Gratisloppis.....

Jag måste ha fått en redig knäpp !
 
Är fortfarande i full färd med att röja och göra av med och för varje utrymme jag rensar, desto  bättre mår jag.  Det är som det ska vara.
Man mår ju bra av att göra sig kvitt en massa bröte som bara ligger där till ingen nytta.
Jag gillar när det är lite luftigt i skåp och  lådor.
 
 
Här har vi en låda full av diverse plock... bland annat belgiskt våffeljärn,  smörgåsjärn , elektrisk knivslip och  småsaker.
 
 
Låda två.... krämer som är oöppnade men med kort datum, eyeliner med obrutna förpackningar, nya läppstift.... glas och muggar, serveringsfat  och så vidare....
 
 
Tre lådor fulla av kläder, skor, handväskor och lite böcker och sälllskapsspel.
 
Nu kanske nån tycker att det här kan man ju sälja och visst KAN man men det har jag inte tålamod till.   Det viktiga är att det kommer bort !!
 
Ryska syster separerade ju häromåret och har inte riktigt hunnit skaffa sig allt hon behöver än... så i morgon  kommer hon hit på lunch och får första  tjing på lådorna.
Som en gratisloppis i miniatyr 😄
Lunch ska jag och syster också hinna med.. kyckligsallad ska det bli.
 
Det hon inte vill ha, det  åker direkt till byns loppis !!
 
Nu återstår linneskåpet och  det är mitt dåliga samvete.... jag har ingen mangel och vägrar stryka lakan.... så nu ska allt ut och vikas efter konstens alla regler. Det ser rent bedrövligt ut just nu och jag har bara snurrat ihop lakanen, liksom tjoff tjoff tjoff och tryckt in i skåpet.
Men nu ska det bli ordning och reda !
 
Det gäller att stå på och hålla tempot så länge den här galna energin håller i sig.... är ju nästan så man skulle kunna tro att jag hävt i mig massa  speed !😂
Men nope, det har jag INTE !
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
 
1 Fågeljägaren:

skriven

Godmorgon

Snart hemgång från jobbet.
Skulle verkligen behöva röja hemma jag också.
Nån gång snart hoppas jag.
Nu är det lite väl mycket jobb just nu.
Och sä har jag mina bin att ta hand om.
Dom stackarna har det svårt i detta vädret.
Har aldrig haft då dåligt med honung, typ inget.
Och aldrig har det gått så dåligt för bina, flera drottningförluster och annat elände.
Men man säger ju att efter regn kommer sol.

Ha det så gott
Och hur kommer det att gå för mitt röjande och mina bin?

Svar: jag gillar bin... min den sommaren vi hade Gert här... fast han var förstås geting....Trist att det inte blir honung
Men det är sant att efter regn kommer sol
Kram :)
Esmaralda

2 Mimi:

skriven

Hej!

Jag har ingen energi alls. Bara så trött av sömnbrist. Hoppas att upprustningen av järnvägen blir klar snart. Kommer min sömn att bli normal igen?

Kram

Svar: Ja, sömnen kommer rätta till sig allt eftersom, kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

What?! Skicka mig nåt av den röjningsenergin, tack ;D... Skönt att bli av med sånt man inte behöver o att nån annan får nytta av dessa saker är ju bara bättre, win-win. Lycka till med klädskåpet, en mangel kanske står på inköpslistan ;)...

Sovit dåligt o är trött, vissa saker ändras aldrig, tydligen? Vore det min egen dag skulle jag absolut tillbringa den i sängen, men det är det inte...

Ny dag nya möjligheter, ser du Es nåt spontant just nu kring mig? Kärlek ;)?

Upp o hoppa o förbereda sig för dagen...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Hade jag bara haft plats för en mangel så hade jag haft en...bor lite smått !Nya möjligheter varje dag så nappa på sådant som känns rätt och bra.
Kram :)
Esmaralda

4 Månskenet:

skriven

Kul! Hoppas det smittar - till mej 😉😁
Ha det gott!

Svar: Ja, och det kanske det gör, kram :)
Esmaralda

5 Tess:

skriven

Godmorgon

Tog modet och sa till min man att jag vill skiljas. Dock väldigt tyst från hans sida, men nu är bollen i rullning. Är dock orolig över ekonomin, kommer jag få något när vi nu ska sälja huset? Ska jag köpa en bostadsrätt eller är det bättre att hyra en lägenhet?

Kram

Svar: Kanske hyra till en början innan du vet vad du vill köpa, kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,ser du mig och T på bio tillsammans närmsta framtiden ? Tror du han vill gå på filmen om Gyllene tider med mig ? Tror du vi kommer mötas på fredag eller lördag när jag är hemma från 🇩🇰.
Kram

Svar: Ni kommer mötas men ser inte om det blir bio, kram :)
Esmaralda

7 Elle:

skriven

Hej,
Tolkade jag honom rätt i att han inte gillade mej så mycket? Tyckte han verkade lite obekväm och så då jag tittade på hans kroppsspråk..
Kram

8 Mamma:

skriven

Åh vad härligt att rensa men fy vad svårt det kan vara ibland.
Även om man inte använt något på åratal så kanske man behöver just den prylen snart ;)
Min yngsta dotter skulle åka på två resor i sommar.
En i Sverige och en till Frankrike.
Den ti Sverige fick hon ställa in pga ångest och ryggvärk.
Kan du se om hon ändå kommer att få en bra sommar och om hon kommer iväg på resan till Frankrike?
Så tråkigt när hon vill men av olika anledningar inte kommer iväg.
Den här ryggvärken - blir det snart bra?
Vill ju att hon ska ha ett liv utan smärta och få leva ett gott liv.
Mailar dig senare för en privat spådom <3
Kram <3

Svar: God chans att hon kommer iväg på nästa resaRyggen blir bättre men det kan ta tid, kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jättebra idé att röja och rensa bland sina saker! Det borde jag också göra, men skjuter bara fram det….

Jag och exet har kommit varandra ännu närmare i och med hans kris. Visst kommer vi alltid att ha en speciell relation? Ser du något mer kring hans situation? Får han vård utomlands?

Kram

Svar: Ni har en speciell plats i varandras liv och så kommer det att förbli, kram :)
Esmaralda

10 Solstjärnan:

skriven

Ordning och reda och ut med onödiga saker ...ja nu kör du med gasen i botten😊
Din ryska syster uppskattar nog sägert att hon får se över vad hon kan få😊Ja att lägga saker på loppis tar mycket tid men det har ju gett en liten extra slant .Har ju sålt ibland på loppis.
Återvinning är en bra sak.
Es, ordning och reda är det viktigt för min kommande SM? Vill han ha lite saker i hemmet?
Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Jag kör rubbet till vår lokala loppis.. de säljer och intäkterna går till byns idrottsförening....Din tillkommande gillar ordning men är ingen fanatiker, kram :)
Esmaralda

11 vb:

skriven

Hej Es!

ser du om jag möjligtvis blir gravid iår?
kram

12 Smaragd :

skriven

God morgon,

Det verkar luta åt att jag flyttar ett tag till västkusten och mannen utomlands till jag kan flytta efter. Detta efter sommaren. Vad ser du? Hur kommer det gå?

Kram!

13 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Visst är det härligt att röja när energin är den rätta. Jag med hjälp av mina boendestödjare har röjt så mycket att nu börjar det äntligen se ut som ett hem igen. :)

Kommer jag bli av med åkomman i munnen?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Ja det blir du, kram :)
Esmaralda

14 anonym:

skriven

hejsan,
kommer jag få ett heltids jobb snart?
kram

Svar: Dröjer nog ännu en tid men det kommer, kram :)
Esmaralda

15 Mercan:

skriven

Esmaralda finns det fara att Hörü har hyrt ut första våningen hemma u Bulgarien mot pengar till andra🥹ser du om vi lyckas resa dit under året🙂‍↔️💕🙏

Svar: Ser ut som om ni kommer bo i våningen när ni reser dit, kram :)
Esmaralda

16 Alex :

skriven

Hej!

Kommer min dotters förhållande hålla i framtiden?

Svar: Kanske inte " för alltid", kram :)
Esmaralda

17 Bjork:

skriven

Hej mina ögon är lite torra kommer det gå över av sig själv eller ska jag söka vård?

Bli det resturang besök i helgen?

Kram

Svar: Bättrar det sig inte närmaste tiden så sök vård, kram :)
Esmaralda

18 Dunegull :

skriven

Hade en flirt för ett år sedan som sen visade sig visst att han bara ville en sak så jag avbröt det lika fort. Det är med en person som är väldigt framgångsrik. Nu skicka han igen till mig. Inget alls dumt men inte hört ett knyst på ett år. Kan du se om han vill något? Hör han av sig igen?

Vi jobbar i samma bransch. Kanske något med jobb att göra?
Eller det kanske bara var att kolla läget?

Kram

Svar: Känns inte riktigt seriöst från hans sida.. men svara honom gärna och skapa en egen uppfattning, kram :)
Esmaralda

19 vv:

skriven

hejsan Esmeralda, bör jag oroa mig över mannen och grannen på något vis som tex att det utvecklas till något romantiskt eller är det bara grannen o inget mer, är hennes avsikt att sno honom?

20 anonym:

skriven

Hej Es, ser du om han har tagit åt sig allvarligt om vad jag har sagt om hon som bor på 3 våningen?

21 anonym:

skriven

Är det bara ren svartsjuka och egentligen det är ingen avsikt från hennes sida något mer som hon vill av honom? eller han från henne? ser du att det utvecklas ngt mellan dem då jag är orolig att han gör ngt eller hon..

Svar: Jag ser inte att hon vill ha honom, kram :)
Esmaralda

22 Jossan :

skriven

Godmorgon
Tröttheten är helt olidlig och jag har ingen energi alls..
Pratade med kompisen igår och hon ”skröt” på vad hon skulle göra i veckan och hur alla killar hade raggat på henne och sånt. Och hur glad hon var för att de från i helgen skulle dit.
Hon berätta om alla beundrare och sa till mig att jag borde nästan åka dit så hon kunde dela med sig.

Vet knappt om det var hennes sätt att faktiskt be mig komma dit eller vad det var..
Ett sätt känner jag att jag struntar i vilket samtidigt som jag känner att det hade varit kul. Kommer frågan snart?

Idag skiner solen än så länge men energin är inte på topp utan jag mår inte så bra. Men måste till banken och fixa ett bank id.. annars ska jag förhoppningsvis få lite gjort här hemma och kanske till stranden om orken infinner sig..

Kram

Svar: Det var nog mest lite oskyldigt skryt känns det som :)Kram
Esmaralda

23 Dunegull :

skriven

Saknad min hund så oerhört mycket. Tänker hon på mig något nu eller det fungerar inte så?

Nu när jag är på semester alltså 😇

Kram

24 Berg:

skriven

Imponerad av hur du rensar! Och jag förstår den sköna känslan. Det gäller att vara på rätt humör, annars blir det för mycket velande och sparande. Men det är svårt med vissa saker, ”bra att ha”, som ändå kostat några hundralappar och som man inte vill behöva köpa ännu en gång..,

Det är faktiskt en liten farhåga hos mig att kommande mannen har för mycket skräp och sparat av diverse.. Är han en ”sparare” tror du eller mer minimalistisk?

Ha det gott och röj på!

25 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda!
Jag har nu bestämt mig för att satsa på Moldavien och hoppas kunna resa dit i höst. Ser chanserna goda ut att jag kommer iväg dit?
Kram,
Jennifer

Svar: Chanserna är goda, kram :)
Esmaralda

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es! Ser du om de dröjer länge till innan jag får göra min efterlängtade tatuering? Ser du möjligtvis om de är jag som betalar den eller om jag får den av någon? Kram Zoey 💕

Svar: Känns som om du själv planerar in och betalar tatueringen, kram :)
Esmaralda

27 Skrållann:

skriven

Hej!
Ja får man sådan energi är det verkligen idé att fortsätta rensningen.

Jag börjar jobba inatt och det känns så bra☺️
Dock har jag ont i hela kroppen och det oroar mig lite men det kanske är jobb och rörelse kroppen mår bäst av?!

Tänker en del på svärdottern och hennes flytt till Göteborg. Ser det ut som hon hittar en egen lägenhet eller behöver hon flytta in hos sin mamma ett tag till att börja med?

Kram❤️

28 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda jag ska inte förvänta mig något större från euro jackpot under året Oktober för du såg bara 2 tusen på mer än en gång eller ser du 20 tusen vinst och kan det bli något med att dröja till nästa år April Maj tror du söta Esmaralda eller ska jag vänta 2027 2028🙂‍↔️

Svar: Chansen till större vinst är liten, och jag ser ingenting detaljerat alls kring vinster... spela bara för småpengar, din vinstchans är lika stor oavsett om du satsar lite eller mycket, kram :)
Esmaralda

29 anonym:

skriven

ser du att det utvecklas ngt mellan dem då jag är orolig att han gör ngt? han verkar vilja ha henne?

30 Mercan:

skriven

Esmaralda hittar jag L storlek svarta byxan i HM butiken på rea i butik🙂‍↔️

31 v:

skriven

hej Es2, jag fick missfall... tar p mig enormt hårt detta!!!! jag vill verkligen ha barn ihop ser du om chansen är stor eller liten eller mellan?? kram

32 b:

skriven

hittar vi vårt hus innan året är slut? kramar

Svar: Chansen finns absolut, kram :)
Esmaralda

33 Mercan:

skriven

Ska till andra hand butiken hittar jag min byxa söta Esmaralda eller ska jag vänta😁😎😁

34 anonym:

skriven

hello!
vi har kommit överens till att få barn ihop och vi båda är taggade men däremot har jag en familjemedlem som absolut inte blir glad då han har valt ett yrke att vara borta.. ser du om det löser sig och att vi får barn ihop ändå?

35 BaraJag:

skriven

Hej Ez, att rensa är så skönt!

Jag kan inte få bort känslan av att maken är otrogen.
Borde jag släppa känslan och sluta "leta" tecken på otrohet eller finns det fog för känslan jag har?

Kram!

36 anonym:

skriven

hej es, även om jag ej bör vara orolig över dem.. kan du se om det eller jag borde ha självkänsla?

37 anonym:

skriven

är chansen stor att jag får 100% arbete nästa år? kram

Svar: Ja någon gång under året bör det ske, kram :)
Esmaralda

38 .:

skriven

Hej Es!

Åh, kom gärna hem till mig och rensa! Jag är sämst på att rensa... För tänk om jag ändrar mig. Bad om hjälp en gång med kläder, hon fick fria händer och det kastades en hel del, haha.

Det är ju värsta cirkusen därborta. Det är dåligt väder och jag mår skit p.g.a. b 12 bristen, inte bara fysiskt utan även psykiskt. Jag är alltid där och står ut. Och jag får inte särskilt mycket för det. Det gör mig ledsen. Och i fredags när jag gick hem efter en timme hade jag fått närvaro ändå trots att ingen hade sett mig, haha. Idag har jag fått en påhittad uppgift dvs. Det fanns egentligen ingen riktig och varför jag har fått den jag fått vet jag inte. Ingen bra i alla fall. Så jag tänker faktiskt inte gå dit idag. Jag orkar verkligen inte. Om jag inte meddelar mig får jag kanske närvaro ändå, haha. Nä men jag ska meddela såklart. Imorgon blir det möte och det är ju självklart att jag går dit då, men idag... Även om jag inte tror det. Men ändå... kan du se om jag missar något viktigt?

Svar: Ja det gäller att inte vara sentimental när man röjer... att prioritera känslan av att få plats att andas !Viktigt att du meddelar tydligt hur det är och hur du upplever saker och ting, heja dej, kram :)
Esmaralda

39 <3:

skriven

Varför är L så off ? Kan du se varför hon är sur om hon är det ?Duger man bara när hon ska låna pengar?
Kram

40 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda jag blev glad🤗💕🙂tror du jag lyckas bytta byxan i HM mot L storlek som är på rea hittar jag byxan Esmaralda det visar i mobilen att det finns i butik😁😎😁

41 vb:

skriven

Hej Es, blir det bättre mellan oss? det känns bättre?.. eller är det skenet som bedrar?

42 BaraJag:

skriven

Hej Ez, att rensa är så skönt!

Jag kan inte få bort känslan av att maken är otrogen.
Borde jag släppa känslan och sluta "leta" tecken på otrohet eller finns det fog för känslan jag har?

Kram!

Svar: Prata med honom och känn in... kram :)
Esmaralda

43 Anette:

skriven

Hej! Bra jobbat med rensning hemma! Jag håller också på. Tar rum för rum, låda för låda. Skänker också bort. Kram ❤️

Svar: Ja att sälja skulle ju ta en evighet när man har energi att röja, då ska det gå snabbt ! Kram :)
Esmaralda

44 Anki:

skriven

Godförmiddag Es
Bra jobbat ! Kan riktigt känna hur nöjd du måste vara.Tänk om jag kunde göra likadant..
Har ju svårt att slänga och att jag skulle sälja på loppis finns nog inte på kartan . Fick en ide nu av dina röjningar. Ska kolla upp om vi inte har Lions i närheten där kanske man kan lämna in ...Måste bara komma så långt att jag röjer..

Ge ryska systern en kram från flocken och hoppas hon hittar ngt i dina lådor

Kram Anki med flock

Svar: Nejnej, inte säljer jag på loppis.. jag bara lämnar brötet o det säljs av personal på loppisen... intäkterna går till byns idrottsförening :) Ryska syster ska få sin kram :) Och kram på dej och flocken :)
Esmaralda

45 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag få en bra sem med mina älskade barn Något jag ska tänka på ?
kram 🤩☀️🌸

Svar: Ha positivt fokus och det blir en fin semester, kram :)
Esmaralda

46 AN:

skriven

Tack snälla för svar igår! ❤️
Kram!

47 Solstjärnan :

skriven

Gillar idén med att inkräktarna går till byns idrottsförening.De kommer få lokalt till användning😊
Ordning gillar jag med och är inte heller någon fanatiker😊
Ja det är väl nog bara att kavla upp ärmarna o fortsätta ordna o rensa.Regniga dagar på semestern är perfekta för det😊
Ha det fortsatt bra!😊
Kram Solstjärnan ☀️

48 Dani:

skriven

Hej!
Ser det ut som jag klarar min omtenta i augusti?

Kram

49 Ally:

skriven

Godmorgon
Ja så skönt att rensa ut, både saker och kläder som kan komma till nytta till någon annan.
Ser du om han träffar någon? Tänker på mig?
Kram :) 🐝

50 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Har provat en ny kur och om det är något jag forsätter med:)

Kram

51 anonym ledsen sårad person :

skriven

Känner mig borttappad och deppig. Jag har inte gjort något fel mer än sagt vad jag könner och nu känns det som om jag är boven och alla pekade som om jag är problemet då de inte gillar bli konfronterade. Kommer dom aldrig be om ursäkt eller något åt det hållet ? Vad ser du kring dom och mej ? Sen undrar jag om du kan se någon större vinst i pengar som kan komma min väg närmaste framtid eller längre bort i femtiden ? Hade så gärna velat göra något kul i sommar utan att pengar ska begränsa semestern 🌸🩷☀️ önskar dig en solig dag i ditt rensande

Svar: Nej, en hel del klarar inte av att bli konfronterade och går då i försvar och det kan bli hur som helst.Tror inte du kan räkna med en ursäkt... i alla fall inte närmaste tiden.... kram :)
Esmaralda

52 Lou:

skriven

Är igång med lite samma, städ, ommöblering och fix. Alltid en bra känsla efteråt! Behöver också rensa, göra av med, men tycker också att det är omständigt och tråkigt att sälja! Även om alla slantar skulle vara välkomna… så ska nog ändå försöka lite.

Apropå det, någon ekonomisk ljusning i sikte?

Kram :)

Svar: Det kommer lätta ekonomiskt, ha stram budget en period nu, kram :)
Esmaralda

53 <3:

skriven

Varför är L så off ? Kan du se varför hon är sur om hon är det ?Duger man bara när hon ska låna pengar? Hon klarar kanske inte alltid av att ha så mycket kontakt alltid. Kommer vi ses i sommar och ha en rolig party kväll igen ?
Kram

54 Jeanette:

skriven

Ut med gammalt och in med nytt! Jag har nyligen flyttat och passade på att rensa och ge bort.

Jag är utan energi känner mig konstant trött. Kan tänka mig att det beror på allt som hänt mig den senaste tiden.

Knäprotesoperation i bägge, nytt jobb, en kamrat dör inom loppet från frisk till död i cnacer på 4 veckor, nya omplacerinsgjobbet blev för tufft för mina knän, bytte till ännu ett nytt jobb, hade bokat en lägenhet på nya första jobbet några mil från där jag bodde och min lägenhet hade blivit uthyrd så jag kunde inte bo kvar i o med att jag bytte arbetsplats efter första omplaceringen. Hur ska jag hitta en lägenhet på en vecka?!

Jag lyckades men nu måste jag snabba på med flytt eftersom tiden var på väg att gå ut. Jag bokade flytt och städhjälp via ett företag. Ja det kostade några tusen men det fanns ingen annan utväg med mina knän.

Ett helt nytt jobb att jobba med en person som har ett funktionshinder jag aldrig haft som arbetsuppgift, även om mitt tidigare jobb är inom vården.

Nu blev det långt ;)

Ha det bäst, kram

Svar: Ja, det har hopat sig mycket runt dig.Nu startar du mycket på ny kula och det ser riktigt positivt ut, kram :)
Esmaralda

55 Liljan:

skriven

Så fruktansvärt bra med att rensa och skänka till loppis!!
Det är fortfarande ett huvudbry för mig. Man skulle vilja ha ett släp på heltid så man inte känner stressen att lämna tillbaka ett hyrt/lånat släp. Eller ska man göra som du, packa lådor och så får någon man tidigare kontaktat hämta för loppis?
⭐️
I ett par dagar har jag haft besök och kört runt, lite som att turista på egen ort. Unnat mig shopping, det kommer jag leva på länge.
Fick också en fantastisk gåva - en tarotkortlek 😍
Det sägs att man ska få sin tarotkortlek som en gåva. Det är en myt... om man ska vända på det så är varje tidigare kortlek jag införskaffat en gåva till mig själv.
Men denna hade min kompis tidigare till sig själv. väldigt fina bilder, men hon kände att den ändå inte var för henne. Jag däremot hade varit så såld på den när hon visade mig dem. Det var dock nästan ett år sedan och jag hade glömt. Så denna gång blev det som ett kärt återseende 😍
Semestern fortsätter 💕🏞☕️🏕🏖

Svar: Ja, de flesta loppisar kommer ju och hämtar !Du har fått rätt tarotkortlek..... fortsätt ha en fin semester, kram :)
Esmaralda

56 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack så mycket för det glädjande svaret, vill ju känna mig fräsch i munnen i fall jag skulle möta Mr Right på mina promenader... 💋

57 Lydia💕:

skriven

Bra med rensning ibland hade varit kul och tittat i dina lådor såg allt möjligt jag ville ha där.
Han med stort M i mitt liv sa att dom hade flyttat ihop pga ekonomin men ändå sover han i ett annat hus ibland fattar inte vad han menar med det kan du förklara det för mig han är inte kär i sitt ex men ändå bor ihop för ekonomin skull verkar inte klokt
Kram
Lydia💕

Svar: Ja, tyska syster sade detsamma... att det var en del hon ville ha... och så bra om det jag inte behöver kommer till nytta för någon annan ! Jag tror helt enkelt att han har svart att kapa banden, kram :)
Esmaralda

58 AnnaK:

skriven

Så duktigt! Vilken lycka för syster få rota i lådorna 😊 Ser en väldans fin lampa!

Tänker alltid att jag ska göra det och börjar lite smått och så tar det stopp. Det är så dålig energi här hemma så lusten till allt försvinner. Men drömmen är ju ett hem som jag blir glad komma hem till. Vet inte vad som drar ner energin här riktigt, kan ju vara mig det är fel på också bara. Många säger att det spökar i detta hus men känns inte som det är problemet.

Kram 🤗

Svar: Och lampan ville syster ha :)Dålig energi handlar nog mest om att du inte är i form, att du inte lever ditt bästa liv.. att du skulle vilja ha somligt lite annorlunda, kram :)
Esmaralda

59 Orolig:

skriven

Hej. Skrev till en kompis i förra veckan utan att få svar. Hon läste det men svara inte. Skrev i måndags igen men hon har inte läst det. Vi har planerat att ses i sommar. Kommer hon svara och kommer vi ses? Jag vet att hennes dotter vill det.

60 Rädd:

skriven

Jag känner verkligen inte för att gå tillbaka till jobbet efter semestern. Men jag vet inte var jag ska söka mig? Och så tänker jag att jag kanske borde kämpa på ett tag till? Kanske blir det bättre nu när jag redan lagt in en hel del i detta jobb? Kanske kan jag komma lite framåt? Kanske är det smartaste att vara kvar ett tag till? Men inge kul att inte känna sig peppad för fem öre.

Kram och kärlek.

61 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Hejsan
Inget jag tänkt göra i sommar har fungerat jag skulle rensa precis som du. Passa på när sonen är ett par veckor hos sin pappa.. Men nope.. Det har gått i kras.

Är påväg till mamma. Hon har blivit flyttat från det trygga helt fantastiska sjukhuset till ett korttidsboende som inte har så bra reputation. Jag åkte till henne igår. Med en liten blombukett. Jag var där i 2h. Första timmen ansträngde hon sig för att prata och umgås. Kände mig som en jobbig dotter som sitter där. Ber henne säga till om hon vill att jag ska gå. Hon har svårt att säga ifrån.
När hon bodde hemma kunde vi bara sitta tysta, sedan prata och sedan vara tysta. För ett par dagar sedan ville hon ha sällskap, inte vara ensam. Så jag går på det.

Skriver ett brev till mamma, som jag vet att hon aldrig kommer läsa. Kommer säkert fortsätta ett tag när hon är borta. Skrev ett litet sådant för ca 3v sedan som gjorde henne varm i hjärtat och tårar i ögonen. Kärlek ❤️🥰

Den 6/8 blir hon 75. Hon är ung... Och jag har börjat tänka... Himmel... Jag kanske bara har 22 år kvar i livet. Och jag har inte levt ännu. Min son är 14. Ensambarn 😔 Ännu viktigare med bra kontakt med sina kusiner.

Är så orolig att mamma kommer vara ensam i rummet när hon kliver över till Alltet. Vill så gärna att någon av barnen är med.
Gudars vad jag pratar.

Helt plötsligt är världen upp och ned och jag har fått andra funderingar och jag tankar. Andra prioriteringar.

Vill mamma ha mig i rummet? Känner hon sig bekväm fast jag inte är så djup just där? Två av mina systrar är de omhändertagande som jobbar inom vården (3 faktiskt) men just dessa 2 skulle göra detta bättre än jag. Jag är mammas flicka och har ALLTID varit.
Kanske därför det är ännu svårare att veta hur man ska bete sig och hantera en situation som denna.

Jag grät inte när min pappa gick bort, inte farfar, inte mormor, inte morfar.. Farmor grät jag lite över och mådde lite dåligt. Men fuck jag är hjärtekrossad.

I början av sommaren råkade jag säga hejdå Hjärtegryn när jag skulle gå hem från henne. Det tyckte hon var gulligt.. Så jag har fortsatt säga det. 🥰 Och hon kallade mig hjärtenstjärt (som jag kallade Milton ❤️)
Händer massa saker hemma nu. Vet inte om det är min medialitet som vaknat nu, eller om det är varsel, hälsningar etc.
Häromdagen satte datorn i gång bara sådär. Man måste trycka igång den och knappa in en kod för att få igång den.. Nu gick den igång när jag stod vid micron.. Och hörde "I hate British people" från en serie jag tittade på. Hahaha.
Och dörren som öppnats. Datorn stänger av sig själv oxå.. När jag tittar på den.. Eller släcker ned.. Samma med mobilen.


Åh. Jag kan skriva i evighet nu 🪻



Kjam

Svar: Mamma uppskattar dina besök mycket även om det ibland blir tyst.. och det är bra att kunna vara tysta tillsammans också.Du ska inte tänka på hur du ska bete dig.. du ska bara vara dig själv rakt av och det uppskattar mamma mest !
Medialt har du öppnat upp mer sista tiden, kram :)
Esmaralda

62 Jeanette:

skriven

Tack, jag känner att det är på väg att vända. Alt tar tid att komma tillbaka i balans. Igår kontaktade jag en chef på ett boende, om att jobba natt extra, när jag har ork och det passar in i mitt ordinarie schema. Aldrig jobbat där men hon bad mig skicka in uppgifter.

Kram

Svar: Man tyar tacksamt emot det du kan jobba extra..... och det vänder.. sakta men säkert kommer du i balans... lyssna alltid av dig själv, kram :)
Esmaralda

63 Fjärilen :

skriven

Hej!
Är ute på semester med goa vänner.
Imorgon skulle jag möte upp en man som jag träffat på dans.
Kände att han var en fin man.
Ringde honom för att stämma av tid för morgondagen, tyvärr har jag blivit förkyld berättar han kan inte komma( detta vädret kan man ju bli ännu sjukare 🌧) sa
han. Måste ha fått kalla fötter ?? Eller vad tror du EZ?
Kommer det överhuvudtaget bli vi?

Svar: Ja det handlar nog mer om kalla fötter än om förkylning, kram :)
Esmaralda

64 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag ångrar mig om jag klipper håret kort?

Svar: Kanske lite, men du klär i att ha det kort, kram :)
Esmaralda

65 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda för allt som du gör för oss🙂🤗🙂‍↔️Esmaralda jag la undan tills imorgon en klassisk gant klänning och en boomerang kofta och båda två på halva priser prövade de var fina ha ha 😁😎😁🤗🙂‍↔️och jag hjälper alltid min mor att rensa städa🙂‍↔️🤗🙂

66 Ghostwriter :

skriven

En familjevän gick bort för några veckor sen men fick veta nu. Är väldigt ledsen. Det är extra jobbigt då jag alltid ville han skulle veta sanningen om vår familj, hur misshandlad jag blev fysiskt och psykiskt av den kvinnan han tyckte så gott om. Jag tycker de ger mig ångest att han vet allt nu.


Har han något meddelande till mig?



Kram

67 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om det är något skitsnack kring mig i det gänget?

När jag mötte en tjejkompis i det gänget häromdagen så fick jag en konstig känsla.

Killen det handlar om hade inte berättat för mig att han hade gått in i en annan relation. Jag skrev till honom att det är han jag vill ha osv.

Men nu känns allt inte bra.

Är det negativt skitsnack kring mig i det gänget nu?
Jag visste ju inget..
Vad tycker han egentligen?
Kram

68 Ghostwriter :

skriven

En familjevän gick bort för några veckor sen men fick veta nu. Är väldigt ledsen. Det är extra jobbigt då jag alltid ville han skulle veta sanningen om vår familj, hur misshandlad jag blev fysiskt och psykiskt av den kvinnan han tyckte så gott om. Jag tycker de ger mig ångest att han vet allt nu.


Har han något meddelande till mig?



Kram

69 Cecilia:

skriven

Rensa kommer jag att behöva göra nu inför flytten. Nu var det inte så längesen vi flyttade, men man hinner ändå samla på sig saker. Jag vill också bara bli av med det mesta. Det brukar gå bra att sälja vissa saker på marketplace billigt och någon kommer och hämtar upp det. Ser så mycket fram emot att göra ordning i nya boendet. Vi kommer ta ledigt en vecka och bara fixa. Kommer det viktigaste att bli klart under den tiden? Kramar

70 Orolig:

skriven

Hej. Skrev till en kompis i förra veckan utan att få svar. Hon läste det men svara inte. Skrev i måndags igen men hon har inte läst det. Vi har planerat att ses i sommar. Kommer hon svara och kommer vi ses? Jag vet att hennes dotter vill det.

71 Mercan:

skriven

Esmaralda söta du jag vill fråga dig om den blir min att jag lyckas köpa byxan, jag tänker på det du såg att samma tiger söt rosa blå randiga som jag missade,du såg att samma byxa kommer igen, ser du om det kommer under året eller dröjer det länge och om jag kommer lyckas köpa den , vilken månad🙂‍↔️men efter att ha hittat nu min svarta byxa nu jag vet inte om jag ska gå dit längre🥹tack Esmaralda🙂‍↔️

72 Bjork:

skriven

Hej känner jag till mammas blivande sambo?

Är det den hon umgås mycket med?

Kram

73 Solstjärnan:

skriven

Menade naturligtvis intäkterna och inte inkräktarna som skulle gå till den lokala idrottsföreningen😊😊
Ha ha!😊
Ha en bra kväll!
Kram Solstjärnan ☀️

74 Jossan :

skriven

Asså jag tror jag har gjort ett misstag! Har köpt lappar att sätta på mina bebynest och jag tror jag har satt texten för högt upp på lappen så hela namnet kommer försvinna.. jag får väl ha väldigt lite sömsmån på dem… tror du det blir bra?

Kram

75 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Du kan väl sätta mangeln i Attefallshuset, där jobbar man vä ;).

Börjsr antagligen bli gammal o trött då bilresan idag kändes oändligt lång o ddt var som om vi aldrig kom hem. Får se om det i framtiden är alltid mannen som kör då/om vi är på resande fot per bil?
Eller borde man säga på resande hjul ;D...
Kram Skorpan

76 Dani:

skriven

Hej!
Känner så starkt för Pascal från Tyskland. Kan det bli nåt mellan oss eller inte?

Kram

77 BaraJag:

skriven

Jag pratade med honom, och han blev arg och sen mild. Magkänslan blev starkare. Ser du verkligen inget alls kring min oro? Vi har levt ihop i 20 år och han tycker det är löjligt att kasta bort det pga magkänsla. Men jag litar inte på honom när han förnekar. Kanske bör jag kolla i hans mobil som han erbjudit mig att göra? Kram

78 Svante :

skriven

Hej Es. tiden går och tänkte drista mig att fråga dig igen då frågan är fri här på din blogg läser den varje dag det är roligt läsa olika saker du skriver om och lärorikt med och undrar om du nu kan få något om hur jag och den kvinnan du spått mig tre gånger om vi kommer förlova oss och gifta oss och flytta in i en ny lägenhet för oss båda då vi känner vi vill få något nytt fräscht tillsammans med våran nystart ihop hur kommer vi träffas? på något sätt måste det ju bli enligt dig Es.så jag hoppas det blir så med på riktigt som sagt tiden går och snart är det höst igen och det vore trevligt om vi träffades snart, det är ju sex sju år sen du spådde mig om detta första gången till mig, lång väntan tycker jag, tacksam om du kunde få något spontant om hur vi träffas på något sätt? det är roligt med loppisar och second hand och att det har blivit så populärt idag, ha en trevlig kväll. Kram:)

79 Jeanette:

skriven

Absolut, tack
Kram

80 Emma:

skriven

Jag ska åka ut i Europa med bilen. Hur går det?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: