Hybris ?

 
Vid middagstid for jag och maken iväg till Ekeby möbelaffär som är typ tvärtom mot Ikea... tyvärr i prissättningen också.  Men oj vilka fina möbler 😃
 
Vår gamla soffa har ett antal år på nacken och är så nedsutten att man sitter där med iknäna under hakan.. inte behagligt alls.
 
Vi gick ut lite lätt med dagens luch.. en väldig god  Flygande Jacob
 
 
Sen tog shoppingen vid... och det var en soffa vi skulle ha.
Den här gången av riktigt bra kvalitet !
 
Och såklart fastnade vi för en Bröderna Andersson design !
Och insåg snabbt att herregud, varken våra fåtöljer eller soffbord passar till den soffan... och efter lite letande och funderande och varsett par muggar kaffe, konstaterade vi att oljad ek är klassiskt och snyggt till soffan
 
 
 
 
En ny hylla  som passar in....
 
 
Maken hittade Jetson fåtöljen.. två stycken fick det bli...
Jetson är en fåtölj i ikonisk design av Bruno Mathsson, först lanserad 1969.
I offwhite och grönt
 
Vi valde  krämfärgat fårskinn att ha i... som är sytt just till fåtöljerna
 
Grönt på fåtöljen och grönt mönster i soffan så grönt &  offwhite får det bli.
 
 
Matta 3 x 2 meter så mjuk att man lämnar fotspår i  den !
 
 Hög och smal ekbyrå i exakt matchande färg
 
 Klassisk läslampa 
 
Och för att runda av det hela hittade jag de perfekt krukorna i rätt grön färg
 
 
Tre stycken Bergs Potter Köpenhamn
 
Jag kunde inte motstå   en fin vas som blir som pricken över i på nya soffbordet
 
 Det var första gången i mitt liv som jag shoppade massa designmöbler... men å andra sidan så är jag 68 år...så jag antar att det var dags !
Genom livet har  det mest varit Ikeamöbler eller begagnat.
 
Varorna kommer i september och det ska bli sååååå spännande att ställa iordning och köpa något litet som saknas.
Dottern i skogen ska hjälpa mig att sy  linnegardiner till alla fönster.
 
Det kommer foto så småningom på hela härligheten.
 
Så kan det gå  när man åker för att köpa sig  blott och bart en soffa... och kommer hem med ett helt flyttlass😅
 
I dag är jag bjuden till en väninna i byn... vi blir fyra tjejer som ordnar vår egen "sillens dag" och ska äta stekt strömming med potatismos.. och dricka bubbel.
Det kommer bli en lååååååång lunch
 
I dag kan jag inte besvara frågor
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
 
 
1 Tjejen90:

skriven

Hej jag vill gärna veta hur min relation kommer att bli jag hoppas att du vill spå eller svara på frågan mvh orolig själ :_

2 AnnaK:

skriven

Blir snyggt 😍 En Jetson fåtölj är en dröm för mig, så snygga och sköna! Gillar ju retro. Inte lika mkt som förr. Nöjer mig med lite inslag av det nu.

Snart semester. Blir den åtminstone lite bra? Ska bli skönt vila iaf.

Kram 🤗

3 Ally:

skriven

Godmorgon,
Ja dom har såååå mycket snygga möbler där på Ekeby möbler. Köpte bla en engelsk byrå där för många år sedan, en tung sak i massiv trä, kostade oxå en bra slant trots rea men det var den värd.
Blir spännande i September för er.. :)
Ha en härlig bubblig silllunch!
Kram

4 Skorpan:

skriven

Härligt med nytt!
Hoppas själv ha råd att göra likadant en dag...
Ha en trevlig sillens dag!
Hoppas Treoförrådet är fyllt ;)!
Kram Skorpan

5 Annika :

skriven

Så snyggt! Och allt passar ju perfekt ihop. Där kommer ni sitta skönt.

6 Hönan:

skriven

Haha så det kan gå! Låter som det kommer bli hur fint som helst! Ser fram emot att se bilder i höst :)

Hoppas ni får en riktigt härlig långlunch idag :)

Kram

7 Mercan:

skriven

Tack för ditt råd jag klarar det Esmaralda ha det så roligt med din man🤗💕🤭

8 Gubben i skogen:

skriven

Smakfullt och klassiskt möblemang.

9 Milla:

skriven

Så vansinnigt snyggt. Jag älskar Jetson och eleganta, klassiska möbler. Kommer bli hur tjusigt som helst. Kram

10 Mikeo :

skriven

Go morgon :)

Kommer dom sträcka ut handen kanske be ursäkt eller förväntar dom sig det från mig ? Ser dom mig som boven i dramat ? Kramar kram från landet

11 .:

skriven

Hej Es!
Tror du att jag fixar allt som är runt omkring. Typ Ekonomin, ångest, oro, ledsamhet o.s.v. Stundvis vill jag bara lägga mig under täcket och stanna där. Det känns tufft nu. Riktigt tufft.

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så tjusigt det blir med klassiskt. Ja det är du värd .Blir spännande att se i höst.
Ha en härlig dag med väninnorna och njut av stekta strömmingen för mig med ;-)

Kram Anki med flock

13 .:

skriven

Nej, förlåt Es!
Ibland skriver jag frågor först och läser sen.
Fina saker ni köpt. Hyllan förde mig i smaken liksom soffbordet.
Hoppas att du får det trevligt med väninnorna :)

14 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Godmorgon

För ett par dagar sedan frågade jag om vilken längd straffet blir. Jag fick till mig siffran 3.6. Frågade dig.. Du sa inte mer än 3
Igår fick vi domen. 3.6.
Hon ska överklaga.
Hoppas de sänker 😊
Ska känna efter när värsta chocken lagt sig om det blir sänkt. Systerdottern kommer hit i idag och stannar ett par dagar.

Känner en sak om mamma. Hoppas känslan inte är rätt. Min älskade mamma ❤️

Varje dag får jag hjärtan skickade till mig. Tippar på Milton ❤️

Idag skulle jag behöva lite extra kärlek av Milleman (Milton) Finns det möjligtvis något han skulle vilja hälsa mig?

Tack.. Och Kjam fina Es ❤️


15 EPM :

skriven

Godmorgon!
Vilka fina möbler nu hittade men kan tänka att det sved lite i plånboken.
Mattan ser ljuvlig ut.

Jag är orolig för min son. Han drar sig undan ibland och blir lite inåtvänd. Säger att det inte är nåt och blir sur om jag försöker prata om det. Är detta bara den ljuva tonåren (var mer förberedd med dottern) eller har det hänt något som jag bör oroa mig för?
Han är så känslig min pojk, allt går rakt in, hudlös liksom. Så jag är orolig

Kram

16 Solstjärnan:

skriven

Nu får ni ett helt nytt vardagsrum 😊.Snygga möbler😊
Förstår nog att du ser framemot när allt anländer till er😊Detta ser jag så framemot att få göra,köpa något nytt till mig och min kommande SM hem.
Själv har jag Ikea eller begagnat och möbler från barnens rum i vardagsrummet.Så när jag flyttar blir det nog att lägga bort en hel del av vad jag har i mitt vardagsrum ( hemmet) .När min SM och jag flyttar ihop till ett "nytt"hem för oss båda ,ser vi ju vad som vi tar från honom och vad vi tar från mig och vad vi köper nytt😊Detta ser jag så framemot 😊
Es,undrar om han bor i en lägenhet nu eller i något större?.
Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️

17 Rebban :

skriven

Wow! Vilka köp. Och så fina underbara fåtöljer. Sådana ska jag också införskaffa någon gång. Det är ni värda. ❤️

Jag har lite designmöbler, förvisso är det mesta inköpt på aktion men det väldigt bra kvalitet och dessutom tidlösa så helt klart lönande i långa loppet att ibland köpa dyra möbler.

Kram

18 Solstjärnan:

skriven

Blev så ivrig med dessa möbler att glömde läsa sista raden där du tydligt skriver att du inte besvarar några frågor idag..😆
Hoppas ni haft en rolig egen "sillens dag"!😊
Kram Solstjärnan ☀️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: