Gör klart med det gamla....

Ni  är flera som mailat och funderar på att boka regression med Nettan men som tvekar eftersom  det känns osäkert och ni inte vet tillräckligt.

Jag hoppas nu kunna upplysa och skingra er tvekan !

Regression går ut på att backa tiden tillbaka till det undermedvetna, till  tidigare liv eller barndom i detta livet.

 

Nettan talar med er på Skype eller Facetime eller Whats up – och  du kan se henne och hon kan se dig

Hon ger dig hela tiden instruktioner och det börjar med att hon hjälper dig att slappna av genom enkla övningar.

När du är avslappnad leder hon dig  till olika dörrar och du bestämmer själv vilka av dessa dörrar du ska öppna.

Bakom varje dörr döljer sig  ett liv.

Du tar klivet ut i detta gamla liv och du lyssnar och följer Nettans instruktioner.

Du är hela tiden medveten om vad som sker och du minns alltsammans efteråt.

Du kan när som helst säga stopp, att du inte vill och att du antingen helt kan avsluta eller gå till en ny dörr och ett nytt liv.

 Du gör ingentig som du inte vill göra.

I somliga liv brukar det rulla på av sig själv – och du beskriver det du ser och upplever för Nettan och hon leder dig igenom händelserna

I andra liv kan det vara lite segare med upplevelserna, det varierar mycket.

Du är alltså inte försatt i någon djup hypnos där du inte kan påverka eller avsluta.

Ofta kommer du till liv som har en inverkan på ditt liv idag och du kan får förklaringen till varför du är höjdrädd eller socialt osäker eller  vad som helst.

Ofta faller pusselbitarna på plats och man känner sig mer hel efter en regression.

Man får verktyg att jobba med som underlättar de  problem man har i nuvarande liv.

Plus att man som regel får en rejäl portion god energi.

Ibland behöver man mer än en regression för att det ska klicka fullt ut.

En del av oss har lite svårare att slappna av och ta emot och släppa på kontrollbehovet men påfallande många klarar av det

 

Regression ska ses som ett  positivt och ofarligt äventyr som man kan idka från sin egen soffa !

Ingenting farligt eller negativt kan ske.

En regression hos Nettan tar ca 1 ½ timme… och börjar med att ni samtalar, sedan leder hon dig i avslappningsövningar och därefter till dörrarna som dina gamla liv döljer sig bakom. 

När du känner  dig klar med dina upplevelser så  avslutar Nettan genom en ny avslappning och när du öppnar ögonen minns du precis allt .

Du och Nettan pratar igenom vad du varit med om.

Ibland gör man regression för att komma tillrätta med problem och ibland gör man regression bara för att det är spännande och intressant.

 

Ja, i stora drag så är det såhär en regression går till

Ingen ska känna tvekan för en regression kan bara tillföra gott.

Kan tillägga att Nettan är utbildad och erfaren regressionsterapeut  – och precis som jag så är hon också familjeterapeut.

 

Normalt kostar en regression 1500 kronor men under vår resa har Nettan halverat priset till 750 men självklart är kvalitén densamma.

Du kan maila  eller ringa Nettan  redan nu för att boka  tid mellan 10-20 februari när vi är på Färöarna  eller hör av dig till henne  om du har fler frågor.

 Nettan:

[email protected]

 

eller så ringer du henne på:  070 889 87 33

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har så mycket att funderar över J kvinna som behandla mig så dåligt. Varför hon gör så mot mig?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det något anledningen att C kvinna valt den 14 februari är alla hjärtans dag att vi ska skype den dag?

Jag försöka väl respektera hennes val.

Jag undrar om det är något speciellt med det? Något som har gör med våra relation som har en starkt band?

Vill bara förstår och kan du ge en förklaring?

Ha det bra

3 På egenhand :

skriven

Så häftigt!

Jag funderar på om jag hamnar i något liknande under meditation..
Träffar vägledare/guider (tror jag) som vägleder mig, mycket symbolism, mig själv i yngre versioner, min bortgångna pappa, ibland känsla av tidigare liv..

Vad tror du sker i detta Es, själv förvirrad?!

Men känns bra ❤️

Svar: Absolut att du träffar en hel del under meditation, kram :)
Esmaralda

4 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du helgen blir bra ? Något jag ska tänka på?
Kram🤩🌺🔆

5 Pia1 :

skriven

Nån gång ska jag absolut prova!
När jag klarar att slappna av lite bättre, har jättesvårt pga smärtan, det är mycket pengar i dagsläget om det inte går att sitta stilla ❣️

6 Jossan :

skriven

Godmorgon
Jag gjorde en för 1 år sen. Inte med Nettan utan en annan. Det tråkiga är att hon säger att jag inte får läsa eller lyssna på saker om förintelsen för det kan skada mig och att vi får börja om..

Jag och min stora mun.. hörde mig själv säga en sak till nya kollegan om en annan. Inget som är hemligt utan något alla andra vet men en groda hoppa ut. Hon verkar inte vara sur på mig men att det kommer grodor..

Chefen boka in möte med mig idag men pga att jag redan har ett möte så kan jag ju inte vara på det.. Känns som hon tycker om den andra kollegan så mycket.. jag vet inte hur jag ska göra..
kanske borde lämna arbetsplatsen för chefen verkar inte bry sig om ens mående. Får se…

Ikväll ska jag försöka plugga inför kommande uppgift. Dyslexin gör sitt..
Kram

Svar: Konstiga direktiv från din regressionsterapeut.Träna dig på att ta kontroll över grodorna :)
Det går bra med plugget även om dyslexin ställer till det lite, kram :)
Esmaralda

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Tillhör de som tycker det är spännande med regression och de jag genomgått hos Nettan har bekräftat framförallt känslan av att levt i olika tidsepoker, kände mig naturligtvis lite omtumlad efteråt men samtidigt väldigt avslappnad och lugn. Ngn tidsera kändes absolut ej bra och där ligger ngt trauma. Det är kanske så att man inte kan få reda på vad som hänt, och då får jag lära mig sluta grubbla.

Ett helt annat tema, en stilla undran, kommer Finland snart gå med i Nato utan Sverige, hur kommer det här att utveckla sig ? Man blir ju en aning konfunderad när man läser nyheterna...

Satt och drömde mig bort och tittade på kryssningsresor ,en fråga, undrar om min Soulmate gillar det, hoppas han gillar att snorkla i alla fall , att han är lite av en äventyrare, charmig sådan..

Nej, nu får dagen ta vid och drömmeriet sluta..

Kram






Svar: Ibland får man inte veta allt under en regression och man kan behöva gör flera.Känns som om både Sverige och Finland går med i NATO även om det drar ut lite på tiden.
Kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon Es, går det troll med mina prover. De verkade inte ha kommit igår ? Så dåligt att läkare inte ringde mig. Hoppas få hjälp idag med vad som är fel.
Hur stor är chansen att jag blir frisk tills på lördag?
Kram

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag känner mig jätteorolig på sistone på grund av den senaste tidens händelser - Finlands och Sveriges Nato-ansökningar som Turkiet vägrar ratificera, Turkiet som bromsar upp processen, folk som känner behov av att provocera, Erdogans val i maj, om han blir omvald, Ukraina som får det allt svårare att försvara sitt land, Ryssland som rustar upp och planerar för nya offensiver… jag är livrädd att Ryssland kommer att vinna. Vi lever i sådan galen tid att man blir livrädd.

Vad ska man göra för att hålla måendet under kontroll? Vad kan man göra?

Kram

10 Maria :

skriven

Hej
Jag har fått kontakt med en man på nätet, han verkar trevlig men…
Vi har pratat ett tag och även ringt till varandra, en av hans första meningar var att han tröttnar snabbt och att hans förhållanden rinner ut i sanden.
Vi ha dock fortsatt att ha kontakt men inte träffats än. En annan sak är att han är inte kontakt bar efter 18 på kvällen, har frågat om det och han säger att han går in i sin bubbla, är lite av en enstöring, men jag tycker det är lite konstigt.
Ska jag släppa honom eller ska jag satsa??
Önskar dej en fin dag 🤗

11 Louise:

skriven

Det är med tugnt hjärta jag åker till jobbet idag. Gårdagen var så sjukt jobbig. Dotterns advokat talade om att detta äret(nästan) har skapat en spricka mellan oss föräldrar och henne. Mannen säger fortfarande att jag ljuger för honom vilket jag faktiskt inte gör. Soc har faktiskt sagt rakt av att jag inte får bestämma själv var jag ska träffa dottern. Mannen fortsätter att pressa mig att jag ska bestämma tid för umgänge.
Jag orkar inte så mycket mer snart.
Allt detta tär på mig.
Om 2 veckor får vi reda på vad som kommer att hända. Blir det hemgång för dottern eller kommer hon stanna där. Soc har sett till att vår familj trasats sönder.

Nu när förhandlingen är över finns det en chans att dottern kommer hem inom en månad? Hur stor är den chansen?

Hon ska i alla fall fortsätta på sin nuvarande skola. Hennes andra skola vill vi inte ha mer att göra och hon ska få fortsätta att rida när hon kommer hem. Är själv en f.d ridtjej då jag kan en hel del.

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kram

Svar: Ja, du är pressad från olika håll och detta tär på dig.Det normala hade ju varit om du och mannen kunnat samarbeta och ge varann stöd men så funkar det inte mellan er och du får bära en tung börda här. Räkna inte med att dottern kommer hem inom det snaraste, det kan dröja. Jag sänder dig healing och goda energier, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag har hålla kontakten med C kvinna som vänskap i facebook även om jag fokusera på min karriären?

Ha det bra

Svar: Ja en viss kontakt kommer nog att finnas också framöver, kram :)
Esmaralda

13 EE:

skriven

Min dotter har en oerhörd rädsla över andra världskriget. Hon kan inte var med på lektioner i skolan med ämnet, man kan inte nämna WWII utan att hon får drömmar om ämnet osv.

Jag är helt säker på att hon varit med i andra världskriget och mött Hitler på något sätt.

Hon berättar att nästan varje kväll kommer hans ansikte upp framför henne innan hon somnar.

Något som såklart är väldigt jobbigt för henne.


Men vill nog egentligen bara bekräfta eller dementera att min känsla är rätt eller fel. Har hon varit med i sitt tidigare liv? Kommer denna fobi eller starka rädsla från något hon upplevt?

Har försökt hitta en terapeut som hon kan samtala med. Hoppas få svar från någon i dagarna. Då min dotter inte vill till ungdomsmottagningen igen för samtal får jag hitta andra vägar.

Hoppas allt är fint med er alla

Svar: Ja, hon kan ha varit i kriget på något sätt men det är viktigt att hon går i samtal nu så det gamla inte påverkar... det är klart och färdigt och ska inte påverka henne i nuvarande liv... och ju mer hon tänker på kriget desto starkare blir hennes reaktioner och detta måste ju brytas... kram :)
Esmaralda

14 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något alls från joker Esmaralda åtminstone två siffror från joker om jag spelar svenska lotto 1,2 med joker idag 😎😎😎😂😂😂

Svar: Jag ser tyvärr ingenting av betydelse, kram :)
Esmaralda

15 Fia-lotta:

skriven

Halloj!

Ni som nappar: vore så kul att höra om era upplevelser efter! Nyfiken själv men inte riktigt "där" än :)

Esmaralda: mitt i känslomässiga stormen, någon detalj i det närmaste som ger lite extra härlig energi?

✨Kram✨

Svar: En väninnan ger lite extra energi nu så säg ja när förslag kommer, kram :)
Esmaralda

16 Ninni :

skriven

Godmorgon
Jag önskar er en riktigt trevlig resa och jag tror att det är bra energier där.
Jag vet inte om du kan se om mitt äldsta barnbarn kommer att träffa någon som älskar han och hans barn.Kram

Svar: Han kommer träffa rätt kärlek så småningom, kram :)
Esmaralda

17 M:

skriven

Hej esmarslda.

Det känns jobbigt att behöva skriva till den andra arbetsgivaren att jag nu inte kan jobba de tider som jag lovat.

Kommer hon bli sur tror du?

Kram

Svar: Ja, kanske lite men det är något du måste göra och det kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

18 Breath:

skriven

Hej!

Vad är bäst att göra med mammas hund?

Tack!

19 Rödd:

skriven

Hej esmarslda.

Usch nu blev jag nojig. Fick remiss till hudkliniken för en hudförändring jag har.

Ser du något allvarligt som väntar mig nu?
Kram

Svar: Jag ser inte vad hudförändringen beror på men jg ser ingenting som förkortar ditt liv på något sätt, kram :)
Esmaralda

20 LottaS:

skriven

På tal om gårdagens ämne på bloggen: övertänker jag då jag ser alla "fel" i nya lägenheten, att vi gjorde ett dumt köp eller ser den ut att vara bra/ OK investering?

Svar: Det ser ut att vara ok.. kanske inte 100% men okey så släpp övertänket, kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på en person som en minne när jag går förbi den kvinna till min arbetsplats. Så direkt tänker jag på elvis mamma. Varför tänker jag på henne?

Hon kommer till mig men jag blir lite tårögd. Saknar jag henne?

Ha det bra

22 Skorpan:

skriven

Ja nån dag så ska jag göra upp med en o annan ;). O göra en regression eller två...

Mammografi o det var minsann många som skulle på den idag. Tidtabellen höll inte, som den gjorde sist. Får se vad det blir för resultat...

Senare idag får jag bekanta mig med en ny kryssningsbåt o det ska bli trevligt. Lite utöver det normala veckoprogrammet s a s. Ser du nåt kring denna kryss Es? Kanske den nya väninnan dyker upp, eller har jag missat henne allaredan?

Blir en lång dag o trött redan. Nå det ska jag väl klara av ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Får en positiv känsla kring de kryssen !Dagen fixar du och ta det lugnt och slappa när arbetsdagen är över, kram :)
Esmaralda

23 Ö :

skriven

Jag har haft akuta anfall från magen med riktigt märkliga symtomet jag aldrig känt i hela mitt liv vad jag vet, i 2 veckor minst. Det är ett anfall i några dagar sen lugnt någon dag sen kommer tillbaka. Jag vet inte hur jag ska hinna boka läkartid då måste jag åka till akuten men som ensam måste jag ringa ambulans då de är en timme bort och under dessa anfall vågar jag inte röra en fena

Behöver jag oroa mig


Kram

24 Jen. :

skriven

Spännande med regression. Finns det någon orsak eller hinder att man inte bör göra en, t.ex om man har en stressig period i livet eller så?

Funderar på min dotter som pratar om en elak farbror vid namn Isak. Hon stirra sedan bakom min syster som om det stod någon där. Är han en ande som rör sig hemma hos oss eller har han koppling till min syster? Behöver jag oroa mig att dottern säger att han är elak?

Svar: Nej, några hinder finns inteÄr man mitt i en psykotisk period bör man dock vänta med regression men i övrigt finns inga hinder.
Jag tror att detta kan vara ett gammalt minne hos din dotter, kram :)
Esmaralda

25 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vad känner mitt ex under våra samtal? Blir han berörd av mig? Minns han det fina och bra med mig?

Kram

Svar: Ja han minns men går i eget försvar som regel och låter inte tankarna landa, kram :)
Esmaralda

26 Lupin:

skriven

Godmorgon,
Regression tror jag mycket på. Kan säkert hjälpa en med många frågor man har och varför man är som man är..
Vilka kanonerbjudande dessutom :)

Es; Blir allt bättre, kommer det något glädjande och upplyftande snart?
Försöker fokusera på mig själv, går sådär..
Kram :)

Svar: Fortsätt ha fokus på dig själv och ge dig det du behöver påfyllning av energi, kram :)
Esmaralda

27 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag är nog en ganska känslig individ som påverkas av min omgivning.

Men ibland känns det som att vissa kan störa sig på om man är ”för” glad och tar plats.
Vad tror du? Tror du det kan vara så?
Kram


Svar: Nja, det är inte många som stör sig på dig, du ger generellt god energi, kram :)
Esmaralda

28 Snödroppen :

skriven

Godmorgon💞
Det skulle vara väldigt spännande att göra en regression. Har ju fått en liten aning om mina tidigare liv efter en seans med dej men att gå mer på djupet känner jag att jag behöver vara mer redo för, kanske fel tänk, vet inte…
Ännu en natt med konstig sömn, förstår inte varför, drömmer konstigt! Mannen som jag ännu har i mitt hjärta följer med i drömmarna och känslan att vi snart ses IRL blir allt starkare, kommer vi ses snart och prata om allt o därefter se vad vi gör?
Kram🥰

Svar: Att göra en regression själv är ju det allra bästa och blir betydligt bättre än när jag håller regressionsseans.Ja, det kan bli så att ett irl möte närmar sig, kram :)
Esmaralda

29 Anna:

skriven

Jag var en av de rädda och tveksamma men gjorde en regression för 12 år sedan och det blev så bra att jag därefter gjort en om året. Jag kan varmt rekommendera. Regressionerna har påverkat mig positivt och gjort skillnad. kram.

30 Mamman:

skriven

Utan regressioner hade jag inte varit där jag är idag. Förståelsen för hur en del i mitt liv blivit har varit viktig och hjälper mig framåt. Kram

Svar: Ja, det är ofta just så regressioner fungerar, kram :)
Esmaralda

31 Fia:

skriven

Jag har bokat regression och längtar. Nettan är mycket duktig och jag har fått en hel del starka upplevelser innan. Finns inget att vara rädd för. Kram också på dig Nettan

32 Misst57 :

skriven

Hej Esmeralda!

Varför stirrade han så mycket på mig igår, hade jag något speciellt som han gillade?

33 Dunegull:

skriven

Fick en fråga från min nya VD igår om jag vill vara teamledare över en grupp. Ska träffa honom i em för att prata mer om detta.
Blev jätteglad.
Hade det passat mig? Är det här rätt väg jag är på nu?

Kram

Svar: Ja jag tror att det hade passat dig, det du verkligen vill, det kan du, kram :)
Esmaralda

34 Mickis:

skriven

Jag vågar inte än :)
Nyfiken på min soulmate. Hur känns det för honom att vårat möte dröjer? Vill han träffa mig? Hur är han som person?

Mot rehaben. 7 plus ute. Kram

Svar: Ja, han vill ju också a tvåsamhet med rätt person så också han längtar, lycka till på rehaben, kram :)
Esmaralda

35 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Rekommenderar Nettan med varm hand . Dessutom är hon duktig på att spå .Fick ju förmånen att få träffa er "live" för ngr år sedan ett minne för livet. Blir det fler sådana sessioner uppåt Huvudstaden tro ?

Rejäla plussgrader ute men blåsigt Ska rensa ut i skafferiet . När man lever själv är det ingen ruljans på torrvaror kryddoroch dyl...Skulle dekorera tårtan i helgen med strössel oups den hade gått ut för ett år sedan .

Trevlig lillLördag !
Kram Anki med flock

Svar: Ja det var roligt att träffas " på riktigt"Det kommer bli fler sessioner i vårt land.. men vet inte riktigt var.
Rensa i skafferiet skulle jag också behöva minsann.. och i skåpet med vaser och prylar där massa samlats hipp som happ!
Strössel är en typisk sån sak där datumen går ut .... kram :)
Esmaralda

36 Krystyna:

skriven

Fantastiska priser som Nettan har när ni reser och kart jag bokar. Kram

Svar: Ja, det är faktiskt väldigt bra priser !! Kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ska bli kul o komma ut o jag har ju orkat förr så varför skulle jag inte orka nu ;). Ett litet positivt val detta kanske kan ses som?
Jäkla skallebank bara som kom på besök...
Kram Skorpan

38 Mamma K:

skriven

OM man har en inre oro allmänt och inte för något specifikt, kan regression hjälpa då ?

Svar: ja absolut kan det hjälpa och kanske du får förklaringen till oron under regressionen, eller så har den bara en allmänt lugnande verkan så som det brukar vara, kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Det va en auktion med en teckning av Picasso, en kvinna som visade sitt kön. Inte nåt jag brukar falla för, men den tavlan skulle jag ha kunnat tänka mig :D. Lustigt. Kände jag kanske Pablo?
Kram Skorpan

40 Doris:

skriven

Hej!
Jag har prövat en reggretion,inte med Nettan utan någon annan.Det funkade inte på mej.
Skulle så gärna vilja igen men har problem att slappna av.

Är min soulmate redo snart?Ses vi inom snar framtid?

Kram

Svar: Ja, de är bara att försöka igen... en del får försöka ett par gånger innan det funkarJag ser inte när men hoppas att du och din soulmate snart ska mötas, kram :)
Esmaralda

41 L:

skriven

Ja, det är en helande upplevelse med regression. Man får liksom en förståelse för det liv man har just nu och en röd tråd på något sätt.

En fråga. Jag läste seansen jag fick i höstas på nytt och märkligt nog när jag läste om mannen som skulle komma in i mitt liv, så kände jag av honom, fick liksom veta att han fanns, en sort närvaro. Det gjorde mig glad och förvånad. Frågan är om det var sant eller något jag inbillade mig?

Kram L

Svar: Ja just som du säger så brukar man upptäcka den röda tråden.Nej, du inbillade dig inte.. för ett ögonblick kunde du känna in honom och nu vet du att han finns, och han kommer... kram :)
Esmaralda

42 Herr-P:

skriven

Det är väldigt intressant med regressioner och tidigare liv. Jag har själv gjort regressioner men är inte så förtjust i ”Dörr-metoden” utan jag föredrar när den som utför regressionen har förmågan att själv ”se” och berätta om mina tidigare liv.

En person som är väldigt intressant i detta sammanhang är Dolores Cannon. Hon tog själva regressionskonceptet till helt nya nivåer då hon kunde försätta personer i ett tillstånd där de själva upplevde sina tidigare liv och kunde finna vad som var orsaken till de problem som de hade i den nuvarande inkarnationen. När personen var i detta tillstånd så kunde Dolores även kontakta personens” högre jag” men även använda sig av den helande kraft och kunskap som allas kollektiva ”högre” jag besitter. Hon har skrivit väldigt många intressanta böcker som jag kan rekommendera till den som inte är rädd för att få sin ”världsbild” omkullkastad.

Svar: Jag ser det som att den terapeutiska effekten är större om man själv får gå tillbaka i tiden och se och uppleva men det är ju olika vad man känner sig bekväm iTack för tips. Kram :)
Esmaralda

43 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

44 <3:

skriven

Godmorgon Es, går det troll med mina prover. De verkade inte ha kommit igår ? Så dåligt att läkare inte ringde mig. Hoppas få hjälp idag med vad som är fel. Blir bara sämre 😔
Hur stor är chansen att jag blir frisk tills på lördag?
Kram

Svar: Det bör ju vända nu. Kontakta läkaren själv om du inte fått hjälp idag, kram :)
Esmaralda

45 Maja :

skriven

Hej Esmaralda,

Tack för förklaringen angående Nettans regression. Låter väldigt intressant.

Om jag flyttar o har möjlighet så vill jag till ett område längs kusten i Göteborg. Eftersom detta är ett av de dyraste områdena så är jag rädd att min son inte kommer passa in där. Vill inte han ska känna sig utanför.

Ser du honom där och är detta rätt för oss? Också ...ser du hur jag kan få in extra pengar just nu.
Finns vinstchans?

Kram
Maja

Svar: Gör ni denna flytt så oroa dig inte, ni kommer passa in.... kram :)
Esmaralda

46 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag antar man kan lita på Nettan å de hon säger när hon spår lr e de som med dig att bara en viss procent stämmer??

Ser du om mitt liv har en förbannelse över sig pga vad som har hänt i mitt tidigare liv lr krävs de en djupare seans för att få veta de?? Skulle så gärna vilja veta varför hela mitt liv har gått åt helvete? Vad har jag gjort för fel? Halva mitt liv har gått å de har mer varit negativa händelser än positiva å de e inte för att ja inte kan se de positiva utan de har varit en evig kamp. Vad har jag gjort för att förtjäna det?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Jag vet inte hur stor procent Nettan brukar säga stämmer men INGEN av oss som spår har 100 % rätt och den som påstår ljuger. Jag kan inte se riktigt på djupet utan seans men det känn sinte som att du har en förbannelse . Du har inte gjort fel men ibland blir det tokigt... kanske du ska stanna upp och stämma av lite oftare och fatta nya beslut om inte de gamla håller, kram :)
Esmaralda

47 Ida:

skriven

Hej
Fy vad jag mår dåligt just nu. Det finns många tankar att jag inte blir av med huset, vad händer då? Ångesten kryper i kroppen! En kommer på visning, köper dom? Blir jag av med huset eller står jag med två?
Kan du se om jag får sälja huset inom en månad?

Kram

Svar: Huset kommer säljas men tyvärr ser jag inte riktigt när, kram :)
Esmaralda

48 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när vänder det till det bättre för mig? Jag har mått dåligt så länge nu med ångest och nedstämdhet. Återfår jag min goda hälsa snart? Har samtalsstöd och kontakt med vården men inget har lyckats hjälpa mig. Vet inte vad jag ska ta mig till….. Tack och kram

Svar: Fortsätt med ditt samtalsstöd och kanske kan du erbjudas något ytterligare och jobba hårt själv på det du kan... det kommer bli bättre, kram :)
Esmaralda

49 Anonym:

skriven

Hej Esmerelda,

Regression är en av våra försvarsmekanismer, en tillbakagång till barndomen.
Då är det förstårligt varför ni kallar "behandlingen" för regression.

Men tror du man kan uppleva mycket madrömmar el liknande efteråt?

Att man funderar mycket på det?

Jag tror absolut på att det finns spådamer som du med förmågor. Men tror inte på underhållningsprogram där man letar efter spöken, våldnader.

Är det många som tvivlar?
Ha enbta dag

MVh

Svar: Jag är själv en tvivlare av naturen.. oavsett vad det gäller och tittar aldrig på Tv program om olika typer av spökjakter som bara är fejk och pinsamt. Regression är ju inga konstigheter om man tror på återfödelse... gamla cellminnen finns kvar och det är dessa som man själv försöker finna och ofta kan dessa minnen innebära lösningar på problem man har idag i detta livet. Jag har ofta upplevt et så med kunder. Jag vet faktiskt ingen som farit illa efter en regression... kram )
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks ju min yrkesrollen föreläsare tar över ibland och säger allt om vad den tycker utan jag tänker på och har en bättre dialog.

Jag behöver väl att blir bättre på att dela upp min rollerna.

Märks ju min föreläsare rollen påverkar mig att jag säger allt och såna men kommer jag blir bättre på det?

Ha det bra

Svar: Japp, du blir bättre på det du vill bli bättre med, men jag tycker du har bra koll, kram :)
Esmaralda

51 Camilla:

skriven

Kära Ez:
Pengarna är slut så vad händer nu?

Väninnan tror att allt skall vara frid och fröjd när behandlingen avslutas den 8 Februari som läkarna sagt innan de inledde allt. Men hon har misskött sig och därför så tror jag att det inte bitit som det kanske skulle och att det inte alls är över utan att det blir en fortsättnning.
Vet inte om du får in samma känsla som jag.

Må så gott💛
C

Svar: Ja tyvärr finns risk att det kan bli en fortsättning, sköter man inte det som man ska så så finna stor risk för bakslag, kram :)
Esmaralda

52 🌷TILL LOUISE 🌷:

skriven

Jag håller båda mina tummar för att det ordnar sig till det bästa för dig och barnen.

Kram Igges matte 🐈‍⬛

53 Pia1 :

skriven

Hörde jag rätt 😳 att han sade att de gått isär? Jag vågade inte be honom upprepa vad han sade men... Isåfall känns det plötsligt mer rimligt det som sker 💖

Svar: Ja, har de inte gått isär så verkar det vara på gång, kram :)
Esmaralda

54 Lupin:

skriven

Tack för svar tidigare. Jag vet att fokus på mig själv som tex träning ger mig goda energier , så idag blev det gymmet när jag inte kan springa.
Känner mig vilsen å ändå inte.. jag ger inte upp i den saken jag tänker på, kan inte å vill inte. Tiden får utvisa om jag gör rätt eller fel… 🌱✨
Kram

Svar: Ge dig inte, först ska du utröna alla möjligheter, kram :)
Esmaralda

55 M:

skriven

Läste i lokaltidningen att en svensk vårdcentral hade blivit anmäld till DO för diskriminering för att de krävde att man pratade svenska på arbetet. Man baxnar och Sverige är ett sjunkande skepp med allt som sker. Jag tar nog mitt pick och pack och drar till England/Irland/Skottland för känns som jag hör hemma i de kretsarna :) Kram

Svar: Ja jag håller med, somligt är inte riktigt klokt !! Kram :)
Esmaralda

56 lilla m:

skriven

Hej Es, är nästa kille jag möter den rätte? Kram

57 Kicki:

skriven

Vad bra att du förklarar detta för just regression har hjälpt mig mer i mitt mående än någon terapi. Kram.

58 lilla m:

skriven

Hej Es, är nästa kille jag möter den rätte? Kram

59 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Holy smoke.
Idag ringde de från Espresso House.
Jag hade inte hört något ifrån dem så jag skrev och påminde dem. Då hörde de av sig ett par dagar senare per sms och hörde om jag var tillgänglig för ett samtal.
På fredag får jag veta om det blir en riktigt intervju.

Vad tror du Es?
Hur ser chansen ut till ett arbete där för mig?
Behöver få in en fot någonstans 😁

Kjam

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag känner att man förväntar sig lite för mycket av mig på min arbetstränings plats. Tröttheten är så himla jobbig. Jag vill kunna få ihop min vardag utan att jag behöver sova om dagarna. Sova, äta och jobba är inget liv jag vill leva. Jag vill kunna ha ork att göra roliga saker efter jobbet och inte sova. Jag undrar om de kommer bli bättre på nästa plats jag hamnar?? Kommer dom lyssna på mig?? Kram Zoey 💕

61 <3:

skriven

Är min känsla rätt att han helst vill fira sin 50 årsdag i lugn och ro med mig och 🐶 och strunta i resan till LAS Vegas med grabbarna? Att jag ordnar ngn överrasknings resa.
Kram

62 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda...
Funderar hela tiden på en sak. Har mitt ex Skickat in det papper han skulle?
Går allt bra när det gäller mig i detta?
Hur går det för han i detta?
Hoppas du känner nåt.
Kram

63 A:

skriven

Har aldrig provat regression, men sett tidigare liv i meditation. Provar inte denna gång, men kanske nästa 🙂 skulle vara roligt om man här inne kunde berätta om sina tidigare liv 😀

Har varit på healingmassage. Känner mig lite pånyttfödd. Hon såg problem och hjälpte mig släppa taget om det. För i slutändan handlar det om mig, och inte andra. Bollen är hos mig. Hon såg ett namn men visste inte vem eller vad det betydde. Vet du? Namnet är Jonas.

Måste börja ta hand om min kropp bättre, man mår ju så bra av detta. Blir lättare när jag gått ner i tid.

Kram!

64 Månskenet:

skriven

Hej! En kommentar till "EE"
Jag har själv haft obehag av krig, skjutvapen, koncentrationsläger. I skolan var det smått jobbigt, lite intressant ändå men hjärtat hamrade. Gjorde en Tysklandsresa med buss för längesen och plötsligt fick jag hjärtklappning, kallsvettades, blicken sökte sej till sidan, då säger guiden att där borta ligger Bergen-Belsen. Jag fick nästan panik, tänkte att vi bara får inte stanna till där, jag kan inte... Många år senare fick jag via regression veta av Esmaralda att jag varit i koncentrationsläger i ett liv som pojke - och många pusselbitar ramlade på plats. Jag är mycket lugnare numera, läser om livet i lägren bl.a, funderar t.o.m på om jag kanske kunde förmå mej titta på Holocaust-serien, men den absoluta gränsen går vid ett besök, det förmår jag garanterat inte. Till sak, EE, dottern har helt säkert varit någonstans i kriget i tidigare liv, hoppas innerligt att hon blir kvitt skräcken. Kram!

65 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att jag går nånstans och sysslar med något som jag trivs men jag tänker inte ta emot någonting om psikologen erbjuder mig om det inte blir förhöjning i inkomten i min sjuk ersättning, du såg det Esmaralda 😓 men Esmaralda jag hade frågat dig en gång då du såg lyft, kan du se någonting Esmaralda 😌 Esmaralda det blev som du såg, jag hade inte spelat svenska lotto 1,2 med joker om det inte var min mors vilja Esmaralda, inget vinst alls 😂men jag är glad att du såg möjlighet från euro jackpott 2024 för oss Esmaralda 🤗 för jag ångrar mig så mycket att jag kastade trissen med tre klöver, då du visste att det är något Esmaralda 😌Esmaralda kan du se någonting angående sysslan, jag tänker inte börja alls om inte blir en bra bit förhöjning i sjuk peningen för jag vill inte gå dit jag ska inte årka, men du såg mig att jag går nånstans och sysslar med något som jag trivs med 🙂

66 Maleficent:

skriven

Ser det ut som det kommer ske någon sorts pengatransaktion i detta ärende med denna kvinna?
Alltså kommer pengar på någotvis vara inblandade?

tack

Svar: Så kan det bli, att pengar kommer på tal, kram :)
Esmaralda

67 BaraJag:

skriven

Hej Ez!

Insett att jag har otroligt låg lön som chef och att jag har lägst lön och betydligt lägre än mina chefskollegor, kan du se om detta kommer justeras detta år och jag får en lön som motsvarar det jobb jag gör?

Kram!

68 Mickis:

skriven

Miljader till bla "bättre mottagande" på akutmottagningarna. Ska jag lyckas med mitt projekt :) Ger inte upp än! Kram

Svar: Nej för tusan, ge dig inte, kram :)
Esmaralda

69 Lupin:

skriven

Jag tycker jag har utrönat varje möjlighet.. något förslag? 🌱
Kram

70 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Alltså jag är helt sjukt rädd och orolig för det här att USA, Tyskland, Norge och flera andra länder, däribland sannolikt Finland, kommer att skicka stridsvagnar till Ukraina. Jag är
rädd för Rysslands reaktion, jag är rädd att det leder till att kriget sprids.

Jag vill såklart att Ukraina ska vinna, men är ändå rädd för hur situationen verkar utveckla sig.


Kan inte låta bli att tänka på de allmänna spådomarna för 2023 som du skrev… något om att det sker något som alla först tror är en bra sak, men som sen visar sig vara dåligt. Kan det möjligtvis vara just detta att skicka stridsvagnar till Ukraina som är det du syftade på?

Kram

Svar: Jag förstår din rädsla, det är obehagligt och jag tror att vi kan förvänta oss en reaktion... läs bloggen i morgon ! Kram
Esmaralda

71 Riika:

skriven

Maria Hej en man som tröttnar fort och inte kan ses efter 18 som är då ev i sin bubbla låter som det finns fru eller öppen anstalt jag hade dragit mig ur illa fort om inte det fanns bättre förklaring som jobb eller studier .. en snabb flirt om inte annat behagas mera 🤗

72 Ullie:

skriven

ja visst hade det varit så otroligt spännande och säkert väldigt nyttigt för mej men så synd på min ekonomi just nu =(

Trevlig helg till dej och er

73 Ida:

skriven

Hej
Fy vad jag mår dåligt just nu. Det finns många tankar att jag inte blir av med huset, vad händer då? Ångesten kryper i kroppen! En kommer på visning, köper dom? Blir jag av med huset eller står jag med två?
Kan du se om jag får sälja huset inom en månad?

Kram

74 Ida:

skriven

Hej
Fy vad jag mår dåligt just nu. Det finns många tankar att jag inte blir av med huset, vad händer då? Ångesten kryper i kroppen! En kommer på visning, köper dom? Blir jag av med huset eller står jag med två?
Kan du se om jag får sälja huset inom en månad?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: