Snart dags....

 
Dax att rensa och fixa garderoben.... suck....
Det börjar alltid så bra och slutar med kaos.. så det är dags att ta tag i eländet !  Igen !
 
1.  Gör av med sommarkläder som jag inte använt alls under hela säsongen
 
2   Packa ner det riktigt somriga  till nästa säsong så det blir mer plats och packa upp  den mer vintriga stassen.  Och göra av med det som jag inte använde förra vintern.... och som jag inte förmådde mig att gör av med då....
 
3  Sluta handla från typ Shein.. billigt men används kanske en gång....ser så läckert ut på hemsidan  och så får man en chock när det kommer med posten och ser ut som sju svåra år !
 
4  Få ordning på mina smycken som ligger lite varstans och huller om buller...
 
Och när detta är gjort... herregud vilken lättnadens suck man drar.. och så är det fint i garderoben ett par veckor... innan kaoset letar sig in igen....😅
 
Kram & kärlek 💖
 
 
1 Bella:

skriven

Äntligen fredag!
Jobb på restaurangen några få timmar ikväll, skönt att få något att göra. :-) blir det spabad för dig/er ikväll? 😁

Hör han av sig nu i helgen snart så vi kan ses spontant igen? ❤️ Var ju verkligen något emellan oss sist 🙌 vi satt och drack lite och han spelade gitarr o sjöng och jag sjöng också på en gammal båt ända in på småtimmarna, en sån där drömkväll du vet!! ❤️

Kram

2 Majis:

skriven

Hej!

Vad kände han för känslor mm igår när han såg mig igen efter en lång tid?😊

Svar: Han tycker att du är fin, kram :)
Esmaralda

3 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Känner igen det där…bara det att jag har knappt några garderober så det hänger på ställning tills jag skaffat en stooor garderob. Nu när jag skulle packa så hade jag mycket kläder som jag inte använder så det blir en rejäl rensning, fick ihop 6 säckar med kläder innan jag flyttade😱 imorgon reser jag till Greklands sköna sol o lapar värme en vecka, fira lite födelsedag o äta massa god mat med dryck, resenerverna gör sej påminda, det var en del år sen jag reste men jag hoppas allt går bra och detta har jag o min kompis planerat länge☀️
Önskar dej en superskön helg🥰

Svar: Så härligt du ska ha det.... bara njut ordentligt.. allt kommer gå fint, kram :)
Esmaralda

4 Tjej:

skriven

Jag måste också sluta handla från den sidan. Men jag har alltid klänningar och det finns inga andra som sitter bra på min kropp. Sen finns det ett par jeans som är bra för min konstiga kropp. Finns inte andra jeans som sitter bra på mig.
Men nu är man lite orolig över larmet kring alla gifter kläderna ska innehålla. Har de verkligen gift i sig?
Kommer det bli en fara för mig med de kläderna jag har? Kommer de ändra på det nu när det kommit fram?

Svar: Nog finns det gift i en del av kläderna..... men jag ser ingen fara för dig, kram :)
Esmaralda

5 67:

skriven

Känslan av att ha fått städat och slängt är underbar!
Min dotter har fått sin första tid för att träffa en psykolog och utvärderas inför ett IVF.
Självklart är hon spänd inför detta och rädd att hon inte ska få godkänt.
Kan du se om detta kommer att gå bra?
Kram från en som också ska städa sin garderob i helgen ;)

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår rensa jag lite i min lägenhet som jag inte behöver och jag gör om min hyllorna och ställa andra saker på dom. Jag ska fortsätta med det och ska rensa min kläder också. Även ska få nya soffan och soffbordet i sista vecka av september. Känns som jag gör om min lägenhet och få det lite fräsch och nya livet i min lägenhet.

Jag är inte än klart med dom men vad betyder det... något pågår som kommer?

Jag längtar efter min nya soffan och soffbord också. Allt som jag ska få ordentligt på min lägenhet. Hoppas det blir mer lättare för mig och mår bättre i min lägenhet.

Jag var fokusera så mycket på min lägenhet så fixa allt som jag vill.

Tror du att något kommer som det pågår just nu? Något dyker upp.. vad kan det vara? Om mig själv eller någon annan?

Ha det bra

Svar: Mysigt att fixa och göra fint i sitt boende !Något bra verkar komma din väg, kram :)
Esmaralda

7 Dejten:

skriven

Godmorgon
Skulle kunna vara jag rätt igenom.. behöver verkligen rensa mina kläder, behöver definitivt ordna med mina smycken, som just nu är huller om buller..

Idag blir det träff/dejt eller jag ska kalla det. Ska bli mkt trevligt, men jag är nervös.. hur kommer hen uppfatta mig? Inleder vi ”något” och hur kommer det att kännas i så fall? Kommer ”klicka” med varandra… som du hör, nervös o många frågor 🙄☺️
Kram o glad fredag 🥳

Svar: Får en tveksam känsla.... verkar inte som om det kommer en spontan connection.. kram :)
Esmaralda

8 Mimi:

skriven

Hej!

Jag har beställt från Shein och är helnöjd. Kläderna såg ut precis som på bilden. Kvaliten var också bra. Blir kanske att beställa igen.
Kommer jag att trivas på min nya hemort? Har ju tidigare bott i stan men nu bor jag i ett samhälle. Lugnt och fint. Finns allt man behöver och lite till. Känner ingen stress. Hoppas bara att det blir bra.

Kram

Svar: Vilken tur du har... somligt därifrån är nog bra och annat är inte bra alls.. det är min upplevelse.Saker och ting ser ut att lösa sig och det blir bra, kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Va duktig du är ! Jag bara trycker ner de billiga plagg jag beställt i byrålådan De ser aldrig ut som på bilden ! Inte lär man sig heller haha..

Fredag och kanske de blir klara med taket idag...men jag tvivlar haha ;-)

Trevlig Fredag önskas alla !

Kram Anki med flock

Svar: Exakt... man vill inte kasta de misslyckade plaggen direkt och stuvar undan dom..... och inte lär man sig :)Kanske något lite blir kvar att göra på taket till nästa vecka, kram :)
Esmaralda

10 Bjork:

skriven

Hej slipper jag gå ut och äta imorgon vill verkligen inte det?

Kram

11 mandelviol:

skriven

Haha.. Ja, den kära kaosgarderoben känner man allt till.. Ett evigt stök och bök och sällan blir man helt nöjd med den ^^

Tror du han jag sneglat på i lokala matbutiken fortfarande är singel/mottaglig för ev.flört?

Trevlig fredag och ha en skön helg <3

12 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få en bebis?

Kram

13 Tess :

skriven

Hej Es, skönt man inte är ensam om att ha kaos i garderoben :)

Tack för alla svar jag får av dig, det betyder mycket i mina tankar framåt.

Jag har en stor klump i magen, vet inte var jag ska ta vägen snart. Jobbigt hemma och även på jobbet.

Men den stora frågan, kommer det lösa sig med boende? Vad kan du se? Kommer jag hitta en lägenhet som jag trivs i?

Kram

Svar: Det kommer lösa sig... ha lite is i magen.. kan ta lite tid men det kommer, kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack du hade rätt - mötet igår gick bra.

Tror du det blir enklare eller svårare nu då exet flyttar till Europa? Eller kommer ingenting att förändras?

Kram

Svar: Kan gå lite hit och dit... men räkna inte med att det kommer några större förändringar, kram :)
Esmaralda

15 Mi<3:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för bra tips. <3

Es… nu är det ett gräl mellan honom och mig och han har dragit sig undan.

Tror du det kommer att lösa sig mellan oss två? Och kan det bli någon fortsättning mellan oss?
Kram

Svar: Tenderar att gå fram och tillbaka men verkar som om det tar slut så småningom, kram :)
Esmaralda

16 Berg:

skriven

Imponerad över att du är igång med rensning igen!
Men nej, ännu finns det väl lite sommar kvar, hoppas på de utlovade 25 graderna kommande vecka!

Känns lite deppigt med hösten här, också mindre spontana kontaktytor med nytt folk. Därav en känsla av att kärleken kommer dröja, trots den tidigare känslan av att det var nära. Jag ska försöka hitta nytt fokus, till och med att renoveringen blir klar gör att en tomhetskänsla infinner sig, hantverkarna har krävt så mycket tid, och deras grejande ett mycket dyrt sällskap jag vant mig vid. Skönt med avslut ändå, och spännande att se vilket nytt fönster som öppnas.


Fredag!

17 Skorpan:

skriven

Oj så ordentlig du är Es! O visst blir det ordning o reda för en liten rid framåt ;D. Gäller att ta vara på den tiden o njuta då ;).

Kaos är det hos mig också o jag undrar hur många månaders ledighet jag borde ha innan jag hade allt fixat inne o ute ;). Kommer mig inte för o ännu värre är det då nån annan är på plats o "stör". Blir jag någonsin ordningsam mer Es? O hur är det med mannen, håller han ordning o reda hos sig? Undrar hur han bor nu... Lägenhet eller hus?

Fredag o förhoppningsvis blir jag ensam idag...
Ha en bra röjardag om du redan börjar på Es!
Kram Skorpan

Svar: Det kommer gå lite fram och tillbaka med ordning och reda och det är ju helt normalt :)Mannen är nog lite mittemellan ordningsam, kram :)
Esmaralda

18 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Känner igen mig på bilden till vänster. Drömmer om en rejäl garderob i framtida boende.

Jag undrar om naturligt vore bäst för mig gällande övergången till äldre kvinna? Känns som att inga piller hjälper och som att kroppen spjärnar emot. Är min kropp känslig för piller av olika slag? Känns så, att jag bara ska genomleva vissa sjukor och perioder utan hjälp av piller.
Tack och kram!

19 Tess :

skriven

Hej Es, skönt man inte är ensam om att ha kaos i garderoben :)

Tack för alla svar jag får av dig, det betyder mycket i mina tankar framåt.

Jag har en stor klump i magen, vet inte var jag ska ta vägen snart. Jobbigt hemma och även på jobbet.

Men den stora frågan, kommer det lösa sig med boende? Vad kan du se? Kommer jag hitta en lägenhet som jag trivs i?

Kram

20 AnnaK:

skriven

Löser jag det?

Kram 🤗

21 Mercan:

skriven

Esmaralda en kvinna i turkisk tellwe spådde mig i morse att vi ska vinna stor summa i Oktober, kan det bli något från euro jackpot Esmaralda😁😭🙏

22 N:

skriven

Hej Esmaralda.
För en tid sedan försvann min talisman tyvärr….
Men vi hade ett starkt band innan det kände jag.

Kommer någon utav mina önskningar bli uppfyllda?
Kram

23 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle verkligen behöva rensa.

Kommer han vilja gå in i en seriös relation med mig med tiden?

Kram

24 Alexandra:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag få ett nytt jobb snart?

Svar: Nytt jobb kommer, kram :)
Esmaralda

25 Lotta S:

skriven

Själv gick jag ju ner i vikt i samband med postcovid och dietbyte så pass att det inte kändes helt bra. Men tack vare att jag bara slänger sånt som blir utnött och dessutom fått fina saker av min syster som gått upp i vikt så har jag plötsligt nästan som en butik av nya kläder att välja bland. Kul, men absolut ingen feng shui!
Blev någon av mina "kunder" missnöjda med svampmängden?

Svar: Tror inte kunderna blir missnöjda, kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Du är bra på det där med att rensa. Själv har jag aldrig skickat efter från Shein, Temu eller liknande. Ser ju fint ut på bilderna. I år har min ekonomi förbättrats och unnat mig lite dyrare plagg. De får då hänga med längre tänker jag.

Det där med ekonomi har du siat om..Att jag alltid kommer klara mig. Vinsten borde komma med de år du också siade om. Borde väl iochförsig då spela på något..sånt har jag alltid varit dålig på att få till att göra.
Så vinsten får väl vänta 😉

Helg..känns bra..Yngsta kommer idag..roligt!

Kram

27 en_mormor:):

skriven

Hej Es!

Arvskifte idag..
Har mamma o pappa någonting att säja om det? Kommer de vara med?

Kram <3

28 Bjork:

skriven

Hej vad är det mamma döljer för mig hon vet ju att jag hatar överaskningar?

Kram

29 Dejten:

skriven

Men va?! Han verkar ju så på att vilja ses och så.. finner han mig inte attraktiv eller handlar det om något annat? Han kanske träffar någon annan oxå..?
Hoppas kvällen blir trevlig hur som helst…
Kram :) 🌻

30 .:

skriven

Hej Es!
Min katts mat har försenad leverans. Dom enda som fanns i lösa burkar är det jag redan beställt. Egentligen skulle jag ha blandat ihop med det gamla, men nu får jag endast ta det nya för att han ska ha mat över helgen. Han får små portioner, men jag är så rädd att det här kommer att göra att magen börjar bråka för honom. Kan du se om detta blir bra, hur känns det?

31 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

I mitt tidigare förhållande som inte var bra. Var jag fram och tillbaka med en annan kille.
Nu verkar den killen som
Det var fram och tillbaka med ”straffa” mig lite på grund utav sårade känslor och att jag just var otrogen mot min dåvarande partner.

Ser han mig som en tjej som han inte litar på? Är detta ett problem för honom?
Ställer denna händelse till problem för mig?
Kram

Svar: Han kanske skyller lite på sådant som känns som en släng av dubbelmoral, kram :)
Esmaralda

32 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att kontakta mig igen?
Kram

33 Vb:

skriven

Hej goda Es,
Är chansen stor att jag blir gravid innan nyårsskiftet?
Kram

34 Mercan:

skriven

Esmaralda jag köpte till min bror läder tofflor pace från din sko ,ser du om han kommer tycka om dem när han kommer hem från Lea resan på Måndag🤭💕🤗🙂‍↔️kommer han att gilla dem söta Esmaralda,tacksam för svar🥹istället att köpa sigg med dem pengarna🙂300kr🙂‍↔️på rea🙂‍↔️

35 .:

skriven

Hej Es!
Jag fick paketet ändå trots allt, utanför dörren dessutom. Det brukar aldrig hända. Så nu kan jag blanda fodret med det andra. Känns bra!
Hoppas att du får en bra dag :)

Svar: Härligt att det ordnade sig, kram :)
Esmaralda

36 Drutten:

skriven

Hej Es!

Igenkänning där :) Har ju en hel del kläder både i lägenheten och hos älsklingen. Så det är också dags att göra plats för höst och vinterkläder. Men det är mycket roligare när man plockar fram sommarkläderna...

Kommit igång på arbetet igen efter semestern. Nu är det som vanligt igen.

Ja fredag igen :) Buss till landet och till mina älsklingar, fästmannen och kisse.

Jag hoppas att min man bilmekanikern kommer att hitta rätt lösning på bilen så att blinkerslampor och dylikt funkar.
Vill ju köra min fina kära bil igen :)

Trevlig helg!

Svar: Ja, nu är det som vanligt för de flesta av oss igen och semestrarna är slut.Snart kör du din bil igen, kram :I
Esmaralda

37 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Halloj

Har varit hos tandläkaren idag.. Känns som halva facet hänger och att munnen är öppen och dreglande . Haha..

På väg till mammas lgh. Helt ensam. Imorgon ska den tömmas helt. Det känns i hjärtat.
Begravning i mitten av september. Svider lite att hon får ligga så länge..
Annars mår jag faktiskt bra. Tillåter mig inte att sjunka ned i depression. Och det är precis vad hon vill att vi ska. Må bra, skratta, var inte ledsen, håll ihop med syskonen.
Tom min son är överraskad över att jag mår så pass bra. 😃 Gråter ibland, saknar mamma, men wow.. Så glad att hon mår bra nu. Hoppas hon är stolt över oss.

Skulle bli så glad om hon önskar förmedla något genom dig 😃❤️
Min fina älskade mamma 🥰

Kjam

Svar: Du vet vad mamma vill och du känner så väldigt rätt.Hon vill att ni ska må bra och att ni syskon ska hålla samman.
Mamma mår så bra nu och hon är superstolt över er allesammans
Så småningom kommer hon att meddela sig men det dröjer lite.. föst ska ni komma till ro helt med livet utan henne och då är det dags för henne att skicka hälsningar, kram :)
Esmaralda

38 Mercan:

skriven

Esmaralda jag ska inte röka längre🤭jag blir så glad att jag är så modig och det bästa valet som jag ska gära i mitt liv🤗💕🤭🙂‍↔️

Svar: Heja dej, kram :)
Esmaralda

39 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja ha en sån där gender reveal party när jag får barn, ser du om de blir så? Ser du om de blir en enkel liten fest hemma isf lr en liten större fest där vi bjuder på lite gott käk oxå å gör d3 till en kul tillställning? Kram ❤️

40 Rädd:

skriven

Hej E!

Gjorde jag rätt som var så öppen mot min chef och berättade att jag ville ha mer struktur?

Jag är rädd att jag sabbbar för mig själv men allt är så rörigt.

Kram och kärlek

Svar: Du agerade rätt, kram :)
Esmaralda

41 F:

skriven

Hipp hipp hurra idag är det min dag 🌸 undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

42 AnnaK:

skriven

Verkar jag verkligen klara ekonomin om jag blir själv? Får jag hjälp med pengar om det behövs? Har ju ett barn som behöver mat mm. Det är min största oro att jag inte kommer ha råd försörja oss. Vill så gärna ha kvar bilen också. Vet att jag tjatar 🙈

Kram 🤗

43 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om det är en uppdraget eller en person som kommer min väg och det är något bra. Vad kan det vara?

Ha det bra

44 Mercan:

skriven

Lemnade tillbacka läder tofflorna efter att ha visat till min mor Esmaralda🙂‍↔️söta Esmaralda hittar jag min byxa om jag går nu till andra hand butiken larph lauren eller newhouse tiger eller boomerang ,jag vill gärna göra det eller under helgen of🥹

45 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Är faktiskt lite nere just nu för saknar honom…🌸

Är det här slutet för oss?
Kram

46 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Förlustat mig på stan idag, mitt sätt att varva ner ;).
Helgen, kan den bära med sig nåt kul?
Kram Skorpan

47 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Han har dragit sig undan nu.
Kommer han komma tillbaka? Kontaktar han mig igen?
Kram

48 Cecilia:

skriven

Det är jobbigt att rensa, men så skönt när det är gjort. Det är hopplöst för mig att ha garderoben i ordning, men väldigt trevligt så länge det varar.

Den här helgen blir det packning och rensning för vår del här hemma också. En sväng till byggvaruhandel för att köpa grejer inför renoveringen. Är så taggad att sätta igång. Hoppas att vi löser det bra.

Vi i fackklubben har informerat medlemmarnas önskemål till ledningen. Det är två punkter som vi verkligen få igenom, öka friskvårdsbidraget och att fler ska kunna jobba hemifrån. Tror du att det går igenom? Kramar

49 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Tack finaste du ❤️

Hon har skickat små tecken 😊 Fjärilar.

Härligt att hon mår fantastiskt. Det är allt vi vill 🥰

Kjam

50 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja ha en sån där gender reveal party när jag får barn, ser du om de blir så? Ser du om de blir en enkel liten fest hemma isf lr en liten större fest där vi bjuder på lite gott käk oxå å gör d3 till en kul tillställning? Kram ❤️

51 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja ha en sån där gender reveal party när jag får barn, ser du om de blir så? Ser du om de blir en enkel liten fest hemma isf lr en liten större fest där vi bjuder på lite gott käk oxå å gör d3 till en kul tillställning? Kram ❤️

52 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag skulle gärna vilja ha en sån där gender reveal party när jag får barn, ser du om de blir så? Ser du om de blir en enkel liten fest hemma isf lr en liten större fest där vi bjuder på lite gott käk oxå å gör d3 till en kul tillställning? Kram ❤️

53 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda😌💕🤗👍

54 CA:

skriven

Hej
Vi har en konflikt på jobbet, jag hatar sådant. Jag borde hållit käften, för jag vill inte råka illa ut, men klart att min stora trut inte kunde hålla igen.
vad ska jag göra? Söka nytt jobb?
Kram Trevlig helg.

55 Larsson :

skriven

Finns ett slime till person på nätet som försöker vända människor emot varandra. Nu när jag tagit avstånd försöker han köra mindgames vilket jag inte går på. Kommer även hans grupp av vänner veta att han snackar skit om dom? Jag har lust att berätta för alla men är inte offentlig bråkstakare.






Kram

56 Anonym:

skriven

Hej anonym här gång

Jag hoppas du kan svar... jag undrar om det är någon ska tar över honom för ansvarig för min medicin? Jag hoppas på det händer något gång. Kommer det händer i höstterminen?

Ha det bra

57 Larsson :

skriven

Finns ett slime till person på nätet som försöker vända människor emot varandra. Nu när jag tagit avstånd försöker han köra mindgames vilket jag inte går på. Kommer även hans grupp av vänner veta att han snackar skit om dom? Jag har lust att berätta för alla men är inte offentlig bråkstakare.






Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: