Lekkamraten från andevärlden......

Alicia pratade och pratade när hon var ensam på sitt rum.

Mamma trodde först att hon pratade högt för sig själv men när hon sedan insåg att dottern  både ställde frågor och väntade in svar så tänkte mamman att Alicia nog hade en låtsaskompis.

Tills en dag vid frukostbordet när Alicia skrattade högt och mamma undrade varför… och  Alicia berättade att det var  Sammy som  var så rolig.

 ” Vem är Sammy?” undrade mamman

” Min kompis”, sa Alicia, liksom  självklart

” En låtsaskompis ?”

” Nej, han är på riktigt fast man ser honom inte alltid så bra” sa Alicia som var 5 år gammal.

Mamma frågade mer och Alicia berättade.

Bland annat hade Sammy talat om att han dog i jordelivet för över 100 år sedan men att han inte var död så som man trodde.

Han fanns i alla fall men på ett annat sätt. 

Han besökte Alicia eftersom han tyckte de hade roligt tillsammans. 

Sammy var 6 år gammal.

Han berättade att han hade en pappa och en farmor och att alla andra hade dött i ett krig.

Men nu var de tillsammans igen.

Alicia berättade att de lekte och att Sammy var så bra på att berätta roliga historier.

Och nu blev mamman orolig på allvar. Var hennes dotter på väg att bli psykiskt sjuk månne ? Kanske psykotisk ?

Men nej, absolut inte.

Alicia  och Sammy hade helt enkelt funnit varann över alla gränser och  dimensioner  och trivdes så gott i varandras sällskap. Ingen av dem var skadlig för den andra… Alicia var inte det minsta rädd.. och  hon lekte ju med sina jordiska kompisar också och isolerade sig inte med Sammy.

Mamman bestämde sig för att låta det hela vara. Att se tiden an.

Hon varken förnekade eller uppmuntrade dotterns  upplevelse med Sammy.

Under de kommande tre åren blev kontakten allt mindre med Sammy – tills den helt rann ut i sanden.  Alicia pratade ibland om honom, att hon saknade honom och jag kan tänka mig att Sammy också saknade henne.

 

 

Ju äldre Alicia blev, desto svagare blev hennes förmåga till andlig kontakt och till sist försvann den helt.  I dag är hon 25 år gammal och har ett gott och fint minne  av kompisen Sammy men  det har bleknat rejält.

Det är inte helt ovanligt att barn i en viss ålder kan känna av andevärlden och till och med knyta band med någon.. men detta är ett fenomen som nästan alltid försvinner i takt med att barnet växer och blir äldre.   Lite som växtvärk, man växer ifrån det.

Det gäller att man har kloka vuxna omkring sig som varken uppmuntrar eller förnekar, utan acceptera på ett enkelt sätt och helt enkelt låter tiden ha sin gång !

 Kram & kärlek💖

1 Mercan :

skriven

Esmaralda hoppas inte det men tror du att det har händ något illa hemma i Bulgarien våra söta katter 😖 för jag drömde våran hem i går kväll och kännde en stor rädsla inom mig i går kväll och på morgonen, eller beror rädslan på min sjukdom Esmaralda 😕

Svar: Jag får ingen information till mig, kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Godmorgon Es, har attraktionen ökat för J när det gäller mig ? Kommer han kunna släppa taget om mig? Mycket känslor för mig. Hans ADHD och stress har jag svårt för. Men hans gulliga romantiska sida är underbar. Sån fin gest att vänta på mig på stationen med ett glas vin.
Kram

Svar: Alla har sina negativa sidor.. man får känna in vad som är acceptabelt för en själv, kram :)
Esmaralda

3 Ally:

skriven

God Morgon,
Så fin berättelse och vilken klok mamma som ine gick i taket. Det är en liten balans det där med psykiskt mående med hallucinationer och andevärlden samt en kombo med livlig fantasi, inte alltid lätt, speciellt inte i vuxen ålder..
Helgen står för dörren och det blir tjejhelg i väninnans stuga, ska bli både kul och skönt att komma iväg.
Släppa tankarna jag har och fokusera på annat.. :-)
Kram och glad Fredag!

Svar: Exakt, det är en balans !Så kul med tjejhäng, ni får ha det riktigt bra !
Kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar hur hanterar jag en viss helgerna utan Caron. Det är lättare ju har henne. Men nu vet jag inte alls och är typ vilse...

Hur ska jag hanterar det? Jag har två andra som jag bruka prata med och kommer det tillräckligt stödjande för mig varje dagar?

Ha det bra

5 Sessan:

skriven

Ser du något vad som händer kring våra hyresgäster?
Har inte fått ngn hyra denna månad heller.
Vill inte be dem flytta eller vräka dem men vill ju inte bli blåst, även vi har räkningar att betala.
Ser du några problem om vi ber dem flytta?

6 Jossan :

skriven

Godmorgon
Äntligen fredag och helg!
Jag var så taggad över en fredag med trevligheter men regnet förstör.. Får dock prata med kompisen sen vad hon känner men det blir nog inget ikväll eftersom hon är den enda jag skulle gå med..

Något som jag tycker är sorgligt, det är att jag inte kan se mig själv med någon kärlek. Det känns rätt hemskt faktiskt. Jag har varit singel så pass länge att jag inte ens kan tänka mig att någon kommer komma in och kan tänka sig att vara med mig och skaffa familj.
Jag började gråta igår när jag såg att min mamma sytt en klänning till systerdottern och tänkte att tänk om min mamma aldrig får chansen till det. Men mamma är inte så pass gammal men ångesten blir stark. Räknade sen ut att mormor var 74 när jag föddes och det är många år tills mamma är där så om jag skulle bli gravid nästa år så kommer mina barn få många år med mina föräldrar.

Ska fixa mig och åka till jobbet. Får väl bli en lugnt kväll istället idag..

Kram

Svar: Nog tror jag att din mamma får uppleva när du bildar familj, kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du några tipsar? Eller spådom spontanta? Eller budskap? Eller något annat som jag borde gör eller borde tänker på tills 23 maj då jag ses C kvinna.

Jag vill få det blir rätt och bra... har du något få sagt till mig?

Ha det bra

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har en projekt som jag jobbar med handledare för sommarfesten att jag måste gör den klart för handledare vill jag ska alltid kommer till arbetsplats och gör filmen klart. Jag börja funderar lite på är jag kan inte kommer alltid till jobbet och gör allt material blir klart för den 17 maj.

Fråga är behöver jag tar ledig ändå fåtal dagar och vila än vad dom vill oavsett om det blir klart eller inte. Jag ska tar hand om min hälsosam tills den 23 maj.

Det är viktigt att jag ska vila och tar ordentligt hand om min hälsosam också oavsett vad dom vill?

Ha det bra

Svar: Jag tror det räcker om du tar väl hand om dig när du är ledig, kram :)
Esmaralda

9 morgonsol:

skriven

Hej!

Min yngsta dotter hade en flicka som kom till henne, hon ville gärna rida på gunghästen.

Jag fick ett missfall innan hon föddes och fick för mig att det var hennes syskon som kom för att säga hej.

Min dotter vill inte prata om det här i vuxen ålder ,när det här pågick så fick vi inte ställa så många frågor då slutade vår dotter prata om det.

Tror att barn är mer mottagliga och de är inte rädda som vi vuxna kan bli!

Här snöar det...ny istid på gång!
Tänker på mina fina humlor...

Svar: Vad roligt att din dotter hade en besökare :)Visst kan det ha varit hennes syskon.
Visar föräldrarna alltför stort intresse, då leder det ibland till att barnet låser sig.... ungar är ofta känsliga för sådant.. när det blir för mycket.....kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Ddt där låter alldeles underbart i mina öron o Alivias mamma tog ju det hela bra. Tänk att ha en vän från andevärlden.

Så skönt med fredag o snart mera normala arbetsuppgifter. Jag hoppas att det redan i år gås in för att skafda ett nytt register åt oss så att arbetet blir smidigare för mig o kanske andra också. Det är en jäkla dyr investering, om än den betalar sig, så jag undrar om den blir av Es? Upplever att man inte hör vad jag säger på våra möten o den blivande chefen behöver ha allt "svart på vitt" för att kunna ta upp saker till behandling. Ok förståeligt iofs, men vad ligger där bakom? Undrar hur det blir med hen på denna position, löper det väl? Styrelsen är ju utom sig av glädje förstås...

Tänkte ta ut timmar men jäklar i jag har ju ett möte i eftermiddag, shit. Glädjen er icke i förväg ;).

Ha en bra dag!
Hoppas du mår bra Es!
Kram Skorpan

Svar: Nytt med registret tror jag det kommer bli.. känns ohållbart annars.Så är det ibland... men tror det ska bli lite ledigt och så kommer ett möte i vägen.. det var ofta så när jag hade uppdrag från socialtjänsterna, kram :)
Esmaralda

11 Bjork:

skriven

Hej löser det sig med tröjorna jag skickade tillbaka?

Längtar till jag får träffa dom 2 jag har börjat träffa:)

Kram

12 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du säga något om hur sommaren och hösten blir?? Hoppas på ljusare tider.

Kram

13 Lilla:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för att du delar med dig.
En fråga. Kommer han att våga lita på mig igen och våga tro på det här? Kram

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

När min dotter var liten kunde hon se änglar

Jag har plötsligt gått och blivit så allergisk! Verkar vara hösnuva. Har försökt med allergitabletter men hjälper inte så mycket, måste kanske prova någon annan sort.

Ser det ut som att allergin försvinner?

Kram

Svar: Kanske du ska låta testa dig så du vet vad du är allergisk mot, kram :)
Esmaralda

15 zita :

skriven

Hej Esmaralda tror du jag får en bra helg.
Något jag ska tänka på ?
kram 🌞🌸🌷

Svar: Ja, det har förutsättningar att bli en bra helg, kram :)
Esmaralda

16 Ghostwriter :

skriven

Får dock säga, hellre uppmuntran (om man vet vad man pratar om) än förnekande då jag istället undrade om jag var paranoid mestadels av min barndom för att de som hade förmågan förnekade den och att det var fel att se saker.
—-

Hur ska jag formulera till intressanta jobb på orten att jag är intresserad/kan börja? När jag liksom inte har ett boende än? Om man säger ”jag kan starta i augusti” men har inte ens boende kontrakt? Samtidigt är det ju mer bindande med boende än jobb ifall något ändras.

Kram!




Svar: Man ska tro på barnet...men i övrigt vara neutral... för mycket uppmuntran kan leda till stress för barnet... en sund acceptans är det bästa. Kram :)
Esmaralda

17 Anonym:

skriven

Han vill mötas i mitten.. igår var har orealistisk och det kändes inte helt 100… nu så är det en kompromiss han gör MEN.. ser du om han kommer jobba som pilot i framtiden? Är chansen stor där eller ser det ut att han jobbar med nått helt annat. Kramar

Svar: Får en känsla av att han kommer jobba med annat... så småningom... kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Fin historia , Varför ska man inte uppmuntra blir det fel då ?

Här ligger snön vit och humöret är i botten ...och så är det Fredag igen suck vart tar veckorna vägen...

Trevligt badkväll önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Det finns föräldrar som själva är andliga och blir så till sig att de gör "affär" av det hela och barnet blir omedvetet pressat... vilket ju inte är bra. Herregud, snart första maj och snön ligger vit.. inte kul alls !Solen lyser här så ikväll blir inget bad... är inte behagligt när det är för varmt i luften... nu får vi snart gå över till sommar rutinerna istället... men än är det för kallt o grilla.... kram :)
Esmaralda

19 Lilla:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för att du delar med dig.
En fråga. Kommer han att våga lita på mig igen och våga tro på det här? Kram

Svar: Jag tror att det kommer en annan kärlek för dig så småningom, kram :)
Esmaralda

20 zita :

skriven

Hej Esmaralda tror du jag får en bra helg.
Något jag ska tänka på ?
kram 🌞🌸🌷

Svar: Ja, det känns bra..... var tydlig med vad du vill, kram :)
Esmaralda

21 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Va fint och ha en sån vän från andevärlden. Är säker på att min pappa besökte min son när han var liten för han fäste blicken och skrattade gott många gånger, härligt!
Fredag är här äntligen! Börjar bli stressad över allt som komma skall…kommer allt gå lätt o smidigt med min flytt? Får jag flytta in tidigare tro…hoppas hoppas! Nu drar jag till hjärtevännen o tar helg, kram🥰

Svar: Ja, nog besökte pappa din son.. och han tittar fortfarande till er då och då.Känns som om det kommer flyta på bra med flytten, kram :)
Esmaralda

22 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
En klok mamma hade Alicia. Önskar att jag hade haft en sådan kompis.

Gällande studier så har jag hittat ett intressant studieprogram på ett universitet långt borta därifrån jag bor. De har distansstudier och jag undrar om jag har någon chans att komma in på det programmet?
Tack och kram!

Svar: Ja, chansen finns, kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Inser att det blir jag som flyttar om jag kommer till skott. Blir det lägenhet uppe eller nere? Blir det bra? Han kommer aldrig idas och lär vägra.

Kram 🤗

24 Lou:

skriven

Intressant. Jag tror att min ena dotter var ganska andligt öppen när hon var mindre och att hon hade och kanske har kvar förmågan att liksom se och veta vissa saker.

Mycket känns ganska tungt just nu och jag har svårt att se mitt värde, då jag inte känner mig särskilt uppskattad i de sammanhang jag befinner mig i nu bland annat. Men jag kämpar på för att se det positiva som ju såklart också finns och hoppas att jag trots allt är på rätt spår och att det blir bättre.

Och ville fråga om du kan se några ljusglimtar, tur eller annat nära framåt? Eller om det finns några andliga budskap till mig?

Kram och ha en fin dag 🌞

25 Dunegull :

skriven

Tänker han på mig nu efter vårt samtal?

26 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det en chans att han vågar lita på mig igen?
Kram

27 Anki:

skriven

Tänkte inte på det säger jag som han i Lorry ;-)
Självklart ska man vara neutral gällande barns fantasier .Absolut inte pressa barnet
Fantasi är bra ! Oavsett vad barnet fantiserar om . Speciellt idag då de får allt serverat på plattor och via andra skärmar...

Hoppas jag kan egga ev barbarns fantasier utan hjälp av elektronik i framtiden.Själv satt man med kottar och tändstickor och hade bondgård full med djur ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Fantasi är minsann en blessing !Jag hade också massa kotte och kastanjedjur :) kram
Esmaralda

28 <3:

skriven

Godmorgon Es, har attraktionen ökat för J när det gäller mig ? Kommer han kunna släppa taget om mig? Mycket känslor för oss båda tror jag. Tycker det är fantastiskt av honom att vara med nästa vecka på min undersökning av MS som jag inte vågat gå på. Bokat av flera gånger för jag är så rädd för svaret. Ja som du skrev tidigare är det ju så att vi alla har våra plus och minus och det som är jobbigt får man lära sig att hantera och hur den andra funkar. För plusen kan vara så mycket värt att leva med.
Kram

29 Fjärilen :

skriven

Hej!
Tror du att det blir en flytt för mig iår?
Och hur blir det med jobbet i höst ? Heltid halvtid?
Kram🤗

30 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att det kan bli någonting utav det här? En seriös relation?
Kram

31 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken fin berättelse, en så klok mamma som tog detta med fattning. :)

Många klagar på våren men som pollenallergiker är det faktiskt en blessing att inte behöva ta mediciner (piller, nässpray och ögondroppar) för att ens kunna gå ut utan att drabbas av andnöd för att luftvägarna sväller igen. Våren kommer inte med glädje för alla!

Önskar dig en trevlig helg!

Kram 🐈‍⬛

Svar: Så är det, somliga har rejäla besvär av våren.. kram :)
Esmaralda

32 Bella:

skriven

Äntligen fredag!! Blir det spa bad för dig/er ikväll? :-)

Igår fick jag en impuls o ba nej ja ska gå till affären nuuuu, och när jag har handlat klart och svänger runt hörnet möter jag S som är bekant med ägarna och som jag hängde med förra helgen lite haha, det är så kul när det blir sådär att vägarna krockas helt random 😂 Vi tog sällskap på vägen vi skulle gå och sa att vi kanske ses ute, men sågs ej och hörde ingenting heller vilket inte gjorde något :-) Kommer vi hänga snart igen, känns ju ändå som att universum typ vill att vi ska mötas? Jag är iallafall intresserad av att träffas mer :-)

Kram ❤️

33 Amanda:

skriven

Hej! Jag ska till tandläkaren i nästa vecka. Kommer jag att klara av det? För ibland är jag så utmattad mentalt. Ha det så bra.

Svar: Ja, du kommer greja detta, kram :)
Esmaralda

34 Dani:

skriven

Hej!
Min tjejkompis har totalt slutat prata med med och hänger med andra istället. Varit sjuk en period så när jag kom tillbaka sitter hon inte ens med mig. Hon tycker inte om mig längre? Kommer jag kunna hitta ett annat tjejgäng?

Kram

Svar: Just nu ska du inte hänga upp dig på den kompisen, ha antennerna ute efter andra och nya vänner, kram :)
Esmaralda

35 🩵:

skriven

Tar det lang tid før jeg klarer å ta et valg angående mine nåværende forhold om kjærligheten?

Svar: Ditt val kommer du att göra ganska snart, kram :)
Esmaralda

36 Lotta S:

skriven

Så stolt över dottern som snart orkat kämpa igenom sitt första studieår utan att vare sig ge upp för tidigt eller börja sätta fär mycket press och krav på vitsord som jag gjorde. Hur ser det ut med de sista kurserna, klarar hon resten i vår också?

37 Mercan:

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda🤗😌🙏Esmaralda rtor du att jag kan hitta min byxa idag,jag ska gå dit senare under dagen🤗😎🤭😁

38 Maja:

skriven

Hej EsmaralDA,

Jag vill kunna lita pa honom! Kan jag det?

Ar det inbillning eller ar min oro befogad vad galler inspelningar runt huset? Att nagon ar dar ibland/ofta nar jag ar ute?
"Ar det tysta leken som anvands sa att bevis inte finns till hunfra procent?


Kan du se om extranyckeln till huset han jobbar i nedanfor tradgarden verkligen ar borta? Ar det nagot konstigt runt det huset och den nyckeln?

Kram
Maja

39 .:

skriven

Hej Es.
Ser du om jag får en extratid idag?

40 Hemlig:

skriven

Tack för svar Esmaralda!
Ärligt talat vet jag inte om jag skulle klara av att studera mera? Engelskan upplever jag att jag inte alls kan, en hög tröskel.
Tack och kram!

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Idqg var jag ledsen över C kvinna och jag tror det är bra att prata ut och var ärligt mot henne när vi ses. Som hon vet inte vad hon gjorde för jag finns kvar.

Och det finns mer så kanske vi behöver prata om det. Att våga var öppenhet mot varandra.

Ha det bra

Svar: Ja, du ska säga det du har på hjärtat och känner att du vill säga, kram :)
Esmaralda

42 L:

skriven

Fint inlägg och så viktigt att bemöta barn på ett bra sätt.

En fråga. Varför kommer inte mitt barn ut i arbetslivet. Försöker verkligen.

Kram

Svar: Kanske det gäller att söka inom ett större geografiskt område.... kram :)
Esmaralda

43 Ghostwriter:

skriven

Jag blev brännskadad i solarium (grad 1). Nu har det gått 5 månader efter olyckan. Det tog alltså ca 5 mån att läka. Har nyligen blivit läkt och jag märker att kroppen är känslig och skadad men det går bra att t.ex duscha nu och har ingen smärta bara ärr. Däremot vill jag börja sola och undrar om du ser varning eller om det går bra? Jag tänker dock 5-10 minuter tills jag vet hur kroppen ter sig


Kram :) Ha en fin helg nu!

Svar: Du bör ta det riktigt försiktigt med att sola... det tar tid innan kroppen är helt ok, kram :)
Esmaralda

44 Misstjejen:

skriven

Hej

Klarar jag sista veckor tills 23 maj? Jag vill väl lyckas men kan jag lyckas?

Ha det bra

45 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jösses det registret är lastgammalt, okej inte äldre än jag ;), men dags att förnya det är det nog. Får knäppa mina händer då o hoppas o be...
Kram Skorpan

Svar: Håller tummarna här också.. verkligen dags att byta ut, kram :)
Esmaralda

46 Anonym:

skriven

Hej Es, ser du om det blir bättre om jag stannar?..

47 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det känns som att jag får göra avkall på min dröm om att jobba och bo utomlands, så länge som dottern är ung.

Av en massa olika skäl, praktiska och ekonomiska.

Om jag medvetet väljer att skjuta fram eventuell utlandsflytt tills dottern är stor, kan det bli bra ändå? Kan jag ändå möta kärleken eller försvinner den iväg då?

Kram



Svar: Ja, valet är ditt och det kan bli bra i alla fall... utlandet försvinner inte och den drömmen kan du leva lite senare i livet, kram :)
Esmaralda

48 Frasse:

skriven

Hej igen Esmeralda!
Tänker så klart på mannen jag träffat några gånger nu.
Han är ju som sagt iväg från torsdag igår till söndag med ett gäng som spelar golf och kommer hem på söndag.
Jag tänker ofta på honom, kan du känna om han tänker på mig nåt och känner längtan efter mig?

Svar: Jag tror att det kan vara så att du känner lite starkare än vad han gör, kram :)
Esmaralda

49 Rädd:

skriven

Kommer projekten bli bra på jobbet? Har jag gjort/ gör jag ett bra jobb? Och kommer ryggontet aläppa. Idag känns allt tungt. 😔

Kram och kärlek

50 Mercan:

skriven

Gick dit alldeles nyss Esmaralda🤣hittade ingen fin byxa🤣hittade stockholm märke läder jacka för 300kr till min sister men jag köpte inte den och jag gjorde bra val för jag vet att hon kommer bli arg för den jackan för den skulle bli från andra hand butiken ,men hon är glad för byxorna in wear har inte visat än larph lauren topp som jag köpte till henne ,den är så fin Esmaralda och hennes storlek ha ha den köpte jag tack vare dig🤗💕🤭Esmaralda tror du jag ska vänta tills nästa vecka för min byxa ,hittar jag snart eller det får bli nästa månad efter mina pengar den 18 de ska jag vänta 18de maj ha ha🤭🤭🤗jag är glad för du såg att jag ska hitta min byxa lika fin som tiger söt rosa randiga som jag missade🤭tack söta Esmaralda ,jag tänker gå dit sällan 🙂‍↔️🤗💕🤭mina kläder hittils är fina bommerang newhouse tiger jag är glad,det är bara att hitta min byxa och jag ska inte gå dit längre mera även jag har tiger byxa som jag köpte till min sister den är snygg men hemligt fortvarande🙂‍↔️hon sa att hon vill inte att jag ska gå ditt och min mor älskade Esmaralda🙂‍↔️💕🤗🤭

51 T:

skriven

Hej er!

Så spännande med kompisar från andevärlden. Jag har ett minne av att jag såg den riktiga tomten en gång som barn men kanske var det bara fantasi. Länge sen nu.

Idag är jag lite nere, trött av jobb och kollegor som tar musten ur mig och sen en del stök med min mor och dialog kring sommarhus. Hur allt ska skötas och hanteras där.

Ser du något upplyftande framåt ?

Tack och önskar dig en fin helg!

Svar: positiva ting kommer... var noga med att gör bra val också i det lilla som gynnar dig, kram :)
Esmaralda

52 Maria :

skriven

Hej
Har jag ens förmågan att bli kär? Ibland undrar jag vad som är fel med mej, träffar trevliga män men inga känslor från min sida🙈.
Ser du om det kommer hända någon gång?
Önskar dej en trevlig helg 🌷

Svar: Jodå det kommer att hända och det blir stort och speciellt, kram :)
Esmaralda

53 Cecilia:

skriven

Hej!
Hoppas provtagningen igår gick bra och att du slipper och åka fram och tillbaka igen.

Hur stor är chansen att vi får nycklarna i augusti? Kommer de att hitta något nytt snart? Kramar

Svar: Ja, och nu ska op ske på måndag så jag hoppas allt ska gå vägen utan mer trassel !Kan dra ut på tiden en aning längre för nycklarna, kram :)
Esmaralda

54 Dani:

skriven

Hej!
Min tjejkompis har totalt slutat prata med med och hänger med andra istället. Varit sjuk en period så när jag kom tillbaka sitter hon inte ens med mig. Hon tycker inte om mig längre? Kommer jag kunna hitta ett annat tjejgäng?

Kram

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Snälla Esmaralda att säger jag är starkt att fortsätta och kämpa ännu mer med allt tills det är 23 maj... hoppas jag orkar även om jag är känslomässigt just nu...

Ha det bra

56 Mercan :

skriven

Esmaralda jag kanske borde ha köpt läder brun jackan Stockholm, det är värd tänkte jag nu 🙂 ser du om det blir kvar tills i morgon Esmaralda 😔 ska jag köpa den var snygg med bälte stor storlek till min sister 40 storlek 🤔den var i bra skik 300kr🙄jag vet inte vad jag ska göra, min sister behöver ha läder jacka, hon sa en gång det 🤔 vad tycker du Esmaralda 😭

57 Louise:

skriven

Så var andra veckan av VFUn över. Slutade redan klockan 12 idag då jag hade föreläsning igår om autism och jag skulle på rast.
Hade ätit lunch på förskolan men den maten var så äcklig så jag åkte till KFC efter.😂

Igår pratade jag med min advokat. Hon sa att fallet denna gången såg det mörkt ut att vi kanske inte kommer att få hem henne. Advokaten sa även att hon kunde hjälpa mig med rättshjälp så jag kan lämna honom för att få hem dottern. Men jag sa att det var plan B.
Överklagan kommer gå in och en förhandling kommer påbörjas nån gång i sommar. Och ta slut någon gång i mitten av sommaren då vi förmodligen kommer behöva överklaga till kammarrätten. Jag kommer inte att orka en runda till med honom för både han och jag vet att vi inte kommer få tillbaka henne så länge vi är tillsammans.
Jag sa igår att nästa gång kommer vi separera för att få hem henne. Varpå han sa att vi skulle flytta ihop igen efter. Och jag undrade varför.

Jag trivs verkligen på min VFU och med personal och barn. Men är så orolig att jag inte ska klara denna period.
På tisdag om två veckor kommer min lärare och vi ska ha trepartssamtal. Är så rädd att min handledare inte ska prata positivt om mig och att hon inte ska säga att hon ser en utveckling. Jag orkar inte en omtenta.
Jag spelade in en undervisning och jag blev inte riktigt nöjd men min handledare tyckte det var jättebra. jag kollade på det igår. Hon tyckte att jag var omsorgsfull och respektfull. Hon menade att en liten flicka gick och höll på med något annat när hon lyssnade och hon fick det. Andra hade nog avbrutit och sagt att barnet skulle komma och sätta sig. Jag är en grym sagoberättare och detta var en sagosamling/undervisning.

Är min handledare "nöjd" med mig? Kommer hon vara positiv när vi har mötet med min lärare?
Blir jag godkänd denna gång?

Ha nu en fortsatt fin fredag och tacksam för svar.

Kram

58 Mercan :

skriven

Esmaralda ska jag gå nu och köpa jackan, tycker du det är värd 😌 om det är värd, jag vill inte missa den Esmaralda, är den kvar eller får den vänta tills i morgon Esmaralda 😔 för jag vill inte sticka ut igen 😕 min mor ska fråga vart ska jag igen 😕

59 Mercan :

skriven

Gjorde jag rätt val genom att inte köpa bruna läder jackan söta Esmaralda 😊

60 Bjork:

skriven

Hej jag lyckades lösa det med dom två tröjorna jag skickade tillbaka slapp betala något:)



Kram

61 Bjork:

skriven

Hej jag lyckades lösa det med dom två tröjorna jag skickade tillbaka slapp betala något:)



Kram

62 <3:

skriven

Godmorgon Es, har attraktionen ökat för J när det gäller mig ? Kommer han kunna släppa taget om mig? Mycket känslor för oss båda tror jag.Hur tänker han ? Han sa nyss i telefon att han måste tänka till nu för han förstår att jag inte kommer stanna kvar för alltid i den relation vi har nu. Det finns andra och det har han märkt. Tycker det är fantastiskt av honom att vara med nästa vecka på min undersökning av MS som jag inte vågat gå på. Bokat av flera gånger för jag är så rädd för svaret. Ja som du skrev tidigare är det ju så att vi alla har våra plus och minus och det som är jobbigt får man lära sig att hantera och hur den andra funkar. För plusen kan vara så mycket värt att leva med.
Kram

63 Bjork:

skriven

Hej det finns en otrevlig man i min stad som går runt och är jätte läskig.
Kommer han försvinna tro?

Kram

64 AnnaK:

skriven

Kommer jag fixa det?

Kram 🤗

65 Frasse:

skriven

Hej igen!
Jag har så många frågor och funderingar kring denna man.
När han är hos mig känns det som jag vore den enda i hela världen för han, men det förstår jag ju att så är det inte.
Är jag bara någon som han vill komma till när lusten faller på, eller kan vår "relation" bli starkare med tiden? speciellt då från hans sida?
Kommer våra träffar att fortsätta annars...som det är nu då? Varför vill han inte ha ett seriöst förhållande?
Hoppas du kan känna nåt kring detta.

66 SOL:

skriven

Har vel bare hørt om en person i hele mitt liv som hadde en usynlig venn, altså en som jeg kjenner, ellers leser man jo om det, ganske fasinerende.

Jeg har sagt til folk når det blir prat om dating osv. at jeg har mistet trua, jeg ser nesten ingen lenger, møter ingen og ingen er attraktive/tiltrekkende i mine øyne. Han må fortsatt ha ungdommelighet i kropp og sinn fordi jeg har det sjøl. Når jeg en gang hvert skuddår kommer i kontakt med en så er han selvfølgelig opptatt, og det er jo helt naturlig at slike menn er opptatt.
Nå har jeg fått en slik mann til sjef i min nye jobb, sukk mitt hjerte, HAN er vakker i mine øyne og dessverre for meg, veldig opptatt med kone og stor familie. Jeg er litt redd for å bli hjelpeløst avstandsforelsket, at jeg blir anstrengt og kunstig og ikke kan oppføre meg naturlig i samtaler osv, men jeg må jo komme over det, det må ikke bli verre.

Tror du det roer seg og blir uanstrengt? Uh!
Tror nesten han liker meg litt å, men ikke sånn at han tenker på meg på privaten, det tror jeg ikke, har jeg rett?
Gode råd?

67 A:

skriven

När min dotter var runt 3-4 år såg hon en pojke sa hon. Ibland såg jag henne sträcka ut handen för att bjuda honom på ett kex, och hon pratade med honom ibland. Men oftast sa hon bara "nu sitter prick-pojken där". Hon kallade honom prick-pojken för han hade nån sjukdom med massa prickar i hela ansiktet. Hon kommer fortfarande ihåg honom, men det försvann med tiden. När hon sa att han stod bredvid oss blev jag lite rädd 😄

Kram!

68 Erika :

skriven

Hej! Tror du min mamma skulle bli glad över att få en luftballongsfärd i födelsedagspresent?

69 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gokväll Es

Tack för "svar" igår det gick bra 2.timmar tog det o 30 min väntan om jag skulle få en allergisk reaktion.

Det var väl inte fel att önska lycka till? Jag menade ju så klart till operationen provtagning är ju inget känns inte ens...

Förstod att du inte hann med nån Healing, men det fixade sig ändå ☆♡☆

Fråga

Behöver jag oroa mig inför söndag speciellt för mitt barn hoppas du får till dig nåt. Trevlig helg fina du Tacksam för svR i vilket fall som kram☆♥︎☆

70 Mercan :

skriven

Jag ångrar mig inte, gjorde rätt val genom att inte köpa läder jackan Esmaralda 😊 Esmaralda du såg att det dröjer innan samma byxa kommer, min söt rosa blå randiga tiger byxan som jag missade 🤔 😭 💞 Söta Esmaralda tror du att den kommer under närmaste månaderna och att jag lyckas köpa den 😌❤️🙏😔ska inte fråga dig något mera för andra hand butiken 😂 anlednindgen att jag ska gå dit då då är att hitta min byxa som du tyckte jag hittar som är fin och hitta förhoppningsvis tiger samma som jag missade 🤔 men det kanske dröjer flera år 🤔 jag ska sluta helt gå dit efter att ha köpt byxan som du såg som är fin söta Esmaralda 😊 har inga frågor kvar söta Esmaralda 😊

71 A:

skriven

Tycker mig se en skugga ibland i huset som svischar förbi, mer tydligt förr än nu o inbillar mig att det är mamma som hälsar på.

Somnade innan idag efter jobbet. Jag o yngsta sonen låg i sängen o vilade o kände oss lite halvkrassliga.
Drömde en så verklig dröm. En riktig önskedröm om min tränarkollega O i stora sonens fotbollslag. Han lever i ett förhållande sedan länge men han är en sån riktig drömman. Snäll o omtänksam o lite beskyddande mot mig i vissa situationer. Särskilt då jag är ensam tjej till 4 manliga tränarkollegor samt 23 små fotbollskillar.
O jag som då blir kär i alla som är snälla mot mig så är det som det är 😅 inget jag själv kommer agera på men i min dröm delade vi en liten puss 🥰
Drömma kan man ju alltid göra 🥰

72 A:

skriven

Tycker mig se en skugga ibland i huset som svischar förbi, mer tydligt förr än nu o inbillar mig att det är mamma som hälsar på.

Somnade innan idag efter jobbet. Jag o yngsta sonen låg i sängen o vilade o kände oss lite halvkrassliga.
Drömde en så verklig dröm. En riktig önskedröm om min tränarkollega O i stora sonens fotbollslag. Han lever i ett förhållande sedan länge men han är en sån riktig drömman. Snäll o omtänksam o lite beskyddande mot mig i vissa situationer. Särskilt då jag är ensam tjej till 4 manliga tränarkollegor samt 23 små fotbollskillar.
O jag som då blir kär i alla som är snälla mot mig så är det som det är 😅 inget jag själv kommer agera på men i min dröm delade vi en liten puss 🥰
Drömma kan man ju alltid göra 🥰


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: