Varningar....

Först trodde jag att det var fler spontana spådomar som ville bli utdelade men så visade det sig att det handalde om varningar... och när sådant pockar på, då måste jag dela med mig.
 
 
 
En varning går till kvinna i Stockholm, lite i utkanterna. Hon är i 40 årsåldern, medial och det finns en risk att hon den 22 april  kan bli påkörd av cykel eller moped. Det kan bli en huvudskada.   Undvik att rör dig i trafik denna datum
💖
 
En varning går till kvinna som är 65-75 år gammal. Du bor  och lever ensam. Du är pensionär och du har en  jättefin katt.  Varningen gäller just katten.  Den 27 april bör du inte släppa ut katten efter klockan 19 eftersom det finns risk att han kan bli påkörd. Det kan gå illa.
 
 
En annan varning går till  Lill eller Lilly som bor på landet och har en hel del djur.  Den 2 maj kommer du att planera in någonting som innebär att du kommer i kontakt med en hel del människor. Denna dag finns risk för smitta och drabbas du så kommer det att bli segt och långdraget innan du blir ok igen. 
💖
 
En varning till  småbarnsmamman med ett tvillingar. Den 18 maj  ska du vara extra försiktig i samband med sådant som ka fatta eld... det kan vara spisplatta, grill eller vad som helst.  Blir det en eldsvåda så kan det börja brinna rejält. 
 
 
Dessa händelser är påverkbara och kan helt  undvikas !!
 
Jaha, nu är det vardag igen och idag ska jag plocka undan  tupp och fjädrar !
Blir till gymmet nu på förmiddagen.. sedan hålla seanser under eftermiddagen och  framåt kväll tittar en väninna in på lite fika !
 
Kram & kärlek 💖
1 <3:

skriven

Tack för dina varningar Es.
Vad känner L för mig ? Han har frågat om att ses en weekend. Antar att han blev lite betuttad i mig efter spaet. Fick så fina komplimanger av honom. Jag känner mig stängd i mina känslor och mitt hjärta är hos J. Det var väl på gott och ont den där spa vistelsen 😔😅.
Kram

Svar: L är helt klart intresserad men är inte dina känslor med så är det ingen mening att fortsätta dejta honom, kram :)
Esmaralda

2 Lisas :

skriven

Hej Ez 🤗
Skönt med vardag igen faktiskt. Jag ska tillbaka på jobb efter en lång sjukledighet pga muskelskada. Nu ok igen.
Har kontakt med en man norrut (P-A). Vi vill båda träffas efter att vi genom prat i telefon märkt att vi har mycket gemensamt och vi har mycket att prata om. Känns rejält. Är det något att hoppas och satsa på? Är detta något hållbart?
Tack för svar på förhand och önskar dig en bra dag ☀️
Kram från Lisas ❤️

Svar: Finns en möjlighet att det kan utvecklas bra så varför inte ge det en chans.. du märker snart åt vilket håll det går, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Inatt drömmar jag om C kvinna igen. Det har gör med våra chatten i MSN. Men jag vet att jag längtar efter vi ses snart igen.

Men jag vet inte ju vad ska jag gör i april månaden. Det finns ingenting som jag ser emot fram i här månaden... något speciellt?

Ha det bra

Svar: Planera lite skoj och gör sådant som får dig att må bra under april... lev mer i nuet, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer E kvinna (samtalskontakt) fixa en papper A4 med verktyg, inställning, råd, tips och såna tills nästa vi har samtal i maj inför jag ska ses C kvinna den 23 maj.

Men kommer E kvinna fixa såna för mig? Och förbereda en bättre fokus och stabil vardagslivet.

Ha det bra

5 Lucia :

skriven

God morgon,

Nu är jag inne i en låg period. Ser du om bostaden säljs innan maj?

Kram!

Svar: Tveksamt, kram :)
Esmaralda

6 Bjork:

skriven

Hej nu ska jag ta tag i att lära mig att dricka med motta nu ska jag vara nykter till vecka 28:)

Hoppas bara att mamma kan reskpetera detta.

Får jag en familj på 3?

Kram

Svar: Ha fokus på att inte dricka alls, det är viktigastAtt dricka med måtta kan eventuellt komma längre fram men nu är et alkoholfritt som bör gälla. kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Nu är 21 år kvar till jag blir 50 år. Jag undrar om andra i facebook förstår att jag är annorlunda för jag vill var äldre än min egen ålder eller var yngre. Jag skriva det i en inlägget på söndags. Jag har alltid känner mig helt annorlunda än vad jag ska vara som person. Märker några om mig som person. Inom mig själv är jag äldre än min egen ålder?

Märker några i verkligheten och facebook också om att jag är äldre än min egen ålder?

Ha det bra

Svar: Försök att släpp det här med ålder och se det bara som en siffra.. gör varje epok i ditt liv till din egen och så bra som möjligt :) Jag tror inte någon direkt tänker på din ålder.
kram
Esmaralda

8 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om om min bror och Lea ska vara vänner kvar, när min bror har träffat tjejen som är rätt 😌 🙏 😳

9 Lotta S:

skriven

Tillbaka till vardagen. Mina tuppar och riset är fortfarande framme ett tag, vi får se. Vädermässigt inte det minsta vårlikt att vänta på åtminstone 10 dagar, så kanske de muntrar upp lite.

Har dotterns pojkvän berättat om henne för sina föräldrar?

Svar: Det verkar om om han sagt någonting i alla fall, kram :)
Esmaralda

10 Djurvännen:

skriven

Hej!
Mår inte så bra.
Hörde i morse att folk blivit arga och irriterade på någon som lagt ut mat till fåglarna.
Gud i himmel det är ju jag som är den skyldiga :(
Ångesten kom som ett brev på posten och nu mår jag så dåligt.
Tänker på om dom pratar om mig och tycker att jag är udda.
Om dom nu vet att det är jag för det är jag ju inte säker på heller.
Men jag med min dåliga självkänsla tror att alla pratar om mig bakom ryggen nu.
Kan du se något runt detta?
Vill bara gömma mig.
Kram från mig <3

Svar: Nejdå, oroa dig inteJag tror inte att man vet att det är du och jag ser ingen som pratar illa om dig, kram :)
Esmaralda

11 Mercan :

skriven

Esmaralda kan det hända verkligen något från euro jackpot 🤗 fast shansen är liten, kan det hända under Oktober 🤗😌🙏

Svar: Jag ser inga tecken på större vinst runt dig närmaste tiden, kram :)
Esmaralda

12 L:

skriven

Bra med varningarna. Inget till mig men hoppas de når de som nämns.

Undrar om mannen har kvar sina känslor för mig som det har varit?

Kram

Svar: Känslor finns men kan svaja, kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Ja på denna lista vill man ju inte vara, men bra dock med varningar.

Utan förvarning kom chefens uppsägning så är lite skakad kan jag säga. Vad händer nu Es, blir min kollega som började samtidigt med mig chef? Om ja, hur blir det? Acklimatiserar jag mig? Inte bra...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det kan bli en stressig period men på något sätt landar du bra, kram :)
Esmaralda

14 Bella :

skriven

Hoppas dom som varningarna är till läser 🙏🙏

Open session igår, så så så kul. :-) Kände dock igår att de känns som jag börjar bli sjuk, mår inte hundra men min kropp brukar reagera med ont i leder och sånt när det blir för mycket och det har varit en intensiv vecka med att lära sig vandrarhemmet och dela rum med en annan samtidigt som jag varit ute och sjungit. Behöver nog vila resten av veckan.. men ikväll är de bbq kväll på vandrarhemmet och alla är taggade 😂 förutom jag haha. Mår jag bättre snart? ❤️

Kram

Svar: Försök att alltid känn in din kropp och gå den till mötes när det är möjligt, du kommer snart må bättre, kram :)
Esmaralda

15 Fia:

skriven

Tack, jag ska vara försiktig med eld och det var en viktig varning. Kram

Svar: Vad bra att du kunde ta till dig varningen, ingenting kommer ske nu, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Kan det hända ändå Esmaralda 😊 att det dröjer 😌🙏😭

17 Jossan :

skriven

Godmorgon
Hade svårt att somna igår och gick med i flera grupper om lipödem. Tankarna snurrar om en operation eller ej. Dock ej nu för man vet inte hur kroppen kommer reagera när man blir gravid.
Ser det ut som det blir en operation i framtiden?

Kram

Svar: Ja så småningom verkar det som om det kommer en operation men inte i närtid, kram :)
Esmaralda

18 Doris:

skriven

Hej!
Drömde i natt att jag flög.Hade såna drömmar för många år sen.Flög hem till folk o ställde till oreda. Vad betyder drömmen?

Kram

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

När ljusnar livet och tillvaron för mig?

Varit så tung vinter o vår. Allt känns så tröttsamt.

Kram

Svar: Förstår att det kan kännas tungt men gör nu upp bra planer kring våren och sommaren och det kommer lätta betydligt, kram :)
Esmaralda

20 <3:

skriven

Kära Es. Kan du hålla tummarna och skicka lite healing till min lilla skrutt 🐶som ska kastreras idag. Varit i valet och kvalet om jag ska göra det. Vill nästan boka av tiden idag....😔🤔. Vet inte om jag gör rätt när han inte har några problem. Han är så go, busig och kärleksfull.
Kram

Svar: Inga problem kring kastreringen och det var trots allt ett bra val, kram på er båda :)
Esmaralda

21 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag saknar någon att ”connecta” med där jag tränar. Skulle vara trevligt att prata lite med andra som delar samma intresse. Ser du om det kommer nya vänskaper där? Är det en möjlighet?

Svar: Jadå, den möjligheten finns, ha ögonen med dig, kram :)
Esmaralda

22 Mercan :

skriven

Är det på väg Esmaralda, kan det dröja hända, möjligheten från euro jackpot 😢🙏😭

Svar: Om det blir en vinst så ser det ut att dröja, kram :)
Esmaralda

23 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret nu blir det alkoholfritt för min del :)

Kram

Svar: Mycket bra beslut, det kommer dig till glädje, kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Va det här nu insikten som skulle komma denna vecka månne? Om ja, då kom den väldigt fort. O det är konstigt för inget brukar ju ske fort i mitt liv ;D. Stressad till max redan efter att ha vaknat en timme tidigare än natten före, helt huvudlöst ju...
Kram Skorpan

Svar: Kan vara insikten, osäkert... du får vänta och se, det kanske kommer fler, kram :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Tack för dina varningar Hoppas verkligen de hittar fram .
Låter som en perfekt start på vardagen med gym och fikasällis .;-)

Här snöar det och blåser ...inte för att jag känner mig i form för att elda men blåsten gör att jag inte ens tänker tanken .Tur jag inte bytt till sommardäck
Blir ingen handlingstur med grannen heller då magen är utslagen av pencillinet....
Tur det bara är tillfälligt ;-)

Nu ut på liten p i blåsten

Kram Anki med flock

Svar: Ja mediciner kan minsann ställa till det, kram :)
Esmaralda

26 Cecilia:

skriven

Hoppas dessa varningar når fram till de berörda.

Igår kändes det som vår och då tog vi en promenad till vårt nya område. Det känns helt rätt att bo där, så glad att vi beslöt oss för detta. Dock är det fortfarande oklart med tillträde. Kommer säljarna hitta hus snart så att det kan bli en flytt till juli som vi hoppas på?

Idag fyller jag år och fått tårta på sängen, blev överraskad med ballonger och pynt när jag kom till kontoret. Ikväll blir det drink och middag ute tillsammans med sambo. Kramar

Svar: Oj vad firad du blir, så roligt. Stort grattis på din dag :) Kram
Esmaralda

27 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej Esmaralda!

Hoppas din påsk varit bra på alla sätt!

Nu får vi snö igen, åtminstone i Värmland.

Ska till Skåne om 14 dagar, ser du om allt går bra? Var längesedan jag körde själv, så jag hoppas att allt går bra. Med körväg och besök.

Så feg man blir när man blir lite äldre.
Nen skadar inte att vara lite försiktig i trafiken.

Ha en fin dag!

Stor kram.

Yvonne

Svar: Allt pekar på att Skåneturen kommer gå braViktigt att vara försiktig i trafiken.. kram :)
Esmaralda

28 .:

skriven

Hej Es!
Jo, jag undrar.. Under mitt liv har jag en enstaka gång sett saker som rör sig. Jag har sett ett barn och en gammal dam. Annars vanligen kan jag tolka svar på mitt eget sätt (vill dock inte skriva hur). Fast då ser jag inte någon eller att saker rör sig. Hur tränar man den förmågan att se människor från alltet samt saker som rör sig?

29 Smaragd :

skriven

Hej,

När du ser annat jobb för mig. Är det egen rörelse då eller anställd?

I staden jag bor nu eller på annan ort?

30 Allt:

skriven

Aldrig kul med varningar men så fint o bra du förmedlar dem, hoppas de når till rätt person.
Hur ser kvällen ut att bli?
Kram :) 🌷

Svar: Helt ok ser kvällen ut att bli, kram :)
Esmaralda

31 Ghostwriter :

skriven

Inatt drömde jag om att jag blev förälskad i en man som satt i rullstol och jag tror de va besvarat men de va lite annat omkring. Var det bara en dröm?
Jag drömmer massor just nu, vill bara att allt positivt ska slå in irl någongång. Jag tycker det positiva sker är mest för överlevnad, aldrig riktigt för bestående livsglädje



Kram

32 Mercan:

skriven

Esmaralda hittar jag imorgon min byxa för det priset jag vill ha🥹💕🤭

33 Skorpan:

skriven

Herregud vart är världen på väg. Skolskjutning här idag o en 12-åring var den som sköt o de tre skadade är 13-åringar. Skrämmande...
Kram Skorpan

Svar: Skrämmande, finns inte ord för det här, kram
Esmaralda

34 Kärr-ing :

skriven

Jag sa äntligen ifrån till en som jobbar med funktionsnedsättningar och fick en backhanded-ursäkt, det vill säga en ursäkt (men) att man fortsätter med samma skit igen. Känns det som personen fattar nu och är försiktig i framtiden eller en total dåre som jag borde anmäla vidare till cheferna? Inte säkert dem tar mig på allvar men är måttligt trött på folk som förstör ungas framtid på negativa saker. Hoppas dock jag kan få släppa det nu för var skönt att säga ifrån



Kram

35 .:

skriven

Es, jag har en nära vän, som snart kommer att förlora en nära vän p.g.a. sjukdom under många år. Jag har bytt ord med denne vän ibland. Och jag undrar. Känner den här vännen sig rädd för att dö? Jag menar, det sägs ju att vissa ändå kan ställa in sig på det (eller vad man nu kan kalla det) och inte vara rädd.

36 AnnaK:

skriven

Tog mig också till gymmet idag men måste nog till läkare eller sjukgymnast. Var flera övningar jag inte kunde göra för att det gör för ont i axeln. Verkar det vara inflammation? Har inte råd med sjukskrivning. Jävla eländig sits när man inte ens har råd bli sjuk. Travar till jobbet hur man än mår i kropp och psyke. Och det finns tyvärr dom som har det än värre än jag. Ska egentligen inte klaga.

Kram 🤗

37 Evelina:

skriven

Hej, hur kände han när han pratade med mig? Gillar han att göra det? Kram

38 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Fy satan, skolskjutning i Finland idag, 1 tolvåring död och 2 svårt skadade. Gärningsmannen också en tolvåring.

Skedde inte i vår stad, men känns för hemskt ändå. Helt sjukt, hur kan en tolvåring få tag i ett skjutvapen sådär?

Och hur kan man skydda sitt barn från sådant?

Rädd att någon copycat försöker sig på något liknande.

Ser du nån varning kring oss?

Kram

Svar: Så fruktansvärt, och en 12 åring som var gärningsman. Man kan knappt fatta.Man kan aldrig skydda sina barn fullt ut, och det är skrämmande
Jag ser ingen varning kring er, kram :)
Esmaralda

39 sofia:

skriven

Kära Es!

Jag har precis haft en jobbintervju nu. Det var 60 som sökte tjänsten och flera hade de rätta kompetenserna. Jag undrar om jag kommer att få tjänsten och om detta en den rätta vägen för mig att ta 🥰 🫶💕

Tack
Kram
Sofia

Svar: Du har strax över 50 % chans att få tjänsten, kram :)
Esmaralda

40 Emelie M-H:

skriven

Hej Esmaralda, kan du komma i kontakt med andra sidan? De som gått bort? Jag känner mig tom nu när så många personer och djur har försvunnit ur mitt liv på kort tid. Jag är så arg på dem, men hoppas samtidigt på att de alla har funnit frid. Kommer jag någonsin bli bra igen och sluta vara rädd för att alla ska förvinna hastigt?

Svar: Ibland kan jag få kontakt men det är aldrig något jag kan lova på förhand.Det är en svår tid för dig men din styrka och energi kommer tillbaka, kram :)
Esmaralda

41 C:

skriven

Ser du något för mej inom det närmaste?
Bra att du kan varna oss🙏💖

42 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för svar!

Stor kram

Yvonne

43 Skorpan:

skriven

Ett jävla elände är det, tänk att förstöra sitt o andras liv. Undrar vad som låg bakom detta?
Tack Es!
Kram Skorpan

44 Mercan :

skriven

Tack söta Esmaralda 🤗jag blev så glad när jag läste ditt svar 🤗 💞 😚

45 Ghostwriter :

skriven

Finns de något roligt som sker snart? Kram

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Klart att har planera som en schema för min kalender till maj 23. Jag har gjorde det med E kvinna idag. Jag hoppas att jag genomföra det varje dagar.

Ha det bra

47 Gunilla i Oxd:

skriven

Typiskt snygg eld ..🔥🔥🔥🤪🤪🤪🤪🤪💪💪💪😍😍😍

48 JustMe :

skriven

En varning kändes som den var till mig, utkanten av Stockholm. Sen insåg jag att jag bor i utkanten av Stockholms län, så den var nog till någon annan 🙈

Maken blir latare och latare för var dag och antingen sitter han med mobilen i soffan eller sängen. Han har börjat bete sig annorlunda dom senaste 4-5 veckorna. Han gör inget alls hemma utan att jag behöver säga åt honom att han ska göra något. Maten lagas först när jag kommer hem och då har han inte ens tagit fram något trots att ha är hemma 2-3 timmar före mig. Barnen säger att han lägger sig i sängen o sover eller håller på med mobilen när han kommer hem. Är han otrogen tro?
Ärligt så gör det mig inte utan skulle nog snarare bli lättad för då kan någon annan ta hand om den lata jättebebisen och jag få fokusera på mig o barnen 🙏

Kram!

49 Gunilla i Oxd:

skriven

Typiskt snygg eld ..🔥🔥🔥🤪🤪🤪🤪🤪💪💪💪😍😍😍

50 Jossan :

skriven

Godmorgon
Hade svårt att somna igår och gick med i flera grupper om lipödem. Tankarna snurrar om en operation eller ej. Dock ej nu för man vet inte hur kroppen kommer reagera när man blir gravid.
Ser det ut som det blir en operation i framtiden?

Kram

51 Jossan :

skriven

Godmorgon
Hade svårt att somna igår och gick med i flera grupper om lipödem. Tankarna snurrar om en operation eller ej. Dock ej nu för man vet inte hur kroppen kommer reagera när man blir gravid.
Ser det ut som det blir en operation i framtiden?

Kram

52 Mercan :

skriven

Esmaralda jag känner mig modig och kommer sluta röka galant 😅😚👍Esmaralda du såg att det blir hus åckså för min bror, dröjer det flera år söta Esmaralda 😊 och hittar jag min byxa dem närmaste dagarna 😅idag på messenger visade jag på mig in wear söt rosa klänningen till min mors lilla sister som jag köpte åt henne, efter att hon visade calida som tänker ge bort till mig 😔 Hon blev så glad för klänningen och vet du Esmaralda 😊 jag tänker ge bort till henne min tiger jeansen åckså, hon hjälper oss så mycket med allt hon kan även jag fick hennes trotters jeans från Tyskland och annat fin, Isi hennes dotter har gott hjärta Esmaralda och vet du hennes dotter hjälper katter hundar från gatan, ger mat hem till dem 😊 de är underbara människor 🤗❤️😊🙏har inga frågor kvar Esmaralda och du är underbar människa åckså med gott hjärta 🙏 jag är så tacksam för allt 🤗 💖 🙂

53 Herr-P:

skriven

Hej Esmaralda!
I går skrev du en varning till en kvinna som bor i Stockholm, lite i utkanterna. Hon skulle vara i 40 årsåldern och vara medial. Den 22 april fanns det risk för att hon kunde bli påkörd av en cykel eller moped vilket kunde leda till huvudskada.
Min syster bor i Stockholm och är inkännande/medial, hon är dock 50 år gammal men precis som med tid så kanske det kan vara svårt att pricka in någons exakta ålder. Hon är ofta ute och går, både till arbetet och på fritiden, och har alltid sin svarta pudel med sig. Kan du känna in om varningen var avsedd för henne?

54 Herr-P:

skriven

Hej Esmaralda!
I går skrev du en varning till en kvinna som bor i Stockholm, lite i utkanterna. Hon skulle vara i 40 årsåldern och vara medial. Den 22 april fanns det risk för att hon kunde bli påkörd av en cykel eller moped vilket kunde leda till huvudskada.
Min syster bor i Stockholm och är inkännande/medial, hon är dock 50 år gammal men precis som med tid så kanske det kan vara svårt att pricka in någons exakta ålder. Hon är ofta ute och går, både till arbetet och på fritiden, och har alltid sin svarta pudel med sig. Kan du känna in om varningen var avsedd för henne?

55 Emiza:

skriven

Är jag den 40 årsåldern?

Svar: Känner du själv att allt stämmer så kan det vara du, kram :)
Esmaralda

56 Emiza:

skriven

Är jag den 40 årsåldern?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: