Sista dagen.....

Jaha, så har  det hänt igen....
 
 
Före.....
 
  Efter....
 
Som tur är så är  Umberto ledig idag och det är hans assistent Roberto som jobbar.
Umberto har ju redan varit med om  gardinraset jag åstadkom....
 
Roberto är precis lika trevlig och gjorde klart att nu måste han ringa polisen och det skulle bli tuffa förhör för mig !!😱
Det är min typ av humor.....😅
 
Ozzy har tillverkat sin frukostgiffel och haft sylt i...  sen blir det  en  giffel med choklad i och en med honung i och sen börjar han om från början !
 
 
Hembakad fruktkaka övverraskade man med till  frukosten !
Jag orkade inte men maken och Ozzy smaskade glatt  i sig...
 
 
 
Bakverk och mat och mittemellan.. som den här kakan med ägg i... lite  märkligt kanske för svenska smaklökar 😲
 
 Så här sista dagen har vi promenerat runt i stan .... tanken var att shoppa men det blev inte så mycket handlat... 
 
 
En läcker brosch  till mamma som glittrar och glänser och som jag vet att hon kommer gilla !
Men annars, nej, ingen shopping !
 
Ozzy har plockat massa vulkanstenar från Vesuvio som han ska ge sina föräldrar och kompisar och det är ju mycket roligare än att handla  en pryl i butik.
 
 Massa skaldjur och hade vi bara haft ett kök så hade det blivit skaldjursmiddag ikväll !
 
 
Stan har  över 400 kyrkor och igår tittade vi in i en ny !
 
 
Ozzy tände ett ljus för sin farmor som tyvärr fick fara till Alltet när Ozzy bara var två år.. och hon är saknad av oss alla.
 
 
Italiensk glass är bästa glassen, tycker både jag och Ozzy !!
 
 
Jag är lite svag för Aperol spritz... en om dagen på semester är precis lagom !
 
 
När jag njöt av min Aperol, maken av sitt kaffe så satsade Ozzy på popping tea !
 
Vi har varit ute och ränt hela dagen och avslutade med middag!
 
Igår var sista dagen här och i dag är det hemresa... snälla Umberto låter oss ha rummet till kl 12 även om det annars är check out tidigare... han beställer taxi åt oss.. och  vi far till flygplatsen. 
 
 
I Wien har vi bara en timme på oss att byta plan och jag hatar när det är så tight emellan.
Hinner vi med det planet så landar vi i Köpenhamn runt kl 22 ikväll... leverar barbarnet hem till sig i skogen... och sen hem till sköna sängen !
Missar vi anslutningsflighten så har jag ingen aning om när vi kommer hem  !
 
Ska du resa hit till Napoli så kan jag rekommendera vårt hotell.. som är ett mellanting mellan B&B och hotell... här hittar du det :
 
https://www.bbspaccanapoli.com/en/home/
 
Kram & massa kärlek och tack för att du ville följa med på min resa 💖
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Trevlig hemresa!
Hoppas att allt klaffar med planbytet.
Mycket har ni hunnit med denna vecka.

Årets tristaste dag övergång till sommartid o den lediga dagen är en timme kortare...
Tur att jag inte har så många klockor som behöver ställas om ;).
Ha det gott!
Kram Skorpan

2 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har en olustig känsla efter gårdagen. Känner mig helt avskild från min familj. Har inget gemensamt med dom och dessutom har P tagit över helt nu och står hela tiden i centrum även när andra ska firas. Vad ska jag göra? Undvika dom?

3 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Attans vilken osis med lampan, skönt att Roberto tog det med humor :)

Jag blev förvånad över hur lång din man är, jag har sett massor av bilder på honom genom åren men aldrig tänkt på det förr men när jag tänker efter så har han alltid suttit ned på de bilderna och det förklarar ju saken. Ozzy ser ut att kunna dra iväg på längden han också :)

Tack själv för att jag har fått följa med på resan och få en glimt av staden Neapel, mycket uppskattat av mig som inte har någon möjlighet att resa själv.

En till som har humor är Kung Bore, i natt gick vi över till sommartid samtidigt som det snöade. Idag är det flera minusgrader och sol från en blå himmel, en helt perfekt vinterdag alltså.

Önskar er en trevlig resa hem.

Kram 🐈‍⬛

4 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för alla fina bilder och att vi fått följa er resa! Tänk vad Ozzy fått uppleva...

Kom väl hem och hoppas innerligt allt går smidigt så ni slipper förseningar!

Kram!

5 Alie:

skriven

Godmorgon
Trevlig resa hemåt, hoppas allt flyter på hela vägen hem!
Kram :)

6 Anki:

skriven


Trevlig hemresa <3
Tack för att vi fick "följa med"
Kram Anki med liten flock

7 Ghostwriter:

skriven

Hoppas ni får en fin resa hemåt fritt från krångel! Jag som tycker 1h va helt okej, men är inte så van vid flygplatser ✈️

Broschen va jättefin
Tack för du ville dela med dig!
Kram kram 💓

8 Milla :

skriven

Det är alltid så roligt att "följa med" på dina resor!! :)
Hoppas hemresan gick bra!

Blir det någon storhealing igen snart?

Kram

9 Hedwig:

skriven

Trevlig resa! Det var kul att läsa om era upplevelser!

10 Agnes:

skriven

Tack för att du tog dig tid att uppdatera oss alla, vill jag säga!
Lycka till med rasa o övrigt o ha det bäst!

Stora kramen, Everyhopa! ;0}

11 en_mormor:):

skriven

Snälla, ber alla om healing till min 3mån valp som får uppsöka djursjukhuset idag med 😭😭 Kräks o mår så dåligt 🐶
TACK 🙏🙏🙏

12 Mickis:

skriven

Umberto kommer aldrig att glömma dig :) Sen är det Ni som skall ha tack för att vi fått följa med på eran resa. Håller tummarna att det klaffar med flygen för kan tänka mig att det är skola och jobb för herrarna i morgon. Och det är tur att du är kvälls/nattmänniska. Den egna sängen är alltid bäst :) Kram

13 Ghostwriter:

skriven

Hoppas ni får en fin resa hemåt fritt från krångel! Jag som tycker 1h va helt okej, men är inte så van vid flygplatser ✈️

Broschen va jättefin
Tack för du ville dela med dig!
Kram kram 💓

14 Alie:

skriven

Godmorgon
Trevlig resa hemåt, hoppas allt flyter på hela vägen hem!
Kram :)

15 Mercan :

skriven

Trevlig resa Esmaralda 🤗

16 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min vecka kommer bli bra som kommer . Något jag ska tänka på?
Kram🤩

17 Frida:

skriven

Sån härlig resa ni verkar ha haft. Och så kul du är så givmild med era erfarenheter även fadäserna….. gör att min klumpighet också känns normal 🙏😅

Hoppas nu hemresan blir angenäm
Stor kram 💜💛💜

18 Frida:

skriven

Sån härlig resa ni verkar ha haft. Och så kul du är så givmild med era erfarenheter även fadäserna….. gör att min klumpighet också känns normal 🙏😅

Hoppas nu hemresan blir angenäm
Stor kram 💜💛💜

19 Anna E:

skriven

Om du kan se... jag undrar, blir min kompis scammad av en fejkmilitär eller ej? Har varnat henne men hon kör på...

20 Ghostwriter:

skriven

Hoppas ni får en fin resa hemåt fritt från krångel! Jag som tycker 1h va helt okej, men är inte så van vid flygplatser ✈️

Broschen va jättefin
Tack för du ville dela med dig!
Kram kram 💓


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: