Dag 4

I går morse blev det sovmorgon... inga tider att hålla reda på och det passade särskilt Ozzy väldigt bra.
 
Men framemot 9 snåret väckte vi honom i alla fall... för att hinna  dagen !
 
Han älskar frukostarna här och i morse åt han tre croissanter som han petade nutella i,  två rejäla yoghurt, flera skivor färsk ananas, en  munk och en banan... därtill  jouice och te med honung !
 
 
Vi strövade omkring och hamnade på en fiskmarknad av något slag !
 
 
Så tog vi oss till kyrkan som vi dagen innan spanat in från bussen.
Om en kyrka ser ut sådär utanpå så blir man lite nyfiken på hur den ser ut inuti.
Och den var bedårande vacker
 
 
 
 
Därefter lunch på uteservering i solen... Ozzy ville ha  Ravioli men se om den tyckte han inte, Han är van vid köttfärsfyllning och nu var det spenat och ost och  föll inte unge herrn  på läppen så det fick bli en rejäl kulglass till dessert istället !
 
Sedan traskade jag hem till hotellet  och hade inga planer på att följa med ner i underjorden. Jag gillar inte när det blir för tight.. så bättre att avstå.
 
När jag kom "hem" skulle jag liksom dra ifrån gardinerna så jag kunde se ut... och med dunder och brak åker hela den underbara  gardinuppsättningen ner... shit.... och det blev att hämta Umberto som menade att  det var ingen fara på taket... och han hämtade en stege och arrangerade gardinerna igen !  Därefter bjöd han på en kopp gott kaffe  som den underbara människa han är.
 
 
Både Ozzy  & maken älskade det underjordiska besöket.
Det gamla Neapel under markytan...utgrävningar....
 
 
 
 
Så tog de sig en öl och en glass till på hemvägen.
 
Under tiden hade jag brett ut mig i dubbesängen och kollade Netflix serier..😄
 
Lite vila för herrarna innan  vi begav oss ut för att hitta en bra restaurang och kvällens middag.
 
 
 
Restaurangen hittad !!
 
 
Varför byta ett vinnande koncept tycker Ozzy, och beställer pizza igen😳
 
 
Pasta för  oss andra, ljuvligt god med mkt vitlök, tomat och färska örter !
 
 
Här lät det mycket bättre än man kanske kunde tro !
 
 
Typ ett hål i gatan med genomskinlig plast över och lååååååångt därnere ser man tunnelbanans rulltrappa ! Hisnande !
 
Hem till hotellet och bara slappa !
I dag blir det shopping mest hela dagen.
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
1 <3:

skriven

Vad är det för fel på Nina ? Vill hon skapa konflikt med flit ? Litar inte på den kvinnan. Så himla dåligt av henne att skriva till A.
Kram

2 Skorpan:

skriven

Vila behöver man mellan varven.
Ha det gott o shoppa loss idag!
Vad ska man handla i Neapel?
Kram Skorpan

3 Vallmofrun:

skriven

💕Godmorgon💕☕
Italiensk mat är något av de godaste som finns, också tacksamt eftersom det ofta går snabbt att göra.
Det var oerhört länge sen som jag "vågade" äta pasta sent på kvällen. Men igår gjorde jag slag i saken!
Insåg att det hade varit åtta timmar sedan senaste måltiden. Övertid på jobbet pga sjukdom i staben, iväg o göra ärenden innan jag äntligen landade hemma med en kasse varor.
Pasta Carbonara fick det bli, fy fan vad gott. Även godare kl 20.30 😄
🍃
Kan berätta att jag har delad vårdnad... Om en kavaj som jag köpte 🤣 Second hand, min kompis fick lösa ut den för ett par dagar sen då jag själv inte skulle hinna. Hon blev störtkär i den också😄 Väl swishat och skulle hämta den igår så kom vi fram till att det blir delad vårdnad. När hon vill ha den vid nåt tillfälle så säger hon bara till.
Vi är helt olika i kroppsstorlek, men lika fan passar den båda ändå. Det är så härligt med kläder!
Idag välförtjänt sovmorgon. Har varit så trött hela veckan.
Kram till er 💕

4 Alie:

skriven

Godmorgon,
Så härligt ni har det. Brukar också besöka kyrkor när jag är utomlands, intressant och vackert att se.
Fortsätt njut av mat, dryck, shopping, tack för du delar med dig av fina bilder.
Är tiden fortsatt på mina sida av det jag jobbar för ✨💛?
Kram :) 🌱

5 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Det är nästan så jag känner tidens vingslag bara genom att se på bilderna. Så typiskt att hela gradinuppsättningen for i golvet, jag brukar också råka ut för sådana fadäser. Så schysst av Umberto att bjuda på kaffe efteråt.

Här har vi fått påfyllning med snö och några få minusgrader. Njuter för fullt! Våren och sommaren kan allt vänta tycker jag.

Kram 🐈‍⬛

6 Solstjärnan:

skriven

Dagens äventyr avklarat,allt från att hänga i gardinerna till att gå under jorden,😊.Så bra med en sovmorgon 😊,man behöver ta igen sig för att sen fortsätta med allt det intressanta 😊

Go Ozzy,go med pizza!!😊👍.Gott är gott och då ska man lyxa med det, speciellt på en semester 😊

Ja,kyrkan ser vacker ut😊.Tänk på alla de detaljer som en sån kyrka har.Det har minsann krävt en hel del jobb i tiderna när den byggdes.

Shopping,kräver energi😊 ,att vara smakråd,betalaren,kass bärare😊.Men ni klarar det!!😊.Gäller att ibland ta välförtjänta glass pauser.

Idag ska jag och en väninna fara för att se min dotter tävla.Ska bli kul😊
Sen städning och därefter jobbsökning.

Ha en bra dag!😊
Kram Solstjärnan ☀️


7 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för alla fina bilder, gillar aldrig gå under jorden men här hade jag nog gjort ett undantag...så spännande och intressant

Shopping i Neapel låter bra, snygga väskor och skor lär det väl finnas gott om....och kanske till överkomliga priser

Önskar er en härlig dag !

Hos oss står regnet som spön i backen och jag skall bli lite nostalgisk och lösa melodikrysset idag.

Kram

8 Agnes:

skriven

Fantastiskt intressant med det gamla Neapel!
Tack för titten!
Vilken tur att du inte skadade dig när gardinen rasade ner!

Ha det gott o stora kramen, Everyhopa! ;0}

9 Anki:

skriven

Hej Semesterfirare
Vilka härliga dagar ni har Fina vyer .
Förstår att du hellre tar en paus än går underjord ;-)
Välförtjänt kan jag tänka .Många steg på stegräknaren <3
Alltså guud så god pizzan ser ut !Kan bara hålla med Ozzy :-)

Shoppa lugnt :-)

Kram Anki med liten flock

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Låta ezmaralda njuta av sina semester. Jag har sett igår och idag nörja några som ställa frågor om allt. Men hon besvara inte dessa frågor innan hon är hemma typ söndag eller mändag. Har lite tålmodigt. Även visar hänsyn och respekt för ezmaralda också även hennes familjen.

Jag vet väl ni längtar också men vänta lite till bara

Ha det bra även kärlek och glädje till er alla❤️

11 Dani:

skriven

Kommer jag få jobba på nya lite nästa vecka? Fredag och lördag?

Kram. Ha en fin dag: )

12 Ghostwriter :

skriven

Härligt att ni har det bra och får se massa saker!

Kram :)


Förresten, du F som letade efter bankdosan. Hittade du den?

13 Bella:

skriven

Åh vad gott de såg ut med maten!! Roligt att läsa om era äventyr där borta :-)

Själv har jag åkt in till storstan Cork nu och bor på hotell på faktura hela helgen😂😂😂 Igår träffade jag en musiker på en pub som har hört av sig och är intresserad av att spela, och imorn ska jag träffa ännu en! Känner mig lite stolt eller något över att jag på bara två veckor lyckats knyta kontakter och bara kastat mig ut. Känner dock att storstan inte är ngt för mig, dom små byarna är mysigare.

Vill dock att en sån där riktigt oslipad diamant som älskar country ska dyka upp och att vi kan skriva historia tillsammans, men det kommer väl antar jag?

Kram

❤️

14 Jeanette:

skriven

Vilken fantastiskt fin kyrka!

Har nu jobbat i en vecka på nya jobbet. Jag sa till flera arbetskamrater, vad har jag gett mig in i?!
Tala om stress bland allihopa, en hemsk stress!!
Kommer jag att bli kvar eller orkar inte jag heller med arbetsuppgifterna?

Ha det fint!

15 Maddelito:

skriven

Hej! Det ser jättemysigt ut.
Jag funderar själv på att åka nånstans med min dotter i sommar men jag har inte super bra ekonomi så vill inte åka nånstans dyrt men jag vet inte heller vart i världen som kan vara roligt för en 11 årig tjej utan kompisar. Har du några tips? Eller kanske någon bloggläsare har?

Fick tyvärr inte möjlighet att ha semester tillsammans med min väninna och hennes barn i år men vi funderar på att åka till London vid jul.

Kram

16 Ghostwriter :

skriven

Härligt att ni har det bra och får se massa saker!

Kram :)


Förresten, du F som letade efter bankdosan. Hittade du den?

17 Mickis:

skriven

Bråda dagar och hatten av för allt ni hittar på :) Tråångt där under jorden så hade också hoppat över :) Njut av sista dagen och ha en bra hemresa i morgon. Snö och minusgrader här. Fy fan! Kram

18 AnnaK:

skriven

Så mysigt ni har det 😊

Kram 🤗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: