Bokrelease idag !!!!

 
Nu mina vänner, idag är det dags !
Det är release för min  och ryska systers bok.
 
Du kan ladda ner den, köpa pappersboken, eller om du väljer att bara lyssna.
Från och med i dag ska den finnas tillgänglig på de flesta online bokhandlar och även de fysiska.
 
Boken handlar om hur vi  började brevväxla för många år sedan.. när Svetlana växte upp i Sovjetunionen. Vi skriver vartannat kapitel. Jag  skriver om min uppväxt och Svetlana om sin och det var inte så många likheter. 
Boken berättar om Svetlanas första besök hos mig
 
Så småningom hoppas vi att det ska komma en bok nr 2 som beskriver  vårt skolutbyte, när jag åker  till Sibirien och gästföreläser, adoptionen av min son och Svetlanas nya besök här.. som slutar med att hon och hennes två barn flyttar hit och idag är hon bosatt i Helsingborg, arbetar som  pedagogisk bibliotekare på en gymnasieskola och barnen är vuxna sedan länge.
 
Handen på hjärtat så är det kanske inte så kul att läsa om mig och om en svensk uppväxt som alla känner igen sig i, mer eller mindre..  men jag lovar, det uppvägs av Svetlanas uppväxt i Sovjetunionen.
 
I dag blir det releasefest och jag kan inte delta.... hostar som besatt... har fortfarande feber och frossa... dunkande huvudvärk så jag får hålla mig hemma. Testats positiv för covid.
 
Men Svetlanas kollegor på skolan  fixar en underbar release och bland andra ska mamma delta!
Jag får höja mitt glas med bubbel härhemma och skåla för oss.
 
Kram & kärlek💖
1 Camilla:

skriven

Grattis till boken!! Men synd du är sjuk och inte kan delta i releasen, krya på dig, finaste ES!! KRAM

Svar: Tack snälla, kram :)
Esmaralda

2 Linda N:

skriven

Hurra!!! Äntligen är dagen här!! Grattis till boksläpp!!📚💥 Men trist att du måste hålla dig hemmavid.
Fortsätter att skicka goda energier o healing.❤️
Och ska beställa boken som en födelsedagspresent till mig själv.🥳

Kram till både dig o ryska syster!🤹‍♀️

Svar: Tack för healing !Hoppas du ska gilla boken, kram :)
Esmaralda

3 Sessan:

skriven

Så tråkigt att du missar releasen!!!
Krya på dig snabbt som sagt.
Antar att Ozzy kom fram utan större missöden till slut. Hoppas han får kul!

Här är det verkstadsbesök för bilen igen o
jag linkar runt med kryckor så gott det går.

Svar: Ozzy kom fram utan missöden och har det jättekulKrya på dig nu så du snart slipper kryckorna, kram :)
Esmaralda

4 Mercan :

skriven

Stort grattis till boken 💖😇🙂🤗Esmaralda igår när jag var på väg hem från stora coop träffade jag en ung man, jag stannade så att han ska gå förbi så att jag ska röka min siggarett och han frågade om jag mår bra 😎 vi började prata men jag avbröt med att säga att jag vill inte besvara hans frågor, of duma jag medan han var så trevlig, sårade jag honom, kommer jag att få träffa honom igen 😕 eller hittar han mig via Facebook men han vet bara att jag kommer från Bulgarien och Esmaralda han frågade om jag bor här i Handen, jag sa nej, i Stockholm och han sa jag åckså 😭jag tror han är mannen med gott hjärta Esmaralda 😔 kommer han skicka vänförfråga, för du såg att vi ska träffas när jag är ute Esmaralda och att första kontakten blir via nätet 🤔❤️😎😉

Svar: Känns inte som att mannen hittar dig via FB... jag tror inte han letar heller... han tyckte bara det var ett trevligt möte, kram :)
Esmaralda

5 Henrika:

skriven

Grattis till den nya boken!

Hoppas du snart blir i bättre skick!Tack för att du ändå orkar hålla oss up to date om allt intressant som händer i din familj och ditt liv!

6 Naturvän:

skriven

Hej!

Lycka till med boken och krya på dig!

En fråga som jag grubblar på. En summa pengar försvann från min mormor när hon befann sig på ett sjukhem. Det är länge sedan minst 35 år sedan. Av olika anledningar blev det ej polisanmält... idiotiskt och mystiskt. Ser du om tjuven någonsin ger sig till känna? För tillfället känns det som om mormor från alltet finns i min närhet....och det är kanske inte så konstigt..mkt på gång med släktgården..

Kram

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har börja skriva ner min önskan med C kvinna inför nästa år för min 30 år i min mobil att jag vill så vi ska har picknick och bada även äta något gott och hon får ställa frågor till mig för 30 stycken som jag är 30 år.

Jag har inte komma på något mer än men hoppas den önskan kan blir verklighet inför min 30 år men inte 31 mars utan något i maj eller juni.

Men kan den önskan blir verklighet?

Ha det bra

8 AN:

skriven

STORT GRATTIS till releasen av boken! Den ska bli så spännande att läsa!👏👌
En fundering kära Esmeralda...Slösar jag min känslo- och tankeverksamhet i onödan eller kommer K höra av sig igen tror du (tänker han på mig)? Är han förälskelsen som väntar mig? 💕 Är så nyfiken. Har nästan svårt att tro att den förälskelsen någonsin kommer...

Kram

Svar: Jag tror att den stora förälskelsen handlar om någon annan... jag ser det fortfarande i din framtid, kram :)
Esmaralda

9 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Usch stackare. Och massa som är förkylda vet jag. Typ de flesta..

Kommer jag att få en ny chans med honom senare? Kommer han att kontakta mig igen? Och kommer det att finnas en ny chans till en relation med honom då?

Kram


10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas det blir så som jag tänker mig att firar med E kvinna på min födelsedag är 31 mars för vi äta sushi på lunch eller något annat tid under dag dag.

Kan den önskan blir verklighet?

Ha det bra

Svar: Ja, det kan den, kram :)
Esmaralda

11 Emixa:

skriven

Blir jag gravid den här året?

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

12 Mercan :

skriven

Krya på dig söta Esmaralda 😊💝😚🤗

Svar: Tack ska du ha:) kram
Esmaralda

13 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad coolt att ni skrivit en bok.

Ser du en flytt för mig? Verkar den bli själv eller till samboskap?
Kram

Svar: Troligt att du själv flyttar först, kram :)
Esmaralda

14 Solen ☀️:

skriven

Grattis till boksläppet! 🥳🎉
Och krya på dig!

Kram Solen ☀️

Svar: Tusen tack :) kram
Esmaralda

15 Rädd:

skriven

Jag har typ gett upp på jobbet, känns nästintill som jag är deprimerad. Vet inte hur jag ska vända allt? Jag mår skit. Känns som jag missade min enda chans igår. Allt är bara svart. Jag gjorde fel val när jag ställde in mötet? M Ser du om det finns något som helst ljus eller hopp? Vill inte ens gå till jobbet nästa vecka.

Kram och kärlek

Svar: Ta tag i det och prata med de som du behöver prata med, kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

Godmorgon!
Åh så kul att boken släpps! Grattis! Jag har precis lagt den i min lista på min BookBeat men eftersom det kräver så mycket av mig när jag läser så får jag se när jag kan läsa den. Hoppas annars den kommer som ljudbok snart. :)
Tråkigt att du inte kan vara med på releasen idag!

Igår kämpa vi på med flytt på jobbet och så klart var det folk som inte hjälpte till. Jag har problem med ryggen men jag kan inte bara se på när andra ska bära saker, så även jag gjorde det. Kroppen mådde inte bra igår men idag blir det inget att lyfta iallafall! Måste tänka på ryggen.

Idag ska jag ha medarbetarsamtal och jag hoppas det kommer gå bra..

Snart helg iallafall!
Det ska bli en helg med städ och sen födelsedagsmiddag.
Fick en känsla av vart jag hade kunnat tänka mig att bo… Är ser från de stället?

Upp och hoppa!

Kram
Kram

Svar: Den finns som ljudbok också.Kram :)
Esmaralda

17 Anette:

skriven

Oj så spännande med boken! Grattis! Den ska jag läsa.,jaså det var covid. Krya på dig, kram ❤️

Svar: Tack ska du ha :) kram
Esmaralda

18 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Attans, så trist att du ff är så dålig att du även missar eran bokrealise. Jag ser med stor förväntan att få läsa den, av det som du har berättat om din barndom genom åren så håller jag inte med om att den är som alla andras utan långt ifrån. Roligt att få lära känna ryska syster mera. Så fyndigt att döpa boken till Ryska posten :)
Jag har avslutat alla mina streamingtjänster och har köp stopp för tillfället för att komma på grön kvist igen så jag ska tipsa stadsbiblioteket att köpa in den så jag kan låna den gratis :) Skålar med mitt vattenglas! Krya på dig! Kram

Svar: Ja, titeln Ryska Posten kändes lite kul :)Tack för hälsning, kram :)
Esmaralda

19 Bjork:

skriven

Hej kommer gs dotter in på skolan i höst i lund?

Kram

20 Smulan:

skriven

Grattis till boken.
Men så trist att du inte kan delta.
Du och syster få ha egen fest sen när du är frisk.
Krya på dig

Svar: Ja, det har vi bestämt oss för att ha :) Kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir :

skriven

Grattis till bokrelease!
Tråkigt att du blivit sjuk och inte kan delta i festen idag. Säkert att ni skålar när du kryat på dig!
Jag tror visst att din egen historia är också intressant att läsa 😀

Just nu har jag en stor längtan av de mina från Alltet..ett av mina barnbarn far illa..Hen har professionell hjälp varje vecka..Men behöver dessutom akut hjälp i stort sätt varje vecka. Vill inte gå in på djupet..bara hoppas det ska ta ett slut någongång.

Krya på dig fina Esmaralda.

Kram

Svar: Det kommer lugna ner sig och det kommer bli bra, men det kan ta sin tid, kram :)
Esmaralda

22 Klara:

skriven

Hej, Grattis till bokrealese! Kul att läsa om din uppväxt och din systers bok.
Kram Klara

Svar: Massa tack :) Kram
Esmaralda

23 mandelviol:

skriven

Grattis till boksläppet! Så roligt att ni skrivit bok och delar med er av en bit gemensam livshistoria, kan inte tro att det skulle vara tråkig läsning, nejdå =)

Krya på dig och må bättre snart <3

Ps; Du som sökte viktiga papper från igår.. Tänker spontant på skänk/byrå när jag läste din kommentar.. Vte inte om det hjälper eller ej men är säker det saknade kommer fram oavsett, det brukar vara så oftast..

24 MalinS:

skriven

Åh wow stort grattis till er båda. Så himla coolt. Självklart ska den läsas vid tillfälle 💖

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

25 Olof :

skriven

Du skrev igår att det känns som min vän sen många år tillbaka inte lär ta intiativ till att träffas utan bara distans kontakt. Varför känns det så? Vill vännen överhuvudtaget inte träffa mig? Vad handlar det om egentligen?





Kram

Svar: Vännen tycker om dig men verkar ha egna problem just nu, kram :)
Esmaralda

26 Ghostwriter :

skriven

Stort grattis! Till boken då. Sämst att du fått covid, jag som skickat massa healing. Hoppas du blir frisk snart och ha en fantastisk release dag!



Finns det stunder där jag och soulmate synkar samtidigt även fast vi inte träffats än?
Kram :)

Svar: Tack för healing.... det har säkert hjälpt... jag hade ju kunnat vara mer illa däran än jag är !Det finns stunder då ni synkar, kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Yyayy Whoho Grattis till bokreleasen !!!
Såå spännande att få läsa denna bok !
Vem har läst in den ? Ska beställa den på bibblan
så fort de fått den .Ska be dom ta in den nu !!!

Grrr Jäkla covid säger jag ! Så synd att du missar eventet <3 Kul att mamma din är med !
Nu måste du va rädd om dig och ta det riktigt lugnt

Här tycker jag att Mira är ngt ngt lite bättre .
Hon fick sin artrosspruta igår hos veterinären.
Nu gäller det att ha is i magen och fortsätta rasta lugnt...Hon får inte gå ut utan koppel den lilla ivriga mamman .

Stort grattis och stora healingkramen
Anki med flock

Svar: Jag vet faktiskt inte vem som läst in den !Ja det är osis att sitta här med hosta och smitta just i dag !
Skönt att Mira är lite piggare.... kram :)
Esmaralda

28 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Grattis🥳🥳 så kul för er, boken ska absolut lyssnas på vid tillfälle👌🏼
Men så tråkigt för dej att du ligger dank och inte kan delta, så synd, ni får fira när du blir frisk och hoppas du snart är på bena igen, var rädd om dej🥰
Det var länge sen jag var inne på bloggen, har inte hunnit med. Det packas och röjs samtidigt som det är aw:s hit och dit men snart går flytten, hela 50 m bort😂 men det ska bäras och kånkas ändå😅💪🏻
Kärleken frodas den med och det känns som vi hittat hem, vi trivs verkligen ihop och nu väntar bara ett jobb så flyttar han hit, han söker o söker men just sommaren är ju mest vikariejobb…dyker det upp nåt bra snart? Känns det som min flytt går enligt plan och jag får den hjälp jag behöver?
Krya på dej nu ordentligt och var rädd om dej, kram🥰

Svar: Ibland blir det mycket på en gångJobb kommer dyka upp för din kärlek.. och flytt går på det stora hela enligt plan, kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

GRATTIS TILL BOKUTSLÄPPET :)!! Så kul för er att den nu kommer ut. Spännande tider. Gillar omslaget.

Så trist att du inte kan vara med Es. Går det att vara med på distans om du orkar det? O varifrån kom dwnna covid, har du nån aning? Önskar dig tillfrisknande fortast möjligt!! Skulle sända healing men min healing är inte nåt värt så...

Tänk att det är fredag igen. Känns som måndag då jag va på distans igår. Mötet igår var bra o undrar varför förra chefen motsatte sig ide'n om att vi skulle ha ordnat vår "majhappening" där förundrar mig. Lugnt o bra ställe, maten var hyfsad, men det lunchpriset skulle jag inte betala, no way...

Inom synhåll fanns en kyrka vilket ju är behändigt för dem som vill ordna festen på hotellet efteråt. Funderar på om jag kommer att få uppleva ett romantiskt frieri, jag ställde frågan till exet o det var inte det minsta romantiskt, o om vi i så fall kommer att gifta oss i kyrkan o blir det fest också sen efteråt, va tror du om det Es? Om ja, ja då får jag börja söka efter butiker som säljer klänningar i stoora storlekar ;D..

Hoppas på en lugn dag o för dig Es mycket vila o honungsvatten med lök o vitlök i, eller vilken kur det nu är som gör en frisk ;).
Kram Skorpan

Svar: Jag tror jag lyckades bli smittad av någon på studentfesten.. det hostades och harklades lite här och där.Nog tror jag att frieriet blir fint.. så känns det absolut.
Kram :)
Esmaralda

30 .:

skriven

Åh grattis!! Vad kul :)

Drygt med covid... Du får ta hand om dig riktigt ordentligt. Det ska man visserligen alltid göra. Men kanske lite extra nu.

Det är lite mysko.. jag lägger mycket pussel i perioder. Vid två tillfällen med två olika pussel så försvann en pusselbit. Det är så frustrerande när det händer! Hursomhelst så hittade jag pusselbitarna. Den ena hittade jag i en burk i mitt burkskåp och den andra hittade jag på golvet, på ett ställe jag dammsugit massor av gånger sen den försvann. Min katt kan inte ha tagit sig in i skåpet och lagt pusselbiten i en burk och pusselbiten på golvet, vad kom den ifrån. Den kan ju knappast ha suttit i hans päls. Finns det naturliga orsaker till detta (vilket jag tycker skulle vara konstigt) eller vill dom i alltet vara lite busiga och gömma dom lite?

31 Maria:

skriven

Wow, så spännande. Den vill jag läsa! Grattiskram.

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Ja du får skåla på avstånd Es 🍾.
Vad känner J för mig nu ? Att frun fick veta blev det slutet för oss ? Vi hade så fint prat i 6 timmar med tårar. Han skrev på mejl till mig att han måste läka. Kaos och skild man. Tror ändå inte att det kommer bli skilsmässa att J inte berättat sanningen.
Kram

Svar: Något lär han ha sagt men ser inte vad... kram :)
Esmaralda

33 MB:

skriven

Men wow ! Grattis till er bok!

Älskade din första bok fast denna såklart är i en annan riktning. Så bra tips!

Vill mest kolla, känner du om min Pellefant är aktiverad (saknar något) kände extremt mycket av honom när vi inte är ihop och när han kom men han kanske jobbar i det dolda. Snart blir det inom kort två flyttar för honom och det är ju egentligen då resan tillsammans börjar.

Krya på dig ❤️

Kram /Monika

Svar: Han är aktiverad och går all in, kram :)
Esmaralda

34 Bjork:

skriven

Hej är lite osäker på vem jag pratade med nyss var de min blivande eller var fet någon annan?

Kram

35 Klara:

skriven

Hej Es, det känns som att något kommer hända i mitt liv snart som kommer vända upp och ner på mitt liv. Ser du något kring detta?
Kram Klara

36 Mercan:

skriven

Esmaralda jag är på väg till hemköp vit bron och hörde en katts rös ser du om allt är bra att den är med sin ägare eller får hjälp😭

Svar: Jag får ingen känsla av fara kring katten, kram :)
Esmaralda

37 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Har sökt ett jobb som verkar intressant. Är osäker på om det skulle vara en bra plats för mig och om jag har chans att få det. Vad ser du?

Svar: Chansen har du, kram :)
Esmaralda

38 Tildis:

skriven

Grattis med nytt boksläpp!🥂

Kommer det bli bra detta här eller måste jag ta mig vidare?

Kram

39 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir den relationen mer av det långvariga slaget? Mer än ett år?

Kram

40 Hönan:

skriven

Men vad kul, stort grattis till boken! Fy för fortsatt sjukdom och miss av releasefest. Men det ger ju anledning till en fest när du är frisk igen :)

Vaknade tidigt i morse efter en dröm där jag fick ett svar från dig här på bloggen. Kändes som ett budskap? Kan jag lita på känslan eller var det mer av en ”vanlig” dröm?

Kryapådig-kram

Svar: Ja, fest får det bli sedan !Jag tror faktiskt att det mer var en vanlig dröm, kram :)
Esmaralda

41 AnnaK:

skriven

Men så roligt 😍

Finns det nåt hopp om livet?

Kram 🤗

42 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
STORT Grattis till boken! Så tråkigt att du inte kunde vara med!

Jag undrar om hans företag verkligen har gått i konkurs? Han kan inte må så bra i såna fall. Hittar han något annat jobb eller kommer han jobba hos sin styvfarsa igen? Har de löst sig med tjejen nu? Kram Zoey 💕

43 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kontaktar han mig igen?

Kram

44 Hemlig:

skriven

Hej och grattis till boken! Den ser fin ut och är säkert intressant att läsa!
Stackars dig som inte kan delta, ni får festa då du är frisk igen. Krya på dig!!

Det känns som att allt har stannat av, är det bara en känsla jag har eller är det verkligen stiltje i mitt liv?
Tack och kram!

Svar: Tack :)Just nu ser det ut att vara stiltje i ditt liv men det är högst tillfälligt och förändras snart, kram :)
Esmaralda

45 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Är en relation påväg in i mitt liv?
Kram

46 <3:

skriven

Ska jag skicka iväg mejlet med korten och berätta eller göra det anonymt ?

Svar: Kanske bättre att inte vara anonym, kram :)
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då hoppas jag att det sker då jag ännu går utan rollator ;).
Kram Skorpan

48 Gubben i skogen:

skriven

Nu är boken beställd. Sluta aldrig skriv.

Svar: Vad roligt att du beställt, hoppas att den ska fall dig i smaken, kram :)
Esmaralda

49 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Grattis vad roligt 🥳🎉🤸‍♀️
Kram Therese C

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

50 Bjork:

skriven

Hej vad har min blivande för hårfärg?

Ses vi snart som manen sa i bilen förut?

Kram

51 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda då vet jag att denne är inte min man med gott hjärta😁😎🙂‍↔️😆Esmaralda jag prövade och köpte åt mig jätte snygga larph lauren jeans blå lite stora men snygga på mig med bälte ha ha Esmaralda vad tycker du,,är de jätte snygga på mig😎🤭🤗😁🙂‍↔️

52 Helena Ir :

skriven

Tack Esmaralda :)Jag förstår att det tar sin tid! Ordspråken brukar tala för detta. Kanske också att hen blir stärkt!

Tack Mandelviol för din kommentar. Min sonhustru har nog vänt upp och ner i lägenheten efter sitt sökande. Själv har jag nog sett en låda av trä..Så kanske en låda i byrå/skänk. Precis som du skriver så tror även jag att det kommer fram..det brukar så vara. Tack!

Kram

53 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Skadade jag vänskapen med väninnan igår när jag var brutalt ärlig och sa hur jag kände att hon inte är trevlig när hon stressar?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Jag tror att hon tagit illa vid sig.. bra om ni kan prata om detta som blev sagt, kram :)
Esmaralda

54 Therese:

skriven

Hej,

Blir det visning 24 juni?

Kram?

55 Kvinnan :

skriven

Hej du hjärta .. fråga 3.. Vill inte verka ohyfsad mot dig men Män lämnar sällan sina fruar om de inte ligger i skilsmässa innan tredje part kommer in. De har ofta inte hjärta till det men blir tredje part arg/ besviken/ hämndlysten etc så är det lite befogat tycker jag om man inte visste förutsättningen innan att hen inte var singel men är han/hon gift är det ofta bara till låns och ska lämnas åter lika fint som innan lånet .. det är upp till mannen/kvinnan att avsluta utan hjälp av tredje part. Det kan vara så att paret vill starta igen och läka ihop lämna då och gå vidare till en ny Man / Kvinna

56 Lotta S:

skriven

Stort grattis till boken och till fyndig titel!
Men äsch och usch till covid. Måtte den fort gå över!

57 Lotta S:

skriven

Fixar sig Kina- fonden om jag har tålamod?

58 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Allt känns skit nu.

Kommer en ny chans med honom för mig senare? Kontaktar han mig igen?
Kram

59 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hej bästa Es i sjuksängen...

Inget vidare känner med dig var jättedålig när jag fick det omlåg med syrgas i 4 veckor på sjukhuset o kom hem med en bakteriell lunginflammation hoppas du piggar på dig snart♡

Du får glädjas åt ditt bokutsläpp så kul Jättegrattis☆☆☆

Fråga

Är bekymrad o vet faktiskt inte hur jag ska bete mig har provat allt! Min älskade dotter sörjer fortfarande sin man som gick bort för ca 1 år sen. Hon lägger all sin kraft på hans o har gjort den så vacker. Kommer den här sorgen att försvinna snart o att hon ser hur mkt vi alla älskar henne o barnen o känner av det? Ser du om hon kommer att träffa en man som tycker om både henne o barnen o som uppskattar allt hon kan o gör? För hon gör verkligen ALLT för sin familj!
Kommer lyckan o glädjen till henne snart jag önskar inget högre♡♡♡♡

Kram o så tacksam för ett svar trevlig helg
☆♥︎☆

Svar: Jag tror det vänder för henne och hon är på väg att landaSå småningom möter hon en ny kärlek.. men inte förrän hon är redo, kram :)
Esmaralda

60 Jeanette :

skriven

Wow, stort GRATTIS! Ska bli spännande att få läsa den 🌻

Jag klev av I morse efter dygnsjobb. Chefen bad mig lägga in extra pass hos en man som jag nu håller på att skola in hos. Har varit en dag men ska även skolas in hela helgen. Frågade min chef om det kommer att bli fasta tider hos honom men hon svarade inte. Tjänsten hos den 1a är endast 75 % med en del dygnspass.

Krya på dig och trevlig helg ❤️

Svar: Tack :) Dygnsjobb kan vara tungt... så har brandmanssonen det också.. han trivs med att jobba dygn och de får ju dessutom sova i väntan på larm.Kram :)
Esmaralda

61 Klara:

skriven

Ser du något speciellt ske snart i mitt liv? Kram Klara

62 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Fick inte med "grav"
Hon lägger all sin Kärlek på att göra hans grav så vacker.

Hoppas att du ser detta

63 Rebban:

skriven

Grattis till boksläppet,
Låter som en intressant bok.

Så trist att du inte kan vara med på festen. Så typiskt! Skickar massa energi till dig.❤️

Jag är numera bara halvt utslagen men har ändå sjukat mig för att kunna få tillbaka full energi tills på måndag. Blir även lite firande då jag och min grupp fick högsta betyg på slutrapporten och alla kurser är nu avslutade och godkända. Det trodde jag knappt när jag påbörjade utbildningen. Och kanske inte så konstigt att jag nu är sjuk - har ändå jobbat och samtidigt studerat plus ofta haft dottern helt själv. Man klarar mer än man tror så länge man har rätt inställning.

Stor kram

Svar: Tackar, tar emot all energi !Vad roligt att det blev högsta betyg men det förvånar mig inte
Kram :)
Esmaralda

64 Agnes:

skriven

Åh, så roligt!

Så glad för er skull att boken nu blivit tillgänglig för oss alla att ta del av!

Krya på dig, Es!

Stora kramen, Everybody! ;0}

Svar: Tackar :) Pysslar om mig så gott det går med honungsvatten och soffläge.. stor kram tillbaka :)
Esmaralda

65 Emilia:

skriven

Massa grattis till boksläppet🌷🎉
Du får ta igen festen en annan gång.
Ta hand om dig & krya🤗💕

Det blev ett gupp i måendet,, går det över snart?

Svar: Tack, och ja, snart mår du fint igen, kram :)
Esmaralda

66 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer min önskan att bli verklighet?🌸
Kram

67 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Är ett förhållande påväg i år eller nästa för mig?

Kram

68 .:

skriven

Hej Es!

Förlåt för 2 frågor. Men jag var med om en jobbig händelse för några år sen. Ett trauma som hon kallade det. Jag har haft två samtalskontakter inom olika saker varav en jag avslutade med för inte så längesen. Hon är den enda som jag har pratat med angående detta, och det brukar hålla sig borta... Men igår kväll var det som att det blossade upp lite igen. Jag fick en stark ångest. Jag har även en stark ångest just nu, som höll på att ge mig en stark panikångestattack. Men jag ringde en vän och nu känns det lite bättre även om ångesten fortfarande är ganska stark. Nu är jag på min kurs och jag ska försöka fokusera på det jag håller på med. Jag är dessutom så trött och slut. Kan jag höra av mig till min förra samtalskontakt om detta eller försvinner det av sig självt? Varför kommer det ens??

69 SusanneAmalia :

skriven

God fredag och idag är jag. På rätt dag. ☕☕☕🍛💯❣️🙏🙏

Stort Grattis till boken..
Så kul att ni har hittat till varandra och så roligt att delge era livsöden i form av en bok.

Härlig vänskap och glädje🕊️❤️

🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂🥂
Ska köpa en Cava och skåla för er.. 🥂🥂🥂

Krya på dig och nu får du ta krafttag. Släng ut bacillerna från kroppen och ut ur huset. Det här kan du. Meditera och ta hjälp av andevärdens kunskapskraft prata med de helande.🙏🙏🙏🙏🕊️🕊️🕊️🪽💯❤️

Drick cava för glädjens skull sedan en wiskey med pressad citron lite honung nejlika och svartpepoar.
Inte en bacill kommer att vara kvar... 🤧😊🤪.

I morgon är en frisk dag.. (om du inte har tömt hela wiskeyflaskan🤔 då kan det göra ont i huvudet) . Men du är en klok dam och fixar andliga besökare och hemmedicin😊

Önskar alla på bloggen en trevlig helg.. ❣️

Här blir det fläskytterfile ugnsbakade potatisklyftor hemgjord tzatziki sallad med mango och melon. Vin gjord på pinot noir druva och jordgubbar till efterätt..

I morgon blir det sommartalrik..
Förskpotatis smetana rom och räkor..
Jag har bestämt morgondagen och sönerna dagens mat..

Ska titta på valp i helgen. Nej inte köpa bara titta🤔😊

Solglada kramar🤗🤗







Svar: Då säger jag skål härifrån till dig !!God middag och gott vin ska du ha, härligt !
Ha ha ha... jaja, jag vet hur det där är när man bara ska titta på valp :) Kram :)
Esmaralda

70 <3:

skriven

Hur stor är chansen att underbara cerise långklänning kommer in igen i XS ?👗🩷
Kram

Svar: Under 40 %, chansen finns dock, kram :)
Esmaralda

71 Camilla:

skriven

Varma gratulationer till båda er för en fin prestation💖
I morse åkte väninnan in med ambulans efter att ha tagit för mycket morfin och alkohol. Vi har bara väntat på att det skulle hända eftersom det är livsfarligt att blanda dessa. Hon tappade andningen men hann precis larma läkaren som ringde 112. Ligger nu på onkologen och ska vara där ett tag. Läkaren har även ringt hennes son. Tänk om hon kunde gå med på dygnet runt boende den tid som är kvar än att hålla på såhär. Tungt för alla inblandade.

Trevlig helg trots förkylningen🌸
Kram
C

Svar: Ja,dygnet runt boende känns som om det vore det bästa och det är en balansgång, när man måste ta hänsyn till den sjukes egen vilja, kram :)
Esmaralda

72 Mimmi K:

skriven

Grattis till boken!
Min sambo fick i en seans en varning från dig i trafiken som gäller onsdag nästa vecka. Det skulle inte föranleda kontakt med sjukvård, men jag tycker det låter obehagligt.
Nu är det så att han måste ju gå till jobbet den dagen. Eller ska han stanna hemma? Vill ju inte att han ska skadas. Och jag måste köra 5-6 mil till och från jobbet den dagen. Gäller varningen enbart honom eller även mig?
Kram :-)

Svar: Varningen gäller enbart honom.. och ser han sig noga för så kommer ingenting att ske, kram :)
Esmaralda

73 solisinne:

skriven

Så roligt att boken kommit ut och stort grattis. Jag har redan beställt den. Kram

Svar: Tack och vad roligt, kram :)
Esmaralda

74 Rädd:

skriven

Kan det bli någon ljusning på jobbet? Eller bör jag ta mig vidare? Vet inte var jag ska söka mig. Jag tycker allt känns så mörkt.

Kram och kärlek

Svar: Ha lite is i magen och kämpa på lite till.. starta tankeprocessen kring vad du vill och sedan vet du vilken typ av nya jobb som du ska söka.. kram :)
Esmaralda

75 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han kontakta mig igen? Och kan jag få en ny chans med honom?

Kram

76 Ally:

skriven

Tycker så synd om dig Es, missa sitt egna bok släpp, massor med krya-på-dig -kramar 🤗
Ni får fira ihop efteråt 🥂
Helg igen.. joisses vad tiden går.., fast det ska bli otroligt skönt med ledighet om än 2 dagar, helt slut efter veckan.
Glad Fredag! 🥳
Kram

Svar: Tack, ja det är trist att missa sin egen release !Härligt att du nu kan räkna ner ledigheten, kram :)
Esmaralda

77 <3:

skriven

Tänker jag rätt med c och mejlet blir läst av M ? Har svarat på hennes frågor och kommer försöka gå vidare. Du har rätt Es sanningen bör komma fram. Mina vänninor tycker det med. Nu ser jag fram emot kalas i Stockholm skärgård och bubblor i glaset.
Jag kommer fixa detta på något sätt. Utbjuden på date men tackat nej. Är inte redo ännu. J och jag behöver ses och prata ut innan.

78 Bleona :

skriven

Hej Es
Grattis till boken :) <3

Kram

Svar: Stort tack :) kram
Esmaralda

79 Klara:

skriven

Hej, varför kan jag inte sluta tänka på L? Kram Klara

80 Hönan:

skriven

Tack för ditt svar tidigare :)

En kollega har tappat sin plånbok, brunt etui för kort. Får du till dig något eller någon annan på bloggen om var den kan finnas?

Kram

81 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Jag undrar om hans företag verkligen har gått i konkurs? Han kan inte må så bra i såna fall. Hittar han något annat jobb eller kommer han jobba hos sin styvfarsa igen? Har de löst sig med tjejen nu? Kram Zoey 💕

82 M:

skriven

Hej! Hoppas du blir frisk fort. Jag blir inte klok på mina kollegor, de är fina personer men tyvärr känner jag mig lite utanför, är det för att de andra är så tighta eller är det mer min egen osäkerhet som sätter käppar i hjulet för mig? Har varit utmattad perioder och haft svårt för skolavslutningar. Många gånger är Aw roliga med kollegorna men ändå finns min osäkerhet kvar. Är det dåligt samvete för jag inte orkar periodvis inte orka dra lika stora arbetslass som mina kollegor och de får mer att göra ibland pga mig?

83 Mercan:

skriven

Ja Esmaralda,jag visade till min mor larph lauren jeansen på mig och hon tyckte inte om,får se imorgon ska lemna den och pröva en svart byxa stockholm😁🤗😎

84 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för svar, det bekräftar min magkänsla att väninnan inte var ärlig när hon sa att hon inte tog illa upp. Om jag bara kunde lära mig hålla käften när jag ser igenom fasaden på någon som mår dåligt men lever i förnekelse för det slutar bara med att personen stöter bort mig trots att jag menar väl. Jag kan bara inte stå och se på när någon är på väg att utplåna sig själv i medberoende till någon som behandlar dem illa. När du blivit frisk och kry, skulle du vilja skriva en blogg om hur man som vän kan agera i en sådan här situation?

Kram 🐈‍⬛

85 Hon:

skriven

Grattis till bokreleasen🥳
Ser du om kommer att ske nåt extra kul för mej i sommar?
Kram

86 Jeanette :

skriven

Jag får också sova så länge personen jag tar hand om sover 😊

Kram

Svar: Ja, det ser ju lite olika ut men jag antar att jobbar man dygn så ingår sovande ( om man hare tur) kram :)
Esmaralda

87 Makaon:

skriven

Grattis till boken! 🌹

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

88 Klara:

skriven

Hej Es, Jag behöver verkligen veta om denna jobbiga känsla jag har inom mig, på det sättet du har beskrivit min soulmate så låter det faktiskt som L, och jag kan inte släppa det här... så jobbigt jag tänker på L väldigt mycket.

Är L min soulmate?

Kram Klara

Svar: Känns faktiskt som om det är någon annan men visst finns likheter, kram :)
Esmaralda

89 Klara:

skriven

Hej, Tack för svar! okej då är det inte L då.
Kram Klara

90 Rädd:

skriven

Kommer jag bli gladare? Får jag något hopp innan jag går på semester? Vlir daker bättre på jobbet?

Kram och kärlek

91 Monica:

skriven

Min svägerska är ryska och var också bibliotekarie i Ryssland. Född 1956 som jag och växte upp under Sovjet-tiden. Hon har bott huvudsakligen i St Petersburg under sitt liv. Det började med att min son åkte dit för att läsa ryska. Han träffade sin flickvän där som kommer från Stockholm. Han sa att om han inte hade åkt dit så hade han aldrig träffat henne även om han själv är bosatt i Stockholm sen tonåren. De har aldrig umgåtts i samma kretsar i Stocholm Men nu till min svägerska. Min bror besökte min son i St Petersburg under julen 1997 eller 1998. Det egendomliga är att min bror aldrig skulle normalt aldrig göra detta. Det var ett konstigt infall han fick. Han har alltid firat jul med vår mamma och bror och ibland mig under hela sitt liv. Han hade svårt att hitta kvinnor och han är lite egen av sig. Som sagt stack han dit och firade jul där och Tatiana som
hon heter var god vän med min sons värdfamilj och på sätt träffade han henne. Så hon lämnade Ryssland för att flytta till min bror i Sverige. De är gifta och fortfarande tillsammans De är lyckliga tillsammans fortfarande efter 25 år och har det mycket bra även ekonomiskt. Men de har aldrig fått några barn och vet att min bror sörjer det en aning. Men hon har aldrig velat ha barn och säger att de är bara till besvär. Men det är kanske hennes sätt att försvara sin barnlöshet. De var i 40-årsåldern när de träffades och hon hade varit gift tidigare med en man som hade alkoholproblem. Men hon har aldrig pratat om Sovjet-tiden vad jag förstår tyckte hon att det var en ganska tråkig parantes i hennes liv. Både han och Sovjet-tiden. Med vänlig hälsning Monica

92 Bleona :

skriven

Hej Es
Grattis till boken :) <3

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: