Övertänkaren.....

Jag har perioder när jag övertänker… men har jobbat på det och  har bättrat mig.

 Ett tag var det rent hemskt.

 Det handlade mest om eventuella katastrofer och inte om vad jag skulle ha till middag eller vilken tröja jag skulle köpa.

Om tex något av barnen hade huvudvärk, ja då var saken klar, det var hjärncancer eller möjligen  någon dödlig hemsk neurologisk sjukdom.

 

Eller om min sambo  var försenad hem, då var han dödad eller döende i en olycka.. möjligen att han kunde ha fått en hjärtinfarkt eller akut  flyttat hem till sitt ex…. aldrig att jag ens övervägde verkligheten, att det varit besvärliga köer som gjorde honom försenad.

En av ungarna hörde av sig från en båt långt ute på Atlanten och det hade börjat blåsa och saken var klar… båten skulle gå under med sina passagerare och så var det med den saken.

I verkligheten hände ju bara att dottern blev illamående o båtsjuk.

 

När internet och google var nytt, då tog jag mig till oanade nya höjder i mitt övertänk. Jag googlade under en period på varenda katastrof som tänkas kunde.

Om jag fick en  lite konstig fläck på huden… då studerade jag ingående alla bilder på nätet av hudcancer och ställde egna diagnoser… saken var bara den att samtliga diagnoser var fel ! 

En gång sökte jag akut för knölar på fötterna som hastigt uppstått och det visade sig vara helt normalt, de där knölarna skulle man ha.

Hade man kunnat samla all denna energi som övertänket genererade, då hade jag kunnat driva ett eget kraftverk !

 

Det började  när jag pluggade psykologi till terapeut.. precis som blivande läkare känner att de drabbas av alla möjliga sjukdomar så drabbades jag av  psykisk meltdown och det var jag inte ensam om.

När  jag ätit min cancermedicin en period så kände jag att lite av det gamla tänket var på väg tillbaka och jag googlade och fann att detta kan vara en biverkning av medicinen !  En ökad oro kunde man få.

Det var bara att spotta i nävarna och börja jobba mot övertänket.. och det tycker jag att jag lyckades med.

För det mesta i alla fall.

Ibland sticker det upp sitt fula tryne i alla fall men det får man väl räkna med.

Att övertänka är kort och gott att skapa ett problem som inte finns.

Kram & kärlek 💖

 

Glöm inte att boka spådom och/eller regression med Nettan när vi befinner oss på Färöarna  10-20 februari.  

HALVA ORDINARE PRISET !!

Du kan boka nu för att vara säker på att få en dag/tid som passar dig.

 Maila henne på: [email protected]

eller ring henne på: 070 889 87 33

1 Ester:

skriven

Godmorgon!

Ja, det där kan man ju känna igen sig i.

Kommer jag att kunna ta mig vidare från nuvarande arbetsplats inom närmaste framtiden?

Kram från Ester

Svar: Ja, jag ser dig på nytt arbete men kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

2 Jj:

skriven

Gomorgon,
I förrgår kväll fick jag meddelande från min närstående. Tänker på det sen dess. Inget allvarligt som har hänt? ❤️
🌸Kram🌸

3 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag är en duktigt övertänkande och tänker alltid för mycket. Målar alltid fan på väggen innan man vet.. Svarat inte den jag dejtar så vill han inte vara med mig. Men T lärde mig mycket i det. Jag är ju även rätt så prolog och över tänker att jag aldrig kommer träffa någon eller få barn.
Men den tanken är ju inte helt konstig eftersom det inte sker något för mig..

Idag ska jag plugga och läsa en tråkig artikel till jobbet..

Nä får väl fixa mig så man kommer till jobbet..

Kram

Svar: Ersätt det negativa övertänket med positivt och du kommer få så mycket mer energi ! Jag vet att det inte är lätt, men det går !
Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om C kvinna saknar en relation som vi har haft förut. Den första relation?

Saknar hon det? För hon sagt en ord som inte passar i våra relation just nu.

Min fråga är att saknar hon det?

Ha det bra

5 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Åh så ledsen jag blir!!!
Jag hade skrivit så mkt fint o vackert men sorgligt om ämnet du skriver om idag så kommer rutorna upp ”klicka på alla bilderna med trafikljus” den som kommer när man ska skicka det till din blogg! Innan jag ens skrivit klart🫠🥹
Kram ha en fin dag🤗♥️

Svar: Ja, idag är det krångligt med bloggen, fler än du har haft problem av olika slagMaila gärna Blogg.se för riktigt bra här har det inte varit på rätt länge nu
Kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför C kvinna valt just den 14 feb som bokad skype. Inte andra dagar? Något speciellt som hon tänker på?

Jag ska bara väl uppfyllas henne önskan och ska jag gör det?

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag våga inte ens säger det till någon men jag har haft en känslan att jag är en kärleksfulla människan och glädjespridare.

Kärleksfulla kommer ifrån inom mig själv och gav jag ofta kärlek till alla? Om alla känna av min kärlek?

Ha det bra

Svar: Visst är du en kärleksfull person och det ska du vara stolt över, kram :)
Esmaralda

8 Rebecca :

skriven

Men du beskriver mig just nu!
Så jobbigt. Övertänker allt. Vill släppa och bara följa flödet.

Det började med att jag fick veta att jag har cellförändringar sen blev de som en ond spiral. Rädd för cancer, krig, skjutningarna här i stockholm, rädd för att sova sjölv och gå ut tidigt på morgonen för tänker på våldtäkt och en helvetes besuktsångest som jag inte brukar ha.

I helgen ändrade jag mig kanske 5 gånger om jag skulle åka till mamma och pappa som nyss haft magsjuka eller vara själv hemma. Det var som pest eller kolera.

Vill verkligen släppa detta!

Svar: Kan du inte själv skjuta bort de negativa tankarna och ta in de positiva som är bra för dig, så sök hjälp... terapi kommer hjälpa, kram :)
Esmaralda

9 Jen:

skriven

Vad fint att du delar med dig om sådana (ytterst mänskliga) ting! Min känsla är att många upplever sig ensamma om att kämpa med sådant. Att det kan kännas lite skamligt att prata om. Och att det tyvärr kan bemötas med ett överslätande som mer sårar än hjälper. Men desto viktigare att jobba med de egna tankarna och att leda sig själv rätt ❤️

Svar: Ja, alla har egen makt att påverka, kram :)
Esmaralda

10 Smöla:

skriven

Jag och P har varit tillsammans i 1,5år. Ser du om jag och barnen kommer flytta in hos honom så småningom? Eller är han en ensamvarg och vill bo själv?

Svar: Han är lite av ensamvarg så det kan ta sin tid, kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vad ser chansen ut att vara att jag och mitt ex träffas de närmaste 2-3 åren?

Kram

Svar: Jag ser det som en god chans, kram :)
Esmaralda

12 Misst57 :

skriven

Hej Esmeralda!

Tänker han på mig? Ha det bra, kram :)

Svar: Ja, men jag tror att du tänker mer, kram :)
Esmaralda

13 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag är en övertänkande och nu när jag pluggar och har mycket tid hemma övertänker jag alldeles för mycket. Läst om många sjukdomar nu och jag har ju allt och googlar vidare. Dock är det just ingenting som stämmer med mina symtom vilket gör att jag tänker ännu mera och tror kanske mest att allt sitter i huvudet. Sedan säger jag själv till omgivningen att inte tänka så mycket🙈
Superklok när det gäller att råda andra och värdelös när det kommer till en själv.
Tycker 2023 har börjat sisådär, ser du om det fortsätter vara rörigt eller finns det även lite glädjande saker som händer framöver?

Kram❤️

Svar: Ja, väldigt mycket sitter i huvudet !Det är så typiskt att man är så klok när man ger andra råd men rätt hjälplös när det kommer till en själv !
Det kommer glädjande ting ska du få se, kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Bra jobbat med "Övertänket" !

Jag är lite likadan med mitt "mammaoroande" Sönerna har fått stå ut med mycket från min sida där jag försäkrat mig om att allt är med och ordnat när dom ska resa odyl. Har fått släppa det nu när de bor och lever själva. Sen är jag en otrolig kontrollmänniska..vilket verkligen inte är det lättaste att förändra.

Handlingsdag håll tummarna att bilen startar ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Kontrollbehov som går överstyr får man försöka tackla.. men en aning kontrollbehov kan vara positivt !Hoppas bilen startade ? kram :)
Esmaralda

15 Ior:

skriven

God morgon!
Vilket bra inlägg!
Jag är övertänkarnas drottning och kan få minsta lilla sak att bli en katastrof!
Min ena dotter har lärt mig att försöka tänka annorlunda och ibland så fungerar det faktiskt!
I mars väntar vi på ett besked som skulle betyda så mycket för min ena dotter och många av oss runt henne.
Kommer det att bli positivt för henne?
Vet att om det skulle bli det motsatta så blir det tufft tills hon vant sig vid tanken och tar nya tag.
Skulle betyda mycket för mig om du svarar <3 <3 <3

Svar: Vet hur det är :) Men med tanken kan man förändra och vi övertänkare kan ju bli hur jobbiga som helst :)Jag ser inte exakt vad som sker kring din dotter men jag ser att det kommer lug och glädje, kram :)
Esmaralda

16 Mimi:

skriven

Hej!

Jag övertänker också. Just nu är jag livrädd för allvarliga sjukdomar helt nojig. Har haft oljud i huset i två månader. Det surrar, tjuter och stormljud. Sover jättedåligt. Så det kanske är därför jag har sån oro i kroppen. Hyresvärden söker efter felet. Kan bara hoppas att de hittar felet så fort som möjligt.
Blir det bra snart??

Kram

Svar: Jag tror vi är många övertänkare !! Så jobbigt för dig med dessa ljud, jag tror dock att de kommer hitta orsaken, ge dig inte, kram :)
Esmaralda

17 Linda N:

skriven

Jag i ett nötskal.. så jobbigt och energikrävande! Men jag jobbar med det hela tiden och har bland annat blivit hjälpt av dej i dina seanser 💕💕

Svar: Ja, det ÄR jobbigt men tankens makt är stor och vinner över de jobbiga tankarna & impulserna om man inte ger sig.. kram :)
Esmaralda

18 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att det blir lyft om jag börjar sysslan kommer det bli en bra bit förhöjning som 10 000 extra i sjuk ersättningen 😎😎😎😂😂😂

Svar: Nej, något sådant ser jag inte.... sysslan är något som mer handlar om en hobby och som inte ökar din inkomst, kram :)
Esmaralda

19 Alie:

skriven

Hej
(Idag såg jag blogginlägget först kl 09.30, kunde enbart se det gamla).

Ja övertänk skapar ju massa problem och onödig oro, tar ju enormt med energi. Det här med tankar är intressant. För en tanke är ju ingen sanning även om vi kan ”skapa/hitta på” så är den ju inte sann.. och oftast är just dessa tankar när det handlar om något dåligt eller nedslående mot oss själva.

Just nu har jag massor med tankar.. svårt att lyfta mig själv och tänka positivt. Varför kan dom bra stunderna inte vara längre, varför kan ens önskningar inte besannas.. bla bla bla , bland vill man bara stänga av.
Kommer vi ses snart? Kommer jag få hjälpa honom med det jag tänker på?
Kram 🌱

Svar: Ja en del har problem med detta.. maila gärna Blogg.se och påtala det här !Ni kommer ses men kanske det inte blir tillfälle att hjälpa med det du vill, kram :)
Esmaralda

20 <3:

skriven

Godmorgon Es, ljuger Anna att hon pratat med DHL? Känner inte 💯att jag litar på hennes ord.
Kram

Svar: Just om detta känns det inte som om hon ljuger, kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Tack o lov lider jag inte av detta. Åtminstone inte ännu, kanske för att jag har befriat mig från att tänka ;). Men klart att det är jobbigt att övertänka. Kan jag tänka mig ;).

Jag har fått info om att jag inte nödvändigtvis återhämtar mig under natten o är fulladdad med energi som man torde vara, mer eller mindre, efter en natts sömn. Ser du Es vad denna dåliga återhämtning kan bero på o vad jag kan göra åt saken? Det är ju lite skrämmande om jag inte återhämtar mig...

Ny kollega började idag o han har samma namn som mitt ex :D, omg...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Kanske du ska göra en rutin vid sänggåendet för att trappa ner och skapa lugnDet är inte så att du snarkar ? Detta kan ta en hel del energi...
Kram :)
Esmaralda

22 K:

skriven

Nu har jag bokat hos Nettan och det ska bli spännande. Förra regressionen hamnade jag i Korea och allt kändes naturligt. Nu vet jag var vissa av mina tankar och känslor kommer från, Kram

Svar: Ja, pusselbitarna brukar falla på plats vid en regression och insikten helar oss, kram :)
Esmaralda

23 Cecilia:

skriven

Godmorgon
Ja, att övertänka kan jag vara mästare på ibland. Det har blivit bättre på senare tid och jag mår så mycket bättre av att inte överanalysera saker.

Har planerat att gå på show med ett gäng vänner där vi ska vara på en arena när vårt nya boende. Vi hinner få nycklarna veckan innan, men ännu inget hisschema givet. Tror du att vi hinner flytta innan dess? Kramar

Svar: Tveksamt, kram :)
Esmaralda

24 Eliea:

skriven

Ja, att övertänka är som att skapa en höna av en fjäder många gånger.. Kommer som inget gott av det, bara tar en massa energi och får det att bli haveri på hjärnkontret, inte bra.. Men som tur är så är det något man kan jobba med så det inte blir alltför jobbigt och påfrestande och försöka mota olle i grind när det gör sig påmind med en gnutta acceptans också :)

Nu har jag gått några gånger på den här nya föreningen och jag gillar stället men känner mig lite för "normal" jämfört med de andra få jag mött där, tänkte det skulle vara lite mer blandat men ja.. Känns ju helt ok och rätt bra så då borde det väl vara så eller? Ja du ser, katastroftänket går nästan igång direkt på tal om ämnet ;P

Allt gott och ha en fin dag! <3

Svar: Japp, så är det, sunt förnuft och sunda rediga tankar behöver man för att mota det som inte är bra.Jag tycker nog att du ska ge det mer chans, kram :)
Esmaralda

25 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Vi tittar på ett semesterboende till sommaren men man måste avboka extremt lång tid innan vistelsen, om det skulle behövas, så jag tvekar. Ser du om boendet skulle passa oss? Skulle det bli bra?

Svar: Boendet skulle nog bli bra men kanske du ska satsa på något som du kan boka av ganska tätt inpå om det skulle bli nödvändigt, kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Tack för svar 🙏💗

27 <3:

skriven

Hej Es, M som min fina vännina vill att jag träffar. Sett lite inlägg på hans fb. Är han inte lite för smaklös och nyrik för mig ? Jag är kanske lite fördömande och borde ge middag framöver en chans. Han verkar väldigt snäll.
Kram

28 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Kanner igen mej i allt funderande du skriver om idag!
Jag alskar psykologi ovh har pluggat en del av det jag med. Pratar alltid om att att psykolkog vore mitt dromjobb.

Vet inte var jag ska borja da jag inte vet om jag ska soka jobb har eller i Sverige. Det samma galler bostad etc

Hur ska jag kunna ta beslutet?
Kanna valdigt jobbigt att ta ett livsavgorande beslut aven for sonwn.
Ser du var han kommer utvecklas bast?
Att stanna kvar har och pa skolan om han nu klarade examen? Eller flytt till Sverige?

Kram

Maja

Svar: Han klarar det på vilken plats som helst, huvudsaken han allmänt mår bra och befinner sig mentalt på en bra plats... det är viktigare än en geografisk, kram :)
Esmaralda

29 Alie:

skriven

När du säger att vi kommer ses, menar du då bland andra eller på tu man hand och kunna prata?
Behöver veta 🙏
Kram

30 AnnaK:

skriven

Har börjat grubbla...eller det har jag väl alltid gjort men har kunnat stänga av och sova ändå. Sova har alltid varit en sorts överlevnads mekanism när det varit jobbigt. Men nu kan jag inte sova heller utan melatonin. Blir bara några timmar per natt. Jättejobbigt. Men nån gång ska väl allt rätta till sig hoppas jag..

Kram 🤗

31 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

32 L:

skriven

Usch, vad jag känner igen mig. Jag är en riktig övertänkare. Svårt att tänka rätt istället för katastroftankarna. Något jag verkligen behöver jobba med både för min egen och andras skull.

En fråga. Har så konstig känsla över mitt jobb och teamet. Känns som dom snackar bakom min rygg. Obehagligt och jag känner mig utfryst. Vill bara hitta nytt men det är svårt. Är det som jag tror? Jag litar inte på dom. Kommer jag få vara kvar ett tag till trots allt? Vill inte bli arbetslös.

Kram L

33 Snödroppen:

skriven

Hej hej💞
Jag tillhör också kategorin övertänkande. Emellanåt är det riktigt jobbigt men jag har blivit bättre på det efter hårt arbete med mej själv!
Back to work idag igen efter en fridag. Skönt att jobba faktiskt även om jag har lite ont i kroppen och är trött, drömde konstigt inatt att jag har vandrat hela natten så inte konstigt att man är trött😂
Finns det nåt positivt som väntar på mej inom kort, min magkänsla säger att Han hör av sej snart, känns det så?
Ha en underbar dag🥰

34 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Igenkänning på det. Jag märker att jag övertänker mer när jag är psykiskt nedsatt, vilket jag varit nu ganska länge efter skilsmässa och relationskrångel. Det händer ju så mycket hemskheter i samhället också och det är svårt att sätta upp ett filter mot allt och behålla, lugnet. Jag oroar mig mycket för mina barn.
Oroar mig för om jag gör rätt om jag går vidare från P.

Längtar efter att få en lägenhet i stan, och att möta han som är rätt för mig. Ser du något kring detta och när det kan ske?

Kram :-)

35 Louise:

skriven

Igår släppte allt. Alla känslor som legat och pyrt de senaste veckorna bara exploderade. Jag är så arg på soc,på mannen och på allt. Trodde jag aldrig skulle sluta gråta. Tycker allt är så förbannat orättvist och jag vill bara att folk förstår vad jag går igenom men det känns som de inte gör för det är en sådan oerhörd smärta. Detta önskar jag inte ens min värsta fiende och jag har inga. Jag vet att de försöker förstå och att de står på min sida. Jag har inte tid att gå och prata med någon tyvärr.

Idag är det dags för förhandlingar i kammarrätten och känner mig helt matt.
Det är sjukt att stat ska få bestämma om och när dottern ska komma hem. Jag tycker det är sjukt att bar mister livet på grund av socialtjänsten beslut. Men i vårt fall finns ingen fara. Bara för att mannen råkar dricka för mycket eller att vi bråkar för mycket eller att han inte är en närvarande pappa eller att han jobbar natt eller att vi bor i en sleten skitlägenhet som vi väntat ett år på att få renoverad ja då ska vi bli av med vår dotter. Bara för att vi är gifta så ser de oss som ett och inte som individer.
Kan du se något om hur det kommer gå för oss idag? Om förvaltningsrätten kommer att döma till vår fördel?
Om och när dottern kommer hem ska hon inte gå på sin gamla skola. Hon ska få gå kvar där hon går nu.

Och om övertänkande. Tror vi alla gör det.
Jag kan övertänka om min inlägg i min blogg och går ofta tillbaka och ändrar dem så inte soc ska kunna använda det emot mig. Skilsmässa vill jag inte enbart ha för alla tjafs men även för att vi växt ifrån varandra. Jag har inga känslor för honom mer så varför ska man då vara ihop.
Jag hoppas inte soc använder min blogg mot mig.

Nu får jag hoppa in i duschen.

Ha en fin dag och jag ber er alla om era tummar att det ska gå bra idag. Occhi och Amico kommer vara med. Tacksam för svar. Kram

36 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Vad jag vet så snarkar jag inte o andningsuppehåll har jag inte heller. Får prova nåt nytt förhållningssätt vid sänggåendet då...
Kram Skorpan

Svar: Ja, pröva att varva ner och ha samma lilla ceremoni varje kväll, lycka till, kram :)
Esmaralda

37 Mickis:

skriven

Tack för att du berättar Es! Katastroftankar visar sitt fula tryne och oj så jag känner igen mig. Detta har jag haft sedan tonåren och skämts många gånger och trott att det är något fel pä mig men är ju många som drabbas. Har jobbat på det och är bättre idag men kommer nog alltid att finnas där mer eller mindre. Alla har ju sitt som de får handskas med. Sen har jag tänkt att jag kanske inte behöver oroa mig när det verkar som att jag har bra andligt beskydd utan kan leva på och må gott :)

Rehabar vidare denna gråa tisdag. Tänk när man får ta bort alla vinterkläder igen. Lycka :)

Kraam


Svar: Övertänk är så himla vanligt !! Också hos människor som är sunda och normala i allt annat !Du har alldeles förträffligt beskydd av både två och fyrbenta och du kan känna dig trygg, kram :)
Esmaralda

38 L:

skriven

Usch, vad jag känner igen mig. Jag är en riktig övertänkare. Svårt att tänka rätt istället för katastroftankarna. Något jag verkligen behöver jobba med både för min egen och andras skull.

En fråga. Har så konstig känsla över mitt jobb och teamet. Känns som dom snackar bakom min rygg. Obehagligt och jag känner mig utfryst. Vill bara hitta nytt men det är svårt. Är det som jag tror? Jag litar inte på dom. Kommer jag få vara kvar ett tag till trots allt? Vill inte bli arbetslös.

Kram L

Svar: Jag ser faktiskt inte att du skulle vara mer utsatt än någon annan på jobb.. det pratas lite hit och dit om de flesta... nytt jobb kommer du hitta, kram :)
Esmaralda

39 Lotta S:

skriven

Förresten, positivt på intågande i vår, gäller det oss i familjen eller situationen i världen?

40 Lydia💕:

skriven

Övertänker allt just nu men det är väl för att man är hemma och är sjukskriven och då hinner man fundera mycket om varför och hit o dit🙈
Jag hoppas iallafall att jag ska må mycket bättre och bli starkare snart och komma igång igen för det här var mastigt och jobbigt som tur är så träffade jag en läkare som var jätte gullig och förstående och visste hur jag mådde ❤️
Nu ser jag fram emot kärlek ömhet och roliga saker
Kram
Lydia💕

41 J :

skriven

Du skrev att OM vi blir exklusiva så kommer min dejt inte ragga på nätet men vi är ju exklusiva redan. Jag blir nojjig bara för att han säger godnatt men fortsätter vara supersocial med någon annan. Varför gör han så? är det någon tjej han skriver med då?
eller menar han inget dåligt




Kram

42 J :

skriven

Du skrev att OM vi blir exklusiva så kommer min dejt inte ragga på nätet men vi är ju exklusiva redan. Jag blir nojjig bara för att han säger godnatt men fortsätter vara supersocial med någon annan. Varför gör han så? är det någon tjej han skriver med då?
eller menar han inget dåligt




Kram

43 SOL:

skriven

Hei
Det problemet kjenner jeg også,tenk å bruke så mye energi på tanker og bekymmer om ting som sikkert skal skje i kveld, i morgen, neste måned. Jeg har vært ekstrem det siste året, redd for hvordan livet skal bli, prøver å tenke ut hver mulige utgang av en situasjon/konflikt for å være forberedt på alt,for å prøve å ha kontroll. Dette gjør at man nesten ikke har krefter til å leve nå.
Jeg har tidligere hørt litt på Echart Tolle og fant ham igjen forrige uke (jeg jobber i produksjon så kan gå med foredrag på øret hele dagen) Jeg vet ikke hva det var, men noe skjedde, en dypere forståelse av kraften i nuet gikk visst inn hos meg, har vært så forandret siden, roligere og tryggere.
Anbefaler Echart Tolle, et nydelig menneske. Massevis av ham på youtube.

Svar: Tack för tips... kram :)
Esmaralda

44 Bea:

skriven

Hög igenkänningsfaktor hos de flesta, o alltid skönt att inte känna sej ensam.
När man saknar den stora kärleken❤, så gör man ibland mindre bra val. Tittade in på en dejtingssida, och drog på mej stress o lite ångest. Lämnade sidan efter 1 dygn, o är på rätt väg igen hoppas jag😀
Tack för en superbra blogg med viktiga ämnen. Många varma kramar💕

Svar: Du är på rätt väg, kram :)
Esmaralda

45 J:

skriven

Hej
Ringde förrut någon och jag svarade. Men ingen där bara ett ljud så jag stängde av. Kollade upp numret och jag känner inte igen namnet eller numret. Mitt nr går inte hittas online så jag undrar hur denna person har mitt nummer?
Kram

46 Anki:

skriven

Jaa bilen startade !
Då var det lampan i handskfacket som spökade 🤗
Kram Anki med flock

Svar: vad bra :) Kram :)
Esmaralda

47 Naturvän:

skriven

Hej!

Det tar energi,själv har jag också övertänk då och då. Främst när det gäller barnen , och då gäller det ofta trafiken, men kanske vanligt mamma bry ? För att inte tala om när jag skall resa....att jag skall missa flyg etc..

Tack för svar ang 1920 talet igår, kan tänka mig ett trauma
Ska försöka gå vidare när det gäller tidsepoken, ser den där hemska T-forden framför mig, vuxna människor festklädda...fy vale. Skall försöka meditera och se om jag kan få svar.

En lugn natt med en snarkande tik vid min sida, i sin korg. Är glad att det gått så bra och att hon verkar trivas hos mig. Hon kommer snart tillbaka en längre period.

Inköpsrunda idag och unnade mig ett par nya stövlar på rean, klassiskt modell som jag gillar. Visst är man nöjd när man gör fynd! Nu saknas bara en ny snygg väska, får se om jag springer på ngn.

Kram


Svar: Ja, den fina hunden trivs verkligen hos dig och känner sig trygg.Kul med nya stövlar, alltid roligt när man hittar något som man vill ha.
Väskan kommer, kram :)
Esmaralda

48 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag är en stor övertänkare! Får jämt höra att jag övertänker.

Tror du mitt ex ibland fortfarande har intima tankar om mig?

Kram

Svar: Ja, sådana tankar tror jag poppar upp hos honom emellanåt, kram :)
Esmaralda

49 SarA:

skriven

Har egentligen sen tonåren haft mycket huvudvärk. Inte sådär så att jag tidigare känt att jag behövt kolla upp det. Men på senare tid har jag fört lite dagbok över den och konstaterar att det är ofta en eller flera tillfällen i veckan som jag har någon form av huvudvärk.
Nu har jag haft huvudvärk från och till i tre dagar, börjar med lätt spänning som sedan kan gå över till rejält ansträngningsdunkande huvudvärk. Tror du att det är något jag bör kolla upp? Aldrig riktigt tänkt på att jag skall kolla upp det då jag upplever att jag "klarar mig".
Kram

Svar: Mn ska ju inte gå omkring och ha ont i onödan så visst ska du kolla dig...
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite osäker för jag har skriva en gratta rill c kvinna i den yvkort. Jag vet inte om det är bra eller borde jag skaffa en nya?

Tror du att den är ändå bra? Har skriva några positiv ord om henne också.

Är det bra?

Ha det bra

Svar: Ja, jag tror det blir bra, kram :)
Esmaralda

51 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag hade en sådan härlig dröm i natt. Jag drömde att min pappa kysste mig på kinden och sa: jag har aldrig gjort det här tidigare men nu ska du han en puss på kinden. Och det stämmer bra, för vad jag minns fick jag aldrig det av min pappa som nu snart varit borta i 2 år.
Så det var en härlig dröm att bära med mig. Ville bara dela det med någon.

Kram
Barbro

Svar: Och nu fick du kyssen på kinden från pappa och det var på riktigt, kram :)
Esmaralda

52 Ploy :

skriven

Vet inte om biljetter finns kvar men tänkte boka en show och de som hindrar mig är att platserna som finns kvar inte är bredvid varandra. Är det stor chans att någon kan tänka dig byta på plats eller ska jag helt enkelt skippa just denna show? Man vill ju sitta bredvid sin dejt inte olika sektioner!


Kram kram 🤗

Svar: Tar du en chansning och bokar olika platser i olika sektioner så är chansen inte så stor att någon vill byta.. runt 20 %, kram :)
Esmaralda

53 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, ang hundpassningen har nog Husse följt sin magkänsla och fått helt rätt...kul

Ja väska från italien eller rent av ngra....skall se om jag hittar ngt på rean i Lübeck.

Tack för tipset SOL ang Eckhard Tolle, han verkar intressant och speciell

Ha en trevlig kväll
Kram

54 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när vänder det till det bättre för mig? Jag har mått dåligt så länge nu med ångest och nedstämdhet. Återfår jag min goda hälsa snart? Har samtalsstöd och kontakt med vården men inget har lyckats hjälpa mig. Vet inte vad jag ska ta mig till….. Tack och kram

55 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Provar igen att fråga om du ser något kring ny lägenhet eller den stora kärleken för mig?

Kram :-)

56 Ploy :

skriven

Vet inte om biljetter finns kvar men tänkte boka en show och de som hindrar mig är att platserna som finns kvar inte är bredvid varandra. Är det stor chans att någon kan tänka dig byta på plats eller ska jag helt enkelt skippa just denna show? Man vill ju sitta bredvid sin dejt inte olika sektioner!


Kram kram 🤗

57 Lupin:

skriven

Kommer jag vara saknad när jag inte dyker upp och är med idag? Tänker han på mig ibland och det jag sa om mina känslor för honom?
Kram :-)

58 <3:

skriven

Hej Es, M som min fina vännina vill att jag träffar. Sett lite inlägg på hans fb. Är han inte lite för smaklös och nyrik för mig ? Jag är kanske lite dömande och borde ge middag framöver en chans. Han verkar väldigt snäll. Skulle han gilla mig eller är vi för olika han är ju biffig och tränar sjukt hårt.
Kram

59 Mickis:

skriven

Ja det är väldigt vanligt men inte så många som berättar om det och då lider många i det tysta vilket är hemskt. När jag möter patienter med ångest mm så brukar jag ofta berätta lite om mig själv och mitt liv för de tror ofta är vi personal är perfekta och kan då ha svårt att slappna av men visar man att man också är människa så brukar det bli lyckat och de mår lite bättre bara av det. Alla jobbar inte så men så gör jag i alla fall :)

Mina två och fyrbenta beskyddare älskar jag så mycket och nu skall jag ta för mig mer i livet har jag bestämt :)

Vet inte om du hört om Elin, 22 år som var med på cancergalan och som nu har gått bort. Så orättvist och får tårar i ögonen när jag tänker på det och kärleken mellan henne och nyblivna maken som nu får leva vidare utan henne. Vilken kärlek!. Jag hoppas att få uppleva detta och att min soulmate "letar" efter mig :) Kram


60 Maleficent:

skriven

Ser det ut som det kommer ske någon sorts pengatransaktion i detta ärende med denna kvinna?
Alltså kommer pengar på någotvis vara inblandade?

tack

61 Ida:

skriven

Hej
Tänka gör jag och just nu finns tankar att jag inte blir av med huset, vad händer då? Ångesten kryper i kroppen! En kommer på visning, köper dom?
Kan du se om jag får sälja huset inom en månad?

Kram

62 Misst57 :

skriven

Hej Esmeralda!

Varför tittade han så mycket på mig idag, hade jag något speciellt som han gillade? Godkväll, kram :)

63 Misst57 :

skriven

Hej Esmeralda!

Varför tittade han så mycket på mig idag, hade jag något speciellt som han gillade? Godkväll, kram :)

64 Misst57 :

skriven

Hej Esmeralda!

Varför tittade han så mycket på mig idag, hade jag något speciellt som han gillade? Godkväll, kram :)

65 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det blir en bra helg ? Min min
Sons tjej ska bli prästvig på Söndag och och ska fira min dotter ska vi fira på lördag för hon fyller år! Något jag ska tänka på?

66 Ida:

skriven

Hej
Tänka gör jag och just nu finns tankar att jag inte blir av med huset, vad händer då? Ångesten kryper i kroppen! En kommer på visning, köper dom?
Kan du se om jag får sälja huset inom en månad?

Kram

67 Ida:

skriven

Hej
Tänka gör jag och just nu finns tankar att jag inte blir av med huset, vad händer då? Ångesten kryper i kroppen! En kommer på visning, köper dom?
Kan du se om jag får sälja huset inom en månad?

Kram

68 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack så mycket för svaren! 💕

Kram

69 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Är övertänka samma sak som katastroftankar?

Ser du om utredningen kommer leda till att jag får den rehab som jag har rätt till?

Kram 🐈‍⬛

70 Vb:

skriven

Hej E!
Köpenhamn snart redan här…. Det finns en annan tjej som B träffar därborta? Eller B säger sanningen? Hmmmm

71 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det blir en bra helg ? Min min
Sons tjej ska bli prästvig på Söndag och och ska fira min dotter ska vi fira på lördag för hon fyller år! Något jag ska tänka på?

72 Lillajaget:

skriven

Jag ser att jag som en hel del andra vill veta saker om ett nytt jobb. Jag fick till svar att jag ska fortsätta söka och inte tappa hoppet.. så jag söker allt jag kan tänka mig. Har intervju imorgon men har varit på så många så hoppas inte allt för överdrivet på det. Känns det som att jag kanske kan få ett jobb snart? Jag oroar mig så mycket så jag mår illa och bli sängliggandes. Kanske bara oro, kanske magsår… jag vill så himla gärna ha ett jobb. Mår galet dåligt av att gå hemma…

73 Lilla my:

skriven

Hej Es

Får du in något speciellt om mig idag?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: