Till sist blev det bra....

 
Ibland går det käpp rätt...... och så var det i fredags
Vi startade färden mot Tyskland... glada och sugna på hotellweekend men hann inte mer än till motorvägen mellan Lund och Malmö... och då DÖR bilen !  Färbannat ! 
 
Så vi fick bli bärgade till Malmö.... där fanns ingen hyrbil och vi fick ta taxi till Lund... minuterna och timmarna tickade.... till slut blev det Volvos största modell på Hertz och försäkringen betalade rubbet.
 
 
Sent omsider kom vi iväg i alla fall......
 
 
Färjan Rödby Puttgarden var nästintill folktom..... tidig eftermiddag....
 
 
Normalt sett så börjar vi det årliga äventyret med shopping på Citti Park i Lubeck men nu orkade  vi inte ens tänka på shopping... så det blev raka vägen till hotellet.
 
Ett hotell som jag ångrat att jag  bokat och fick för mig att det var rätt risigt... och så visade det sig vara tvärtom.
Superfint !
 
Och julpyntat in i minsta vrå !
 
 
 
 
Rummet var hur fint som helst
 
 
Vi tog en kort promenad.... en öl på att café intill och sen middag på hotellets restaurang.
Mer orkade vi inte med.
Sen stöp vi i säng och somnade på direkten
 
 
Här avnjuter jag lördagens frukost... sjukt folktomt och man undrar nästan om något hänt som alla känner till...utom vi....
 
 
Jodå, jag var tvungen att karva lite i den där jättebogen och smaka... hur gott som helst..
 
 
Kocken förevisade det egenhändigt tillverkade pepparkakshuset
 
 
 Efter en lååååång frukost for vi till Citti Park och  shoppade.... tog en paus för lumch och såklart vin till lunchen och sen på det igen, med shoppingen
 
 
Varsin vagn blev det....
 
 
 
Maken kan ju det här med Tyskland och hade förut sitt företag här i över 10 år... och nu hade han beställt hängrännor till  vårt nya kontor... i  koppar.  Sånt kostar en förmögenhet hemma med trots kronans taskiga värde så är det mindre än halva priset i Tyskland.
Materialet lastades in.... och det blev en aning trångt i bilen
 
 
Rännorna vilar på en kudde på instrumentpanelen.... det ser lite konstigt ut.... 
 
Fika och tyska bakverk tar vi på allvar, sånt är ingenting man väljer bort och det blev gott kaffe, avec och en tallrik med flera sorters kaffebröd !
 
När kvällen kom  tog vi en drink på rummet.. sen en drink i hotellbaren och så en promenad.. som avslutades när vi råkade hitta en läcker Kinarestaurang !
Vi åt en väldans god middag ! Rundade av med banan och glass.
 
Efter frukost igår for vi hemåt.
Vi stannade i Lund och överlämnade  adventskalendern till  barnbarnet Adison...
 
 
Den är laddad med 24 små shotflaskor 😅
 
Hans bror fick en likadan här om året... de får sin sista kalender julen innan de tar studenten och har alltså åldern inne, det måste jag påpeka så inte vän av ordning hetsar upp sig alltför mycket 😜
 
När kvällen kom var vi hemma.. och orkade inte så mycker mer än landa i soffan och titta på  Idol på play !
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har sett den badet med C kvinna för längesen i dröm. Jag har får något dröm om min mellanbror ska få en bebis sker i lördags, jag har dröm om en nya katten är signe för längesen och mer.

Jag vet inte hur kan det vara så... jag har tydligt spå en del i omedvetenhet på min egen drömmar.

Dessa händelser blir verklighet. Betyder det att nu är pågår en verklighet livet för jag har haft en känslan att 30-50 år är min åldern ska var något speciellt bra. Så det stämmer väl?

Ha det bra



2 emma:

skriven

Hej

Ska jag träffa P innan julafton? Ska han ge mig en julklapp?

3 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞

Ja sicken helg ni haft, men va tusan hände med bilen? Tur ni fick hyrbi och att resan blev bra ändå, så mycket ni handlat och vilket kap med kopparrören👍
Här låg jag mest hela dan igår, trött dagen efter en lyckad kväll med tjejerna, det blev sent! Och idag är det jobb igen och jag känner mej som en zombie😂
Fryser gör jag mest hela tiden även om det är varmt inne, sov t om med strumpor o ute är det svinkallt🥶
Jaha ny vecka nu då, finns chansen till en liten dejt eller nåt? Har inget hört från min crush o jag väntar inte men jag ser att han kollar mej på fb…finns det nåt intresse hos han?
Ha en bra dag, kram?🥰

Svar: Sena kvällar med vännerna är bra kvällar :)Jag tror det blir en annan kille som du kommer dejta..men kan inte säga exakt vem, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

På torsdag så har jag möte som jag inte gillar för varje året. Jag är lite rädd för dom ska ställa fråga typ om C kvinna eller i förflutna.

Kan du ser hur det blir?

Ha det bra

Svar: Det kommer gå fint, oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

Godmorgon

Min helg har varit sjukt underbar! Först middag med några kollegor, shopping med min nya vän och även derby på ishockey. Denna tjejen är precis vad jag behöver i mitt liv. Så glad att vi lärde känna varandra.
Men eftersom det händer så mycket konstiga saker i mitt liv så var vi med i en bussolycka. En buss körde på den vi satt på. Alla gick och även vi men vi gick tillbaka till busschauffören och fråga om han ville ha hjälp.
Igår på matchen såg jag killen jag var på dejt med förra sommaren. Han som fick mig att le när han kolla på mig. Mitt hjärta slog dubbla slag och så hårt när jag satt med honom den dagen. Jag vet inte om han såg mig men det kändes som hans blick var mot mig ofta. Det kändes ändå konstigt inombords lite jobbigt iallafall. Men ja han är lycklig sambo antar jag iallafall. Kul för honom..
jobbigt när man känner känslan som fanns i kroppen den sommardagen.. Han tänker säkert ändå inte på mig.

Nä men jag är inte redo för måndag iallafall!

Kram

Svar: Vad roligt med en ny vän och hon tycker det är precis lika kul som duHan såg dig.. men han har gott vidare, kram :)
Esmaralda

6 Anette:

skriven

Ser ut att vara ett fint hotell, gulligt pepparkakshus. Jag har riktigt jobbiga veckor på jobbet innan jul, kan du känna in om jag kommer klara det? Ser det ut att lätta sen i början på 2024?
Kram ❤️

Svar: Visst klarar du det, kram :)
Esmaralda

7 Sofia:

skriven

Hej Esne!

Har du några sköldisar kvar?
Kram
Sofia 🌸

Svar: I morgon kommer de resterande att utbjudas... kram :)
Esmaralda

8 Bjork:

skriven

Hej kan jag har klantat mig med min nya vän?

Kommer det ta längre tid nu?

Kram

9 Bjork:

skriven

Hej kommer mina blivande svärföräldrar gilla mig?

Kram

Svar: Det kommer de att göra, kram :)
Esmaralda

10 Mimi:

skriven

Hej!

Sömnlös natt. När blir det flytt..
Dröjer det till våren?

Kram

Svar: Kan dröja till våren, kram :)
Esmaralda

11 Julan:

skriven

Hej ES.
Oj julpynt redan ,
Tur ni hade med hotellet

Kommer det här förhållandet att bli bestående för honom? Kraam

12 A:

skriven

Vilken härlig weekend ni haft! Även om det började mindre bra. Min bil är fortfarande svårstartad och tänker sälja den nu till bilfirma. Får säkert inte så mycket som jag vill för den. Men bättre än att den står nånstans helt död.

Jag har nu också börjat julpynta lite, men bara för att jag köpt nytt, så kunde lika gärna ställa fram.... är ju så mysigt!

Kollar och kollar efter jobb men är torrt på den fronten. Jag får gå tillbaka till mitt gamla jobb om jag vill men vet inte om det är en bra idé? Kanske lämna vården helt?

Kram!

Svar: Ja, en bil som dör är INTE kul !Se bara till så du inte är utan arbete under tiden som du letar efter det ultimata, kram :)
Esmaralda

13 Sorry:

skriven

Hej Esmaralda, perfekt resa för julklappshandling💝, När jag är redo, ser det ut att vara värt att ta en kontakt med honom, förklara att jag är ledsen sen sist? Så han vet det sen är det upp till honom, eller verkar det bättre att bara låta det vara nu, om han gått vidare?

Kram kram 🌹

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det något speciellt tillfälle som jag och C kvinna gör något som vi kan inte tänker oss att vi gör det? Det kan vilka som helst. Något speciellt tillfälle? Finns det?

Ha det bra

15 <3:

skriven

Har J dåligt samvete på riktigt efter vi sågs gentemot mig.
Och kommer backa nu med sina känslor för mig ? Ska jag spela svår nu och vara off eller svara när han ringer ? Tycker om honom så mycket egentligen och han är den jag vill ha. Tycker han ska ha lite dåligt samvete faktiskt och ska få jobba på en bättre dejt.
Kram

Svar: Känns som om han har vårt att bestämma sig om hur han vill ha det och han vacklar.. agera efter hur du själv känner.. kram :)
Esmaralda

16 Ally:

skriven

Välkomna hem 🤗❄️☀️
Vilken otrolig oturs start men så skönt att allt löste sig med bilen. Härliga dagar ni fick, med lite smak för julen, mysigt.
Nu har jag också landat hemma efter våran resa som blev bättre än väntat, allt gick och blev fantastiskt, så lyckat.
Idag ska Sköldis prepareras och jag hoppas faktiskt på stor framgång i det jag önskat.. ✨

Kommer något till dig vad det gäller i veckan och i December månad? kanske mest vad som gäller i kärlekens tecken..
Kram :) 🌷

Svar: Visst kan det komma något i kärlekens namn, kanalen är öppen, kram :)
Esmaralda

17 Mamman:

skriven

Jag aktiverade min Sköldpadda igår och nu på morgonen gick min första önskan i uppfyllelse. Klockan 6 i morse fick jag ett meddelande från honom och på onsdag ska vi träffas. Är pirrig och glad, kram :)

Svar: Åh så roligt, kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

När blir det en flytt för mig?

Svar: Kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Tycker J själv att han gjorde fel mot mig? Tog han åt sig att jag blev ledsen ?
Den tid vi ändå sågs var det magi❤️‍🔥
Kommer han ringa så vi får prata ut idag ?
Kram

20 Mercan :

skriven

Välkommen hem söta Esmaralda 🤗 vad bra att det gick bra till sist 🙂Esmaralda jag har hittat larph Lauren skjorta åt mig i andra hand butiken och min mor gillade boomerang randiga klänningen, har hittat två in wear svarta byxor lite stora på mıg men behåller dem 😂😎Esmaralda ser du något om mannen med gott hjärta, kommer han snart 🙂

Svar: Han kommer men det går inte att sia tidsmässigt när det blir... kan ske snart men kan också dröja, kram :)
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret om svärföräldrarna.

Vad är det för mysig inbjudan vid jul?

Kram

22 J:

skriven

Hej E. Kommer det här förhållandet att bli bestående för honom? Hålla i sig? Kraam

Svar: Kanske inte " för alltid", kram :)
Esmaralda

23 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer att träffa tjejen som är rätt 2024 🤔 eller dröjer det 😐 🤔

24 Sorry:

skriven

Hej Esmaralda. När jag är redo, ser det ut att vara värt att ta en kontakt med honom, förklara att jag är ledsen sen sist? Så han vet det sen är det upp till honom, eller verkar det bättre att bara låta det vara nu, om han gått vidare? Jag menar, ger det någon nytta med att jag kontaktar honom?

Kram kram 🌹

25 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🙂♥️😌

26 Ma:

skriven

Hej E..:. Dröjer det år innan han är singel igen…? Eller kommer det att komma ganska snart…? Kram…

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Välkommen hem <3 Tur i oturen att det ordnade sig med hyrbil och ni kom iväg. Härligt med bra hotel och go shopping . Frukosten såg rejäl ut och kinamiddag är inte fel. Att sen handla billiga hängrännor är ju toppen ! Äldsta sonen säger att ska vi byta fönster kan det löna sig att åka ner till Tyskland o handla.

Äldsta sonen flög till Luleå på jobb en vecka och ska köra ner en jobb bil ända ner till Stockholm på Torsdag Hoppas vädret inte ställer till det ..
Vintern är här och jag älskar det ! Förutom isen under snön...men man kan inte få allt ;-)

Hoppas även du har vinter hos dig ,det lyser upp så härligt med snö

Kram Anki med flock

Svar: Ja, allt byggmaterial är betydligt billigare i Tyskland.. det var ett byggföretag som maken hade där en gång tiden...Hoppas sonen får bra bilväder !
Jag är också väldigt glad i vintern.. vi har lite vitt men knappt snö.. mer som frost... kram på dig och flocken :)
Esmaralda

28 EPM :

skriven

Godmorgon!
Trots skakig start blev det ju en väldigt lyckad weekend för er❤️

Min dotter har rosacea och nu har det blommat upp rejält, i helgen uttryckte hon att hon undviker toaletter med speglar i skolan. För två veckor sedan var det hennes kropp hon var missnöjd med. Som kvinna och mamma är jag väldigt orolig över att detta ska befästa sig som mer än bara normalt lätt missnöje med vissa saker och bli ett självhat.
Hon uttrycker det iallafall till mig och sin far och vi kan prata om det. Hon är normalt väldigt trygg i sig själv och alltid varit. Ser du hur detta kommer utvecklas?
Kram

Svar: Det ser ut att vara normalt ålderrelevant med kroppsligt missnöje.. och värre än så tror jag inte att det blirHon är en stark, smart och trygg tjej, kram :)
Esmaralda

29 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Ja det var ju verkligen en spännande resa ni varit på. Härligt att det slutade bra till sist!

Fråga
Får du till dig nåt om att jag får jobbet jag sökt som berättarröst? Får ofta höra att jag har en behaglig röst man gärna vill lyssna på:) Blev eld o lågor när jag såg annonsen o tänkte varför inte☆☆ Och så undrar jag vem som håller mig sällskap härhemma just nu? Är det nån jag känner?

Har den sista lilla Sköldisen hittat hem?
Kram o trevlig vecka
☆♥︎☆

Svar: Du har jättefin berättarröst och får du inte jobbet så var det nära..Den som finns med dig hemma just nu är någon du känner, tycker om och kan lita på, kram :)
Esmaralda

30 Skrållann :

skriven

Hej!
Blev ju ändå en bra helg för er.

Jag känner mig äntligen rätt tillfreds. Är klar med mitt skolarbete i tid och nu är det lite lugnt en vecka innan jag går ut på praktik som jag hoppas kommer bli bra och som gärna leder till arbete?!
Dottern känns rätt harmonisk just nu och hon har träffat en ny vän. De är bara vänner som lite festligt stötte på varandra och hon verkar må bra i hans sällskap och det känns som en väldigt bra kille. Kanske utvecklar det sig till något djupare så småningom men just nu vill jag bara hon ska landa i sig själv lite ytterligare. Vad tror du? Hon har haft sådan otur och blivit så sårad av vänner och ex men denna vännen känns mera äkta.

Kram❤️

Svar: Bra att hon inte ger sig ... finns alltid en risk att man drar sig tillbaka för mycket om man blir sviken... när man egentligen bara ska ut där och på det igen ! Kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Hur kan en bil bara dö sådär hux flux? Tur att ni hade försäkring o allt ordnades upp även om ni var tvungna att vänta :(. Men annars såg ni ut att ha haft det bra o vilken shopping... Där ska man inte släppa loss mig ;). Allt är klappat o klart för kommande fester då ;)...

Här slog vintern till o det blev rejält kallt. Kylan gör väl inget bara det inte vore för den jäkla halkan, så typiskt här. Jag går som en gammal kärring där ute o det är tungt att behöva gå o spänna sig mest hela tiden...

Ny vecka o nya möjligheter, mycket program denna vecka, kan något oväntat tänkas ske Es eller lunkar det på i vanlig ordning?

Borde få min shittiga bil tvättad vilket inte är det bästa i kylan förstås. Nån dag ska den väl bli ren ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, att en bil som bara är ett par är gammal plötsligt bara dör, är inte kul... något med det elektriska.. och som har att göra med att den är hybrid..Något lite nytt kan faktiskt ske närmaste veckan så ha antennerna ute lite extra, kram :)
Esmaralda

32 Lotta S:

skriven

Tack jättemycket för ännu ett resereportage, alltid lika kul att få "vara med"! Fick ni koll på hur det kunde vara så folktomt? Jag tvekar nog lite med vår resa i mellandagarna eftersom jag äntligen tycks ha blivit av med det obehagliga longcovid-syndromet. Känns självklart som risken blir mycket större även om folk på jobbet nu också är sjuka, vi går inte så tätt på varandra och jag jobbar hemifrån ibland. Ser du något närmare om saken nu?

Svar: Ingen aning om varför det var så folktomt överallt... nåja, på Citti Park fanns det ju folk :)Jag ser inga tecken på att du blir sjuk inom det närmaste, kram :)
Esmaralda

33 A:

skriven

Jag vet varför du skrev så... att inte säga upp mig innan nytt jobb.... jag funderar på det väldigt mycket nämligen, tänker att jag säger upp mig om inom 3 månaders uppsägningstid har jag säkert fått nytt jobb. Men är ju ingen garanti....

Att gå tillbaka till mitt gamla jobb vill jag egentligen inte. Jag är nog klar i regionen.

Kom upp en annons på ett äldreboende. Kanske söka det. Kan inte bestämma mig för kontorsjobb eller fysiskt mer jobba med människor... får man komma på intervju och erbjuden kan man ju alltid tacka nej, förstårs...!

Känns som en stress i mitt liv detta. Jag har hög arbetsmoral, men just nu bryr jag mig inte. Har blivit likgiltig.

Väntar fortfarande svar på jobbet jag sökt i grannstaden.

Kram!

Svar: Sök brett, sök allt och det ska inte dröja särskilt länge.. kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Tycker J själv att han gjorde fel mot mig? Tog han åt sig att jag blev ledsen på riktigt?
Den tid vi ändå sågs var det magi❤️‍🔥
Kommer han se till att det blir en bättre dejt innan jul ? Och ringa mig idag ?Precis när jag skrev frågan så smsade han godmorgon.
Kram

Svar: Han försöker nog rätta till , han är ju väldigt glad i dig, kram :)
Esmaralda

35 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag ses C kvinna nästa år också?

Ha det bra

36 E:

skriven

Vilken dramatik, men tur att det löste sig.

Jag står verkligen inte ut på mitt jobb. Min chef är fruktansvärt elak. Varför beter hon sig såhär. Är det hennes sätt att få mig att sluta självmant?

Kram

Svar: Tycker att du ska ta dig ett enskilt samtal med henne.. och förklara hur du känner... kram :)
Esmaralda

37 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag firar med C kvinna när jag blir 30 år?

Ha det bra

Svar: Ja, på ett eller annat sätt, kram :)
Esmaralda

38 Anita:

skriven

Hej, vilken bra resa det blev för er ändå tillslut. Hemskt med bilar som bara lägger av.

Jag har en fråga till dig, kommer L höra av sig någongång framöver?

Svar: Tveksamt, L KAN höra av sig men blir inte så mycket mer... kram :)
Esmaralda

39 Evelina:

skriven

Hej, tyckte han att jag var fin eller vad kände han när han såg mig senast?

Svar: Han tycker alltid att du är fin, kram :)
Esmaralda

40 Anonym :

skriven

Snällt av dig. Du/ni tänker mycket på era anhöriga. Jättefin egenskap:)

Men är ni inte lite oroliga att gå upp i vikt av allt fika?

Hihi det har jag gjort, ätit lite för mycket av det goda.

Njuta av lite ska nan göra:)

Svar: Hemma kan man ju inte fika sådär vilt....men när vi är iväg någonstans så unnar vi oss att göra precis det vi vill... kram :)
Esmaralda

41 Ally:

skriven

Herr Skalman 🐢 är nu välkomnad till mig och jag hoppas ceremonin gick rätt till (jag blir alltid lika osäker)
Brände till rejält i handen när jag nämnde min önskan.. ✨♥️
Tack och kram :)

Svar: Du grejade ceremonin hur bra som helst och du har en lycklig Skalman vid din sida.. kram :)
Esmaralda

42 smulan:

skriven

hej, en anhörig är sjuk , har en så olustkänsla, kommer det att gå bra? eller är det dags

43 smulan:

skriven

hej, en anhörig är sjuk , har en så olustkänsla, kommer det att gå bra? eller är det dags

44 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 hittar jag bra byxa åt mig i andra hand butiken idag 😞 ska jag gå dit 😕

45 Malou :

skriven

Så härligt ni haft det.

Ser du något speciellt som vill komma till mig?
Kram

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ser emot fram att blir 30 år. Så det är 1 år och några månader kvar. Jag har var bra på att var nuet med många tankar men nu min tankar var på framtiden. Jag vill vet hur bra det blir när jag blir 30 år. Det ska var positiv tider😊

Ha det bra

47 Mercan :

skriven

Esmaralda finns det möjlighet att jag byter in wear klänningen mot annat i andra hand butiken, ska jag försöka 😕

48 [email protected]:

skriven

Hej!
Mitt paket blir försent hela tiden. Ser det ut som jag gå plakatet denna veckan?

Kram

49 . :

skriven

Hej Es!

Jag väntar en del på kärleken, jag vill inte vänta mer. Men är samtidigt skiträdd för att komma någon nära. För hur beter man sig... Hur gör man. Påverkar måendet. Visst jag har dejtat, men det var ju hundra år sen. Och nu känns det som att jag inte vågar. Kommer det att kännas bra och allt går och rullar på av sig själv. Eller vad händer, liksom borde jag ta upp och prata om detta, om rädslan? Förvirrad till tusen!

50 Ghostwriter:

skriven

Kommer det nya jobbet som jag aldrig gjort vara något för mig? Jag är lite smått nervös inför vissa moment, om jag kommer hantera det bra. Andra moment känns bara rätt då jag brukar vara ett rätt så bra sällskap och kan handskas med människor ☺️
Och jag älskar ju att hjälpa äldre.


Visst gör jag rätt som inte jobbar förens jag har kontrakt eller skriftligt att jag får lön för dem första passen? Har blivit lurad av andra jobb, om inte på lön så på kontrakt… så jag är extremt hård nu.

Kram

Svar: Du kommer klara det fint.. somligt tar lite tid att känna sig bekväm med bara.....Klart du ska ha ett kontrakt innan du börjar, kram :)
Esmaralda

51 T:

skriven

Hej es! Vad fantastiskt att ni köpte hängrännor i Tyskland och till billigare peng också.

Ser du något nytt jobb för mig i vår?? Jag börjar känna mig såååå klar men vet inte vart jag ska. Ska jag jobba kvar i J eller blir det ny stad???

Tack!!

Mvh T

52 Alida :

skriven

Är exet C aktiv på dejting appen han har kvar fast han har flickvän?

Finns jag fortf i hans tankar eftersom det var mig han älskade….eller är det som om jag aldrig ens fanns?





Kram

53 Bella:

skriven

Vilket äventyr ni hade, jättefint hotell och låter som att ni hade det mysigt fast det krånglade i början 😊🙏 nu har jag fyra månader kvar av mitt au pair år, ska snart börja planera inför lilla Dingle!! Känns så sjukt läskigt att börja om någonstans helt ensam igen när man börjat komma in i Cork och lilla byn jag bor i. Kommer det gå bra? Jag vill ju verkligen bo i en sån där liten by, som man tänker att Irland är så jag "owe myself" det.. sorgligt 🥺😂❤️

Kram

Svar: Visst kommer det att gå bra.. huvudsaken du lyssnar in dig själv och följer din magkänsla, kram :)
Esmaralda

54 Soffan:

skriven

Hej E.

Vet han om att min mening aldrig varit att såra honom? Eller tror han så om mig?
Ser du om det är en bra idé att skriva det till honom? Skulle något gått kunna komma ur det? Kram kram kram 💗

55 Bjork:

skriven

Hej är det så att någon är lite svatsjuk på mig?

Kram

56 🐢 :

skriven

Till slut blev de' bra & tur va' det så ni fick er ljuva vistelse💖
Jag ångrar som fan de' lilla misstag jag gjorde, men hade jag inte gjort de' så hade jag inte fått 100% insikt. Hade sköldis🐢 ett finger me' i detta?
Kommer de' bli bättre nu?

Vinter - kramar🤗💞

Svar: Ja, jag tror Sköldis bidrag lite där faktiskt... insikten är viktig, kram :)
Esmaralda

57 Alice Klein :

skriven

Jag tycker killen P verkar intressant. Däremot tänker jag inte låsa mig för någon förens det känns rätt fullt ut.
Kan han vara något för mig? Enda som gör mig tveksam är att han varit singel 6 år. Min regel har alltid varit att dejta någon som har relationserfarenhet, vet vad dem vill o s v. Kanske det i detta fall inte påverkar att han varit singel länge?

Frågar här eftersom det tar tid att dejta någon och jag tänker inte lägga den tiden mer på fel folk!

Kram

Svar: Funkar det inte så tror jag inte det beror på att han varit singel länge, kram :)
Esmaralda

58 Mercan :

skriven

Esmaralda 😭 blir det någonting Esmaralda från presbyrån 😫 jag ska köpa triss från 30 kr 😭

59 Camilla:

skriven

Folktomt kan man lugnt säga.
Ingen trängsel där inte😀

I morgon ska väninnan operera bort den stora metastasen i höften och ersätta den med en protes för att lindra smärtan. Hon läggs in ikväll. Hon blir sämre för var dag som går. Ligger i sängen dygnet runt. Har inte duschat på flera veckor. En gemensam väninnan fick komma och tvätta hennes hår i fredags. Hon väger under 40 kg osv. Hur i all sin dar ska hon klara en operation samt eftervård med allt vad det innebär i hennes skick? Det är hög infektionsrisk dessutom på protesen. Jag besökte henne hemma tidigare idag för att ta ut soporna då hon inte klarar det längre och hon såg döende ut. Det är svårt att se en vän man känt i 20 år i detta skick men hon har det 1000 gånger värre. Vet inte riktigt vad jag vill säga egentligen mer än att lufta känslorna i denna svåra sits. Jag och läkarna är väldigt oroliga för henne.
Tack för ordet.
Kram C

Svar: Din väninna är allvarligt sjuk och det kan vara dags för henne med ett boende där hon blir väl omhändertagen... kram :)
Esmaralda

60 Soffan:

skriven

Hej E.
Provar igen, har jobbigt med detta idag,
Vet han om att min mening aldrig varit att såra honom? Eller tror han så om mig?
Ser du om det är en bra idé att skriva det till honom? Skulle något gått kunna komma ur det? Kram kram kram 💗

Svar: Kontakta honom och en förklaring, kram :)
Esmaralda

61 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Sitter fast! Kommer den här situationen att lösa sig och komma vidare? Kram

Svar: Det löser sig, kram :)
Esmaralda

62 Ghostwriter :

skriven

Följdfråga! Nu är jag inbokad på sånt ”prov” men de svarar inte gällande kontrakt. Ska jag kräva det? eller köra dem proven sen se? Bara jag får betalt…


Tack för peppen!!!
Så härligt ni haft det även om oturen slog till så hände mirakel ändå


Kram


Svar: Ta noga reda på hur rutinen är.. om man får betalt för proven eller inte... se till så du vet allt 100% innan... kram :)
Esmaralda

63 Evelina:

skriven

Hej, varför gillar han mig? Kram

64 Prosit:

skriven

Hej Esmaralda. Mina känslor för honom har inte svalnat. Har hans det för mig? Kram

65 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för ett intressant o spännande svar idag.

Stor varm kram☆♥︎☆

66 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Låter spännande... Nytt är kul.
Kram Skorpan

67 Lydia💕:

skriven

Mysig resa ni har haft det trots krångel med bilen 😇min fina rosa sköldpadda kom och så fin sen så hamnade den i tvättmaskinen och blev tvättad för den låg i mina fickor på ett par byxor jag fattar inte att jag kunde göra så för det har jag nästan gjort med alla mina talismaner 🙈men jag hittade den och nu är jag rädd att den blev arg direkt på mig ser du om den funkar ändå ?
Hoppas den gör det och att den ger mig lycka
Kram
Lydia 💕

Svar: Sköldis fick en chock men blev inte arg... och nu tar han nya tag i att arbeta för dig.... prata med honom extra mycket närmaste dagarna.. kram :)
Esmaralda

68 <3:

skriven

Har A lagt mmärke till att jag tagit bort och blockat honom ? Kändes lite misstänkt ändå att L gjorde det på min telefon. Är det ngt hon inte vill att jag ska veta om kvällen när de drack shots.

69 Jossan :

skriven

Ja han har ju gått vidare, det vet jag ju eftersom han idag är sambo.. jag har ju också gått vidare men det kändes ändå. Han är så snäll och snygg liksom. Jag har ju inte sett honom på 1,5år och har inte brytt mig förens nu..
men jag måste fråga.. tänkte han något när han såg mig? Det var många gånger vi kolla på varandra men jag är ju halvt blind så jag såg ju inte honom helt… Jaja han har ändå tjej så det är strunt samma.. förstår ändå inte varför jag tog detta så hårt…

Kram

Svar: När han ser dig får en han en varm och go känsla inom sig... inte så att han vill ta kontakt men en gång var du viktig för honom.. kram :)
Esmaralda

70 J:

skriven

Hej
Såg idag ett missat samtal från ett telefonnummer ( inte mobilnummer) som jag inte känner igen och dessutom annat riktnummer. Senare på dagen var det ett till missat samtal från samma nr. Har inte mobilen på mig när jag jobbar. Ringde upp men de har bara telefontid till kl 10. Kan du se vad de ville mig?
Kram

71 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har slutat röka 🙂 och tänker gå få gånger till andra hand butiken 😁 Esmaralda en kvinna spådde mig i türkisk tellwe att det kommer pengar till mig antingen inom tre månader eller tre år 😉 Esmaralda ser du vilken hon menade eller ska bli verklighet i January eller under tre år söta Esmaralda 🙂 Esmaralda jag la i min sisters rum dem två svarta fina in wear byxor tvättade från andra hand butiken, dem är min systers storlek, ser du Esmaralda om hon tar emot dem att hon prövar dem efter att ha kommit hem från jobbet eller tittar på dem och gillar dem dem är svarta och eleganta klassiska enligt mig, har inte frågat min mor😁men hon gillade boomerang klänningen på mıg min älskade mor, hon har stor tålamod med allt jag gör Esmaralda , och Esmaralda jag är glad 🙃 att jag hittade åt mig boomerang klänningen och larph Lauren skjortan 😂och det blir besök dit ända i nästa månad i mitten😁😎😌Jag har inga flera frågor kvar 😎 du har svarat alla mina viktiga livsfrågor för oss söta Esmaralda 🤗 Jag är så tacksam till dig Esmaralda 😊 Önskar dig lycka till med allt i livet 🤗❤️😌Jag ska vara modig i morgon ska inte röka mer 😤

Svar: Jag ser inga större pengar på ingång tyvärr.... men slutar du röka kanske universum ger dig lite extra !Du har hittat en hel del jättefina kläder och du har öga för detta... försök bara att tänk på att det ska vara balans... inte för mycket och inte heller för lite....lagom är ett bra ord :) Kram :)
Esmaralda

72 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Näe, bilar! När någonting blinkar till på instrumentbrädan går hjärtfrekvensen upp direkt på mig och jag tror det värsta. Jag har också bilproblem men inget som är akut och tackochlov har jag försäkring.

Mitt humör pendlar upp och ner. När man är arbetslös är det som om man inte riktigt är en riktig människa. Man ska söka jobb och inte ha några krav alls, bara tacksamt ta emot. Jag har sökt en hel del ändå, men inget som har gett något än. Tror du jag kan hoppas på något innan jul?

Kram

Svar: Jag ser att jobb kommer för dig... men inte riktigt när de sker... kan dröja längre än till jul.... men jag håller alla tummar att det ska gå riktigt snabbt... kram :)
Esmaralda

73 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken tur i oturen att det löste sig så smidigt med bilen med hjälp av försäkringen :)

Jag har ett vårdmöte på
onsdag som jag gruvar mig inför, får du till dig något?

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Jag ser ingen katastrof i annalkande men inte heller något hallelujamoment... kram :)
Esmaralda

74 Humlan:

skriven

Hej E.
Ser du om min chans med honom gått förbi? Kram

75 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Undrar över en tjejkompis… verkar det som att hon känner tvivlet gentemot mig? Eller gillar hon mig? Kram

76 Mo:

skriven

Hej Esmaralda…. Blir han singel igen? Kram

77 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för svaret :) Kram

78 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för svaret :) Kram

79 S:

skriven

Hej es, har en jobbig känsla kring det här,?har de pratat illa om mig och med detta? Kram

80 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken tur i oturen att det löste sig så smidigt med bilen med hjälp av försäkringen :)

Jag har ett vårdmöte på
onsdag som jag gruvar mig inför, får du till dig något?

Kramar 🐈‍⬛

81 Martin S:

skriven

Hej

På inlägget ”till sist blev det bra” är jag nyfiken på var (vilken affär) ni köpt koppar stuprören i Tyskland? Är själv på jakt efter större mängder koppar stuprör och skulle vilja få tag i dessa utomlands.
Väldigt tacksam för svar🙏

Svar: Hornbach i Lubeck, där köpte vi våra. Man kan köpa från vilken byggvarumarknad som helst där. Dock bör man beställa i förväg så det sedan bara är att hämta. Lycka till :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: