Drama på Coop....

I går hände något tokigt.😶
 
Jag var  på  Coop, vilket jag inte brukar... och  när det var min tur att betala såg jag att förra kundens betalkort satt kvar i maskinen.
 
" Hallå hallå" , ropade jag efter den äldre herrn som stultade iväg med sin rollator.
Jag hann ifatt  honom och gav honom sitt kort.
 
" Nej, men inte ska jag ha ditt kort" sa han och såg förvånad ut.
 
 
 
" Det är ditt, du glömde det i maskinen" sa jag  eller snarare skrek eftersom jag förstod att han hörde dåligt.
 
" Tack så mycket" sa han, "det är alltid bra med ett kort och det blir det första jag har" konstaterade han och jag tänkte att farbrorn är nog lite senil.
 
Mitt i alltsammans kom en annan gubbe farande, snabbt som vinden med sin rollator.
" Larma polisen" ylade han och all verksamhet stannade upp.
 
Han trängde sig mellan mig och senaila farbrorn och hötte ilsket med näven.
" Förbannat drägg" tjoade han, " men den här gången kom ni inte undan"
 
" Ägg ? undrade andra farbrorn och såg ännu mer förvirrad ut.
 
 
 
Då kommer expediten och allt kan redas ut,
 
Det VAR arga gubbens kort... och det var jag som misstog mig.
 
Herregud, de äldre männen såg ungefär likadana ut... rutiga skjortor, bitvis skalliga och tofsar av vitt hår och rollator.
 
Jag bad om ursäkt och det gjorde "min" farbror också fast han fattade nog inte varför.
 
 
 
 
Expediten förstod ju direkt misstaget och att det blott och bart var ett misstag men arga gubben fortsatte svära, gapa och skrika  om att jag och farbrorn  var gängkriminella och försökte lura av gamla människor deras pengar.  Det blev ett riktigt drama !
 
Herregud så stolligt det kan bli, när man menar väl 😂
 
Kram & kärlek 💗
 
 
 
 
 
 
1 J:

skriven

Gomorgon,
Ja det var verkligen tokigt 😃🙃
Kan jag vara lugn angående sonen? Han är på rätt plats?
Kram

2 SarA:

skriven

Igår var jag på ett möte gällande ett fantastiskt projektjobb. Allt presenterades och det kan inte bli mer än perfekt. Dock är inte alla pusselbitar på plats för projektet så än kan jag inte bli anställd. Till min lilla besvikelse. Som det ser ut nu blir det ett tillfälligt uppdrag tills alla pusselbitarna landat. Kommer jag sedan att driva detta projektet tro? Jag ser det som en fantastisk möjlighet karriärmässigt.
Kram

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner bara att det är drygt och jag är tröttnar på såna problem just nu även med jag har fokusera på nuet och här i några veckor men det fungerar inte så det är bättre att tänker på C kvinna för jag mår bättre av henne och jag vet att det är alltid positiv med henne tycker jag.

Hon gav mig positiv vibes för hon är min förebild så det har alltid var så. För det känns bättre att ha fokus på det än problem som finns i här och nuet...

Ha det bra

4 Mags:

skriven

Godmorgon ❤️
Jag undrar när jag kommer hitta MIN lägenhet och när jag kommer flytta

Kram 🥰

Svar: Jag kan inte säga exakt när, men det bör komma ganska snart, kram :)
Esmaralda

5 Celinda:

skriven

Godmorgon,
Tog han det negativt då jag/vi inte hälsade fast vi såg varann?
Kram

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Idag har jag utvärderingssamtal på jobbet och känner mig så stressad och nervös inför det.

Kommer det att gå bra?

Känner mig ofta som en stor bluff, vet inte varför.

Kram

Svar: Ser ut att gå bra, kram :)
Esmaralda

7 Klara:

skriven

Hej Es, oj så tokigt det blev och att han som ägde kortet blev så pass sur och trodde det värsta!

Jag måste fråga om min utbildning som börjar på måndag, ser det ut som att den är rätt för mig? Känner mig nämligen tveksam och kan inte bestämma mig för olika saker i mitt liv.
Kram Klara

8 smulan:

skriven

HaHaHa, så det kan gå tur det löste sig :))

Maken var på anställningsintervju, han tyckte det kändes som att det var klart och att jobbet blir hans.
Blir det så?

Svar: Möjligheten finns, runt 75 %, kram :)
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Dom ska ta bort sockerpiller från karta. För min resa nästa år men det ska börja i här hösten. Så hur ser min humör ut att det kommer vara? Hur kommer min humör vara? Något speciellt?

Ha det bra

Svar: Du blir allt bättre på egen kontroll, kram :)
Esmaralda

10 Dani:

skriven

Hej!
Får reda på min omtenta denna eller nästa vecka ser det ut att bli godkänt😊

🤗

11 Mercan:

skriven

Esmaralda kan det bli något, jag tänker ta tio stycken triss från 30 kr i pressbyrån🤔😫🙏

Svar: Jag ser inget större, möjligen en liten vinst, kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha så stolligt det kan bli . Arga gubbar är inte att leka med . Eloge till dig ändå <3

Idag ska pannorna ut på taket och takläggaren sa att de ska måla skorstenen en andra gång om jag kunde hålla mig ifrån taket o måla ...det var nämligen såhär att de hade målat vindbrädorna 1 ggr på gräsmattan och han tog upp dom till huset och ställde dom upp och jag min dumma fan trodde dom skulle sätta upp dom så..varpå jag letar fram färg och smsa takkillen att vi slänger på lite mer färg...han ringde direkt o sa att det skulle hans grabbar göra på måndagen,han hade ställt dom där för att torka i solen och inte få regn på sig....han hade väldigt roligt åt att jag ville ta över deras jobb...haha

Idag står tandläkaren på agendan...

Kram Anki med flock

Svar: Ha ha ha, ja ibland blir man lite för ivrig helt enkelt :)Lycka till hos tandis... inte kul, men nödvändigt, själv ska jag få pedikyr, kram :)
Esmaralda

13 Lotta S:

skriven

Vilken surgubbe!
Något för mig att tänka på just nu?

Svar: Ta en sak i taget, stress skapar bara problem. kram :)
Esmaralda

14 Bjork:

skriven

Hej är det han som sa att jag hade en fin klänning jag kommer gå på dejt med när tiden är inne?

Kram

15 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för att jag fick börja dagen med ett gott skratt efter en natt med ångest och orolig sömn :)

Kram 🐈‍⬛

Svar: Kram:)
Esmaralda

16 Mercan:

skriven

Eller ska jag ta triss från 30kr från spel och tobak söta Esmaralda ,jag tänker göra det för jag drömde att jag gör min tovalet , vad kan det betyda😆😁😎

17 .:

skriven

Hej Es!

Oh, vilket drama. Jag hade börjat gråta, haha.
Jo, jag undrar.. När jag åker uppåt landet. Kommer det gå bra med tågbytet då? Åh, jag vill att det ska vara dags nu. För jag kommer väl iväg?

Svar: Ser ut som om det kommer gå fint., inga varningar kommer till mig, kram :)
Esmaralda

18 Mercan:

skriven

Hur mycket şiten Esmaralda ,om jag betalar 300kr för tio stycken triss ,hur mycket kommer jag att vinna,blir det 500kr eller 1000kr vinnst, ska jag gå dit söta Esmaralda🤭🥹🙂‍↔️ska jag låta kassörskan välja ge mig dem🥹

19 Hm:

skriven

Hejsan Esmaralda.
Jösses så det kan bli.

Jag har drama i mitt liv. Killen som jag vill ha ett förhållande med är arg på mig och ghostar mig just nu efter en händelse som var i helgen.

Kommer det att lösa sig mellan oss två? Ser du någon möjlighet att det kan bli en seriös relation mellan oss?
Kram

Svar: Nja, det känns tveksamt, kram :)
Esmaralda

20 Ghostwriter :

skriven

Kommer jobbet hitta en lösning så jag inte står utan jobb? Har ju kontrakt till oktober… kram

Svar: God chans, runt 70 %, kram :)
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Hej blir det något shopping i helgen med mamma?

Kram

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

22 H:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han har känslor eller intresse för mig?
Kram

23 Berg :

skriven

Haha, så det kan bli!
Otack är världens lön när man försöker göra bra! 😉

Tack för svar igår, tänkte att mannen säkert har vuxna barn.. En rädsla som kom över mig.. men det blir ju vi, så det ska ju lösa sig.. men han fattar väl snabbt att jag gillar män..?

24 Rebban:

skriven

Härligt inlägg och skönt att det ordnade upp sig. 😆

Har haft fullt upp på mitt jobb under veckan och känner mig redan redo för helg. Fördelen är dock att jag börjar komma in i det allt mer. Det är många olika delar i tjänsten som kräver mycket möten, samtal och tankeverksamhet men det ska jag förhoppningsvis fixa.

Lämnade dottern extra tidigt på fritids imorse och fick liten tår i ögat. Hon kände inte igen någon och även pedagogen var ny för oss. Fattar att det kommer bli bra men är ändå lite nervöst. Hon säger inte heller så mycket om hur det varit under dagen och jag tänker att det betyder att det går bra. Ser du något? Ser det ut att gå bra och att hon har kompisar?

Stor kram

Svar: Jag får en känsla av att det går bra och att dottern trivs, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tjaha, allt försvann som jag skrev :D.

Passar in på mig, superirriterad o sur hade jag blivit på den gubben, men du tycktes ha tagit händelsen med ro Es? Hatten av för dig!

Det är stiltje på alla fronter känns det som, är det lugnet före stormen eller kommer det att fortsätta så i eviga tider?

Turtorsdag eller tur att det är torsdag? Antagligen det sistnämnda för här är det ingen tur vare sig gällande pengar eller kärlek ;D. Tyvärr...

Njut av pedikyren o ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja jag kände mig ju lite skyldig till att det blev drama !Räkna inte med att det fortsätter bli stiltje... rätt som det är så blåser det upp lite igen :)
Kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Jag vågar inte gå dit utan att fråga dig igen söta Esmaralda 😊 vad menade du med ditt svar 🤗 blir det åtminnståne 500 kr vinst eller mindre än det🤔😕😔

27 Teres:

skriven

Godmorgon Es

Tack för alla svar jag får av dig, det betyder mycket i min väg och i mina tankar framåt.

Går runt med en stor klump i magen, vet inte var jag ska ta vägen snart. Jobbigt hemma och även på jobbet.

Men det stora frågan, kommer det lösa sig med boende? Vad kan du se? Kommer jag hitta en lägenhet som jag trivs i?

Kram

28 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någon chans kvar att den här situationen kommer lösa sig mellan honom och mig?

Kan vi bli ett par?

Kram

29 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Hoppeligen är det positiva vindar o alla möjliga happenings :).
Kram Skorpan

30 Ghostwriter :

skriven

Jag har haft möte idag och de sa att jag ska stanna kvar pga kontraktet. Kan jag känna mig trygg i det då? Kram

Svar: Ja, det känns så, kram :)
Esmaralda

31 AnnaK:

skriven

Hoppsan hur det kan bli...gängkriminell och allt 😂

Finns det möjlighet få en skjuts modighets-energi? Måste ta tag i det nu!

Kram 🤗

32 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)


Kram

33 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han några känslor för mig?
Eller intresse…
Kram

34 Frida:

skriven

Amen oj 😂😂🤣. Som du lyxas härligt att du bjuder på det. Skulle dock även kunna hända mig jag är lite lätt disträ och ansiktsblind 😅.

Känner en enorm stress över hur jobbet kommer bli när vi alltid har full beläggning. Brukar på morgonen be om hjälp för jag vet där finns massa energier....Ofta verkar det funka. För det kan väl inte bara vara en slump?

Ha det gott.
Kramar 💜💛💜

35 Helena Ir:

skriven

En gäng sådana där gubbar med rullatorer borde polisen anställa ;) den du med smör på hahahaa!

Sagt det förut vad skulle jag göra utan mitt gym. Blir på bättre humör. Och T gillar jag..han är gift och barn och barnbarn. Sådana växer inte på träd minsann ..jättego!
Fint med sådana vänner!

Kram

Svar: Ha ha ha :)Det är allt lite speciellt med gymvännerna !! Kram :)
Esmaralda

36 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Han föreslog en långpromenad till havet och ta fika med oss, kommer det bli av?

Kram 🐈‍⬛

Svar: 60 % att det blir av, kram :)
Esmaralda

37 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Det är kanske bäst att inte lägga sig i något då skäll är vad man får som tack.

Ett bantningsprogram med tillhörande app och personliga svar på problem som kan dyka upp under programmet dök upp idag. Bra recensioner och resultat, är det lika bra som recensenterna påstår och kunde detta vara något för mig?
Tack och kram!

Svar: Pröva och se.. det KAN passa dig även om jag är lite tveksam, kram :)
Esmaralda

38 Anki:

skriven

Haha Ja eller hur ;-)
Härligt med pedikyr ! Njut !

Kram Anki med flock

39 Johanna:

skriven

Kära E!
Du skrev att den rätta mannen kommer bli helt ny för mig -ser du någonting mer? Så jag inte missar honom :)

Kram!

Svar: Ingen risk att du missar honom, kram :)
Esmaralda

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att få ett till biologiskt barn?
Kram

41 Sara:

skriven

Hej Es
Jag har lite funderingar. Min son är 21 år och bor hemma. Han söker jobb och behöver verkligen komma ut i arbetslivet nu. Är det långt kvar innan han blir erbjuden jobb tror du? Och sen undrar jag om min mellersta pojke kommer klara sitt tidiga familjeliv med jobb och barn? Lycklig att jag ska bli Farmor såklart men känner en viss oro. Undrar också om min yngsta pojke kommer spela piano igen efter olyckan? Jag tror han har potential att bli riktigt bra.
Kramar till dej

Svar: Sonen på 21 kommer få arbete men kan behöva söka en bit bort från hemmet.....kram :)
Esmaralda

42 Hon:

skriven

Hej,
Ser vi ut att kunna bli vänner, om inte blir nåt romantiskt oss emellan?
Kram

Svar: Kanske en period... men jag ser er inte i varandras liv på sikt, kram :)
Esmaralda

43 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Mannen jag träffar har plötsligt slutat att höra av sig. Är han arg på mig eller har han träffat någon ny?
Kram Linda

44 Mimi:

skriven

Hej!

Ser att några här på bloggen frågar om vinstchanser. Kan du se någon vinstchans för mig? Känner mig orolig för hur jag ska klara mig ekonomiskt.

Kram

Svar: Tyvärr ser jag ingen vinstchans av betydelse, i alla fall inte under innevarande år, kram :)
Esmaralda

45 Anita:

skriven

Hej kära Esmeralda, tror du att min otur kommer att vara över nu ett tag...orkar inte gå på fler nitar..

Tack för svar om husdjur. Känns hoppfullt att få en liten vän framöver någongång 🥰

Kram!

46 💕 Zoey 💕:

skriven

Hahahahaha!! Tack för att man fick skratta lite. 🤣🙈 jösses säger ja bara, vilken gubbe! De var väl inget att bli arg för, ett missförstånd sker så lätt. Blir inte chockad om han åker på en hjärtattack en vacker dag! 🤣🤣

Es, trots medicin på tiken med anfall så avskyr ja att vara hundvakt. Ser du om de kommer gå bra i helgen när jag passar henne? Kommer hon få anfall igen? Har nämnt för dom att jag inte gillar att passa pga anfallen men får bara höra att ja inte ska tänka att hon ska få de så går de säkert bra då tiken känner min oro...seriöst!?! Ja själv då? Tycker de är så jäkla jobbigt. De finns ingen annan som kan passa...Kommer de gå bra i helgen?? Kram Zoey 💕

Svar: Det ser ut att gå bra... men tycker du det är jobbigt så var tydlig med ditt nej nästa gång, kram :)
Esmaralda

47 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Oj oj oj! De tyckte jag inte var något att reagera för om de skedde ett missförstånd. De e inte lätt när man inte hör. Min mormor hörde oxå dåligt å de blev roligt ibland då vissa saker kunde missuppfattats.

Ser du något spontant som händer under hösten?? Lr något annat? Känner mig så nere å ja e samtidigt så jäkla trött på att kämpa. När kommer de ljusna för mig för ja e så nära att ge upp ALLT! Känner mig så ledsen å ja måste jämt ställa upp för alla andra....suck! När skiner solen över mig??? Kram Shenzi 🌹

Svar: Kan inte säga exakt när men det kommer ljusna, helt klart, solen kommer tillbaka, kram :)
Esmaralda

48 Evelina:

skriven

Hej, vad kände han när han såg mig idag? Vilken känsla/tanke? Kram

49 Anonym:

skriven

Hej! Kommer våra nära och kära be om ursäkt att det blivit som det blivit ? Eller kommer dom låssas om som inget och det kommer aldrig bli som vanligt i våran familj längre med att umgås ihop. Kram

Svar: Det kan dröja men ni kommer prata o det som blivit... och finns en chans att det kan reda upp sig, kram :)
Esmaralda

50 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Mannen jag träffar har plötsligt slutat att höra av sig. Är han arg på mig eller har han träffat någon ny?
Kram Linda

51 Hanna:

skriven

Hej!

Å nej vilken jobbig situation ( skulle jag ha tyckt om det var jag). Arga gubbar är det värsta jag vet.

Återhämtar mig efter en riktig förkylning. Varit hemma från jobbet hela veckan. Jag är i samma situation som förra året, mitt sommarjobb tar slut i oktober. Kommer det gå smidigt att få ett nytt jobb? Jag har sakta men säkert förlorat självförtroendet när det kommer till att söka jobb då jag nästan alltid har hamnat på fel plats och inte kunnat utvecklas. Det är så typiskt, det jag jobbar med på sommaren älskar jag men företaget kan inte anställa mig hela året.

Kram kram

Svar: Ge dej inte, nytt jobb med utvecklingsmöjligheter kommer.. även om det dröjer lite... sök så aktivt du kan.. kram :)
Esmaralda

52 Anita:

skriven

Hej Kära Esmeralda! Finns det något jag kan göra för att ta mig vidare och framåt mot bra situationer och saker?
Jag har fastnat helt och mår inte bra där jag är. Ser det ut att kunna ljusna något?

Kram! ❤️

Svar: Gör bra val och satsa lite mer på själva livsglädjen, kram :)
Esmaralda

53 BaraJag:

skriven

Blir jag kallad på intervju till tjänsten jag sökt som Verksamhetschef?

Kram!

54 Hönan:

skriven

Haha så tokigt det kan bli! Blev en rolig historia i alla fall :)

Gör videorna någon skillnad? Om inte annat känns de bra.

Kram

55 Luvan :

skriven

Visst känns de inte som jag är gravid? Alla symptom försvann när jag fick blödning men blödningen var skum. Och jag mår fruktansvärt illa och håller på att spy väldigt ofta



Kram

56 L:

skriven

Men ojdå, vilken kaotisk händelse 😅

Undrar om jobbet då detta känns så fel, tråkigt och tröttande. Vill inte vara där. Inser nu hur och på vilket sätt jag vill jobba. Vill starta eget. Kommer det kunna funka ekonomiskt?

Kram

57 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Den här infekterade situationen som är mellan oss nu. Kommer det att lösa sig mellan oss?
Kram

58 Hon:

skriven

Hej,
Ser det positivt ut för mej att gå dendär healingkursen nu i höst?
Kram

59 Ali:

skriven

Ja men precis, vara hjälpsam så blir det tvärtom, så tokigt 😆
Men lite kul..😉
Tänker J lite på mig, eller e jag helt ute från hans tankar ?
Kram :) 🌷

Svar: Han tänker på dig men inte intensivt eller kontinuerligt, kram :)
Esmaralda

60 Mercan:

skriven

Hur många triss ska jag köpa Esmaralda på 30kr🤭ska jag gå till pressbyrån🤭ah🤭du brukar se om det är vins, vad menade du imorse med en liten vinst ,jag vågar inte gå dit för jag har mina sista pengar med tanke att det är kanske 30kr eller 60kr vinst bara som brukar vanligt bli från triss🥹blir det 200kr eller 1000kr Esmaralda om shansen gäller fortvarande🥹

61 Mercan:

skriven

Esmaralda grannen mit emot oss sonen till kvinnan en tjok man när jag rökte idag framför psykiatrin kom till mig att han ska kasta skrepet sen han har väntat på mig vid bänken och jag frågade honom om han inte har nycklar ock han sa jo jag har och sa att sommaren tar slut och vi gick tillsammans in med asansören, ville han sola på bänken men varför ville han in i byggnaden med mig så konstigt för mig ,tycker han att jag är trevlig kanske ha ha😆🤔😲

Svar: Han tycker säkert att du är en trevlig person, kram :)
Esmaralda

62 Ano:

skriven

Hej Esmaralda.
Är lite orolig från min förra relation då jag pussade en kille snabbt på munnen när jag var tillsammans med mitt ex. Ser det ut att vara något snack kring detta? Och ser det ut som att den jag gillar nu kommer att få veta om denna händelse? Att det skedde i min tidigare relation?
Kram

63 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för svaret :)

64 Evelina:

skriven

Hej, vad kände han när han såg mig idag? Vilken känsla/tanke? Kram

65 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda då tänker jag inte köpa masor av triss och slössa mina pengar bort, du svarade inte så du såg ingen vinst och i morse du såg inget större😁🤗💕🙂‍↔️tack söta Esmaralda🤗💕🙂‍↔️🤗🤭idag köpte vi helsida lax på kampanj från hemköp🤭vi alltid tittar på kampanjveckan i matbutikerna nära oss det är värd när man är medlem och allt är så dyrt🙂‍↔️💕🤗ha det bra söta Esmaralda🤗💕🤭🙂‍↔️

66 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om den här nuvarande situationen mellan honom och mig kommer att lösa sig?
Kommer vi att fortsätta att umgås något med varandra?
Kram

67 Vb:

skriven

Hej es, ser du om han kmr in på någon av dem två pilotutbildningarna som han vill söka kommunalt ? Krm


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: