Vänskap.....

Det här med vänner är magiskt !!
Nu har finska vännerna anlänt och med Leena föll sig allting så självklart.. som om vi träffades förra veckan fast en hel del år passerat sedan sist.
Riktigt vänskap känner inte av tiden.
 
 // Ett spabad för vännerna... med lite bubbel därtill //
 
Och så fick jag träffa Jaana för första gången... Leenas nya livskamrat och det bara klickade !
Leenas Marina är ju inte längre med oss i jordelivet och hon är saknad.. ingen tar någon annans plats... utan Jaana tar sin egen !!
Det är en blessing att få en ny vän !
 
 // Ett glatt  gäng //
 
Jag ser fram emot dagarna tillsammans.. och på onsdag reser de vidare.
I dag är planen att vi ska äta lunch på Strandhugget här i byn och sen bara ta det lugnt.
 
Så mycket skratt och prat som det redan blivit, och mer kommer !
Jag känner mig riktigt blessed.
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Ja vänner är livets gåva o du har lyckats hitta vänner runtom i världen Es o det är ju himla fantsstiskt. Hur lyckss du med sånt? Njut av dagarna tillsammans med vännerna från det fina landet ;)...

Vänner några få har jag o tacksam för dem! Om du svarar på frågor idag så udrar jag om nya vänner ännu kommer att komma in i mitt liv Es? O är det då månne på det nya jobbet eller annanstans? O ser det ut att dröja länge? Det hoppas jag inte att det gör dåå så mycket annat tycks göra det...

Ha en bra dag med lunch o umgänge!
Kram Skorpan

Svar: Visst kommer nya vänner för dig och särskilt en kvinna som du kommer trivas alldeles förträffligt med.Kan bara hoppas det ska ske snart ! Kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Godmorgon Es, så härligt med spa bad.
Vad var det med J igår ? Bråk hemma med M ? Kommer vi behöva ändra resan på torsdag på grund av hockeyn ? Eller blir den av som planerat.
Kram

3 Helena Ir:

skriven

Fint! Sann vänskap och vad fint att ännu en vän har du fått 😀
Ha en fin dag tillsammans!

Tar en morgon promenad på 50 minuter ..slutdestination gymmet!

Kram

Svar: Så bra gjort.. rejält promenad till gymmet.. heja dej ! Kram :)
Esmaralda

4 Dunegull :

skriven

Vad härligt E!

Ser du han jag haft känslor för sista tiden om vi kan behålla en vänskapsrelation längre fram?

Det är en fin kille och jag vill inte tappa allt bara för att vi är helt på olika steg i livet. Gör ont när jag tänker på det.

Kram

5 Bjork:

skriven

Hej ska verkligen min kusin skilja sig?

Ska shoppa kläder idag med mamma:)

Kram

6 a88:

skriven

Hej!
Jag har skickat in jobbansökningar till 3 olika företag. Men har en känsla av att jag kommer inte få något svar.

Eller tror du att jag kommer få svar från något av de här tre företagen?
/Kram och önskar dig och dina vänner en fin dag

7 Solstjärnan :

skriven

Förstår att du känner dig blessed😊.Dom där riktigt äkta bra vännerna är ju guld värda!😊.
Du har sett att jag får en god vän på ett jobb som även jag umgås med på fritiden.Är det på detta jobb eller på nått jobb framöver 😊?

Ha det så roligt med dina gäster😊
Skratta vidare😊😊😊ett gott skratt förlänger livet!😊

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: En vän via arbetet kommer för dig men ser inte om det är nu eller längre fram, kram :)
Esmaralda

8 MollyD:

skriven

Härligt men fina vänner.
Själv befinner jag mig i en dålig tid just nu. Bråk och skit på många håll, inte minst med min man.
Hur slutar allt detta? Känner mig äkta misslyckad och en dålig människa

Svar: Du är varken misslyckad eller dålig... tänk efter hur du vill ha saker och ting och lita på din egen känsla, kram :)
Esmaralda

9 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Å så mysigt att ni träffas och så fina dagar ni kommer att ha, bra start med bad o bubbel .
Ja, riktiga vänner är en ynnest att ha. Själv har jag 2 barndomsvänner kvar, en som jag träffade när jag var 5 år och en 16år. Vi håller forts kontakt o träffas relativt ofta, fast vi har oxå haft långa avbrott av olika anledningar, men alltid hittat tillbaka, o det är som vi aldrig varit ifrån varandra., det är verkligen riktig vänskap.
Sen har jag en handfull nära vänner som jag umgås flitigt mer o vi har nog hållit ihop över 25 år. jag är lyckligt lottad med mina fina vänner 🙏

Helg o idag blir det fest med vänner från förr, kul det ska bli 🥂
Tänker på honom, tänker han på mig o hur går tankarna?
Kram o önskar dig o vännerna en ljuvlig helg! :)

10 Jossan :

skriven

Godmorgon

Nej ingen kan ta någon annans plats. Hoppas din vän är lyckligt. Det är det allra viktigaste 🥰

Helt underbart med helg! Idag kommer mina föräldrar och ska hjälpa mig att få ordning i min källare… det ser fruktansvärt ut. Imorgon ska jag tvätta.

Jag har blivit inbjuden på valborg men vet inte om jag vill.. Det känns så jobbigt att vara den enda som vakten har ett förhållande eller är gravid. Och det kommer vara så mycket barnsnack så. Sen känns det inte som det skulle vara någon som hade brytt sig och pratat om min graviditet om jag skulle bli gravid. Alla har det ju avklarat då. Eller är det jag som tänker för låga tankar om mig själv.
Alla säger att de förstår min känsla men hur kan de förstå när de aldrig ens upplevt hur det är att vara den enda singeln i ett umgänge.
Nä nu blev det deppigt igen och så vill jag inte vara.

Har bokat in ett klipptid. Det behövs och jag kommer nog kapa en del av mitt hår. Lite förnyelse tänker jag.

Är bjuden på en fest om 1,5 månad men samma dag ska mitt kusinbarn eventuellt ha kalas. Jag vet inte vad jag ska välja.. På kalaset är hela släkten och jag får träffa min systerdotter antagligen. Träffar henne så sällan. Vet inte vad jag ska göra.

Nä får väl ta tag i dagen!

Kram

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så fina ni är alla fyra ! Så roligt med sådana vänner där man bara plockar upp tråden som om det vore igår.
Njut nu av god samvaro och god mat på "hugget" <3

Här bär det av till sonens födelsedags firande i hans och flickvännens nya hus.
Där jag äntligen ska få träffa flickvännens föräldrar !
Igår kom sonen efter jobbet på sin födelsedag och bytte däck på min bil !!! Vilken grabb jag har Är verkligen blessed !

Trevlig Lördag önskas alla !

Kram Anki med flock

Svar: Viket härligt födelsedagsfirande det blir !Och vilken lyx med son son byter däck ! Kram :)
Esmaralda

12 Anna:

skriven

God morgon Ez, finns inget mer värdefullare än fina vänner. Ni ser ut att ha väldigt trevligt. Jag har en liten fundering. Det är lite turbulent mellan mig och mannen just nu. Vi har diskuterat rätt tunga ämnen senaste tiden. Just ekonomi verkar vara en öm punkt och jag förstår inte riktigt varför. Jag har väldigt lätt för att prata om allt och min särbo lite svårare, men just ekonomi har alltid varit en öm punkt och jag vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till det? Det känns nödvändigt att prata om synen på pengar osv, medans han verkar tro att jag är ute efter att spendera hans kapital. Får du in varför just ekonomi är så känsligt och hur vi kan diskutera det utan att han snöar in sig på smådetaljer? Kram

Svar: Ta ett snack om varför det är ett känsligt ämne och var tydlig i att du inte har baktankar.... att kunna prata ekonomi är viktigt, kram :)
Esmaralda

13 Mercan :

skriven

Esmaralda hittar jag fin byxa idag 😙 eller kan jag vänta tills nästa vecka 😉ha det så troligt med Dina nära och kära söta Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗

Svar: Jag ser inte när.. men gå till butiken ibland och leta efter byxan... köp bara det du verkligen vill ha, kram :)
Esmaralda

14 L:

skriven

Åh, så fint med goda vänner. Jag har alldeles för få tyvärr och det är öken att vara singel.

Kommer jag alltid vara själv?

Kram

Svar: Nej du kommer inte alltid vara själv inte, kram :)
Esmaralda

15 Frida:

skriven

Ååå vad härligt att höra. Och den att man inte kan ersätta för man är sin egen är så bra sagt. Härligt med skratt.
Ska också träffa familjen och ser framemot skratt.
Jag har liksom du börjat på gym testat milo det är superbra för en ovan som jag måste jag säga så detta kanske blir min nya resa till hälsosamt liv? 😁😁.
Ha det underbart och hälsa från oss i bloggfamiljen.
Stor kram 💜💛💜

Svar: Ja, du är inne på helt rätt spår med träningen och positivt följer i spåren, kram :)
Esmaralda

16 Lotta S:

skriven

Härligt!
Känner chefen av uppförsbacke nu eller är hon av annat krut? Tänker då hon inte håller kontakt alls längre.

Svar: Hon känner av, kram :)
Esmaralda

17 Maria :

skriven

Hej!
Så härligt ni har det, underbart med goda vänner 🌟
Ser du om jag och min H kommer att kunna köpa oss ett hus eller blir det bara hyres för oss?
Kram 🥰

Svar: Jag ser inget husköp i närtid men så småningom kan det komma, kram :)
Esmaralda

18 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Riktig vänskap är härligt och gemenskapen man känner med varann är oslagbart. Njut av fina dagar med vännerna. Jag är hos min kärlek och vi pratar om livet och framtiden och vi kan knappt tro att det är sant att vi hittat varann och trivs så otroligt bra ihop. Vi försöker stoppa tiden och vara här o nu.
Önskar er en härlig helg🥰

Svar: Jag är så glad för er skull, att ni hittat varann, kram :)
Esmaralda

19 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Å så mysigt att ni träffas och så fina dagar ni kommer att ha, bra start med bad o bubbel .
Ja, riktiga vänner är en ynnest att ha. Själv har jag 2 barndomsvänner kvar, en som jag träffade när jag var 5 år och en 16år. Vi håller forts kontakt o träffas relativt ofta, fast vi har oxå haft långa avbrott av olika anledningar, men alltid hittat tillbaka, o det är som vi aldrig varit ifrån varandra., det är verkligen riktig vänskap.
Sen har jag en handfull nära vänner som jag umgås flitigt mer o vi har nog hållit ihop över 25 år. jag är lyckligt lottad med mina fina vänner 🙏

Helg o idag blir det fest med vänner från förr, kul det ska bli 🥂
Tänker på honom, tänker han på mig o hur går tankarna?
Kram o önskar dig o vännerna en ljuvlig helg! :)

Svar: Ja han tänker på dig....och han tycker om sina tankar, kram :)
Esmaralda

20 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Så kul med vänner på besök. Hoppas ni får fortsatt trevliga
dagar tillsammans.

Igår var det AW med jobbet, så känner mig lite småseg idag. Kanske blir ett träningspass om jag piggnar till under dagen.

Kommer de att hitta nytt boende snart? Kramar

21 Doris:

skriven

Hej!
Härligt med goda vänner.Hoppas ni får en underbar helg.

Något budskap från universum i dag Es?

Kram

22 .:

skriven

Vad trevligt det låter, Es! Så fint med riktigt fina vänner.

I slutet av förra året samt i början av detta så gick maten inge bra (ätstörning). Även om det blev lite bättre fram till att jag skulle börja med en ny medicin som gjorde mig totalt aptitlös. Det var som att allt växte i munnen, så drack en hel del näringsdrycker. Hursomhelst... nu när jag äter bra så tappar jag mycket hår, som man ju kan göra efter att kroppen inte fått tillräckligt med näring under en tid. Inte för att jag trodde att det var så allvarligt. Men det märks i alla fall att det inte var som det borde. Det är lite läskigt att tvätta håret. Även om jag borstar håret innan så följer det med en del när jag dra håret mellan fingrarna i duschen. Sen hamnar mycket i badkaret också. Min fråga är... Kommer det att stanna upp snart??? Jag vet att alla tappar hår, men detta är lite läskigt.

Svar: Sköter du fortsatt kosten bra så kommer det att rätta till sig med håret, kram :)
Esmaralda

23 Hemlig:

skriven

Hej!
En sån fin bild på er och du ser så fräsch ut Esmaralda!
Pratar vännerna från Finland svenska eller blir det engelska?

Saknar aktiviteter i mitt liv för jag tror att det är det som gör mig slö och orkeslös, tristessen. Kan jag vara inne på rätt spår här?
Tack och kram och ha det gott med vännerna!

Svar: Tack, nej de är från en svensktalande del i Finland så de pratar typ som mumintrollen :)Du är inne på rätt spår så bygg upp ett mer aktivt liv, det vinner du då, kram :)
Esmaralda

24 <3:

skriven

Hej kära Es, varför är mamma så otrevlig igen ? Känner att jag inte har lust att umgås med henne och att hon tar mig för givet. Kanske borde sätta ner foten och ta lite avstånd så hon får känna att hon uppskattar mig mera. Hon gnäller och är små pikande och sur. Noll positivt med min rehab resa. Alltid så.
Kra

Svar: Det kan vara tungt.. jag tycker att du ärligt ska berätta för mamma hur du känner men gör det när du är på gott humör för är du alltför anklagande går hon bara i försvar.....och ingenting är vunnet med samtalet, kram :)
Esmaralda

25 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda...
Mannen som sökte upp mig som jag har träffat två gånger...
Jag fick en konstig känsla efter att han varit hos mig. Han har alltid en tid att passa när vi ses å han måste iväg. Träffar han andra kvinnor?

Svar: Jag vet inte om han träffar andra kvinnor men andra kontakter verkar han i alla fall ha, kram :)
Esmaralda

26 Jen. :

skriven

Hej,
Min dotters pappa förkortar umgängestiden o är ofta sjuk o kommer därför inte till umgänge. Haf rn känsla av att han ej vill träffa henne. Ser du något krimg detta? Vad bör jag säga till dottern. Blir nu avbokningar i sista stund väldigt ofta som såklart påverkar henne.

Svar: Dags att ta ett snack med honom...bättre i så fall att ha umgänget mer sällan så dottern vet och inte har förväntningar som inte infrias, kram :)
Esmaralda

27 sofia:

skriven

Kära Esmeralda! 💕🌸

Hjälp mig att ta ett beslut. Jag arbetar väldigt nära en kollega. Mellan oss funkar det men jag tror att hon känner lite rivalitet gentemot mig. Jag tror detta men jag är osäker. Iaf vill jag anmäla mig till en kurs på universitet innan tiden löper ut. Jag vill inte berätta detta för henne för att då vet jag att hon kommer att göra likadant. Hon är nämligen inte så bra på att ta egna beslut och vill gärna kopiera mig. Om jag inte berättar detta för henne, kommer hon att bli sur? Vad är det rätta att göra här?
Tack för du alltid ge mig goda råd och alltid har gjort det i minst 15 år. ❤️😘🥰

Svar: Vill du inte att hon ska kopiera dig i detta så vänta att berätta tills ansökningstiden gått ut... kram :)
Esmaralda

28 Ghostwriter :

skriven

Jag drömde en weird dröm med mix om att jag hängde med mitt ex och hans kompis jag aldrig träffat och en tant som är med om en olycka och en gubbe hämtar henne.budskap?



Hoppas ni får njuta ordentlgt! Stämmer bra att vänskap inte vet vad tid är 🙏 njuuuut kram

29 Mercan :

skriven

Tack så hemskt mycket söta Esmaralda 😊 💝 🤗👍

30 Emiza:

skriven

HEj EZ
kommer jag P hålla vänskap länge?

31 Liten C :

skriven

Ja det är fantastiskt med vänner och även att få nya vänner .
Tycker det har blivit så konstigt med vänner efter min och min ex mans skilsmässa.
Några finns kvar andra inte .
Som det ser ut nu kommer jag inte bli bjuden på min dotters kusins student 😔.
Har frågat min ex svägerska när den är och vad hon önskar sig men inte fått något svar .
Blir så ledsen över detta 😓.
Ser du något kring detta och om hon kommer att höra av sig och bjuda in mig?
Ha’ en fin helg 💞, kram

32 <3:

skriven

Får vi båda ett uppsving och förälskelse efter överraskningsesan och när vi kommer ses flera gånger nästa vecka? Så gulligt allt och romantiskt 🙏🩷.Jag ska börja lära mig att det ofta känns bra när vi pratat i telefon och träffats. Och inte bli så stressad när vi är ifrån varandra.
Kram

33 Liljan :

skriven

Vänskap är alltid viktigt, och de kan komma i olika former.
Just nu har jag hamnat i ett tillstånd av att få vara ensam, läka själen och få ro i kroppen och det känslomässiga. Ibland har man pratat så mycket, att man måste få landa i reflektion. Och då måste man få vara med sig själv 💕

34 Frasse:

skriven

Hej igen...angående mannen jag träffat två gånger nu. Av vilken anledning ville han komma in i mitt liv? Han visade massor av känslor, och plötsligt har han inte tid. Som jag skrev tidigare kände jag en konstig känsla efter han gått...trots massor av kramar och närhet. När vi har träffats så har han alltid en tid att passa. Vad är det han vill med mig? Allt blev bara så konstigt efter att ha visat ett intensivt försök att få träffa mig. Vad händer om jag inte hör av mig?

35 Bjork:

skriven

Hej köpte ett par jätte fina byxor:)

Längtar tills det är mintur att få leva familjeliv:)

Kram

Svar: Härligt med nya kläder som man trivs i :) Kram :)
Esmaralda

36 Helena Ir :

skriven

Tack..glad så länge jag orkar 😀

Väntar en person att jag ska ta mer kontakt..kan känna blickar. Är inte på det humöret just nu. Tycker vederbörande får isåfall bjuda till själv! Tänkte för en gångs skull köra så..annars får det vara för min del!

Tycker också att bilden på er var fin..och roligt att din man också var med! Men frågan är då..vem tog kortet 😀 ?

Fortsatt trevlig dag till er!

Själv njuter jag av lugnet och förbereder nästa vecka..då blir det Storband i den fina källarlokalen igen!

Kram

37 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag tar en paus i två dagar men jag undrar om du vill väl eller tycker det är jobbigt att jag fråga så mycket om C kvinna?

Jag vill inte gör dig irriterar men jag är bara glad att få ses henne igen men jag gör väl min bästa för har fokus på annat och jag har får flera uppdraget och andra planera att gör under fem veckor. Jag vill inte väl förstöra din fina dagar med din vänner men... jag har blir bättre på att lyssna på mig själv av allt min egen känslan som säger och är mer medvetenhet tror jag. Det ska jag fortsätta med att gör det.

Jag ska också uppskattar alla andra som gav så mycket tid och stödjande till mig i maj efter C kvinna. Jag försöka min bästa att var motiverar och använda min styrka för orka att bevisa så jag kan bättre än vad alla trodde om mig.

Jag hoppas väl jag gör rätt...

Hoppas du får har trevligt dagar med din fina vänner

Ha det bra❤️

38 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste säger att jag har får min sinne öppna upp lite för ser flera perspektiv med andra så hur ska jag bemötande dom än var trångt mot alla och det ska var så utan var beredda. Jag ser så mycket mer än tidigt tycker jag.

Ha det bra

39 Misstjejen:

skriven

Hej

Idag så jag år med min mamma och hennes make på bröderna resturang. Sitter vi i en runda bordet och det börja blinkar en lampa mot oss utan anledning. Min mamma tror det är en meddelande från en "spöke" men jag tror det är en ande.


För jag har redan förstår med min morfars fru har haft problem med sin mage att hon mår illa hela tiden och är gammal så förstår jag att det är snart dags för henne att går bort. Det borde var stämmer och det kommer från såna meddelande. Vad kan vi gör för det?

Ha det bra

40 Misstjejen:

skriven

Hej

Idag så jag år med min mamma och hennes make på bröderna resturang. Sitter vi i en runda bordet och det börja blinkar en lampa mot oss utan anledning. Min mamma tror det är en meddelande från en "spöke" men jag tror det är en ande.


För jag har redan förstår med min morfars fru har haft problem med sin mage att hon mår illa hela tiden och är gammal så förstår jag att det är snart dags för henne att går bort. Det borde var stämmer och det kommer från såna meddelande. Vad kan vi gör för det?

Ha det bra


41 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är en sista fråga nu så i torsdags fick jag migrän men kunde inte somna om för vila men jag blunda under många minuter då såg jag en närmaste framtiden under 5 veckor som ska händer tills jag ska ses C kvinna. En del kan ändrar och en del kan var stämmer. Det pratas om olika situationer.

Efter det så var jag förvirrar med datum och allt då tar tid att jag smälta in igen efteråt kan jag förstår allt igen och jag insåg att jag fick migrän för ofta nuförtiden grund av C kvinna att jag tänker så mycket på henne. Det kan var så...

Min migrän påverkar av funderar, mat, sömnen och en massa. Jag märks det i torsdags att min migrän är just nu anledningen till c kvinna så vet jag behöver var lugnt med det och har fokus på annat men det pågår just nu.

Ha det bra

Svar: Ja, ha fokus på annat, på dig själv, stanna mer i nuet och i stunderna, kram :)
Esmaralda

42 Mercan :

skriven

Esmaralda önska mig lycka till söta Esmaralda 🤗🥰😌jag kastade skräpet och rökte min sista sigg 🤗 har kvar sigg men tänker inte röka en enda sigarett längre 😎 jag är modig och rökfri 🥰😉🤗Esmaralda jackan karitraa är liten på mig Esmaralda kommer ge bort den till Isi, ser du om den klär henne och att hon kommer använda den ofta 😌 ❤️ 😌 💞 🤗

43 Smulan:

skriven

Härligt med besök,

Mötte en äldre bekant idag, som gav en sån konstig kommentar? Funderar på om hon kanske blev ställd eller inte hörde vad jag sa?

44 AnnaK:

skriven

Har längtat efter att vintern ska släppa sitt grepp här i norr och nu när den äntligen gjort det kom deppen. Nu börjar tiden när jag mår dåligt över att bo där jag bor. Blir det många år till här? Tycker om mitt hem på många andra sätt men sommaren är tuff.

Kram 🤗

45 Frasse:

skriven

Hej igen....vill bara veta varför mannen jag träffat ett par gånger nu känns underlig på nåt sätt? Ljuger han om att han ska iväg vissa tider?
Har han känslor för mig?

46 Vb:

skriven

Om det hade varit din partner hade du stannat?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: