Gräl & bråk......

 ALLA par grälar ibland och de som inte  gör det… får mig att bli lite misstänksam.  Att aldrig gräla känns inte sunt.

Vad som däremot är viktigt är att försöka gräla på rätt sätt.

Att man är transparent och ärlig och klär sina känslor i bra ord även om  orden kan vara hårda.

Det finns de  som tvunget ska göra slut med sin partner i varje gräl… och det är ju inte särskilt kreativt.

 

Somliga säger  ” Du älskar mig inte”  ” Du tar aldrig initiativ” osv… men det är bättre att du talar om vad du vill att partnern ska göra istället för att räkna upp allt det som hen inte gör.

Undvik att dra in  personligheten i det hela … fokusera på det som personen gör istället.

Prata på ett sakligt sätt och sväva inte iväg, samt  berätta hur hens beteende får dig att känna dig

Håll  dig till sakfrågan och dra inte upp något som hänt åratal tidigare.

Känner du att grälet spårar ur så ta en time out.

När man avslutar en relation är ärlighet A OCH O

Hemfall inte åt tramset att säga ” Du är för bra för mig”  ” Jag är inte värd dig”  ” Du kommer hitta någon bättre”

Sånt där ordbajseri är bara trams och ingenting annat.

Att ärligt och rakt på sak tala om varför man gör slut.. är ju ens partner som regel värd. Och själv växer man som person om man kan vara rakryggad och ärlig.

Och nu undrar någon om jag lever som jag lär ? Svar, nej !

Ibland men inte alltid.

Förr kunde jag lätt brusa upp, gapa och skrika och kasta saker.. men numera har jag lugnat ner mig. Det var länge sedan en vas åkte i golvet.

Ibland kan jag hetsa upp mig på våra olikheter och bli irriterad men det blåser snabbt förbi.

 

 

 Grälen är numera mer nyanserade… men det beror inte på att jag blivit klokare.. snarare på att jag tröttnat på bråk och skrik eftersom det tar så mycket energi ..man blir bekväm med ålderns rätt !
Ofta  lär man sig också att välja sina krig... det finns sådant man aldrig kan acceptera och det finns sådant som man kan låta passera utan att göra nån sak av det.

 Kram & kärlek💖

 

P.s. I dag kommer våran Nettan till mig på lunch och vi ska prata oss samman lite om Stockholsvistelen i februari !

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag trodde aldrig att E kvinna (samtalskontakt) ska fråga mig om en ämne som hon vill vet typ det är stämmer men jag vet inte vad det handlar om. Intressant är hon litar på mig för hon fråga mig? Om statiska

Ha det bra

Svar: Ja, jag tror att hon litar på dig, kram :)
Esmaralda

2 sally:

skriven

God Morgon,
Nej gräl och uppbrott är aldrig roliga, det tar på kraften. Vinterlandskapet är här och det snöar fortfarande, blir spännande att ta cykeln till jobb.. :)
Hälsa Nettan så gott och ha en trevlig lunch.
Ser du något bra på ingång?
Kram :)

Svar: Tack, och ja, något små trevligt händer snart, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag sova så dåligt inatt

En viktigt fråga före möte... kommer jag behålla C kvinna som vanligt och vi har kontakt även ses?


Ha det bra

Svar: Ja jag ser ingen förändring i detta, kram :)
Esmaralda

4 Frida:

skriven

Så sant det du skriver. Tack för svaret igår det gav mig hopp om att allt blir bra bara jag följer flödet och läker.
Vi hade ett fint uppbrott där vi samtalade i flera timmar för att visa på våra olika perspektiv så det känns bra på det sättet. Men vi passar helt enkelt inte ihop vi kanske bara behövde varandra en tid. Men en relation ska inte baseras på de bra stunderna utan hur man hanterar motgångar och vi kom fram att ingen av oss fick betyget VG där…. Inte ens ett G så bättre bryta som vänner än att vi blir värsta fiender. Det är nog därför som jag känner sådan enorm sorg nu. Men det är ju en del av livet så man får ju lära sig hantera det bara ch försöka växa.

Hoppas att ni får mysigt idag och hälsa Nettan så gott.

Kramar 💜💛💜

5 CA:

skriven

Hej
Ja, är förkyld, inte kul alls.
Visst var det länge sedan jag slängde något i backen också men det har hänt, kändes skönt efteråt om jag inte minns fel.
Nu blir jag arg över andra saker oftast jobb relaterat, då får man bita ihop.
Jag skulle behöva lite extrapengar, ser du om det kommer några?
Kram

6 E:

skriven

Ja, bråk är ju jobbigt men ibland nödvändigt.
Det har blivit bråk på jobbet och de vill att jag slutar. Jag har gjort ett fel och bägaren rann liksom över och jag sa saker jag inte borde sagt. Herregud vad jag ställt till det. Är orolig för att inte få akassa om jag får gå. Hjälp, hur blir det?

Kram

7 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret om kärlek ska tänka på det nu.

Även om jag jobbar på mig själv nu så ska de bli trevligt att bli sambo.

Hoppas min blivande mår bra.

Kram

8 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jättebra inlägg så här inför julen för den kommer ju inte med glädje för alla tyvärr, trots att det är barnens högtid så är det många barn som far illa. Så jag vill påminna alla föräldrar om att inte bråka inför barnen.

Jag kan inte minnas en enda julfton när jag var barn som inte slutade med att min mamma ställde till med en storm i ett vatten glas och hotade med att hon skulle kasta sig framför tåget, var på hon rusade ut i vredesmod och var borta i timmar. (Vi bodde bara ca 100 m från järnvägen) Trots dessa traumatiska jular har jag aldrig lagt skulden på julen för detta utan kunnat njuta av allt det som hör julen till. Jag slutade fira jul med min mamma och syskon för över tjugo år sen. Blod är inte tjockare än vatten.

Önskar dig en fin torsdag.
Kram 🐈‍⬛

Svar: Ibland kan det vara skönt och viktigt att frigöra sig från de föräldrar som inte bidragit i ens liv.... sant att blod inte är tjockare än vatten... jag ser ofta exempel på detta, kram :)
Esmaralda

9 Smöla:

skriven

Idag ska jag söka ett nytt jobb, som jag tänkt på i några veckor. Och nu kom tjänsten ut. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av det men hoppas att dom ändå ger mig en chans så jag kan visa att jag vill. Hur sannolikt är det att jag får en provanställning?

Svar: Chansen finns, den är kanske inte så stor men den finns, kram :)
Esmaralda

10 Smulan:

skriven

Tack för svar igår 😀
Vaknade till ett vinterlandskap till barnens förtjusning.

Drömde om änglar inatt. Var en grupp människor ute var mörkt och molnigt, när en i gruppen roppar kolla en ängel. Ser den först inte men sen skingrar sig molnen och ängeln vinkar till mig. För att sen försvinna.
Vad betyder drömmen?

Svar: Drömmen var en hälsning från den i Alltet som står dig närmast, kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Ja, ung har jag varit, grälat har jag gjort och gjort slut vid gräl..idag inte lika ung 😉..undviker gräl/krig..för vad det tar på energin.

Tänker på en sak jag som ung sa åt mina barn, tänk då på att jag var ung själv..det här med att vända andra kinden till! Så starta inte krig/slagsmål Men du har rätt att försvara dig om någon annan gör detta mot dig! Med facit så kom sonen hem och berättade innan läraren ringde hem. Men det här är givetvis en helt annan historia än det du skrev om..

Ser du mig komma iväg snart?

Vinterlandskapet är så vackert utanför mitt fönster mot skogen..

Ha det bäst!

Kram

Svar: Att sonen själv berättade innan läraren ringde visar att han har förtroende för dig. Gott betyg.Du kommer iväg och det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

12 Lilit:

skriven

Godmorgon sitter som på nålar och jag försöker ställa frågan igen om du kan se om jag får något extra idag eller innan helgen?
kram på dig och ha en fin dag

Svar: Något extra kommer men ser inte riktigt när, kram :)
Esmaralda

13 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
I mitt första riktiga förhållande så bråkade vi till o från, oftast var det jag som brusade upp bara för sakens skull o jag ville ha lite action, korkat men sen i slutet av förhållandet bråkade vi jämt och nu hatar vi varann, iaf han men jag vill då inte ha han tillbaka…
Mitt sista förhållande var helt grälfritt trots att karln var otrogen fast det kom fram i efterhand!
Va kul med besök av Nettan, hoppas ni får till en bra planering.
Snart är helgen här igen o det går så fort, det pyntas o stökas inför jul. Jag har en plan som inkluderar min äldsta son o vill den lille hänga på så är det dubbel lycka! Ser du om planen håller o det kan bli den överraskningen som jag önskar av hela mitt hjärta? Jag skulle bli så lycklig ända in i själen…
Kram o ha en fin dag🥰

Svar: Finns en god möjlighet att planen håller och det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

14 Mimi:

skriven

Hej!

Blir nästa år ett bättre år än de senaste åren?? Vänder det mot bättre tider??

Kram

Svar: Gör bra val och planera positivt och det kommer bli betydligt bättre, kram :)
Esmaralda

15 She:

skriven

Vaknar ibland sent på natten och har dålig magkänsla över detdär grälet vi hade om pengar.. jag bad ju om ursäkt efter grälet, så varför spökar det ännu månader efteråt? Var det även orsaken till att det slut?
Kram

Svar: Jag tror det var flera ting som bidrog till att det tog slut.. kram :)
Esmaralda

16 Seanskunden Emma :

skriven

Hej!

Ser det ut som att jag får jobb som skolsköterska här i närheten?

Kramis
Emma

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Så kul att ni ska till Stockholm.
David varför har han börjat höra av sig till mig ? När jag var i Stockholm förra veckan var han där med och ville ses.
Är han en bra kille ?
Skulle vi klicka tror du ?
Kram

Svar: Han är nog en bra kille men tveksamt om det skulle klicka från ditt håll, kram :)
Esmaralda

18 Ledsen:

skriven

Hej.
Lustigt att det handlar om gräl när jag gick in på din blogg just av den anledningen.
Blev osams med en kvinna på jobbet i morse.
Jag kan ta åt mig att det var mitt fel.
Vi har en kollega som av någon anledning kommer undan med mycket, slipper tunga jobb, får komma för sent osv
Detta är något hela arbetsgruppen stör sig på.
Dock angår det inte mig då vi har olika befattningar men i morse kläckte jag en elak kommentar om den här personen och detta hörde fel person.
Jag anser att hon låter honom komma undan hela tiden så hon blev förbannad på mig att jag la mig i något som inte rör mig.
Hon har ju rätt i det så jag försökte lite senare att be om ursäkt men nej då detta skulle inte redas ut utan hon har gått vidare till sin chef.
Underbart när man som jag är konflikträdd så detta känns inte bra alls.
Jag vill inte tappa ansiktet och jag har ju bett om ursäkt.
Hur hade du gjort?
Kram <3

Svar: Bra, stå för att du gjorde fel OCH att du bad om ursäkt... därmed är saken utagerad... många tycker saker och ting om många och det är otur när sådant kommer fram till fel person.... men står man för vad man sagt, då händer inte så mycket mer. Kram :)
Esmaralda

19 Camilla:

skriven

Jag fick ingen talisman nu heller, så tråkigt.
Men jag förstår ju det hela och är tacksam att du ärligt säger att det inte finns någon till mig. Kram.

Svar: Tack för att du förstår, kram :)
Esmaralda

20 <3:

skriven

Är det bäst att redan nu boka av träff med tjejerna på 😇. Eller hoppas att någon av dem bokar av och blir sjuk. Är min känsla rätt att A kommer bli sur ? Länge sedan vi alla sågs och vill träffa dem nen just Lucia funkar inte.
Kram

21 Skorpan:

skriven

Ja srackars min kommande, han kommer att få en jävlig kärring på halsen ;). Kanske...
Trevligt med Nettanbesök o planer som ska smidas :).

Trött som en iller. Hemma sent igår efter operabesöket som var helt okej :). Gäller att välja lättare varianter av operorna.

Idag blir det musikal på en teater jag aldrig tidigare besökt. Vann biljetter o det är ju kul att bli bjuden på nåt också. Program varje kväll, blir att vila i morgon. Eller borde jag aktivera mig ännu mera Es? En känsla liggar o lurar hos mig o den hsr o göra med nummer nio, kan du känna nåt Es? O inte så långt borta är numret heller...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nåja, någon jävlig kärring är du minsann inte !Kul med opera... det är sonen av någon anledning rätt förtjust i...
Och så roligt med musikal och vunna biljetter !
Ha siffran 9 i åtanke, kram :)
Esmaralda

22 Dani:

skriven

Hej!
Fick reda på tentan igår och fick underkänt kommer det gå bättre?

Kram

Svar: Ingen fara, du tentar om, och du ska vara 100% beredd och då kommer det gå bra, kram :)
Esmaralda

23 Mamma:

skriven

Hej!
Min yngsta dotter har fått en remiss till gyn då hennes ägglossning/menstruation är så oregelbunden.
Barn är något som är hennes högsta önskan så detta triggar självklart många tankar.
Blir det ett stort problem för henne?
Eller kommer det snart en liten bebis?
Många kramar <3

Svar: Barn kommer, det ser jag, kram :)
Esmaralda

24 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.

Det är sannerligen inte lätt alla gånger…
Har vi en chans att få den här relationen att fungera? Kram

Svar: Ge det ett försök men inse när det inte fungerar och tar mer energi än det ger, kram :)
Esmaralda

25 Smaragd :

skriven

God morgon,

Ser du om vi kommer ha mer visningar innan vi säljer eller var det sista nu?

Kram!

26 Dunegull :

skriven

Jobbar på ett bolag som växer väldigt mycket. Ser du om jag får en bättre tjänst här inom ett halvår och framåt?

Kram

27 Lotta S:

skriven

Också jag har blivit mycket bättre på den här fronten under årens gång. Mycket bidrar nu också att det inte är bra för min hälsa att höja blodtrycket med sådant, så inget ont som inte också har något gott med sig!

Ser det ut att komma ny forskning som bekräftar det som jag just nu förlitar mig på hur jag ska hantera mina värden?

28 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få gå på någon sittning med spådam i framtiden??

Kram

Svar: Det tror jag nog att du kommer få göra, kram :)
Esmaralda

29 SarA:

skriven

Hemma hos oss är det mest gräl och bråk med vår lilla mini tonåring. 6 åringen som tror att hon kan bestämma. Ständigt bråk varje morgon om kläder, frukost, tiden osv. Hoppas att det vänder snart för det ger oss föräldrar en så dålig start på morgonen varje dag!

Svar: Det kommer vända, hon kommer utvecklas till en klok, smart , kärleksfull och bestämd dam, kram :)
Esmaralda

30 Felicia:

skriven

Två av mina tre önskningar är redan uppfyllda av den duktiga Sköldisen. Förra gången dröjde det 5 månader så jag var beredd på längre tid. Är så tacksam.

Svar: Vad roligt :) kram :)
Esmaralda

31 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning kära Es!

Jag undrar om du får till dig nån varning angående lördagen då vi ska kära till Österlen o träffa våra små älsklingar. Jag känner oro inför väglaget!!
Hoppas du får till dig om det är värt att åka dit eller vi bör vänta Själv känner jag mig lite kluven även om jag längtar ihjäl mig efter dem♥︎♥︎♥︎

Kram☆♥︎☆

Svar: Jag ser ingenting klart men ni får känna av vädret på lördag... kram :)
Esmaralda

32 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Du är ju helt klart bäst:)

Kram

33 Helena Ir :

skriven

Tack!
Kram

34 Anki:

skriven

Go förmiddag Es
Så riktig text idag och för mig hör göraslut grälen till tonårstiden och mitt häftiga humör har lugnat sig med åldern.
Nu har jag ingen att gräla med haha men sönerna kan få sig en skopa förmaningar på sin höjd om dom mot förmodan skulle bete sig ...

Oro för sonens bilfärd från Luleå till Stockholm ser du ngn varning

Kram Anki med flock

Svar: Nix, ingen varning kommer till mig, kram :)
Esmaralda

35 KN :

skriven

Vad kände han efter vårt samtal?
:)


Kram och ha så kul med Nettan!

36 PA:

skriven

Hej E
Kommer han hålla fast i den här relationen han har inlett? Kram

37 .:

skriven

Hej Es!

Är värken på höger sida tillfällig?

38 Tintin:

skriven

Hej Es!
Flyttar sonen utomlands eller stannar han i Finland?

Tack och kram!

Svar: Förr eller senare ser det ut att bli en flytt utomlands, kram :)
Esmaralda

39 🌸:

skriven

Hej Esmaralda….
Ser du någon chans….att han skulle vara intresserad av att träffa mig? Inleda något …. Med mig?…. Kram

40 Anki:

skriven

Glömde.
Ha en trevlig planeringslunch med Nettan❤

Kram Anki med flock

Svar: Tack :)
Esmaralda

41 KN :

skriven

Vad kände han efter vårt samtal?
:)


Kram och ha så kul med Nettan!

42 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om träffen med mannen med gott hjärta sker hemifrån eller på något annat sätt 🤔 jag ville fråga dig 😎 för du såg att det blir via nättet första kontakt 🤗tack söta Esmaralda för hjälpen i går 😊 ♥️ 🤗

43 kn :

skriven

Hade mannen jag pratade med igår velat skriva utanför appen?
eller vill han fortsätta kolla runt så att säga?

Kram kram

Svar: Han vill nog kolla ett tag till, kram :)
Esmaralda

44 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det kontakten med mannen via min mors tablet via släkten 😁om du ser någonting söta Esmaralda 😊

45 AnnaK:

skriven

Kommer hen uppskatta sin julklapp?

Kram 🤗

Svar: Ja, det tror jag absolut, kram :)
Esmaralda

46 N:

skriven

Hej Esmaralda…
Hur ser då 2024 ut för mig… speciellt i relationer? Ser du om jag kommer ha ett fast förhållande? Kram

Svar: Du kommer möta någon speciell och kärleken strålar... kan dock inte se exakt när detta kommer att ske, kram :)
Esmaralda

47 kn :

skriven

Hade mannen jag pratade med igår velat skriva utanför appen?
eller vill han fortsätta kolla runt så att säga?

Kram kram

48 Kn :

skriven

Följdfråga, Så han jag pratade med kände inte klicket?

Kram :) tacksam för svar

49 Emilia:

skriven

Alla bråkar. Konstigt vore det annars för vi är olika som människor. Men blä så mycket energi och skit det tar.
Finns de' ngn som tänker på mej? 🤩

50 Emma:

skriven

Hur ser min ekonomi ut nästa år?

51 F:

skriven

Undrar om du kommer skicka skölden idag ❤️ sen undrar jag om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

52 Hoppfull:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag få någon positiv svar snart om den senaste jobbansökan. Är nu mycket desperat om de ger besked till mig anart.
Kram Mahshid

Svar: Räkna med att det kan dröja ännu en tid innan jobb kommer, kram :)
Esmaralda

53 Guldhjältar:

skriven

Hej ES.
Hur skulle han bemöta mig om jag provade att ta kontakt med honom?
Ser du några specifika tecken på att han har tankar eller känslor riktade mot mig? Finns det en chans för till en fortsättning kram kram kram ❣️❣️❣️💕💕

54 Bjork:

skriven

Hej ses jag och min blivande snart?

Kram

55 B:

skriven

2024 och karriären.
Vad ser ut att hända?
Trevlig lunch.
💜

56 Anki:

skriven

Tack för svar <3
Kram <3

57 Agnes:

skriven

Så trött på Nazi-Hamas. De nazistiska muslimer som sprider sitt våld, hat o ond, bråd död omkring sig.

Att Putin, vår tids Hitler, även han anammat Nazi-Tysklands ideologi, gör mig så trött. Vart finns det en stor o stark individ som kan sätta en kula mellan ögonen på Putin inom en snar framtid?

"Nu har Rysslands Högsta domstolen gått på regeringens linje och förklarade nu att att hbtq-rörelsen är extrem och all sådan aktivitet ”förbjuds” i Ryssland."

Förbjud Ryssland, tycker jag...Jävla stolpskott!

Erdogan o Iran, Dubai o de andra ökenländerna som lever av oljepengar...köper upp allt västerländskt som går, i syfte att islamisera världen. Typ.

Är så förbålt trött på världsläget...Tänk på Ukraina o Israel...det är frågan om vår rätt till demokrati.

Ha det gott, everybody! Stora kramen! ;0}

Svar: Exakt, förbjud Ryssland och avpollettera Putin per omgående !Världsläget skapar oro och inte utan anledning... kram :)
Esmaralda

58 <3:

skriven

Vad jag längtar efter 💗🐢nu. Tror du hon på säljsajten ger med sig och säljer svarta klänningen till mig för priset jag gav henne? Hon ville ha en snabb affär förra helgen.
Kram

Svar: Känns tveksamt, kram :)
Esmaralda

59 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Du skrev igår att lite tråkigt händer också. Jag förstår att de inte bara kan vara positivt men de tråkiga som kommer ske e de något allvarligt som någon dör för mig? lr bara att de tar slut i kärlek? Kommer ja kunna hantera de tråkiga? Kram Shenzi 🌹

Svar: Nejdå, ingenting allvarligt alls, kram :)
Esmaralda

60 LN :

skriven

Skönt eller tomt?
Hölls det utkik?

61 She:

skriven

Ångrar han sig inte ens lite eller tänker att vi kunde bli tillsammans igen?
Kram

62 Misscool :

skriven

Hej!
Kommer något hända mellan han o mig på festen? Kram :)

63 Kn :

skriven

Var det något speciellt som gjorde att han vill fortsätta kolla runt eller att han inte kände klicket? :)

Kommer någon annan snart kanske?

Kram

64 Kn :

skriven

Var det något speciellt som gjorde att han vill fortsätta kolla runt eller att han inte kände klicket? :)

Kommer någon annan snart kanske?

Kram

65 Lydia💕:

skriven

Kul med Stockholm
Har varit och tittat på en ny bostad som jag blev förtjust i och en mäklare ska titta på min och kolla vad den är värd skulle det bli en lyckosam flytt tror du? Hoppas även på kärlek 🥰
Kram
Lydia 💕

66 Cecilia:

skriven

Hej Esmaralda
Har alla talismaner hittat hem eller finns det någon Sköldis kvar?

Kramar

Svar: Nu har alla talismaner hittat sina människor, kram :)
Esmaralda

67 Louise:

skriven

Gräl och bråk har det varit mycket här hos oss mellan mig och mannen efter i princip ett halvår tillsammans kanske lite längre och då bör man ju ha gått skilda vägar redan då. Efter 23 år och ett barn mindre så borde vi verkligen ha gått skilda vägar för länge sedan.

Fick besked idag att jag inte kommer gå vidare med intervjun i tisdags men de sparade mina uppgifter till framtiden. Det andra där biträdande kontaktade mig sa att de redan hade rekryterat en då det var bråttom. Lika bra det har inte tid med jobb just nu då det är ganska mycket fram till mitten av januari.
Men jag tycker det är jobbigt att jämt få kalla handen och tack men nej tack. När kommer ett jobb till mig?
Inte ens någon vikariebank vill anställa mig.

Och så ska vi gå ytterligare en rond i förvaltningsrätten och kammarrätten igen. Tredje gången gillt. Jag vet inte hur många gånger till jag kommer att orka.
Kommer dessa advokater få hem vår dotter? Kommer jag besegra socialtjänsten denna gången så hon får komma hem?

Ha en fortsatt fin torsdag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Det kommer jobb men var beredd att det kan dröja ännu en tid... dottern kommer hem men tveksamt om det blir nu.... sänder dig energi och styrka, kram :)
Esmaralda

68 Dani:

skriven

Hej!
Har en ny tenta 18 december i en annan kurs. Rädd att jag ska få underkänt på den också bara för att jag fick underkänt på förra. Ser jag ut att få godkänt på den?

Kram

69 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du något spontant om oss🙈💕🤗tack så hemskt mycket för det som du gjorde för oss under all åren 😌💕🙂

70 A:

skriven

Ena sidan av min släkt är högljudda, gapiga, högt i tak, skrattar man så skrattar man så högt man kan. Jularna där kunde alla vuxna bli osams. Min andra sida släkt var städat, "fina", man skulle gärna sitta stilla och alla pratade i normal samtalston. Båda har för- och nackdelar. Att vuxna blev osams på julen/sammankomster var det värsta när jag var liten, det förstörde allt. Det är väldigt jobbigt för små barn. Hålla sig i shack med drickandet är också ett tips...

Jag själv blir sällan arg. Jag kan bli irriterad, älta en stund, och sen släpper jag det. Jag är heller inte långsint. Jag har ganska lätt för att gå vidare i sådana känslor. Jag har helt enkelt inte ork eller tid att lägga min energi på sånt. Har så mycket annat i mitt liv att tänka på 🙂 var på föreläsning för flera år sedan med Mia Törnblom (tror jag hon heter....) och hon sa "låt inte en person bo i ditt huvud, låt personen flytta ut". Brukar tänka på det 🙂

Hoppas ni hade en trevlig lunch!

Kram!

Svar: Väldigt bra råd från Mia ! Kram :)
Esmaralda

71 Tjejen:

skriven

Hej Es,
Kommer jag att bli nöjd med boendet? Kram

72 Mirre:

skriven

Hej Es..

Ser du jobb för mig efter examen inom mitt utbildningsområde?
Är jättenervös för om jag kommer få jobb då konkurrensen kan vara ganska så hård.. inte gjort någon portfolio än.. men har ju ett halvår kvar så min plan är att göra en nu detta sista halvåret.

Kan det gå vägen? Jag brukar ju inte ha svårt att få jobb men vill ha jobb inom min utbildning nu när jag ändå utbildat mig i 3år..

Kram

Svar: Gör en bra portfolio och ta upp kampen... det kommer jobb så småningom... kram :)
Esmaralda

73 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att det blir gräl med Hörü i Bulgarien 😕min bror sa att om han ser någonting orättvis i hemma när vi reser dit att han ska kontakta polis och påbörja undersökning 😔ser du Esmaralda om idioten har hurt ut första våningen till andra mot pengar Esmaralda 😭 min bror sa att elektrititeten är avbryten i vår andra våningen men finns i första 😕de är inga mäniskor Esmaralda 😟

74 Rädd:

skriven

Hej E.
Funderar faktiskt på om han tänker på mig också? Eller är det bara jag som går här och tänker och drömmer?

Ser du chanser mellan oss? Vågar jag ta steget? Kram

75 Re:

skriven

Hej E. Provar igen då det rör mina tankar en del
Funderar faktiskt på om han tänker på mig också? Eller är det bara jag som går här och tänker och drömmer?

Ser du chanser mellan oss?Kram

76 Evelina:

skriven

Hej, tänker han på mig? Har han haft/har mystankar om mig? Kram

77 Flori:

skriven

Hej är min man otrogen . Eller har känslor för någon annan

78 Frida:

skriven

Så sant det du skriver. Tack för svaret igår det gav mig hopp om att allt blir bra bara jag följer flödet och läker.
Vi hade ett fint uppbrott där vi samtalade i flera timmar för att visa på våra olika perspektiv så det känns bra på det sättet. Men vi passar helt enkelt inte ihop vi kanske bara behövde varandra en tid. Men en relation ska inte baseras på de bra stunderna utan hur man hanterar motgångar och vi kom fram att ingen av oss fick betyget VG där…. Inte ens ett G så bättre bryta som vänner än att vi blir värsta fiender. Det är nog därför som jag känner sådan enorm sorg nu. Men det är ju en del av livet så man får ju lära sig hantera det bara ch försöka växa.

Hoppas att ni får mysigt idag och hälsa Nettan så gott.

Kramar 💜💛💜


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: