Evolution.....

Nu har jag lokaliserat lilla Trine... har inte sett henne på veckor och  så i förmiddags när jag öppnade ytterdörren såg jag att hon rusade över gatan och in till grannens mittemot.  Nåja, rusade och rusade, snarare skumpade😁
 
Trine, är alltså en råtta.. en rejäl sådan.. och säkert lite övergödd.... och jag fick lite dåligt samvete att jag tvingade henne flytta från sitt bo under min altan, då jag  placerat ut elektriska råttvarnare.
 
 
 
Jag hade ett litet snack med ett sommargästbarn... och  vi diskuterade Trine och barnet tyckte att det är väl ingen big deal. Råttor är ju söta och snälla. Man kan få dom tama och lära dom göra konster. Tyckte lilltjejen.
 
Men, sa hon, tänk om det hade varit en ELEKTRISK ÅL, då hade man kunnat  bli rädd.
Och, sa hon, det finns ju inga ålvarnare heller så man hade fått ha  vapen och påkar när man skulle gå ut från huset.
 
Jamen, tyckte jag, de lever ju i vatten och vi befinner oss på land...
" Har du hört talas om EVOLUTION ? " sa 5 åringen och då fick man ju ge sig.
 
 
 
Ungar är ju bara för roliga !
 
Man borde ta sig mer tid för samtal med de små.. men när man själv inte längre har små barn så blir det inte så mycket tillfälle.
 
 Kram & kärlek 💖
 
P.s. Idag kan jag inte besvara frågor.
Dagen ska ägnas åt att uträtta massa ärende och fika med väninna på stan !
 
1 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha tack för morgonskratt ! Barn är för härliga !
Men var glad att Trine flyttat för de små rackarna förökar sig fort ...

Tack för svar igår ! Så spännande att jag stöter på den mannen igen haha nu fick man ngt att tänka på,,,nädå jag släpper det jag är inte typen som hakar upp mig och blir besatt haha eller..:-)

Önskar alla en härlig start på veckan och dig Es en trevlig fikastund med väninnan !

Kram Anki med flock

2 Mercan:

skriven

Lycka till med allt söta Esmaralda🤗💕🤭🙂‍↔️

3 Skorpan:

skriven

Trevlig ärende- o kompisdag!
Kram Skorpan

4 Hönan:

skriven

Haha, härliga tankar från lilltjejen!

Hoppas du ärendena flutit på bra idag och att du haft en fin stund med vännen :)

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: