Sista besöket.....

 
Nu har vi kalasat  i Lund och Ellisen har fyllt 15 år !
 
 
Lite presenter men mest swish.. och det hade ju Ellisen ingenting emot alls 😀
 
 Medan tomteblosset brinner ut sjunger vi alla för fölsegrisen 💖
 
Hon hade själv bestämt menyn och det blev pasta bologese med vitlöksbröd  och sallad... och därpå  kaffe/avec och tårta !
 
Det lär ha varit sista besöket i den lägenheten för i början av  september  blir dottern sambo och de flyttar in  i det nyköpta huset.
 
Ett jättehus som rymmer alla deras barn.... nåja... äldsta barnbarnet har flyttat hemifrån och Adison är på väg.. så snart är bara Ellisen hemma.. och så sambons två barn.
Jag har på känn att det blir riktigt bra.
 
Vi saknade dottern i skogen på gårdagens kalas.
I fredags kväll  bestämde hon och sambon sig för att nu ska det bli semester av ( Ozzy var med på noterna) och i lördags morse packade de bilen och körde till Holland.  De har hittat ett sånt mysigt & annorlunda  pensionat.. typ  Fawelty Towers 😁
 
Det finns bara ett par andra gäster där... lite märkligt så här mitt i semestertider ju.
På baksidan en stor uppvärmd pool som Ozzy snabbt invigde.
 
 
I dag blir det mest jobb och på lunchen till gymmet !
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej!

Inatt drömmar jag om något som kan sker när jag fråga dig och du svar. Så om det stämmer än förra gång som jag fråga

Då fråga jag dig att kommer jag sova hos C kvinna eller kommer vi sova på något ställe som är separera rummet. Att vi sova varsitt rummet. Är det koppla till något uppdraget då vi ska gör något tillsammans. Stämmer det?

Kan du besvara på den fråga? Jag känner mig att den drömmen är helt 100 procent sant. Jag har haft många gånger en känslan på... jag menar inte att vi sova i en samma säng utan dela upp. Hon i egen rum och jag är i min egen rum för en uppdraget kommer vi gör i framtiden?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag fråga C kvinna när hon smsa mig i augusti då vill jag att vi planera inför min födelsedag som vi firar tillsammans I våren den 2025 år men jag tänker att vi ska planera i hösten när vi ses. Ska det går?

Ha det bra

Svar: Ta det först som sker närmast i tid, till hösten och då kanske det blir tillfälle att prata om födelsedagen, kram :)
Esmaralda

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Vilket fint kalas Ellisen hade!

Fina Esmaralda, verkligen jättetråkig avslutning på min fina resa. Är fast i Turkiet sedan i förrgår pga plötsligt inställda flyg och hoppas och ber nu att jag kommer iväg på flyget idag🙏🏻

Rutten är helknasig, härifrån till Oslo, från Oslo till Burgas i Bulgarien!!!!! och från Bulgarien hem! Sådan tokig omväg, men det var enda rutten som erbjöds.
14 timmars resa men har inget annat val.

Om några timmar mot flygfältet, ser allt ut att gå bra denna gång?
Kram,
Jennifer

Svar: Så tokigt det kan bli !Det ser dock ut som att det ska gå bra denna gång... 75 % chans minst att det ska flyta på, kram o lycka till :)
Esmaralda

4 J :

skriven

Gomorgon,
Trevligt inlägg att läsa på morgonen. Va gott ni åt. Pasta bologese med vitlöksbröd och sallad och dessutom tårta på det.
Känner mig ledsen och orolig om sonens mående. Tänker på hans hund hur det kommer gå. Tänker oxå att jag saknar umgås med sonen. Hoppas på svar ❤️🙏
Kram

5 L🙌:

skriven

Stämmer det att han jobbade här nu inatt? Om jag kan lita på det.


Kram

6 L:

skriven

Så härligt med kalas och resor.

Jag kan inte njuta av livet just nu. Allt är kaos och kroppen mår riktigt dålig av all oro. Känner att jag inte klara mer elände. Ser du om allt löser sig och om jag kommer igång som jag vill igen?

Kram

7 L🙌:

skriven

Stämmer det att han jobbade här nu inatt? Om jag kan lita på det.


Kram

8 Ghostwriter :

skriven

Jag fick en förklaring till varför han hade försvunnit, stämmer det att situationen var så?



Kram

Svar: Tveksamt men kan ändå vara något åt det hållet, kram :)
Esmaralda

9 Rädd:

skriven

Blev min chef irriterad på mig på sista mötet? Började tänka på hur jag uttryckte mig och kan inte riktigt släppa det.

Kram och kärlek

Svar: Jag tror inte att din chef blev irriterad, kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Så fina omslagspapper på 🎁. Är min känsla rätt att M är lite för på och svartsjuk ? Tror han gillade mig mycket vad tror du Es ?Trevlig middag men kändes mindre bra senare på kvällen. Blev sjukt off när han sa jag ska höra av mig till din mamma. Han förklarade vad han menade igår och förstår nu att enligt honom ville han att jag skulle komma hem safe.
Kram

Svar: Ja,, visst gillar M digMen det kan lätt bli lite mycket och fel, kram :)
Esmaralda

11 smulan:

skriven

Vad kul med kalas.

Får vi lite avlastning snart? typ nu, känns inte som att dom förstår allvaret. Eller blir det annat boende?

Lycka till med träningen :)

12 Mimi:

skriven

Hej!

Kan du säga något om hur hösten blir? Hoppas att det blir bra i nya lägenheten.

Kram

13 Bjork:

skriven

Hej nästa vecka har jag semester ska bli så skönt att få va ledig i 3 veckor:)

Kommer min blivande träffa min mormor?

Kram

14 AN:

skriven

Vad roligt med kalas och vilka fina presenter du gav barnbarnet! 🥰

Jag undrar så hur det blir med kärleken för mig?

Vad är det jag behöver göra för att den ska träffa mig och vara ömsesidig?

Kram!

Svar: Du får helt enkelt ha ett öppet sinne.. och dessutom lite tålamod, det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

15 elvispen:

skriven

Härligt och stort grattis i efterskott! <3

Följdfråga från helgen/vem som kan vara intresserad av mig.. Kan det vara C du beskrev? Och om så, skulle han vara intresserad av något mer än bara beundra mig på avstånd? Tänker om jag skulle provat bjuda ut blyger på en fika/dejt tex..

Ha en fin dag! =)

16 Mercan:

skriven

Vad roligt med allt med Elisen och stora familjen Esmaralda grattis till stora huset🤗💕🤭Esmaralda kvinnan i turkisk tellwe som spådde mig att hon ser inte något större 100% varken under Oktober eller 2027,hon sa att pengar kommer men från någon annanstans att hon ser inte varifrån, hon sa att pengar kommer innan jag träffar mannen med gott hjärta🤔ser du någonting gällande detta Esmaralda🤔😌🙂‍↔️

Svar: Nej, jag ser ju ingen vinst med större pengar inblandat, kram :)
Esmaralda

17 Alex :

skriven

Hej!

Min dotter och min sons tjej kommer inte alltid överens. Alla ska träffas två veckor under semestern. Hur kommer det gå?

Svar: Det kan bli lite slitningar emellanåt men verkar ändå kunna bli hyfsat bra... ta inte öppet parti för någon, kram :)
Esmaralda

18 Lucia :

skriven

God morgon,

Ser du flytt utomlands eller till västkusten i höst?

Kram!

Svar: En flytt kommer men ser inga detaljer kring var och exakt när, kram :)
Esmaralda

19 .:

skriven

Hej Es!

Det låter ju jättetrevligt. Och vilket jättefint presentpapper!

Jag har börjat må så dåligt och det har gått så läskigt snabbt. Det är som om jag har ramlat ner i något svart hål. Jag försöker hålla igång och göra roliga och positiva saker men det känns som att något tagit över mig (inte bokstavligen). Och jag som skulle vara duktig igår kväll och lägga mig tidigare, men att somna då gick ju inte då hjärnan speedade på. Jag önskar så att jag hade min förra samtalskontakt. Hon är den enda som verkligen förstår. Tror du att en höjning på medicinen skulle kunna göra någon skillnad? Jag hoppas verkligen att det här försvinner snabbt! Så här går ju inte.

Svar: Jag tycker du ska prata med din kontakt inom vården och därifrån få råd om hur du bäst ska göra, kram :)
Esmaralda

20 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Vad skônt att bara packa vāskorna och åka ivāg. Jag ālskar spontanitet i resande.

Min son gjorde vāldigt dåligt i från sig på “The end of year exams”. Framforallt matte!
Kommer Han kunna komma i kapp, lyssna på mig och ta emot hjālp, fatta allvaret och dārmed hitta motivationen att anstrānga sig?

Kram

Maja

Svar: Finns en chans att han kan ta till sig och ta tag i det han behöver men det kan dröja en tid.. kram :)
Esmaralda

21 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag fick i fredags ett chockartat besked. Har sedan mer än 10 år haft en vän på Facebook. Vi har aldrig träffats, men vi har alltid kommenterat varandras inlägg. Och ibland har vi skrivit tröstande PM när det har behövts. Så hon har verkligen känts som en vän.

Men ifredags skrev hennes dotter ett PM som Christin som hon heter bett henne skicka till mig. Då har hon för 1 mån sedan fått beskedet att hon har Cancer i hela kroppen och har nu Pallitativ vård i hemmet. Jag blev så chockad och ledsen. Och skrev ett PM till svar där jag uttryckte så ledsen jag är för hennes situation.

Men nu har jag gått och tänkt lite och skulle vilja skriva och tacka för hennes vänskap och säga vad den har betytt för mig i ett PM eller I ett litet kort. Men vet inte hur hon skulle ta emot det?
Tänk att man kan känna en sådan sorg över en människa man aldrig har träffat.

Hur ska jag göra för att gå ett "fint" avskut på vår vänskap?

Kram
Barbro

Svar: Visst tycker jag att du kan skriva till henne... det är ju naturligt att du reagerar på det PM som du fått.. och det kan vara gott för din vän att veta vad hon betyder för dig, kram :)
Esmaralda

22 Lotta S:

skriven

Avundas ibland er närhet till kontinenten!
Blir det krångel med försäkringsbolaget om vi anmäler de upptinade och halvupptinade matvarorna?

Svar: Inte direkt krångel men kanske inte att det går helt smidigt, kram :)
Esmaralda

23 Skorpan:

skriven

Ett trevligt innekalas på basen av bilderna :). Pengar går alltid hem, men nog är det kul att öppna presenter som man inte vet vad de innehåller... Trevligt för dotra art hon ska få flytta o bli sambo :). O bra att du har en positiv känsla gällande detta Es.

Det är måndag morgon o det positiva var den lilla folkmängden i tåget ;). Annars är ju måndagar sega innan man fått igång sitt maskineri, eller så är det för mig iaf...

Trevlig samvaro hos kompisens syster i lördags o måste tillstå att hon verkligen var en kvinna i min smak. Nej inte på det sättet utan till sitt sätt att vara o göra. Är inte intresserad av kvinnor, ännu heller, fast ibland undrar jag om det skulle vara lättare att vara ihop med en kvinna ;).

Halva 2024 har gått Es o vintern o våren var fartfylld, ja rentav stressig. Nu är det lugnt o en vecka kvar till semestern. Ser du nåt kring andra halvan av detta år, nåt nytt o spännande på gång? Blir det något intimt detta år månne? Skulle inte säga nej till att bli kramad av en karl ;)...

Ja det är väl bara att försöka sparka igång sig själv då...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Måndagar kan minsann vara sega !Skoj när man möter människor man spontant tycker om.. oavsett på vilket vis :)
Möjlighet till intimitet kan det bli, försök att var lite " på" när tillfälle ges, kram :)
Esmaralda

24 Elle:

skriven

Hej. Tror du emdr traumaterapi kunde fungera för mej, som hon den ena terapeuten erbjuder? Eller kunde ger mer att gå "traditionell" psykoterapi?
Kram

Svar: Känner du att ett trauma är det som tar plats inom dig så kan traumaterapi vara bra, kram :)
Esmaralda

25 Celinda:

skriven

Hej Ez,
Ser det ut att kunna ske något romantiskt för mej i sommar?
Kram

Svar: Absolut att chansen finns, kram :)
Esmaralda

26 Jossan:

skriven

Godmorgon

Måndag och ikväll har vi varit här i 1 vecka. Det går både snabbt och sakta på samma gång. Det har ändå gått bra mellan oss. Visst har jag blivit irriterad på henne men man har tagit igenom det. Hoppas vi överlever de sista 8 dagarna också! Men det gör vi säkert!

Idag ska vi iallafall på utflykt. Vi ska till en rosa sjö. Hoppas det är den man får bada i. Det hade varit häftigt. Det är så mycket salt i den.
Imorgon blir det väl stranden nu när mina armar har läkt efter jag brände mig.
På onsdag ska vi på en heldagsutflykt och förhoppningar få se delfiner. Vilken dröm. Sen åker vi till någon liten ö och kollar på den!

Men som jag saknar min familj. Känns lite annorlunda att åka med en vän än med familjen.

Igår kom intensiva tankar på J, kommer han höra av sig till mig snart? Eller kommer vi ses på festivalen?
Kram

Svar: Ha positivt fokus och njut av varje stund.. det går så fort tills semestern är slut !Rosa sjö låter härligt ! Ni har massa trevligt inbokat.
J kommer du nog höras med på ett eller annat sätt, kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Låter som ni hade ett härligt kalasande innomhus. Ett passande farväl av lägenheten.

Här ska det kalasas om en v Blir det fler än pojkarna tro ? Tänkte slippa undan med 1 jordgubbstårta men jag kanske måste tänka om ?

Ha en go start på veckan ! Här ska det bokas in fler takfirmor...

Kram Anki med flock

Svar: Kan bli någon mer än pojkarna på kalaset.... kram :)
Esmaralda

28 Patten:

skriven

Hej Esmaralda.

Så trevligt. 🌸☀️

Kommer vi att höras igen? Hör han av sig till mig?
Kram

29 Inte igen:

skriven

Jag har letat och letat efter nycklarna jag tappade bort igår. Vad händer? Kommer jag återfå dem?

Svar: Kanske någon på bloggen som kan hjälpa ?
Esmaralda

30 .:

skriven

Han har semester. Suck.

31 Singel:

skriven

Hej Esmaralda.

En kompis sa att någon på hennes jobb hade frågat vad jag höll på med när jag var ute. Att jag var lite på allt och alla.

Verkar du se något sådant prat om mig? Och ser andra mig som oseriös?
Kram

Svar: Jag tror inte att det pratas mer om dig än det pratas om någon annan, kram :)
Esmaralda

32 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda kan det komma pengar från någonstans,inte från spel, kan det komma den närmaste tiden🙂‍↔️

33 Pa:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se om han blir påverkad utav mig?
Kommer han att kontakta mig?
Kram

34 Konvalj:

skriven

Trevligt med era kalas, fint att vi i bloggfamiljen får läsa hur det har varit och se bilder från tillfällena.
Många skriver här om efterlängtad kärlek och du ser deras tillkommande. Jag känner mig annorlunda då jag har noll längtan efter en partner. Är nöjd som jag har det. Gissar att min avighet beror på att jag har levt med män som jag inte har passat ihop med. Jag har alltså mått dåligt från och till i de relationer jag har varit i. Det har funnits hot, kränkningar, otrohet, lögner, missbruk, noll medkänsla. Naturligtvis har det funnits bättre tider också med dessa män, men det svåra drog ner allt till noll.
Konvalj

Svar: Har man dåliga erfarenheter så sätter detta sina spår.Du har haft otur som valt fel.. och det är du inte ensam om... men glöm inte att det finns riktigt bra män också, kram :)
Esmaralda

35 Mercan:

skriven

Hon sa att hon ser pengar innan mannennmen inte drån spel,ser du varifrån Esmaralda🙂‍↔️

36 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Så underbart helg ni har haft det 🥰

Jag har en fråga angående om utbildningen, kommer jag att hitta en tjej på utbildningen som kan leda till något dejting och seriöst? 🥰

Ha en fantastisk fin och fortsatt måndag😁

Kram på dig ez 🥰

Svar: Kanske inte direkt på utbildningen men under tiden du går den, finns det chans att du träffa någon speciell, kram :)
Esmaralda

37 Mercan:

skriven

Ska jag tro på kvinnan eller förventa mig något större 2027Esmaralda🤔

38 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon man påväg in i mitt liv som känns bra och som det kommer bli relation med ? Och blir det ganska snart?
Kram

Svar: Denne man kommer men det verkar inte ske riktigt än, kram :)
Esmaralda

39 Mercan:

skriven

Jag ska hoppas förvänta mig något större från euro jackpot Esmaralda,du såg större shans2027🙂‍↔️💕🤗😌🙏🥹

Svar: Även om chansen ökar något 2027 så är det fortfarande väldigt liten chans till vinst av betydelse, kram :)
Esmaralda

40 Pa:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han kontakta mig igen?kommer vi att höras?
Kram

41 Ost :

skriven

Hej
Är killen jag är intresserad av intresserad att träffa mig nu i sommar?

42 Anette:

skriven

Vilket fint kalas! Härliga bilder. Tror du tågresan till o från semestern går bra? Kram ❤️

43 Louise:

skriven

OMG vilken fest ni hade igår. 15 år det är stort.

Igår fick jag reda på att yngste sonen ska på visning idag på en etta. Det är inte ett så jättebra område och lägenheten är ganska liten. Han har sökt en ungdomslägenhet i ett bättre område som dessutom är större och några hundringar billigare än den han ska på visning. Jag hoppas han tänker efter och satsar på lägenheten i det bättre området. Dessutom så går det 2 bussar i princip utanför och så ligger ICA maxi gångavstånd där ifrån.
Han har inte berättat för sin pappa än.
Hans pappa tycker att barnen ska först skaffa partner och sen flytta hemifrån och sen att barnen ska ta hans om sina föräldrar. Det står i bibeln bla bla bla. Ja om vi hade levt på 1800 talet. Men det gör vi ju inte.
Då kan ha ju flytta hem till sina föräldrar och ta hand om de om det är så viktigt liksom. Då hade jag i alla fall sluppit honom.😂
Nä nu ska jag vara snäll men jag stör mig en hel del på honom och jag tror faktiskt att jag aldrig kommer bort från honom. Vi är ju egentligen ingen familj längre då vi inte kommer ha några barn hemma.
Och om kärleken inte finns på båda hållen varför ska man då hålla ihop speciellt om man växt från varandra. Ska bara få ordning på mitt liv och sen får vi se vad framtiden utvisar.

Jag är så sugen på att skaffa hund. Inte från uppfödare men från Hundar utan hem. Fönstershoppar efter valpar för jag vill ha en valpis. Har hittat en sån söt liten kille men jag har inte råd. Men drömmen om att jag en dag ska (inom ett år) ska adoptera en liten valp från Irland eller Polen var de nu kommer hämta hem den från. Följer de på insta och jag får tårar i ögonen varje gång hundarna träffar sina nya familjer. Jag tror att jag skulle fått livsgnistan tillbaka om jag hade fått ta hand om en hund.

Jobbsökandet går vidare. Sökte ett jobb som barnskötare på en montessoriförskola i Lund men de har inte hört av sig så det blir nog inget där heller.
Börjar på rusta och matcha nästa vecka och jag ska vara på samma ställe som för 2 år sedan då jag gillade det stället skarpt och dessutom så ligger det relativt nära oss.
Kommer de kunna hjälpa mig att komma ut på praktik (som senare kan bli jobb) eller hjälpa mig att faktiskt få ett jobb?

Jag måste ha ett jobb och det helst för ett år sedan.

Ha en fortsatt fin måndag och tacksam för svar. Kramar


44 L 🙌 :

skriven

Känns de som att han jobbade igår? Kram

45 Alex :

skriven

Hej!

Ser du om det kommer gå bättre/lättare med min dotter och min sons flickvän att umgås i framtiden?

Svar: Bästa vänner tror jag inte att de blir, men en acceptans verkar kunna växa fram, kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter :

skriven

Jobbar han? Där han sagt?


Kram

47 Ghostwriter :

skriven

Var det jobbet han skulle dra till igår eller var det något annat?
Om jag kan lita på de han sa

Kram ..

Svar: Han försöker nog vara sanningsenlig men det blir inte alltid så... lita på din egen magkänsla, kram :)
Esmaralda

48 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Du är en himla go mormor som ger så fina presenter till barnbarnet.

Är lite misstänksam varför hen inte håller hela sin semester nu på sommaren. Är det bara ett missförstånd från min sida att det tas ut i pengar sedan? Hen tycks inte inse hur dyrt det blir, tyvärr.
Tack och kram!

49 Ghostwriter :

skriven

Hur ska man ens Veta då när de inte blir 100% sanningen… som igår när han plötsligt behövde åka hem, var det pga sin mamma eller jobb? Tjej? Ville inte va kvar?


Kram …

Svar: Jag tror att han ibland artigt skyller på någonting som inte riktigt stämmer, kram :)
Esmaralda

50 AN:

skriven

Ja jag ska försöka ha tålamod, du har rätt...hade iaf varit kul med en härlig flirt i sommar.

Kram!

51 Till nmr 29 ”inte igen” :

skriven

Såg bara stranden/vatten var du där igår?


lycka till att hitta nycklarna

/ Ghostwriter

52 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer denna man att kontakta mig något mer?

Kram

53 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Har lite sådan ångest. En bekant till mig har dejtat en kille sedan en tid tillbaka. Men hon verkar inte speciellt intresserad utav honom. Och enligt denna kille är det slut mellan dem nu. Nu blev det att vi hängde lite ute på krogen och det blev en kyss. Men detta ångrar jag lite idag. Tänk vad alkohol kan ställa till.

Om denna bekanta nu får veta om detta kommer hon bli sur på mig?
Kram

54 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Har lite sådan ångest. En bekant till mig har dejtat en kille sedan en tid tillbaka. Men hon verkar inte speciellt intresserad utav honom. Och enligt denna kille är det slut mellan dem nu. Nu blev det att vi hängde lite ute på krogen och det blev en kyss. Men detta ångrar jag lite idag. Tänk vad alkohol kan ställa till.

Kommer detta nu ställa till det för mig på något sätt?
Kram

55 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Träffade på min före detta ”dejt” / kärlek ute med sin nya kärlek.
Det som var konstigt var att hans nya kärlek uppförde sig till ”konstigt”. Hon var/ påminde sig hela tiden där jag och mina vänner var. Vilket jag upplevde som märkligt. Att hon sedan även drar dit honom och de ska stå där tillsammans.

Som tur var ignorerade jag dem. Men jag märkte att hon måste veta om mig eftersom hon skulle stå där jag var? Och varför göra så?
Ser du några tecken på att han har snackat negativt om mig? Eller tyckt att jag varit för på? Har han och hans tjej nu pratat illa om mig?
Kram

56 Ally:

skriven

Hej
Vilket mysigt födelsedagsfirande det blev, fina presenter o aldrig fel med swish 😉
Känner mig lite låg., kommer veckan med nåt som lyfter?
Kram 🌸

57 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda 🙂‍↔️kan det komma pengar under året från någonannanstans från annat ställe,ska jag tro på kvinnan i turkisk tellwe🙂‍↔️💕🤗

58 Bjork:

skriven

Hej på torsdag sluta hon som ska flytta.

Blir hon glad för presenten vi ska ge:)

Ses jag o min kusin snart?

Kram

Svar: Ja hon kommer bli glad för presenten, kram :)
Esmaralda

59 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att få ett barn med henne?
Kram

60 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att samma sak händer för mig igen?
Kram

61 F:

skriven

Kan inte bestämma vilket beslut vi ska ta när det gäller karriären , ser du vilket som är bäst för oss .

62 Mercan:

skriven

Esmaralda tror du att jag kommer lyckas krympa mina larph lauren jeans om jag blöddlägger dem för de är inte lika fina som jag hade köpt dem,jag har förstörd de i 40 grader de är bredare🥹

Svar: Tyvärr, jag vet inte vad du bör göra... men det otur att det blev fel i tvätten.Kanske någon annan här på bloggen vet och kan ge råd ? Kram
Esmaralda

63 <3:

skriven

Fick ett långt be om ursäkt meddelande från M. Känner du in svartsjuka och kontrollbehov hos honom ? Han vill ha en andra chans. Inte svarat. Känner mig nog lite bränd av allt som varit sista tiden.
Kram

Svar: Ja, det har varit lite väl mycket, känn noga in vad du egentligen vill och gå efter den känslan, kram :)
Esmaralda

64 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja då skulle det bara gälla att veta när nån är intresserad av mig o det är ju verkligen inte lätt att veta. Hur kan man veta om den andra menar allvar? Svårt att veta, tycker jag.
Överlevt måndagen, bara fyra dagar kvar ;)...
Kram Skorpan

Svar: Det kan börja med en blick, ett ytligt intresse och därifrån utvecklas.. kram :)
Esmaralda

65 Lucia :

skriven

Hej,

Kommer vi få besked denna veckan eller dröjer det?

Kram!

66 Hon:

skriven

Hej,
Vet att han på gymet är upptagen.. men tycker mej se hans blickar på mig ibland, tycker han att jag är attraktiv?
Kram

Svar: Ja det gör han, kram :)
Esmaralda

67 Hönan:

skriven

Kul med kalas! Låter alltid så härligt när ni träffas :)

Undrar lite kring helgen. Blev ju en del tid tillsammans, inget av betydelse sades men kanske lite hintar. Ser du om känslorna påverkades av kvällen? Om de avtog eller förstärktes? Känns som vi har en speciell koppling som jag tror att även han känner? Men kannske inte är helt medveten om?

Kram

Svar: Det låg något i luften men osäker på hur pass seriöst han tar den känslan, kram :)
Esmaralda

68 Millan:

skriven

Jag har precis läst din nya bok och älskar den. Hoppas nästa kommer snart. Kram

Svar: Tack, så glad jag blev :) kram
Esmaralda

69 A:

skriven

Åh vilket härligt kalas,min dotterär likadan, pengar eller presentkort helst 🙂

Roligt med spontanresa! Jag önskar jag kunde göra likadant. Har börjat drömma lite om en husbil. Ser det ut att kunna bli verklighet inom nåt år eller två? Kunna dra iväg med den, ich alltid ha boendet med sig. Och kissen kan följa med. 🙂

Kram!

Svar: Husbil känns som en dröm du mycket väl kan leva om några år, kram :)
Esmaralda

70 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Finns det någon medecin för att minska suget på alkohol?

Kram

Svar: Känns som att det är bättre att du pratar med någon ... kolla upp på nätet, det finns flera olika ställen för rådgivning, kram :)
Esmaralda

71 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han ta kontakt med mig?
Kram

72 Mercan:

skriven

Ja söta Esmaralda tack du söta jag blötlägde mina jeans i kallt vatten i en timme 😌jag läste på internet efter att ha skrivit frågan jag tror det är bästa altarnativet för dem är med elastan därför kallt vatten bra val🙂annars den blir förstörd i varmt🙂har tagit ut mina jeans klart ser dock lite skilnad men får se imorgon när mina jeans är tora och prövar dem🙂tack så hemskt mycket sötta Esmaralda att du vill hjälpa mig🤗💕🙂

73 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Helt plötsligt är min talisman på rymmen. Jag har värt med mig honom hela tiden från att jag aktiverade honom. Han satt som ett armband på min arm. Men helt plötsligt är han borta.
Kommer jag hitta honom?
Vad händer nu med de önskningar? Och med honom?
Kram

Svar: Han finns ganska långt från dig och försöker bistå dig i alla fall men det kan inte bli med samma styrka.. chansen att du hittar honom finns men den är inte stor.. kram :)
Esmaralda

74 Ghostwrter :

skriven

Tror jag förstår vad du menar!
Men behöver jag känna oro kring att han ljuger om tjejer, eller något annat viktigt liksom?


Kram!

Svar: Jag ser inga tecken på något sådant just nu men kan ingenting lova framöver, kram :)
Esmaralda

75 Ally:

skriven

Fick klargjort idag att min läkare skickat remiss för röntgen av min fot.. jätte tacksam att han gjort det men bävar ändå för svaret, vill ju veta vad min smärta beror på samtidigt som jag inte vill att det ska vara något större fel. Ser du något kring detta? Allt gick så bra under 1 månads tid och plötsligt kan jag knappt gå på foten.. 😞
Kram :)

Svar: Oavsett vad så ser det ut som om du kommer få god hjälp och bli mycket bättre i foten, kram :)
Esmaralda

76 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Det står fortfarande att han är i ett samboförhållande på Facebook medan hennes är borttaget, vilket har varit så sen jag såg det sen i slutet av april. Ser du om han och hans tjej har löst deras problem och hon bara intehar ändrat eller har dom fortfarandede svajigt? Kram Zoey 💕

77 Mini:

skriven

Hej Esmaralda.🌸
Hur troligt är det att jag kommer att få samma möjlighet igen? Kram🌺

Svar: Inte riktigt samma men snarlik, kram :)
Esmaralda

78 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du att jag ska träffa mannen med gott hjärta under året🙂‍↔️jag kannlyckas sluta tror jag Esmaralda den här gången🙂

79 Mercan:

skriven

Jag menade att jag kan sluta röka Esmaralda den här gången🤭🙂‍↔️🤗💕🙂

80 nn:

skriven

Hej Esmaralda.
Handlar den relationen om att hålla i några månader eller handlar det mer om år fram?
kram

81 Hedwig:

skriven

Vad kul att din dotter och Ozzy är i Holland..Stannar de på hotell de Beyaerd på Veluwe (vår enda storskog)? Då kan jag rekommendera Kröller Möller museum med konst som ligger där i närheten:

https://krollermuller.nl/en

Något annat som är kul där är ´Apenheul´, ett ställe där apor går fritt omkring:

https://apenheul.com/?_gl=1*8jogk2*_gcl_au*MTczNTk5NDQ0NC4xNzE4NzMwODgx

Svar: Jättetack för tips som jag genast skickat vidare till dottern :) Kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: