Brandlarm mitt i natten...

Klockan 3 på natten gick brandlarmet... kaos och panik.. jag for upp med snarkmaskinen dinglande som en snabel efter mig och rusade runt... var är passet ? pengarna ?   Vad ska man rädda undan lågorna ? Eller ska man skita i allt och bara ta sig ut ?
 
Då tvärnitar ryska syster plötsligt och säger att ljudet kommer  från ena badrummet och hon konstaterar att det är inget larm, det är en syrsa !
 
EN SYRSA ??!!
Hur kan något så litet låta så mycket ? Och exakt som ett larm !!
 
Vi hittar den inte  hur vi än letar
 
Nästa morgon när vi sitter på balkongen dyker hen upp och promenerar ut genom dörren, hoppar upp i fåtöljen vid matbordet och sitter där och tar  igen sig. Tror att syrsan också var lite medtagen efter nattens äventyr.
 
Så småningom fick hen luft under vingarna och gav sig iväg !
 
 // Visst ser hen lite trött och medtagen ut ?//
 
Nu har vi fått fixat issuet med internet och hyresvärdarna, Manolo och Evi har varit alldeles fantastiska. De har jobbat stenhårt för att nätet ska funka och det har de lyckats med... dessa underbara människor !
 
När Evi kom på besök hade hon med sig små lustiga gurkor som blev vår nya gurkfavorit !!
 
 
I går åt vi en lång och god frukost "ute"... handlade lite mat och tillbringade dagen på stranden
 
 
 
I dag tar vi bussen till Heraklion och därifrån  buss vidare till Knossos
 Blir ett heldagsäventyr !
 
I dag kan jag alltså inte besvara frågor
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
 
1 Mercan :

skriven

Ha det så roligt söta Esmaralda med söta ryska sister 🙊💖🤗😊

2 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så ljuvliga dagar ni har med goda jätte frukostar och bad. Brandlarmssyrsor kan man vara utan dock ;-)
Ha en fantastisk utflyktsdag !

Här firas yngsta sonens födelsedag och äldsta sonen kör dit i eftermiddag <3

Kram Anki med flock

3 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

😂😂😂😂😂😂
Ser hela händelsen framför mig.

🤣👌🏻

Det blev dagens skratt iaf hehe 😉


Önskar er en fin dag 😃

Kjam

4 Helena Ir:

skriven

Svårt att föreställa sig hur en syrsa kan få till ett sånt alarmerande ljud. Jösses!
Ha en bra dag. Fast det har ni ju!

Kram

5 Mickis:

skriven

OMG!! Vilket uppvaknande! Hur fan kan en syrsa låta så mycket?! Den såg allt lite trött ut. Husvärdarna verkar vara riktiga änglar. Ha en härlig dag!
Kram

6 T:

skriven

Hej es! Oj kan en syrsa låta som ett brandlarm. Det visste jag inte. Tur att det inte var något allvarligt i alla fall.

Ni ser ut att ha en skön resa. Här är det bra. Haft barnkalas idag. Väldigt intensivt med massa pojkar. Skönt då det är avklarat.

Kom att tänka på att du skrev en gång att jag kommer träffa mig ex M igen. Är det nära i tiden eller pratar vi om tjugo år?? Kommer det ske genom att min bror och svägerska arbetar inom samma arbetsområde som M eller är själva mötet frånkopplat deras inblandning??? Vad är syftet med det mötet då vi Båda nu är i relationer.

Tack och ha en fortsatt fin semester!

/ t

7 T:

skriven

Hej es! Oj kan en syrsa låta som ett brandlarm. Det visste jag inte. Tur att det inte var något allvarligt i alla fall.

Ni ser ut att ha en skön resa. Här är det bra. Haft barnkalas idag. Väldigt intensivt med massa pojkar. Skönt då det är avklarat.

Kom att tänka på att du skrev en gång att jag kommer träffa mig ex M igen. Är det nära i tiden eller pratar vi om tjugo år?? Kommer det ske genom att min bror och svägerska arbetar inom samma arbetsområde som M eller är själva mötet frånkopplat deras inblandning??? Vad är syftet med det mötet då vi Båda nu är i relationer.

Tack och ha en fortsatt fin semester!

/ t

8 Tjejgumman:

skriven

Åh! Knossos... Där tror jag att jag levt ett tidigare liv, för mycket länge sedan. Tror jag vet var jag arbetade. Skulle vara så intressant om du har möjlighet att skänka mig en tanke när du är där, och kanske rent av få glimtar av mitt liv!
Jag har varit där en gång, bara ett dagsbesök. Skulle nog kunna tillbringa en hel vecka där, och på muséet, om jag hade en bra guide!
Hoppas ni får en riktigt härlig dag!
Tjejgumman 🏺🏺🏺

Svar: Javisst har du levt här....jag ser ingenting detaljerat men ett bra och glatt liv och du var omtyckt och viktig för din omgivningKrm :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: