Du blir renad.....

Sådär, nu har jag beställt en rejäl bunt av  vit salvia som ska resa med mig och Nettan till Stockholm.

Dels för att rena lägenheten och dels för att rena de av er som kommer på besök och som är i behov av  en rening och lite pånyttfödelse i samband med att ni får er talisman av mig.

Såklart är det frivilligt  och det kan bara göra gott.

 
 

I går möttes Nettan och jag här hos mig för att planera lite inför vistelsen.  Vi vill ju att ni ska få ut så mycket som möjligt av ert besök hos oss.💖

Nettan är nästan fullbokad och det är både regression och spådom och många har valt båda delar.

Vill du knipa en av de sista platserna så når du Nettan på:

[email protected]

eller så kan du ringa henne på: 070 889 87 33

Gäller den 23/2 till  3/4

Och kan du inte besöka oss... då kan du få din spådom/regression via telefon.

 

//Så här ser det ut sommartid...massa likadan radhus, får hoppas vi hittar hem !!😂 //

 

Blir lite kruxigt eftersom vi flyger upp och är utan bil.. så tanken är att samma dag som vi anländer så anländer också  Willys med den mat vi behöver. Kände mig som en riktig Einstein när jag kom på det här med matleveranser😅

Vi har ju sådan tur att en släkting till Nettan är bosatt nära och hämtar oss på flygplatsen, det är ju väldigt tacksamt.

Har någon av er koll på bussar i området ?

 

 

 VI ska bo på  Forsbackagatan i Farsta och det är ju en bit från själva Farsta centrum. 
 
  Vet någon vilken buss man kan ta till centrum ? Hur ofta går dessa bussar ?
 
Och hur betalar man nuförtiden för bussresan ? Hoppas det funkar med mastercard..… ibland har det varit störigt och man måste ha speciella kort ! En annan åker ju typ aldrig buss annars !

 

Kram & kärlek och ska bli så roligt att träffa er i Farsta !!! 💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Känner mig lite besviken men jag hoppas att jag kunde låta C kvinna vara i fred i en perioden så länge jag ska lyckas. Hoppas jag gör det.

Jag uppväxten i farsta när jag var barn och det är en barndom för mig men ... det går ta buss till centrum och det bruka var minst 15 minuter för kommer nya bussar. Passar på också titta in varje butiker och restauranger finns där också. Det har förändras så mycket men fina torget dom har. Jag vet att det är en speciellt känslan finns där. Men jag tror det var båda röd och blå bussar kan kommer till centrum. Så kanske blå men ihågkomna inte riktigt.

Så när ni ska inne i byggnaden som där finns butiker då det finns en speciellt känslan där av något klassiskt.

Jag saknar farsta ibland. Hoppas en dag jag kommer igen till farsta.

Ha det bra

Svar: Tack för tip, kram :)
Esmaralda

2 JustMe :

skriven

Hej Ez,

Kul att du ska till Farsta. Du kan betala med Mastercard på bussen, men du måste ansluta kortet först. Du kan annars ladda ner SL appen så ksn du köpa biljett i appen 🙂

Provanställningen löper snart ut, om typ 7 veckor. Blir det en tillsvidareanställning?

Kram!

Svar: Suck, ansluta kortet, visste väl att det var nåt krångel !! 60 % att det kan bli en anställning för dig, kram :)
Esmaralda

3 Anette:

skriven

God morgon! Det blir härligt med Farsta. Min dotter har utslag över hela kroppen, igår var vi och kollade upp det men fick inget vettigt svar, idag telefontid med läkare. Kommer dottern bli bra? Är orolig. Kram ❤️

Svar: Ser inte vad det här är men visst kommer det bli bra, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig så besviken över C kvinna men kommer jag kunde att gör som jag ska behöver?

Tror du att jag kommer kunde ha fokus på annat istället?

Ha det bra

Svar: Ja, du kommer ha fokus på annat och det känns viktigt, kram :)
Esmaralda

5 Agnes:

skriven

Härligt!
Välkomna!

Tipsar om att goggla info gällande resrutt för de som ska till er. SL.se, t ex, som har en reseplanerare.

Om man söker adressen på goggle.com/maps så dyker alternativa resvägar/alternativ upp i vänstra kanten. Från vart man åker, till dit man ska.
Tycker det är ett smidigt sätt att få alternativa rutter.

Fantastisk insats av er!

Stora kramen, Everybody! ;0}

Äntligen sista januari! Ha det gött!




Svar: Tusen tack bästa Agnes :) Kram
Esmaralda

6 G.:

skriven

Får jeg overta leiligheten politiet leier?

7 SarA:

skriven

De flesta bussar har väl appar nu där man kan betala både engångsbiljett och månadsbiljett.

Då var 5 dagars minisemester i fjällen avslutad och dags att resa hem idag. Jobbångesten kom krypande redan igår vilket betyder återigen att jag inte är på rätt plats i arbetslivet.
Jag har några punkter jag känner att jag saknar; kreativitet, variation på arbetsuppgifter, ej stillasittande framför dator, flextid och distansarbete efter behov.
Det bör hända något nu på jobbsökarfronten för snart blir jag tokig av alla ångest, stress och deppighet.
Kram

Svar: Det kommer ett nytt jobb för dig, kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon Es, tror det billigaste sättet att åka buss är att ladda hem appen. Så är det där jag bor. Betalar man med kort blir det nästan dubbelt så dyrt. Kanske någon på bloggen har koll som bor i det området.
Är M trogen eller flörtar med andra? Party resa en vecka utan barn är M borta på.
Kram

Svar: M verkar vara den trogna sorten, kram :)
Esmaralda

9 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Har en bunt Salvia hemma. Har är det dags för rening.

Mkt obehagligt , vi har haft inbrott i garaget och ett batteri till el cykel blev stulet.

Nu får det bli att installera larm överallt.

En fråga, ser du om de kommer tillbaka?? Sover dåligt och klart bli jag orolig

Kram

Svar: Ja det är ju fasen med inbrott och stölder !De ser inte ut att komma tillbaka, kram :)
Esmaralda

10 Hej E! :

skriven

Bör jag ha lite avstånd just nu eller ska jag skriva till b… o vänta på din seans?

Kram

Svar: Kanske du ska vänta lite, kram :)
Esmaralda

11 Bjork:

skriven

Hej blir spännande och se om c klarar av sitt barn.

Ska på kalas idag systerdottern fyller 13:)

Kram


Svar: Grattis till systerdottern, kram :)
Esmaralda

12 Smöla:

skriven

Det verkar bli en trevlig tripp för er!
Jag skulle behöva något budskap från min mamma nu, har inte känt av henne på ett tag.
Finns det något positivt fram mot våren?

Svar: Ja, positivt kommer absolut, kram :)
Esmaralda

13 EE:

skriven

Minns en seans jag hade för många år sedan. Då du såg att jag skulle byta jobb någongång, få mer ansvar och mer betalt. Jag söker sällan jobb men nu sökte jag ett som jag dels fick kalla fötter för när sök tiden precis gick ut, men även ändå sökte. Dock nästan en månad efter ansökningstiden gått ut. Alltså, på vinst och förlust. Intervju är bokad. Spännande.

Detta jobb skulle innebära mer betalt och mer ansvar. En annan typ av arbete inom samma område jag nu jobbar inom.

Såklart tar jag inte ut något i förskott. Men bokade ändå in ett möte med min chef för att se över framtiden på mitt nuvarande jobb. Tror varken jag kommer få så mycket ansvar eller betalt som jag kan få på det jag sökt.

Jag tror mer på mig själv än vad det känns som mitt jobb gör. Jag kan mer och har med kompetens än vad de nyttjar.

Älskar mitt jobb. Men kanske är det dags att vidga vyerna och gå vidare i yrkeslivet. Nya utmaningar och uppgifter.

Ska iaf bli kul med en intervju och se vad de har att erbjuda.


En Annan sak med. Inatt drömde jag om min kollega som i somras tog sitt liv här på jobbet. Men idag när jag tänker på den drömmen så känns det som jag faktiskt träffade honom. Som att han kom förbi en sväng och visade att han mådde mycket bättre. Att han inte är mosad utan ser ut som vanligt. Fast gladare och mer lättad typ.

Kanske 2024 kommer med ett nytt lugn till mig. Jag hoppas det. På alla plan. Och kanske ska det starta med en ny karriär.

Kramar till er alla

Svar: Jag ser att något nytt är på väg... ser inte exakt vad.. men det kommer bli bra, kram .)
Esmaralda

14 Jen. :

skriven

Känner mig så ledsen kring mitt slutarbete som jag skulle skriva. Ja la ner så mycket tid på det och fick hela tiden höra att det inte dög.

Ser det ut att komma en lösning på det. Att jag skulle kunna skriva det via en annan skola eller ort?

15 F:

skriven

Godmorgon esmeralda undrar om du får till dig något spontant , eller om jag behöver vara uppmärksam på något kram

Svar: Ingenting särskilt kommer till mig, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Söta Esmaralda 😊 min sister jobbar i Farsta 🙂om ni ska växla pengar 🤗😊😉hon penddlar dit med buss 😇Esmaralda jag vill fråga dig igen, finns det shansen att jag hittar min byxa, för mannen i går sa att jag ska komma idag det kommer nya byxor 😊hittar jag halva priset Esmaralda 🤗

Svar: Ta chansen och titta in i butiken idag, finns en möjlighet, runt 50 %, kram :)
Esmaralda

17 L:

skriven

Det finns nog SL app att ladda ner och betala genom.

En fråga. Skulle försökt hållt i mitt gamla jobb bättre trots att jag inte mådde bra av det. Känns helt hopplöst nu att få ett nytt. Hur ser det ut?

Kram


Svar: Nytt kommer men kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Fick tid hos kiropraktorn idag! Så skönt så nu kanske ryggen blir bra!
Har drömt och S flera nätter och låtar som vet populära då har spelats på radion. Har inte hört sen dess. Kommer han kontakta mig snart?

Kram

19 Smöla:

skriven

Kan du ge en hint av vad det positiva är för något, vad är det som kommer?

20 Mercan :

skriven

Jag vet inte om in wear byxan gick sönder på grund av mig Esmaralda 🤗 men det känndes ändå mycket använt på knäna även efter tvätt, men den var fin byxa 🤔💞får se om jag klarar det utan sigg 🤗 🙂 😚

21 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Kul för er med besök i Stockholm!

Fina Esmaralda, hur jag än planerar och söker billiga priser så verkar det som att resan till Kazakshan blir för dyr. Jag kan ju inte använda hela resebudgeten till själva resan, måste ju bo och äta där också.

Så jag får väl börja söka efter nytt passande resmål. Hittar jag det? Missar jag något väsentligt om jag skippar Kazakstan i år?
Kram,
Jennifer

Svar: Jadå, du hittar nytt resmål... och till Kazakhstan kommer du så småningom också, kram :)
Esmaralda

22 Ally:

skriven

Godmorgon
Alltid bra att ha Salvia hemma, kör det lite då o då även ”genom”mig själv och mina stenar..
Idag är en bra dag, känns som saker vänder nu till det bättre, ser fram emot våren.. 🌷
Kram o fin dag :)

Svar: Ta vara på de bra dagarna och ladda energi, kram :)
Esmaralda

23 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

En sådan har jag faktiskt hemma som jag fick av en vän… ska nog använda den för den har legat oanvänd en tid…

Es, en fråga… förstår inte riktigt varför situationen med honom ser ut som den gör.
Han har velat ha mig i så många år… men nu tycker jag att det var han som avvisade mig. Beror det på att jag tidigare har sårat honom? Och är därav mina chanser med honom förstörda? Är det förstört för en chans mellan oss?
Eller beror situationen som är nu på något annat..?
Kram

Svar: Kan vara så att han mentalt tagit ett kliv vidare, kram :)
Esmaralda

24 Mercan :

skriven

Ah 🤗😚😚😚tack så hemskt mycket söta Esmaralda 😊 💝 💖 ❤️ 🤗 🙂

25 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack. Usch undrar vilka det var. De måste ha gått omkring och snokat här. En stor badhandduk försvann i somras och jag undrar vem som själ en handuk??

Tryggheten som jag känt tidigare är borta undrar om den kommer tillbaka?

Har blivit hembjuden till min vän i byn i veckan och det är jag så glad för. Känner ett stort förtroende för honom och tycker så mkt om honom...en stor tröst. Fast jag undrar om han känner så för mig också.

Bloggen har krånglat för mig sedan i november... hoppas det skall funka nu

Kram

Svar: Visst kommer tryggheten tillbakaDin vän tycker om dig
Ja herregud ja, hoppas verkligen att bloggen ska funka nu, kram :)
Esmaralda

26 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Har nyligen separerat… har lite oro men samtidigt vet jag inte vad framtiden bär med sig.
Funderar på om du får till dig något nytt eller spontant som kommer hända mig det här året?
Kram

Svar: Ny vänskap kan det bli, på ett riktigt positivt sätt, kram :)
Esmaralda

27 Lotta S:

skriven

Ska bli spännande att följa er på avstånd också i Farsta trots att det inte känns lika exotiskt. Alltid äventyr där ni rör er!
Får du till dig något om ett tillskott som heter Berberin?

Svar: Ja, ska bi spännande med Farsta och framförallt att träffa så många i bloggfamiljen !Ingenting om Berberin kommer till mig, kram :)
Esmaralda

28 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någon graviditet för mig det här året? Eller en kommande som inte är för långt bort i tiden?
Kram

29 N:

skriven

Hej Esmaralda…
Ser du någon kärlek eller ett fast förhållande för mig det här året?

Kram

30 Mee..:

skriven

Hej Esmaralda…

Är chanserna med honom ur världen? Eller kommer en chans mellan oss?
Kram

31 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Lättast är nog att ladda ner SL appen och där köper man enkelt biljett . Köp rabbaterat pris (pensionär) biljetten gäller i 75 minuter. Jag köper bara två åt ggr tur och retur och aktiverar den först när bussen kommer .Nu åker jag mest pendeltåg men jag tror bussarna runt där ni ska bo går ofta ;-)

Oj vad ni ordnar för besökarna Det ska bli ett sant nöje att besöka er !

Gårdagen vart lite kaosartad...Klev på ngt "blött" på mattan i vardagsrummet på morgonen ,utan glasögon ser jag inte mycket på morgonen haha Det visa sig vara en halv mus..Sessan 15 år hade tagit en mus inne ! Jag rensade under diskbänken och jo där fanns det tydliga spår i form av muslort ! Så vart det röjning och matttvätt och ladda musfälla handling med granne .Promma i regn phust när jag väl satte mig igår vart det bara lite serier sen sängen :-)

Trevlig LillLördag !
Kram Anki med flock

Svar: Du är så välkommen till oss och jag hoppas du ska få en fin upplevelse :) Hua att trampa på en död mus...
Kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Är det ngt som gör min lilla hund orolig på natten ?
Kram

33 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron o tack för svar o Healing i förrgår. Blev trött men det hemska onda har inte lättat efter operationen..
Har du möjlighet att skicka lite till idag? Så tacksam!


Fråga

Min fina väninna som bara gick upp i rök efter att hon fått så mkt hjälp av mig! Känner hon ingen ånger att göra så utan en orsak kommer hon att höra av sig o be om ursäkt? Hoppas att du får till dig nåt för jag saknar vår fina vänskap o ovisshet är ingen höjdare precis!!

Kram:)
☆♥︎☆

Svar: Healing kommer om en liten stund, kram :)
Esmaralda

34 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Nä du behöver inte ansluta något kort. SL har gjort det enkelt, ditt vanliga bankkort går att betals med direkt på bussen. Man blippar där precis som mam blippar i affärerna. Däremot, vill du köpa biljetter via appen då behöver kortet anslutas. Läs mer på SL.se eller ta dig några minuter o ring till deras kundtjänst- det är en bra kundtjänst de har och hjälpsamma. Passa på att fråga om bussarna också.

Lycka till!


Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

35 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något inom kärlek påväg? Som kan leda till fast förhållande..?
Kram
Kram

36 Helena Ir:

skriven

Som jag ser det så behöver ni inte ansluta era kort ..jo om ni vill åka till rabatterat pris 75 minuter 26:-..,helt pris kanske kostar ca 40:- men spelar det någon roll? Då slipper ni anslutning. Rabatterat pris är för pensionärer. Går att läsa mer på SL.se
Det finns många vägar att ta sig till Farsta strand..tåg..buss..ska ni till Farsta centrum blir det kanske t-banan från T-centralen..och sen buss vidare till rätt adress. Jag kan vara mer behjälplig om det det behövs men då behöver jag veta hur ni åker från flygplatsen. Tar ni buss därifrån? Eller X2000 som åker till T-centralen. Som sagt vid problem kontakta mig.

Det händer mycket och jag känner mig rätt sänkt..kan ju nämna att de flesta vacciner har jag tagit hos Svea Vaccin.

Ha det bäst

Kram

Svar: Priset bryr vi oss inte om, handlar ju inte om några summor, men så enkelt som möjligt vill vi ha det !!Från flygplatsen får vi skjuts av en släkting till Nettan... riktigt lyxigt :) Kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir :

skriven

Man blippar alltså sitt kort på biljettläsaren som sitter precis vid spärrarna t-bana pendeltåg, eller framme hos busschauffören. Och då dras den summan från kortet. Och ni kan då resa 75 minuter från första blipp. Ska ni åka x2000 tåget så köper ni biljetterna enklast från automat vid perrongen. Men det går också att köpa digitalt via nätsida. Googla! Tror det är en resa på ca 20 minuter för ett pris på 200;-( vet ej pris) känn er för hur det känns enklast att resa!


Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

38 CA :

skriven

Hej
Har inte varit i Farsta men det brukar vara mycket bra buss/metro eller pendel i Stockholms området. Jag åker till Stockholm den 3 mars men kommer inte till er på besök. Jag får nog avvakta med att beställa seans också.
Jag tror det var din förtjänst att jag fick jobbet. Nu har jag lägenhet också.
Det måste legat rätt i tiden.
Kram

Svar: Härligt, grattis till både jobb och lägenhet, kram :)
Esmaralda

39 lillan:

skriven

Hej esmaralda. Undrar hur mitt kärleksliv ser ut från nu och framöver? Kommer något speciellt till dig? är singel idag.
Kram

Svar: Kärlek kommer men kanske inte direkt, kan bli dejting först, kram :)
Esmaralda

40 Ghostwriter :

skriven

Jag rekommenderar SL appen, det ska även bli något billigare att betala via appen (med kort eller Swish). Förstås om det inte ändrats på senaste. Man registrerar bara sitt nummer/kort så föreslår att göra det innan och inte när man ska kliva på.
App gör ju att man har lite bättre koll på tider, var man ska av/på också tycker jag




Något blockar mig, min hälsa gör mig slut. Vill inte bara sova, jobba. Vill ta hand om mig, uppleva något. Har satt upp mål men jobbar inte ens mot dem? Det är inte likt mig. Känner mig döende vilket jag nog inte är. Kanske det är ångest som blockar. Ser du? Finns det något jag kan göra för att ta bort blocken? Meditera?




Stor kram
Spännande för er. Tror resan blir kanon! Jag fick framför mig sol när jag tänkte på er resa.



41 Helena Ir :

skriven

Sorry, läste lite bättre nu..ni kommer ju få hjälp. Jättebra!

Kram

42 Ghostwriter :

skriven

Jag rekommenderar SL appen, det ska även bli något billigare att betala via appen (med kort eller Swish). Förstås om det inte ändrats på senaste. Man registrerar bara sitt nummer/kort så föreslår att göra det innan och inte när man ska kliva på.
App gör ju att man har lite bättre koll på tider, var man ska av/på också tycker jag




Något blockar mig, min hälsa gör mig slut. Vill inte bara sova, jobba. Vill ta hand om mig, uppleva något. Har satt upp mål men jobbar inte ens mot dem? Det är inte likt mig. Känner mig döende vilket jag nog inte är. Kanske det är ångest som blockar. Ser du? Finns det något jag kan göra för att ta bort blocken? Meditera?




Stor kram
Spännande för er. Tror resan blir kanon! Jag fick framför mig sol när jag tänkte på er resa.



43 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Nä du behöver inte ansluta något kort. SL har gjort det enkelt, ditt vanliga bankkort går att betals med direkt på bussen. Man blippar där precis som mam blippar i affärerna. Däremot, vill du köpa biljetter via appen då behöver kortet anslutas. Läs mer på SL.se eller ta dig några minuter o ring till deras kundtjänst- det är en bra kundtjänst de har och hjälpsamma. Passa på att fråga om bussarna också.

Lycka till!


Svar: Tack... utan app låter mer som min melodi :) Kram :)
Esmaralda

44 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag håller mina tummar för att det löser sig på bästa sätt med allt kring er vistelse i Farsta.

Tack för din upplyftande kommentar igår om att jag inte ska ge upp hoppet om att komma till Lofoten. Jag får ta hjälp av attraktionslagen och visualisera mig dit ;D

Du lyssnar ju mycket på Storytel, skulle du inte kunna göra en blogg med boktips på böcker du har lyssnat på?

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Absolut att jag kan göra det, kram :)
Esmaralda

45 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag funderar på om det är någon idé att jag kontaktar honom och förklarar lite och frågar ifall han har fortsatt intresse utav att träffa mig.

Jag undrar om du ser om något gott skulle komma ur det? Eller är det bästa att bara avvakta och inte kontakta honom just nu?
Kram

46 Emmi:

skriven

SL app finns.
Jag betalar själv med Nordea kortet.
Fick nej. Nappar någon annan?
Ha en solig dag🌝💕

47 Catte:

skriven

Hur har han tagit det? Tänkt på det och läst mitt meljl många gånger, eller bara skakat av sig det? Har han gått vidare?

48 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Verkar som en rolig resa.

Jag kämpar på med min utbildning, jobb och körkort. Och svårast just nu är körkortet då jag har dyslexi och har enormt svårt för teorin.
Jag har misslyckats 5 gånger med teoriprovet och ska göra det en sjätte gång nästa månad. Mitt mål är att ha körkort till sommaren så min lilla familj kan äntligen få köra ut men jag känner mig helt slutkörd med allt pluggandet. Körande är inga problem men teorin är piss. Och jag har ljudböcker och allt men det känns som ju mer jag pluggar så blir det krångligare och svårare i min hjärna.

Kommer jag någonsin i mitt liv lyckas klara av att fixa teorin och få mitt efterlängtade körkort?

Ha en trevlig dag!

Svar: Du kommer klara det till sist så ge dig inte, kram :)
Esmaralda

49 Bjork:

skriven

Hej tack för grattis hälsningen om systerdottern.

Är det långt kvar till jag få skaffa familj?

Kram

50 Ally:

skriven

Ser du nåt om det uppdraget jag sökt nu och ska förhoppningsvis få svar i veckan, att det får till mig, känns som jag borde ha stor chans att få det..?
Hoppas även få det i sommar, eller hur ser sommarläget ut gällande jobb?
Tack å Stor kram 🌷

51 Skorpan:

skriven

Spännande med salviarening, har du kört med det förut på dessa "träffar"? Går ni vilse finns det säkert nån som kan hjälpa er o hitta fram. O går man aldrig vilse hittar man ju aldrig nåt nytt ;).


Drömde om att jag var nästan intim med min granne. En härlig dröm var det dröm ja, men var kom den ifrån? Bara för att jag hade en kort bilträff med honom i måndas? Suck, det behövs inte mycket till såna drömmar tydligen ;). Jäklar varför kan inte "min" karl komma!?! Börjar bli kris snart på alla plan ;D.

Provtagning i morse o får väl se vad proven säger. Blev bjuden på lunch idag å jobbets vägnar o måste säga att jag gillade det företagets personalstrategi, så skulle jag också jobba om jag hade ett eget företag. Men jobb ja, kan det bli jobbyte till hösten? Vad är det jag ska leta? Måste nog vara något helt annat än det jag har gjort tidigare, det vet jag iaf ;).

Morgondagens distansdag blev till intet då jag måste vara på plats o ta emot ett paket, äsch då. Så går det med ens planer ibland...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej det blir första gången " på turné" som jag gör denna speciella rening för mina kunder :)Byte av jobb kommer för din del, kram :)
Esmaralda

52 Mercan:

skriven

Jag hittade inget i morse☹️hittar jag nu om jag går dit för det priset som jag önskar min byxa söta Esmaralda🙂💕🤗🤭

53 Anita :

skriven

Hej Esmeralda, synd att jag inte kan träffa er i Farsta denna gång.

Jag är lite nyfiken på om hen känner något för mig?

Kram ❤️

54 Vitlilja :

skriven

Har sökt ett jobb och känner mig rätt nervös, ser du om jag blir kallad till intervju?

Svar: 60 % chans, kram :)
Esmaralda

55 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Rening låter intressant, är det något du gör regelbundet hemma hos dig också?

En fråga gällande jobbet och en eventuell befordran för en kollega. Hur troligt är det att hen blir högsta chef i år? Och är jag då på annat jobb innan denna befordran? Jag ser mig inte underordnad hen nämligen.
Tack och kram!

Svar: Ja jag renar ganska regelbundet här hemmaJag ser inte vad som sker kring kollegan men ser dig på en ny befattning, kram :)
Esmaralda

56 Naturvän :

skriven

Hej!

Tack igen.

Kram

57 Lou:

skriven

Hej. Tycker jag gjorde på nåt sätt så bort mej vid kaffebordet idag då jag bara satt tyst. Hur skulle jag kunna hantera denna problematik/sociala ångest? Tycker det kan vara svårt att förutse innan man befinner sej i situationerna.
Kram

58 Camilla:

skriven

Tack återigen för svaret igår. Jag kommer att stå på mig, och jag sa nej till att följa med till sjukhuset imorgon. Kommer hon att hamna på hospice så småningom, eller klarar hon att bo hemma hela tiden?
Varm kram till dig Ez

59 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Halloj

Det finns SL app. Den använder jag när jag är i Stockholm och behöver köpa bussbiljett. I den appen fungerar det med swish.

Jag kommer troligtvis åka med pendeln från Sthlm C till Farsta Strand och promenera där ifrån (600 meter)

Google Maps 👌🏻😁

Ska kika in bussar från centrum. (Då blir det tunnelbana istället) Men en promenad på 10-12 min känns ok 😊

Kjam

Mig får du gärna dusta med vit salvia 😃 💐


Svar: Tack o lov för Google maps :)Och vit salvia blir det:) Kram :)
Esmaralda

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Hur stor chans är det att jag kommer möta flirten i år?? Kram Zoey 💕

Svar: Chansen finns, fifty/fifty, kram :)
Esmaralda

61 Shenzi:

skriven

Hej fina Es!
Jag undrar om jag kommer prata med tjejen i gruppen som jag e ovän med eller om de kommer dröja länge till? Kommer vi prata i år alls? Kram Shenzi 🌹

62 .:

skriven

Hej Es!

Idag är en dag då jag känner mig ganska rädd i allmänhet, ledsen, som en börda (fan) och uppgiven till livet. Jag vet inte om valen var dom rätta, i alla fall inte ett av dom. Det ena var nog rätt, men ställer till med problem nu såhär efteråt. Ser du mig må bra, ser du om allt löser sig?

Svar: Ja, det ser ut att lösa sig, kram :)
Esmaralda

63 Sus:

skriven

Hej
10 år senare och jag tillåter honom att fortsätta att ”plåga”mig kommer hanntullbska eller ska jag be honom dra?
Sus

Svar: Gör det val du känner att du behöver, kram :)
Esmaralda

64 Hönan:

skriven

Min kommentar verkar inte ha gått iväg så testar igen.

Drömde inatt om fallande eldklot från himlen vilket gav mig en känsla av att jordens undergång var kommen. När kloten började falla fick jag en fråga om att hjälpa till att formulera ett meddelande. Kändes som drömmen kom med ett budskap. Får du till dig något om det?

Kram

65 Ghostwriter:

skriven

Blir jag återställd från min dåliga hälsa som gjort att jag mått dåligt snart 1 år?jag orkar inte mer ärligt talat, är så slut att jag orkar inte jaga hjälp. Varför måste livet ge svårigheter där det inte ens finns svar så man kan få hjälp. Istället ska man behöva va dektitiv med människor som inte ens bryr sig
Kram

Svar: Det är tungt och segt men allt pekar tydligt på att du kommer må bra igen, kram :)
Esmaralda

66 Sanna:

skriven

Ser fram emot att bli renad och få ny energi, få talisman, få spådom och regression. Det här ska bli spännande och blir det bara hälften så bra som sist så blir det helt fantastiskt. Jag har en 6 timmars resa till er och kommer sova över i Stockholm och tanken är att gå på NK dagen efter. Kram!!

Svar: Vi gör vårt allra bästa, jag och Nettan :) Kram :)
Esmaralda

67 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Tänker han på mig?
Kommer han kontakta mig?
Tror du det kommer dröja några månader innan han gör det eller hur ser det ut?
Kram

68 W:

skriven

Ser att du fått tips om SL-appen och betalkort. Tilläggas är att sl.se är en bra reseplanerare. Kollektivtrafiken är tät mot centrum, där även tunnelbanan finns, så ni kommer inte att behöva vänta i många minuter innan en buss kommer.

Här ser du utbudet om vad Farsta centrum har att erbjuda. https://farstacentrum.se/

Välkommen till Stockholm ni båda!

Kram

Svar: Tackar :) Kram
Esmaralda

69 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att jag kommer hinna dånet förhållande och skaffa ett barn till innan det är försent? Eller behöver jag tänka på att skaffa barn själv om det ska bli något…

Blir 35 i år…
Kram

70 Maria321:

skriven

Till och från Er adress i Farsta, går det en bra busslinje som stannar alldeles utanför ert radhusområde. Buss 184, hållplats Persbergsbacken. Den går också förbi både T-banan vid Farsta Strand och Farsta Centrum.

Det går inga bra bussar direkt in till Stockholm City. Vill man inte åka T-Bana eller pendel, KAN man åka buss in till City, men då måste man byta typ 3 ggr. Jag rekommenderar att ta buss 184 till Farsta Strand (eller gå dit, det är typ en halv km) och därifrån ta pendeln eller T-banan in till City.

För er som skall hälsa på Esmaralda och Nettan, kan detta också vara bra att veta. Fast åt andra hållet, förstås. Det tar ungefär en kvart att åka pendeln, och ca en halvtimme att ta T-banan.
Fast jag gissar att det går T-tåg oftare, så det går nog på ett ut om man tar med väntetiderna.

Svar: Tack för bra info !! Kram :)
Esmaralda

71 Shenzi:

skriven

Hej fina Es!
Jag undrar om jag kommer prata med tjejen i gruppen som jag e ovän med eller om de kommer dröja länge till? Kommer vi prata i år alls? Kram Shenzi 🌹

72 Sussi :

skriven

Hej!
Kan du se ngt om mina nycklar? Har tappat bort dem.

73 Shenzi:

skriven

Hej igen fina Es!
Något annat jag har funderat på....hela förra året väntade jag på att få möta någon inom kärleken även om de inte var mannen med de stora M:et. Du sa att chansen var stor att jag skulle möta någon, men de gjorde jag aldrig. Nu har 1 månad av de nya året passerat å imorgon är de en ny månad å ytterligare tio månader efter det. Ja e SÅ trött på att vänta å något ögonblick när ja väl e ute verkar ju heller aldrig dyka upp. Måste jag kidnappa någon å tvinga mig på någon för att få uppleva kärlek? e ja så ful att ingen vill ha mig?? Tror aldrig någon förstår hur de känns att leva i ensamhet å inte få uppleva kärlek. lr kommer allt samtidigt - flera förhållanden strax innan ja möter han med stora H:et?? Fattar inte hur man ska leva livet å göra roliga saker innan soulmaten dyker upp för de måste väl innebära mer än att bara besöka Liseberg typ?? Hur ska ja leva livet å träffa killar om alla killar ska dyka upp strax innan HAN dyker upp?? Man brukar ju säga att man får kyssa många grodor innan man träffar prinsen. Så var e grodorna då?? OM ja inte möter någon i år heller vad fan e de för mening att låta dom komma överhuvudtaget??? Då kan jag lika gärna vara singel till HAN dyker upp! Kram Shenzi som e trött på singellivet!!!!

Svar: Förstår att du är galet trött på att vänta, men han kommer !! Kram :)
Esmaralda

74 Mercan:

skriven

Esmaralda jag gick igen ,det fanns stockholm byxa ,det märket vill jag inte för jag har fillipa k svart tack vare dig ,men det fanns tiger svart men det är borta ändå hade jag ingen råd för den ,köpte inget fanns inget fint för halva priset🙂Söta Esmaralda jag ska gå dit när mina pengar är på kontot det blir dog Måndag den 19 de, får leta efter då tiger ,newhouse eller boomerang byxa🙂annars igår kvinnan sänkte söt rosa boomerang topp från 100kr till 25kr den har jag och newhouse kappan ,boomerang randig klänning,larph lauren skjorta så fina kläder och du såg att byxan kommer 🙈ska gå dit max två gånger i veckan när jag har pengar🤗tack Esmaralda och alla är så trevliga mot mig där ,bra att jag gick inte där med fixade etiketerna när du varnade mig 🙂tack för allt🤗💕🤭

75 Anonym i frågan:

skriven

Tror du jag kommer lyckas knipa en plats/biljett imorgon? 🙏
Lär ju vara högt tryck…
Kram

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

76 Mercan :

skriven

Esmaralda nu har jag missat tiger byxa igen 😕 igår jag borde inte spela euro jackpot och i stället köpa svarta tiger byxan, men jag glömde helt bort den Esmaralda att jag såg den, jag minns inte det är troligt att jag såg den i Torsdags men jag hade ingen råd, Esmaralda ser du om den är kvar och blir min, den var borta idag, 😂😂😂annars bara att vänta 😁 du kanske därför såg shans Esmaralda 🤗 of mina pengar tar slut så snabbt 😂😂😂

77 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Hur ren skulle man månne bli om man rökte salvian då ;D? Undrar bara i mitt stilla sinne ;)... Nej jag är rökfri.
Kram Skorpan

Svar: "skratt" man hade kanske till och med blivit lite kul :) Kram :)
Esmaralda

78 Signe:

skriven

Hej!
Hoppas att ni får en riktigt härlig vistelse! Undrar om du ser vad som händer med mitt jobb? Blir jag uppsagd?
Kram♥️

79 Josefine:

skriven

Du behöver inte alls ansluta kortet.
Det är bara blippa valfritt kort på bussen tunnelbanan etc. Det är om du ska betala via, telefonen /appen som du behöver ansluta kortet.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: