Attack på midsommar....

Galen kanin! – Mats Corner.
 

Det var midsommarafton och stämningen på topp. Man hörde snapsvisor och musik från stugorna runtomkring.

Men i en stuga skedde ett riktigt trauma.😱

Det var fyra vänner som firade  tillsammans och en av dem gick till utedasset en bit bort.

När han sedan ska bege sig tillbaka till bordet så dyker en fläckig kanin upp som  fixerar honom med blicken och sedan rusar rakt mot honom. 

 

Karln blir livrädd och tänker rabies  & kaninen från helvetet  och  lägger benen på ryggen och springer för allt vid tygen håller och kaninen efter ! 

Han anländer till bordet i full karriär, skrikande att den är efter honom. 

Alla stannar upp och stirrar på honom… den fläckiga kaninen tar sats och kastar sig över en av kvinnorna vid bordet.   Nu  skulle det kunna bli ett riktigt blodbad med en galen kanin inblandad.. men så blev det inte

 

 

 ” Pricken”, tjöt en av damerna lyckligt och pussade på kaninen som landat i henens knä.

Den jagade mannen lugnade ner sig och fick förklarat att det var grannbarnets kanin som varit på rymmen minst en vecka och som hittat tillbaka hem igen.

  Nu bars kaninen in till en lycklig grannflicka.

Lille Pricken kom hem, grannarna blev glada och den jagade får leva sitt liv tyngd av denna pinsamhet😂

Kram & kärlek 💖

 

 

 Häromdagen  när det var grått, kallt och regnigt gjorde jag mig till och bakade frukostscones... det var åratal sedan sist och jag hade glömt hur gott det är.
Vi sitter inne med tända ljus... annars sitter vi alltid ute och äter alla måltider men den här dagen var det omöjligt.
 
 
Massa marmelader därtill... krusbär, rabarber, citrus,  äpple och fikon samt enbart fikon !

 

1 <3:

skriven

Har J varit in på sin gamla fb VD fb och kollat på mig ? Shit vem var den där karln. Kommer han höra av sig igen och be om ursäkt för mejlet ? Jag svarade inget.
Kram

2 kris :

skriven

Hej!
Hade en dröm för ett tag sen.
I drömmen träffade jag min blivande partners mamma och vi snackade engelska med varandra.

Tror du det var en sanndröm?
Att min nästa partner är från ett annat land?
/Kram

3 Rädd:

skriven

Jag är så omotiverad att gå till jobbet. Ser du om veckan kan bli bättre än vad jag tror? Har typ gett upp.

Kram och kärlek

4 Skorpan:

skriven

Ja hur kunde han ha vetat, att det var en tamkanin o inte en vild en :D. Stackarn, karln alltså ;).

Mysigt med ljus mitt i sommaren o det är ju bra att det finns alternativ att ta till om nu inte vädrets makter står en bi. Scones är nog himla goda o med ost o marmelad till, slurp...

Måndag o så trögt med att komma igång. Ser du nåt nytt eller kul vara på inkommande Es eller är det jämntjockt tills det blir semester? Ingen karl i sikte gissar jag. Kan ju vara jämntjockt på semestern också iofs ;)...

Ska försöka överleva denna dag så kanske det blir bättre imorgon.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Fast jag tror inte att vilda kaninen är ilskna och jagar folk !Visst kommer det lite kul, och rätt snart också som det ser ut, kram :)
Esmaralda

5 Bjork:

skriven

Hej vad beror denna trötthet av är det att jag inte kan sova eller är det andligt uppvaknade grej?

Kram

6 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Kan det vara så att min mobilladdare blev stulen på väg till Turkiet, eller har den försvunnit på annat sätt?

Finns det en chans att jag hittar den?
Kram,
Jennifer

Svar: Känns som om den KAN ha blivit stulen.. hittar du den inom inom 24 timmar så tror jag inte den kommer tillrätta alls, kram :)
Esmaralda

7 Vb:

skriven

Hej E,
Kan du se vart den här osäkerheten kommer ifrån?
Är den grundad i mig eller beroende på vilken partner man har?

Kramar

8 Anonym:

skriven

Hej,

Ser det ut som att han vill behålla det eller ligger det en plan bakom till varför han kulle vilja tex för att jag ska få också som jag vill så han också kan få som han vill?

9 Jossan :

skriven

Godmorgon
Om ca 12 timmar sitter jag på flygplanet. Så sjukt att det redan är dags!
Tänkte på gårdagens inlägg. Jag försöker säga vad jag tycker och tänker men jag känner att jag inte blir hörd. Eller när man säger något så blir man inte tagen på allvar. Det är också tråkigt. Men ja.. de är ju så uppe i sina liv. Men ändå sa min kompis att jag har tur med vänner men så tänkte jag inom mig mm, de som inte ens lyssnar på mig.

Tänk att jag verkligen trodde att kärleken hade dykt upp i mitt liv vid denna tiden. Men så fel jag haft.
Vem vet! Kanske träffar en snygging på planet eller på resan!

Kram

Svar: De lyssnar nog på sitt sätt men inte riktigt så som du skulle vilja.Försök ha positivt fokus, dina vänner tycker verkligen om dig.
Ha nu en riktigt fin resa, kram :)
Esmaralda

10 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Huga vilken kaninattack fastän det väl var en fredlig kanin ändå. Kanske ska jag också tända ljus någon kväll och mysa fastän det är sommarljust.

Om det är tillåtet så ställer jag två frågor?
Varför svarade hen inget då jag önskade glad midsommar? Trodde att vi har bra kontakt.
Och är det värt att betala för att kanske få jobb i framtiden? Seriöst företag, är det det?
Tack och kram!

Svar: Ser en varning när det gäller att betala för att få jobb... så tänk dig noga för, kram :)
Esmaralda

11 En tjej:

skriven

Tror mig ha åkt förbi J igen på motorvägen.
Kommer han kontakta mig snart?

12 Cecilia:

skriven

God morgon!
Gud vad gott med scones till scones till frukost. Hoppas du hade en bra utflyktsdag igår som din make anordnade. Vad fint av honom.

Vaknade upp i torsdags förkyld och bakfull från midsommar. En mindre rolig kombo, men idag känns det lite bättre men är hemma från jobbet iaf. Så trist när syrran och hennes son är på besök i stan. Hoppas få träffa dem innan de åker hem iaf.

Det verkar som att bi får flytta in någon vecka tidigare, så nu har renoveringstankarna dragit igång igen. Vi kommer att fixa allt själv, det största projektet är köket. Vi var inne på att bara byta köksluckor, men nu såg jag att stommar ingick hos en leverantör, vilket gör mig sugen på att byta allt. Hade det varit värt att fixa hela köket och hade vi kunnat lösa det själva? Kramar

Svar: Vi hade en jättemysig dag, körde runt och hittade en perfekt plats vid en sjö för picknick.Ingen kul kombo med förkylning och baksmälla... enda fördelen är ju att baksmällan ger med sig ganska fort.
Vad det gäller köket så räkna efter kostnadsmässigt och ha ett tak... planera efter det taket, kram :)
Esmaralda

13 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Vad menade du med att "inte skapa extra drama?" Menar du att ja överdrev mina känslor? Själv ville jag bara veta om de var ålderdom eller för att han kanske hade ätit något olämpligt? Ser du om hans dotter kommer må bättre snart? Ska hon vara ute bland hennes kompisar eller ta in henne? Kram Zoey 💕

Svar: Jag menar att ibland får man ha lite is i magen och inte jaga upp sig för mycket, det mår man inte bra av.Det var detta som direkt kom till mig och jag kan inte tolka det bättre men kanske kan du.
Tror det hade med åldern att göra. Kram :)
Esmaralda

14 Mercan:

skriven

Esmaralda der du om min svarta byxa får vänta till nästa månad den 18de🙂‍↔️💕🤗🥹och kkan det bli något från euro jackpot under Oktober eller dröjer det till 2027🥹

Svar: Ja. kan dröja lite med de svarta byxorna, kram :)
Esmaralda

15 Mimmi K:

skriven

Kära Es!

Oj så det kan gå, det slutade ju som en riktig solskenshistoria.
Angående jobbet, ser det ut som jag kommer få anställning på sjukhuset innan/under hösten, eller kommer jag jobba med annat emellan?
Kram :-)

Svar: Ser ut som om det blir något inom vården, kram :)
Esmaralda

16 G:

skriven

Tänk vad pricken kunde ställa till det med 😂

Es ser du om det blir en till bebis för oss?

Kram :)

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

17 Lotta S:

skriven

Så människoanknutna kaniner har jag aldrig mött, kanske skulle blivit förskräckt jag också, pinsamt nog!
Blir riktigt sommarväder här hos oss igen denna vecka. Glad att inte behöva vara inne i stan hela tiden. Fortfarande inget intresse för föräldrarnas hus, blir det ändå att sköta det ytterligare en vinter?

Svar: Lille Skuttis är väldigt kärvänlig och går ofta efter sin ägare.. men jag känner inte många kaniner och vet inte om det är ovanligt.Finns en chans i slutet på sommaren att det kan bli en seriös intressent av huset... runt 50-55 %, kram :)
Esmaralda

18 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Asså frukostscones, såå längesen jag gjorde det., tack för påminnelsen 😋
Ny vecka, ett par dagar ledigt till.. 🙏 otroligt välbehövligt!
Några vägledande ord för mig i veckan som kommer till dig?
Kram 🌸

Svar: Frukostscones är den ultimata lyxen för mig ! Herregud så gott !Skönt med lite ledighet för dig.
Gör upp bra planer som ger dig återhämtning, kram :)
Esmaralda

19 Anna:

skriven

God morgon Ez, hoppas ni hade en fin midsommar. Jag och mannen hade ett tjafs på midsommarafton, inte pga alkohol. Svårt att inte reagera nä han kör retsamma kommentarer. Nu är han sur och sover i ett annat rum o kommunicerar minimalt mee mig. Jobbigt när han reagerar så här kraftigt för skitsaker, tror dock humöret egentligen inte har med mig/oss att göra, men jag får ta konflikten. Kommer det bli bättre snart och kommer han sluta sura snart? Har försökt att kommunicera kring konflikthantering tidigare, men inte helt lätt att bryta vanor. Stor kram!

Svar: Han reagerar genom att dra sig tillbaka och det är väldigt frustrerande för motparten.Kanske dags för er att gå en period i terapi för att med professionell hjälp försöka lösa det som annars lätt blir ett mönster.
Kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hahaha mördarkaninen Pricken ! Skönt att han kunde fångas in. Det ser gott ut ! Nybakt går alltid hem.

Värme på ingång så handling idag...

En fråga ser du om taket mitt blir lagat eller bytt ?

Ny vecka nya möjligheter !

Kram Anki med flock

Svar: Jag ska också handla idag.. med mamma, hon vill alltid köpa Bjärepotatis när hon är här och tycker de är absolut godast. I morgon åker hon hem. Det ser ut som om taket kommer bli nytt.. men möjligen lagat i första omgången, kram :)
Esmaralda

21 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Är det vanligt att ens nära relationer sätts på prov när man gått igenom den process jag har gjort och börjar må bra igen?

Det känns som mina nära och kära tror att nu är allt som vanligt igen bara för att jag har fått tillbaka orken och är mitt glada jag igen. Själv känner jag mig som en helt annan person även om den inre kärnan är den samma.

Kram 🐈‍⬛

Svar: Du får försöka förklara för dem hur du funkar men räkna inte med 100% förståelse, det får man nästan aldrig.De menar ingenting illa. Kram :)
Esmaralda

22 L:

skriven

Scones med marmelad är gott.

Har nu varit på sista intervjun. Ser du om jag får jobbet eller väljer de den andra personen?

Kram

Svar: 75 % att du får jobbet så lite osäkert in i det sista, kram :)
Esmaralda

23 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Kaniner är så söta 😍

Tänkte på det du besvarade mig i lördags angående där du skrev att ingenting särskilt och att hon kan höra av sig men det är ingenting som förändras för mig, hur menar du där? ☺️

Tack så mycket, jag ser fram emot att börja plugga och vill att tiden ska gå fort så att jag kan sätta igång med pluggandet 😝 haha

Ha en fantastisk fin start på denna dagen, stor kram på dig ez 🥰

Svar: Hon kan höra av dig men det ser inte ut att leda till mer kontaktKul att du ska plugga, kram :)
Esmaralda

24 Solstjärnan :

skriven

Ja det blev pinsamt för mannen ifråga.Han kommer nog sägert bli påmind om detta framöver..
Men bra var det att kaninen hittade hem igen😊
Frukostscones ,nybakade är goda😊.Väl länge sedan jag åt dom.Borde nu pröva på en glutenfri version😊.
Så mysigt när ni kan äta ute allmänt sett på sommaren.
Jag ser så fram emot att få vistas ute mer på den kommande egna gården / uteplatsen.I detta hem är det inte möjligt med de grannar jag har, tyvärr.
Älskar ju så att vara ute sommartid😊Den absolut bästa årstiden 😊
Es,undrar om min kommande SM kommer att resa nu i sommar eller är han mer i sina hemknutar.
Får hur som helst hoppas på att vi tar oss till samma plats så vi får mötas 😊
Saknar han tvåsamhet som jag eller trivs han med att vara singel?

Ha en bra måndag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Han saknar tvåsamhet men har ingen panik på något sätt.Han reser ofta och trivs med att resa och uppleva nytt men ser inte om han reser i sommar, kram :)
Esmaralda

25 Ghostwriter :

skriven

Finns sånna här kapslar som innehåller ämnen så man förändrar sin Hudton/underton grejs. Fått otroligt många resultat av kunder. Funkar det på mig om jag provar?

Annars, känns de som jag kan bygga upp en bra grund färg i solariumet om jag solar 5-10 min max? Per gång



Kram hoppas din gårdag varit bra!

Svar: Bästa är om du kan vara ute i solen begränsad tid och med solskydd.. och på så sätt bygga en grund, kram :)
Esmaralda

26 Iilina :

skriven

Jag fick möjlighet att köpa en dyr begagnad telefon till ett billigare pris. Kommer den hålla lite bättre nu än de andra jag köpt begagnat?



Kram 🥰

27 Mercan:

skriven

Esmaralda ska dit idag😎😁😎hittar jag min svarta byxa söta Esmaralda🤗💕🤭

28 Mercan:

skriven

Esmaralda kan det bli något från euro c jackpot alls under Oktober eller ska jag vänta 2027🙏😭🙏

Svar: Kanske något litet men inga större pengar, kram :)
Esmaralda

29 Doris:

skriven

Hej!
Så gott med scones.

Jobbar pellefant för mej?Önskningarna känns långt borta.

Kram

Svar: Pellefant gör allt han kan och jobbar ihärdigt, vi får hoppas att han lyckas, kram :)
Esmaralda

30 Mercan:

skriven

Esmaralda jag önskar mig att hitta min byxa idag istället för sigg ,hittar jag något snygg😭ska dit under dagen😭

31 Mimmi K:

skriven

Tack för svar! Menar du något av jobben jag nyligen varit på intervju angående på sjukhuset? Jag väntar på svar från dem. Sökte två jobb.
Kram :-)

Svar: Ser inte vilket av dem eller om det blir något av dem, ser dig bara arbeta inom vården framöver, kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Har L förstått att jag inte vill bli ihop med honom ? Är det anledningen att han varit så off sen dagen innan midsommar?
Kram

Svar: Han har nog förstått, kram :)
Esmaralda

33 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Snart åker vi på semester och jag nojjar redan över resan. Ser du om allt går bra? Sen har vi olika bokningar att hålla reda på och som jag är orolig över om allt blir bra. Tack!

Svar: Andas lugnt, det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

34 Mercan:

skriven

Hur mycket lite Esmaralda kan det bli100 tusen eller 50tusen vad ser du säta Esmaralda🙏🤗🙂‍↔️🥹

35 <3:

skriven

Hur stor är chansen att det blir positivt bidrag från R fonden med min ansökan till rehabilitering?
Kram

36 Liljan:

skriven

Farligt trött just nu 😴🌠

Igår tog jag mig tiden att lägga mig ca 20.30. Damp ner i sängen, läste bok och sen somnade. Trots uppstigning kl. 7 idag så är jag groggig.
Min sambo sa i helgen: passa på och Rävsov.

Det var en riktig bra beskrivning! Man behöver inte fula i djup sömn, men man kan blunda och notera ljud 💕

Svar: Sova räv var ett uttryck som sonen använde ofta när han var liten.. uttrycket kom från hans farmor.Kram :)
Esmaralda

37 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Tack för ditt svar, då vet jag vad jag ska göra. Inte betala och hitta ett annat extraknäck.
Tack och kram!

38 <3:

skriven

Har J varit in på sin gamla fb VD fb och kollat på mig ? Shit vem var den där karln. Kommer han höra av sig igen och be om ursäkt för mejlet ? Jag svarade inget. Tänker han något på mig eller är det som att jag inte funnits ?
Kram

39 Iilina :

skriven

Jag fick möjlighet att köpa en dyr begagnad telefon till ett billigare pris. Kommer den hålla lite bättre nu än de andra jag köpt begagnat?



Kram 🥰

40 Anonym:

skriven

Hej Es,
Ser du om han jobbar med något annat än det han pluggar just nu?
Kram

41 V:

skriven

Hejsan Es,
Kommer han ta andra stora beslut som innebär att chansen är stor att vi separerar i framtiden? Om han tex ej jobbar som pilot är det något annat istället som han beslutar i framtiden?

Svar: Då och då kommer issues.. men så är det för de flesta av oss... vi kan inte vara garderade utan får ta det som det kommer, kram :)
Esmaralda

42 Bb:

skriven

Jag vet inte om du ser men jag har varit envis rätt så mycket i relationen och valt att släppa det, och anser att det är ett val om man ska må bra tillsammans med sin partner.. men frågan är om han kommer vara familjekär när han får barnet? Kommer han liksom dras till barnet och vara där för barnet som en vanlig pappa? Och sedan vilja ha fler barn.. eller känner han att ska satsa på sig själv och sin utveckling i framtiden och att vi kommer i andra hand istället?

43 Anonym :

skriven

Hej Es, borde jag ta åt mig allt han säger som tex att jobb kommer före familj? Sådana kommentar kan få mig ur balans … jag menar varför gifta sig ens då? Och han svarade för någon vecka sedan att jo man måste ju testa för och se? Asså sånna kommentar får mig att ilskna ihjällllllll!!! Och jag undrar bara om att ska man ta hans ord med nypa salt i princip i allt han säger eller menar han det innerst inne? Allt från retande kommentarer om tjejer osv osv så trött på de!!!!!!!!!!
Är detta normalt

44 W:

skriven

Hej Es,
Ser du vad är grunden till varför jag är väldigt osäker i mig själv?
Eller pekar det på FEL PERSONER som jag har i min omgivning? Har hört det flera gånger att jag är osäker från min partner?…
Kram

45 AnnaK:

skriven

Jag är ett hopplöst fall. Skulle ta tag i det i helgen men så vart det inte och nu är ångesten på topp igen.

En fråga för att ge lite hopp om livet. Ser mitt nästa boende ut att vara på bottenplan eller nån trappa upp? Hade önskat att jag slapp flytta men inser att det kommer bli så..

Kram 🤗

46 .:

skriven

Hej Es!

Hen sa att jag skulle höra av mig om det på något sätt blir jobbigt. Men det känns så misslyckande. Jag kan ju inte redan nu, det vore jätte pinsamt
Är det ok att eventuellt vänta till hösten (om det fortfarande känns aktuellt) eller gör jag då mig själv en otjänst, att vänta?

Svar: Känn in och känns och ge dig själv en ärlig chans att klara av det..... även om det tar emot... och blir det för tungt, ja då får du ta kontakt , kram :)
Esmaralda

47 Hans familj :

skriven

Hans familj känns inte att ha pure intentions.. är hon A jag fruktar jätte mkt att hon styr och vill förstöra en sann magkänsla? Känner att dme har honom runt lillfingret och att han vet att jag känner så.. likadant med vännerna dem styr honom mkt och jag undrar om han kommer inse det snart och komma mig närmre ? Så att VI beslutar ihop inte att någon annan har en åsikt och infekterar hela förhållandet.. han påstår att jag inte är så smart och ointelligent .. men samtidigt får jag en känsla av oduglig som tex igår när han sa ja men din svägerska lagar åt 20. Pers jag sa nejjjjj dem köper färdigt vad pratar du om? Varför ska alltid andra vara bättre än mig och jag gör alltid misstag och alltid fel enligt honom? Hans familj pikar alltod om andra tjejer …. Och jag känner ju innerst inne att det ej är skämt och vet att det ej är skämt iom allt vi gått igenom MEN…Hur ska jag få honom vid min sida? Är så less på detta!

48 Ba:

skriven

Hej, är det något fel på mig eller riktar pilen mot honom?

49 Anonym:

skriven

Hej es,

Kommer dottern bli lite såhär känd inom sitt yrke?
Kommer jag att vara riktigt stolt?

Det lyser om henne!

Kramar

Svar: Du kommer vara stolt och hon tar stora steg framåt men det får ha sin tid, kram :)
Esmaralda

50 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så
Det kan gå…
Es, tycker han att jag har gjort någonting fel denna gången?
Kram

51 Blomman 🌸:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi att umgås någonting mer igen?
Kram

52 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda för allt som du gör för oss🤗💕😌

53 Anonym:

skriven

Hejsan Esmeralda, är personen jag är med emotionellt trasig?
Kramar

Svar: Någon form av problem ser det ut att finnas, kram :)
Esmaralda

54 Alex:

skriven

Hej!

Hur ser hösten ut för mig på jobbet? Har tänkt på mitt nya tuffa schema hela helgen. Kommer rektorn ändra mina arbetstider till det bättre?
Kommer jag kunna koppla av under semestern?

55 J:

skriven

Hej
Kommer sonen kunna köpa hunden? Hunden och min son behöver varandra.
Kram

56 Hönan:

skriven

Hua för att bli jagad! Men fint att kaninen hittade hem igen :)
Mm så gott med scones och alla marmelader. Det brukade mamma baka på söndagsfrukostarna. Ger fina minnen :)

Ser du vad som skulle kunna ge mig lite energi eller motivation?
Vet ju att jag kan må bättre än såhär.

Kram

Svar: Försök hitta balans i ditt liv där du får det du behöver av de olika bitarna, kram :)
Esmaralda

57 Ally:

skriven

Tack jag hittar lugnet i min trädgård och på däcket där solens strålar når mig., ljuvligt!
Ser du om hen känner av att jag är ledsen/besviken av bemötandet? Hoppas kunna rensa luften..
Kram :)

58 Hönan:

skriven

Tack för ditt svar :)

Balans låter rimligt ja. Får göra upp ett schema med alla tårtbitar jag behöver, behöver ha på plats vad jag ska göra så jag inte kan låta mig gå på känn och då allt för ofta inte känna för det.

Kram

59 Helena Ir :

skriven

Jag vet väldigt lite om kaniner! Säkert mycket för att de jag sett suttit i burar. Inte lösa bland de människor de bor hos som katter och hundar gör! Så det var en dråplig historia du berättade eftersom mannen blev så rädd..Men gulligt att kaninen hittade sina rätta ägare.
Annars ett djur som liknar kaninen..Haren som lever i det fria ..ser jag väldigt ofta..ibland är de i par. Sitter tidig morgon några meter framför mig på vägen, och bara glor vidarebefordra mig. Ibland funderar jag på om de vill säga mig något.. hopp om livet kanske..Så hoppar de vidare!

Gott med hembakat och marmelad..

Annars ha det gott!
Kram

Svar: Vi har ju massa vildkaniner här och ser dem varje dag.. harar ser vi inte ofta däremot...... och kanske hararna vill ge dig en go och vänskaplig hälsning där de sitter :) kram :)
Esmaralda

60 Helena Ir :

skriven

Hmm..läser vidarebefordra mig..vad sjutton skulle det stått istället 😅🤣 sorry glömde!

Kram

Svar: Ja, jag får inte heller ihop det riktigt :) :)
Esmaralda

61 Anki:

skriven

Tack för svar <3
Kanske blir lagat nu för att bli nytt nästa år ;-)
Jag får ju inte utöka mitt lån Men kan få utöka om det behövs för att ta hand om "panten" dvs huset.
Lånet ska sättas om i Januari så först då kanske jag kan låna till nytt tak...

Ha en fortsatt bra veckostart :-)
Kram Anki med flock

Svar: I januari kan det faktiskt bli.... här lyser solen och himlen är blå.. ikväll blir det grille. Kram på ej och flocken :)
Esmaralda

62 <3:

skriven

Hur stor är chansen att det blir positivt bidrag från R fonden med min ansökan till rehabilitering?
Kram

Svar: Runt 70 % chans, kram :)
Esmaralda

63 Mercan:

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig🤗💕😌en kvinna i tirkisk tellwe spådde mig att hon ser 100% att det blir ingen vinnst från eurojackpot varken under Oktober eller 2027,har hon rätt i detta Esmaralda eller ser du något under2027,tacksam för svar söta Esmaralda🙂Esmaralda hon sa att pengar kommer men från något annat annanstans,ser du varifrån Esmaralda kanske via mannen med gott hjärta som jag ska träffa eller varifrån det kan vara helt omöjligt🤭ser du något att det kan bli från eurojackpot 2027söta Esmaralda min önskan🤭ock tack att du såg vinnst under Oktober,jag hoppas på litet åckså med min mor😌💕🤗🥹

64 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han att jag gjort något fel denna gång?
Kram

65 sofia:

skriven

Hej kära Es!

Jag ger mig inte och forsätter att söka jobb. Sist sa du att jag hade 50 % chans att få jobbet och mycket riktigt fick jag inte det. Men nu har jag sökt igen ett jobb i min kommun. Vad är chanserna den här gången att jag får det? 🥹

Jag får en känsla av att de inte ens kommer att kalla mig på första intervjun. Hoppas jag känner fel.

Kram
Sofia 🌸💖

Svar: Chansen denna gång är aningen lägre ... fortsätt sök allt du hittar... kram :)
Esmaralda

66 Anonym i frågan:

skriven

Är han arg på mig? Varför stör han sig på mig? Behöver veta..
Kram

67 Rädd:

skriven

Allt ser bäcksvart ut på jobbet. Det kommer inte kunna bli bättre innan semestern? Jag saknar hopp.

Kram och kärlek

68 AnnaK:

skriven

Kommer jag verkligen ordna upp detta?

Kram 🤗

69 Bjork:

skriven

Hej blir det tjej middag i helgen?

Kram

70 Mercan:

skriven

Esmaralda du såg att byxan tiger sät rosa blå randiga som jag missade kommer igen men det dröjer länge,dröjer det månader eller år och ser du Esmaralda att den blir min tills sist🙏😭🙏

71 Mercan:

skriven

Esmaralda kvinnan från tellwe sa att hon ser inte något från spel men att hon ser pengar från någon annanstans ,varifrån kan det hända Esmaralda och sa att hon ser först pengar och sedan kommer mannen för mig ,ser du något gällande detta hon sa söta Esmaralda🤔💕🥹

72 Dani:

skriven

Hej!
Får reda på min tenta denna veckan. Ser det ut som jag får godkänt?

Kram

73 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer relationen mellan dem att bli att bli långvarig?
Kram

74 Rabarber:

skriven

Hej. Det finns en kille på gymet som jag tror kollar in mej ibland, är han intresserad av mej på nåt sätt?
Kram

75 Mercan:

skriven

Esmaralda jag såg nu att någon i turkisk tällwe har spådd mig att jag ska resa med någon vilken i namnet har a och det är best att stanna hemma😯ser du fara förr oss om vi reser till semester någonstans med min sister Esmaralda of man blir rädd😯💕🥹

76 ullie:

skriven

jag skriver ju så sent så nu ny dag
ha ha nej vilken söt kanin tur det gick bra

skrev o frågade dej om beige soffa här om dagen om du visste hur det skulle gå till jag fick en ny ??
Va det du som hjälpte mej komma på de extra pengarna hos tandläkaren?
kanske det kan bli en ny soffa ändå hoppas det går ihop sej
pengar jag inte skulle haft egentligen
tack rara kram ullie

77 Maria:

skriven

Gott med scones. Kommer jag att lyckas med mitt nystartade projekt?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: