Kärleksbedrägeri.....

Så har det hänt igen... en ytligt bekant till mig har blivit kärleksscammad och det är för jävligt, rent ut sagt.
 
Hon insåg att hon borde ha kunnat avvärja  det hela om hon lyssnat till magkänslan.
 
När han kontaktade henne så skedde det via Facebook och hon kunde se att hans Facebooksida var helt ny.
 
Och det är ju alltid ett tecken man ska lita till !
Scammarna har inte mycket till  historik på  sin FB men alltid en bra förklaring till varför.
 
Hon ville så gärna hitta kärleken och valde att tro på mannen men när han  började be om pengar, så insåg hon hur det var.
 
Först blir offret invaggat i  trygghet och kärlek och får massor av bekräftelse. Ibland kan det till och med dyka upp en blombukett.
 
Man planera att träffas och allt skoj man ska hitta på då tillsammans
 
Man pratar framtid och offret vaggas in i en drömvärld.
 
 
Längs vägen kommer ALLTID  en situation då förövaren vill ha pengar.
 
De kan vara väldigt påhittiga och det kan låta trovärdigt.
 
Sen vill de ha mer pengar...och mer..... och jag vill be alla att ALDRIG någonsin skicka en endaste krona.
 
De drar sig inte för de fulaste lögner.
 
 
För något år sedan fick jag ett scammail och jag skrev tillbaka att jag genomskådat men ville gärna veta lite mer om personen som skrev till mig och denna unge grabb berättade att han satt på ett callcenter för lovscamming  i Ghana och massa unga killar samlades här med syfte enbart att scamma.
 
En viss procent av de pengar som man mjökade sina offer på, fick de själva behålla.
 
Den här killen gjorde detta eftersom han stod i beredskap att gifta sig och behövde pengar och då verkade detta vara ett enkelt sätt, tyckte han.
 
Han ansåg att de korkade kvinnorna som blev lurade fick skylla sig själva och här fanns alltså ingen medkänsla.
 
 
När något  verka för bra för att vara sant, då är det exakt så, det är inte sant !
 
Kan tillägga att min bekant insåg fakta innan hon förde över pengar och bad honom fara åt helvete.
Tack o lov ! 
Innan begäran om pengar kom så hade de haft kontakt varje dag i tre månader.
 
Kram & kärlek 💖
 
 
P.S VIKTIG INFO:
 
Du som vill ha seans - betala inte till mitt gamla swishnummer eller bankkonto.
Detta är mitt nya som gäller:
 
Swish : 123 0707 109
-
 
Mitt nya bankgiro:  124-7238

 -

OM du betalar från utlandet: 

WIDA Terapi AB

Om du sätter in från utlandet:

 

Kontonr: 5004 11 081 32

 

Iban : SE 385 00000000 500 41108132

 

BIC: ESSESESS

1 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du om mina larph lauren jeans är lika fina sådana som när jag köpte dem🥹☹️🤗

Svar: De ser fina ut, kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Fy f*n för folk som sysslar med sånt, att de täcks. Sån tur att din kompis inte hann skicka några pengar o visst är det så att om något låter för bra för att vara sant ja då är det inte det. Hoppas ilskan över sveket får din kompis att komma över denna historia fort som attan...

Att inte vara på fejjan kanske skyddar en från dylika scam, men man kan ju bli lurad i "verkliga livet" också. O det hoppas jag att jag undgår för jag är ju ingen som har pengar att ge åt nån. Tid är ju iofs pengar också o det gick ju åt tillsammans med mitt stolspskott. O tid tog det att komma över hela historien också, grr...

Nästa karl får verkligen gå upp till bevis att det är mig han vill ha. Se till att träffa mig, hålla kontakt, göra saker med mig, ja listan är lång ;). Han bor ju inte i min stad o då undrar jag om han ändå bor på överkomligt avstånd så att jag inte behöver tillbringa månfa timmar på resande fot de gånger vi ska träffas? Ser jag ut att resa med tåg eller bil till honom Es? Han tar väl bilen då/om han kommer? Diatansförhållanden på tiotals mil har jag svårt att tro på... Låt inte det bli så för mig...

Tandisbesök nr två idag o sen är det över för denna gång, skönt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, scammad kan man bli på många olika sätt minsann och surt är det !Det lär bli lite resande när du och din tillkommande träffats men det verkar gå bra ändå och är inga superlånga sträckor.
Lycka till hos tandis, kram :)
Esmaralda

3 Emma:

skriven

ser du något positivt som kommer hända mig ?

4 Js :

skriven

Hej!
Kommer min sons låsningar och temperament bli bättre snart?

Svar: Det ser ut som om han kan behöva hjälp för att ta sig steget vidare, kram :)
Esmaralda

5 J:

skriven

Gomorgon,

Hemskt att det finns människor som lurar andra människor, både på pengar och andras känslor.

Sonen gick ut igår sent på eftermiddagen och kom inte hem. Är det lugnt runt honom?

Kram

6 Bjork:

skriven

Hej inatt sova jag så gott och igår kväll kunde jag till och med sitta på balkongen utan att grannbarnen hamrade:)

Om 2 veckor har jag semester :)

Blir det någon tjejmiddag för mig snart?

Kram

7 Alex:

skriven

Hej!

Min man har ofta kraftig huvudvärk och känner sig trött. Sover mycket. Har röntgat hjärnan och tagit prover samt EKG. Allt verkar bra. Har i många år tränat hårt och varit med i utmanande tävlingar. Vad beror huvudvärken och allmäntillståndet på?

Svar: Jag ser tyvärr inte vad detta beror på men ger det inte med sig så behöver han fler undersökningar, kram :)
Esmaralda

8 a88:

skriven

Hej!
Jag skickade ett mejl till en karriärrådgivare i utlandet - för några dagar sedan.
Det är en kvinnlig rådgivare, som jag hittade på en hemsida.

Tror du jag får något svar från den här personen?
/Kram och många tack för dina tidigare råd.

9 Mercan:

skriven

Esmaralda ska till HM ,hittade inte igår rosa aktiga klänningen på rea som visar i mobilen att det ska finnas L storlek i butik,finns bara xs,ska dit kl 10:00 ,hittar jag L storlek klänningen till min sister Esmaralda rosa färgen är så söt🤭🤗💕🥹🙏

Svar: Jag ser inte riktigt vad du hittar men köp bara sådant som du 100 % tycker om, kram :)
Esmaralda

10 Alex:

skriven

Hej!

Vår hund blev dålig under Midsommar. Kräktes blod, låg inne på djursjukhuset ett dygn. Nu är han pigg. Mår han bra? Kommer han bli bra eller fortsätter magproblemen? Han är snart 10 år.

Svar: Det ser ut att bli bättre nu men någon form av problem kan kvarstå, kram :)
Esmaralda

11 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Kärleksscammad har jag aldrig blivit, men nog scammad. Känslan är hemsk och självförtroendet får sig ett slag.

Fina Esmaralda, resan börjar komma mot sitt slut…. Varit helt fantastisk och oförglömlig resa. Ser du om hemresan kommer att gå bra utan större strul? Läst om strejker och dylikt, hoppas det inte påverkar hemresan nämnvärt.
Kram,
Jennifer

Svar: Ja efteråt känner man sig ju väldigt korkad !Känns som att det blir en bra hemresa, kram :)
Esmaralda

12 55:

skriven

Hej känner du in om min äldsta son kommer möta någon ny kärlek inom en snar framtid.

13 Helena Ir :

skriven

Ja de kan fara åt helvete de där bedragarna! Brinn!
Vad skönt att din väninna förstod!

Slagit knut på min kropp..den hindrar mig från att leva som jag vill!

Ledsamt med de i min närmaste familj som får kämpa så..gör mig ledsen!
Önskar ju så att det ska lösa sig..och inget jag kan lösa åt dem..jag ser inte..har inte den förmågan!

Ha en fin torsdag !
Kram

Svar: De som kämpar verkar hitta en bra väg.. trots allt... det kommer bra tider.. kram :)
Esmaralda

14 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

En sådan tur att din väninna insåg bluffen i tid och inte skickade några pengar.
Jag med får dessa vänansökningar på både Instagram och Facebook. Dom skriver alltid ungefär lika i sina kommentarer så dom är lätta att känna igen. Blockar dom alltid på en gång.

Jag har varit ensam nu i 20 år och det känns så ensamt. Jag har vänner osv men saknar någon. Ska mitt liv enbart bestå av att finnas för mina vänner. Har 3 väninnor som blivit änkor och det är tungt för mig att alltid vara den starka för dom.

Jag behöver någon att dela allt med. Kommer aldrig kärleken in i mitt liv?

Kram Barbro

Svar: Den du söker kommer...kanske du får ge avkall på hur du tänker dig honom och försöka dig på lite nytänk :) Kram
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja dessa kärleksscam är inte att leka med...min syster vart totallurad och när jag tjata om att hon skickar väl inte pengar så ljög hon för mig och först när hon tillslut insåg och hade lånat upp lägenheten till nock berätta hon och höll på att få gå från hus o hem.
Så verkar det vara för bra för att vara sant...så är det så !

En takfirma ringde 5 min efter jag skickat offertförfrågan han var i trakten. Kom förbi en charmör som bredde på och ville byta taket även på nybygget..Vi får se vad han kommer med för offert ..
Idag en kille på rekomendation från killen som gjorde min skorsten Verkar lovande...

Gör som Es ha vatten till fåglarna i ett gammalt stort blommfat och mindre fat med stenar i till insekterna. De behöver vatten i värmen .

Till Ghostwrigter Hur går det med katten Såg du mitt tips om fri tillgång till torrfoder ?

Kram Anki med flock även idag i skuggan

Svar: Ja fy fasen vad din syster gick igenom !Känslomässiga bedrägerier är bland det värsta.
INsekterna har sitt fat här också.. en gång såg vi massa bi som satt på rad och drack och en sådan syn är mäktig !
Kram :)
Esmaralda

16 L:

skriven

Ja, det gäller att ha tentaklerna ute. Tråkigt bara att man måste vara misstänksam mot så mycket.

Undrar om jag kommer klara ekonomin nu. Just nu ser allt ut att krascha. Väntar på ett avgörande besked. Kommer det bli positivt?

Kram

Svar: Verkar som du klarar ekonomin men får tänka om en aning, kram :)
Esmaralda

17 Camilla:

skriven

Hej!

Jag känner mig uppgiven...

Jag blev uppsagd från jobbet i en omorganisation. Jag har sökt nya jobb men utan lycka hittills... Kan du se om det dröjer innan jag hittar ett nytt jobb inom mitt yrkesområde?


Många kramar
Camilla

Svar: Kan dröja ännu en tid men jobb kommer, kram :)
Esmaralda

18 Lotta S:

skriven

Och alla dessa försök att få föräldrar med barn utomlands att föra över pengar till "barnet" i plötslig penganöd. Eller "banken" som ringer upp äldre personer för att få kontonumret. Eller försäljare där samtalsavgifter börjar ticka. Man blir så trött. Min älskade pappa var godtrogen och skulle troligen ha gått på ett och annat om han fått mer tid på jorden, småsaker hann ju hända. Synd att man blir tvungen att gå genom livet misstänksam mot världen.
Saknar pappa så mycket, ja alla där på andra sidan. Måendet nu är nog kopplat till att vara tillbaka här och energierna av mitt mående då, trots att kändes bra då jag fick komma ut på landet. Jag borde framåt i stället, eller visst ska jag minnas dem, men välja de positiva energierna och det nya i stället.

Svar: Ja, det är bara för jävligt, kort och gott !Välj de goda och positiva energierna och det är precis vad de dina i Alltet vill att du ska, kram :)
Esmaralda

19 Ann-Sofie:

skriven

Hej,
Kan det bli seriöst mellan mig och B?

Svar: Tveksamt, men du märker snart vilket, kram :)
Esmaralda

20 Dunegull :

skriven

Usch vad hemskt, sånt här gör mig arg på riktigt! Spela med andras känslor 😡

Ser du mig i förhållande detta året?

Kram

21 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Usch för bedrägeri. Sen får man ju inte vara misstänksam mot alla. Men om någon vad om pengar innan man ens hunnit ses då skulle nog jag reagera.

Es, Kan du se en graviditet för mig under det här året eller under nästa år?
Kram

22 SarA:

skriven

Ännu ett nederlag denna veckan. Besked att 3 av sökta jobb gick inte till mig och så var det varslingsbeskedet i måndags. Tunga besked som sätter igång tankarna och ger mig dåligt självförtroende. Vi står inför en sommar med semester och känslan är ju inte att jobben växer på träd då direkt. Någonstans vet jag att det löser sig men att gå på semester med en inre stress känns inte helt optimalt.
Jag söker allt jag kan tänka mig tills rätt jobb dyker upp, men just nu känns det utan framgång. Kommer det något erbjudande för mig inom kort? KRAM

Svar: Det kommer lösa sig och jag ser dig på nytt jobb.. kram :)
Esmaralda

23 Jossan :

skriven

Godmorgon
Ja internet ska man vara riktigt försiktig med!

Igår blåste det något sjukt här! Vi tänkte att vi tar en pooldag istället vilket var tur. När vi gick och åt lunch fick vi ner om stranden och det var sjuka vågor och röd flagga. Men ändå var det ute människor i havet. Jag förstår inte det. Aja! Vi låg och njöt på vars en madrass i poolen istället.

Sen skulle vi gå en runda och vi hamnar mellan 2 berg och ingen stans att ta vägen. Så snällt nog fick vi klättra på bergen.. bara en liten nöjd men aldrig igen. Så rädd jag var.

Idag blir det shopping, poolen och någon grillfest på en resturang ikväll.

Kram

Svar: Ibland blir det bäst med pool !Äventyr i bergen låter spännande !
Och idag blir en fin dag för dig, kram :)
Esmaralda

24 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Vilken mina din bekanta gick på men som tur blev hon inte av med pengar. Nolltolerans för sånt beteende.

Det vill sig inte alls med min vintminskning och det är minst sagt frustrerande. Undrar om det finns något här som jag ska undvika eller verkligen satsa på för att kunna lyckas? Hur ska nån tycka att jag är attraktiv som jag ser ut?
Tack och kram!

Svar: Kanske du ska gå med i viktväktarna...det kan ge dig en bra kick... oavsett din vikt så visst kommer din tillkommande att tycka att du är fin, kram :)
Esmaralda

25 Bjork:

skriven

Hej får man be grannbarnen dämpa sig lite för det låter jätte högt och speciellt för mig med höraapparat?

Inget hat eller så men jag kan knappt sitta på min balkong.

Händer det något spontat ?

Kram

Svar: OM barnen är utomhus och leker så är det svårt att tysta dem... de glömmer fort... kram :)
Esmaralda

26 L:

skriven

Tack, menar du att jag inte får jobbet?

Kram

Svar: Chansen finns att du får det men det är inte självklart, kram :)
Esmaralda

27 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer min blivande man att träffa vår kanin? Eller våra kaniner, planerar nämligen att skaffa en till på hösten?

Framtida mannen känns så abstrakt och overklig, som att han inte finns, så försöker få nån slags förankring till att han verkligen existerar och kommer att komma in i mitt vardagsliv?

Kram

Svar: Jag vet inte om han kommer träffa kaninerna... men allt pekar på att det är en man som är lite olik den typ av män som du brukar attraheras av, kram :)
Esmaralda

28 Bjork:

skriven

Hej tack för tipst nu vet jag det visste inte det innan.

Kram

29 Mercan:

skriven

Tack Esmaralda👍vad tycker du om mina larph lauren jeans🥹har jag förstört dem i tvätt🥹

30 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se en graviditet för mig innan jag avslutar mina studier?
Kram

31 Mercan:

skriven

Ah🙈tack sä hemskt mycket söta Esmaralda🤗jag blev glad när jag läste dit svar att mina geans är fina ah🤗💕🤭

32 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se en graviditet för mig det här året eller nästa år?

Kram

33 Blomman:

skriven

Hej Esmaralda.

Tänker han någonting illa om mig?
Kram

34 Mor:

skriven

Men vad hemskt att råka ut för något sånt :(
Igår pratade jag med min mamma och jag berättade att min yngsta dotter så gärna vill skaffa barn.
Visst har hon haft problem med depressioner och annat men att höra sin mamma säga att "jag hoppas verkligen att hon aldrig får barn för hur skulle hon kunna ta hand om ett barn!"
Ursäkta uttrycket med fan!
Vi har tagit oss igenom mycket och äntligen verkar hon ha landat.
Behöver jag oroa mig eller kommer hon att fixa livet och förhoppningsvis också att bli mamma en dag?
Kram <3

Svar: Bry dig inte vad mamma säger, hon har en oro men somligt bör man hålla för sig själv.Jag tror din dotter kommer ikapp bra men det kan ta lite tid, och god chans att hon blir mamma så småningom, kram :)
Esmaralda

35 Ghostwriter :

skriven

Kommer min dejt tycka jag är fin? Både kropp, ansikte och personlighet?



Kram

36 Konvalj:

skriven

Hej! Totalt samvetslösa människor som gör allt för att lura skötsamma pensionärer och yngre. Då det gäller kärlek så brister hjärtan och långvariga besparingar åker, lån tas. Allt för längtan efter äkta kärlek, att få komma ur ensamheten. Personligen kommer jag troligen att klara mig. Jag är inte på FB, jag har noll på bankkontot varje gång pensionen ska komma (har höga kostnader på bostadslån), jag är inte ett dugg intresserad av kärlek, svarar aldrig i tel. då det är ett främmande nummer eller något konstruerat som att något företag ringer (som jag inte har att göra med), raderar konstiga sms med länkar. Mina barn behöver inte vara oroliga. De kommer inte att ärva pengar men i stället en fin lägenhet. Vet flera som har blivit av med hela sitt livs besparingar, artiklar i lokaltidningarna här.
Till sist; slår inte karman till mot bedragarna?
Hälsar Konvalj

37 Till Bjork 25 :

skriven

Förstår att de är jobbigt med ljud om det påverkar. Men tror Esmeralda har rätt här, barn är barn och de kommer alltid vara barn och ska få kunna vara det också. Jag är uppvuxen med att få stryk om jag inte leker tyst, det går liksom inte när man är så pass ung. Jag hoppas du kan kanske sänka din hörapparat när du sitter på balkongen (visst kan man det?) eller beroende på ditt tillstånd, lyssna på musik/radio eller dylikt för att distrahera bort annat ljud



Ha en fin sommar!

/ Ghostwriter

38 Sommar:

skriven

Usch och fy, för jäkligt.. utnyttja på fult sätt.
Magkänsla ska man lita på..
Finns det någon chans kvar, eller är det helt kört?
Kram :) 🌸

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Skönt att det inte verkar vara flera timmars resor till varandra, då skulle jag nog krokna o ge upp ;).

Undrar ännu va det är som tickar i mitt sovrum? Hörde det först på natten o sen avtog det för att höras igen på morgonen. Nej det är inte min väckarklocka, är det mellan mina öron? Lite irriterande ljud är det...

Tandis över o visst ska jag försöka lägga in ett extra kol gällande tänderna också... Men det är väl som med korumpan det också ;D.
Kram Skorpan

40 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Grrr. Sådant är så frustrerande. Man ser även på bilderna tycker jag. De använder en viss sorts bilder. Ofta är de militärer, läkare, skilda. Många sådana som lägger till som vän. De tas bort på en gång.



Åklagaren yrkade på 6 år 😮 Helt sjukt för det lilla. Kosttillskott. Mamma Mia.
Dömd lär personen bli men känns längre än 2 år korrekt?
Jag har siffran 3.6 i hjärnan hela tiden men vet inte vart den kommer ifrån 😁 Om siffran ens har med detta att göra.
Vad tror du kära Es ❤️
Får hen en dom på ÖVER 2.5 år?
Domen kommer nästa vecka. Nu har restriktionerna släppt och den senaste veckan har personen bara kunnat ringa mig 😊

Kjam vackra du ❤️

Svar: Känns inte som om domen blir över 3 år, kram :)
Esmaralda

41 Hönan:

skriven

Fy för sånt där! Vilken tur att hon insåg innan hon skickade iväg pengar.

Blir mjölken som får bantas ner då, för ost det behöver jag i mitt liv haha.

Funderar kring nytt jobb, ser det ut som att jag får söka något helt annat som första steg vidare eller bör jag fokusera på något som ligger lite i linje med vad jag vill, om än bara en snudd?

Kram

42 Rebecca:

skriven

Jag känner tre stycken som råkat ut för detta. En nära släkting och två kollegor. Det är hemskt att få folk att "bli kära" över nätet. Folk brukar ju ibland döma och tycka att man är korkad om man går på sånt men jag kan på ett sätt förstå att man kan bli förblindad av känslor och inte tänka förnuftigt...

En fråga, kommer jag få egna barn?

43 .:

skriven

Hej Es!

Jag går ju en kurs inom Arbetsförmedlingen. Och det mesta funkar faktiskt inte. Men det beror inte på mig. Det beror på att jag inte har något att göra, att handläggarna jämt är sena, att dom inte alls verkar ha koll. Jag pratade med Arbetsförmedlingen och förklarade hur det är där. Och hen tycker inte att läget är ok. Igår kom jag exempelvis dit 20 min sent med flit för att jag visste att jag ändå skulle få vänta. Jag till och med sa att jag inte hade något att göra när jag kom dit. 35 min senare hade jag fortfarande inget att göra. Jag hade ångest innan jag kom dit och sen steg den till skyarna! Vanligtvis brukar den inte blir just så stark. Så jag gick hem i rädsla för att inte kunna hantera den, då jag kan börja se dubbelt om den är så pass hög o.s.v... När jag pratade med Arbetsförmedlingen sa hen att hon inte har fått några andra klagomål, men hen tycker att det här inte låter bra alls. Så hur är det egentligen, finns det dom som upplever samma och inte vågar säga till, eller är det bara för mig allting krånglar? Eller jag har sett att många andra sitter och babblar en massa, är dom lite bekväma av sig? Jag är där och går in för det helt seriöst. Men det är svårt att göra det då personalen inte verkar vara seriösa...!

44 Jennie :

skriven

Hej Esmaralda

Tack för svar, fast kände mig lite nedslagen att läsa det. Som att det kommer att dröja flera år innan mötet med kärleken sker. Hur ska jag hinna skaffa den familj du sett för mig om det dröjer länge tills jag möter kärleken?

Hur har universum tänkt här?

Kram

Svar: Jag har tyvärr inte svaret... allt jag ser är att du möter kärleken och bildar familj... tyvärr inge detaljer,, kram :)
Esmaralda

45 Klara:

skriven

Får lite konstiga vibbar från den nya grannen. Är han indraget k något kriminellt och bör jag vara orolig/rädd för honom? Kram Klara

Svar: Kan inte känna att han utgör någon fara för dig, kram :)
Esmaralda

46 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Viktväktarna har inga grupper mera utan allt sker via nätet, är det lika bra?
Tack för svar!

Har öppnat sig en möjlighet för mig att vara med i en motionsstudie och senast imorgon måste jag meddela om jag tar platsen. Första träffarna går bra det är höstens träffar
som jag funderar över. Skulle detta
vara något som kunde höja motivationen och får jag höstens dagar fixade? Innebär lite resande.
Tack och kram!

Svar: Ja om du bara håller dig strikt till instruktionerna !Passa samtidigt på att börja träna.
Motionsstudien kan öka ditt engagemang, kram :)
Esmaralda

47 Ghostwriter :

skriven

Kommer han tycka jag är fin imorgon? Kram

48 Helena Ir :

skriven

Tack, det tror nog jag också 😀

Kram

49 Ghostwriter :

skriven

Kommer han tycka jag är fin imorgon? Kram

50 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon ny graviditet för mig i år eller nästa år? Kan det bli en i nära tid?
Kram

51 AnnaK:

skriven

Jag har ändå lite svårt begripa hur folk fortfarande luras av någon random människa som skriver åt dom. Men det kanske är lättare än man tror att svepas med.

En bättre dag idag och jag har fått lite energi och fått lite gjort efter jobbet 🙌🏻 Måste ta tag i hemmet. Mår ännu sämre komma hem till denna röra. Men det är så svårt ta tag i sånt när man inte mår bra. Tror hemmet feflekterar hur vi mår. Har aldrig sett värre ut och jag har aldrig varit såhär under isen som nu. Men jag ska försöka med något litet projekt varje dag. Bra aktivera sig lite också 😊

Ingen fråga idag har jag heller 😄

Kram 🤗

52 Fundersam:

skriven

Hej Esmeralda! Varför bröt hon kontakt med mig, ska jag försöka kontakta henne? Kram

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Den C tjej som har haft problem med en av dom tjejkompis så hon vill ta en tid med mig och prata ut om det inför mig på lördag. Vad säger du om det så vad ska jag gör?

Ha det bra

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas få svaret från dig och kan du var snälla? Om att jag hoppas en dag så kan jag tröstar C kvinna över hennes funderar om allt. Kommer jag gör det?

Ha det bra

Svar: Kanske inte tröstar men att ni kommer prata om saker som jämlikar, kram :)
Esmaralda

55 Mirre:

skriven

Hej Es, är I intresserad av mig? Varje gång våra blickar möts så kollar han bort, är det för att han är blyg eller är han bara inte intresserad? Blir galen, kände verkligen en kemi mellan oss sist vi sågs men sen dess har vi inte pratat😅
Bör jag ta första steget och säga hej (om han är intresserad dvs)? Kommer dock bli svårt när han kollar bort så fort han ser mig😂

Kram💗

56 <3:

skriven

Hej kära Es,blev en mysig utekväll igår. Så underbart att kunna sitta ute i klänning och bara ben till tolv på natten utan att frysa. MN en tjej som är kompis med L min vännina. Är hon psykiskt sjuk eller bara drama Queen.Kanske både och. Bara gick iväg från henne igår orkade inte med hennes jag jag. Kan det vara så att hon känner lite svartsjuka att jag gillar T ?
Kram

57 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Alltså pågarna uträttar magi åt alla håll, först uppfylls min önskan om en egen tvättmaskin med att sonen överraskar mig med att ha beställt en tvättmaskin till mig utan någon annan anledning än att han vill hjälpa mig att få en fungerande vardag. I samband med leverasen blev det strul så sonen fick rejält med kompensation av butiken och köpet blev mycket billigare :)

När till och med min boendestödjare som ursprungligen är ifrån El-Salvador klagar på värmen, då är det för VARMT 🥵

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Ja gudars, för varmt är det verkligen ! Kram :)
Esmaralda

58 Mercan:

skriven

Esmaralda när jag hade kommit imorse från HM hem, min mor och sister berättade att de såg från fönstret att en söt vit hund var vilse att söta hunden har sprungit jätte mycket att människor och polis försökte hjälpa men att hunden har sprungit i väg att den var så söt och i panik🥹ah ser du om lilla hunden fick hjälp till sist Esmaralda🥹🙏💕🥹

Svar: Ja jag tror absolut att hunden fick hjälp och kom hem, kram :)
Esmaralda

59 Hönan:

skriven

Finns det chans till barn ihop?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: