Bli mer självisk....

Jag känner fler människor som borde bli mer själviska än jag känner tvärtom.

I synnerhet är det faktiskt kvinnor  i ungefär min ålder.. dvs i 40 års åldern…. nä, nu skojar jag lite, jag  är ju 67 😅… alltså, äldre damer som tenderar att  bli självutplånande.

Det är inget vackert personlighetsdrag. 

   De lever genom sina  barn och barnbarn och saknar genuint intresse för sin egen person och har ingen aning om att man måste  vara sin egen lyckas smed.

Det blir lätt sorgligt.

Självömkan   och offerkofta brukar följa i spåren.

En gång  i tiden kanske man ansåg att det var ett positivt drag att sätta sig själv i sista hand och se till andras behov först … men sådana tankar är long gone.. tack och lov.

Vi kvinnor som är mammor och mor och farmödrar.. vi ska föregå med gott exempel och visar vi att vi har självrespekt och  positivt fokus i våra liv, då ger vi vår avkomma någonting riktigt värdefullt som de kan ta efter.

Gå ut i livet och ta för dig, det är aldrig försent.

Kram & kärlek💖

P.s.

 
Nyinköpta skorna tänker jag resa i....  men kan inte bestämma om de är fina eller fula som stryk...... oavsett så är det enda paret vårskor jag äger ! Bekväma Eccosandaler packas ner.
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag berätta för c kvinna om vad jag önskar mig för min födelsedag från c kvinna. Jag hoppas på väl en värt uppskattar jag ska få från henne än fikastället.

Kan jag berätta för henne?

Ha det bra

Svar: Javisst kan du berätta, kram :)
Esmaralda

2 Makaon:

skriven

Hej och hoppas att ni får en härlig resa.
Måste fråga igen då dotterns ex håller på och knäcker både henne och oss. Vad gör man och hur länge ska han hålla på? Nu ska vi försöka att prata med hans föräldrar som tydligen inte vet något om vad han håller på med. Tror du att det hjälper?

Svar: Här verkar det mest vara tiden som hjälper men blir det alltför jobbigt så bör din dotter anmäla, om inte annat kan det ha en avskräckande effekt, kram :)
Esmaralda

3 Vallmofrun:

skriven

Arla morgon 🍃🌄
Det är inget fel att ge och ställa upp, så länge man är selektiv. Och ffa att magkänslan säger 'JA' eller 'NEJ'.
Gympaskor med platå är fräscht, i synnerhet att du ska använda dem i riktigt vårväder 😍 typ med en längre mörk (svart?) tunika/klänning om du har det. Och variera med snygga leggings/jeans. Det blir bra det där, om du själv känner det 😊
Jag ska själv resa snart. Men... Jag har inga vårkläder/skor längre. Jag går bara i jobbkläder/stallkläder/fritidskläder...
Har du tips på typ vårskor (var du köpte dina?).
😊
Vaknat nyss till soluppgång, legat däckad hela natten och bara sovit. Vet inte var detta kom ifrån.
Kram till er 💕

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har inte haft tid för min födelsedag och det är så ointressant. Jag har fokus på andra än det.

Jag vill bara fråga så finns det något som fint present eller vad som helst som jag kommer få på min födelsedag förutom min mamma som vi ska ses.

Men ser du något annat som present eller vad som helst som jag ska få när jag blir 28 år nästa fredag?

Ha det bra

5 Makaon:

skriven

Hej och hoppas att ni får en härlig resa.
Måste fråga igen då dotterns ex håller på och knäcker både henne och oss. Vad gör man och hur länge ska han hålla på? Nu ska vi försöka att prata med hans föräldrar som tydligen inte vet något om vad han håller på med. Tror du att det hjälper?

6 A:

skriven

När mitt ex lämnade mig efter 8 år, nybliven mamma var jag dessutom, var jag helt vilsen. Jag hade aldrig bytt damsugarpåse eller glödlampa. Har ju aldrig behövt eftersom han gjorde allt sånt. Nu är jag mycket mer självständig. Dock att vara ensamstående mamma till en liten men knappt någon hjälp så finns det inte så mycket tid över för en själv. Nu är min dotter större, men hon mellanting. Man kan lämna henne ensam, men inte för länge än så länge. 2-3 timmar gär bra, men hon kan ju inte laga sin egen mat än så.... Hon har heller aldrig sovit borta nån gång. Hon har ju ingen mormor, hennes morfar är alkoholist, hennes farmor och farfar bor långt härifrån. Har aldrig haft dem där hjälpen som många andra får. Men har gått bra ändå. Jag tänker framåt och att mitt eget liv börjar snart...

Dock har min dotter mer och mer varit hemma än med sina kompisar. Bara en period? Hon ska sitta med i soffan hela tiden, som att hon inte vill vara själv längre. Tycker inte hon borde va med mig jämt men "hon vill"

Kram!

7 New jersey:

skriven

Hej Es

snygga skor klart du ska ha dom :)

fråga är min man (R) endast ute efter mitt upphållstillstånd kommer han att lämna mig en dag pga av detta??

kram

8 Lupin:

skriven

Godmorgon,
Dom ser väldigt sköna ut skorna du köpt, vitt är alltid fräscht. Bekväma skor är ju viktigt när man ska traska omkring som ni kommer att göra :)
Jag trodde ni skulle åka idag men läste ju sen lite noggrannare att det är på Tisdag..

Es, hur ska jag tänka när det gäller honom.., finns det chans till någonting och hur ser det närmsta tiden ut att utvecklas mellan oss?något intimt?
Kram :)

Svar: Det finns en möjlighet att det kan växa och bli mer men i så fall bör det ske ganska snart, kram :)
Esmaralda

9 Mimi:

skriven

Hej!

Nästan ingen sömn inatt. Oljuden fortsätter. Kan du inte känna in om de kommer hitta felet snart eller om det dröjer?? Tror att det har med vädertemperaturen ute att göra För oljuden är värst på nätterna och morgonen.

Kram

10 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg möjlighet under året 🙂 Ser du om jag ska träffa mannen med gott hjärta här i Sverige 🤔 eller i Bulgarien när vi reser dit du såg resa April Maj 🙂 Esmaralda ser du om min bror kommer träffa tjejen som är först i skolan snart eller tar det flera månader söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Jag ser inte när tiden som detta kommer ske, men det verkar vara på väg, kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Först Tack för svar igår ! Haha skönt att jag inte gjorde bort mig alltförmycket .:-)

Wow vilka skor med mycket sula bra dämpning ! Dom kommer du kunna ta dig runt Neapel utan att få ont i fötter ,knän och rygg <3

Att vara självisk .njanäe . Själviska människor utan empati för annat levande är inget för mig . Tycker det är för mycket ego nuförtiden där bara jag jag räknas.. ,men kan hålla med att man får inte utplåna sig själv för andra ! Man får inte glömma bort sitt eget mående och mål .

Söndagskram Anki med liten flock

Svar: Ja jag hoppas skorna ska vara bra ! Annars har jag sandalerna att ta till.Ja, det gäller att hålla sig lite inom ramarna.. inte vara beroende av andra men ta hänsyn till och respektera dem, kram :)
Esmaralda

12 Tjejen345 :

skriven

Godmorgon!

Har han mystankar om mig? Kram :)

13 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Nej ngn självutplåning kommer det inte bli i det här livet, absolut inte.

Har ngra liknande gymnstikskor, inhandlande på rea ett spontanköp, känns inte riktigt som om det är min modell pga höga sulan,lite traktordäckskänsla eller hur jag nu skall uttrycka mig, men har ju nu köpt de skall jag använda dem.

Hoppas eccosandalerna kommer till användning.

Vår i luften och idag blir det storstädning och nagelvård. Lång cykelutflykt och tanka energi.

Har planerat en träff med min vän imorgon och det hade verkligen piggat upp, ser du om det blir ett bra möte?

Kram


Svar: Jag är ju rätt kort i rocken, 159 cm så jag tänker att sulorna hjälper mig en bit upp från markytan :)Ja, ser ut att bli ett bra möte, kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Håller med dig Es o detta gäller nog alla åldrar. Det gäller att leva sitt eget liv o om man har nån vid sin sida jämka ihop dens liv med ditt OM det går, annars är det nog bäst att flyga ur boet själv o lämna den andra åt sitt öde ;). Den andra vuxna klarar sig nog, barnen måste tas omhand förstås.

Vad gäller att leva genom sina barnbarn har jag ingen erfarenhet av ännu ;). Lever genom mina barn gör jag inte o har svårt att tro att jag skulle leva genom mina barnbarn heller, eller? Ska väl aldrig säga aldrig ;). Beror väl på om jag har nåt liv i framtiden...

Skorna ser ju fräsiga ut Es. Nästan platåskor som är moderna nu, läste jag nånstans. Sandaler, min favoritsko. Blir säkert bra på resan med dom , om dom nya är bekväma...

Om planerna håller kommer äldsta barnet på besök idag o jag tänkte få till stånd en stroganoff o potatismos, får se hur det blir. Ingen snabbmat precis ;).

Det släpar efter gällande stegen, har varit lite trött efter veckans sjukstuga, precis som du sade Es. Får se hur det går idag...

Ha en bra dag!
Packa flitigt ;).
Kram Skorpan

Svar: Nej du har inte riktigt den personligheten att du skulle leva genom någon annan och det ska du vara stolt över !Låter som du har fina planer för dagen... kram :)
Esmaralda

15 Memme:

skriven

Jag har försökt börja dejta igen. Visst det finns de som visar lite intresse, ibland mycke, och den bara försvinner eller hör av sig mindre och mindre. Börjar tro att jag aldrig kommer vara i en relation igen. Har varit singel i 5 år nu. När kommer jag träffa någon igen?

16 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Snabb ja eller nej fråga 😁

Är Hira dräktig?
Dag 30 idag och har inte ens boat.

Kjam

17 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer oljuden att försvinna? Jag börjar tvivla. Tror att hyresvärden struntar i att hitta felet i allafall så verkar det så.

Kram

Svar: I så fall är det en korkad hyresvärd för ingen kan ju bo i detta oväsen.. varken du eller nya hyresgäster, jag tror man försöker hitta, kram :)
Esmaralda

18 Eliea:

skriven

Bra budskap <3
Och dina nya skor.. Kanske inte världens snyggaste men rätt fräsiga på sitt sätt ändå men tror det är bra du har ett par bekväma alternativ i packningen för de där pjäxorna kan nog bli jobbiga att dra runt apostlahästarna i.. ;D

Fråga..
Min gamla vän D som jag inte pratat med på flera månader, har hon sagt upp vår vänskap genom sin tystnad eller är det något jag behövt peta i för att få klarhet i?

Ha en fin dag :)

Svar: Ja, skitsnygga är inte skorna :)D verkar vilja ha sin egen tid och egen space just nu men jag ser inte varför, kram :)
Esmaralda

19 Solstjärnan:

skriven

Skorna var ju snygga!😊och ecco sandaler är ju bara bäst!😊

Jag är nog en höna mamma som gett massor o massor till mina barn o lagt mig i andra hand.Men i detta nu försöker jag tänka på mig o mina behov, önskemål och drömmar.Men det är inte så lätt.Viljan finns, verkligen men min otroliga trötthet gör att jag behöver vila o ta igen mig hela tiden...o då vill inte dygnets timmar och veckoslut räcka till.
Men försöker så gott jag kan.
Söker ju nytt jobb,för det jag har är stressade och oändligt och verkar inte bli bättre.Så hoppas verkligen att ett nytt,bra jobb dyker upp så fort som möjligt.
Es,tror du min trötthet kunde vara sömnapne eller är det min värk i kroppen som tröttar ut mig?

Så ja,ska ta mig ut i livet och ta för mig😊😊,för här måste börja hända mer saker o ting! 😊

Ha en bra söndag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Är man medveten om problemet så har man tagit första steget, och det har du !Red nu ut varför du är trött, och allt kommer bli lättare, kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon

Men jah tänker att det är väl lite så uppfostran är. Vi ska alltid tänka på andra, tänka på de som har det svårare och sånt. Vi ska alltid glädjas till alla andra för annars är man självisk. Under de senaste åren har jag svårt att vara glad för andras skull. Mest när det kommer tlll relationer och barn. Ja asså jag vet inte hur man tänker längre.

Jag försöker tänka på mig själv, leva i nuet och inte tänka på framtiden.. men det är ju ändå svårt.. det är svårt att veta hur man ska tänka i saker och jag blir helt ding i huvudet…

En fundering till kring J… Använder han sex för han inte vet hur han ska bete sig? Vi hade ju sjuk kemi.. nä jag försöker släppa tanken på honom men han är mitt förflutna och min första riktiga kärlek…

Idag blir det 1års kalas! Vet inte hur peppad jag är men det blir säkert trevligt…

Kram

Svar: Jadå, det blir ett bra kalas, ta på bästa humöret, kram :)
Esmaralda

21 Nyfiken :

skriven

Min kompis svärmor var hos ett medium. Det här mediet till henne att min kompis och hennes man kommer leva till de är över 90 år och kommer dö nära varandra. Är inte det olagligt att sia i död?

Svar: Jag vet inte om det direkt är olagligt... men man får inte skrämmas utan all spådom måste göras med lite fingertoppskänsla, kram :)
Esmaralda

22 Molly:

skriven

Min mamma är precis sådan och ger oss alla dåligt samvete genom att jämt säga att hon gjort allt för oss barn och inte tänkt på sig själv. Hon har också oroat sig för allt och sökt kontakt varje dag och det är som om man blivit kvävd. Hade varit en dröm om hon börjat tänka mer på sig själv och på att ha roligt. Kram

23 L:

skriven

Skorna är coola och moderna och går att ha till precis allt 😀👍☀️.

Nu är det snart dags att träffa mon vän igen. Blir vårt möte kul, fint och som jag önskar?

Kram L

Svar: Tack och ja, min tanke är ju också att de där skorna kan man ha till allt.... :)Kan bli ett bra möte men ha rimliga förväntningar, kram :)
Esmaralda

24 Kicki:

skriven

Jag håller med. Man vill ha en självständig mamma att se upp till. Min mamma brukar säga " efter allt jag gjort för dig och så är detta tacken" och jag ryser varje gång. Det blir väldigt dysfunktionellt. Kram och tack för att du belyser så tydligt.

Svar: Ja, sådana kommentarer är inte kul alls och genererar inget gott, kram :)
Esmaralda

25 Coolkid27:

skriven

Hej! Har han mystankar om oss? Kram :)

26 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag gillar dina nya skor och självisk ska man vara. Om man inte själv mår bra gör ingen annan det heller.

En tanka slog mig, kan det vara så att det är dags att återgå till nätdejtande eller kommer jag att träffa min man i det verkliga livet. Vad ser du?
Tack och kram!

Svar: Det an faktiskt bli vilket som, kram :)
Esmaralda

27 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Jaha då ska du ut o resa igen så mysigt önskar er en fin resa!

Vi var på Alcudia för nåt år sen och hade vårt barnbarn med extra kul och få se glädjen i hans ögon 😍🌴☀️💃🏽

Vi har ju inte samma Liv alla Es!!
Du har turen att ha din familj hos dig jättemycket precis vi hade. Men pga omständigheter ser tyvärr inte vårt Liv ut så längre!

Kan du förklara hur du menar att många lever ”genom sina barn”!?!? Förstår inte hur du menar faktiskt!!

Fråga
Jag hade en vacker men konstig dröm inatt. Vi var på en trevlig fest utan en massa alkohol o sånt. Alla pratade med någon o jag stod och lutade ryggen mot en husvägg. Då plötsligt från ingenstans kommer Artisten Danny Suzedo tittar mig in i ögonen o kysser mig länge o säger så vackra saker till mig. Så pratar vi med andra runt omkring då han spontan kysser mig igen! Ärligt jag blev verkligen förälskad i honom! Vad betyder detta? Jag har sambo barn o barnbarn! Och varför just han?
Hoppas du kan hjälpa mig tolka min dröm🙏🤗♥️

Kram o kärlek 💜

På tal om skorna nja…jag hade nog valt dina dyra Ecco sandaler skönare att gå i, om du frågar mig😊

Svar: Jo jag menar att man lever genom sina barn när man inte har fokus på sig själv och inte ser och tillgodoser sina egna behov.... visst ska man se sina barn också men det måste vara balans så man inte blir för mycket för barnen.Vilken härlig dröm du hade... men jag förstår att du tycker den var lite konstig.... att det just var Danny tror jag inte betyder något.. det kunde ha varit vem som helst... och det handlade mest om en insikt, att sådär kan det kännas ! Kram :)
Esmaralda

28 Jossan :

skriven

En fundering till kring J… Använder han sex för han inte vet hur han ska bete sig? Vi hade ju sjuk kemi.. nä jag försöker släppa tanken på honom men han är mitt förflutna och min första riktiga kärlek…

Svar: Han skulle nog kunna använda sex .. och du gör rätt i att släppa honom, kram :)
Esmaralda

29 Mercan :

skriven

Skorna är jätte fina Esmaralda 🙂 Du hade visat en gång bild på dina träningsskor Fila, de var jätte fina åckså tyckte jag söta Esmaralda 🤗 😍😊

Svar: Tack snälla :) Kram
Esmaralda

30 Skrållann:

skriven

Hej!
Skitsnygga skor, sådana vill jag också köpa;)
Jag lackade ur lite igår här hemma men märkte snabbt hur illa det lät och hur jag till och med fick på mig offerkoftan, otroligt barnsligt av mig och jag ska försöka undvika att det händer igen.
Var hos grannarna igår kväll. De är betydligt äldre än oss men jösses vilken fest det blev, så trevligt.
Dottern skulle suttit hemma hela kvällen då vännen var på fest men plötsligt hörde han av sig och ville hon skulle komma till honom då han lämnat festen tidigt. Hon blev överlycklig och jag hoppas att även han blev lycklig av att träffa henne?!
Imorgon börjar jag min praktik. Ser det ut att bli en bra period och är det något särskilt att tänka på?

Kram❤️

Svar: Jag bara älskar när människor har självinsikt ! Alla bär vi oss eländigt åt ibland, så är det att vara människa, men att ha förmåga att se sin egen del i det hela och ta ansvar för sitt beteende, det är det långt ifrån alla som kan ! Gå till praktiken med ett positivt innelag, det kommer påverka på ett bra sätt och det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

31 Naturvän:

skriven

Hej!

Tackar för uppmuntrande svar och huvudsaken skorna passar och är bekväma! Så tänker jag, speciellt när man skall traska runt och turista.

Härligt med Italien, jag skall dit på min kryssning senare i vår och jag reser redan dit i tanken. Italien är det land i världen som ligger mig nästan lika varmt om hjärtat som Sverige, Danmark och Tyskland. Beror väl på tidigare inkarnationer? Vad annars? Språket är så otroligt vackert!!!

Kram

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ska kanske byta mitt alias till Självisk då ;). Med stora bokstäver..
Kram Skorpan

Svar: "skratt" :)
Esmaralda

33 Misscool:

skriven

Hej Es! Hoppas allt är bra, han gillar mig men hur får jag han att känna sig, hur påverkar jag honom när han är runt omkring mig? Påverkar jag hans kropp för det verkar så? Är det även när jag inte är runt omkring han och när han tänker på mig? Ha en fin dag! + skorna är snygga, sånt är trendigt just nu :)

Svar: Jag ser ju bara att han gillar dig, inga detaljer kring detta, kram :)
Esmaralda

34 AnnaK:

skriven

Snygga tycker jag, passar dig 😊

Nä, nog ska man ta för sig och leva för sin egen skull. Får panik ibland när jag tänjer på hur kort livet är och att jag sitter fast i mitt vacum. Och det är ingens fel annat än mitt. Hur svårt ska det vara egentligen. Vill ju också vara glad och må bra.

Min dotter tror själv att hon har add och det har fått mig börja fundera om inte jag också har det. Kan det vara så? Mycket stämmer.

Kram 🤗

Svar: Du kanske inte skulle få diagnos men alla ligger vi närmare en diagnos än en annan, kram :)
Esmaralda

35 Mickis:

skriven

Helt rätt! Nu är ju jag 42 och faller inte in i den kategogrin men självständig är jag och kanske lite för :) Tror att det är lite skrämmande ibland framförallt för det manliga släktet :) Hur mår min soulmate? Har han börjat få vårkänslor och letar efter mig? :)

Fräscha skor så kör på dem och med den sulan så kommer du att växa några centimeter :) Jag som är 176 hade blivit över 180 och har alltid fått höra att det är så snyggt att vara lång men jag tycker att det är gulligt och nätt att vara kort.

Nattligt besök av F efter att jag innan jag somnade sa att jag saknar hennes besök och det hörde hon minsann :) Drömde om jobb och en bäbis och vet inte vad det betyder ... hmmmm..

Söndag. Veckans tråkigaste dag och söndagssysslor samt långpromenad står på schemat. Kram

Svar: Ja, han håller hela tiden ögonen öppna !Jag behöver lite växande med mina 159 cm så på det sättet bör skorna vara bra.
F kommer då och då och är med dig fullt ut.. så härligt !
Kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Es, kommer du att blogga under resan? Hoppas det... Italien är så fint,nån dag ska jag dit ;).
Kram Skorpan

Svar: Jodå, tanken är att jag kommer blogga men kanske inte besvara så mycket frågor .. för det lär jag inte ha riktigt tid med... kram :)
Esmaralda

37 Shirin :

skriven

Hej Ez!

Var ett tag sen jag var inne här, haft mycket på gång men kul att läsa ikapp alla inlägg :)

Får du till dig något om mitt kärleksliv den närmaste tiden? Ett budskap eller något att hålla utkik för elle vad som helst?


Trevlig söndag ❤️

Svar: Ha ögonen med dig... flirta när du känner att det är läge.... kram :)
Esmaralda

38 LottaS:

skriven

Själv har jag båtar till fötter och har hela livet avundats folk med små fötter, ser prima ut!
Paris över påsk då för oss, strejker och drama, klarar vi oss undan kaos? Någon varning nu?

Svar: Härligt att fira påsk i Paris... jag tror nog ni ska klara er undan värsta kaoset, kram :)
Esmaralda

39 .:

skriven

Hej Es!

Jag tycker om skorna. Jag skulle absolut kunna tänka mig ett par likadana :)

Jag känner mig hemsk. Jag vill inte träffa honom och visar därför inget intresse. Utan försöker få vår fika att rinna ut i sanden, det är inte så schysst va... Eller kan jag göra så? Egentligen finns det väl ingen riktig anledning till att jag inte vill träffa honom, mer än att det är 15 år emellan oss. Samtidigt känns det som att nu när det äntligen är någon som visar sitt intresse då avisar jag. Tänk om det aldrig kommer någon annan som vill ha mig. Tänk om jag alltid kommer att få leva själv.

Svar: Nej nej nej, inte kommer du leva ditt liv ensamHar du inget intresse för en kille då är saken klar och du ska inte träffa honom.. kanske du ska vara lite tydligare gentemot honom. Den som du vill träffa och vill vara med, han kommer :) kram
Esmaralda

40 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad snygga skor! Men att går runt i dom kanske blir jobbigt då de ser lite höga ut. Jag hoppas du inte får ont i fötterna. Har du gått i dom tidigare? Att gå i dom på resan ökar inte de risken att man får ont i fötterna? Är de dom ända du har så får de väl duga, men var rädd om dig och dina fötter! 💕

Jag har två frågor idag som jag hoppas får svar på innan jag lutar mig tillbaka och väntar på att jag ska möta min soulmate:
1. Vad kommer min familj tycka om förlovningsfesten, kul eller överdrivet?
2. Kommer de bli några problem mellan min soulmate och mig i början då vi har växt upp i två olika kulturer??
Kram Zoey 💕

Svar: Jag kommer ha med mig mina gamla fula och bekväma ecco sandaler också.. just in case :)En gång hade jag splitternya spetsiga och klackade boots när jag for till New York och det slutade med att jag gick med blödande skoskav i strumpsock i december !

Jag ser inte de detaljer du frågar efter... tyvärr... kram :)
Esmaralda

41 Louise:

skriven

Just nu avskyr jag mitt jobb..inte förskolan inte barnen knte mina kollegor utan min tjänst. Jag vet inte riktigt om det bara var riktat mot mig eller hela arbetslaget. Jag är ju resurs och ska vara i närheten av honom hela tiden. Det är tufft och jag vill heller inte kväva ungen genom att förfölja honom. Att stå nära och försöka hindra konflikter.
I torsdags var det föräldramedverkan medan personalen(intde jag) hade APT. Min resurs kastade en pinne på ett annat barn och jag förklarade för min resurs att det är jättefarligt. Blev ju ett ramaskri bland föräldrarna. Jag var enda ordinarie personalen ute och skulle även informera andra föräldrar om saker vid hämtning(andra ute var min kollegas son och en förälder). Jag är livrädd att bli av med jobbet efter detta. Det är drygt 4,5 månad kvar tills min tjänst upphör och jag söker jobb för fullt.
Andra saken är att jag upptäckte snyltgäster i mitt hår igår.🤮 vi uppmanade föräldrarna att luskamma sina barn. Tror att många inte gjorde det så hela eftermiddagen gick åt att luskamma mig. Så jäkla äckligt. Det är föräldrarnas sketna ansvar att luskamma sina barn. Det är första gången jag fått löss. Äckliga kryp.

Idag ska jag städa här och åka och köpa en ny dammsugare och tvätta.

Finns det någon risk att jag blir av med jobbet? Vet inte hur omtyckt jag är av de andra föräldrarna. Men just nu känner jag för att säga upp mig. Jag vet att en förälder känner sig trygg med mig.
Kanske borde jag satsa på musik och teater istället.

Ha en fin söndag och tacksam för svar. Kram

Svar: Oavsett var man jobbar och hur duktig man är så blir det lite fel ibland... det får man räkna med !Gör det inte större än det var. Du är duktig på jobb !
Löss däremot, fy tusan så räligt !
Andas ut och ta nya tag och initiera gärna själv att ta upp samtal med kollegorna om det som hände.. kram :)
Esmaralda

42 Rebban:

skriven

Supersnygga skor och ser dessutom bekväma ut. Hade lätt använt dom i synnerhet om man ska gå en del.

Vilken härlig resa ni kommer ha. Visst var det Neapel eller Rom? Jag längtar så efter årets resa (or) och det är så kul att de lite större bonusbarnen nu verkar uppskatta resandet.

Kram

Svar: Det blir till Neapel denna gång !Själv kommer du snart ha en jättefin resa, kram :)
Esmaralda

43 Sessan:

skriven

Nej den typen hoppas jag inte kommer tillbaka.
Den där lite beskäftiga som gav alla dåligt samvete.
Men för de flesta var det kärt besvär får man hoppas.

Själv hör jag till dem som tycker att livet är lite tråkigare efter att barnen växt upp.
Men jag är glad iaf att de tycker att vi har fin kontakt och vill umgås o göra saker i den mån de hinner.

Tråkigt är att det jag drömde om då att få tid att göra, knappt funkar idag eftersom kroppen strejkar.
Men man får vara glad åt det lilla.





Svar: Jag kan också tycka det är lite trist ibland att enbart ha vuxna barn... saknar ibland att leka och busa :)En kropp som inte är ok är inget kul, jag vet ju hur det är, men man gör det man kan och ibland får man pressa sig själv en aning.. kram :)
Esmaralda

44 Jeanette :

skriven

Skorna är supersnygga, min stil 😊

I morgon börjar jag på nya jobbet som jag blev omplacerad till pga mina skador i kroppen. Känns spännande och nervöst eftersom flera slutat pga stress.

Ha det bäst ❤️

Svar: Ha positivt fokus och chansen är god att det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

45 Camilla:

skriven

Jag är också en kortis, 164 cm.
Satt ner foten till väninnan med cancer nu,då hon utnyttjar och tar mej för givet att jag ska handla nästan varje dag, och följa med henne på läkarbesök. Har hjälpt henne sedan i höstas, men inget tack. Ringer mej på fyllan och är otrevlig. Ser inte ut som hon kommer att bli frisk igen, så nu får andra ta över.
Må så gott.
Kram

Svar: Man orkar bara till en viss gräns och jag tror att väninnan inte orkar med sig själv heller och det går överstyr... kram :)
Esmaralda

46 Äldre backpacker :

skriven

Halloj Es!

Fräsiga skor i mitt tycke :D

Någon detalj eller två som kommer till dig kring resan till östra Afrika?

Det börjar närma sig bokning. Glädje, pirr och nervositet..

Goaste söndagskramen 💖


Svar: En bra planering är viktigt men det har du... det kommer bli en spännande och upplevelserik resa.. allt ser positivt ut.. och de issues som uppstår kan det lätt hantera...kram :)
Esmaralda

47 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Jag lever för mej själv i dagsläget men vägen dit har inte varit lätt då jag levde för min familj innan vilket höll på att ta livet av mej! Det är viktigt att må bra och hitta balansen mellan att leva för sej själv och leva för andra.
Skorna…skitsnygga!!! Dom passar ju till allt, men skönt att landa emellanåt i ett par bekväma eccoskor.
Önskar er en riktigt trevlig resa och njut av Italiens sköna land🤩
Mina funderingar idag landar hos mannen som kommer till mitt jobb med jämna mellanrum. Vi har haft lite konversation via nätet. Kommer han föreslå en fika eller hoppas jag för mycket? Han är bara så Wao-snygg o varför skulle han se mej liksom…?
Ha en härligt skön söndag o lycka till med packningen🥰

Svar: Exakt, balansen är A och O !Mannen tycker att du är attraktiv och chansen är god att han kommer med ett förslag, kram :)
Esmaralda

48 Bumbi:

skriven

Schyssta dojjor😎
Jag undrar som flundran om A tänkt nått på moi sedan han försvann?
Bör ha raderat mitt nummer & bilder då han inte gilla mitt yttre.

Önskar er en fin vistelse i vackra Italien🌼💕

Svar: En och annan tanke har han tänkt.. men ser ingenting seriöst i tänket.... tack & kram :)
Esmaralda

49 Anki:

skriven

Hej Igen Es
Idag tog Mira och jag en lång promenad . Vi gick Moses favoritstig "vildsvinsstigen" för att hylla Moses som fyller 8 år idag <3
Jag är så glad att det gick att gå där. det var framkomligt och den mjuka mosstigen var omringad av vildsvins bök och jag vet att Moses hade älskat springa där idag .
Kanske har jag gått liite för långt idag för min vadskada men vad gör det . Det gjorde gott i själen och jag fick gråta ut och kunde se Moses glädjeskutt bland mossbelagda stock o sten .

Kram Anki med liten flock

Svar: Massa grattis till Moses var med er på sin födelsedagspromenad !Kram på er allesammans :)
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet väl jag är inte man utan en kvinna. Det är sällan händer att jag märks det finns en del behandla mig som man eller en killen. Beror på hur dom kommunicera med mig. Varför är det så?

Jag vet väl jag är kvinna och jag har en fina bemötande mot flera men ändå det förvirrar vissa. Varför?

Ha det bra

51 Soffan:

skriven

Två tummar till ämnet!
Jobbar på med detta..
Växer in i mkt nytt.
Fråga finns idag!
Har kvar en del bearbetning men därefter är planen att sticka ut i världen. Nu vet jag även lite mer vart. Ser det ut att bli bra, någon bild eller känsla som kommer till dig? Hoppas känslan leder mig rätt i detta :)

Kramis❣️


Svar: Härligt att vara inne i utveckling och personligt växande !Du har jättebra planer så lira till din intuition och lev de drömmarna du har.. kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

52 Mickis:

skriven

Du kan få några centimeter ifrån mig :) Och tur att du inte går ner i spagat när du skakar dina lurviga :) Hans lår var helt svar efter blödningen!

Naaaaw han längtar efter mig då :) Jag kanske måste komma ur min vinter mundering för att han skall kunna lägga märke till mig för inte är man vacker nu precis :) Någon detalj om vårat möte?

F är så gooo! Hoppas att hon har det bra där i Alltet och pysslar med kreativa saker som var hennes grej. Vet att hon (och resten ) kommer sitta på första paket och le när bra saker händer mig :) Kram

Svar: Ja, ryska syster råkade gå ner i spagat på det nytvättade köksgolvet och fick ta sig till akuten med hemska smärtor.... helt blåsvart blev hon så jag vet hur det kan se ut ! Ja, de dina i Alltet kommer verkligen att heja på dej....de gör allt de kan redan såväl de två som fyrbenta :) Kram
Esmaralda

53 Mickis:

skriven

SVART!

54 Smulan :

skriven

Väntar på en offert från en firma som känns bra inför badrumsrenoveringen.
Känner du av något om denna firma eller ska vi ta nån annan

55 <3:

skriven

Vilken party kväll det blev igår 🥳.
Tror du jag kommer få tillbaka mössan jag fick i present ? Känner mig så dum idag att jag inte höll reda på presenten.
Kram

Svar: God chans att den kommer tillbaka till dig, kram :)
Esmaralda

56 Bjork:

skriven

Hej kommer ja få ha tjejmiddag snart?

Kram

Svar: Ja, det tror jag allt ,kram :)
Esmaralda

57 Skorpan:

skriven

Tack, bra att veta Es för en som inte kan leva utan denna blogg. Jösses så hemskt...
Kram Skorpan

Svar: :)
Esmaralda

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du berätta för mig att varför kommder fyra barn typ tonåringar till mig när jag äter mjukglass med bägare i stan. Fråga hur jag mår och jag sagt jag är vuxen. Jag vill inte väl har gör med dom och det angår mig inte ens.

Har dom konstigt tankar om mig?

Ha det bra

Svar: Du drog till dig deras intresse... kanske var det något du gjorde eller sade... men jag ser ingenting illvilligt eller ont från ungdomarna.. kram :)
Esmaralda

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet du varför fyra barn kommer till mig och vill få sällskap med mig när jag äter mjukglass. Det gav mig en dåligt känslan. Jag hoppas väl jag gjorde rätt att undvika dom. Jag ska ihågkomna att jag är bra människan och folk gillar mig men det finns konstigt människor som vill något om mig.

Vad vill dom fyra barn om mig? Det är väldigt konstigt och skum känslan.

Varför händer det?

Ha det bra

60 A:

skriven

Skulle barnkliniken passa mig?

Kram!

61 Mickis:

skriven

Omg!!! Det måste ha gjort så jävla ont! Minns när jag var på intensiven och lämnade av en patient och pratade lite med personalen om det galnaste de varit med om och en berättade om en patient som stoppat upp en leksaks tax i trä i märket Brio i rumpan och delar stack ut :) :) Gud så man skrattat åt saker på jobbet och hoppas på många skratt framöver för utan humor så trivs jag icke :)

Ja gänget är bäst!!!! :) Kram

Svar: Ha ha ha, Briotax i ändalykten... man får nog vara med om en hel del på både akuten och intensiven !! Kram :)
Esmaralda

62 Rebecca:

skriven

Jag hoppas du kan ge mig lite klarthet, för jag har så svårt att släppa och gå vidare..

Mitt ex, som jag hade väldigt starka känslor fö, gjorde slut med mig för 2 år sedan.

Han återkommer ibland och hör av sig. Då är han flirtig blandat med vänskaplig och kan säga saker som "du har så fina tänder" eller "köpte en pizza som hette Rebecca för det påminde om dig" eller "tänkte på dig när jag såg det här" eller "du har ett så fint hjärta Rebecca" "jag tänkte på dig och log"

Jag har sagt att jag inte vill vara vän bara, att jag inte vill se honom med någon annan samt nu senast att jag förtjänar mer än hans in och ut beteende, att han inte kan höra av sig sådär, att jag inte har ett hjärta av sten.

Dock återkommer han alltid ändå. Varför? Jag förstår verkligen inte. Om han inte vill något mer med mig, varför håller han på. Jag lyckas inte blocka helt för jag har fortf känslor och det känns väldigt svårt för mig.

Svar: Han återkommer för att få den bekräftelse som du ger honom.... nu får du sätta ner foten tydligt och bryta kontakten helt, annars gör du bara illa dig själv, kram :)
Esmaralda

63 Ghostwriter :

skriven

Jag fick ett volontärjobb som jag velat ha i MÅNGA år. Det som fick mig tveksam var att de begär (!) att volontärer som sliter och jobbar (hjälper) gratis ska betala en avgift närmare 300 kr per år. Betalar man inte får man inte ställa upp heller.

Det jag undrar är då.
Kommer detta uppdrag hjälpa mig att komma in på tex andra uppdragsformer? (Ex. SOS alarm operatör) annars känner jag att det känns fel att behöva betala för att ställa upp när de finns gratis plattformar där ute.


Älskar dina peppande inlägg. Tack!

Kram

Svar: Nja, tveksamt hur det kommer hjälpa dig men å andra sidan är alla erfarenheter just erfarenheter... ring upp de som anställer SOS operatörer och fråga om detta volontärarbete kan ses som en fjäder i hatten... kram :)
Esmaralda

64 Till Nyfiken 21 :

skriven

Nä olagligt är det ju inte om det inte gäller ett hot. Möjligtvis ville just det mediumet kanske bara påpeka att dem kommer bli gamla och tillsammans. Lite som när Ezmeralda sagt att jag kommer bli en gammal dam. När jag hela livet trott att jag kommer dö alldeles för ung.
Sedan är de väl rätt att man inte säger exakt ålder, skräms eller så. Även om kunden frågar. Eller vad en kommer dö utav.




Ghostwriter

Svar: Håller helt med !
Esmaralda

65 Mimi:

skriven

Hej!

Har du ingen aning alls om hur länge det kan ta innan oljuden upphör?? Är bara så orolig att det kommer att dröja länge till. Är så trött och less på allt.

Kram

66 Anonym :

skriven

Nu ångrar jag lite att jag tryckte gilla på hens sida.. kommer hen gilla tillbaks? Har jag gjort bort mig nu..? 🙄
Kram

67 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det bättre ut för mig och min sambo om vi skulle gå isär?
Kram

68 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har jag någon chans att få lägenheten?
Ser du någon förändring för mig?
Kram

69 Emma:

skriven

Jag blev bjuden på en fest nu lördag hos min vän P, hur går det?

70 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur många år det tar 😀 du såg hus åckså för min bror 😔 Esmaralda du såg möjlighet att det blir något från euro jackpott 2024 😆 😆 😆 ser du om det blir under början av året eller slutet 😊

71 Mercan :

skriven

Esmaralda jag shöpte Holly Whyte byxa från lindex till min mor och hon tyckte om den😂😂😂😎😎😎tack Esmaralda 😔 det blev som du såg 😊 ♥️ 🤗 😘 ❤️

72 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du mig nästa år eller under året att jag går till sysslan 🤗 du såg att det blir så och sa att det blir lyft för mig, vad menade du med det söta Esmaralda, menade du förhöjning i pengarna 😎😎😎😂😂😂

Svar: Har du en syssla att gå till som du trivs med så påverkar det dig psykiskt på ett bra sätt... du mår väl... du får nya vänner.... kram :)
Esmaralda

73 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har jag någon chans att få lägenheten?
Ser du någon förändring för mig?
Kram

Svar: Får du inte den lägenheten så kommer en annan, kram :)
Esmaralda

74 A:

skriven

Hoppas ni får en fin resa!

Jag har precis gått klart en ledarutbildning i fotboll och har fått nått så fint som Uefa licens. Men har svårt för en instruktör, han säger sällan nått positivt till mig eller någon annan deltagare så vet inte om de tyckte man skulle bli godkänd. Jag gick denna mycket för att utmana mig själv då jag tycker det är jobbigt med såna situationer. Prata o diskutera i grupp o leda ett främmande lag o bli bedömd för det. Men krigat mig igenom 5st heldagar o x antal timmar med hemuppgifter.
Umgåtts nära den andra ledaren i laget nu under en lång tid. Han är pappa till min sons bästa kompis.
Han är en väldigt snäll o trevlig person. Ser alla o är väldigt social o omtänksam. Charmig.
Tror jag börjat få lite fel känslor för honom. Han är fin att titta på 🫣 vet att det är fel men önskar själv att man träffar en sån person en vacker dag!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: