SISTA TALISMANERNA söker sina hem...

 
Precis som jag lovat, här kommer de sista Sköldistalismanerna som söker
sin egen människa !
 
Vill du knipa en av dem eller känner att du vill bort en i julklapp.. då  är kostanden 500 kr och du betalar till:    SWISH:  123 0707 109
 
Eller till bankgiro: 124-7238
 
-
När du betalat så mailar du mig.
Tala om hur du valt att betala
Skriv ner du  vilka önskningar du har, max tre stycken
SKRIV DIN POSTADRESS 
-
 
Sköldpaddorna väljer själva och skulle ingen  välja dig då betalar jag genast tillbaka kostnaden.
 
Efter att du följt instruktionerna så räkna med ett par dagar innan de skickas.. de ska förberedas och gå igenom ceremonier för att präglas på dina önskningar.
 
Men viktigast av allt, Sköldisarna vakar över ditt liv  oavsett vad du önskar dig
 
 
Här har vi en som är ivrig att komma hem till sin människa och han for iväg som ett skållat troll direkt han kom ur sin sovask i morse !
 
Kram & kärlek och lycka till 💗
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan du ser när jag blir 30 år och vad gör jag? Den 2025 året

Ha det bra

2 Frida :

skriven

Vilken härlig helg ni verkar ha haft ändå. Förstår det måste kännas stressande med bilhaveri. Men vilken tur att bilen la av i Sverige och inte i tex Danmark även tur ni fick stor bil att lasta i och inte nån minimodell. Hoppas nu det löser sig med bilen och dagen blir mysig.
Kramar 💛💜💛

Svar: Ja, det var just det vi sade, vilken tur att den pajade i Sverige !Kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Flest är ju stämmer från jag har sett i min egen drömmar. Min mellanbror fick bebis, C kvinna och jag badar, katten signe och det finns mer.

Så det kan var som jag har spå på min hand i drömmar.

Livet pågår just nu till verkligheten än tidigare för det är processen. Grund av flera som jag har sett i drömmar.

Så betyder att min drömmar kan var stämmer för en del händer på riktigt... hur förklarar det? Då min drömmar ljuger inte...

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Flest är ju stämmer från jag har sett i min egen drömmar. Min mellanbror fick bebis, C kvinna och jag badar, katten signe och det finns mer.

Så det kan var som jag har spå på min hand i drömmar.

Livet pågår just nu till verkligheten än tidigare för det är processen. Grund av flera som jag har sett i drömmar.

Så betyder att min drömmar kan var stämmer för en del händer på riktigt... hur förklarar det? Då min drömmar ljuger inte...

Ha det bra


5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser när jag blir 30 år till 50 år även plus 55... vad gör jag i dessa tider?

Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag skaffa en bebis så sent i kväll som jag har haft en känslan om det. Grund av alla vägrar att var kära och bildas barn med mig. Då har jag förstår att det blir sent i min livet. Till och med om andra ska reagera negativ så kommer jag förklarar så ärligt och rak. Att varför det blir så.

Men kommer jag skaffa barn så sent? Jag tror mest på typ 50 år... beror på var är kärlek...

Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kan fråga en förbereda även om det är många år kvar då behålla det jag för mig själv.

Jag tänker på så jag vet inte om min mamma kommer hinner att ser min barn i långt framtiden eller hinner hon.

Jag önskar väl hon är positiv till att jag fick barn. För jag vet redan att hon vill inte väl jag skaffa det grund av en anledning.

Jag vet inte om hon hinner att ser eller är redan som ande men jag hoppas bara att hon är positiv till jag fick barn också i långt framtiden. Men kommer hon gör det?

Ha det bra

8 Evelina:

skriven

Hej, har han mystankar om mig? Tänker han på mig? Kram

9 Mon:

skriven

Hej Esmaralda..Må de fina sitt hem..

Kommer det att dröja nu innnan han är singel igen? Kram

10 Bjork:

skriven

Hej blir min blivande singel snart så vi kan bli ett?

Kram

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig så stolt över att jag fick bada med C kvinna oavsett vilka roller vi har haft i förflutna. Jag kan bara gläds över det men jag undrar om det är samma för henne som stolt över att få bada med mig? Efter allt?

Ha det bra

Svar: Ja, det är hon. Hon uppskattade det verkligen, kram :)
Esmaralda

12 Solsyrplen:

skriven

Hej Esmaralda.
Så fina dem är. Jag tror de hittar hem allesammans.
Kommer jag att ha någon chans på honom? Kram

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Lycka till med sköldisarna! 😊

Jag vill så gärna få jobb på tex skyddspolisen, tror att jag skulle vara en tillgång. Men det är otroligt svårt att få jobb där.

Kommer jag nånsin att få ett jobb som jag 100% vill ha? Som är som gjort för mig?

Kram

Svar: Du har chansen att lyckas med detta men du kan behöva bättra på ditt CV, kram :)
Esmaralda

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Spännande att få höra om deras nya kommande hem framöver. De verkar vara små rackare som vet vart dom vill…
Idag var det vinter när jag vaknade, frysen o trött trillade jag ur sängen imorse och när jag gick utanför dörren fick jag en köldchock🥶🥶 jag ogillar verkligen den här kylan o hade hellre stannat hemma under täcket men men…jobbet är jobbet och där är jag nu och inventerar förråd, kaosförråd…!!
Hur ser det ut framöver med mina 2 hjärtan som jag saknar mest av allt, är det nån av dom som kommer till mej snart? Jag väntar o väntar…kommer mitt största hjärta vilja prata med mej på sin födelsedag?
Ha en fin dag🥰

Svar: Ja, det ser ut som om du kommer få glädjande besök ganska snart, kram :)
Esmaralda

15 Emmahlk:

skriven

Det "är" någonting med den där rosa/orangea. Undrar om han är något för mig tro 😍

Svar: Maila mig, så ser vi, kram :)
Esmaralda

16 Skrållann :

skriven

Hej!
Hoppas alla små sköldisar hittar sina människor att flytta hem till.

Finns det möjligheter efter min praktik att få jobb på just den arbetsplatsen eller någon annan inom samma koncern? Drömmen vore ju sedan om några år att bli chef över en egen sådan verksamhet😊

Kram❤️

Svar: Ett likvärdigt arbete blir det i alla fall.. kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Godmorgon Es,de få kompisar till J som vet att vi träffas. Vad tycker de om mig och situationen ?
Har träffat G och tror att han visat kort på mig till några andra.
Kram

Svar: De gillar dig som person men är mer kluvna till situationen, kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas de små liven hittar sin ägare .Lycka till sköldisköpare !

Här står handling på agendan innan snön sätter stopp
Har ju en backe som heter duga ;-)

Ha en bra tisdag .Här ska jag även försöka hitta min borttappade städ vilja haha

Kram Anki med flock i "skitigt hus

Svar: Hoppas det går bra med handlingen idag... jag ska också matshoppa.... lycka till med att hitta städviljan, tank att den ofta tappas för mig också :) Kram på dej och flocken :)
Esmaralda

19 Lova:

skriven

Hej Esmaralda. Träffade en vän igår. Det var ett tag sedan jag träffade henne. Hmm jag känner en viss osäkerhet i var hon står i förhållande till mig på grund utav en händelse med en gemensam bekant.
Jag kände att hon var snäll och trevlig, men någon känsla fanns inom att hon inte kommer riktigt nära.
Jag vill på något sett ha bekräftat att det är okej mellan oss. Det kanske var det hon kände av?
Vad ser du, känner hon sig helt okej med mig? Gilla Egon mig och kommer vi fortsätta att umgås? Kram

Svar: Din vän tycker mycket om dig.. men kanske ni ska prata igenom det som hänt.... känn okey mellan er, kram :)
Esmaralda

20 Agnes:

skriven

Festliga sköldisar!
Låter o rymmer!

Själv skall jag köra en skruttig kanin till vetten för koll av en tass...Min son, Pappa Kanin, följer med!
Kaninen har haft en infektion i tassen, och genomgår nu en redig kur med penicillin. Yngsta barnbarnet hon med 4 diagnoser, sköter den biten.
Hon går just nu under namnet "The Rabbit Whisperer, då hon är den enda som får i kaninen penicillinet. Är nog trotssyndromet som är positivt där...Kaninen ska ha penicillinet, alltså så blir det så...typ.

Ser nu, när jag tittar ut genom fönstret, att det tydligen är en variant av snö"storm" ute...så tydligen har vi valt rätt dag att åka med kanin till vetten...håhåjaja...

Lycka till med sköldisar, everybody, o stora kramen i vinterdagen! ;0}

Svar: Nu hoppas jag att lille kaninen snart blir frisk !
Healing kommer, kram :)
Esmaralda

21 Anita:

skriven

Godmorgon, vilka underbara sköldisar. Hoppas att någon vill till mig. :)

22 SKÖLDIS:

skriven

Hej, jag undrar, kan jag beställa en Sköldis till mitt lilla barnbarn som beskydd och själv aktivera den ? Kram

Svar: Absolut, kram :)
Esmaralda

23 Rebban:

skriven

Åh, en sköldis. Jag måste säga att något av mig dras till dessa men har inte det i min budget för månaden...får tänka en kort stund på detta.

Så fint med er tripp till Tyskland. Fick mig själv att längta lite extra till vår tur som går till Bremen under nyår.

Hade en speciell dröm i natt om Uganda (om jag inte minns fel). Jag besökte landet som turist men kände både igen människorna och samhället. Drömmen handlade inte om något särskilt, utan enbart om att jag befann mig på ett ställe som var mitt och jag kände mig hemma i. Har ofta en sådan dragning till många andra länder och ofta länder som lever på ett helt annat sätt än vad vi gör i Sverige.


Stor kram

Svar: Härligt att du ska till Bremen :)Du har ju i tidigare liv levt runtom i världen och i drömmen kan detta dyka upp, kram :)
Esmaralda

24 Mo:

skriven

Hej Esmaralda…
Undrar om det ser ut som att det kommer att dröja innan han är singel igen? Vad tror du? Håller nuvarande relation? Kram

Svar: Det kan dröja, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Ja det var överlämningsdag idag, spånnande :). Det är säkert till nån väldans aktiv person som rymligen ska till :). Eller va tror du Es?

Här blev det vinter o milda himmel, igår höll jag på att frysa ögonen ur mig där jag gick i stan på kvällen, brr.

En bråd vecka med mycket kvällsprogram, på fredag ser jag väl ut som en urvriden trasa ;). O då kommer jag inte att bryta några berg det är då säkert. Kan det tänkas bli några trevliga möten denna vecka iom alla happenings Es? Är ju aktivare än nånsin ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, de talismanerna som är kvar är väldigt ivriga att hitta rätt, hela flocken... det hummas och sjungs och rasslas !Visst kan det bli trevliga möten under veckan, kram :)
Esmaralda

26 Bjork:

skriven

Hej har jag kommit långt på min själv resa?

Kram

Svar: Ja, det har du verkligen och du ska vara stolt över dig själv, kram :)
Esmaralda

27 Mimmin:

skriven

Hej E.😊💝
Jag har känslor för honom. Har han känslor för mig? Kommer en chans på honom? Kram

Svar: Han gillar dig men jag ser inte hur mycket eller på vilket sätt.. kram :)
Esmaralda

28 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret om självresan:)

Mår mycket bättre nu än innan.

Kram

Svar: Ja, det går helt åt rätt håll, kram :)
Esmaralda

29 Sanna:

skriven

Ingen sköldpadda ville till mig idag heller. Jag får acceptera att vara utan talisman denna gång men det är sorgesamt.

Svar: Ja, det är ledsamt men du är inte ensam i situationen...kram :)
Esmaralda

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack för ditt svar! Då du säger att jag kan behöva bättra på mitt CV, menar du då att jag borde skriva om det bättre och tydligare?

Eller menar du att jag borde utbilda mig vidare för att ha chans till sådana jobb som jag drömmer om?

Kram

Svar: Jag tänker snarare på utbildning, kram :)
Esmaralda

31 M.:

skriven

Hej Esmaralda😇🥰🥹dröjer det x antal år innan han är på singelplan igen? Nuvarande blir något hållbart? Kram

32 Anonym i frågan:

skriven

Godmorgon ☀️
Hoppas dom alla finner rätt ”ägare” 🐢
En familjemedlem har hela livet brottats med sockerberoende och nu även en skev bild av mat.. säger sig vilja tag i problemen själv och ej ta hjälp ( vilket sagt under snart ett års tid men funkar ju inte)
Hur ska vi i familjen göra.., vara rätt fram och tydliga med problemet eller låta hen leva som hen gör även om hen inte mår bra?
Kram

33 AnnaK:

skriven

Blir ingen för mig, har inte råd 😄

Vem var det som knackade på badrumsdörren igår? Eller inbillade jag mig. Det var ingen i familjen. Någon som ville nåt? En hälsning?

Kram 🤗

Svar: Ja, det var en hälsning från någon som gick över för ganska länge sedan.. kram :)
Esmaralda

34 Pegasus:

skriven

Hej fina!
Jag funderar om du kan se om jag och J är ämnade för varandra.
I ljus och kärlek

35 <3:

skriven

Kommer A blir sur om jag bokar av träffen på Lucia ? Hoppas nästan att någon av tjejerna blir sjuk så den blir inställd av den anledningen.
Kram

36 Miranda:

skriven


Har killen jag har känslor för känslor för mig? Vad är det han känner? ☺️

37 Evelina:

skriven

Hej, hur känner du av att han gillar mig eller ser? Frågar ut av ren nyfikenhet hur alltihop går till, kram.

38 Bjork:

skriven

Hej har insett att jag mår bäst själv utan kärlek eller vänskap.

Släpper tanken om den där nya vännen c hon verkar ju helt blåst.

Kram

39 .:

skriven

Hej Es!

För några dagar sen när jag dammsög rullade min katts boll neråt under bordet och sedan ner mot fönstret. Jag tittade sen bort och blev väldigt förvånad, liksom hajade till då den plötsligt var vid mig igen. Inte kan väl golvet luta åt båda hållen. Men dammsugaren var ju på och det kanske fick bollen att vända och rulla tillbaka... Fast bollar gör väl inga ursvängningsar? Kan du se om det var någon som var på besök eller var det bara luften från dammsugaren?

40 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Hoppas sköldisarna hittar sina rätta ägare :)

Här är det mer eller mindre snöstorm idag, flingorna far åt alla håll så det är vitt vitt vitt utanför mitt fönster och termometern visar -6°C. Så chansen till en vit 1:a Advent är stor i år. Det blir ännu en solo jul för mig så jag är så tacksam för att du avdramatiserade detta med att fira jul ensam för några år sen. Jag tog till mig av dina tips för att skapa sina egna traditioner och tycker att jag har lyckats riktigt bra. Helt ensam är jag ju faktiskt inte, Igge är ett större sällskap än man kan tro och som jag uppskattar väldigt mycket.

Önskar dig en fin tisdag!

Kramar från oss 🐈‍⬛

Svar: Ja, man kan ha en hur mysig jul som helst på egen hand... eller på tu man hand som det är för dig och Igge ! Kram :)
Esmaralda

41 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du se något om flytten? Blir den av? Börjar tvivla om jag överhuvudtaget kommer att få en lägenhet.

Kram

Svar: Det kommer en flytt.. men förstår hur segt och jobbigt det känns, kram :)
Esmaralda

42 J:

skriven

Hej

Något glädjande denna vecka?
Kram

43 Erika :

skriven

Hej! Tror du jag kommer att få ett till barn?

44 F:

skriven

Hur går man tillväga för att se om talismanen vill till mig ?

Svar: Det visar din talisman tydligt när jag öppnar ditt mail, kram :)
Esmaralda

45 Camilla:

skriven

Du ska ha tack för gårdagens svar om min väninna.
Verkar det som att hon kommer att hamna på något boende så småningom?
Å lycka till med de sista sjungande talismanerna.
Kram
C

Svar: Ja, hon bör ganska snart ha ett boende med omvårdnad... kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter 🎄 :

skriven

För första gången på åratal känner jag mig taggad på jul/nyår.

Är det stor chans att jag firar det med en blivande partner?
Kanske jag reser till GBG, sover på hotell och går på Liseberg (om de är öppet)?
Eller ser det troligast ut som jag får sitta hemma själv :)

Hoppas du mår bra efter resan!

Kram


Svar: Oavsett så ser jag chansen till en bra jul/nyår.. gör upp en bra plan... kram :)
Esmaralda

47 Osten:

skriven

Hejsan ES.

Finns det en chans att det blir någonting mellan oss? Kram

48 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker bara att jag kan inte tror det är sant att jag och C kvinna är vänner och gör si och så. Även om sägs 10-12 år sedan såna tänker vi inte väl och helt annat relation. Jag vet inte om det finns planera i våra livet men relationer förändras med tid.

Jag har aldrig haft såna tankar för 10-12 år och även C kvinna har inte det?

Men man förändras med tid oavsett vilka relation man prata om? Man kan inte vet...?

Ha det bra

49 Misstjejen:

skriven

Hej

Något tanke jag har haft att så konstigt att jag ställa aldrig fråga till dig om C kvinna för 10-12 år och jag har alltid fråga om annan person men sällan ställa jag har fråga om när hon svar på mejla. Tur att jag ställa inte såna fråga och jag har annan intressant för relation då?

Men jag har aldrig såna tankar som jag var nu.

Så visst med tid så relation förändras från en annan relation till idag?

Ha det bra

Svar: Jag vill påminna dig om att enbart skriva två kommentarer om dagen... dvs två frågor.Även om man skriver fler kommentarer/frågor så blir det inte fler svar av mig.
Skriv istället ner de två frågorna som du tycker är viktigast för dig. Kram :)
Esmaralda

50 Mirre:

skriven

Hej Es,

Är det någon av 🐢 som reagerar när jag skriver denna kommentar?
Funderar isåfall på att köpa en till mig men ägna 2 av önskningarna till min mamma/pappa, och en till mig, kan man göra så, önska för andra i sin talisman eller fungerar önskningar bäst på en själv? 😅💜

Kram

Svar: Jag vet inte om någon reagerar.. det ser jag bara när jag öppnar ett mail... önskningarna funkar bäst på en själv men är inte helt utan verkan om man önskar för någon annan, kram :)
Esmaralda

51 🌸:

skriven

Hej Es!
Tror du att jag klarar ekonomin denna månad med mat och så? Jag försöker köpa så billigt som möjligt. Jag har nästan panik. Mycket ångest. Det känns så jobbigt också eftersom att jag är bortbjuden på julafton. Och jag vill ju gärna inte sitta ensam hemma... Fast måste jag ju köpa till julklappsspel.

Svar: PLanera noga och använd din fantasi och du kommer underfund med vad du kan ge i julklappsspelet , kram :)
Esmaralda

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om att min och Ckvinnas relation kommer utvecklas med tid? Vad leda det till att blir? Jag hoppas något som kan var med starkare vänskap...?

Ha det bra

53 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

54 Evelina:

skriven

Hej, bryr han sig om mig? Kram

55 Zz:

skriven

Hej Esmaralda…. Har jag någon chans på hen om jag agerar?Kramar

56 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Tror det var mormor med tanke på knackningen. Om jag inte minns fel var det hennes 😄 Kan jag ha rätt? Varför hälsade hon på mig nu helt plötsligt?

Kram 🤗

Svar: Ja, det kan ha varit mormor.. hon är ju med dig väldigt ofta och just den här gången var du mottaglig... kram :)
Esmaralda

57 E:

skriven

Hoppas alla talismanerna hittar hem.

Jag har sökt ett jobb idag som känns 100 % rätt för mig. Hur ser mina chanser ut här. Kommer jag få jobbet?

Kram

Svar: Du har runt 75 % chans att få jobbet, håller tummarna, kram :)
Esmaralda

58 KN :

skriven

Vad tycker den 39 åriga mannen om mig hittills?


Kram 🤗

Svar: Jag får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

59 <3:

skriven

Kommer hon gå med på mitt pris på svarta Ida S klänningen till sist ? Kram

60 A:

skriven

Ska jag tro på vad barnet säger, eller bör jag göra en orosanmälan?

Svar: Följ din egen känsla - bättre med en onödig anmälan än tvärtom.... kram :)
Esmaralda

61 Kakan:

skriven

Min Sköldis har skött sig storartat och jag fick de oväntade pengarna som jag önskade mig och inte var det småsmulor heller. Julen är räddad. Kram

Svar: Härligt :) kram :)
Esmaralda

62 <3:

skriven

Vad är bäst skicka kort på våra fina dejter eller lilla 🌟när den kommer i rosenkvarts ?
Kram

63 Louise:

skriven

Jag trivs inte i min lägenhet och letar med ljus och lykta efter annat boende… Verkar det bli en flytt för mig nästa år?

Svar: Ja, chansen är stor, kram :)
Esmaralda

64 Misscool:

skriven

Hej!

Kommer jag ha någon att gå på den festen med? Kram :)

65 Dani:

skriven

Hej!
Får reda på min tenta senast fredag denna veckan. Ser det ut som jag blir godkänd?🤗🤗

Kram

66 Vitlilja:

skriven

Varför har hon varit så hot and cold med mig under en längre tid, är hon medveten om det? Känns ju som att det inte är riktigt rättvist mot mig. Det blir bara förvirrande beteende.

Svar: Jag tror inte hon själv är riktigt medveten om detta... kanske dags att ta ett samtal, kram :)
Esmaralda

67 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan Es
Ja idag hade vi -10 imorse såååå kallt skönt att man slapp gå ut👍

Sköldisarna är jättefina o tänk att den lila/blå med rosa o svart finns kvar. Jag bad Bosse Bi att lägga en peng i min börs, men öppnade den nyss o det fanns inget. Men den var ändå för dyr för mig!

Kram o kärlek🫠🤗♥️

Svar: Ja nu har vintern kommit på riktigt också här söderut !Kram :)
Esmaralda

68 MB:

skriven

Hej E, finns det någon talisman kvar ?

Kram /Monika

Svar: Nej tyvärr, nu är de helt slut, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: