Egenterapi......

 
Råttan som bor hos mig, under trädäcket är stor... och då menar jag gigantisk.
Första gången jag såg henne typ skrek jag lungorna ur mig.
Ett vidrigt monster !
 
Jag  skrev till utrotaren att det var panik ... men de var sega på att höra av sig och under tiden tacklade jag problemet på mitt sätt... terapeut som jag ju är.
 
Jag började titta på mysiga klipp med råttor och så döpte jag henne... efter en råtta som uppträdde med sin husse på Ströget i Köpenhamn en gång.
 
Hon hette " Den lille råtten Trine"  och det blev  också "min" råttas namn.
 
" Har du sett lille Trine" ? kunde jag fråga maken och när vi hörde oidentifierbara ljud  så gissade vi på att det  bara var lille Trine som gjorde sig hemmastadd.
 
 
Efter ett par dagar hade egenterapin lyckats så bra att jag ringde utrotaren och menade att de måste flytta råttan och inte  ta livet av henne och den stackars utrotaren trodde väl att jag blivit komplett galen
 
 
 
Sen  tittade en kompis in och berättade att han hade nån slags överljudsdosor som man kopplar in i elurtag och som ska få råttorna att ge sig av.
 
Tack för det, sa jag och  kopplade in dosorna i elurtagen.   Och så avbokade jag utrotaren.
 
Nu är det dags för lille Trine med familj att flytta och jag förtränger tanken att nu ger jag troligen problemet till nån av grannarna !
 
Slutet gott - allting gott, så känns det, trots allt
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker mycket på som jag vill firar med C kvinna för min 30 år. Jag undrar hur ser den dag ut när det kommer? Då det är 2025 år på den våren.

Kommer det var positiv och mysigt?

Ha det bra

2 Evelina:

skriven

Hej, har han tänkt på mig under sista tiden? Kram :)

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har en önskan för födelsedag att jag vill C kvinna ska ställa allt frågor som C kvinna komma på och vilja fråga om mig eller oss båda. Jag hoppas väl hon gör det.

Kommer det händer? Jag ser emot fram att få frågor om mig.

Ha det bra

4 Jen. :

skriven

Jag gick tillbaka till mitt gamla jobb efter studie-ledigheten och det känns som jag gjorde helt fel. Mår dåligt efter första dagen. Kroppen är spänd och jag är rädd för att bli slagen. Kommer ett nytt jobb att komma? Vad ska kag hålla antennerna ute efter?

5 Ingela:

skriven

Usch, det absolut vidrigaste djur jag vet! Ge mig spindlar, ormar mm, jag bryr mig inte men råttor och möss, då blir jag helt skräckslagen!🙈
Skönt att du kunnat terapeuta dig själv! Själv skulle jag aldrig låta monstret leva vidare…

Es, får en ny chef i höst, tror du saker och ting blir ”bättre” eller går jag vidare mot ngt nytt snart?

Kram Ingela

6 AnnaK:

skriven

Hade nån gnagare under altanen förra året men tror inte och försöker intala mig att den inte bor kvar. Var spindelväv framför hålet den krypin in från.

Drömde inatt att jag av någon anledning blivit medlem i någon polygamifamilj. Tror det var för att jag tyckte väldigt mycket om en av medlemmarna. Insåg att jag inte skulle kunna dela med mig av denna och valde att lämna. Och det var en sån lättnad och även en lättnad jag kunde be alla flytta då jag också insåg lägenheten var min och att jag och dottern skulle få bo där i fred. Vad betyder den drömmen? Också en bearbetnings dröm?

Kram 🤗

7 Liljan:

skriven

Lille Trine 💕
Det är så synd bara att gnagare kan bli sån ohyra. Någon enstaka, visst, helt ok. Men efter förökning 🤢
De skyr ju heller inte några medel att gnaga sig igenom de flesta material.
En julaftonsmorgon vaknade jag av att Kung katt var helt lyrisk och ville visa mig sitt fynd. En liten mus i vedkassen som sprang omkring där i. Kungen tittade mycket intresserat på fyndet och öronen darrade av full lystring.
Med mitt förtroende till Kungen så gick jag och lade mig trött för att åter somna om och vakna till lugn och ro.
Precis innan vi skulle åka iväg på julbord så satt Kungen på soffans ena armstöd och stirrade ner i en hörna. Jag sade då till honom att han har bara en uppgift när vi var borta, och det var att fånga den.
☕️☕️
Väl hemma sedan efter ett par timmar var jag hiskeligt nära att kliva på fångsten. Huvudet kvar endast, och Kungen låg nöjt och vilade i sitt gemak...
🍓
Sommaren är äntligen här, och min semester har börjat 🍓🍓 Fy fan vad jag ska sova 💕😴😴

Svar: När jag hade min katt Jönsson så blev det inga råttbesökare.. han var en jäkel på att jaga... men det värsta är att man hittar ju deras rester lite överallt... MG brydde sig inte..... ha en härlig semester , kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Dåligt samvete för jag skriver den tredje fråga men jag har haft en lilla oro ibland över min resa med min mamma, gunilla och amanda nästa år. Jag har den största oro över är Amanda ska störa mig hela vecka med att vill prata skit om allt och alla som är oviktigt ämne. Jag önskar mig att jag kan få njuta av min resa som jag har väntar i min hela livet. Jag vill få ifred ibland också med min mamma och avkopplande också. Även titta på solnedgången, sitter på balkongen eller vad som helst. Det ska inte behöver att blir förstöra av Amanda. Det är min största oro för resa.

Hur kommer det går?

Ha det bra

Svar: Ha lite is i magen, tolka positivt och blir det skitprat från andra så tala vänligt om att du inte gillar den typen av samtal... ser ut att bli bra, kram :)
Esmaralda

9 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Låter ju jättebra med egenterapi!

Fina Esmaralda, jag är äntligen hemma efter 3 dygns resande, tog alltså 3 dygn att komma hem. Som tur är behövde jag aldrig flyga via Bulgarien, fick övernatta i Oslo istället och flyga direkt därifrån. Himla tuff hemresa var det dock.

Fina Esmaralda, nu undrar jag om du kan se om jag drabbats av någonslags ohyra under resans gång? Har lite trauman från tidigare gånger då jag rest i Centralasien och Kaukasus.

Ser det ut som att jag slipper ohyra? Tvättar såklart allt som kan tvättas i 60 grader, resten i frysen. Men ändå. Tycker att det kliar på kroppen.
Kram,
Jennifer

Svar: Tack o lov att du är hemma igen... det var ingen kul hemresa.Bra att du tvättar o fryser... ha extra koll närmaste veckorna och sedan kan du släppa tankarna på ohyra. Jag ser enbart en lite risk att du skulle ha drabbats av något... under 10 %, kram :)
Esmaralda

10 Lucia :

skriven

God morgon,

Ser du om vi får besked ang vår bostad denna vecka?

Vi väntar och väntar på besked för att veta om vi kan leta efter annat nu.

Kram!

11 <3:

skriven

Godmorgon Es, hur stor är chansen att det löser sig med biljett på lördag? Kommer L fråga S idag och göra sitt bästa .
Kram

12 Bjork:

skriven

Hej hur kommer det gå för min ena kusin som har skiljt sig och vänt släkten i mot sig?

Får min blivande träffa mina gamla mormor o morfar föräldrar?

Kram

Svar: Tar lite tid men skilsmässan kommer falla i glömska , kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

Godmorgon
Det som ska bli skönt med att komma hem är att sova i sin egna säng och äta hemmagjord mat. Vi har ändå nästan en vecka kvar så man får njuta ett tag till.
Rosa saltsjön var så cool och man flöt runt. Riktigt coolt!

Idag ska vi på båtutflykt till en ö och hoppas på att få se delfiner. Ska bli så kul! Sen blir det nog slappa resten av resan.

Det har varit så härligt med ett hus här nere!

Tror du det kommer vara en möjlighet i framtiden?

Kram

Svar: Ja, bara njut... hemma är man ju ändå mesta tiden !En härlig utflykt blir det idag.. håller tummarna för delfinerna.
Ett boende utomlands kan det bli med tiden om du väljer att ha fokus på detta, kram :)
Esmaralda

14 Carolina:

skriven

Hej! Har börjat gå på healing hos en kompis mamma hon berättade att jag är instängd i min egen kropp. Carolina vill inte carolina. Så min fråga hur kan man fixa detta?

Svar: Börjat du att lyssna på din inre röst och har rätt fokus så är det ett bra steg framåt, kram :)
Esmaralda

15 Ally:

skriven

Godmorgon
Ja alltså råttor och möss vill man inte ha inpå knuten, dom finns ju i mängder under jorden och det räcker å bara veta det.. 😱
Ny o bättre dag idag.. igår kände jag mig ledsen, lite uppgiven. Hoppas goda förändringar kommer snart, speciellt med J vill att det ska kännas bra mellan oss men just nu känns det inte så, vill bli insläppt igen ( om du förstår hur jag menar….
Kram 🌸

16 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Bra kämpat! :)

Jag förslog biblioteket i min stad att köpa in Ryska posten och igår fick jag meddelande om att jag står först i kön att få låna boken :)

I måndags var jag till min sköterska på psykiatrin, hon såg på mig att jag hade rasat i vikt så jag fick ställa mig på vågen. Jag brukar få väga mig hos henne var tredje månad eftersom jag äter mediciner som påverkar vikten, senast var i början av april och nu visade vågen på -12 kg!! :-O Det märkliga är att jag inte har märkt någonting mer än att byxorna börjat sitta lite löst men det trodde jag berodde på att gummibandet blivit dåligt ;D
Kommer jag fortsätta gå ner i vikt?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Där ser man och du har ingenting märkt... vill du gå ner mer i vikt så kan du... kram :)
Esmaralda

17 .:

skriven

Hej Es!
Fin läsning:)

Min ekonomi är hemsk denna månad, jag vet inte hur det ska gå ihop, vad ska jag göra? Och M, har det hänt henne någonting? hon är så svår att få tag på nuförtiden.

Annars så har jag börjat skriva dagbok. Och även om det inte hjälper jättemycket så känns det skönt att ändå få ut tankar och känslor på något annat ställe än bara min hjärna.

Hopp och hepp.

Svar: Att skriva dagbok är jättebra på flera olika sättTror mest att M valt att dra sig tillbaka just nu, kram :)
Esmaralda

18 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den mannen att kontakta mig?
Kram

Svar: Ser tveksamt ut, tror knappast att han gör det, kram :)
Esmaralda

19 Lotta S:

skriven

Hos oss finns plötsligt så mycket rovdjur, speciellt varg. På riktigt rör de sig också mitt bland bebyggelse med ojämna mellanrum. Jag blir ledsen eftersom bär- och svampplockning är så stor del av min livskvalitet. Vågar jag ta mig ut eller hur ser riskerna för otrevliga möten ut?

Svar: Finns ju inte apparatur mot varg.. men jag ser absolut ingen fara för dig, kram :)
Esmaralda

20 TjejenO :

skriven

Hej älskade Es,

Vad bra att du mötte dina rädslor med egenterapi, som den terapeut du också är!😍

Vi kommer klara oss själva på jobbet nu en lång period utan chef, jag tror att det kommer bli jättebra! Ser du möjlighet till löneökning och kan jag få chefsansvar framöver?

Kramar till er alla!🥰






Svar: Det kommer gå bra och det ser också ut som om du har goda chanser att avancera, kram :)
Esmaralda

21 Mercan:

skriven

Ah Esmaralda mina jeans krympte i en timmes kallt vatten blötlägning ha ha😆🤗🤭💕Esmaralda ser du om det finns shanns att jag ska träffa mannen med gott hjärta under den här månaden eller Augusti🤔ser du söta Esmaralda om allt är bra med våra sötta katter hemma i Bulgarien😌💕🤗🥹🙏

Svar: Mötet kan ske närsomhelst.. nu eller längre fram i tiden.. jag ser inte tidsmässigt när det ska ske.. kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Råttor, nej tack o inte möss heller för den delen. Bra att du fick hjälp med "utrotningen". Hos oss sätts fällor ut o sen hoppas vi att problemet är ur världen.

Kan hända att jag börjat inbilla mig att jag ser tecken här o där o ett var två pumpafrön i min gröt som satt ihop o såg ut som ett tecken. Var det nu kanske bara som det råkade sig Es?

O idag såg jag två med skor av samma
märke, ett märke som nu inte är så vanligt. Kanske inget tecken, men lustigt att jag lade märke till dom ;).

Det lackar mot semester o förhoppningsvis får jag allt klappat o klart innan dess. Sen hoppas jag på en lugn semester med massor av happening förstås ;D.

Ha en bra dag!
Här regnar det äntligen :).
Kram Skorpan

Svar: Nog kan det vara tecken som dyker upp så var lyhörd och känn in. Är det tecken så kommer du snart förstår vad det handlar om. Härligt att semestern är på väg !! Kram :)
Esmaralda

23 Ghostwriter :

skriven

Samma dag vi träffades ville han snabbt vara excklusiva. Jag sa ja. Eftersom jag ville ta de lite lugnt med att kalla det just ett förhållande, menar han på att han tappade intresset för en relation redan dagen efter. Han har inte de känslorna kvar men känslor o kan se oss som vänner.

Är hans känslor verkligen döda för mig? Om hade han ens dem från början.

Kram

Svar: Se upp för de som är för snabba.. det brukar inte bli bra och ofta har de ett issue av ett eller annat slag. Att vilka vara exklusiva första dagen man träffas.. inget gott tecken. Han fladdrar vidare och ja, jag ser ingen stabilitet, och några starkare känslor tror jag inte fanns utan det handlade mer om bekräftelse, kram :)
Esmaralda

24 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Nu var det länge sen igen sen jag var här, livet kommer emellan ibland. Har haft så fullt upp dom sista veckorna men nu hoppas jag det lugnar ner sej en smula..jag är totalt slutkörd och väntar på semester nu men får vänta några veckor till😴
I mitt nya boende kommer en gråsparv på besök o sitter på balkongräcket när jag sitter där ute, är det nån från andevärlden som kommer på besök? min första tanke var min pappa🥰
Önskar dej en fin dag, kram🥰

Svar: Det kan mycket väl vara pappa som kommer och tittar till.. den första känslan brukar vara den rätta, kram :)
Esmaralda

25 Stark dröm :

skriven

Nån berättade de skulle börja brinna och det var hos mig. Stängde av spisplattorna som blev påslagna igen. Mitt ex C var med, som ofta är med senaste tiden men vi pratar aldrig

Betyder det något? Kram

26 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer de problem jag har med ögonen att försvinna helt?
Kram

27 elvispen:

skriven

Så kan man också lösa problemet ;D

Jag är så trött på att hamna i kläm när andra är sämst på att planera och prioritera och hjälper föga att försöka prata om det för då möts man mest av försvarsläge, div.ursäkter och bortförklaringar.. Det är som man bara ska acceptera det och det vill jag inte? Finns det verkligen inget att göra åt sånt osmickrande beteende?

28 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron bästa Es

Jag mår inte så toppen idag o ska både få laserbehandling o ett tandläkarbesök

Ville be om lite av din varma Healing.

Kram o trevlig onsdag
☆♥︎☆

Svar: Healing kommer.. och stort lycka till.. det kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

29 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag oroar mig så för framtiden, att jag inte får saker och ting att gå framåt, att jag fastnat så.

Är så orolig för hösten, hur allt ska gå för dottern med sina utmaningar, hur jag ska klara att få ihop vardagen, med skola och träningar och ett jobb där jag vantrivs så fruktansvärt.

Att jag hela tiden måste kämpa ensam.

Ser du något?

Kram

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha lille Trine .Hoppas hon flyttat nu..kan förstå att man kan gilla de små liven. När jag såg mina uppe på kaninburen (hade inga kaniner då ) dricka vatten från ugnsplåten putsa morrhåren och var faktiskt sällskapliga mot varandra hade jag svårt att ringa antisimex...men när det kryllade av småbarn till de 4 vuxna insåg jag att jag var tvungen...

Har nu fått första offerten på taket och väntar på 2 till..
Fick en överraskning igår då andra firmans kille kom...Jag berömde timmermannen som byggt tillbyggnaden och vi kom fram till att det var hans nu bortgågna morfar som gjort tillbyggnaden -07 !
Den drygt 30 åriga killen full med tatueringar och stor ring i örat skruvade och skruvade på sig när han skulle åka sen kom det fram han hade varit här fören 16- 18 år sedan och varit med killen som slängt en sten genom vår fönsterruta...haha Jag sa att det var gammalt och glömt alla har vi varit unga och dumma Fick ett ok intryck ändå av killen och firman har goda referenser ...vad tror du om killen ? Han är delägare i firman vågar jag ?Det kanske tillochmed blir riktigt bra ?

Ha en härlig Onsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Man inser att tiden går när det är någons morfar som gjort jobbet åt en :)Vad reko ändå av killen att tala om att det var han som var i farten för många år sedan och kastat sten !
Jag tror nog det kan bli bra jobb från den firman men kanske inte 100% och ingenting blir kanske 100%... kram :)
Esmaralda

31 smulan:

skriven

Hua för råttor,

Förstår myndigheterna allvaret, så att vi får avlastning för sonen helst nu ?
Eller dröjer det till i höst?

Svar: Du får ligga på och inte ge dig, kram :)
Esmaralda

32 Mercan:

skriven

Esmaralda ser su stora pengar,inte från spel,ska jag tro på kvinnan i turkisk tellwe🙂‍↔️💕😁😎

Svar: Nej, jag ser inga tecken på större oväntade pengar, kram :)
Esmaralda

33 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret skönt att veta att skilsmässan kommer falla i glömska:)

Kommer jag kunna sova lite bättre snart fattar inte varför jag har så svårt att sova ibland?

Kram

34 Evelina:

skriven

Hej, har han tänkt på mig under sista tiden? Vi har inte sett varandra på ett tag nu. Tacksam för svar. Kram :)

35 <3:

skriven

Har jag blivit av med Max nu ? Fattar han att jag inye vill ses igen och inte tyckte att hans beteende var ok på dejten.
Kram

36 smulan:

skriven

Tack för svar, tycker att jag ligger på som en igel men inget händer...

37 Evelina:

skriven

Hej, har han tänkt på mig under sista tiden? Vi har inte sett varandra på ett tag nu. Tacksam för svar. Kram :)

38 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag o några andra bloggmedlemmar var bjudna till dig med övernattning o allt, vilken knasig dröm. Kunde riktigt känna hur illa några tyckte om mig. Du försökte förklara vad det berodde på.

Kan det bli någon fling på semestern tro?
Tack och kram!

39 Evelina:

skriven

Heh, gör jag rätt i att skicka till han? Eller kommer det sluta med att han blir irriterad bara? Kram

40 Ghostwrter :

skriven

Fladdrar han vidare till andra numenar du?

Ja jag visste ju att något inte stod rätt till, kunde inte sätta fingret På det bara



Kram!

Svar: Känn alltid in och lite på din egen känsla, den brukar vara rätt.Han kommer fortsätta jaga bekräftelse, kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jag tolkar dessa som tecken varav kanske det ena FÖR positivt ;). Hoppet skola inte övergiva mig, tror jag ;).
Kram Skorpan

42 Evelina:

skriven

Hej, gör jag rätt i att skicka till han? Eller kommer det sluta med att han blir irriterad bara? Kram

Svar: Kanske du ska avvakta lite, kram :)
Esmaralda

43 Lilla jag :

skriven

God morgon,

Ser du om vi får besked ang vår bostad denna vecka?

Vi väntar och väntar på besked för att veta om vi kan leta efter annat nu.

Kram!

44 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer min talisman uppfylla någon utav min önskan nu när jag inte vet var han är?
Kram

45 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns något intresse för mig?
Kram

46 Ghostwrter :

skriven

TACK för ditt tålamod att svara :) skit trist, jag började få känslor även om de inte räcker hela vägen. Jag förtjänar och kommer få bättre!



Kram hoppas att du mår väl!

47 Katt och råtta:

skriven

Där jag bor finns många av mina grannar som har katter, så dom håller råttorna borta vilket vi hade väldigt mycket problem med förr men har nu minskat..
Tror du det blir en fling/romans före jag träffar den rätta kärleken, behöver närhet, dröjer det?
Kram

Svar: Ja det kan bli en fling först, kram :)
Esmaralda

48 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda.
Ställer en fråga nu som är svår, en släktfråga som alltid har varit ett mysterium. Men chansar och ställer den till dig få se om du kan känna nåt. Min mormor som var född på 1800 talet där aldrig någon far funnits, och eftersom jag släktforskar så har jag letat i varenda arkiv utan resultat. Det som står är fader okänd och mormor var oäkta dotter. Jag undrar nu om du kan känna in varför detta är så hemligt och varför finns det inget namn någonstans på någon far???
Tänkte om du kan känna in hur detta gått till och om du kan känna in något namn vad denna far kan hetat?

Svar: Denna far verkat ha varit en välkänd person som köpte sig "fri".. någon namn ser jag dock inte tyvärr. kram )
Esmaralda

49 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack finaste Es♡

Sitter o väntar på Laserbehandling sen hem kl 14 är det värsta kvar tandläkaren

Tack så jättemycket för att du sänder Healing till mig stor kram☆♥︎☆

50 Ghostwrter :

skriven

TACK för ditt tålamod att svara :) skit trist, jag började få känslor även om de inte räcker hela vägen. Jag förtjänar och kommer få bättre!



Kram hoppas att du mår väl!

Svar: Ja du förtjänar så mycket bättre... och det kommer... kram :)
Esmaralda

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Betyder det att jag ska ta ansvar för kommunikation och relationer för resa om något pågår fel? Jag vill väl det ska blir positiv. Men hur kommer jag hanterar såna? Kommer jag fånga allt och säga ifrån. Allt sån som jag försöka få det trevligt stunder i hela vecka. Kommer jag tar såna ansvarig och hanterar dom alla?

Ha det bra

52 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda🙂‍↔️jag ville fråga dig för kvinnan i turkisk tellwe sa att det kommer pengar innan jag träffar mannen med gott hjärta😁🥹🤔ser du sådant händelse Esmaralda😎😁🙂‍↔️

53 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att bli singel igen?
Kram

54 Tess:

skriven

Hej, har varit på väg flera gånger att gå ifrån min make, mkt pg a av hans alkoholproblem. Mitt hjärta längtar ut, men jag kommer aldrig till skott. Vi har provat terapi, men jag är redo att gå nu. Men vart börjar man? Och jag är orolig för ekonomin, kan du se om jag kommer att ha råd att köpa en bostad eller ska jag i stället hyra en?

Svar: Kanske en bra idé att hyra först och landa i situationen.. sedan kan du se dig om efter vad du vill köpa, kram :)
Esmaralda

55 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag blev diagnostiserad med Diabetes typ 2 i april och har fått en medicin som är liknande Ozempic, där av mitt viktras. I samma veva fick jag en ny medicin mot ångest som gjort att jag inte längre dräneras på all energi så jag känner mig pånyttfödd. Detta är utan tvekan den omvälvande vändningen i mitt liv som du i så många år siat om och till slut slog spådomen in :)

Kram 🐈‍⬛

Svar: Så härligt och så glad jag är för dig.. kram :)
Esmaralda

56 Helena Ir :

skriven

Du är då en bra terapeut! Och som den djurvän du är så har då denna råtta fått kvarta hemma i ditt hus..åtminstone tills nu då!

Ska till doktorn på fredag..kolla upp en sak som kommer och går. Inte direkt orolig..Men vill veta att det är något i det som jag har sen tidigare men känns lite mer ibland.
Mer än hälften av min livstid har ju kantats av värk..
Så lite trött just nu! Nya tag igen!
Finns de som har det värre så vill inte klaga..jag har det bra med andra ord 😀

Kram




Svar: Ett elände med värk... man tappar ju lätt all energiKram :)
Esmaralda

57 Mercan :

skriven

Esmaralda tror du jag ska försöka gå dit 😚 finns det shansen att bytta boomerang beige bomberjackan mot annat om jag frågar shefen i andra hand butiken 🤔😉😕

58 L:

skriven

Hej E

Det känns som att jag väntar på något men jag vet inte vad. Kan inte förstå varför jag har den känslan. Vet du?

Kram

Svar: Du kommer inse vad det handlar om... när det står för dörren... kram :)
Esmaralda

59 <3:

skriven

Har jag blivit av med Max nu ? Fattar han att jag inte vill ses igen och inte tyckte att hans beteende var ok på dejten. Mina killkompisar sa big no om honom. Fattar inte riktigt varför han blev så på och efterhängsen och kastade sig in i taxin vi inte ville ha honom med i.
Kram

Svar: Budskapet bör ha gått in nu, kram :)
Esmaralda

60 Hönan:

skriven

Kan inte vara lätt att vara råtta och så illa omtyckt. Hoppas att de hittar en ostörd plats att bo på :)

Förstår att det inte tas så seriöst. Hade det kunnat de annorlunda ut om han visste?

Kram

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Har dom löst problemet eller är de fortfarande en snurra på tråden mellan dom? De står inget på Facebook på hennes sida att dom är ett par?? Har hon bara glömt eller har dom löst de? Kram Zoey 💕

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Det känns så deppigt att tänker på resa. C kvinna är mer roligt tycker jag och jag vill bara att det ska var som en paradis med henne för min födelsedag på en badplats. Det är en fantastisk dröm som vi resa för en dag i Sverige. Jag vet vad jag menar ändå när jag säger så att jag vill har såna med C kvinna.

Hon känns mer positiv för mig än resan...

Ha det bra

63 AnnaK:

skriven

Var min dröm inatt en sån där bearbetningsdröm?

Hade även en känsla när jag skulle sova att jag kommer flytta till en specifik lägenhet. Den känslan var bara svammel gissar jag? Känns lite som att jag börjar ge upp om mig själv..

Kram 🤗

64 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om det löser sig med min fråga som jag skickade till A?

65 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer ”vi” att höras igen någon gång?
Kram

66 Skorpan:

skriven

Undrar va det är för skov av trötthet som kommer över mig speciellt då jag är på väg hem från jobbet? Bara sömnbrist månne? Eller nåt annat?
Kram Skorpan

Svar: Kanske det blir en dipp eftersom du inte beger dig hem till din kärlek...kram :)
Esmaralda

67 Elle:

skriven

Hej Ez,
Tror du att det kan finnas nån risk för att nåt spionprogram eller liknande kunde överföras från gamla telefonen till nya då jag ska överföra data såsom alla appar m.m. till den nya telefonen?
Kram

Svar: Känns inte så men är du osäker så installera på nytt och för inte över, kram :)
Esmaralda

68 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi att höras igen?
Kram

69 N:

skriven

Hej e
Kommer min talisman lyckas uppfylla någon önskan nu när jag inte vet var han är?
Kram

Svar: Tveksamt, finns en liten chans dock, kram :)
Esmaralda

70 S:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om jag och P kommer att ha sex med varandra igen?
Kram

71 Mercan:

skriven

Esmaralda jag undrar om den kommande tiden min bror kommer att bytta jobb eller främst vill jag fråga om han kommer att ta över firma företag helften eller hel,ser du något Esmaralda och om det är närmaste tiden eller min sister tänkte aktier att ta risk ser du vad som helst Esmaralda om det kommer hända något🤔💕🙂‍↔️har inga frågor kvar ska göra allt så jag köper inget mera sigg och hoppas jag träffar mannen med gott hjärta den här månaden och ska hoppas på mirakel från euro jackpot under oktober🙂‍↔️💕🥹🙏

72 Evelina:

skriven

Hej, tack för ditt svar på förra frågan. Är det så att han inte gillar mig längre eller vad känner han? Tycker han bara att jag är dryg? Kram :)

73 Frasse:

skriven

Hej igen...
Angående min mormors far vem det kunde vara. På vilket sätt köpte han sig fri? kan du känna in det?
På vilket sätt var han en välkänd person?
Hur bodde han? var han en "högre satt person"?

Svar: Jag ser tyvärr inga fler detaljer.. han var en högre uppsatt person, kram :)
Esmaralda

74 Mercan:

skriven

Esmaralda jag har slutat röka🤭💕🤗🙂‍↔️😗😗😗

Svar: Jättebra.. ta en dag åt gången, kram :)
Esmaralda

75 Evelina:

skriven

Hej, tack för ditt svar på förra frågan. Är det så att han inte gillar mig längre eller vad känner han? Tycker han bara att jag är dryg? Kram :)

76 Skorpan:

skriven

Hmm, det har jag ju inte kommit att tänka på... Kärleken saknas jo, mycket efterlängtad är han...
Tack Es!
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: