Andlig manipulation....

Andlighet är ett ord som kan betyda mycket.

Ibland är det positivt och ibland negativt.

Det finns sekter med rejält galna ledare som i andlighetens namn manipulerar människor i eget syfte.

Det handlar inte bara om religiösa sekter utan  det finns ju tossingar  också inom annan andlig tro.

Andlig manipulation är farligt.

Till exempel, om en person inte fortsätter utvecklas på väg mot det som kallas 5D kan det vara värt att göra en “reset”, alltså avsluta sitt liv och påbörja ett nytt - eftersom man tror på reinkarnation.  En direkt uppmaning till självmord.

En stor red flag  för sådant.

 

Ledare informerar om att människan har rätt till helande men då måste man förhålla sig på rätt  sätt till de andliga energierna…. och vem är det som kan tala om vad som är rätt och fel ?

Jag tror att man först och främst behöver landa i sin egen personliga andlighet och hitta en trygghet i detta.  

Och det räcker gott. 

 

 

 Man måste inte ha en allsmäktig ledare och man ska vara försiktig med att tro på allt som berättas  på andliga kurser. Det viktigaste är att hitta sin egen väg.. och inte gå någon annans !

Framemot förmiddagen börjar vi vår resa till danska Silkeborg… så himla kul detta ska bli !

I dag kan jag inte besvara frågor

Kram & kärlek💖

1 .:

skriven

Ha det bäst! :)

2 Solstjärnan :

skriven

Nej fy o fasa för dessa andliga ledare som får människor att göra hemska saker.
Alltid lika TACkSAM för de svar jag får av dig😊och igår när jag blickade över min fråga såg jag att telefonen ändrat något på vad jag skrev 😊det blev: kommer vi att umgås med några av Hans släktforskningar fastän det skulle vara: kommer vi att umgås med några av Hans släktingar 😊
Ibland gör telefon korrigeringen lustiga ändringar😊
Ha en bra resedag!!!
Kram Solstjärnan ☀️

3 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Mycket tossigt finns det ...bäst att försöka gå sin egen väg

Trevlig resa önskas ! Ta nu lite ledigt från bloggen

Kram Anki med flock

4 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Ja det där kan gå riktigt snett om man hamnar i ”fel händer” tittade just på den där dokumentären om just detta.
Ha nu en härlig färd mot 🇩🇰 och en mysig helg tillsammans 🤗
Kram :)

5 Mercan:

skriven

Ha en fin resa söta Esmaralda🤗💕😌🙏

6 Linda N:

skriven

Människor som profiterar på de som söker en tillhörighet i tillvaron.🤬 Finns många skräckexempel på detta, ja. Viktigt ämne.

Och ha en mysig vistelse i Silkeborg! Har bara sett staden på tv när jag följde "De unge mødre".📺
Kram

7 Skorpan:

skriven

Ja det verkar som att världen fylls på med galna ledare, hua.
Ingen andlighet här inte...
Trevlig resa till Silkeborg o släkten :)..
Kram Skorpan

8 Anna:

skriven

Hej Ez, igår svarade du på en fråga jag ställde på din blogg, men blev något tekniskt knas för svaret finns ej publicerat under min fråga, så vet inte vad ditt svar var på min fråga. Det gällde min sambo som tappat sexlusten o knappt ger ngn fysisk närhet. Dottern kramar han ofta o gärna, men inte mig( om jag inte ber honom) Gör mig ledsen då det inte alltid varit så här, tog upp det men då går det inte prata om det, för han bara svarar att han kan inte ge kärlek, att jag har valt den här relationen, att han sagt att jag borde haft en annan man som är yngre osv..Inget vidare när vi inte ens kan prata om det(han är inte otrogen)Kommer detta bli bättre? Kommer vi hamna på rätt köl igen? Har du något tips vad jag kan göra? Kan du få in vad detta kan bero på? Stor kram!

9 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda!
Ännu har en en man dykt upp sen 43 år tillbaka i tid. På den tiden va han jättesnygg. Han har tagit kontakt med mig och önskar träffa mig. Jag har absolut inga känslor för honom, och idag har han absolut inte utseendet med sig heller.
Han bor ca 35 mil från mig så vad har han tänkt sig om han skulle komma? jag har sagt att jag måste landa efter det som varit.
Varför vill han träffa mig, och vad är tanken med det från hans sida?
Kram

10 Online vän :

skriven

Ville bara säga att du hade rätt om min fd online vän som var helt crazy och läskig mot mig, att han snart hittar en annan. Och de verkar som så nu! Blev lättad att höra de så man slipper



Jag tror också på andlighet som man har för sig själv, inte påtrycker andra. Har hela mitt liv blivit otryckt sådant och därför avstår helt från att ”tillhöra” något. Jag tillhör gott punkt


HA EN KANONHELG
kram

11 Peter:

skriven

Hej kommer jag och min fru att skilja oss?

Mvh: Peter

12 Online vän :

skriven

Ville bara säga att du hade rätt om min fd online vän som var helt crazy och läskig mot mig, att han snart hittar en annan. Och de verkar som så nu! Blev lättad att höra de så man slipper



Jag tror också på andlighet som man har för sig själv, inte påtrycker andra. Har hela mitt liv blivit otryckt sådant och därför avstår helt från att ”tillhöra” något. Jag tillhör gott punkt


HA EN KANONHELG
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: