En fisk......

 
I går hade jag en speciell mission.. nämligen att lära ryska syster hur man gravar lax !
Efter en låååång frukost begav vi oss till Ica Maxi i Ängelholm
 
När tillbehören var inhandlade slog vi oss ner  i butikens café och det blev en sillamacka.
 
 
Hem och dra igång med gravandet !
 
 
Vi mjukstartade med varsin Treo... blev en sen kväll i växthuset kvällen innan  och så mysigt det var när det regnade och åskade.  Aningen dagen efter... men inte värre än att det snabbt blir avhjälpt med räddaren i nöden.. Treo 😜
 
 
En hel laxsida fick det bli... annars är det ju knappt lönt !
 
 
Ryska syster öser på rejält med salt o socker.....
 
 
Vitpeppar och sjukt mycket dill... 
 
 
In i plastpåse och sen en redig  sten på hela klabbet och nu ska det vändas då och då och det blir vår middag på tisdag kväll !
 
Kvällen avslutades med att vi tittade på:  " A fish called Wanda"  som vi såg tillsammans för 35 år sedan.. när syster besökte mig allra första gången.  Nu var det dags med en upprepning och vi garvade lika mycket nu som då !
 
I dag far vi till en älgpark i Småland och det blir lunch "ute" .. så idag kan jag inte besvara några frågor.
 
Kram & kärlek 💖
1 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Åh, jag älskar gravad lax! :)

Tack för ditt svar igår, roligt att höra att det är ömsesidigt :)

Önskar er en trevlig dag i Älgparken, Älg är landskapsdjur för det landskap
som jag bor i :)

Kram 🫎

2 Lisas :

skriven

Hej ☀️
Lycka till med fisken 🐟
Jag älskar fisk i alla former. Äter det hellre än kött faktiskt!
Nypotatis och sill eller gravad lax såhär på sommaren är mums .
En fråga: ska jag gå på date med den lite äldre E som bor 1 mil härifrån eller ska jag satsa på den yngre T här hemma ?
Kan det bli något med någon av dem?
Tack på förhand och kram till dig av Lisas ❤️

3 Skorpan:

skriven

Trevlig älgdag!
Kram Skorpan

4 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Åh, jag älskar gravad lax! :)

Tack för ditt svar igår, roligt att höra att det är ömsesidigt :)

Önskar er en trevlig dag i Älgparken, Älg är landskapsdjur för det landskap
som jag bor i :)

Kram 🫎

5 Mercan:

skriven

Esmaralda finns det fara att min sisrers lunshkort blir blpckerad på grund av mig för jag köpte sigg med det😭ska aldrig mera köpa sigg😤😠😡

6 Mercan:

skriven

Ha det så underbart med söta älgarna Esmaralda🤗💕😍😌

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Först Tusen tack för gratulationer från fler i bloggen <3 <3 <3 Tack Skorpis Solstjärna bla..

Vilken härlig tillvaro du har med ryska systern Es !
Älgpark minsann vilken början på nya veckan !
Njut !

Kram Anki med flock

8 .:

skriven

Hej Es!
Vad kul med nostalgi :)
Ni får ha det så trevligt idag!

9 Lisas :

skriven

Hej ☀️
Lycka till med fisken 🐟
Jag älskar fisk i alla former. Äter det hellre än kött faktiskt!
Nypotatis och sill eller gravad lax såhär på sommaren är mums .
En fråga: ska jag gå på date med den lite äldre E som bor 1 mil härifrån eller ska jag satsa på den yngre T här hemma ?
Kan det bli något med någon av dem?
Tack på förhand och kram till dig av Lisas ❤️

10 Mimmi K:

skriven

Kära Es. Nu stormar det. Det kom fram igår att han inte säger vad han vill och att han gissar vad jag vill. Och att han säger det han tror jag vill höra. Och pga. det byggs en irritation upp i honom som tydligen kommer ut ibland, och då fattar jag ingenting. Och då jag dessutom får en skuld för att det inte varit som han egentligen velat. Känner mig ledsen och besviken. Jag trodde bättre om honom. Trodde han var ärlig och mjuk men ku visar sig en annan sida. Hur ska jag vara och agera? Kram

11 Mimmi K:

skriven

Tillägg: det är en sak att han anpassar sig efter mig i stunden. Det är hans val. Men det är en annan sak att komma långt i efterhand och skuldbelägga och säga att han gjorde si och så för han trodde jag ville, när han egentligen ville något annat. Hur ska jag veta?

12 Solstjärnan :

skriven

Sillmacka - gott och dagens mission avklarad😊Treo in med en klackspark o livet leker igen😊 A fish Calles Wanda vill jag minnas var rolig,måste nog se den igen😊 För er är den ju ett viktigt minne från er första träff😊
Ha det så roligt!!
Kram Solstjärnan ☀️

13 Musen:

skriven

Mm, min mamma brukade också göra det med regnbåge när jag var liten.

Vem försöker nå mig på telefonen? Har jag hamnat i klaveret? Så orolig. Hjälp

Mvh


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: