I skogen....

I lördags var det påskfest hos  dottern i skogen... och vi var NÄSTAN  hela klanen
 
Mamma och brandmanssonen fattades.... mamma är ju fortfarande trött efter pärsen på akuten och sonen har jobbig hosta i sviterna efter flunsan så båda fick ta det lugnt i helgen.
 
 
Rosa klumpen fick ersätta sonen :)
 
 
 
Vi  började med  läcker förrätt som passade både barn och vuxna... hemgjord tonfiskröra och så rullar med taccofyllning...
 
 
Kycklingryta med saffransris.... pasta med kryddig korv, sallad, vitlöksbröd och god sås... galet gott alltsammans
 
 
Slutligen rundade vi av med godsaker....
 
 
 
Godaste tårtan ever med blåbärsfyllning och apelsin... en mix som var alldeles perfekt !
 
 
Varmt o gott och vi kunde tillbringa hela eftermiddagen i uterummet...
 
 
Ägg jakt för barnen och även för de stora barnen....
 
 
Ädsta barnbarnet är ju 22... och fick leta ägg o påskpresent han också :)
 
 
Ellisen
 
 
Ozzy
 
 
Adison, som för övrigt tar studenten i sommar....
 
 
Grabbgänget... där minsta killen är mitt  bonusbarnbarn.....
 
 
Och slutligen, här har vi mig och mina döttar 
 
När det mörknade begav vi oss hemåt.. men först till Helsingborg för att ge både mamma och sonen  varsin rejäl kasse med matlådor från festen... och det blev uppskattat !
 
Lite traumatiskt var det strax utanför skogen... vi kom precis när någon kört på ett rådjur som låg och vred sig på vägen... tjejen i bilen som kört på pratade i mobil så hon ringde efter hjälp.. och så går en man ur bilen framför vår.. fram till rådjuret  och skär helt sonika halsen av det och drar in det till vägrenen.
 
Bra jobbat... men varför hade han en kniv i bilen ?😲
Det får man inte veta
 
Men sättet han gjorde det på visar att han var van vid sådant.
Här på landet kan allt hända !
Jag var bara tacksam för att det stackars djuret slapp lida.
Jag blir så illa berörd av sådant.
 
Mitt hår ser ut som satan... det ska nämligen växa ut lite... sedan blir det rotpermanent... av cancermedicinen  har det blivit tunt och eländigt och kan behöva ett lyft... men nu har jag bara  en månad kvar med medicin... sen ska håret repa sig och bli sig likt igen !
 
Så kom alltså vår påskfest till stånd... en vecka efter alla andras men blev så härlig och mysig i alla fall !
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Åh gosh, på era fester önskar man att man finge vara med, så härligt ser det ut, varje gång! Mat o gemenskap, va är väl bättre än det? O vilken tur att mamma o sonen fick vara med på ett hörn tack vare matlådorna. Krya på sig båda två nu...

Måndag igen o varför går helgerna o lediga dagarna så fort? Vill ju hinna med mycket mera än vad jag gör. Fick tvättat o diskat med billig el iaf ;).

Ny vecka o en intensiv sådan. Funderar på att kanske avboka ett evenemang på onsdag, får se. Vad ser du annars gällande min vecka Es? Nåt jag behöver uppmärksamma?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det är lite som trolleri att ledig tid så snabbt rullar på !Egna beslut känns viktiga denna vecka... påverka det du kan påverka... kram :)
Esmaralda

2 Agnes:

skriven

Oj, oj, oj...vilken fest!

Och vilket härligt gäng ni är! ;0}

Stora kramen, Everybody!

Svar: Tack och stor kram :)
Esmaralda

3 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vilken härlig dag o fest ni hade, era fester är ju alltid så lyckade och vilken ynnest att få samla alla nära o kära, sen att sjukdomar kommer emellan rår man ju inte på men dom fick ju en del av det kalasgoda iaf💞
Jag har också haft en riktigt bra helg där hjärtevännen och jag haft djupa samtal om livet och tagit beslut som vi inte trodde nån av oss för några månader sedan. Det är mycket som händer nu känns det som. Dessutom har jag två lägenheter som ska tittas på nu i veckan, blir nån av dom min?
Ha en härlig dag, kram🥰

4 <3:

skriven

Var killen G på Tradera lite desperat efter pengar eller ville han vara snäll och ge mig ett bra pris ? Jag fick inte någon bra känsla när han skrev så många gånger.
Kram

Svar: Lite desperat efter pengar, känn det som. kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

Godmorgon
Måndag igen och jag har verkligen en sån måndagsångest…
Ångest för att ännu en av mina vänner är gravida och man själv inte kommer någon stans.. Visst är jag glad för deras skulle men jag känner mig så dålig att jag står still.. Nu när min kompis som jag precis lärt känna har träffat sin eventuella kärlek är hon mycket för att kolla in alla killar man går förbi för att hitta någon till mig och uppmanar mig att skaffa Tinder igen. Jag sa nej för Tinder fick mig att må så dåligt och jag tappa hela mitt självförtroende. Men den jag plocka bort det så mår jag bättre. Vill inte ha något sånt. Tror han dyker upp på ett gammaldags sätt.
Om ca 3 veckor ska vi på en sorts AW… vem vet om han dyker upp där. Kan ju hoppas. Det hade ju varit hur mysigt som helst. Träffas så som mina föräldrar gjorde…

Är inte sugen på att åka till jobbet. Har drömt mardrömmar om det inatt. Det var en riktigt jobbig vecka förra veckan..

Hur blir den festen? Kommer det bli bra? Kan HAN finnas där?

Kram

Svar: Festen blir bra... tänk inte för mycket på din tillkommande utan gå in för att själv må väl och ha roligt och rätt som det är så dyker han upp.. jag ser dock inte var, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det var fint väder när jag ses C kvinna i maj?

Ha det bra

7 Bjork:

skriven

Hej vilka fina bilder:)

Fick skicka tillbaka dom för små tröjorna.
Gick och köpte en på Kappahl ist.


Nu hoppas jag att våren och värmen kommer:)

Kram

8 L:

skriven

Rosa klumpen är urgullig. Hoppas hen hade kul på festen 😊

Jag undrar om min son kommer trivas och må bra med flytt och nytt jobb och kommer han flytta tillbaka så småningom?

Kram

Svar: Klumpen roade sig kungligt :)Jag tror det här blir bra för din son.. en dag kommer han bo närmare... men just nu behöver han bejaka det som är nytt, kram :)
Esmaralda

9 Smaragd :

skriven

God morgon,

Vilka fina barnbarn.

Skulle vi trivas att arbeta i Nordnorge och njuta av ledigheten vid medelhavet 3 gånger per år?
Känner det kan vara ett bra alternativ i några år.
Vad ser du?

Kram!

Svar: Ja, det kan mycket väl passa er, kram :)
Esmaralda

10 Lotta S:

skriven

Tack för bilder! Ser så smarrigt ut! Barnbarnen växer, men övriga ser ut som förr! Min dotter är i ålder precis mellan dina båda äldsta barnbarn och hon har mognat så mycket det senaste året med studierna och boende på annan ort.
Goda råd inför nästa vecka, är jag OK efter den?

Svar: Ja, tack o lov att barnen mognar :) Du kommer vara ok efter veckan, kram :)
Esmaralda

11 AN:

skriven

Godmorgon fina Esmeralda, vilken härlig påskfest ni ser ut att ha haft! 🐣🥰

Och vilket fint gäng ni är allihopa! Underbart! 😍
Jag tycker att du och döttrarna är jättelika!

Kram!



Svar: Tusen tack :) Kram :)
Esmaralda

12 Mimi:

skriven

Hej!

Hur ser det ut att bli med jobb framöver kommer jag att klara mig ekonomiskt?? Kan säga att jag känner stor oro inför framtiden.

Kram

Svar: Du kommer klara dig och jobb kommer.. sök allt som känner relevant, kram :)
Esmaralda

13 Hulda :

skriven

Godmorgon!
För en tid sedan frågade jag om en man som jag är intresserad av och du svarade att det bara var att hänga med, för det var mer än 50 procent att det kunde bli något...
Och nu är jag så kär, sådär vårkär!! Och han också om jag har förstått saker rätt..? 🥰

Svar: Låter helt underbart.. fortsätt att känn dig för... det här kan bli bra... kram :)
Esmaralda

14 NKE:

skriven

Hur ser mitt arbetsliv ut framöver?

Svar: Ser ut som om goda förändringar kommer, kram :)
Esmaralda

15 Dani:

skriven

Hej!
Får reda på min tenta idag eller imorgon. Ser det ut som det gått bra?

Kram☘️

Svar: Chansen är god att det gått bra, runt 80 %, kram :)
Esmaralda

16 Bjork:

skriven

Hej börjar min mammas nya sambo på j?

Har jag råd att klippa håret nästa månad?

Kram

Svar: Du bör ha råd att klippa håret, planera din ekonomi, kram :)
Esmaralda

17 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har jag blivit blåst på min order? Har inte fått någon produkt och de verkar inte svara på mitt meddelande… är det en bluffirma? Typiskt…

Svar: Känns som att produkten nog kan komma även om det tar tid, 75 % att den kommer.. kram :)
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känns det som att mitt nya arbete närmar sig? Vad tror du chanserna till distansarbete på nya arbetsplatsen? Åtminstone då och då?

Det är helt enkelt nödvändigt för att få ihop vardagen som heltidsarbetande ensamförälder med nfp-svårigheter.

Orkar jag eller kraschar jag?

Kram

Svar: Ser inte hur det kan bli med distansarbete men möjligheten känns ändå stor.Du kommer orka det du behöver orka, kram :)
Esmaralda

19 Liljan:

skriven

Godmorgon!
Hos en annan är det sol och fint väder, här är det dock grått, disigt, regn. Perfekt för att elda upp lite ris.
Har länge sett fram emot den här dagen, lite undrandes om det kommer bli fyr på brasan om det regnar. Men med tålamod så!
Kram till er

Svar: Det kommer gå fint..... sol och vårkänsla här, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken påskfest ! Hon kan hon dottern i skogen . Tårtan såg ju magisk god ut !
Så fina barnbarn du har , jag längtar efter jag får några..
Vilken trio snyggingar . Ni är bra vackra du och dina döttrar. Du inspirerar i din härliga frisyr inte är den lång inte bara busig och bra <3

Jag börjar fundera på att klippa håret kort ...har ju långt grått hår och tydligen ska man inte ha det när man är över 60...
Vad tror du passar jag i kort frisyr och vågar jag ?

Bra att mannen hade kniv med sig i bilen . Han kanske är ngn hantverkare . Björn hade alltid med kniv i bilen men så hade han sett ngr bilolyckor där folk inte fick upp bältet ( jobbat som brandman bla)Han hade kniven för att kunna skära loss sig ..

Sol och vårvärme underbar start på veckan !

Kram Anki med flock

Svar: Faktisk var det godaste tårtan ever med blåbär och apelsin !Vet du, man får ha precis vilket hår man vill oavsett ålder... mamma som alltid haft kort har låtit sitt växa nu när hon är 90 plus och tycker det är kul att sätta upp det i nacken :)
Japp, sonen min har alltid grejor med sig i bilen... brandmännen vet hur en slipsten ska dras !
Kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Så mysigt ni haft det i påsk 🐣🐣🐣.
Visst är det bäst att jag håller tyst till J att L frågat om vi ska ses på weekend i Stockholm samma helg som J kommer till mig ? J har aldrig varit så bestämd tidigare att vi ska ses och säger det själv att han verkligen är det. Vi har nog lite att prata om reda ut. Mina känslor är upp och ner men kommer nog smälta så fort vi ses igen. Jag har tackat nej till L fint och känner att jag inte vill dejta någon förrän jag vet hur det blir känns med J. Blir för komplicerat när de båda är vänner. L är jättefin och singel så borde egentligen ge honom en chans igen. Mina vänninor gillade hans yttre.
Kram

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan jag gör dessa dagar för det är 45 dagar nu till C kvinna. Något som jag borde gör innan den dag kommer?

Ha det bra

Svar: Ta hand om dig själv och ha eget fokus, kram :)
Esmaralda

23 Kotten:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina barnbarn och döttrar. Vill tipsa om priorin till håret, det hjälper och jag vet fler det hjälpt för.
Är nog lite förälskad i honom. Kan det bli att vi hamnar i en seriös relation längs vägen fram?
Kram

24 F:

skriven

Så mysigt ni haft det , döttrarna är väldigt lika dig 😍

Fick en chock förra veckan , då jag fick nyheten , att min svåger träffar en god vän till oss , som vet situationen mellan oss sen innan och inte sagt någonting, varför gör hon såhär ? Vi som verkligen ställt upp för henne . Känner oss väldigt svikna .

25 Chansen…:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar… den chansen jag hade i somras, var det sista chansen? Eller kommer jag få en till?
Kram

26 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du att min bror kommer välja tjejen som är rätt i sitt liv, för du såg att hon är Muslim, eller kan han välja tjejen Lea 😌 om du ser någonting söta Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗

Svar: Jag ser inte vem av dem han väljer, detta är hans eget val och är inte förutbestämt, kram :)
Esmaralda

27 Skrållann :

skriven

Hej!
Fint ni verkar ha haft det💗

Nu har jag fått ett kontakt för tillfällig anställning och en massa tider med erbjudande om jobb. Chefen från andra stället skickade meddelande igår om att hon väntade på min ansökan.
Det är ju angenäma bekymmer men jag känner mig lite smått stressad över alla som tycker i en. Vad blir bäst för mig? Jag hinner liksom inte tänka på det och vill ju inte förhasta något.

Kram❤️

28 Kotten:

skriven

Hej Esmaralda.
Är lite förälskad i honom. Kan det bli att vi hamnar i en seriös relation längs vägen fram?❤️
Mina känslor är äkta. Är hans? Och kan vi gå in i en seriös relation längs vägen fram?
Kram

Svar: Känns tveksamt, kram :)
Esmaralda

29 Anki:

skriven

Tack för svar Es
Blir nog kvar ett tag till det långa grå ;-)
Kanske man kan få receptet på goda tårtan ?

Kram Anki med solindränkt flock

Svar: Jag ville också ha tårtreceptet men dottern har tagit lite av det ena och lite av det andra och inte följt något recept och i efterhand vet hon aldrig vad hon gjort....så recept kan man glömma... tråkigt nog. Kram :)
Esmaralda

30 Sol i sinne:

skriven

Jag vill tacka för vinsten av smycket, jag blev så otroligt glad och nu väntar jag ivrigt på att den ska anlända till mig. Kramar

Svar: Vinsten är på väg :) Kram
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Skulle absolut vilja bestämma mycket mera än jag får, går nog i ledband gällande mycket... Tyvärr.
Gymma gott!
Kram Skorpan

Svar: Sätt ner foten och börja bestäm sådant som du kan bestämma, kram :)
Esmaralda

32 Rashid:

skriven

Jag undrar när nya talismaner kommer ?

Svar: OM allt går enligt planerna ska kullen vara leveransfärdig i maj månad. Jag meddelar via bloggen.. kram :)
Esmaralda

33 <3:

skriven

Kan du se vart mina fina svarta lurviga fingervantar tog vägen igår ? Kommer jag hitta dem.
Kram

34 Chans:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar… den chansen jag hade i somras, var det sista chansen? Eller kommer jag få en till?
Kram

Svar: Som sagt, tveksamt, jag ser honom inte i din framtid utan där finns en annan, kram :)
Esmaralda

35 Kotte:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han äkta känslor för mig?
Kram

36 EE:

skriven

Tycker det drar ut på tiden med att skriva kontrakt för nya jobbet. Frågade innan påsk om det, så borde vara på gång denna veckan hoppas jag.

Vill ju helst kunna säga upp mig snart för nuvarande och meddela mitt jobb att jag tänker sluta.

Segt att vänta.


Svar: Ja, det är segt och drar det ut alltför länge för du höra av dig till dem och fråga... kram ;)
Esmaralda

37 Doris:

skriven

Hej!
Vilka fina barnbarn du har.

Jag har fått erbjudande om ett fast tjänst där jag är i dag.
Ser det ut att bli bra?Kommer jag orka och klara av allt?

Kram

Svar: Jag får en positiv känsla... känns det rätt och bra för dig så grejar du det, kram :)
Esmaralda

38 Bella:

skriven

Vad mysigt ni har haft det!! 🐣🐥❤️

Nu har jag gjort två veckor här på vandrarhemmet, ska sätta oss ner och ha ett prat om vissa förbättringar osv och har lite ångest, tror de blev lite för intensivt där ett tag för mig för att lära mig allt och samtidigt vara social och bo med någon annan så missar har det blivit här och där 😭🥺 ägaren sa att det är upp till mig om jag vill stanna längre, klarar jag iallafall 6 veckor till? Då har jag stannat här i två månader 🙏 blä sån ångest nu 🥺

Kram

Svar: Ja, du skulle må bättre av att bo ensam även om det är på vandrarhem, ta chansen till detta när den kommer... kram :)
Esmaralda

39 Bella:

skriven

Tack🙏❤️ Så det kommer alltså någon ny chans för mig här i Dingle, rätt som det är bara?

Kram och tack för att du lyssnar 🙏

40 Bleona:

skriven

Hej Es
Vad fint ni hade det ,
Ser du något nytt i mitt liv som kanske kommer ? Kärlek eller jobb/familj eller annat . Känner mig så fast vilse tomhet..

Kram <3

41 Ghostwriter :

skriven

Min katt kvävdes 😭😭😭 jag skrek på hjälp och en granne öppnade och hjälpte mig. Har ringt veterinär och det verkar mer stabilt nu.

Kan jag känna mig trygg nu? Har givetvis koll. Tog ledigt från jobbet


Kram

Svar: Titta på svaret du fick nyss i en annan av dina kommentarerTack o lov att en granne till sist reagerade ! Kram
Esmaralda

42 Cecilia:

skriven

Ser ut som ett roligt påskfirande med massa gottigheter. Synd att sonen och din mamma inte kunde vara med, hoppas de mår bättre snart.

Hur stor är chansen att vi får nycklarna under juli? Kramar

Svar: Runt 30 %, kram :)
Esmaralda

43 SusanneAmalia :

skriven

God fortsättning ☕☕☕❤️🙏💯

Siter i bil till Sälen..

Nu blir det Ski and Rock

Är på väg för att bygga upp allt.
Scen foodtrucks avspärrningar.. mm


Allt ska vara klart till på torsdag. Då startar det med Tomas Stenström sedan håller festen på i tre fagar. Mando Diao Anis Don Demina.. Är några av de som ska stå på Scen. Så avslutas allt med Scoterhopp. Imponerande..

Men vilken underbar fest som ni var på i skogen. Allt såg urläckert ut... mmm

Den underbara rosa klumpen måste ha trivs..

Så stora dina barnbarn har blivit.

Fråga: Blir veckan i Sälen bra?? Vill ha lugn på natten 🤔😴😅

Ska dit med min underbara vän.. Vi jobbar bra tillsammans.. Inte första scenen vi riggar inte första eventet vi bygger🤪

Stor kram och kärlek till alla på bloggen❤️❤️💯🙏🙏




Svar: Så du ska ut på nya äventyr, så härligt !Mycket jobb men roligheter också.
Känns som att det kan bli en bra vecka men kanske vid tillfälle att du får sätta ner foten, kram :)
Esmaralda

44 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Är det mer än sex han vill med mig?
Kram

45 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du chanser för mig att nuvarande tillståndet kan komma att förändras hos honom under det här året?
Kram

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Men jag har var duktigt ändå för varje dagar att var aktiv och har motivation. Det är något som jag uppskattar för. Ibland är okej att bryta lite och dagdrömmer. Så annars igång jag hela tiden... det kommer var mycket händelser i slut av april och börja av maj även mitten... inte bara den 23 maj utan andra dagar.

Det blir en riktigt utmaningen för mig... det är vad jag vill har för få min orka på en jämna ut och stabil blir bättre hoppas jag.

Ha det bra

47 <3:

skriven

Så mysigt ni haft det i påsk 🐣🐣🐣.
Visst är det bäst att jag håller tyst till J att L frågat om vi ska ses på weekend i Stockholm samma helg som J kommer till mig ? J har aldrig varit så bestämd tidigare att vi ska ses och säger det själv att han verkligen är det att vi måste ses. Vi har nog lite att prata om reda ut. Mina känslor är upp och ner men kommer nog smälta så fort vi ses igen. Jag har tackat nej till L fint och känner att jag inte vill dejta någon förrän jag vet hur det blir känns med J. Blir för komplicerat när de båda är vänner. L är jättefin och singel så borde egentligen ge honom en chans igen. Mina vänninor gillade hans yttre. Vantarna är hittade !
Kram

48 Ghostwriter :

skriven

Uppdatering.. mitt djur mår bättre, verkar det som. Får du samma känsla? Ska oavsett ha koll. Jag är i chock fortf 3h senare, gråter. Vad behöver min katt tycker han? Får du känsla av att de han fick upp var det enda biten? 😭




Kram

Svar: Ja jag får en känsla av att det är blivit bättre... vilket hemskt trauma du varit med om.... blir du orolig så ring veterinär.. healing kommer nu, kram :)
Esmaralda

49 sofia:

skriven

Hej Esmeralda! 🌸💕

Din ena dotter är väldigt lik dig. Jag är bara nyfiken om dina mediala gåvor har gått vidare till dina barn eller barnbarn.

Jag har en liten fråga. Häromnatten när jag höll på att somna, kände jag som att någon la sig i sängen bredvid mig. Det var så verkligt att jag vaknade av det. Ingen var där och det kunde inte vara någon då min man är bortrest. Jag är helt ensam hemma och blev såå rädd😩. Du kanske inte kan säga men tror du att det var en dröm eller verklighet?

Kram 🌸💕
Sofia

Svar: Ja, något har gått vidare men ingen av dem är särskilt intresserade... antar att de fått nog genom mig :)Det du upplevde var blott och bart en egen upplevelse och ingen la sig bredvid dig, kram :)
Esmaralda

50 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret förut:)

Kram

51 J:

skriven

Hej,
Kommer sonens vecka bli lite lugnare än vad förra veckan var?
Vilken fin påskfest ni hade!
Kram

52 Ior:

skriven

Vad smaskigt det ser ut!!
Jag har fått bekymmer med mitt högra öra.
Förmodligen vätska bakom trumhinnan.
Börjar känna mig lite uppgiven och ledsen.
Kan du se om det snart ger med sig?
Har du kanske lite healing att skicka healing till mig?
Kramar <3

Svar: Du bör söka ögonläkare.. ögonen är viktiga... healing kommer, kram :)
Esmaralda

53 Mercan:

skriven

Vilken underbar familj du har Esmaralda🤗💕🙂‍↔️tack söta Esmaralda för allt som du gör för oss🤗💕🙂

Svar: Kram :)
Esmaralda

54 Ghostwriter :

skriven

En viktig uppmaning och budskap till er i bloggfamiljen…. OM man är en medmänniska, var inte rädd för att se - höra - och agera när någon verkar behöva det. Spelar ingen roll om de är en narkoman, hemlös, en rikeman, en kvinna, en man, ett barn, ett djur. Våga agera! Vet att många gör det men också så många som inte agerar. Det hände mig idag på liv och död


Jag har varit med om det värsta tänkbara och jag skrek och skrek och skrek på hjälp och ingen kom! Värsta mardrömmen. Man hör skrik, man hör i ett trapphus där de ekar. Tillslut hjälper en av grannarna mig. EN. När de uppenbarligen finns flera hemma. Ett dödsskrik på hjälp då är de dags att agera. Sluta vara en jävla fegis.


Tänk om nästa knackning gäller en själv. Nästa knackning för att det brinner i hela huset. Ska vi inte ta hand om varandra, som medmänniska…



Ville bara säga det 😭 även om jag tror de flesta här skulle agera

Svar: Tack för att du delar detta och jag hoppas att alla tar till sig !!MAN MÅSTE VARA MEDMÄNNISKA och rycka in när det behövs, utan att tveka
Kram
Esmaralda

55 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan situationen ändra sig längs vägen?
Kram

56 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Låter som ni hade en härlig och mysig påskfirande trots att de blev förflyttat!

Nu har jag stött på båda tjejerna i de nya projektet som ja fasade för. Vad tänkte denna tjejen? Kommer dom prata om mig nu?? Kram Zoey 💕

Svar: Nej, jag tycker du ska känna dig lugn, kram :)
Esmaralda

57 Ally:

skriven

Så fint och mysigt, å som alltid , vilken mat hon bjuder på, smarrigt! 😋
Vackra döttrar du har.
Tror du jag behöver göra fler injektions behandlingar i mina fötter eller kommer jag lyckas repa mig med enbart vila? Kommer jag kunna genomföra mina två smålog nu under Spril o Maj? Hoppas..🙏
Kram 🌷

Svar: Finns en chans att det kan räcka med vila, vilket jag hoppas men du märker snart, kram :)
Esmaralda

58 Skorpan:

skriven

Det är ju så att vi har en som är lite av en micro manager o inte inser det själv, tyvärr. Lättare att se att andra är sådana men inte en själv ;).
Tack Es!
Hade jag nåt eget så fick jag ju bestämma allt, eller vore tvungen att bestämma ;).
Kram Skorpan

59 Hanna:

skriven

Hej!

Tårtan med apelsin och blåbär såg fantastiskt mumsig ut😃

Jag har i tidigare liv levt som inuit, det är jag helt säker på. För några nätter sedan drömde jag att jag var en inuitflicka som skulle gifta mig med en man som var lite äldre än mig. Det såg jag inte som något problem. Jag fick nya kläder att ha på mig och jag kommer speciellt ihåg att jag drog på mig tjocka skinnbyxor som smalnade av neråt foten men var vida upptill. Det fanns isbjörnspäls också. Det verkade som att själva äktenskapet gick ut på att hoppa i säng så fort som möjligt och avla barn vilket jag såg fram emot😆
Var det här minnen från ett verkligt liv?

Kram kram

Svar: Ja, det tror jag absolut, kram :)
Esmaralda

60 Helena Ir :

skriven

Anki jag tycker du ska ha ditt långa hår kvar. Tror du är jättesnygg i det
Okej jag har långt själv 😉 ännu inte så grått..Men jag tycker man ska ha det som man trivs med! Min fina underbara första svärmor tyckte dock att efter 40 var det inte långt hår som gällde. Men då var hon 30 år äldre än mig också. Och världens bästa svärmor ändå!
Som sagt Anki jag tror på att du väntar med att klippa håret tills du själv vill!

Kram

61 Mercan :

skriven

Esmaralda kan det bli något större från euro jackpot under året eller vid slutet av året 😅 😅 😅

62 Helena Ir:

skriven

Oj vad det skulle vara svårt att hålla diet vid era kalas 😉
Mumsfilibaba!

Lättat på trycket i huvudet och bestämt en del i det ekonomiska.
Och suttit i telefon hela förmiddagen.
Sen om jag ska ta ur ett konto för att spinna vidare på tankarna är en fråga att ta ställning till. Varför blev jag inte ekonomiska oberoende vid unga år och slapp dessa tankar! Det ville sig inte.
Lever väl livets glada dagar på en rik mans förmögenhet istället.. hahahaa skojar!!

Kram

Svar: Du kommer ro detta i land, kram :)
Esmaralda

63 Frasse:

skriven

Hej igen!
Skrev tidigare om wn man som sökt upp mig efter många år. Jag har hälsat på och han bjöd på kaffe. När jag skulle gå kramade han mig väldigt intensivt. Skrev senare och fråga om vi kunde ses igen senare på kvällen. Men då kunde inte jag. Igår kom han till mig och det blev en mycket intensiv stund med intima inslag. Jag skrev idag och frågade om han vill att vi fortsätter träffas...han svarade bara att han hör av sig till helgen.
Kan du känna nåt angående detta...vill han att vi ska ha en relation eller hur ska jag tolka detta?

Svar: Jag tror att han känner sig tveksam, kram :)
Esmaralda

64 Jossan :

skriven

Hade hoppats att ångesten skulle släppa under dagen blev så blev inte fallet. Kände mig bara ledsen och kass.. förstår inte varför saknar ska hända så olika för folk…

Kram

65 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken underbara påskfest. Jag gläds med er som har en så fantastiskt fin gemenskap i familjen.

Ett nytt förslag på vad du kan skriva om i bloggen är vad utanförskap gör med oss människor och vilka konsekvenser det medför.

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Tack för tips, ett ämne som jag brinner för och det kommer helt klart en blogg om just detta, kram :)
Esmaralda

66 Bleona:

skriven

Hej Es
Vad fint ni hade det ,
Ser du något nytt i mitt liv som kanske kommer ? Kärlek eller jobb/familj eller annat . Känner mig så fast vilse tomhet..

Kram <3

Svar: Det kommer jobb och det kommer kärlek... men inte samtidigt... kram :)
Esmaralda

67 Mercan :

skriven

Of duma jag 🙄 köpte på halva priset randig kortärmad topp, nu kan jag inte lemna tillbacka Esmaralda, ser du om den är snygg på mig åtminnståne, om det är värd, jag gillade den inte vid brösten sydd kvaliten och det är påhittat märke det är ted Nicole det är 30 kr bara men jag är arg på mig för den passar inte med min boomerang kavaj, jag tyckte den topp är inte fin, vad tycker du Esmaralda 😭😭😭

68 Jeanette :

skriven

Oj så mycket gott!

Ni är superfina allihopa ❤️

Svar: Kram & tack :)
Esmaralda

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag måste fråga om att jag såg en video som sända på teckenspråk om tabu som har gör med genteknik är forskning just nu i kina och usa. Jag har alltid själv vill blir hörande utan diagnos även en vanligt kvinna har vänner och egen kärlek även egen familjen. Har allt som kan ofta var med och umgås och var på äventyr.

Om jag har haft den möjlighet när jag ska föddes på den tid? Då var min livet blir bättre än nu eller kommer det blir i min här livet med jag är just nu som person?

Ha det bra

Svar: I tidigare liv har du , precis som vi alla, haft olika roller.. ibland med handikapp, ibland utan och det viktiga i detta livet är att acceptera den man är... och du är fantastisk kvinna... kram :)
Esmaralda

70 Mamman som varit med från början :

skriven

Åh så mysigt ni ser ut att ha haft på er påskfest! 🐣💕☀️ ni verkar ha så otroligt fin sammanhållning i er familj!
Blev väldigt sugen på tårta med blåbär och apelsin nu 😋

Svar: Och den var sanslöst god... kram :)
Esmaralda

71 F:

skriven

Fick en chock förra veckan , då jag fick nyheten , att min svåger träffar en god vän till oss , som vet situationen mellan oss sen innan och inte sagt någonting, varför gör hon såhär ? Vi som verkligen ställt upp för henne . Känner oss väldigt svikna . Ser du hur det kommer att gå ??

72 Vb:

skriven

Kan du se om jag lyckas i det dära om Instagram jag vill göra snart när jag har pengar? Jag kommer gå all in …

Kramar

73 Anonym:

skriven

Vad ska jag göra så Elina inte skriker så mycket? Är det att låta bli att göra själv? Och sätta gränser eller vad saknas mellan oss som jag bör tänka extra noga på???

Kramar

Svar: Var så lugn, trygg och harmonisk som du kan... blir det ingen rätsida på det hela så sök hjälp... kram :)
Esmaralda

74 Anonym:

skriven

Hej E,
Kan du se om det är möjligt för oss att få barn ihop? .. han tänker också på vilja ha..
Kram

75 E :

skriven

Ser du om dottern kommer bli framgångs rik?

76 anonym:

skriven

-Hej E, hur stor är chansen att jag får det jobbet jag ska på intervju imorgon för?

77 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du shans i morgon att returnera randig topp som jag köpte i andra hand butiken 😭😭😭

78 Emiza:

skriven

kommer jag att träffa en fin man snart?

Svar: Kan dröja ännu en tid, försök att inte stressa fram något... då kan det bli fel. Rätt man kommer så småningom, kram :)
Esmaralda

79 Mercan :

skriven

Jag tänker kasta randiga topp en och ska gilla därifrån bara med min tanke Esmaralda, ska inte fråga någon annan, så har jag bestämt mig och främst ska inte köpa sigg längre 😎 😎 😎 har bestämt mig 😒 ska inte fasta i morgon Esmaralda det är viktig dag men ska sluta röka i stället 😍 🤗 😙 de sakerna har jag bestämt mig att göra 🙏😎👍

80 anonym:

skriven

ser du att E råkar ut för fara...
Bra att veta.

81 Frasse:

skriven

Om nu den man som sökte upp mig va så angelägen att få träffa mig...av vilken anledning skulle han då vara tveksam som du skrev? Har det med mig personligen att göra? Nu är det faktiskt han som varit angelägen.

82 Gunilla i Oxd :

skriven

Vilken härlig fest! ✨🍃🌺🥂🎶
Ni är supersnygga alla tre och väldigt lika!! ♥️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: