I-lands problem.....

Så är det dags för nya i-landsproblem.

Mina nya möbler till glasverandan/matrummet skulle anlända i slutet av september… och så meddelar maken att han fått ett samtal om att möblerna, hela klabbet, kommer på FREDAG … nu på fredag !

Mon deiu  eller i klartext, what the fuck !!

Om något så brukar ju sådana datum handla om förseningar och inte tvärtom.

 

Nu ska vi ju göra av med allt det gamla och det fanns gott om tid tyckte jag.  Barnbarnet som flyttat hemifrån vill ha… tack och lov för det… och nu ska han hitta bil med dragkrok och fixar han det, ja då löser det sig !

Gardinerna är inte klara.  Ryska syster syr  de nya linnegardinerna  och jag har ju flera gånger talat om för henne att det är ingen stress… men å andra sidan behöver inte allt kommer upp på en gång…

Mamma har min stora tavla med guldram som inte alls passade i  nuvarande möblemang.. men som blir perfekt nu så vi ska göra ett tavelbyte… och så vidare… tänk vad det drar med sig mycket  när nya möbler kommer.. men kul är det… och i-landsproblem är ju bara att skaka av sig.  Ingen skada skedd på nåt vis ju !

 

 

 

 

Och sånt här ska man ju skämmas för att gnälla om  så jag får leta fram skämskudden 😶

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vem som kommer första smsa om den datum blir inte av utan en annan datum i hösten. Jag eller C kvinna?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på att det är bättre så jag är ärligt mot henne om att hon bruka tjatar om att hon är tjock men jag gillar henne ändå som hon är för hon är min förebild och allt som hon gjorde för mig. Jag hoppas det får henne förstå och var lugnt med såna om sig själv inför mig.

Jag längtar efter att få ses henne så snart! Jag döljer så mycket inför flera

Ha det bra

Svar: Hon gillar dig också, kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Men oj så kul att möblerna kommer redan nu o snart har ni det så nytt o fräscht hemma :). Visst blir det brådis, men det ser ju ut att ordna sig med allt o du är ju attans snabb på att ordna med det ena o det tredje, så till helgen blir det invigning av nya möbler ;). O visst är det bra att lufta sina problem så lättar det sedan, varför skämmas för det även om de nu mera råkar vara i-landsproblem... Lite mera fart under pjäxorna Es så är allt snart fixat ;D.

Här finns att remsa o inte kommer jag igång med det heller, hur svårt kan det vara, egentligen. Men kanske nån dag, såsom mycket annat ska ske ;).

Som att träffa mannen, som väl nu är redo att träffa mig Es, eller är han? Lade märke till nåt klott på diskbänken o i mina ögon hade det formen av ett hjärta, bara som det råkade sig eller var det ett tecken Es?

Nu visar tecknen på att klockan är rätt mycket o att något borde ske här ;).
Ha en bra fixardag!
Kram Skorpan

Svar: I kväll kommer barnbarnet och hämta gamla möblerna.. och han vill ha rubbet... jätteroligt :)Hjärtetecken kan vara något att ta till sig av... hoppas mer ska följa nu.... kram :)
Esmaralda

4 Mercan:

skriven

Vad roligt med möblerna Esmaralda🤭Esmaralda ser du någon vinst från eurojackpot under Oktober, anledningen att fråga är att för två ett och halv år sedan en kvinna spådde mig att det blir vinst under det här året Oktober🙂‍↔️💕🤗🥹

5 Mercan:

skriven

Jag vacknar kl 2 och 4 om jag inte tar mina tabletter Esmaralda of jag störde min sister medan hon jobbar hela tiden of duma jag😤Esmaralda ändå ska idag till centrumet att spela euro jackpot, ska jag till andra hand buttiken ,hittar jag något istället för sigg😁😎😁och min bror är på flyget hem nu Esmaralda, igår första byttet var 30min försännad och min mor var så orolig att han inte skrev något men jag var modig för du såg att allt kommer gå bra med resan🙂‍↔️tack så hemskt mycket Esmaralda🤗💕🤭🙂‍↔️

6 K. :

skriven

När min vän skriver fina saker och pratar med mig hela tiden, känner han liknande som mig?



Kram

7 Smaragd :

skriven

God morgon ES!

Kommer min man kunna byta/sluta sitt nuvarande arbete och flytta innan november?
Vad ser du?

Kram!

8 K. :

skriven

När min vän skriver fina saker och pratar med mig hela tiden, känner han liknande som mig?



Kram

9 Linda N:

skriven

Hej Es, be inte om ursäkt för att du vill (och kan) göra om hemma. Gäller att ta vara på de små njuten i tillvaron. Sedan om inte allt klaffar m leverans... tja, du har ändå en klar bild av hur lösningen ser ut.👍

Vaknar upp till rubriken att talibanerna ska förbjuda kvinnor att prata. Blir så trött. Är människan verkligen så maktgalen o rent ut sagt korkad??

Kram💞

Svar: Japp, hur det ska se ut när det är klart vet jag.... :)Ja herregud, dessa talibaner....kram :)
Esmaralda

10 Lotta S:

skriven

Exakt, och "problem" kopplade till att ha för mycket ägodelar är säkert bland de vanligaste i-landsproblemen! Bland annat skulle en walk-in-closet behövas hos oss..
Något att tänka på för mig just nu?

Svar: Jag har alltid önskat en walk-in-closet.. men det lär jag aldrig få och överlever säkert detta :)Avverka en sak åt gången.. rör inte ihop det, kram :)
Esmaralda

11 Mysträffar:

skriven

Godmorgon,
Hahaha, Jo nog är det lite I-lands problem allt, men förstår dig, man vill ju ha fixat lite och ha plats och dyl, kommer bli jättebra.
Hoppas ni fick en mysig dag igår.. :)
Apropå mysigt, som vår första träff blev och dagen efter, sen blev det tyst..
Jag hoppas (och tror väl egentligen inte) att det var jakten för hans del, som var det mest intressanta med mig, utan här finns annat att utforska.. Förhoppningsvis överväger han och funderar klokt och sedan kan vi prata om det..
Kanske ska jag ligga lite lågt och invänta och inte kväva något denna gången?
Något råd du kan se och ge mig i detta så det blir en bra möjlig början?
Kram och fin dag! :)

Svar: Ligg gärna lite lågt och vänta in... visar han inget engagemang då vet du hur landet ligger, kram :)
Esmaralda

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har börjat tvivla på en vänskap. Sist vi sågs gjorde jag inget annat att jämföra våra liv och tänkte bara att jag är menlös i jämförelse. Sen ser jag ingen entusiasm för att ses hos mig, bara hos vännen. Vet att hon är en upptagen person men jag är en i mängden. När kommer jag att hitta en vän eller vänner som vill ses ofta och dela allt? Saknar det. Behöver det.

Svar: Visst kommer det nya vänner i ditt iv.. särskilt en kvinna som du kommer trivas tillsammans med, kram :)
Esmaralda

13 Berg:

skriven

Haha, ja det var ju ett kärt problem. Kul med nytt!

Tror du att jag träffar mannen i jobbrelaterade sammanhang måntro? Vore dock kul om han kommer från en annan bransch… 🙃

Ha det fint!

Svar: God chans att ni möts i något arbetsrelaterat, kram :)
Esmaralda

14 Smulan:

skriven

Drygt, när du inte hinner få undan som du tänkt. Men fint blir det i slutändan
Hoppas bara att beställningen stämmer så att allt är med. Du har väl haft otur innan
Nu har katten varit ute i över en vecka börjar bli orolig att något har hänt, något vilt eller att hon blivit påkörd. Snälla kan du se om hon lever, hon är
brun-tigrerad.

Svar: Ja ibland får man ju inte det man beställt och ibland är det trasigt så jag håller tummarna nu !Får en känsla av att katten är i livet, kram :)
Esmaralda

15 Vb :

skriven

Ser du att han kommer in till någon av pilot utbildningarna som han tänker söka härnäst? Eller ser du att han släpper detta yrke tillslut …

Svar: Känns svårt att komma in på exakt den utbildning han har som förstahands val, kram :)
Esmaralda

16 Anonym :

skriven

Hej, igår gick det inte alls bra i skolan hos dottern! Jag känner att sitter ej blir betrodd och att deras argument hela tiden var att det är hennes känsla min dotter har? Jag blev så förbannad och det resulterade att jag blev ilsken. Jag undrar vad du ser kring detta? Blir det bättre? Eller skapar lärarna problem?
Kram

Svar: Försök samarbeta... det ser ut som om det kommer lätta, kram :)
Esmaralda

17 Bjork:

skriven

Hej händer det något ovänat snart tro?

Längtar efter mina kompisar:)

Kram

Svar: Du kommer träffa dina vänner ganska snart, kram :)
Esmaralda

18 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur är det möjligt att möblerna kommer tidigare än vad som utlovats? Bruksr vara previs tvärtom som du skriver. Men kul är det ju med nytt.

Har en jobbekant som bytte jobb i våras och jag skickade ett mess i fredags åt hen och frågade om läget. Inget svar har kommit och nu är jag rädd att hens cancer har kommit tillbaka. Är det så, ser du något Esmaralda?
Tack och kram!

Svar: Ja lite märkligt är det att de kommer en månad innan de skulle !Ser tyvärr ingenting kring din fråga, kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer jag att möta kärleken mitt i råddiga och stressade vardagslivet?

För så ser mitt liv ut och kommer att se ut närmaste åren om inte ännu längre.

Kram

Svar: Kärleken kommer.. oavsett hur du lever... men kan inte säga när eller var.. kram :)
Esmaralda

20 She:

skriven

Hej,
Ser dendär healingkursen ut att passa mej?
Kram

Svar: Den kan passa dig, kram :)
Esmaralda

21 Dani:

skriven

Hej!

Får reda på min omtenta denna vecka. Ser det ut som den är godkänd?

Kram🤗☘️

22 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du om jag ska träffa mannen med gott hjärta här jag bor eller under resa till Bulgarien🤭ser du vilken månad blir det resa hema hos våra söta katter till Bulgarien ,blir det Turkiet åckså till min mormor min mors önskan🤭💕🤗🙂‍↔️

Svar: Mannen kan du träffa var som helst, här eller i Bulgarien , kram :)
Esmaralda

23 Ghostwriter:

skriven

Om jag ska anmäla min chef för att jag tycker hen trakasserat och särbehandlat mig, stört mig på mina lediga dagar etc, kommer det leda till att hon får konsekvenser eller läggs det bara ner i vanlig ordning? Ska jag vänta tills jag slutat på samma kommun?



Kram

Svar: Just nu känns det inte riktigt rätt i tiden.... det kan drabba dig negativt, kram :)
Esmaralda

24 Dunegull :

skriven

Hej E,
Om jag bokar in mig på deras resa blir det en lyckad vecka då?
Vill gärna dit men vet ju att de festar väldigt mycket mer än mig.

Kram

Svar: Då får du välja att göra eget emellanåt, om det blir för mycket med festandet, kram :)
Esmaralda

25 Tess:

skriven

Hej Es

Kommer det lösa sig med nytt jobb snart? Jag vill och drömmer om att göra något annat. Vantrivs så på nuvarande jobb.

Kram

26 L:

skriven

Hoppas det blir bra med möblerna 😊

Kommer min vän snart och hälsar på?

Kram

27 G:

skriven

Gnälla får man alltid göra 😂 vad ska man annars göra! Men skönt att det löste sig.

Es, ser du om våra köpare får sålt sin lägenhet denna veckan? Vi har skrivit ett försäljningskontrakt med köpklausul… så vi kan inte göra så mycket. Vi har däremot budat på en bostad :)


Kram!

28 Jossan :

skriven

Godmorgon

Just nu känns livet tungt med allt.. allt med jobbet, kärleken, vänner ja allt.
Känns som jag bara kämpar i motvind nu. Drömmer om hus men kommer kanske aldrig ha råd med det. Hade det kommit upp en lägenhet med trädgård hade jag nog flyttat men jag har inte pengarna till att köpa något..

Ser det ut som jag kommer vinna en stor summa pengar någon gång?
Tänk att vara ekonomisk oberoende… vilken dröm.. och få barn. Men det känns långt bort…

Blev bittert detta men det är så jag känner mig idag…

Kram

Svar: Du kommer bo så att du har trädgård men kan dröja ännu en tid.. dock ser jag inte att du blir "rik" men du kommer alltid att ha så att du klarar dig.. kram :)
Esmaralda

29 VV:

skriven

Hej E, kommer han in i den utbildningen han kommer betala själv?

30 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag har drabbats av katastroftankar, skulle du kunna tänka dig att skriva en blogg om det?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Tack för tips, det ska komma !! Kram :)
Esmaralda

31 anonym:

skriven

ser du att det blir bra i slutändan och att jag har oroat mig i onödan i ett år snart..? Borde jag släppa den oron för att kunna göra dem valen jag vill tillsammans med honom?

32 anonym:

skriven

Hej Esmeralda, hur stor är chansen att han kommer in på stridspilots utbildningen? kramm

Svar: Det är svårt att komma in men en liten chans finns, kram :)
Esmaralda

33 K. :

skriven

När min vän skriver och pratar med mig, säger fina saker, känner han något lite extra för mig då?

Kram

34 B:

skriven

Om du ser hur jag tänker... kan du se att jag borde släppa allt och bara inte bry mig vad han gör för val för att allt kommer att bli bra? Fundersam just för att skaffa barn ihopa.

Svar: Släpp lite av kontrollen, det mår du bra av, kram :)
Esmaralda

35 Mercan:

skriven

Ska jag hoppas i Oktober från euro jakpot Esmaralda,jag tänker på det som du svaradei 2022 Februari ,att det kan bli något större tidigare än 2025😌💕🙂

36 V:

skriven

Hur stor är chansen att jag får jobb på bank? kramar

37 pp:

skriven

Närmar sig jobb bytet? väldigt trött på det här! hittar jag rätt`??

38 Skorpan:

skriven

Hade ett långt samtal med min förman, uppskattar han det jag gör, vad tror du Es?
Kram Skorpan

Svar: Ja, han uppskattar, kram :)
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Det känns bra att höra :). Att jag också har nån betydelse i jobbsammanhang.
Kram Skorpan

40 anonym:

skriven

känns väldigt osäkert i ens liv, men vågar jag lita på att det blir bra? känns som att jag ej vågar skaffa barn eller köpa hus pga han? tänker jag fel och borde se det i det positiva istället att det kan bli bra? och kommer det att bli bra?

41 Smulan:

skriven

Tack, snälla. Då hoppas vi att hon snart kommer hem. Från sitt äventyr.

42 ann:

skriven

Hejsan Esmeralda, känns det som att han kommer in på PPL:en? den han betalar av själv?

43 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Jag tror att jag och min blivande blir bra föräldrar:)

Kram

44 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den här situationen att vända och kännas mer positiv? Finns det en möjlighet att det går åt det håll jag önskar?
Kram

45 T:

skriven

Hej es! Jag har också varit med om det. Att möbler kommer mycket tidigare. I vårat fall var det soffor tror jag. Blev väldigt rörigt men det gick. Hoppas möblemanget går bra.

Min sambo r vantrivs så på sitt jobb. Helt utarbetad. Har sagt att han ska söka annat eller ringa de eventuella kontakter han har för nytt jobb. Ser du om han får nytt jobb via kontakter eller genom att han söker? Är jobbet i nuvarande stad eller i annan??

Tack!

46 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Lite kul med saker som kommer tidigare än väntata Du fixar detta !
Ska bli roligt att se de nya möblemanget !

Jag funkar bäst när det blir tidspress . Idag kommer yngsta sonen för att hjälpa mig röja så jag kommer in i gamla torrdasset Måste ju ha toa när min tas bort..Ska sedan kontakta snickare och vvs för renovering av toagolvet . Ja tar offert först sen får vi se hur vi klarar av det.

Takläggaren vart klar med taket igår Hallelulja !
Men ska hämta material som vart över och ligger på uppfarten.Hoppas det inte blir liggande...

Vaknade faktiskt i morse med en sång på läpparna Ja jösses vad skönt det är att bokstavligen ha tak över huvudet igen !

Kram Anki med flock

47 .:

skriven

Hej Es!
Det blev inget möte igår, så är irriterad över hur det är där jag nu är.

Jag känner mig så ful, oduglig och ledsen. Rädd för att min vän i norr ska glömma bort mig eller ångra sig om att jag får komma. Es, tror du att jag kommer iväg??? Det enda som jag riktigt ser framemot just nu.

48 AnnaK:

skriven

Vet inte varför min kollega blir tyst när jag tar upp våran träning men gissar hon tänkt byta träningskompis eller nåt....men fixar jag gå till gymmet själv? Känns sjukt obekvämt.

Kram 🤗

49 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag har drabbats av katastroftankar, skulle du kunna tänka dig att skriva en blogg om det?

Kram 🐈‍⬛

50 Rädd:

skriven

Hej E!

Agerade jag rätt att jag hade mötet idag med F? Åh jag vet inte hur jag ska navigera, vill inte vara för negativ men känns som jag behöver säga så som jag ser det? Kommer saker bli bättre? Det känns skit just nu och jag ältar allt i huvudet och det tar så mycket energi. Jag vill inte göra allt fel. 🙈

Kram och kärlek

51 Alex :

skriven

Hej!

Kommer nuvarande rektorn att arbeta en längre tid hos oss? Hen har ett vikariat nu.

52 Alex :

skriven

Hej!

Kommer nuvarande rektorn att arbeta en längre tid hos oss? Hen har ett vikariat nu.

53 Nat:

skriven

Hej Esmaralda. 🩷

Jag har berättat för honom vad jag känner. Han vet om det.

Kommer han att komma tillbaka till mig? Kram

54 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Ja nog kan vi få problem alltid.
Som min väninna, hon blev ju ensam för 2,5 år sedan då hennes sambo sedan 34 år åkte till jobbet en dag och kom inte hem igen då hans kroppspulsåder brast 52 år gammal.

Och hon kämpar verkligen med allt, jobb och barn och sin hälsa. Och utöver det så finns det en sak som verkligen förföljer henne och det är bilproblem.

Hennes sambo kunde fixa allt med bilar och även allt annat. Men från den dagen han gick bort så går bara hennes bilar sönder. Förra veckan hade hon punktering och igår så haverera bromsarna. Det är alltså något hela tiden och det spelade ingen roll att hon böt bil heller. Problemen bara fortsätter och kostar henne stora pengar som hon inte har.

Går det att bryta hennes otur på något sätt?

Kram Barbro

55 Mysträffar:

skriven

I samma veva du svarade mig kom ett meddelande från honom.., jag tycker mig utläsa att intresse finns sen får vi se hur och om detta utvecklas till mer, men det känns som vi kommer träffas igen 😍
Härligt med fjärilar i magen..
Kram :)

56 Mercan:

skriven

Jag är så tacksam för allt som du gör för oss Esmaralda vem vet du såg möjlighet det kanske händer någonting under Oktober söta Esmaralda🤭💕🙂‍↔️🤗om inte nu vet jag av det som du såg ,ska venta 2027, 2028 söta Esmaralda jag är så glad att du såg det för min mors skull,🤗💕🙂‍↔️🙂🤗

57 Smöla:

skriven

Efter allt jag gått igenom… Byta jobb eller bli sjukskriven ett tag?

58 G.H:

skriven

Kul med möbler och inredning 👍

Esmeralda för ett kort tag sen var jag överväldigad av dagisproblem, potentiella skolproblem, makens hälsoproblem mm mm och du sa åt mig att andas, prioritera, och att ta en sakna taget, det skulle lugna ner sig ,,,

I förrgår kväll poppade det upp resultat på makens patientportal som visade på att han har cancer. Ingen läkare ringde eller hindrade honom att se resultaten 🙈 fy fasen alltså. Igår ringer en läkare och de ska göra en gastroskopi i morgon och sen remittera honom till onkologen. Jag försöker hålla mig lugn tills vi vet mer. Men jag känner total panik och ångest!!! Målar fan på väggen och rädd för det värsta. Vi bor dessutom i usa utan socialt eller ekonomiskt skyddsnät!

Jag har ju tjatat om att flytta tillbaka till Sverige och maken vägrat. Jag har önskat det av talismaner mm,,, men önskan var med en levande make!!!

Känner mig så jäkla hjälplös och ångestfylld.

Kram

59 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda🤣hittade ingenting🤣ska dit på Onsdag 18 de September efter tre veckor🤣ser du söta Esmaralda om jag hittar min önskade byxa då eller ska jag vänta längre😁😎🤣Ah🤭min söte lille bror har kommit från resan med Lea och vad jag har saknad honom Esmaralda jag förstår nu vad mycket han betyder för oss Esmaralda🤗💕🙂‍↔️🤭ha det så roligt med din familj fina Esmaralda🤗💕🤭🙂‍↔️har inga frågor kvar, det är bara att sluta röka mitt älende🤣🙂‍↔️😁😎😁

60 Smaragd :

skriven

Ser du om jag kommer flytta innan jul?

Kram!

61 Cecilia:

skriven

Hej,
Sambon hade intervju idag. Det blir nog en till. Är jobbet något för honom och hur stor är chansen att han får det? Kramar

62 Lotta:

skriven

Jag har en fråga om mitt barn. Nu försöker vi så han kan byta skola. Kommer det gå i lås?

Kram

63 Bjorn:

skriven

Hej varför träffar jag c för min strora kärlek?

Kram

64 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag börjar fundera över en person jag känner lite om han har Narcissistiska drag eller om han är en fullfjädrad Narcissist?

Jag har inte vetat om denna personlighetsstörning så mycket innan.

Första gången jag såg detta omvända beteende så blev jag chockad, ledsen och förvirrad.
Nu har jag stött på detta beteende som den här personen uppvisat emot mig fler gånger så nu skulle jag inte bli chockad.


Innan jag såg de här sidorna så var han faktiskt helt omvänd. Alltså väldigt god åt andra hållet.

Jag vet att han är i en svacka i livet nu. Kanske detta beteende bara är
Tillfälligt? Kommer han vända tillbaka?

Tror du han har dessa drag på riktigt eller är det bara hans svacka som gör detta?

Jag älskar denna person väldigt mycket.
Kram Lena

65 Hönan:

skriven

Haha ett angenämt problem iaf. Blir kul att se när allt är klart :)

Finns chansen till en framtid fortfarande kvar?

Kram

66 Hönan:

skriven

Haha ett angenämt problem iaf. Blir kul att se när allt är klart :)

Finns chansen till en framtid fortfarande kvar?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: