Dag 1

Ja jäklar vad slitigt det var att stiga upp  och ge sig iväg klockan  01.30  och jag hade ju förstås inte sovit en blund.
 
Resan gick bra... lite strul med incheckningen online och sånt som kan strula 
 det strulade men ingenting värre än att det snabbt redde ut sig.
 
 
På Kastrup var det väldigt folktomt.
Det var typ vi,  för ovanlighetens skull.
 
 
Vi flög till Munchen och hade ett par timmars väntetid på nästa flyg och passade på att käka lite frukost.
 
På väg från Munchen till Neapel !!
 
Hotellägaren hade talat om för oss att vi ska inte betala mer än max 30 euro för taxi från flyget till hotellet  men chauffören  ville inte ge oss fixed pris.
Då gick ju jag igång,  en är inte att leka med  när sömbristen gör sig gällande 😂
 
Det slutade med ett fixed pris i alla fall... 28 Euro ville han ha  till sist och fick 30... jag var bara så tacksam att komma fram levande.... herreduminmildeskapare  vilken trafik och vilken vansinnessköring !!
 
//Underbara Umberto//
 
 Vi hamnade i värsta slummen... och ja, det är riktigt illa.
MEN det glömde vi snabbt när Umberto som äger hotellet tog emot oss
 
Han bjöd på öl och kakor och juice till  Ozzy och han berättade allt om sin stad Napoli !
 
Vi fick kartor och hur mycket tips som helst och man pratade ju med honom som om vi var på besök personigen till honom !  
En underbar man !
 
Tyvärr måste jag säga till er singlar att han är gift, lyckligt gift dessutom.
 
Rummet var stort och luftigt, rent och fräscht och mer kan man inte önska sig.
 
 En bricka med gott väntade på oss på Umbertos kontor !
 
 
Maradona i naturlig storlek är hjälten här i huset !
 
 
 
Den ruffiga omgivningen sett från balkomgen.. den bryr man sig liksom inte om.
 
 
Man kan ju tänka att i sådant här område kan ske både det ena och det andra... men det är ingenting som jag funderar över.. det gör faktiskt ingen av oss
 
 
Vi vilade en stund och sen gav vi oss ut på stan... och Ozzy var så pass tagen av stunden att han kunde tänka sig att äta seafood... grabben som annars mest vill ha hamburgare och pizza !
Och det visade sig att seafood var okey... inte det bästa.. men det gick ner !
 
 
Och mitt i de eländiga omgivningarna  finns PORTEN till fantastiska hotellet.. eller Bed & breakfast... det är nånting mitt emellan.. och vi fick nyckel till porten o  nyckel till den privata hissen... jag stolpade mig över  en gallergång på sjunde våningen där man såg rakt igenom.....  sen tog oss en redig virre och jag som tänkt sova middag  glömde helt bort detta !
 
Det blev promenader i den hysteriska trafiken.. och jag kände mig lite som hemma eftersom det påminner om de ruffigaste kvarteren i New York !!
 
En natts god sömn och idag ska vi göra stan ordentligt.
 
Kram & kärlek 💖
 
P.s. Hinner nog inte besvara så mycket frågor idag... vi åker ju hem redan på söndag och vill ju vika dessa dagar åt upplevelse och det tror jag ni förstår :)  
 
 
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Bra att ni har kommit vägen fram o en resa utan strul är väl ingen resa ;).

Omgivningen ser minst sagt intressant ut o det är väl som det ska vara. Ni är ju därför att uppleva Neapel.

Njut o ha det så gott!
Umberto får vara lyckligt gift fortsättningsvis ;)...

Är det varmt där? Sommarvarmt?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tack :) Här är närmare 20 grader så idag blir det sandalerna på !! Kram :)
Esmaralda

2 Mercan :

skriven

Ha det så roligt underbart tillsammans med barnbarnet och maken söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

3 A:

skriven

Mysigt ändå! Ser fram emot många bilder 😃 trevlig vistelse!

Svar: Tack :)
Esmaralda

4 Agnes:

skriven

Ytterst pittoreskt, som det kallas!
Ha det så gott o trevlig vistelse!

Stora kramen, Everyhopa! ;0}

*Jag har fått en liten kompis som blir rastad utanför där jag jobbar. En terrier-någonting-ras som vattnar företagets buskar o nu bestämt sig för att jag inte går att äta! Supersöt!*

Svar: Ja, pittoreskt är ordet !! Kram :)
Esmaralda

5 Mercan :

skriven

Underbart att ni är frame Esmaralda 🤗 Esmaralda du behöver inte svara på min fråga om du inte har tid 😊Esmaralda jag drömde att jag min ID kort och Nordea kort blir storna där jag var i något nedre våningen och lemnat plånboken på golvet och finns mäniskor där som sysslar med eget, jag ser min toma plånbok från högre våningen där jag ska läsa bok, men en kvinna beskriver sedan till mig hur denna som stulit ser ut att hon är med syckel åckså, sedan jag går och till att säga detta till min syster och spärra korten men på vägen ser jag kvinnan sum stulit mina kort, jag håller henne fast och vaknar, vad kan det betyda Esmaralda 🤔 ha det så roligt söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

6 Vallmofrun:

skriven

Godmorgon! ☕🍃Det kan finnas skönhet i det fula också, hoppas att dina snygga skor även är sköna att promenera i 🥰

Svar: I dag blir det att ha sandalerna på... gamla, slitna och alldeles underbara, kram :)
Esmaralda

7 Solstjärnan:

skriven

Intressant att få höra hur ni har det😊
Ni ska ha en bra resa och ta hand om er.
Bra att din man har dig! Damen med krut i som fixade taxi skjutsen 😊.Man får vara bestämd och komma till ett deal annars som sagt kan det bli mycket dyrt.

Det var som...att Umberto var upptagen..tur du skrev det för jag var ju nästan halvvägs på väg till flygfältet redan för att resa dit..
Så nu det blir att istället vänta på att min SM dyker upp 😊

Ta hand om Ozzy ! Jag vet ju att han tar hand om er! Med idéer och förslag på vad ni kan göra osv😊

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Japp hade han varit ledig så hade du minsann fått fara hit i flygande fläng, kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Njut av resan Es.
Kan du se vart mössan är ? Är den ändå på restaurangen? Taxi ? Hoppas den kommer tillbaka till mig. Så ledsen att jag tappade bort presenten.
Kram

9 W:

skriven

Bloggen kan vänta ju.

Klart ni ska göra stan ordentligt och ha det gott på alla vis.

Kram

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

10 Eliea:

skriven

Tipsar om denna kanal/klipp med tanke på resmålet..;

Peter Santenello
Inside Italy’s Craziest City - Naples 🇮🇹
https://www.youtube.com/watch?v=tputumCLnpM

Ha en fortsatt fin och trevlig vecka! <3

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow så genuint härligt det ser ut !!! Inte tillrättalagt turistigt utan rejält Neapelanskt
Underbart !

Du ska INTE svara på frågor Du är på semester !
Basta !
Jag är så tacksam över att du delar med dig av bilder från resan . Tack <3

Njut nu av din vistelse med make och Ozzy .

Kram Anki med liten flock

Svar: Tack, trevliga kommentarer svarar jag så gärna på men övriga frågor få vänta tills jag kommer hem igen :)Ja, vi har verkligen hamnat på en genuin plats, kram :)
Esmaralda

12 Mercan :

skriven

Esmaralda måste jag vara försiktig för jag drömde att mitt ID kort och Nordea kort blir stulna från plånboken 🤔ha det så roligt 😎😎😎😂😂😂

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker det är intressant med italien. Jag är mer nyfiken på hur mat är där. Kan du berätta lite om det när du smakar på något typ dessert eller vad som helst.

Vill gärna höra detaljer om den staden som du är där nu. Finns det spännande situationen där som du kan dela med?



Ha det bra

Svar: Absolut, det ska jag jag tänka, kram :)
Esmaralda

14 AnnaK:

skriven

Såg väldans charmigt ut 😊 Ha en fin vistelse!

Kram 🤗

Svar: Tack :)
Esmaralda

15 Rebecca:

skriven

Ha det så mysigt :)

Förstår att du inte svarar på så mycket frågor idag men chanser ändå, kommer min operation imorgon gå bra?

16 Mimi:

skriven

Hej!

Oj! Vad härligt ni har det. Jag är avundsjuk. Här stter jag i oljudet. Önskar att du kunde se ett datum ( nummer) när oljuden är över?

Kram

17 Skytten 1:

skriven

Ser ut att vara en intressant stad, ha det så bra på resan.

Svar: Tack :)
Esmaralda

18 Yvonne gammal kund :

skriven

Ta hand om dig Esmaralda och njuuut!

Ha det så bra!

Kram.

Yvonne

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

19 Lina:

skriven

Njut och må gott på resan 😊❤️

Svar: Tack :)
Esmaralda

20 Helena Ir :

skriven

Härligt, fortsätt och njut!

Svar: Tack :)
Esmaralda

21 Mickis:

skriven

Självklart förstår vi! Nu ska ni ju ha det så himla skoj och uppleva massa :) Ozzy är ju så stor! Hur gammal är han? Hemskt att gå upp kl 01.30 men skönt att resan ändå gick bra och härlig man på hotellet :)

Här har det inte heller blivit mycket sömn. Väcks i ottan då nya grannvillan som fortfarande byggs borrar bergvärme och det låter något förjälvligt!! Har även fått veta att min älskade sjukgymnast har malignt melanom och de har karvat bort delar av underarmen. Gjorde mig ledsen att höra. Ingen framgång på jobbfronten och det sliter. Killen på W varken läste eller svarade på och jag förstår vad du menar. Bara sån kontrast från hur öppen han är när vi ses så hängde inte riktigt med. Kanske han tänker ändå. Jag vill ju inget med honom utan bara med min spulmate men man blev ju lite nyfiken på själva grejjen när någon verkar gilla en. Blir att handla mer på ICA framöver :)

Ät pizza ifrån mig och njuut :) Kram

Svar: Ozzy är 13 år nu... tiden bara rinner iväg !Kram :)
Esmaralda

22 Jen(2):

skriven

Ser underbar ut! Även det ruffiga området. Kanske särskilt dessa kontraster som berör och skapar minnen tänker jag. Så länge människorna och miljön inte känns hotfull så bara njut av alla nya intryck och upplevelser 💞

Svar: Det är ruffigt men varken obehagligt eller hotfullt.. helt underbart.. kram :)
Esmaralda

23 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tanken slog mig just att jag har trott att Neapel är ett land. =/ Vilken tur att du flaxar och far titt som tätt världen över så jag får lite bättre koll på geografin ;D Ser fram mot att få vara med på ett hörn när ni utforskar staden Neapel i landet Italien :)
Vare sig folk förstår eller inte så var självisk utan dåligt samvete och rå om Ozzy lite extra.

Kramar från mig o Igge 🐈‍⬛

Svar: Ja, det är så roligt att resa med Ozzy, en klok liten kille och med samma knäppa humor som sin mormor :) Kram
Esmaralda

24 Cami:

skriven

Italien är ett fantastiskt land.
Bara njut😎 ☀️
Tusen tack för att vi får följa med på eran resa🤗 Sista delen av denna vecka , blir den bättre än den första delen?


Svar: Tack, ja här njuts verkligen :) Fullt ut, kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Vad är det med A just nu. Han ältade på i flera timmar på messenger igår. Varför släpper han inte bara taget om mig och allt och går vidare ? Han var på weekend grabbresa i helgen och ändå hör han av sig konstant.
Han vill inte ses men ändå ska han ha kontakt. Börjar bli less på allt igen och jag/vi komma vidare så det känns bra med eller utan varandra i livet.
Kul att Ozzt ville prova skaldjur. Det är ju så gott.
Kram

26 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Vad roligt få ta del av de fina bilderna och era upplevelser. Njut av sommarvärmen!

Undrar hur pizzan smakar i Neapel, den härstammar väl därifrån om jag förstått rätt.

Är där mkt "anlig aktivitet", jag får lite rysningar.

Kram !

Svar: Jag åt Pizza när jag var i norra Italien och jag som inte är pizzafantast tyckte den var jättegod... få se om den är lik bra här :)Här är mycket andlig aktivitet men jag försöker ignorera och vill bara ha en världslig semester denna gång,, kram :)
Esmaralda

27 Tjejen345 :

skriven

Hej! Tyckte han att jag var fin idag? Gjorde en liten förändring ☺️

28 Emilia🌸:

skriven

Grabbarna grus och så du bästa Ez på nya äventyr😁😁 Vet du hur många resor du varit på totalt genom åren?

Vad händer inom M bär han tänker på mej?
Bubblar o pirrar det lite?😋

Måånga kramar o ta vara på fina Italien🌻


Svar: Nej jag har faktiskt inte räknat men det brukar bli ett par tre stycken om året.... kram :)
Esmaralda

29 Lotta S:

skriven

Har du sett "Min fantastiska väninna"? De for ju ut till kusten och Ischia för att bada och slippa själva Neapel.

Svar: Ha ha ha, ja somliga tycker det är värre än Bronx här men jag har ju ingenting emot Bronx, så för mig funkar det alldeles utmärkt :) Kram
Esmaralda

30 Mimmi K:

skriven

Ha en underbar resa!

Kram :-)

Svar: Tack :)
Esmaralda

31 Lotta S:

skriven

Lite som Mongkok till skillnad från Hong Kong Island: mitt bland vanligt folk!

32 Månskenet:

skriven

Njuuut! 🥰

33 Mickis:

skriven

Herregud! Missade att du inte svarar på frågor förrän du kommer hem igen. Förlåt! :) Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: