Ingen dör oskuld !

 

"Ingen dör oskuld.

Livet knullar oss alla"

Och så är det ju faktiskt.

Ingen seglar genom livet med ett konstant leende på läpparna

 

Somliga håller sitt elände för sig själva och andra är mer öppna och berättar för utvalda vänner eller för hela världen, vem som vill lyssna.  Vi människor är olika och vi hantera saker och ting på vårt eget sätt.

Även snuskigt rika människor har bekymmer.. precis som  superkända personer och ingen går fri från att bli knullad av livet !

Man kan kanske bli lite avundsjuk på andra som tycks ha allt... men tro mig.. det finns ångest, elände och panik också i deras liv.

 

 

Bästa sättet att hitta inre frid är att acceptera livet sådant det är… att det går upp och ner… att man tar eget ansvar och påverka det man kan och det man inte kan påverka, det får man förhålla sig till efter bästa förmåga.

 

Kram & kärlek💖

 

P.s.   I dag ska jag och Nettan fara till Väla stormarknad och handla lite nödvändigheter inför vår resa.. som förlägningssladdar och Treo och annat smått och gott !

I dag kan jag alltså inte besvara några frågor.

1 Cajsa:

skriven

Japp, precis så är det

2 Krystyna:

skriven

De orden ska jag nog brodera på en tavla :)

3 Vallmofrun:

skriven

Godmorgon med kaffet framför mig, no matter what "Life" decides to do <3

Ja, fan. Oavsett livets innehåll så ska jag åtminstone ha kaffet först. OAVSETT. Jag skrattar fortfarande gott över bilderna i inlägget.

Oavsett vad "Livet" har att erbjuda så finns det en sak som faktiskt är värt att ägna en tanke åt: Intentionen över hur man vill att dagen ska vara (eller när nu dagen börjar för gemene man). Visst, de flesta har jobb som ska utföras. Oavsett vad så kommer man inte ifrån det. Om man inte "skolkar" visserligen, men det genererar mindre klirr i kassan. Lika bra att acceptera att den uppgiften ska göras. MEN, vad kan man göra annorlunda? Tänker man konstant vilket skitjobb det är så är det ett skitjobb. Inte så jävla roligt, eller hur? Man kan bara fråga sig själv: Vad kan jag göra för att skratta? Vad kan jag göra för att känna ett behag av livet?

Det är en del av tankarna som flyger runt i mitt huvud <3

Kram och ha så kul idag

4 Ghostwriter :

skriven

Ha det så kul! Kram

5 Ghostwriter :

skriven

Ha det så kul! Kram

6 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag tycker årets säsong äv ”Stjärnorna på slottet” är den absolut bästa säsongen. Alla fem har erfarenheter av ha varit på livets botten och deras berättelser vittnar om att det går att komma på rätt köl igen och bygga upp en ny tillvaro som får dem att må bra. Dessutom är det bra att folk får se att även kändisar har gått igenom motgångar och svårigheter i livet.

Resan närmar sig med stormsteg, jag ser redan fram mot att få följa med på ett nytt äventyr via bloggen.

Kramar 🐈‍⬛

7 T:

skriven

Hej es!

Du trodde att jag började närma mig jobb- byte? Tror du jag ska byta stad om jag byter jobb?? Börjar känna att min nuvarande stad känns ” klar”.

Tack på förhand!

8 <3:

skriven

Önskar er en trevlig shoppingtur.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: