Julhelvetet ?

Nu har alla talismaner utom två hittat sina hem !
De två som är kvar är så klart olyckliga och sorgsna men  det är ingenting att göra åt den saken.
De får bo här hos mig och umgås med varann !
 
Har ni bryderi kring julen ?
Ibland blir det sådant tjafs om var man ska vara, hur man ska fira och  familj och släkt tänker och vill olika.
 
 
 Vi firar ju  tillsammans den 23-e i år  med julbocksfesten   och sen på julafton gör var och en sin egen  grej. 
 
På annandagen träffas syskonen och har spelkväll.. och jag har mamma här och vi  har bestämt att i mellandagarna ska vi  frossa i töntiga julfilmer och i julgodis !
 
Ibland har jag par i terapi .. där julen verkligen ställer till det.
 
 Som en gång då han ville fira så lite som möjligt, pynta så lite som möjligt, knappt ha nån julmat och absolut inte tomte, gran eller släktingar på besök.
Medan hans fru var precis raka motsatsen.
 
 
Redan i oktober började grälen som hann bli ordentligt infekterade lagom till första advent.
 
Man kan ju mötas halvvägs men ibland innebär det att ingen av parterna blir nöjd och det blir liksom halvdant för båda.
 
Den gången enades de om att de skulle resa till Maldiverna över jul/nyår för att komma ifrån allt julande på hemmaplan och den lösningen var båda nöjda med.
Slutet gott, allting gott.
 
Här hos mig är det mest jag som drar igång en massa kring jul... som handlar klappar och förbereder mat och står i.
 
  Jag gör det för att jag vill och inte för att jag känner mig tvingad
 
Maken hade föredragit en lite enklare jul... men håller god min... typ " happy wife, happy life" och så brukar han tacka för mina julansträngningar och jag är nöjd som får styra och ställa som jag vill !
 
 
Som nu, då  damp två extrabord ner här med Postnord... och maken såg förvirrad ut. Jag förklarade att ena bordet var till  julbocksfesten,  att ha maten på,  eftersom jag är så trött på att ha maten stående i köket tillsammans med disk och elände.
 
Andra bordet, det ska jag duka vid så vi kan sitta lite bekvämare vid två bord istället för ett långt spektakel till målarbord !
" Jaha ja" sa maken och såg lika förvirrad ut !
 
Ibland tänker man olika och det är helt i sin ordning, så länge jag får bestämma 😂😂
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, är det 💯kört med julresan och spaet.
Mamma vill boka av allt. Känns inte alls kul att fira jul hemmavid.
Kram

Svar: Blir det jul hemma så känns det som att det kan bli bra i alla fall, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Förlåt, jag gör min bästa med kommenterar typ två gånger. Tack för påminnelsen iallafall. Jag ska försöka tänker på det.

Jag vill fråga om när jag och C kvinna badar då hon märker något om att jag var glädjespridare och kärleksfulla. Hon trodde väl det var inte så av mig. Hon börja prata lite försiktigt och lågt om det.

Jag tänker på att hon trodde ju hela tiden var någon annan som gör det för mig utan min egen inställning har alltid var så.

Hennes syn var förändras på något sätta att jag var kärleksfulla och glädjespridare person. Har hon något tanke om det efteråt

Förstår hon hur värdefulla jag var? Så varför var jag alltid blir omtyckt av fel personer och en del var intressant av min utsidan än insidan. Det finns en del som ser mig som insida och jag som person även rätta personer tycker om mig.

Min fråga är att har C kvinna några tankar efteråt det. Förstår hon att jag var mer än bara var speciellt? Insåg hon något annat hos mig som hon har aldrig ser tidigt?

Jag vet inte hur ska jag förklarar men såg C kvinna något annat hos mig än vad hon trodde? Då känns det är viktigare att bevakar?

Men förstår du vad menar? Har hon några tankar om det att jag var mer än bara speciellt...

Ha det bra

Svar: Jag ser bara att hon tänker på dig med positiva tankar, kram :)
Esmaralda

3 Pegasus:

skriven

Hej fina!
Jag funderar om du kan se om jag och J är ämnade för varandra.
I ljus och kärlek

4 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det någon förändring till det bättre nästa år?? Tänker att någon gång så måste det väl vända.

Kram

5 Hon:

skriven

Hej,
Vad skulle ske om jag skulle ta initiativet till detdär, skulle det kunna bli nåt?
Kram

6 Ally:

skriven

Godmorgon
Ja julen kan säkert ställa till det när olika viljor drar motsatt håll.. man får kompromissa o mötas halvvägs, julen ska ju ändå vara glädjens tid ;-)
Jag uppskattar allt mer den tid vi har nu., tänder ljus, pyntar (lagom), stressar inte med nåt.
Så lite snö på det, så blir det toppen.

Enbart ett par veckor kvar här på jobb, ser dom ut att förlänga mitt vik? Har frågat men ej fått svar..
Kände han något när vi sågs igår?
Kram :) 🌷

7 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Jag är uppvuxen med stora jular med hela min släkt och så hoppas jag det kommer fortsätta när jag träffar någon. Att han och hans familj kommer vara med min familj. Det hade betytt mycket för mig då jag tycker julen ska man spendera tillsammans.

Fick sova i termoleggings inatt. Det är så kallt i mitt sovrum.

Hoppas så att nästa jul är jag inte singel längre…
Hur stor chans är det att kärleken har dykt upp då?
Kram

Svar: Ja kylan biter ordentligt !Finns en bra chans att kärleken dyker upp under året som kommer, kram :)
Esmaralda

8 Dunegull :

skriven

Hahahah,
Hejar på dig ☺️

Jag har en kompis i Dalarna som jag inte hört av på ett tag, ser du varför? Jag är lite sugen på att kontakta henne och kanske åka dit över nyår. Ser du om detta är något hon vill?

Hur ser nyår ut för mig. Än så länge inget planerat.

Kram

Svar: Hon verkar lite upptagen med sig och sitt men blir glad om du hör av dig, kram :)
Esmaralda

9 Skrållann :

skriven

Hej!
Vi firar alltid jul hos mina föräldrar tillsammans med min syster och hennes familj och så min svärmor och systers svärfar. Jag har flera år sagt att vi kan vara hos oss men flera av barnen och de vuxna protesterar. ”Det ska vara som det alltid brukar” Jag tänker att om några år måste vi tänka annat när inte föräldrarna orkar längre så nu fogar jag mig och det känns bra. För övrigt är det längesen jag kände mig så lugn och harmonisk inför julen.

Idag ska dottern träffa psykoterapeuten för första gången och jag hoppas så att det blir ett bra möte och samtal. Håll tummarna😊
Hon har berättat och varit öppen för sin nya vän om detta och att hon haft det jobbigt. Jag tycker ju han verkar toppen och är en riktigt genuin kille och det känns som att han tycker mycket om henne. Är min magkänsla rätt kring vännen eller hur är hans känslor för henne?

Kram❤️

Svar: När julen kommer tenderar vi att vilja ha det " som vi brukar"Men ibland får man tänka om och det kommer ju ni att göra.
Känns som att du har rätt magkänsla, kram .)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill fråga om att C kvinna och min relation kommer utvecklas till starkt vänskap? Eller något annat. Jag hoppas väl mest på vänskap relation. Inte oseriöst relation som jag ska vilja har.

Kommer det var en starkt vänskap?

Ha det bra

Svar: Visst kan det bli en bra vänskapsrelation, kram :)
Esmaralda

11 Frida:

skriven

Kan tänka mig det kan skapa bråk. Det slipper jag. Jag och min partner bröt igår efter 5 år och var inte beredd på den sorg jag nu känner. Man undrar ju om man någonsin kommer bli normal och gå vidare? Bara tanken ge mig ut i dejting djungeln gör mig matt samtidigt så vill man ju så småningom ha någon att älska.
Ha en fin dag alla.
Kramar 💜💛💜

Svar: Ha fokus på dig själv till att börja med... vänta med dejtingenDu kommer en dag att ha en älskad partner vid din sida, kram :)
Esmaralda

12 Michelle:

skriven

Kanske är det den rosa som är kvar? Känner fortfarande ett pirr när jag ser dom små sköldisarna.

Mannen var inte lite jultokig som mig i början men nu är vi båda lika galna o måste lugna varandra om vartannat.
Vårat hus tar 1 vecka att pynta med barnvakt! Men mysfaktorn blir underbart hög och det är ändå stilrent. I år köpte vi fina påslakan i jultema också hihi.

Svar: Du får maila mig och fört då vet jag om jag får reaktion från SköldisenNi går verkligen all in med julen... så härligt :) Kram :)
Esmaralda

13 Bjork:

skriven

Hej måste bara fråga om min blivande bor han hemma igen när vi träffas eller var bor han?

Kram

14 Misscool:

skriven

Hej!

Ser du om jag kommer ha någon att gå m på festen? Ska jag gå dit? Kram :)

Svar: Känns som att du kommer ha någon att gå med, kram :)
Esmaralda

15 Evelina:

skriven

Hej, hur ser du/känner att han gillar mig? Hur funkar alltihop? Frågar ut av ren nyfikenhet, kram

16 EE:

skriven

Åh nej jag missade helt att det var 28:de igår. Typsikt. Jag som hade tänkt att hoppas på en talisman. Skrutt oxå att jag missade det.

Så irriterad jag blir på mig själv.

Men jaja, så går det när man har tusen saker i huvudet och knappt vet vad man gjorde förra timmen.

Hoppas dessa kommer till sin rätta eller att de får en ny chans att hitta sina hem.

Kram

17 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag brukade älska julen, den brukade vara min favorithögtid, men senaste åren har jag börjat avsky den då all press ligger på mig att fixa fin och mysig jul. Annars händer ingenting om inte jag gör allt.

Känner bara ångest nuförtiden och drömmer om att resa bort över hela julen och skippa allt. Men har sällan ledigt tillräckligt lång tid och det är dyrt att resa kring julen.

Jag har möte imorgon med skolan och känner också där stor press och ångest. Jag känner mig så ensam och utsatt, och i de stunderna saknar jag mest av allt att ha en partner att luta mig mot för stöd. Hur kommer mötet att gå?

Var är han? Var är den trygga fadersfigur som skulle finnas i min dotters liv? Hon är ju redan stor flicka.

Kram


Svar: Ja att resa bort över jul kostar men så småningom kommer du att göra det, dock inte denna julenPåverka det du kan så mötet blir ok i morgon...försök ha ett bra samtal... kram :)
Esmaralda

18 Mimi:

skriven

Hej!

Blir min ekonomi bättre nästa år?? Hoppas på jobb och bra boende.

Kram

Svar: Ja det finns stor chans att det rättar till sig under nya året, kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Som tur har det aldrig varit nåt tjafs om hur julen firas. Några år framöver passar det mig väl att exet har barnen, nu blir det väl fjärde julen dom är hos mig på julen. Har inte något större behov av att fira o ibland funderar jag på om en resa under julen vore nåt för mig?

Då, om o när jag har barnbarn så kan jag tänka mig att fira julafton på förhand med barnen o deras familjer o sen, som du Es, fira med min karl. Huruvida det blir så o om jag ens har en karl vete någon annan än jag ;). Ifall inte ja då firar jag väl ensam...

Tur att det är lite tid till julen ännu. Finns en del att knyta ihop innan dess, speciellt på jobbet. Får jag ihop allt Es utan större stress eller blir det till sömnlösa nätter igen? Vill jag ju inte...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du kommer få ihop det bra.. lite stress emellanåt men ingenting riktigt illa, kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Låter bra, vill ju slippa sömnlösheten för det är ju urbota jobbigt att komma på rätt köl då det går så långt...

En fråga till, om det tillåts? Chefen hade beställt mössor som delades ut på mötet för ett par veckor sen ca en fjärdedel gick åt där. Nu finns endast tre kvar av hundra o han kommer inte ihåg vart dom övriga tagit vägen förutom att han gav ut några på ett annat möte. Ser du nåt kring mössmysteriet Es??
Kram Skorpan

Svar: Nej, tyvärr, men jag tror chefen vet egentligen, kram :)
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Hej är det så att min blivande är i en karmisk relation nu?

Kram

22 Kram :

skriven

Hej E.
Kommer jag vinna om jag agerar? Ser du ifall jag har chans på honom ifall jag agerar? Kram kram

23 Vallmofrun:

skriven

Jag tror på att låta respektive hållas i sin tro. Man kan aldrig tvinga sig på den andre att gilla, eller t o m älska julen.
Låt mig få ha min "Kalle Anka" ifred kl. 15.00 på julafton så låter jag resten få göra sitt. Det är inte av tradition jag gör det. Det är nu mer minnen av vad tryggheten och mysfaktorn att se Tomteverkstaden, den galna hackspetten (eller vad han ska kategoriseras som), och Benjamin Syrsa som sjunger falskt.
Det var en självklarhet att se på Kalle med min pappa. Och även om vi inte firade jul varje år tillsammans så visste jag att vi kollade på programmet samtidigt på andra orter.
Pappa finns inte här längre, och det börjar kännas med trytande att låta mig få ha min lilla tradition eftersom jag är själv i det nu, när så många skriker "jag skiter i Kalle Anka!!!". Lite som i filmen "Tomten är far till alla barnen".
Det är svårt att stänga av sorlet omkring när jag vill minnas det som var, för de delar inte vad jag känner och vill minnas. Det kan jag heller inte tvinga på dem.
<3
Jag har köpt en julklapp, den ska till grannfamiljen som har varit så snälla och tittat till Kungen när jag varit bortrest. Sen är det nog inga fler som får något. Sambon säger alltid "vill jag ha något så köper jag det själv".
Det är lite vemodigt, men det är nog också så att i den mörkaste tid som är just nu så finns det mer plats för reflektion och att tänka. Det är nog vad julen handlar om för mig.
Kram till er.

Svar: Oavsett vad så är pappa alltid med dig och tittar på Kalle klockan 3 !Grannarna kommer uppskatta julklappen, kram :)
Esmaralda

24 <3:

skriven

Hur stor är chansen att hon på blocke4 går med på mitt pris av svarta klänningen?
Kram

25 Maria:

skriven

Hej
Jag och min kille kommer fira på olika håll. Han åker hem till dina föräldrar och jag firar med mina barn. Tanken är att vi firar 🥳 nyår ihop som vi gjorde förra året. Då åker jag upp till Dalarna och firar med dem.
Vi pratar om att flytta ihop framöver. När min son står på egna ben..
Ser du oss i ett gemensamt boende i framtiden?
Kram 🥰

Svar: Bra att kunna dela på sig !God chans att det blir ett gemensamt boende för er, kram :)
Esmaralda

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om alla mina talismaner mår bra bortsett att dom behöver salt på sig? Har dom fortfarande energi kvar? Kram Zoey 💕

Svar: De är lite svagare, ju äldre desto svagare och lite salt skulle de må bra av, kram :)
Esmaralda

27 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning bästaste Es!

Ja Julen har alltid varit den högtiden som betytt mest för mig. Förr hade vi Jular då hela släkten samlades hemma hos mormor och morfar. Det fortsatte sedan när jag själv fick familj ända tills att mannen jag var gift med träffade en annan o skaffade " ny familj" och plötsligt betydde inte hans barn något som han hade älskat så...

Efter några år träffade jag mannen jag är sambo med idag sedan en hel del år. När så dottern själv fick familj så firade de Jul hos svärföräldrarna i 14 hela år, men för 4 år sedan fick vi låna hela familjen o vilken underbar Jul! Se barnens ögon glittra när julklapparna skulle öppnas det är sådant som ligger kvar i ens hjärta♥︎♥︎♥︎

Tyvärr tar min sambo julen som vilken dag som helst medan jag vill göra den mysig. Jag har bjudit hem dottern (som blivit änka för några månader sen) o äldsta tonårssonen, ser du om de kommer? Det är den julklapp jag önskar mest! Hoppas så!!

Vaknade av en mardröm vi sambon o jag var i utlandet o jag var påklädd o vi skulle gå ut o äta. Plötsligt kommer en man o en kvinna o sambon följer med dem och när jag frågade varför sa han till dem bry er inte om henne! Jag förstod ingenting!! Jag tog mobilen o skulle ringa honom men hans nr var borttaget. Så jag gick ut o letade i mörkret i ett annat land o fann honom tillsammans med en annan kvinna mitt framför näsan på mig. Jag är inte svartsjuk men vad betydde denna drömmen??

Hoppas på ett svar även om du inte får till dig nåt!

Kram o trevlig onsdag
☆♥︎☆

Svar: Jag tror att drömmen handlar om att du inom dig har någon form av besvikelse gentemot din sambo... inte så att han är otrogen utan det är nog på ett annat plan...och i drömmen kan det yttra sig lite märkligt, kram :)
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Hugaligen vilket ord, Julhelvetet! Som barn när jag såg framemot den på barns vis och det dagarna innan visade sig ett helvete kring julen..var det någon annan som visade detta. Men nu är det på mitt vis..pynt och fin stämning. Lider inte av något hysteri alls. Och jag förbereder för en fin jul.
Troligtvis tillsammans med yngsta dottern.

2 anmälningar till bostadsbolaget har inte gett resultat..fortfarande 15-16 grader i kök och sovrummet. Men så finns det de som har det värre.

Så du får sällskap av två talismaner hemma hos dig..lite extra beskydd;) skojar! Denna gången har jag själv lite knapert med pengar..och vem vet nu när dina talismaner har en sådan egen vilja ;) det har ju faktiskt jag också!

Ha en fortsatt fin dag!

Kram

Svar: Ja, 15-16 grader är inte ok... jag hade tjatat hål i huvudet på bostadsbolaget.Ja herregud ja, talismanerna har en järnvilja !! Kram :)
Esmaralda

29 Helena Ir:

skriven

Måste ju bara kommentera: så länge du får bestämma 🤣
Älskar sånt! 🤣 honom har du uppfostrat bra! 😂

Kram

Svar: Ha ha ha... men det händer att vi ryker ihop och det händer att jag får ge med mig.. och tur är nog det :) Kram :)
Esmaralda

30 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig 😎 för jag drömde gröna in wear klänningen på mıg 🤔ska jag försöka byta mot annat i andra hand butiken idag in wear klänningen med ett kvitto 100 kr 😂

31 🌸:

skriven

Hej Es!

Hur är det med L. Har hen många bollar i luften?

32 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha måste skratta lite om de extra borden. Du har en förstående man.

Här kommer yngsta sonen med flickvän den 23 han vill vakna hemma på julafton ,sen ska han iväg på juldagen med sin flickvän till hennes släkt.Vi kom överens att vi julpyntar den 23 och griljerar skinkan och gör julgodis ihop. Sen är det inte bestämt hur äldsta sonen gör om vi ska vara här eller hos honom på julafton. hans flickvän verkade ambivalent när det gällde hennes föräldrar .

-11 ute när jag klev upp och idag måste jag skotta har kommit dryga 15 cm. Vart ingen handling igår då snön ställde till det tyvärr .

Ha en ljuvlig onsdag och jag hoppas de små resterande sköldisar hittar ägare

Kram Anki med flock

Svar: Oavsett hur det blir med detaljerna så har du en fin jul att se fram emot :)Här är det också rätt kallt o frostigt överallt...kram på dej och flocken :)
Esmaralda

33 Doris:

skriven

Hej!
Tycker mycket om julen,mysigaste tiden på hela året.
Jag firar jul ensam,har ingen att fira med.
Hoppas att sköldis kan hjälpa till lite.
Ser nästa år ut att bli tvåsamhet?
Hoppas ju så mycket på ett möte med min soulmate .

Kram

Svar: Sköldis kommer göra allt han kan !Din kärlek kommer men kan inte säga riktigt när, kram :)
Esmaralda

34 Mercan :

skriven

Jag har kastat kvitot till gröna in wear klänningen Esmaralda, det kanske finns inte shans 😕utan etiket och kvitot 😑😣🙁

35 J:

skriven

Hej
Åhh mysigt att du och din mamma ska se på julfilmer och julgodis i mellandagarna. Saknar att se på film med mamma och samtidigt fika.
Ser du något glädjande för pojken och mig?
Kram

Svar: Det kommer en hel del positivt för er.... ha en bra planering, kram :)
Esmaralda

36 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig igen 😉 😎 finns det shans att jag byter mot annat i HM linne shortsen 😏man kan göra det i HM utan kvitot och etiket men om det är gammal säsong det går inte in i datan, det beror på artikelnummret, jag köpte dem i sommras 🤔

Svar: Svårt utan kvitto och etikett, kram :)
Esmaralda

37 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag undrar vad år 2024 erbjuder mig - kärlek? Praktik? Bättre ekonomi? Ser du något positivt? Snälla säg att de blir ett bra år? Har fått nog av allt negativt. Ser du något? Kram Shenzi 🌹

Svar: Det kommer en hel del positivt... lite tråkigt också men det hör ju till... blandad kompott ..... kram :)
Esmaralda

38 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag undrar vad år 2024 erbjuder mig - kärlek? Praktik? Bättre ekonomi? Ser du något positivt? Snälla säg att de blir ett bra år? Har fått nog av allt negativt. Ser du något? Kram Shenzi 🌹

39 Mika :

skriven

Hej! Kommer hon höra av sig snart och kanske hela på ? Hur ser det ut? Är det något fel på mig som gör att folk inte gillar mig ? Jag tycker inte jag gjort något fel mer än att jag dragit mig undran när folk sårar. Kram

40 Klara:

skriven

Hej Es, är det en talisman som vill till mig? Mvh Klara

Svar: Nej, tyvärr, kram :)
Esmaralda

41 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej Esmaralda!

Jag drömde om en av mina söner inatt.

Han hade bara hälften så långa armar som man brukar ha.

Vill du hjälpa mig tolka drömmen?

Kram

Yvonne.

Svar: Drömmen handlade egentligen inte alls om sonen utan om dig själv... det finns sådant som du kanske ville ha gjort men tiden/orken/viljan räcker inte alltid riktigt till... kan bli gjort till hälften när det borde göras fullt ut... kram :)
Esmaralda

42 Star:

skriven

Hej Esmaralda..
Kommer han hålla fast vid sin relation? Kramar kram

43 Anonym:

skriven

Han frågar hur det ska bli bra igen och jag glad. Varför skickade han inte blombud och bad om ursäkt. Jag är ju speciell för den här karln och han för mig. Vi ska höras av idag och prata igenom allt. Är kanske för snäll men samtidigt så vill jag inte vara barnslig.

Svar: Ha ett ärligt och rakt snack, blir bäst så, kram )
Esmaralda

44 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Står i ett vägskäl… separation… energin är låg. Vad kan du se att det nya året kommer att bära med sig för mig? Ser det ut att bli ett tufft år? kram

Svar: Inledningsvis kan det bli lite tufft men det tar sig och blir allt bättre för att så småningom bli riktigt bra... kram :)
Esmaralda

45 F:

skriven

Skölden blev min ❤️ hoppas att den kommer göra mirakel . Detta året har verkligen varit tufft på väldigt många plan , det verkar som det inte är slut än . 🥲hoppas att 2024 kommer vara så mycket bättre🙏🏻

Svar: Grattis :) Jag tror att nya året blir bättre för dig, kram :)
Esmaralda

46 KN :

skriven

Haha så länge du får bestämma så blir det kanon!


Du verkade ha rätt i din känsla att 39 åringen verkar ha positiv känsla kring mig :) kommer han tycka jag är fin idag?


Kram

Svar: Det gör han, kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 ska jag försöka i 🤔 jag ska gå nu

48 Osäker:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vill verkligen kontakta honom och säga vad som
Blev fel, men jag blir lite osäker nu när han verkar ha tjej.
Hur ser det ut? Kan jag kontakta honom och säga det jag tänkt säga ändå? Kram

Svar: Ja, jag tror du behöver få det sagt, kram :)
Esmaralda

49 Ghostwriter:

skriven

Inatt drömde jag att jag befann mig på ett tåg, öppnade en dörr som var enkel att öppna fast att tåget inte hade stannat på sin station utan på en ”vänt station”. Jag gick av fast jag visste att det kanske inte var rätt. Bara en sekund efter åker tåget ifrån mig, jag får panik och var rädd att behöva sova ute. Hade en trygghet inom mig att det löser sig men var ändå orolig så jag grät.


Något speciellt bud? Bara en bearbetningsdröm?



Kram och familjen har tur som har dig på alla vis!

Svar: Ja, absolut en bearbetningsdröm, kram :)
Esmaralda

50 Helena Ir:

skriven

Det är nog bra Esmaralda, ett äktenskap kan ju inte vara ett "enmansshow ".. 😀

Kram

Svar: Så är det ju :) Absolut ! Kram :)
Esmaralda

51 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för svar idag kära du. Ja det stämmer det du skriver☆☆

Såg du inget o Julen får vi fira den tillsammans med dotter o äldsta barnbarnet?

Kramisar I massor

☆♥︎☆

52 Skorpan:

skriven

Ja det ante mig, att han vet... Har han delat ut dom åt "eget folk" månne, misstänker det. Om ja, jädrans fult gjort!
Tack Es!

Blir opera ikväll, inte eg my cup of tea utan utmanar mig själv, igen ;). Hoppas att den är bra...
Kram Skorpan

53 Mika:

skriven

Hej! Kommer hon höra av sig snart och kanske hälsa oss? Varför är hon så elak vi bor ju nära ? Vill hon inte träffa våran nyfödda ? Hur kan man behandla en så det sättet ? Är det något fel på mig som gör att folk inte gillar mig ? Jag tycker inte jag gjort något fel mer än att jag dragit mig undran när folk sårar. Kram

54 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda det gick bra i hm, tjejen i kassan sa att jag kan bytta mot annat båda shortsen om jag har kvitto i mobilen, jag har ingen mobil kvar men jag skrev till mim sister att skicka ,hon är på jobbet ,tack Esmaralda du såg rätt🤭💕🤗🙈

55 Bjork:

skriven

Hej en fråga om man tänker
på något annat kommer kärleken till en då?

Bara undrar ?

Kram

Svar: Om man lever sitt liv aktivt och mår väl.. då kommer kärleken lättare, kram :)
Esmaralda

56 Julegris:

skriven

Julen är oviktig för oss och vi är alla överrens om att göra vad man själv vill o inte fira. Kommer det mer pengar? Krams

57 Camilla:

skriven

Jag har ingen julefrid just nu.
Nu är hennes metastas är borta men hon var i väldigt dåligt skick och fick ligga kvar på uppvaket längre med för lågt blodtryck,fick tre påsar blod och ska få mera osv. Bra att hon är på sjukhus så att de kan ha henne under uppsikt sen vet jag inte med boende. Hon vägrar sånt och vill bo hemma men kanske hon så småningen då inser att hon inte klarar sig själv längre. Kämpigt är det.
Kram C

Svar: Jag tror hon kommer inse... det ser ju ut som om hon behöver mer vård och omsorg och skulle fara illa på egen hand....det är kämpigt, för henne och för dig också, kram :)
Esmaralda

58 Ell:

skriven

Hej Esmaralda…. Ser du om han tänker på mig? Kram

59 Lotta S:

skriven

Fått läkartid till januari för fortsatta utredningar. Är det stor risk jag blir besviken över kunskapsnivån där eller blir det ett bra möte?

Svar: Kan bli en mindre besvikelse men svälj den... har förutsättningar att bli bra... kram :)
Esmaralda

60 Dani:

skriven

Hej!
Får reda på min tenta senast fredag denna veckan. Är orolig hoppas verkligen jag blir godkänd blir jag det?
😢🤗
Kram

Svar: God chans för godkännande, kram :)
Esmaralda

61 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att dem vännerna tyckte att jag betedde mig illa? Och har det varit en del negativt prat om mig? Kram

Svar: Känns inte som om man pratat något speciellt om dig, kram :)
Esmaralda

62 Vitlilja:

skriven

Vad står det nervösa beteendet från henne för, är det attraktion eller intresse?

63 Mercan:

skriven

Det gick inte att bytta shortsen Esmaralda ,kvinnan var där som sa att det behövs kvitto och hon sa de är gammal säzong från sommaren utan etiket fast jag har kvitto ,om tjejen var där det skulle kanske gå bra hos henne men hon var inte där, och min mor sa att de har rätt ,kasta inte ettileten sa hon behåll den sa hon🥹💕😁jag har inte något att göra i hm längre, Esmaralda ser du bara att security stör mig när jag går i centrumet att handla mat,nu är jag rädd för dem😤ursäkta mig med mina dumheter idag🥹

Svar: Ja, det är ju lite dumt att försöka byta när du inte har etikett eller kvitto...men jag tror du lärt dig av dina misstag :) Kram :)
Esmaralda

64 Cecilia:

skriven

Hej Es
Finns det någon talisman kvar?

Kramar

65 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Det förflutna knackar på ser du någon röd varningsflagga för att det handlar om "hoovering"?

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Ingen varningsflagg kommer upp, kram :)
Esmaralda

66 Rebecca:

skriven

Kommer det lösa sig med incidenten på jobbet? Är så rädd att någon ska få reda på att det var jag...

Svar: Det kommer lösa sig, kram :)
Esmaralda

67 Smulan:

skriven

Här är vi båda nöjda med hur vi firar, vartanat år med mina syskon och andra året med makens, jag och barnen står för pyntandet. Maken hade nog tyckt att det räckt med hälften av alla tomtar medan jag tycker att vi kan ha fler.

Hundvakt i några dagar så mysigt, dröjer det länge tills vi har en egen hund, eller blir denna kvar.

Svar: Tomtar har man alltid plats för :) Jag ser ju att ni kommer ha hund ganska snart.. kram :)
Esmaralda

68 Silvertassen :

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om jag får den handledare som jag så gärna vill ha när jag börjar nästan års projekt?? Kram ❤️

69 Mercan :

skriven

Esmaralda efter allt negative i HM idag jag är så envis nu att jag ska inte röka en enda sigarett mera inte 😂 det måste finnas något bra i det negativa 🙂😎😌🤗Esmaralda i går prövade jag en byxa svart som med min mor köpte för flera år sedan från andra hand butiken i Bulgarien till min syster 😎 den sitter perfekt på mıg med larp Lauren skjortan, byxan är fin kvalite, förut den var stor på mıg men nu perfect 👌 ha det så trevligt Esmaralda med dina nära och kära 🙂

70 AnnaK:

skriven

Uppskattas julklappen jag kommer ge även om det verkar som vi kommit på kant? Den är köpt till hen och jag vill inte ha den.

Kram 🤗

71 Ally:

skriven

Hej igen
Så nu kom snön.. ❄️⛄️ happy happy 🤩 blir så ljust o mysigt.
Inget å säga om Mr?
Kram :)

72 Mimi:

skriven

Hej!

När blir det spontana spådomar igen? Kul att läsa. Hoppas att något stämmer in på mig nästa gång.

Kram

Svar: Kommer snart, kram :)
Esmaralda

73 Tintin:

skriven

Hej!

Flyttar sonen utomlands, eller stannar han i Finland?

Tack och kramiz!

74 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för svaret Esmaralda!

Stor kram.

Yvonne

75 Louise:

skriven

Jag har innan älskat julen men idag ger den mig bara ångest. Dels för att vi aldrig kommer överens var vi ska fira jul. Mannen får gå till sina föräldrar detta året och dessutom så firar Polen den 25 december och då kan vi gå dit. Detta året firar vi hos min kusins familj.
Dottern kommer ju vara där också. Och sen på lördag och söndag blir det dubbelt umgänge.
Har kusinjul på lördag och sen på söndag ska vi fira mig och sonen som fyller år nästa onsdag. Sonen fyller 18 år.
Idag var vi på utvecklingssamtal, sista utvecklingssamtalet för mig att vara med på.

Nästa onsdag, alltså på min födelsedag ska jag på möte hos soc. Detta handlar om hemtagningsbegäran. Jag vill ju ha hem dottern och jag vet att hon någon gång kommer hem men hon ska komma hem innan sommaren. Ja vi får se hur detta mötet kommer att gå.
Jag är så trött på att göra om detta för tredje gången. Förvaltningsrätten, kammarrätten för att sen få avslag efter avslag från båda.
Socialtjänsten kommer ju att kämpa för att hon inte ska komma hem till mig.

Kommer få CSN men inte allt jag är berättigad. Jag hade behövt 4 hp till om jag skulle fått för v.35 och framåt. Ska mejla dem och höra om jag får ytterligare poäng om jag får den ersättningen då.

Måste ha ett jobb nu. Jag mejlade den biträdande rektorn men hon har inte hört av sig så jag struntar i det och sen hoppas jag på jobbet där jag var på intervju förra veckan.
Kommer jag få ett jobb snart? Till årsskiftet. Blir det jobbet jag var på intervju hos?

Ha en fortsatt fin kväll och tacksam för svar. Kram

76 Hon:

skriven

Hej,
Tror du det finns chans till löneförhöjning för mej om jag skulle fråga?
Kram

77 Tjejen:

skriven

Tror du jag blir nöjd med min nya säng?
Kram

Svar: Ja, det känns bra, kram :)
Esmaralda

78 Emma:

skriven

Nyligen har jag startat en ny blogg, hur går det? br eller dålig?

79 KN :

skriven

Är den 39 åringen sann i anledning till dålig kontakt eller ska jag tolka det mest som ointresse?

Jag tycker det kan vara skönt med mindre kontakt i början nu för tiden men kanske inte så lite som nu 🙈 Vet helt enkelt inte om jag ska tolka det + eller - är dålig på sånt där

Kram

80 .:

skriven

Hej Es!
Jag satte ner foten nu. Angående hon som aldrig kommer till mig och som gjort sig bekväm i det (som jag skrivit om tidigare).
Men jag är inte riktigt van vid sånt här, så nu känner jag mig jättehemsk. Hon vill ju inte egentligen, men sa sen att hon ångrade sig. Vilket jag vet att hon inte har gjort. Så nu känner jag mig jätteledsen istället. Jag vill ju inte att hon kommer om hon inte vill.
Åhh.. Det känns som att jag lät för hård, var jag för hård? Eller är det bara för att jag är ovan... Det känns inge bra. Ångrar mig. Gjorde jag rätt?

81 Mercan :

skriven

Esmaralda jag läste att du får bestämma😍min far är sådan åckså, det är min mor som får bestämma 😎så roligt söta Esmaralda ha ha 😊

82 Lilit:

skriven

Godkväll Esmeralda jag väntar på ett tillskott i kassan som jag har blivit beviljad, kan du snälla svara på om det kommer innan helgen?
Sen funderar jag om det finns någon förutom mitt ex som tycker om mig mer än som vän? Tack på förhand min vän. Kram

83 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för svaret som förvånade mig positivt, det enda sättet att täppa igen truten på mina hjärnspöken är att fråga dig ;D

Kramar 🐈‍⬛


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: