Tomboy.....

Smådjurens beskyddare, kallade min son sig när han var liten !
 
Han räddade alla smådjur, bar ut spindlar och satte dem fint i buskar, grodor flyttades till områden där de fick vara ifred, flugor fångades i håv och släpptes ut, tvestjärtar togs försiktigt loss från klädnypor och tvätt som hängt ute och placerades  i högt gräs och så vidare. 
 
 
Att  han utsåg sig till smådjurens beskyddare förvånade mig inte alls för när han var ännu yngre då var han  gosedjurens beskyddare och tog sig an tappade gosedjur eller gosedjur som andra barn tröttnat på.
När vi en del år senare röjde på hans rum för att göra det mer tonårsaktigt hade han tre sopsäckar fulla med gosedjur .. som vi gav bort till de som inga hade.
 
 
 
Ibland ordnade jag " Mamma Donalds" - ett plagiat på McDonalds härhemma  och då radade han upp  alla gosedjur i en lång kö till beställningsluckan... kön gick längs hela husets bottenvåning.. upp för trappan och halva ovanvåningen.... ja, det var roliga tider !
 
Och nu är han brandman och räddningsdykare.. lite inom samma område när det gäller att ta hand om och rädda ... fast numera handlar det om människor och lite större djur.
 
 
 
När jag var barn så var jag inte så mycket för varken dockor eller gosedjur.
 
Jag fick ett dockskåp och inredde det genast som ett stall och placerade in alla mina plastdjur
Jag fick ett barbiehus och flera barbiedockor men tyckte inte det var särskilt kul
Däremot var det skoj att skjuta med hemmagjord pilbåge, slangbella och att leka röda och  vita Rosen !
 
 // Så här såg mitt gamla dockskåp Lundby ut.. och nu säljs sådana för typ 600 euro!! //
 
En gång lekte vi doktor och jag som doktor ville se blodet flyta på riktigt och stack mina patienter med knappnålar och de skrek i högan sky.. men blod blev det !
 
En gång lekte jag och gänget  att vi var på rymmen från  vampyrer och när mörkret föll ville alla avsluta leken men inte jag.... jag fortsatte krypa där i buskarna till framåt småtimmarna och när jag äntligen hittades var föräldrarna halvt hysteriska.
 
 
Lite av en tomboy var jag allt som barn... det bara blev så och jag fick alltid lov att vara mig själv, tack för det 😀
 
Hurdan var din barndom ?
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
1 Jordgubbe:

skriven

Hej E!

Ser du något kring situationerna med min pojkväns föräldrar ?

2 J:

skriven

Gomorgon,

Min barndom var fin. Växte upp med två bröder. Vi och våra föräldrar bodde i ett hus och skogen låg bakom. Kvarteret /gatan jag bodde på hade många barn i olika åldrar och vi lekte tillsammans.

Samtalet med sonen igår kväll gjorde mig ledsen. Det blev inget bra samtal från båda hållen. Hur blir dagen idag?

Kram

Svar: Vilken härlig plats du växte upp på !Det kommer nya samtal som blir bättre
Kram :)
Esmaralda

3 SarA:

skriven

Igår var jag på en arbetsintervju igen. Magkänslan känns bra och tror att jobbet skulle passa mig bra för nu. Fick höra att det är 180 stycken som sökt!! Är chansen stor att jag får tjänsten?
Kram

Svar: Kanske ingen jättestor chans men den finns, kram :)
Esmaralda

4 Bo:

skriven

Hej Esmaralda.
Så fint av sonen.
Själv var jag sprallig och glad och lekte mycket med dockor och Barbie eller skola. Gillade att vara ute.
Es, Han har sagt till mig att just nu så kan han inte gå in i en relation. Ser det här läget ut att vara något som kommer att hålla i sig eller kommer det att förändras till mig?
Kram

Svar: Ta till dig vad han sagt och gå vidare, kram :)
Esmaralda

5 Maj:

skriven

Hej Esmaralda:
Dockhus kan vara riktigt dyrt nu för tiden…

Efter senaste meddelande är jag lite orolig.
Har hen lagt locket på efter det? Eller kommer hen kontakta mig igen och vi löser det?kram


6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill få en belöning från någon innan den 23 maj. Eller ska jag gav till mig själv för jag kämpa varje dagar. Jag vet inte vem som kan tänker sig att gav det till mig?

Ska det var C kvinna som gav mig eller någon annan?

Ha det bra

7 Mimi:

skriven

Hej!

Blir jag nöjd med livet igen och kommer att må bra?
Just nu känns det inte så.

Kram

Svar: Du behöver mår bra i själ och hjärta för gör du inte det så kvittar det hur omgivningarna är... terapi kan hjälpa, kram :)
Esmaralda

8 Barndom:

skriven

Godmorgon,
Så fint med djurbeskyddare och sen brandman i vuxen ålder., rädda det som räddas kan.., beundransvärt!
Min barndom vill jag spontan säga var bra, men det finns saker som poppar upp när jag tänker till.
Jag och min syster var ganska så kontrollernade av vår pappa, eller ja.. saker skulle vara på sitt sätt. Diskmaskinen skulle vara tömd före kl 17 innan pappa kommit hem från jobb, tider att passa, kläder man skulle ha på sig vid vissa tillfällen.. det var strikt många gånger, men det var så det var och intet jag farit illa av på något sätt, jag hade många kompisar att leka med och det minns jag med glädje.
Kommer jag landa i nya jobbet och hur ser sommaren ut att bli där, stressigt?
Kram :)


Svar: Att det är lite strikt med somligt kan ibland vara bra....Du kommer landa i nya jobbet... kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Idag är 30 dagar till jag ses C kvinna. Jag tror inte väl C kvinna förstår hur jag kämpar varje dagar för få ses henne.

Jag hoppas ju hon ska uppskattar mig för hur jag har gjorde varje dagar. För jag får möjlighet att få ses C kvinna också.

Jobbigt med min känslor är olika varje gånger. Jag önskar ju hon förstår mig att hur mycket jag behöver henne också i livet. Jag trodde aldrig att jag får upplevelsen en massa saker grund av C kvinna.

Ha det bra

10 Smulan:

skriven

Kämpar med sonen, kommer han iväg till skolan mer denna terminen, eller ska vi ta ett tidigt sommarlov och blicka framemot hösten och nya skolan.

Svar: Försök att gör en deal med honom om att gå till skolan, kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Jag känner en man som är väldigt intresserad av småkryp!

Skogen,biblioteket och badhuset besökte jag ofta. På min tid var man ute mycket..byggde kojor mm.
Jag var inte det barn som var åtminstone enligt en av mina föräldrars önskemål. Ville gå min egen väg..passade väl inte in den boxen som föräldern ville ha mig i. Stridigheter vart det!
Så är det när viljor dras åt olika håll!

Dålig sömn i natt ..
Hjärnan gått på högtryck.

Kram

Svar: Ja, dessa kojor, så mycket kul man hade !Natten som kommer ser ut att bli bättre, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Har du något tips eller budskap eller spontanta spådomar under 30 dagar till 23 maj.

Något speciellt som jag ska tänker på eller gör något?

Ha det bra

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte varför jag känner mig lite nere eller något såna. Är det som jag gav mycket energi till andra och var positiv som jag glömma bort mig själv. Ska jag behöver laddar min energi för blir positiv och må bra igen. Jag hoppas jag hinner att blir positiv igen så snart under 30 dagar tills jag ses den 23 maj.

Vad säger du om det?

Ha det bra

Svar: Jadå, visst blir du positiv igen... träna på att känna positivitet och glädje, kram :)
Esmaralda

14 kristina:

skriven

Hej!
Jag brukar gå till en butik och handla, som ligger ganska nära där jag bor.
Och jag tror en man som jobbar där, är lite intresserad av mig. Får den känslan i alla fall och han verkar vara trevlig och så, men får ingen bra känsla om det hela och det känns fel.

Tänker att jag inte ska gå dit mer, får hitta en annan butik. Det är nog den bästa lösningen eller?
/Kram och önskar en fin dag

Svar: Ja, ta gärna en paus från just den butiken... och landa i hur du själv känner och känns det inte ok så är det inte rätt, kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Är chansen stor att nästa gång kommer det hända hela vägen? Tänker om skulle jobba som pilot eller bara så Överhuvudtaget?..

16 Anonym:

skriven

Hej Es!
Kan du se om han kommer kommer vara otrogen… är chansen stor??

17 Lotta S:

skriven

Tack för påminnelsen om barndomens lekar! Så hade jag det också: ofta utomhus långa dagar, sommar som vinter. Butikslekar med cookies gjorda av lervälling som torkat i solen, eller trädkojor där vi kokade soppa på svamp (som tur var åt vi inte av den..). Vintertid labyrinter av kojsystem i diken under skartäcket, vi skar ut skivor av skaren och lekte igloo. Vid blidväder kunde snöbollar vara ägg som hönsen lade och så bakade vi kakor av dem i kakformar som vi stal med oss ut.
Lyckas det med stipendium för kreativ studie- och skrivresa till hösten?

Svar: Härliga lekar för er som hade snö om vintern.... Chansen till stipendium är över 50 %, kram :)
Esmaralda

18 Anonym:

skriven

Hej E!
Blir det bättre… mellan oss?

Svar: Prata ut ordentligt och ger inte samtalet det du önskar så kan det vara dags att du går vidare, kram :)
Esmaralda

19 Skrållann:

skriven

Hej.
Jag hade en bra barndom och fick också lov att vara mig själv.

Nu sitter jag på väg till mitt första riktiga pass på apoteket. Har jobbat två nätter på mitt ordinarie jobb och nu blir det en heldag som ”timmis”. Inatt fick jag in den sista inlämningen och nu hoppas jag allt blir godkänt. Har inte sovit många timmar senaste dygnen men hoppas kunna ta ifatt det nu när studierna är över.
På fredag ska jag på arbetsintervju på ett annat Apotek. Superkul men tveksam till hur jag vill ha det?! Kommer det klarna för mig så jag känner mig säker på vad jag verkligen vill göra? Dag eller natt liksom?

Kram❤️

Svar: Det kommer klarna för dig och du kommer veta, just nu bör du bara ta det som det kommer, kram :)
Esmaralda

20 Dani:

skriven

Hej! Gjorde en tenta i stastik igår ser det ut som jag får godkänt eller omtenta?

Kram☘️☘️

Svar: Chansen att du får godkänt är över 70 %, kram :)
Esmaralda

21 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om jag hittar nytt jobb snart?

22 <3:

skriven

Godmorgon Es, håll tummarna att det blir en härlig vistelse i Stockholm. Kommer JR gilla att hänga med mig? Osäker om vi kommer klicka 💯. Blir mysigt att J hämtar mig vid tåget. Vill J inte komma loss på onsdag kväll?
Kram

23 Skorpan:

skriven

Ja det är fantastiskt hur endel är hjälpsamma hela livet. O en himla fin barndom tycks du ha haft Es mycket frihet.

Inget speciellt att orda om min barndom, lugn utan något speciellt som hände. Trist? Kanske...

Projekt ett avklarat o nu sy ihop till del två. Hoppas alla får sina rum o sin mat när det väl är dags ;)...

Skrattade högt ogår då jag i en tidning såg att min studieförälskelse föreslås att bli stadsdirektör, wow vilken karriär. Här är man bara assistent ;).

Men ja, har mannen nu träffat nån annan som han ska gå igenom då vårt möte ser ut att dröja igen Es? Eller vill han inte träffa mig heller? Är så svältfödd på närhet o kompanjonskap att det är ju hemskt, buuhuu... Måste låta bli o se på romantiska filmer ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Härligt när ett projekt är avklarat !Del två grejar du.
Och kärleken kommer, men visst känns det onödigt segt och långdraget, kram :)
Esmaralda

24 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda jag ska gå sällan ditt ,och sk kämpa sluta röka😌har inga frågor kvar söta Esmaralda önskar dig och dina nära och kära glädje och hälsa 😌💕🤗🙂

25 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda jag ska gå sällan ditt ,och sk kämpa sluta röka😌har inga frågor kvar söta Esmaralda önskar dig och dina nära och kära glädje och hälsa 😌💕🤗🙂

26 A:

skriven

God morgon,
Ser det ut att gå bra om jag hyr bil här?
Kram

Svar: Ja, inga varningar kommer till mig men känns det osäkert, ta dig då fram på annat sätt, kram :)
Esmaralda

27 Gubben i skogen:

skriven

Alla var akademiker i min familj och att jag skulle läsa vidare var inte ett krav utan snarare en självklarhet. Så blev det också.

28 Mercan :

skriven

Tror du jag hittar min byxa under veckan 😀 eller idag Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️

29 Bjork:

skriven

Hej kommer jag kunna öppna upp mitt hårda hjärt charkan mer?

Kram

Svar: Ja, det ser ut att komma med tiden, kram :)
Esmaralda

30 Mercan :

skriven

Ser du att jag hittar min byxa under veckan 😀 ska jag gå dit idag 😙

Svar: Osäkert men köp bara om du hittar det du verkligen vill ha, vänta in, kram :)
Esmaralda

31 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret skönt att höra :)

Kram

32 Doris:

skriven

Hej!
Barndomens lekar va ofta utomhus.Klättrade i träd,lådbilar,o så lekte vi röda vita rosen.

Kommer jag bli piggare?Eller fattas något kroppen?

Kram

Svar: Ja, du kommer bli piggare, kolla dina värden om du inte gjort det, kram :)
Esmaralda

33 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Jag blir nostalgisk när folk pratar om sina barndomar :)

Jag hade en bra och trygg barndom. Växte upp i en by med hästar runt knuten som jag älskade. Alla barnen var alltid utomhus och lekte tillsammans. Jag gillade även lite lugnare lekar med en eller två kompisar där vi satt och ritade. annars var det var mycket cyklande, vi sprang i skogen, klättrade, lekte ridskola och hade picknick på någons gräsmatta. I bland gick vi till den snälla granntanten och fick saft och kaka. På vintrarna var det bara pulkaåkning i backarna som gällde. Ibland tog vi sparkarna nerför isiga bilvägar och jag kan i dag undra hur vi överlevde, ha ha ha...

Kram kram

Svar: Så härligt, jag kan nästan se det framför mig :) Kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Godmorgon Es, håll tummarna att det blir en härlig vistelse i Stockholm och att jag kommer orka. Kommer JR gilla att hänga med mig? Osäker om vi kommer klicka 💯. Blir mysigt att J hämtar mig vid tåget. Vill J inte komma loss på onsdag kväll?
Kram

35 Mercan :

skriven

Tack söta Esmaralda 😊💝👍😉😙

36 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Efter senaste meddelande är jag lite orolig.
Har hen lagt locket på efter det? Eller kommer hen kontakta mig igen och vi löser det?
kram

37 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Är det ett hinder för honom att jag varit med hans kompis? Ser det så ut?
Kram

Svar: Nej det tror jag egentligen inte.. hade allt klickat så hade den händelsen varit obetydligt, kram :)
Esmaralda

38 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja orättvist segt skulle jag vilja påstå att det är ;). Har jag gjort nåt fel för att det ska dröja så länge innan mannen kommer?

Analysera var veckans ledord o nu ta mig tusan tror jag mig förstå va det handlar om. Omg så fint det känns. Tack, tack!
Kram från en snöig huvudstad!

Svar: nejdå du har ingenting gjort fel, ibland blir det bara så... tråkigt nog.. kram :)
Esmaralda

39 AN:

skriven

Hej kära Esmeralda, finns det någon som tänker lite extra på mig? 🥰

Kram

40 Rebecca :

skriven

Hej sker det något positivt i vår/sommar?

41 Anki:

skriven

Godförmiddag Es
Vilken son du har ! Djuren och människors räddare !
Kan tänk mig att det var bra att ha ngn som tar ut spindlar om man själv inte gillar´t ;-)

Själv trivdes jag mest som liten fram till mellanstadiet . Jag älskade att springa barfota om sommrarna Hyresvärdens mamma Tant Edith kom ut på sin balkong och kallade mig till sig och förmanade att nu var vi i Sverige minsann och där har man skor på fötterna ! Vilket jag struntade i . Hade en grannflicka som bara ville leka med barbies o dockskåp..tråkigt tyckte jag och hängde med grannkillarna o lekte cowboys och indianer tills det vart en vana att bara binda mig suck då vart det tjejerna och boll lekar med tävlingsinslag och det gillade jag.

Ja herregud nu känner jag mig gammal...och ensam

Kram Anki med flock

Svar: Nej hua, spindlar fixar jag bara inte !Ha ha ha, nå, jag sprang också utan skor en hel del som barn, och det kan jag fortfarande göra minsann.
Du är inte gammal.... och du är älskad av de dina... kram :)
Esmaralda

42 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning bästa Es.

Ja vilka minnen...

Fråga

Har varit vaken o uppe en stor del av natten men sååå trött kunde inte sova! Jag vaknade av en försynt o vänlig kvinnas röst som sa "hallå" Men det var ingen här?!? Jag hörde henne så tydligt o kände hennes värme i rösten ♥︎ Jag tittar på mobilen o ser att det precis hade ringt från VC, så jag ringde upp men sköterskan kunde inte se vem som sökt mig men tröstade mig med att då ringer de säkert igen. Däremot såg hon att läkaren hade beställt en alldeles speciell medicin mot mitt dåliga blodvärde som är i botten!! Ska få det i droppformade direkt i blodet, men eftersom jag är allergisk mot olika mediciner är jag orolig att jag inte fixar detta...

Ser du vem som var här? O ser du om jag fixar detta..

Stor kram trevlig tisdag tacksam för svar ☆♥︎☆

Svar: Det ser ut att vara någon som du står nära i andevärlden... hon ville ge dig tröst och styrka, kram :)
Esmaralda

43 🏘️:

skriven

Flytter jeg noen gang tilbake til huset jeg eier?

Svar: Tveksamt, känns inte riktigt så, kram :)
Esmaralda

44 Lucia :

skriven

Hej,

Vår plan är att flytta till nordvästra Skåne när vi säljer alt får vår bostad uthyrd. Kan du se om det kommer ske i höst?
Kommer det bli av? Bo där något år innan utlandsflytt.

Kram!

Svar: Det ser ut att bli av om ni inte ger upp när det blir lite motigt.. kan dock inte säga exakt när flytten sker, kram :)
Esmaralda

45 Helena Ir :

skriven

Hej igen..kom på om du får någon känsla om min dotter E får med sig någon på konserten Taylor Swift här i Maj. Hon har 2 vip biljetter som hon fick tag i förut..

Kram

46 AN:

skriven

Hejsan, börjar misströsta lite nu... Verkar inte finnas något vårpirr. Träffat många människor men undrar om någon tänker på mig lite extra?

Skulle bli glad för svar oavsett resultatet...

Svar: Inte än men snart möter du någon som känner pirr... lite osäkert om du känner tillbaka dock, kram :)
Esmaralda

47 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han lagt locket på? Eller kommer kontakt igen och kommer vi vidare?
Kram

Svar: Räkna med att han går vidare och det tror jag att du också behöver göra, kram :)
Esmaralda

48 Anonym:

skriven

Varför tog Maja bort mig som vän på fb ? Känns konstigt😔

49 Lucia :

skriven

Hej,

Kan det bli ännu mer motigt menar du innan flytt?

50 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om personen blev irriterad utav det jag skrev? Förstörde det? Kommer personen åter?
Kram

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar varför är du tysta hela tiden om C kvinna? Som jag ställa många frågor om det. Jag har en massa funderar över C kvinna.

Händer något som inte blir av eller?

Känner som jag börja blir oroligt över det.

Ha det bra

52 C:

skriven

Redan i ung ålder måste du ha märkt att han vara en omhändertagande person🙏

Märks min frånvaro av på nått sätt hos honom?
Kram💖🤗



53 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte varför den känslan kommer men nu känns okej men hur ska jag hanterar det för nästa gång?

Ha det bra

Svar: Hitta egen inre stabilitet och tillskriv ingen annan alltför stor betydelse i ditt liv, kram :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har var bra på med min känslor och tankar som jag kan hanterar men nu är lite annorlunda. Är det beror på att jag tänker för mycket? Som du sagt att jag behöver andas lugnt och inte tänker för mycket. Var i nuet och har fokus på sig själv.

Det försöka jag väl för varje dagar. Så beror på det väl jag har lite inblandad känslor just nu?

Finns det något som du kan tips om att jag kan gör?

Ha det bra

55 AnnaK:

skriven

Har tappat motivation till allt. Träning, jobb, hemmet, mitt ytre etc etc. Skulle jag behöva medicin tro? Vill bara spendera dagarna i soffan.

Kram 🤗

56 Allt:

skriven

Usch sicken 💩 dag det blev idag.. men jag har stora förhoppningar att det kommer bli bättre ( som du svarade o skrev till mig)
Ny dag i morgon.. 🤞
Å inte kan jag vara med i gruppen idag 😔 hoppas hen saknar mig p hade velat se mig.. kanske ses vi snart..
Kram :) 🌷

57 .:

skriven

Hej Es!
Jag har sökt en fond för att bland annat få pengar till kläder. Och inte shopping för shoppandet skull (även om det ju är superkul). Utan mer för att det finns en specifik anledning till det. En dryg anledning...
Tror du att jag har en chans till att få det, pengar från fonden?

58 Mercan:

skriven

Esmaralda jag tänker gå dit igen hittar jag något bra🙈😎🙂‍↔️🤗sedan jag ska gå sällan dit🙂‍↔️Ser du söta Esmaralda att jag kommer träffa mannen med gott hjärta snart, kan du se vad han hetter🙂‍↔️💕🤗🤭

Svar: Jag ser inte hans namn men det dröjer nog ännu en tid innan era vägar korsas, kram :)
Esmaralda

59 Amelia:

skriven

Hej!

Kommer det gå bra hos frisören? Jag ska göra slingor och är så nervös och nojig att håret ska gå av…..😅

Ha en fin kväll!
Kram

Svar: Det ser ut att gå fint, kram :)
Esmaralda

60 Bella:

skriven

Mötte ett bekant ansikte igår, och det slutade i romantik 😂🙌❤️ Han lovade att vi ska gå och leta kristaller ihop hahah och att vi ska ses på lördag på vår lediga dag, och han är så söt alltså!!

Träffas vi snart igen?😁

Kram

Svar: Ja, det ser ut som om ni snart träffas igen, kram :)
Esmaralda

61 Cecilia:

skriven

Fint av sonen att vara smådjurshjälte och numera hjälte i samhället.

Tror du att jag åtminstone får den löneökning som jag har önskat? Kramar

62 Mallan:

skriven

Är väl först nu mitt i livet jag hittat mig själv på riktigt. Fantastiskt skön känsla!

Idag har jag en fråga, du svarar såklart om det känns rätt. Bor nu på en lite mindre ort men känner att jag vill till stan 3 mil bort. Är en flytt till den större staden rätt beslut att ta?

Och tack för tidigare svar!

Kram Mallan

Svar: Att hitta sig själv är bland det bästa som finns !Tänk ett varv till och känns du fortfarande att det är till stan du vill... ja, då är det rätt för dig, kram :)
Esmaralda

63 Sanna :

skriven

Hej! Vad har hänt med min kompis som plötsligt avled? Kan du se varför?

Svar: Nej inte mer än att något allvarligt hände i stunden, jag ser inte varför hon avled, kram
Esmaralda

64 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du vilken dag bör jg gå dit att hitta min byxa😁😎💕🤗

65 .:

skriven

Som barn lekte jag mycket med dockor. Jag och min vän lekte i tysthet fram till det att vi var 12 år, haha. Jag hade många och älskade att klä dom i olika kläder, fixa födelsedagskalas (för dockorna) o.s.v. Sen lekte jag ute mycket med vänner, i lekparker bland annat och det kunde bli en och en annan cykel samt spark tur. Åh, jag saknar att åka spark!

Svar: Jaaa... spark var så roligt men det var sällan man kunde ägna sig åt detta nöje här u Skåne, men en spark hade jag .. kram :)
Esmaralda

66 Mercan:

skriven

Vilket stort hjärta har din son Esmaralda,själv när jag var liten såg jag en kattunge i trädgorden somhade ägg i sin mun ,hon behövde hjälp men jag kunde inte göra något😫ser du Esmaralda om söta katten har det bra i Alltet🥹och jag kan inte glöma katten som var påkört av bil ,det hände för inte så många år sedan ser du om vackra katten ,jag vet att dem har lidit men åtminstånne att de har det bra i Alltet Esmaralda och Hunden som var påkört av en idiot som väntade inte på hunden att passera ser du om den Hunden har det bra Esmaralda den sötta hunden såg jag på video på Facebok😫🥹😭

Svar: De djur du mött och som gått över till Alltet, de har det bra nu.. blir väl omhändertagna, får mat och omtanke och blir ompysslade, kram :)
Esmaralda

67 Anonym:

skriven

Om han går med på sakerna och träffas i mitten, borde jag lita på honom då att han menar det? Kram

68 Frasse:

skriven

Hej igen Esmeralda.
Har många funderingar kring mannen jag har träffat några gånger nu.
Jag vet att han sagt att våra träffar ska vara kravlösa. Vet inte när vi ses härnäst...kan du känna ifall om det blir någon träff närmaste dagarna...han skrev kanske, men kan du känna om det blir någon träff?

Svar: Kan dröja mellan varven...känn in om det är ett kravlöst förhållande du också vill ha...får en känsla av att mannen helst vill ha det kravlöst för sin egen skull, att själv kunna styra, kram :)
Esmaralda

69 Ghostwriter:

skriven

Hoppas du haft en bra dag!
Igår tog jag hjälp av mina änglar och försökte visualisera att jag "reste" till min soulmate och det kändes väldigt fint. Sen tror jag väl inget särskilt. Var det på riktigt att jag var där eller mer "meditation"?


KRAM

70 Frasse:

skriven

Hej igen...
Eftersom våra träffar ska vara kravlösa så är det svårt att veta när dom sker. Han jobbar borta...kommer hem idag. Imorgon ska han åka iväg på tävling över helgen, därför undrar jag om han hör av sig idag, vad känner du angående detta?

71 Jordgubbe:

skriven

Hej E!

Ser du något kring situationerna med min pojkväns föräldrar ?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: