Healing & kippers....

I kväll  kl 21-22 går vi samman i en healing  för att ge världen god energi.
Vi har fokus på det positiva och det rätta - på  att  människor tar sitt asvar och gör val som är bra för världen.
 
Tillsammans gör vi skillnad !!
 
 
 
 
Jag kommer att förbereda en kvart i nio och avsluta kvart över tio så häng på även om du har lite svårt att hålla den exakta tiden.
 
I går bjöd jag hit Nettan på frukost... för att planera lite inför vår kommande resa.
Vi kommer ju att ha både arbetsdagar och lediga dagar och det brukar bli bäst om man har i alla fall en aning av planering i förväg.
 
Jag hade köpt kippers och fasen så gott det var !
 
 
 
Sen blev så peppad på matlagning att jag grejade dillkött på kalv och det var bra... för idag till lunch kommer dottern i skogen på besök och  det finns dillkött till ett helt kompani !
 
Dillkött är ju sån mat man knappt lagar längre men som jag är uppväxt på och jag älskar det !
 
 
Recept dillkött:
  •  

    1 kg  kalvhögrev

    3 morötter

    50 g dill

    2 lagerblad

    3 dl grädde

    0,5 dl ättiksprit 12 %

    0,75 dl strösocker

    5 vitpepparkorn

    maizenaredning

    salt

  • Så här gör du: 
  • Skär köttet i 2x2 cm tärningar. Lägg i köttet i en kastrull och häll i vatten så att det täcker.

Koka i 2 min och skumma av skummet som lägger sig på ytan.

Skär morötter 3 cm tjocka skivor och tillsätt i kastrullen. Lägg i lagerblad, och vitpepparkorn.

Låt koka på låg värme i ca 2 h. Låt inte koka tort utan tillsätt vatten så att det hela tiden täcker köttet

Koka tills köttet är mört och faller sönder. Tillsätt grädden, koka upp. Smaka av med socker och ättika , lite i taget till önskad smak.

Red av med majzena-redning.

Hacka dillen ( ta gärna frusen dill också)  och lägg i kastrullen. Servera köttet med kokt potatis

💖

Ha nu en riktigt bra fredag så ses vi ikväll i healingen

Kram & kärlek 💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår hitta jag en kryss i ord tidning med Magnus Carlsson på. Jag taggar honom i instagram. Men jag vet att han såg det men är han positiv?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag var lite otydligt i en annan fråga.

Jag menar att igår på mataffären så jag sågs magnus carlsson på kryss i ord tidning och jag tar bild på den. Publicerat det i instagram på story också. Jag taggar honom men han har sett det men är han positiv?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig riktigt obekvämt och stelt efter den datum 14 februari med C kvinna på skype.

Kan jag byta datum till en annan dag? Om inte hon reagera på det?

Ha det bra

Svar: Ja, du kan byta datum om detta känns bättre för dig, jag tror ni kan komma överens om ny datum, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Om det är en nej för bya datum grund av 14 februari som jag är obekvämt med att har skype med c kvinna då är min fråga att har du något tips för hur ska jag var avslappna och inte känner mig obekvämt?

Är det nej så vill jag få tips av dig som terapi. Har du något?

Ha det bra

5 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning kära Es!

Åh så gott det är jag med uppväxt på mums! Jag lagar den då och då o ibland när jag inte har kalvkött hemma använder jag kycklingbröstfile. Men kalvkött är ju helt klart godast😋👍

Fråga kan du se om det går bra hos läkaren idag, för jag är mkt orolig eftersom jag känt nåt konstigt. Tacksam om du kan se om jag går glad därifrån 🙏🫠✊🍀✊Hoppas på svar🌸

Vi ses en stund ikväll i Healingen! Härligt att få göra skillnad tänk om det kunde vara så lugnt i Världen som när man växte upp, idag får man nästan ha backspeglar på sig!!

Jag önskar dig en fin dag tillsammans med dottern så mysigt☀️

Kram och Kärlek 🤗♥️🌸

Svar: Det känns som om det kommer gå bra idag... healing kommer... andas lugnt !Vi ses ikväll på healingen, kram :)
Esmaralda

6 Rädd:

skriven

Kommer mötet gå bra idag? Nervös som tusan!

Kram och kärlek.

7 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Jag undrar två saker å hoppas du kan svara mig på dom idag: 🙏
1. Ser du en flytt för mig i år lr lutar det mer åt nästa år?
2. Kommer jag ha ett jobb lr arbetsträning jobb när jag möter min soulmate??
Kram Shenzi 🌹

8 Jossan :

skriven

Äntligen fredag! Det har varit en vecka med kaos och kollegor har varit sura på varandra. Jag försöker bara hjälpa allt och alla men får så dåligt samvete när man ändå får höra ”kommer sluta med att jag får göra det” när man själv hjälper till.. Så jag skrev till chefen att jag är trött på att alltid ställa upp och ingen annan gör något. Tror dock min chef har sina favoriter och jag är inte ens av dem.

Men jag ska ha möte med henne på onsdag..

Måste fixa mig men hade hellre stannat hemma hela dagen..

Kram

9 Naturvän :

skriven

Godmorgon!

Dillkött är en av mina favoriträtter. Överhuvudtaget långkok med kött gillar jag jättemycket. Dessutom brukar det vara förhållandevis billigt kg pris och sköter sig själv på spisen

Klippers känner jag inte till.Är det rökt sill?

Börjar dagen med vattenjympa därefter blir det hotellfrukost. Promenad OCh massage

Stort hotell med utmärkt läge. Maten vansinnigt god. Här finns inget att klaga på. Får se om man knyter kontakt med ngn här. Händer det så händer det...Även ett stort bibliotek.

Kommer delta i healingen hela tiden och vara väl förberedd. Blir en kraftfull stund är jag övertygad om

Kram












Svar: Japp, rökt sill är Kippers.. och mycket godare än man kanske kan tro !Så härligt med vattengympa och hotellfrukost.. njut !
Jag har också på känn att healingen kväll blir stark, kram :)
Esmaralda

10 Alie:

skriven

Godmorgon
Krispig ljus morgon ☀️❄️
Ser ut att bli en fin dag..
Ja, idag går vi samma och sänder goda energier till allt och alla 💫

Vaknade med god känsla i kroppen idag, sinnet känns bättre, iaf just nu.
Varför drar han ut på att svara mig ( om han ens kommer)?
Hur mår han egentligen och varför får jag inte vara ett stöd?
Kram och vi ses på healingen ✨

Svar: Ja, idag gäller det !!Ser ut som om han vill hantera saker och ting på egen hand, kram :)
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Måtte jag komma ihåg healingen ikväll o orka vara med...

Kipper, totalt okänd för mig. Dillkött är gott bara det är gjort med omsorg o bra råvaror.

Hastade mig iväg till labbet oäten o odrucken o nu är det dags för frukost. Lugnt o skönt på kontoret idag då de andra är på distans o jag tänker ta ut ett par timmar ledigt o gå tidigare idag, det behöver jag. Ser du om styrelsen tar till några åtgärder gällande chefen eller kommer allt fortgå som förut? Förstår inte varför han uppför sig som han gör, ser du nåt kring honom Es? Inverkar verkligen inte positivt på oss andra...

Fredag o snart helg, härligt. Knappast kommer några under att ske, men det är ju ledigt iaf ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ser ut som om det kommer fortgå ett tag till med chefen men en förändring kommer, kram :)
Esmaralda

12 LottaS:

skriven

Ser du tecken på (tillfälligt?) boende på annan ort för mig och maken, alltså längre bort än den lokala regionen vi rör oss mellan nu? Relaterat till makens jobb?

Svar: Ja, det är troligt att det kan bli så, kram :)
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Ska försöka förhandla med vd idag, tror du jag får genom min önskan och att det löser sig?
Kram

Svar: Kanske inte fullt ut men en bit på väg, kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

OM jag får träffa exet inom några år, tror du att vi då möts i något annat land? Blir det ett kärt återseende, intensivt, eller mera formellt?

Kram

Svar: Känns tveksamt om ni ses inom kort och hur det blir men gamla känslor kommer finnas kvar, också för honom, kram :)
Esmaralda

15 <3:

skriven

Dillkött åt jag när jag var liten. Lite barndomens mat.
Är min känsla rätt att han helst vill fira sin 50 årsdag i lugn och ro med mig och 🐶 och strunta i resan till LAS Vegas med grabbarna? Att jag ordnar ngn överrasknings resa. Förväntar han sig det ändå fast vi inte är ihop ? Vi är väl kanske inte klara 💯ändå med varandra. Fick A något speciellt ryck eftersom han var så omtänksam igår och handlade när jag är sjuk ? Blev glad iallafall😀
Kram

Svar: Ja, och ibland kan det vara gott att ge sig på barndomens mat på nytt :) Eller inte... minns att jag älskade lapskojs och åt det för några år sedan igen .. det var INTE som jag mindes alls :) Riktigt klara med varann tror ja inte ni är, kanske ni båda behöver vara lite tydligare, kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det ska bli så spännande att få följa med på er resa. Bra med planerande.
Kippers har jag aldrig provat men Dillkött.. herregud vilka minnen ! Dillkött är nägot jag gjorde mycket förr då jag hade egna får .Jag slakta lammen på hösten och behöll alltid ett halvt lamm själv Dillkött var den första rätten jag bjöd Björn på haha kanske därför han vart kocken i familjen ;-) Dillkött har jag inte ätit sen dess faktiskt .Jag slutade med fåren för 35 år sedan .
Tack för receptet !

Denna helg fågelräkning man ska räkna antalet fåglar man ser av en art på en och samma gång. och rapportera in till BirdLife Sverige. Min nya spartanska fågelmatare ger inte många sorter att rapportera in ,men hellre det än råttor ;-)

Ses i kväll
Kram Anki med flock

Svar: Javisst är det gott !!! Det finns ju mer komplicerade recept på samma rätt me jag föredrar det enkla, som ofta är minst lika gott.Fågelräkning, där ser man, jag har ju en del här hos mig och de blir allt mer morgonpigga och tjoar och låter och knackar och stampar om inte frukosten kommer fort nog !! Kram :)
Esmaralda

17 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg lyft en gång när jag frågade dig om sysslan, jag ska inte börja sysslan om det inte blir förhöjning i sjukpeningen, ser du Esmaralda om det blir 5000 eller två tusen förhöjning 😒

Svar: Jag ser ingen större ökning av in inkomst i och med sysslan, du ska se den mer som en hobby som gör dig gott, kram :)
Esmaralda

18 <3:

skriven

Är det någon idé att överklaga till Klarna igen så de går igenom allt igen ? Bör kanske kontakta ARN ?
Kram

19 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Ja ikväll kör vi så det ryker!!
Dillkött är så himla gott, lagade det förra helgen till 120pers på kalv men hemma för jag oftast på kyckling, supergott😋
Fredag åhhh vilken härlig dag. Solen strålar från klarblå himmel och man får njuta av att titta ut genom jobbfönstren.
Är det nåt skoj på ingång? Hör Han av sej o vill träffas tro?
Ha en underbar fredag🥰

Svar: Dillkött till 120 pers, OMG !!! Här hos mig lyser solen också !
Något skoj verkar vara på ingång hos dig men ser inte riktigt vad, kram :)
Esmaralda

20 Japp:

skriven

Hej esmarslda.

Haha jag sände lite Healing igår för trodde det var dax då.
Men då blir det lite ikväll igen.

Es, hade en tonårskärlek. Vi var tillsammans ett par år.
De flesta säger att han verkligen tyckte om mig och det verkar som jag hört att han gjorde det ett tag efter också.
Jag var så ung på den tiden och flyktig.

Som jag vet nu så är han gift i ett annat förhållande.

Har tänkt på honom lite senaste tiden. Men vet inte varför?

Verkar det som att hans nuvarande relation kommer vara livet ut nu?

Brukar han tänka på mig?
Kram

Svar: Man kan inte sända healing för ofta så det var bara bra att du sände igår också !Han har gått vidare också i tanken och det är inte särskilt han tänker på dig numera, kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

22 <3:

skriven

Är det någon idé att överklaga till Klarna igen så de går igenom allt igen ? Vad kan jag göra? Bör kanske kontakta ARN ?
Kram

Svar: Känns inte som att Klarna kan göra så mycket mer, kram :)
Esmaralda

23 Ghostwriter :

skriven

Jag vill gärna satsa på extra jobb för det vore skönt för det sociala, kreativa, rutiner och extra slant i månaden. Vill satsa på något man kan jobba då och då, någon gång i veckan, typ max 8 h/veckan. Problemet är att ofta söker folk timmarvik som kan jobba hela veckorna + hoppa in. Det blir som ett heltidsjobb då dem utnyttjar/passar på så fort man börjar jobba där


Känns det som jag lyckas få ett passande extra jobb i närheten av där jag bor så jag slipper pendla flera mil?

Kram önskar dig en fin helg!

Svar: Ja, chansen finns absolut, gå ut brett och hör dig för, kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Förstår han att det är dags att gå i pension? Eller är det jag som slutar före honom? Månne det är möjligt? Hmm...
Kram Skorpan

Svar: Nej, jag tror inte riktigt han tänker så, kram :)
Esmaralda

25 Helg igen:

skriven

Jag kan inte vara med hela tiden men jag kör så det ryker en stund :) Gud så gott med dillkött! Ha en mysig lunch med dottern och en härlig fredag i övrigt.

Vad väntar i vår för min del?

Kramis

Svar: Jättebra att du kan vara med en stund... varje minut är viktig, kram :)
Esmaralda

26 Rådvillig :

skriven

Jag vet vad jag vill och tänker inte ge upp.. du svarade mig att jag skulle utröna varje möjlighet innan..
jag tolkar det att fortsätta kämpa. 50% chans skrevs du i oddsen.. kan det ändras till det bättre?
vinner jag på att backa och vänta in?
Kram

Svar: Känn efter när det är dags att backa lite... jag tror du har en bra egen känsla för detta, kram :)
Esmaralda

27 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du det blir en bra helg ?
Kram 🤩🌟🌺

Svar: Ja det finns goda förutsättningar, kram :)
Esmaralda

28 Dani:

skriven

Hej!
Kommer jag att få jobbet i butik som jag hade intervju med på Google mest igår?
Kram😊😊

29 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ah, dillkott! det ar nagot jag med ar uppvaxt med. Har atait det aven i vuxen alder men det var nagra ar sedan nu men du paminde mej nu. Dock tror jag inte jag gor det sjalv utan det far bli mina foraldrar.

Ser du om min son har klarat sin examen?
Vi kan fa ett svar redan i dag om negativt.

Kram
Maja

Svar: Runt 75-80 % att han klarat det, håller tummarna, kram :)
Esmaralda

30 Sanna:

skriven

Vet du om Nettan tar emot och spår även på kvällstid när ni är iväg på resan? Kram

Svar: Ja, hon kommer att arbeta med både regressioner och spådom både på dag och kvällstid, kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Nå nu sökte jag ett jobb, men tror inte att det är menat för mug. Vad tror du Es?
Kram Skorpan

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nej hur skulle han nu tånka så, lött jobb lätt cash...
Kram Skorpan

33 Millan:

skriven

Varför lättar det inte på den ekonomiska fronten för oss?..

Väl mött i kvällens healing🙏💕

34 Mig:

skriven

Hej esmarslda.

Tror du exet nuvarande relation håller livet ut?

Ser du om han och jag möts igen?
Kram

35 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram

36 A:

skriven

Jag är med om jag är vaken, har hela veckan somnat vid 20.00, sen vaknar jag flera gånger per natt. Sover inte bra.

Försöker tänka på vad du sa om att allt jag gör för kropp och själ är bra, så har varit på massage, ska boka två till, och sen ännu fler. Försöker planera ledigheter, resor och dagsutflykter. Närmast är finalen i mello, det kommer min dotter gilla! Kanske på sportlovet åka till vasamuseet? Sen ska jag på spa. Sen står det mellan Köpenhamn och Island i sommar.

Kanske vi ses ikväll, förhoppningsvis!

Kram!

Svar: Härligt att du har planer och hittar på lite mer, det kommer göra nytta, kram :)
Esmaralda

37 Helg igen:

skriven

Ja! Ännu en sprängning här i natt igen. Undra om det fortfarande finns de som tycker att Fredrik Reinfelts "öppna era hjärtan" var en bra ide' .....

Nej usch usch usch! Jag har fått ångest och känt press på olika sätt bara av tanken på att möta min SM så det går absolut inte! Jag lägger benen på ryggen direkt och det har mycket att göra med att jag aldrig vill förlora mig själv igen och anpassa mig helt och hållet som jag fått göra förut. Det är en skräck för mig. Jag vet inte hur jag reagerar om jag möter honom men jag trivs så bra själv och känner mig trygg med det och så vill jag ha det :) Kram

Svar: Den man som är din soulmate får dig inte att må dåligt, tvärtom så mår du väl o hans sällskap och det känns tryggt och rätt, kram :)
Esmaralda

38 Ghostwriter :

skriven

Jag vill gärna satsa på extra jobb för det vore skönt för det sociala, kreativa, rutiner och extra slant i månaden. Vill satsa på något man kan jobba då och då, någon gång i veckan, typ max 8 h/veckan. Problemet är att ofta söker folk timmarvik som kan jobba hela veckorna + hoppa in. Det blir som ett heltidsjobb då dem utnyttjar/passar på så fort man börjar jobba där


Känns det som jag lyckas få ett passande extra jobb i närheten av där jag bor så jag slipper pendla flera mil?

Kram önskar dig en fin helg!

39 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Jag har nyligen börjat plugga genusvetenskap på lundsuniversitet men jag känner mig utanför både i klassen och i min arbetsgrupp.

Kommer det bli bättre? Känner mig bara så ensam och deppig.

Trevlig helg

Svar: Lägg på ett kol extra och ta mer sociala initiativ och det kommer löna sig... kram :)
Esmaralda

40 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Jag undrar två saker å hoppas du kan svara mig på dom idag: 🙏
1. Ser du en flytt för mig i år lr lutar det mer åt nästa år?
2. Kommer jag ha ett jobb lr arbetsträning jobb när jag möter min soulmate??
Kram Shenzi 🌹

41 Mimi:

skriven

Hej!

Tror du att de hittar varför det är sånt oljud i lägenheten snart? Det tjuter, surrar, viner och kraftiga stormljud. Kan inte sova.

Kram

42 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda.
Har som vanligt funderingar.
Fråga ett, vad är det för symtom jag känner?
Fråga två, hur kommer min helg att se ut...händer det nåt speciellt?

43 Dunegull:

skriven

Attans blev ingen mer höjning. Det kanske blir bättre sen ändå. Nu är det mer teamlead utan personalansvar men han sa att blir det de längre från så kommer man förhandla om den rollen.

Ser du om jag får den rollen längre fram dvs med personalansvar?

Din känsla, röd eller grå? 🙈

Kram och trevlig helg!

44 Alie:

skriven

Tar jag någon risk med skador om jag ger mig på den långa rundan i morgon eller klarar jag den?
Kram :) 🌱

Svar: Ta det lugnt och försiktigt och du klarar det men tvekar du korta ner rundan, kram :)
Esmaralda

45 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag undrar två saker å hoppas du kan svara mig på dom idag: 🙏
1. Ser du en flytt för mig i år lr lutar det mer åt nästa år?
2. Kommer jag ha ett jobb lr arbetsträning jobb när jag möter min soulmate??
Kram Shenzi 🌹

Svar: Flytten kommer men kan dröja till nästa år.. måste dock inte vara så..... ser ut som om du har en syssla av något slag när du möter din soulmate, kram :)
Esmaralda

46 Tiss:

skriven

Hej Es!

Jag måste ställa in min samtalstid nästa vecka, något som känns så jobbigt! Kan du se om jag har turen att får en annan dag istället, eller måste jag vänta en vecka till?

47 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilket bra insiativ, dessutom på minnesdagen för Förintelsen. Jag är med och visualisear människor som tar ansvar och visar varandra medmänskighet.

Du och jag har samma tycke och smak i det mesta men så klart kan vi inte tycka lika om precis allt. Dillkött eller Kokkött som man säger i mina trakter, bara tanken på det får mig att börja kvälja. Blää! ;D

Vi ses kl: 21:00!
Kram 🐈‍⬛

48 Hon:

skriven

Hej,
Tror du folk är nöjda med min kurs?
Kram

49 Shenzi :

skriven

Tusen tack för ditt svar! ❤️ Ha en fortsatt underbar kväll! 💕 Kram Shenzi 🌹

50 Snigel fart:

skriven

Hej Es

När möter jag kärleken du sett?

51 Mej:

skriven

Hej esmarslda

Kommer han och jag att mötas igen?

Blir han singel igen?
Kram

52 A:

skriven

Tack.... och bara för det bokade jag en konsert i sommar med dottern, med hotellövernattning 🙂

53 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gokväll kära Es

Tack för healingen som alltid gjorde den nytta🙏♥️

Dock blir det till att vänta 1 månad på besked, trist att vänta så länge…

Trevlig fredag ses en stund i Healingen ikväll🤗

Kram och Kärlek ♥️

54 Mimmie love:

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig idag?
Kram

55 Citronfjäril :

skriven

Vi ses för Healing om ett par timmar ❤️

Kram

56 Helg igen:

skriven

Krävs ett mirakel :)
Pratat med regeringen men får ingen hjälp därifrån utan de lägger över ansvaret på kommuner,landsting och regioner fastän det är tydligt att det inte fungerar utan bara blir sämre. SUCK! Kram

57 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Fick inte jobbet... Attans bajs.

Hur långt tror du det dröjer innan arbete?
Panic de luxe here

Kjam

58 Angeli:

skriven

Är med ikväll såklart.

KRAAAM allihopa! <3

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kan tänker mig delta på den healing i kväll om jag orkar men jag hoppas det väl. Det vore kul😊

Ha det bra

60 Misstjejen:

skriven

Hej

Den igen av katterna som ropa efter mig med jamar.

Vill dom något att berätta för mig?

Ha det bra

61 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Fick inte jobbet... Attans bajs.

Hur långt tror du det dröjer innan arbete?
Panic de luxe here

Kjam

62 Månskenet:

skriven

Lycka till med healingen! Själv står jag över, sänder istället varma tankar innan, blir lite sent eftersom jag är lite snorig - lite tidsskillnad dessutom.

Dillkött, mmm! Mardrömmen i skolan men sååå gott om man lagar det väl, mört kött, inga hårda "gummibitar". Blir sällan att jag själv lagar det, men receptet tar jag vara på, verkar bra, tack!
Ha det gott, kram! 🥰


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: