honom igen så småningom, kram :)
Esmaralda

42 Lupin:

skriven

Hej igen,
Ser du nåt om vinst av något slag i närtid, lotto, triss etc?
Kram :) 🍀

Svar: Nej, ingenting större, kram :)
Esmaralda

43 Misst57 :

skriven

Hej!

Vad tänkte han när han tittade på mig idag? Vad kände han. Ha en fortsatt bra dag! Kram :)

44 Ghostwriter :

skriven

Jag är lite random som person, undrar jag något ställer jag det ofta rätt fram vilket ibland kan skrämma folk för de är inte beredda på sådan ärlighet och öppenhet (har jag fått höra förr). Men för mig är det kanske inte så enkelt att fråga som det låter.

När kan man börja fråga och berätta om principer med någon man dejtar exklusivt? Man vill ju veta om den andra och dela med sig av sig självt. Att vänta på rätt tillfälle går inte alltid, ibland får man bara ställa rakt ut

Kan min dejt ta det eller är han mer försiktig med sånt än jag? Har fått bilden av att vi kompletterar där



Kram

45 Ghostwriter :

skriven

Jag är lite random som person, undrar jag något ställer jag det ofta rätt fram vilket ibland kan skrämma folk för de är inte beredda på sådan ärlighet och öppenhet (har jag fått höra förr). Men för mig är det kanske inte så enkelt att fråga som det låter.

När kan man börja fråga och berätta om principer med någon man dejtar exklusivt? Man vill ju veta om den andra och dela med sig av sig självt. Att vänta på rätt tillfälle går inte alltid, ibland får man bara ställa rakt ut

Kan min dejt ta det eller är han mer försiktig med sånt än jag? Har fått bilden av att vi kompletterar där



Kram

46 Contici :

skriven

Hej!
Tack för att du delade din berättelse Carina.
Jag har en fråga som gnager - löser det sig för min dotter, och för oss?
Kram 🌻

47 Anna E:

skriven

Vad är det med mitt ex Dave, varför gör han såhär mot mig? Har han eller har haft nån annan nu som det tagit slut med eller vad?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: