Natten på akuten....

Natten mellan  tisdagen och onsdagen  tillbringade jag på akuten.
Det var inte jag som var sjuk, utan mamma.
 
Hon blev plötsligt och oförklarligt sjukt trött och tyckte att hon tappade ord och mådde inte alls bra.
Hon var ju hemma hos sig och jag hos mig och det är ju några mil emellan.
 
Jag bedömde att här är det 112 och ambulans som gäller, även om mamma tyckte det var överdrivet.  Mina tankar handlade ju o stroke och vikten av snabb vård.
 
Ambulansen  körde henne till akuten och jag tog mig också dit från mitt håll.
 
Rejält med folk och långa köer men direkt mamma kom dit tog de EKG och massa blodprover och hon fick en riktig bäddad sjukhussäng och eget rum, där på akuten.
Vilken skillnad mot för ett år sedan när hon trillat och skadat ryggen och låg bortglömd 1 1/2 dag i en tom korridor.
 
 
 
 
Det tar ett par timmar innan läkaren kommer  och gör en avancerad undersökning, tar sig tid, skickar mamma till röntgen och han är en alldeles underbar person... en  arabisk man i 45-50 års åldern, lite haltande svenska men inte så det störde och han var tydlig och ja, helt fantastisk.
 
Mamma blev blixtkär 😅
Jag också 😆
 
 
Rätt som det var vid 23 tiden  bjöds det på mat också... och mamma fick ostsmörgåsar och yoghurt. Jag hade också fått om jag velat.
 
Sen står det klart att mamma inte alls drabbats av stroke... hjärtat var bra... aningen rassel på lungorna, inga  neurologiska issues..... men hennes stora problem var brist på natrium , salterna i kroppen !
 
Rejäl brist på  natirum ger  exakt de symptom som mamma hade !
 
 
 
Så fick hon ett natriumdropp som hon fick ligga med i 9 timmar... framåt morgonen for jag hem och mamma låg med droppet till kl 10 på förmiddagen.
 
Sedan tog hon sjukbil hem... och nu ska hon vila och ta det lite lugnt närmaste tiden.
Rasslet på lumgorna ska man ha koll på, en gång i månaden.
 
Summan av allt blev att herregud som Helsingborgs akut har steppat upp.. trots överfullt väntrum och långa köer så är personalen underbar, patienterna känner sig sedda, mat och dryck  serveras... och ingenting var ens i närheten  av den hemska situation som mamma råkade ut för  där för ett år sedan !
 
 
 
Man blir ju så glad när allt förändras till det bättre !
 
Doktorn menade att mamma kommer bli helt återställd men det behövs vila så nu får hon avboka två fester till helgen....och bara kurera sig. Doktorn var säker på  att det var en av hennes mediciner som orsakat natriumbristen så nu är medicinen halverad och kanske den får uteslutas helt.
Asså, dessa mediciner 😱
 
Kram & kärlek 💖
 
 
1 Frida:

skriven

Men sicken pärs ändå. Vad skönt de hittade vad som felade och att hon känner sig bättre 🙏💕. Ja stroke är ju högsta prio så bra det gick så fort. Jag håller med all eloge till alla inom vården. Själv fixade jag det inte.... kanske nått åt dit i framtiden?
Ha det nu fint och var rädd om er.
Stor kram 💜💛💜

2 Agnes:

skriven

De varmaste krya-på-sig önskningarna, till din mor!

Och givetvis stora kramen till Everybody! ;0}

Svar: Tusen tack, kram :)
Esmaralda

3 AnnaK:

skriven

Men så skönt att det inte var svårare ordna än så! Och så bra att hon blev ordentligt omhändertagen 😊

Hur ska jag frambringa det lilla mod jag saknar? Det är det enda som står i min väg. Något tips?

Kram 🤗

Svar: Hitta din egen inre styrka, den finns där, kram :)
Esmaralda

4 Gunilla i oxd:

skriven

Lilla fina mamma♥️skönt att det redde upp sig!
Min mamma låg inne 5 dagar för covid för ett tag sen. O hon ringde o sa att läkarna här är sååå snygga o maten är sååå god!!! 🌟😍 Haha, hon är 86 bast o jag sa till henne att det är ett rejält friskhetstecken att hon la märke till dom 😉

Svar: Tack :)Japp, sådana friskhetstecken är härliga.
Skönt att din mamma repat sig. Kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon Es, ja dessa medicinen som man så väl behöver kan ställa till det med. Så bra och mysigt samtal med J från Spanien. Han var verkligen bestämd och sa det själv att vår date ska bli av inget ska få komma mellan det. Skickade video på barnen inget han brukar göra. Börjar J förstå att andra vill dejta mig även hans vänner och att jag inte klarar av att inte veta hur det blir ? Var han ändå inte bekväm att L träffade mig ? Tänker själv att vi får se om daten blir av.
Kram

Svar: Han inser att andra vill dejta dig och är inte redo att släppa, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag trodde aldrig att jag ska firar med C kvinna för återträffen skola som 10 år sedan vi slutar samtidigt. Jag trodde alltid den gubbe J som jag gör saker med. Livet har typ omvända på något sätta som jag väntar mig annat i skola... men hur kan det blir så?

Ha det bra

7 Smaragd :

skriven

God morgon,

Vad bra att läkaren tror att hon kommer bli helt bra igen.

Ser du om vi kommer hyra ut istället för att sälja?

Kram!

8 L:

skriven

Vilken tur att allt gick så bra som det gjorde med din mamma. Vilken pärs ändå men härligt att höra att det finns bra sjukvård iaf på vissa platser i Sverige.

Undrar om min son får jobbet långt bort och det blir flytt eller ngt mer nära så han slipper flytta?

Kram

Svar: Tack70 % att han kommer behöva flytta en bra bit iväg, kram :)
Esmaralda

9 G.:

skriven

Kan forholdet til barnefar repareres?

10 Ally:

skriven

Stort krya på sig till din mamma 💛 skickar en stor varm kram 🌼

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

11 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hoppas mamma mår bättre snart. Skönt att det ”bara” var natriumet.
Själv har jag fått tillbaka problem med nacken och ryggen. Blir så matt. Det återkommer heeela tiden och är otroligt påfrestande. Jag gymmar, äter rätt, går och lägger mig innan 22 varje kväll…. Jobbar och sen gör jag inget annat. Och så kommer ändå den här smärtskiten var och varannan vecka. Blir så arg! Vad är det för fel på mig??

Svar: Osis att besvären är tillbakaDu kan behöva råd från en duktig fysioterapeut, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar vad blir det för kläder när jag och C kvinna ses i maj. Kommer det var glad färg och positiv kläder? Inte svart?

Ha det bra

13 Bjork:

skriven

Hej inatt sov jag bättre:)

Är mamma lite ovan att jag börjar bli självständig?

Kram

Svar: Ja, lite ovan är mamma men hon kommer se att du kan göra bra val och hantera ditt liv bra, kram :)
Esmaralda

14 EE:

skriven

Så skönt att höra att din mamma är okej :)

Ang familj så blir jag lite irriterad för att inte säga arg på min största son. Jag förstår att han vill flytta och allt detta. Bli vuxen osv. Han ska flytta till sin tjej och bo med hennes familj ett par år tills de flyttar till eget.

Men! Här hemma har han två jobb som är intresserade av honom. Där uppe inget. Jag har försökt få honom att förstå att man kanske ska ta ett jobb och få ihop lite pengar, sen flytta när hon är klar med skolan kanske. Men han vägrar. Han kommer fastna här isf.
Förstår honom men samtidigt inte. Ett jobb är ju viktigt.

Antar att jag inte kan påverka honom. Men kantad erbjuda att det alltid går att komma hem om saker inte blir som man tänkt sig eller om saker händer. Tex att det tar slut i relationen.

Får gråa hår.

Kram

Svar: Räkna inte med att relationen håller på siktHans val är ju inte det bästa.. men samtidigt något han behöver göra just nu... och du kan inte påverka.
Så småningom hamnar han rätt, kram :)
Esmaralda

15 Lotta S:

skriven

Så skönt att allt slutade så bra och så mycket positivt i det hela! Det gör så gott att höra, som motvikt till det elände man annars marineras i. Passar utmärkt under vår vecka att sprida positiva ringar på vattnet. Jag tror det hjälper att också mer medvetet fortsätta på samma linje framöver.
Blir det så att mannens föräldrar inte säljer sitt hus?

Svar: Viktigt att framhålla också det positiva !Det blir nog sålt men kan dröja, kram :)
Esmaralda

16 Katrin:

skriven

Vilken lättnad att din mamma fick hjälp.Kram

Svar: Ja, jag är så glad för det, kram :)
Esmaralda

17 Liljan:

skriven

Sicken stöknatt!
Det var ju för väl att mor din fick hjälp, ibland kan man undra hur mycket medicin man stoppar i sig som inte behövs egentligen! Medicin är bra tillfälligt, men att gå på konstant kur gör att kroppen får en slags immunitet också...

En lugn morgon, ingen snickare dök upp igår i sedvanlig ordning. Men det finns andra, viktigare saker att fokusera på 💕
Första Ivf-försöket ville sig inte 💔
Kram till er 💕

Svar: Vilken osis, men du har mer försök, ge inte upp, kram :)
Esmaralda

18 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Skönt det gick bra för din mamma och att ni fick en sån underbar läkare, dom finns, även om man ibland inte tror det och visst är det lite konstigt att det ska finnas sånna rötägg till läkare när de har det yrket och ska hjälpa människor. Man ska aldrig sluta att förvånas…
Snart helg igen då, äntligen. Det är segt på jobbet och jag längtar till min hjärtevän. Vill bara spendera mer tid med honom och tanken på att flytta ihop börjar att gro i min hjärna…tänker han i samma banor mån tro?
Hälsa mamsen o ha en fin dag🥰

Svar: Ja, jag tror han tänker i samma banor, kram :)
Esmaralda

19 Mercan :

skriven

Ktya på din söta mamma Esmaralda 🤗 glädjande att hon kommer bli bra igen 🤗❤️😌

Svar: Tack :) kram :)
Esmaralda

20 Hanna:

skriven

Hej!

Å va bra att det gick bra för lilla mamma. Jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste de första raderna. Du borde nog också vila i dag.

Ha det bra!

kram kram

Svar: Ja, det var skönt att allt gick förhållandevis bra och lite trötthet hänger i, kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vaknade kl 2:30 efter att drömde så tydligt att vi är i köket jag min bror stora sister, plötsligt kommer Hörü, vill säga något i salongen och vi ser bajs spår i badrummet går till andra rumet och ser att någon har bajsat i garderobe men jag ser så tydligt min lilla sister vid min sida som är i himlen 🤗 vill drömen säga något Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️

Svar: Känns som om det bara var en dröm och ingen varning eller tecken, kram :)
Esmaralda

22 F:

skriven

Godmorgon skönt att det gick bra för din mamma. O att personalen var toppen 🙏🏻. Undrar om du ser något spontant om mig kram 🥰 eller goda nyheter

Svar: Känns som om du snart kommer planera en resa av något slag, kram :)
Esmaralda

23 Camilla:

skriven

Hoppas din lilla mamma kryar på sig fort ❤️

Igår fick jag veta att min tjänst är en av de som försvinner i företagets omorganisation. Det var som att allt blev nattsvart... Kan du se om jag får nytt jobb eller om det dröjer?

Kram

Svar: Tack :)Nytt jobb kommer och jag tror inte det ska dröja så länge, kram :)
Esmaralda

24 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig om du ser att jag hittar min byxa idag 😙 😙 😙 eller ska jag vänta den 18 de 😬

Svar: Du kan titta efter byxan idag men undvik att köp något som du i grunden inte vill ha, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Men ojdå vilken osis, dock tur i oturen att du kunde ordna med ambulans o att allt ordnade sig till slut. Helt fantastiskt att sjukhuset har tagit till sig kritiken o lyckats vända på skutan o fått allt att fungera! Hatten av säger jag. Krya på sig till mamsen :)!

Ännu inte gjort nåt annat gott än motionerat min kompis igår ;). Varit en paus för henne med gymmandet så kanske det var nåt bra jag gjorde? Ide'lös för tillfället...

Förberett dagens möte o kokat kaffe, mina viktigaste uppgifter ;). Får hoppas att mötet inte tar hela dagen...

Men ja, undrar om du ser nåt om det nya jobbet Es? Är det ett stort företag eller ett mindre? Jobbar jag med människor där eller är det mera för mig själv? Har jag .ånne mera bestämmanderätt över ett o annat? O inte behöver fråga lov om ditt o datt...

Kaffet kallar...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, verkligen hatten av för akuten i Helsingborg !Jag ser inga detaljer kring nya jobbet... lite mindre negativ stress, och en positiv känsla får jag, kram :)
Esmaralda

26 Mimi:

skriven

Hej!

Skönt att det inte var något allvarligt med din mamma.

Nu har första flyttlasset gått. Är väl inte riktigt nöjd med lägenheten men huvudsaken är att det är tyst. Har inte sovit där än men jag får hoppas att det inte är något lågfrekventa ljud nattetid.
Kan du se om det kommer att ordna sig eller måste jag flytta igen???

Kram

Svar: God chans att det löser sig nu, kram :)
Esmaralda

27 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Tappade humöret rejält framför min dotter och nu känns det inte alls bra. Men det var en man som betedde sig vårdslöst mot oss i trafiken och jag såg rött och ballade ur. Vill inte vara en galen mamma men samtidigt har jag svårt att vara tyst när någon gör fel. Och jag är snabb på att tända till. Jag är ganska bra på att stå på mig och ryta ifrån men nu känns det som att min dotter kanske får en dåligt upplevelse av det hela. Det känns inte bra… Skulle så gärna vilja vara en sån söt och fin och duktig tjej som aldrig ställer till det. Eller i alla fall inte gapar på folk på gatan. Nu vill jag bara gräva ner mig…

28 Skrållann :

skriven

Hej!
Skönt att ni blev väl omhändertagna på akuten och att det inte var så allvarligt med lilla mamsen🥰

Jag är så trött och kommer inte i gång med mitt examensarbete. I tankarna är det ständigt och det håller kanske på att värka fram🙈
Idag blir det en tur till stan iallafall för lite proviantering med dottern. Verkar det som hon och hennes vän i Falkenberg kommer ses snart eller rinner det ut i sanden?

Kram❤️

Svar: Det finns en risk att det rinner ut i sanden, kram :)
Esmaralda

29 Bjork:

skriven

Hej så mycket tack för det svaret om mamma tack tack:)

Kram

30 Tintin:

skriven

Hej Es!
Blir det ok med sonens studier?

Tack och kramiz!

31 K. :

skriven

Drömde att min syster var otrogen mot sin man med en kille jag skrev med. Jag blev kokande arg på henne. Betyder drömmen?



Tur att allt gick väl!
Kram

32 Ghostwriter :

skriven

Känns det som att jag kan se något vettigt svar på hjärnundersökningen?

Annars tänker jag avboka



Kram

33 Dani:

skriven

Hoppas din mamma mår bättre☘️☘️


Kommer jag fråga reda på tenta resultatet idag? Ser det ut att lyckas?

Kram☘️🌺

34 <3:

skriven

Godmorgon Es, ser det positivt ut med R fonden ?
Kram

Svar: Ja, det finns en god chans, kram :)
Esmaralda

35 Lisa.A:

skriven

Skönt att höra att det gick bra för din mamma. Krya-på-dig-hälsningar till henne.

Kram

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

36 .:

skriven

Hej, Es!

Vad skönt att din mamma kommer att bli helt återställd!
Och vad bra att ni blev fint behandlade denna gång.
Damen får krya på sig nu :)

Jag brukar inte ställa den här typen av frågor, men jag är ändå lite nyfiken. Ser du något spontant om/kring mig?

Svar: Tackar :)Ser ut som om du kommer bli bjuden ut eller till någon ganska snart, kram :)
Esmaralda

37 Cecilia:

skriven

Vad skönt att hon fick den vård som behövdes och att det inte var en stroke. Hon får krya på sig!

Igår hade jag en dålig dag, kände mig ångestladdad imorse men efter en stund med mina fina kollegor så känns det bättre. Gårdagens fackliga möte med löneansvariga blev inte alls som vi hade hoppats. Kommer vi ens kunna göra skillnad på lönen för våra medlemmar under den här löneprocessen? Så besviken att de inte alls är tillmötesgående. Kramar

Svar: Tack :)De löneansvariga är en svår nöt att knäcka... räkna inte med att kunna göra någon större skillnad, kram :)
Esmaralda

38 AN:

skriven

Hej Esmeralda, så skönt att det ordnade upp sig för din fina mamma och att hon fick bra hjälp! ❤️

Ljusnar det för mig på kärleksplanet snart?

Finns det kanske någon som tänker på mig lite extra? Jag känner mig så vilsen.

Kram

Svar: Tack och ja, det kommer ljusna.. du möter någon helt ny så småningom, kram :)
Esmaralda

39 Mercan :

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗

40 Anki:

skriven

Go´förmiddag
Vilken tur i oturen att det inte var värre med mamma din <3 Så skönt att vården fungerar !
Stor kryapå dig hälsning till fina mamma din <3

Här är det sjukstuga kräks nu oxå troligen pencellinet...Får se om jag alls tar mig till byn för att handla det nödvändigaste

Kram anki med flock

Svar: Ja, numera tar man ju inte för givet att vården funkar och NÄR det funkar, ja då blir man så himla glad !Tack för hälsning till mamma :)
Men så trist att du fortfarande inte mår bra... penicillin kan ställa till det i magen, kram o krya på dig nu :)
Esmaralda

41 Helena Ir :

skriven

Säkert skrämmande innan undersökning för er vid din mammas sjuklighet.
Konstigt hur tankar kommer och går..Glad att din mamma fick bra hjälp..och det inte var något allvarligt! Händer saker i mitt huvud som jag själv inte förstår !

Vet inte om jag fått en beundrare eller bara en vänlig själ i min närhet. Nog inte mottaglig just nu känner jag.

Glad att kroppen klarade gymmet bra.

Kram

Svar: Något åt beundrarhållet verkar det vara, kram :)
Esmaralda

42 Helena Ir:

skriven

Måste förklara mig..jag skrev lite konstigt..Men jag hade haft en konstig känsla kring tiden när din mamma blev sjuk..Så skönt att det inte var något väldigt allvarligt. Ber om ursäkt!

Kram

Svar: Ja, det var verkligen skönt :) Kram :)
Esmaralda

43 Milla:

skriven

Åh så skönt att läsa om hur bra hon blivit bemött av sjukvården denna gång!

Hälsa din mamma att jag hoppas hon återhämtar sig helt och vilar upp sig nu.

Kram!

Svar: Tusen tack och kram :)
Esmaralda

44 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Mindre stress låter absolut positivt :). O ja det var ett långt o intensivt möte o vissa kan det här med att hålla sig framme o det gagnar ju dom förstås... Lite mera jobb då att göra, som vanligt efter mötet. Om jag överlever till sommaren är det kanske lite av ett under... Men jag är väl en seg jävel ;).
Kram Skorpan

45 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du om mın bror väljer tjejen som är rätt som kommer träffa genom studier ,eller Lea🤔vem blir han tillsammans med i framtiden,ser du det söta Esmaralda🤭💕🤗🙂

46 Carina F:

skriven

Hoppas din mamma kryar på sig.

Min mor som är 87 år fick plötsligt jätte högt blodtryck.
Det visade sig att hon hade obalans i natrium/kalium halten i kroppen. Nu får hon salta mer i maten då hon blivit försiktig med saltet.

Kram

Svar: Ja det där med salterna kan ställa till det minsann.. skönt att din mamma också klarade sig lindrigt undan... kram :)
Esmaralda

47 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad skönt att höra att de inte var något allvarligt med din mamma. Hälsa henne att hon får krya på sig! 🥰❤️

Jag undrar om jag får en minnesvärd födelsedagsfirande i slutet på denna månaden när jag firar med familjen lr om P kommer komma med sina typiska kommentarer??? Kram Zoey 💕

Svar: Tack ska du ha :)Jag tror det blir ett fint firande och kommer kommentarer som stör dig så strunta det, kram :)
Esmaralda

48 Lilo:

skriven

Jag och en vän bröt kontakten nyligen men vi är inte ovänner. Känns det som att vi kommer få kontakt igen någon gång?

Svar: Ja det är troligt men som det varit när det var riktigt bra tror jag inte att det blir igen, kram :)
Esmaralda

49 Mercan :

skriven

Hittade inget i morse 🙂 blir det något om jag går dit igen, de stänger 18:00😅😅😅

Svar: Känns inte riktigt så, kram :)
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror tydligt att jag leva en rent lögn livet för jag vet bara sanningar om mig själv som inte andra vet om. Jag har blir mer smartare med hur jag hanterar det om. Jag har blir mer hemlighetsfulla än vad jag trodde själv. Hemlighetsfulla är spännande som inte alla vet sanningen om mig med vem som jag gillar, ser emot fram och en massa.

Döljer så mycket som jag gör i min hjärta tror jag. Det är fåtal som vet sanningen om mig men jag ska var försiktigt med vad jag dela för alla och spela tärningar lite för ser vem som har tur om mig och inte vem som har tur om mig.

Jag har blir ännu mer hemlighetsfulla och mer smart tror jag. Det borde var stämmer

Ha det bra

Svar: Berätta och dela sådant som du VILL dela och det du inte vill dela, det behåller du för dig själv... det gäller att känna av vad man mår bäst av, kram :)
Esmaralda

51 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Fy så obehagligt! Mediciner kan verkligen ställa till med oreda om man har otur. Det fina bemötandet är ju precis så man vill att sjukvården ska fungera över hela landet.

Jag är avis på all snö ni har fått, här har allt regnat bort. Jag mår som bäst när det är mycket snö och blir som moloken när den försvinner, tror du det hänger ihop med mitt tidigare liv i Alaska?

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Även här har allt regnat bort nu !Ja, ditt liv i Alaska har präglat dig, kram :)
Esmaralda

52 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Idag diskuteras det mycket i media ang. förslaget om att göra det enklare att byta kön juridiskt. Det skulle vara intressant och läsa hur du som terapeut resonerar kring detta.

Kram 🐈‍⬛

Svar: Ska försöka skriva ett blogginlägg om detta, kram :)
Esmaralda

53 Alexandra:

skriven

Hej! Så skönt att det gick bra för mamma :-)

En fråga: Jag har blivit så förälskad i mannen som jag träffar, även fast vi mest har sex. Ser du om han kommer ta något initiativ till att ses på en riktig dejt, om vi kommer börja ses mer eller mindre framöver, om han själv känner förälskelse? I vilken riktning kommer detta utvecklas?

Svar: Sätt ner foten och föreslå att ni går på dejt och av hans reaktion kan du utläsa vartåt vindarna blåser... kram :)
Esmaralda

54 Bjork:

skriven

Hej var det någon pekade finger eller hälsade på mig på cykel när jag gick hem?

Kommer det någon forsättning på glamour?
Och blir hope och thomas tilsammans?

Kram

Svar: Någon hälsade men vad det gäller Glamour har jag ingen aning, kram :)
Esmaralda

55 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret :)

Kram

56 <3:

skriven

Gör jag rätt i att inte berätta för J innan vi ses att L frågat om weekend tillsammans samma helg vi ska ses. Jag ska reda ut allt med J när vi ses IRL. Han sa det med igår att vi behöver prata ut om framtiden. Är inte redo att dejta L som det är nu inte rätt mot honom när mitt hjärta är hos J.
Kram

57 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Blir det nytt yrke för sonen?

Tack och kramiz!

58 Mercan :

skriven

Tack söta Esmaralda 🤗du hjälper mig så mycket och det betyder mycket för mig 😌 köpte alleles nyss newhouse byxa men den är stor på mig 😒 köpte den till min sister men hon har finare tiger byxan ha ha 😂😅😎ska lemna newhouse tillbacka i morgon, ingen fara alls för jag betalade kontant och jag får mina pengar i morgon Esmaralda 😂😂😎😎😂ska tänka på ditt råd när jag letar efter min byxa, ska köpa den som jag verkligen vill ha, kanske ända den 18 de 😅😅😅😎😎😎tack söta Esmaralda, ska lemna tillbacka newhouse i morgon utan att min mor märker något 😹😹😹

59 Dunegull :

skriven

Styrkekramar till er ❤️❤️❤️

60 Allt:

skriven

Har fått känningar igen i min ena hälsena ( trots behandling som jag svarade bra på) ska träffa läkaren om en veckas tid igen, tror du jag kommer behöver göra fler injektioner eller mina besvär kommer lägga sig om jag bara tar det lungt?
Kram :) 🌱

61 K. :

skriven

Ser du vad för budskap min dröm hade gällande min syster som var otrogen? Jag blev så arg och sen gick jag till hennes ”ex man” och blev kär. Märklig dröm. Jag vet att de fanns budskap men vet inte vad. Inte att de handlade om dem personerna heller



Kram

62 ullie:

skriven

stort krya på din mamma hoppas det blir som läkaren sa fort kram ullie


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: