Den okända släkten....

På fredag morgon far jag och maken till den danska staden Silkeborg på  Jylland.
 
Förra sommaren var första gången jag hörde talas om denna stad.
 
Och det var då makens systerdotter kom på besök till oss med sina två barn.
Hon bor alltså i Silkeborg och hon dök upp i våra liv för inte så länge sedan.
 
 (( Alldeles underbara Kristina //
 
När makens pappa dog så dök det upp tre okända syskon till honom.. och det blev ju lite av en chock.  Han hade ingen aning om deras existens.
 
Tiden gick och för 1 1/2 år sedan talade Anchestry om för  danska Kristina att hon hade en  nära släkting i Sverige och hon  kunde lägga ihop två och två och förstod att var hennes svenska onkel.
 
Hon kontaktade maken och mig och vi utbytte en hel del meddelanden och så kom hon och  två av hennes barn och hälsade på hos oss förra sommaren.
 
En himla trevlig tjej och vi hittade varann direkt.
 
Tråkigt nog var hennes mamma ( makens halvsyster) död sedan länge och därmed hann hon och maken aldrig träffas.
 
 
 
Nu är det alltså vår tur att hälsa på henne !
Vi åker i morgon bitti och kommer hem söndagkväll.
 
 // Hotell Dania är bokat för oss//
 
Och under tiden kommer det att myllra av militärer och exmilitärer här för hela sonens gamla pluton i specialstyrkan är inbjuden... fredag till söndag.. och då passar det ju bra att vi inte är hemma !!
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker ju att jag kan visar en badplats som jag vill badar med C kvinna på den våren i 2025 år. Men inte den vanligt och allmänhet utan den som jag gillar mest. Det är bra att förbereda för C kvinna att få ser det i hösten när vi ses då vet hon vad jag prata om och hur jag har tänker medan jag funderar på så kanske det blir äta hamburgare på en ställe är gott som hon borde prova på.

Låter bra tanke som jag har om att vi kan titta in den badplats i hösten för jag har inget planera för hösten men jag och C kvinna kan kolla in där.

Tror ju C kvinna ska gillar att få titta in i hösten? Ska det blir bra?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är kanske konstigt fråga men kommer det blir ändrar rutinen med mensvecka för jag ska resa i den vecka på månaden mars i 2025 år. Så kommer min mensvecka justera i hösten? Så jag kan behöver anpassar till andra tillfällen också och jag vill inte att jag ska missar något. Som jag vill badar med C kvinna.

Kan du ser om det kommer justera i hösten och blir anpassad för våren för resa och övrigt tillfällen?

Ha det bra

Svar: På något sätt verkar det lösa sig, kram :)
Esmaralda

3 Lucia :

skriven

Hej!

Kommer min man byta arbete efter semestern/i höst och blir det bättre lön än han har nu?

Kram!

Svar: Nytt arbete kommer men kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

4 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så roligt med nya släktingar som vill umgås .
Jag gillade ju verkligen Danmark när jag var där före en 20 år sedan .Vänligt bemötande när jag var där med pojkarna och vi gjorde bla Legoland.Bäst trivdes vi i Köpenhamn !

Jag räknar med att du nu tar ledigt från bloggen !!!
Ha nu en härlig helg i Danmark med maken och släkt.

Kram Anki med lite avundsjuk flock

Svar: Köpenhamn är en underbar stad som jag besökt ofta ända sedan barnsben.Det är "min" storstad.. har ju långt till Stockholm men är i Köpenhamn på mindre än två timmar med bil
Kram till dej och flocken :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Ja tänk att det plötsligt efter otaliga år dyker upp okända släktingar. Maken verkar ha tagit det bra, vet inte om jag hade klarat av det så får ju hoppas att inga okända släktingar dyker upp här ;). Ser verkligen fint ut där ni ska tillbringa helgen o sonen får ha föräldrafritt ;D. Ja det är ju tradition med den träffen. Du håller helgen ledig, eller hur Es?

Från lite sommarvärme till ösregn, växlande väder är det minsann. Kanhända blir det vindsröjning idag o iväg med nåt till återvinningen o sopstation förhoppningsvis.

Annars händer det inte så mycket här borta. Hur ser det ut gällande mannen Es, är han ute på en aktiv semester för tillfället? Hemmavid eller kanske långt borta? Han kör väl knappast motorcykel, eller gör han? Det har jag aldrig gjort...

Ha en bra dag i packandets tecken ;)!
Kram Skorpan

Svar: LIte blogginlägg lär komma men annars håller jag ledigt... vi ska fara runt och se oss omkring med släktingen som guide:)Här är det grått och småregn men hyfsat varmt. Mannen verkar föredra semester mot värmen när det är kallare här.. kram :)
Esmaralda

6 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret igår om mina kompisar hörde av mig igen och vi bestämde att vi ska höras i helgen om nästa vecka:)


Skulle vara fint att gå till hätte någon dag om det inte regnar hela tiden som det gör.

Kram

7 Jeanette:

skriven

Du är en person som verkligen ger av dig själv och att inget är omöjligt! Du är genomsnäll!

Kram

Svar: Tack ... fast ibland kan jag vara en riktigt bitch också... :) Försöker dock vara en ok person, kram :)
Esmaralda

8 Mercan:

skriven

Esmaralda en kvinna i turkiskt tellwe spådde mig stt det kan bli nägot från euro jackpot men med försäning ,att det kommer bli när det närmar sig 2025 månad Maj,ska jag hoppas tro på henne söta Esmaralda🤔💕🙂

9 Bjork:

skriven

Hej händer det något spontant för mig i helgen?

Har tittat på kläder men inte hittat något jag vill ha en.

Får jag träffa mannen i bilen snart?

Kram

Svar: PLanera lite trevligt i helgen för det kommer inte av sig själv, kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Ångrar han vårt lilla intima soffmys ? Finns det någon chans att T kan bli lite seriös?
Kram

Svar: Tveksamt, känns inte som om han har planer på att bli seriös. Du får själv känna in, kram :)
Esmaralda

11 Dunegull :

skriven

Hej,
Har en kompis som fyller 40 i augusti. Hon och hennes kille har bokat en resa dit och tycker fler kompisar borde följa efter. Vet att några bokat, bla hennes bror.
Ska jag boka tycker du? Jättekul grej. Det jag tvekar på är att de festar extremt mycket. Kan jag stänga av det och ha kul i så fall?
Ska vara värt det.

Kram kram

Svar: Du kan ha kul i alla fall men måste kunna förhålla dig till festandet så du inte stör dig, kram :)
Esmaralda

12 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du om det blir smått från euro jackpot imorgon om jag spelar en rad min brors siffror som slutar med 40 siffran🙂‍↔️💕🤗🙏🙂

Svar: Smått kan det alltid bli, det ser jag ingenting om, men jag ser inga tecken på någonting större, kram :)
Esmaralda

13 Anna:

skriven

Kära Ez, jag blev sambo för ett tagsedan, och sedan dess är mannen knappt fysisk längre, och sexlusten har han tappat. Känner mig ledsen då han alltid varit rätt bra på att ge kramar innan och nu måste jag be om det. Sin dotter kramar han mkt och spontant. Försökte ta upp detta men han menar att det inte är samma sak osv. Igår när jag igen påpekade att jag saknar närhet i vår relation så svarar han att det är jag som valt den här relationen, att han sagt att jag borde ha en annan man, yngre o mer viril osv. Inget ansvar alls från hans sida, han tycker inte han har så stort behov av närhet osv.
Jag får inte ihop det riktigt och blir både arg o ledsen över att det är så svårt att prata om det då han inte tar något ansvar riktigt. Och jag har svårt att tro att det är så här han är osv. Det är inte min bild av honom ( otrogen är han inte heller) saknar iallafall närheten mellan oss. Tror inte han är beredd att gå till en terapeut heller.
Vad får du in att detta beror på? Och kommer det blir bättre? Vad kan jag göra? Kram

14 Solstjärnan :

skriven

Nya släktingar man inte känner men får chans att lära känna är ju trevligt 😊Synd att det bara var för sent att träffa o lära känna din makes halvsyster men han får säkert höra mycket om henne.
Bra ni slipper vara hemma när det är buller och Bång utan ni får ta del av fågelsång där ni är😊
Es,undrar om min kommande har mycket kontakt med sin släkt? Kommer vi att umgås extra med någon av Hans släktforskningar?
Ha en bra dag😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja att dela hus med 15 militärer... njaee.. inget jag skulle vilka även om det är rasande trevliga pågar !Din tillkommande har en del släktingar som han umgås med och andra umgås han mindre med, kram :)
Esmaralda

15 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Låter trevligt med tripp till Danmark och hälsa på släktingar

Ser du hur hösten ser ut för mig? Känner redan nu hur pressen och stressen kryper på, VILL INTE, ORKAR inte… får ångest bara jag tänker på det.

Fortsätter allt bara som förut?

Kram

Svar: Du kan skapa förändring genom dina val... det kommer inte av sig själv.... och gör du inga nya val då kommer det rulla på som innan, kram :)
Esmaralda

16 Ally:

skriven

Låter som en riktigt trevlig weekend för er. Nya halvsyskon som poppar upp kan både vara trevligt och lite småjobbigt, beror på hur man anpassar sig från båda sidor. Roligt ni knutit an och hållet kontakt.
Ja, fly fältet är väl bra när hela plutonen anländer.. 😉
Ha en riktigt fin och mysig helg!

Håll tummarna att vi snart stöter på varandra.. hur går hens tankar kring mig? Finns jag där på ett bra sätt?
Kram :) 🌸

Svar: Tack och ja, när tankarna kommer är de positiva, kram :)
Esmaralda

17 Evelina:

skriven

Hej, har han tänkt något på mig under den senaste tiden? Kram :)

Svar: Tankar har funnits men ser inte kring vad, kram :)
Esmaralda

18 Agnes:

skriven

Jag önskar er en härlig tripp till Silkeborg!
Själv står jag mitt i en flytt, o saker o ting löper inte direkt friktionsfritt.

För mycket saker, helt enkelt. För lite tid.
Men det ska gå!

Ha det gott, o stora kramen, Everybody! ;0}

Svar: Så stressigt med flytt men det kommer gå fint... stor kram :)
Esmaralda

19 Mimi:

skriven

Hej!

Bor nu på min nya hemort men till min fasa så dånar det och är ett förfärligt oväsen här så gott som dygnet runt. Fick höra att de renoverar järnvägen så förmodligen så kommer oljudet därifrån och förhoppningsvis inte från vindkraft.
Får jag det lugnt tyst så småningom eller tvingas jag flytta igen?? Oljuden verkar förfölja mig!

Kram

Svar: Riktigt tyst är det svårt att få det, då behöver du flytta någonstans där du bor mer isolerat, kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon
Gud vad jag känner mig trött!
Vet inte varför jag känner mig helt slut men ja så är det! Igår var det en trevlig kväll. Systerdottern var med och jag tror hon hade saknat mig när jag var borta. Hon kom direkt och krama mig länge och sen kom hon smygande med sin hand och skulle hålla i min. Det tillhör inte vanligheterna!

Idag skulle jag på festival.. hela helgen.. men min kompis ställde in idag för hon ville prioritera annat för hon hade redan sett artisterna… jag blev något besviken men ja.. just nu känner jag att det är skönt ändå. Dock är jag lite orolig att hon ska skippa i helgen också men det tror jag inte..

Jag förstår inte vad som händer med henne. Vi kanske behöver lite avstånd nu när vi varit borta…

Blir det något i helgen eller kommer det vara bortkastade 1000kr?

Kram

Svar: Något i helgen lär det bli.. och annars är det ju så att du kan behöva lite egentid, kram :)
Esmaralda

21 Lotta S:

skriven

Låter som härliga helgplaner med nya släkten! När är det dags för Finland? Vi hade en fin dag igår hos kollega med man på vacker plats i skärgården. Ser du om vi får komma tillbaka dit igen?

Svar: Finland tänker vi oss i september ! Ska bli så härligt !Kollegan med familj trivs i ert sällskap och visst kommer ni dit igen, kram :)
Esmaralda

22 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Godmorgon Sunshine ❤️

Inom vilket yrke ser du mig arbeta inom?
Inom vad ska jag försöka hitta arbete?
Börjar känns smått panik.
Behöver allt stöd och push, och hintar jag ksn få.

Skulle önska något administrativt utan att behöva ringa upp folk och slippa bli nedtryckt och utskälld (typ postnords kundtjänst)

Men som sagt.. Inom vilket område har jag störst chans till anställning?

Kjam ❤️

Svar: Jag ser inte vad men du kommer ha kontakt med människor på ett eller annat sätt. Dock ska du undvika försäljningsarbete via telefon eftersom detta bara kommer stressa dig och ge väldigt lite inkomst dessutom. Annat kommer så sök aktivt så mycket du bara kan, kram :)
Esmaralda

23 Snödroppen:

skriven

Godmorgon🌸
Sitter på balkongen o äter frukost o det är då morgonkaffet smakar som bäst👌🏼
Vilken fin resa ni kommer få o tänk att det dyker upp nya fina människor som man trivs så bra med🥰
Jag fick en ledig dag idag, har jobbat hårt på jobbet o samtidigt har jag flyttat så jag är helt slutkörd🥵😴 gissa om jag längtar till semester…!!
Jag drömde inatt att min ena son tog lite kontakt, ligger det en sanndröm i detta eller att nån av sönerna är påväg mot mitt håll? Jag längtar så mycket❤️
Ha en fin dag🥰

Svar: Härligt med en ledig dag, bara njut ! Det känns som en av sönerna tänker extra mycket på dig nu och det kan leda till kontakt, kram :)
Esmaralda

24 Mercan:

skriven

Esmaralda en spådde mig i turkisk tellwe att jag ska träffa mannen med gott hjärta innan Oktober och en annan hade spådd mig att det ska komma pengar innan mannen kommer ,ser du Esmaralda att pengar kommer,hoppas det för min bror behöver det mest nu🙂‍↔️💕🙏

Svar: Det kommer pengar men bara pengar som ni vet ska komma, jag ser ingenting oväntat före eller under oktober, kram :)
Esmaralda

25 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda är det stora pengar som du såg att det kommer🙂‍↔️💕🙏

Svar: Nej, OM något alls kommer så är det bara småpengar.... men osäkert om det ens blir så, kram :)
Esmaralda

26 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Var jag än vänder mig ser jag bara människor som jag inte kommer överens med. Jag har bara folk omkring mig som inte förstår mig och som inte är på samma våglängd. Personer som dels inte är genuina eller välmenande och dels personer som inte förstår mig. Känns otroligt ensamt. Jag vet inte vad jag ska göra…. Blir ledsen av allt det här.

Svar: Försök se det positiva och det som känns bra i de personer som finns runt dig och detta kan ge ringar på vattnet i form av nya vänner som är mer på din nivå, kram :)
Esmaralda

27 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Trevligt att de nya släktingarna har visat sig vara trevliga. Fint hotell ni ska bo på.

Själv skulle jag helst fly släktingarna men det kan jag inte göra tyvärr. Inte kan man väl låta bli att besöka sina gamla släktingar heller? Även om man skulle vilja.
Tack och kram!

Svar: Man ska inte känna sig tvingad till sådant man inte vill. Finns det ingenting äkta i ett umgänge kan det vara lika bra att skippa att umgås, kram :)
Esmaralda

28 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda jag önskar dig en underbar resa imorgon🤗💕🙂🙏

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

29 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Tack ❤️
Just nu arbetstränar jag på Coop. Men det tar slut snart 😅
Försäljning i butik

Kjam

30 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad häftigt, 3 okända syskon är inte illa att få.

Es, Ser du om p åter kommer ta kontakt? Kram

31 Jossan :

skriven

Nja någon konsert lär det inte bli för mig. Nu verkar hon inte vilja för att det ska regna på lördag. Så väntar på svar om jag ska sälja dem.
Jah är så besviken och ledsen för att jag såg fram emot detta.. så jäkla besviken….

Kram

32 .:

skriven

Hej Es!
Får jag en bra helg?

33 Vb:

skriven

Ser du om han kanske ej komemr jobba som pilot fortfarande?

34 Alex:

skriven

Hej!

Igår träffade vi en man som vill köpa grannens sommarstuga men de vill antagligen ha högre bud.

Blur det den mannen som köper grannens sommarstuga till slut?

35 Anna:

skriven

( Fick mail att du besvarat min fråga imorse, men svaret finns ej publicerat så jag kan ej läsa ditt svar, så skickar frågan igen)

Kära Ez, jag blev sambo för ett tagsedan, och sedan dess är mannen knappt fysisk längre, och sexlusten har han tappat. Känner mig ledsen då han alltid varit rätt bra på att ge kramar innan och nu måste jag be om det. Sin dotter kramar han mkt och spontant. Försökte ta upp detta men han menar att det inte är samma sak osv. Igår när jag igen påpekade att jag saknar närhet i vår relation så svarar han att det är jag som valt den här relationen, att han sagt att jag borde ha en annan man, yngre o mer viril osv. Inget ansvar alls från hans sida, han tycker inte han har så stort behov av närhet osv.
Jag får inte ihop det riktigt och blir både arg o ledsen över att det är så svårt att prata om det då han inte tar något ansvar riktigt. Och jag har svårt att tro att det är så här han är osv. Det är inte min bild av honom ( otrogen är han inte heller) saknar iallafall närheten mellan oss. Tror inte han är beredd att gå till en terapeut heller.
Vad får du in att detta beror på? Och kommer det blir bättre? Vad kan jag göra? Kram

36 Anonym:

skriven

Hej e!
Ser du oss tillsammans längre fram i framtiden? Eller är det svårt?

37 Naa:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att få ett tredje barn?
Kram

38 Bjork:

skriven

Hej får jag lite sällskap snart tro?

Kram

39 CAM:

skriven

Önskar dig o din man en trevlig resa o visst är Danmark ett vackert land allt med sina vita stränder m.m.

Kommer det att gå bra?

Kramen🌸🤗


Svar: Ja det ser ut att bli bra, kram :)
Esmaralda

40 Kvinna utan röst :

skriven

Så härligt med återknutna band, riktigt fin resa önskar jag! 💖

Har har rösten tappats nästintill helt. Har något segdraget i kroppen som kommit å gått.. vårdcentralen vill att jag avvaktar.

Ser jag ut att få bukt med min hals snart? :-(

Riktigt tufft med isolering och soffa gång på gång..

41 Ghostwriter :

skriven

Tappade rejält av mitt hår när jag färgade det. Känns dock som det går av mer och mer bara jag tvättar håret. Är det hästschampot eller silverschampot som gör detta?
Blir orolig att det ska gå av så jag blir skallig 🧑‍🦲 fått pillifjonger som står upp




Kram hoppas du har en fin dag!

Svar: Tyvärr, jag ser inte vad det kan bero på, kram :)
Esmaralda

42 Någon SSK/läkare här? :

skriven

Om det är ok att fråga på din blogg annars godkänn ej!

Jag har under 1,2 år fått okända anfall. Kan förknippas med lågt blodtryck i symptom men hos läkaren visade det sig att jag har 120 puls. Rejält högt blodtryck/undertryck. För mycket vita blodkroppar (förhöjt ej tecken på cancer förmodar jag). Mina symptomer är starkt illamående som kommer plötsligt, skakningar, svimmar, ögonen flackar och jag kan inte styra dom, 10+ blåmärken som kommer plötsligt en morgon. Förnimmer inte epilepsi med tanke på annat.Jag har också haft blodsockret som är högt på fasta/akut hypoglykemi när jag ätit massa sött. Känt mig döende under dessa anfall. Prover visar på att jag inte har diabetes men det ligger i släkten, såväl Cancer och annat. Har även fått förhöjd basal temperatur från 36,4 till 37,3 konstant i över 1 år. En temperatur som brukade endast vara när jag var sjuk. Känner mig inte febrig sen förhöjningen.

Eftersom jag får ”anfall” 1,2 år nu är det något som inte stämmer!
Äter inga mediciner, bara astma.
Har tagit Treo/ipren varje dag sen jag fick anfallen för jag trodde att jag var febrig men det va ju inte det. Förhöjda vita blodkroppar är tecken på långvarig infektion, men det borde proverna dessutom visat??


Hoppas någon kan hjälpa här (du får inte svara om du inte är inom vården). Och accepterar inte Esmeralda svar respektera det.


Kram




43 AnnaK:

skriven

Vad roligt med eran nya släkting 😊

Tror du jag kommer våga ta upp samtalet? Sambon ignorerar helt att jag vill prata. Mår inte bra av allt detta.

Kram 🤗

Svar: Du får sätta ner foten och se till så du får sagt det du vill... att vänta på rätt tillfälle känns inte ok,, det kanske aldrig kommer, kram :)
Esmaralda

44 .:

skriven

Hej igen Es!
Förlåt för att jag skriver 2 frågor. Men jag har sån problem med ångest (som nästan blir panikångest) nu. Och en trötthet som heter duga med yrsel. Och tröttheten förstärker ångesten (det blir ångest på ångest). Och jag brukar i alla fall få närmare 7 timmar sömn, men det är ingen skillnad när jag sover längre. Kan du se om detta försvinner snart?? Jag har tagit prover och väntar på svar. Men har/ser du om det försvinner snart. Det är sjukt jobbigt. Jag klarar inte av min kurs om det ska fortsätta så här! Och jag vill ju. Jag vill verkligen klara det. Och jag vill verkligen kunna jobba!

Svar: Ge dig inte i att söka hjälp... du kommer ta dig vidare och nå dina mål, kram :)
Esmaralda

45 Lucia :

skriven

Vilken fruktansvärd dag!

Jobbet var inget alls för min man.

Vad händer egentligen, går det troll i försäljningen. Hur kan det vara så motigt?? Tänker positivt och nu skulle den väl bli såld... inget händer.

Hjälp!

46 Halvsyskon:

skriven

Appropå halvsyskon och så.., vår halvbror vi fick kontakt med efter pappa gått bort, vill han ha kontakt med oss egentligen, känns så konstlat och vi försöker bjuda in men känns inte riktigt att dom vill... vad får du in där? Ska vi släppa och gå vidare eller bjuda in mer..
Tack och kram

Svar: Jag tror att han egentligen vill men det finns ett slags mentalt motstånd som han nog inte riktigt själv förstår, kram :)
Esmaralda

47 Till Anna (13) :

skriven

Är ingen relationsexpert men haft förhållande där närheten avtagit drastiskt. Då handlade det nog mest om droger som partnern tog (så inte samma sak). Men från mitt håll blev det ju en chock, en förändring som jag inte visste vad det berodde på. Samma känsla av att bli avvisad, inte förstå varför och att man själv är rädd att ens känslor ska avta. Kan det vara den rädsla du också får? Om man är olika i kärleksspråket/närhet är en sak, att inte ens vilja prata om det ordentligt en annan. Så här kanske du får fundera, om mannen är kompatibel med den kommunikation du önskar i en relation snarare än närheten i sig. Kanske ni får börja där? Min bild av närhet är något man får jobba tillsammans på, för att den kommer i vågor och man ska alltid jobba som ett team med saker som är viktigt. Iallafall, du har rätt i dina känslor och rätt i att vilja prata om det med din sambo så tryck inte undan det. Betyder inte att man ska lämna så fort de blir ett hinder, men prata om det och se lösningar




Kram och lycka till

/ Ghostwriter

48 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill önskar dig en trevligt resa i Danmark och din make får träffas sin släktingar. Gärna visar bilder från där om du vill så kanske utan besvara på frågor. Jag tänker på min farfar kommer ifrån Danmark men vet inte vilka ställe.

Hoppas ni får en trevligt resa.

Ha det bra

Svar: Tusen tack :) Kram
Esmaralda

49 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Så spännande med nya släktingar, ser redan fram mot att få läsa om er träff :)

En av mina vänner har fått sitt konto på sociala medier hackat, ser du någon varning kring mig i detta?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Nej, ingen varning kommer till mig, kram :)
Esmaralda

50 Sigma:

skriven

Mitt paket som du skrev skulle komma, kom inte :( nu räknar jag det som förlorat

Svar: Det kan fortfarande komma... vikarier strular till det en hel del,,, ge alltså inte upp ännu, kram :)
Esmaralda

51 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda...
Har ett par frågor...
Min exmake som va otrogen under en längre tid och sen flyttade ihop med den kvinnan. Blev han så lycklig som han trodde?
Och hur är deras förhållande?

Svar: Känns som deras förhållande i nuläget är bra, kram :)
Esmaralda

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om det är okej att fråga men på lördag ska jag ses chanel för hon vill det före hon åka på en resa för utomlands. Jag vet inte varför och vad finns anledningen?

Är det något som jag kan gav feedback?

Ha det bra

Svar: Hon tycker kanske bara det är trevligt att träffa dig, kram :)
Esmaralda

53 Fia-lotta :

skriven

Hej. Så roliga planer!

Har en fråga. Något kring de kalla månaderna som kommer till dig kring mig?

Kramis 😊

54 Jossan :

skriven

Jag valde att skriva till min kusin och fråga om jag fick gå med dem istället. Och det fick jag. Hon kunde ju inte bestämma idag om hon ville gå imorgon liksom… kanske får vara med dem hela helgen istället. Känner ju dock folk som ska dit så kan ju hänga med några fler. Men tycker att detta var riktigt fult gjort av henne och jag känner mig så sviken. Såg ändå henne som en sjukt nära vän… men idag känner jag inte så…

Aja! Nu är jag på väg dit! Blir säkert hur kul som helst ändå!

Kram

55 Louise:

skriven

Trevligt att komma till Danmark och träffa släkt. Jag har vänner i Danmark och mannen jobbade i DK i flera år.
Får hoppas ni kommer ha bättre väder.

Igår pratade jag med CSN och jag har verkligen inte råd att lägga ut nu 4000 kr varje månad fram till december så jag fick mejla den och höra om de kunde via synnerliga skäl frysa det så länge. Jag har ju inte haft inkomst på hela 2022. Började ju jobba i augusti 2022.Och det var handläggaren på CSN som sa att jag skulle gör det. Just nu har jag ju alfakassa och det ligger ju inte på så mycket. Har ju snorhög hyra.
Så nu sitter jag och väntar på beske om de kommer göra det. Sitter och väntar på svar från arbetsförmedlingen angående rusta och matcha. Jag skulle börjat i tisdags där men de har inte hört av sig. Är så himla trött på strul.
Vill bara ut i jobb nu.

Idag skulle våra advokater skicka in våra överklagande men de tror dock inte att vi kommer till kammarrätten innan alla semestrar börjar.
På söndag har vi i alla fall umgänge med dottern hos farmor och farfar med hela familjen.
Det ska bli trevligt.
Mannen har äntligen accepterat att vi ska separera om dottern inte kommer hem denna gången men han kommer vara skraj över att jag skulle söka ensam vårdnad för enligt hans advokat finns det mammor som gör det med påtryckning av socialen. Men soc vill ju att dottern och hennes pappa ska ha en relation så det kommer jag att uppmuntra. Men han kan inte fatta att vi inte ska flytta ihop igen om vi separerar. Vi kan vara särboföräldrar och hitta på saker tillsammans.
Jag kommer ju planera alla våra umgängen hädanefter och det kommer bli varannan vecka till att börja med. Soc tyckte en gång i månaden men det är bara larv tycker jag. Vill ju bara att hon kommer hem.

Hjälper yngste sonen att söka lägenhet då han vill flytta. Han känner sig redo. Tror att han kommer flytta ut inom 3 månader.

Kommer jag att få pausad betalning hos CSN och kommer de hjälpa mig med jobb på rusta och matcha(när de nu hör av sig)?

Ha en fortsatt fin dag i regnet och tacksam för svar. Kram


Svar: Du väntar på flera svar men ett av dem bör bli positivt.Du är beundransvärd som orkar fortsätta kämpa mot alla odds !
Dottern kommer hem, jag ser inte när men känns som att det kan bli hyfsat snart
God chans att du får pausad betalning, 70 % möjligt, kram :)
Esmaralda

56 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan bästa Es ♥︎

Åh så spännande har själv funderat på att leta reda på ett halvsyskon till min bortgångne Far. Hon ska vara bosatt i USA o vara en känd modeskapare. Har aldrig träffat o har ingen adress. Sista tiden har de ringt från utlandet o pratat engelska o det har man ju hört att det kan vara bluffsamtal o då har jag undrat kan det kanske vara ett arv ifrån henne så hon har letat upp mig?

Förra veckan var vi på en underbar konfirmation äldsta barnbarnet 14 år som varit på konfirmationsläger en vecka så vackert☆♥︎☆
Han fick välja var vi skulle fika o då blev thaimat på Big Buddha där de satte ihop borden till ett långbord jättemysigt♥︎

Imorgon fredag fyller yngsta barnet 10 år o har sig bl.a. en cykel så det var vi i dina trakter o köpte. Jättesöt o ovanlig Cresent. Vi borde tittat lite extra på den innan när vi kom hem o han verkade så trevlig men han ljög o att allt var ok. Så med facit i hand fick vi lämna in den till en cykelhandlare som gick igenom hela till en kostnad av 800kr extra. Vi brukar köpa nytt annars men eftersom vissa människor inte vet att det inte är ok att ta nån annans cykel så bestämde vi oss för denna så söta cykel om att ifall!

Fråga blir det nåt 10- års kalas imorgon? Vi får inte svar på när frågar?!

Jag undrar om du kan få fram nåt om ett ev arv från släktingen i USA!
Trevlig semester vi har med semester o gör lite småturer o ska huset med målas o min hälsa är ju inte på topp tyvärr men hoppas på att vänder o kommer mitt håll♡
Kram ☆♥︎☆



Svar: Nej, hade det varit ett arv så hade du fått också skriftligt så jag tror inte du gått miste om något.Vad roligt att konfirmanden själv fick vara med och beställa var det skulle ätas !
Någon form av firande lär det bli för 10 åringen, kram :)
Esmaralda

57 .:

skriven

Tack för svaret Es! Kanske låter det helt knäppt.. Men håll gärna tummarna för att proverna visar att det är vajsing med något. Det här är så påfrestande och inte bara fysiskt utan även psykiskt.

58 Helena Ir:

skriven

Trevlig resa och så underbart med en släkting till i familjen. Hon ser dessutom ut att vara en strålande glad kvinna.

Väntar på inbjudan och hoppas E följer med denna gång..




Kram

59 Anna:

skriven

Fick mail att du besvarat min fråga imorse, men svaret finns ej publicerat på bloggen? så jag kan ej läsa ditt svar:-(, så skickar frågan igen)

Kära Ez, jag blev sambo för ett tagsedan, och sedan dess är mannen knappt fysisk längre, och sexlusten har han tappat. Känner mig ledsen då han alltid varit rätt bra på att ge kramar innan och nu måste jag be om det. Sin dotter kramar han mkt och spontant. Försökte ta upp detta men han menar att det inte är samma sak osv. Igår när jag igen påpekade att jag saknar närhet i vår relation så svarar han att det är jag som valt den här relationen, att han sagt att jag borde ha en annan man, yngre o mer viril osv. Inget ansvar alls från hans sida, han tycker inte han har så stort behov av närhet osv.
Jag får inte ihop det riktigt och blir både arg o ledsen över att det är så svårt att prata om det då han inte tar något ansvar riktigt. Och jag har svårt att tro att det är så här han är osv. Det är inte min bild av honom ( otrogen är han inte heller) saknar iallafall närheten mellan oss. Tror inte han är beredd att gå till en terapeut heller.
Vad får du in att detta beror på? Och kommer det blir bättre? Vad kan jag göra? Kram

60 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Gissar att mannen tagit en sista minuten resa o värmer sig som bäst i solen ny ;). O här är det ju inte sol o värme så...

Röjningen avklarad o gamla leksaker o tidningar som tillhört mig kom också emot, bl a en pjäs från 1978 där jag fanns i julkalenderns nionde lucka och spelade halmbock :DD. O det har jag absolut ingen minnesbild av. Har alltså varit med i flera pjäser under skoltiden...

Bara vi får allt skräp till sopstationen så är väl nån mera nöjd här också...
Kram Skorpan

61 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack rara Es för svar♡
Tänkte det med . Glömde berätta att efter maten på Big Buddha blev det presentutdelning. Det var en tacksam o lycklig konfirmand♥︎

Då hoppas vi att det blir kalas för vårt lilla 10-åriga barnbarn imorgon

Kram igen ha så kul med släkten i Danmark
☆♥︎☆

Svar: Tusen tack :) kram
Esmaralda

62 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Pihuuu.. tack för svar :)

Kram 🐈‍⬛

63 Halv maraton :

skriven

Hej igen,
Med tanke på min status på mina fötter undrar jag då jag äntligen kom över biljetter till broloppet nästa år.., ser du mig springa det med min vän?
Kram

Svar: Du har minst 75 % chans att kunna delta, kram :)
Esmaralda

64 Cecilia:

skriven

Vad roligt att ni klickade så bra med varandra. Det låter som en bra helg och vad roligt att din son har sina militär vänner över varje sommar.

Imorgon blir en natt på hotell som ligger naturnära med spa och bbq buffé. Har 1,5 vecka kvar tills min semester, men det blir lite smygstart på semestern.

I september får i nycklarna till nya boendet och jag funderar på att återuppta kontakten med några klasskompisar från högskolan och bjuda över dem på middag när allt är klart. Skulle det vara konstigt om jag gjorde det, eller hade de tyckt att det var kul? Kramar

Svar: Vad härligt med hotellmys !Jag tror att en sådan inbjudan hade uppskattats, kram :)
Esmaralda

65 Dani:

skriven

Hej!
Pratar med en kille från Frankfurt. Är det någon bra kille jag borde fortsätta prata med eller inte?

Kram

Svar: Känn själv in, så länge det känns rätt, så länge är det rätt, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: