MG kommer på besök......

Minns ni min lilla fralla MG ? Mannabonne Glenn ?
 
Det är två år sedan nu som han gick över till Alltet och det har inte gått en dag utan att han varit saknad.
 
I går kom han på besök  - fast lite lurad blev jag först.
 
 // förkyld och ont i halsen //
 
Jag är ju förkyld,  febrig och allmänt dassig men skulle i alla fall gå ut och hämta posten.
 
När jag står där och rotar i brevlådan hör jag ett märkligt ljud... som ett slags morrande och vänder mig om.
Där vid entre´dörren står världens största rottweiler  och stirrar intensivt på mig.
 
Herregud !!  Jag känner ingen rottweiler... känner ingen som har någon  och vänlig verkar han inte heller vara... vilken bjässe.... och jag tänker att jag har bara tre steg till bilen som som är olåst så dit kan jag förska ta mig.
 
 
Då sker miraklet... en liten vit/svart fralla kommer rusande runt husknuten  och visar rottweilern väldigt tydligt att nu ska du hålla truten och vara snäll.. och jag ser ju att det är MG.
 
Min fina älskade MG !
 
Han har kommit ibland på besök men nu hade han med sig en av sina bästa vänner i Alltet som han ville presentera.
 
Jag drog en lättnadens suck.. dels för att  besten slutad morra och såg plötsligt ut att vara på snällt lekhumör och dels för att andedjur aldrig gör någon illa.
 
Jag pratade med dem en liten stund.
 
 
Grannen kom ut för att hämta tidningen och stirrade förvånat på mig  för i hans ögon hade jag ju en lång monolog med mig själv......så jag fick säga något i stil med: "Jag sa just till mig själv att det var väl attans så kyligt det blivit" .
 
Där förvann både MG och hans kompis men det var så fantastiskt roligt att kunna ta emot hans besök.  Det gjorde min dag.
 
Annars dras jag fortfarande med förkylningen som liksom satt sig lite i bröstet nu. Är väl bara efterdyningar kan jag tro.
 
Det blev ingen skolavslutning och inget  grille för mig igår... det blev soffan, med en filt och serier på laptopen.  I dag skulle en kompis arrangera Sillens dag för några sillfantaster, inklusive mig men det var hon så snäll och sköt upp.
 
Kram & kärlek 💖
 
1 Lucia :

skriven

God morgon,

Lider med dig ang förkylningen, vi är inne på 5e veckan. Galet!

Hör mäklaren av sig snart?

Kram!

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ska försöka har fokus på mig själv i sommar och njuta av även har kul men jag kommer ses alla igen I hösten. Jag hålla den löften tror jag och jag tar emot det. Jag hoppas att jag lyckas det.

Ha det bra

Svar: Bra plan, håll dig till den, kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Älskade MG 🐶
Hur blev det för J när han kom hem till frun ? Blir det skilsmässa som han skrev till mig ? Tror inte riktigt på det. Att frun semi fick veta blev det slutet för mig och J ? Kram

4 Ghostwriter :

skriven

För några år sen sa jag upp kontakten med min kusin som betydde massor, pga kusinens svartsjuka och skitsnack. Jag blev verkligen lurad. Drömde om kusinen härom dagarna och någon enstaka dag efter fick jag en vänförfrågan. Varför? Vad är intentionerna? Jag vet att karman kom men tveksam om kusinen förstår hur fel den gjorde.




Kram och så fint att höra om MG. Det känns konstigt att han inte är här. För han är ju det på något vis. Skickar healing

Svar: Tror att kusinen saknar dig, men inser kanske inte riktigt sin egen del i era problem, kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Det blir bara flera och flera som fråga mig att jag är nöjd med min livet. Känns som alla uppskattar något som jag har. Jag vet inte om det syns på hur jag uttrycka mig inför flera. Men trevligt med flera tycker väl jag syns så nöjd. Även min självkänsla och självförtroende är inte alls problem för mig.

Jag vet inte om jag gav min positiv energi till flera och gjorde jag det? Även är jag nöjd och vill andra har av min komplimanger också?

Ha det bra

6 Maria:

skriven

Hej!
Åh så fint för dig att få träffa Mg, han var en riktig stjärna 🥰⭐️

Min kille bara pratar om och tänker på jobbet även på helgerna. Känns som han överdriver och förstorar upp små saker som händer och jag har svårt att lyssna utan att säga vad jag tycker nu.. blir dålig stämning mellan oss. Jag tycker han blir som ett offer och gnäller. Vad ska man göra? Klarar han av att arbeta? Samarbeta med andra?
Kram 🥰

7 Svea :

skriven

Jag kan inte nå fram till min vän med saker jag tagit upp. Det är som man pratar med en vägg som bara skjuter ifrån sig spjut. Tillslut skriker jag ifrån. Jag känner mig sviken då det gått jättebra att lära känna nya människor men inte ta hand om vår vänskap. Vet att jag betyder något samtidigt undrar jag om vi tänker lika kring att vara vänner irl och inte på distans. Känner mig genuint utstött och sårad över det och sagt det. Blir också sårad när vännen jämför hela tiden våra liv. Vad tänker min vän egentligen? Varför finns ingen genuin intiativ till träffar men går så bra att träffa andra?





Kram.

8 Jeanette :

skriven

Vad mysigt ❤️

Hoppas din förkylning försvinner fortast möjligt 🙏

Kram

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

9 Sessan:

skriven

Hoppas din förkylning går över snabbt så du blir pigg igen, tråkigt att inte kunna vara med.

Fina MG. Jag har känt två rottweilers, tänk om det var en av dem :)
Ja vad jag saknar de fyrbenta.
Är nu ungefär ett år sedan min häst gick över.
Och jag borde ändra mitt alias lilla Sessan har ju också gått... vet inte till vad bara.
Jag får vara tacksam över att de blev gamla.

Nu hoppas jag att de som är skyldiga pengar betalar pronto. Svårt när jag inte vet om de är ärliga eller ej. Vi har blivit lurade förr då vi är snälla.

Måste bara orka. Snart begravning av vår anhöriga.

Ser du något positivt på ingång?

Svar: Det är tufft när man mister sina kära fyrbenta !Var tuff mot de som är skyldiga och ställ tydliga krav, kram :)
Esmaralda

10 Lotta S:

skriven

Visst minns vi MG!! Hans dogblogg var ett efterlängtat inslag. Så fint att han kom för att muntra upp dig då du var sjuk och tvungen att hoppa firandet av skolavslutningen.
Dottern på väg på eget sommaräventyr några dagar, ser du varningar?

Svar: Nej, inga varningar kommer till mig, kram :)
Esmaralda

11 Bjork:

skriven

Hej krya på dig:)

Jag löste spola knappen på toan i måndags fick jag en ny spolknapp:)


Går buss resan bra till stockholm nästa vecka?

Kram

Svar: Jadå, allt pekar på att bussresan kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

12 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Vad var det som gick sönder mellan mig och min syster? Drömmer ofta om det här strulet. Skulle det gå att ha en relation?

Svar: Ja om ni båda är beredda att starta från nuet och inte älta sådant som varit, kram :)
Esmaralda

13 G:

skriven

Oj vad tiden har gått, men så fint att du har fått besök av MG 🥰

Es, nu är jag och min man igång med att lägga ut vår lägenhet på försäljning. Igår var fotografen här och tog bilder. Ser du om v kommer att hitta en köpare snabbt? Är orolig för att vi ska sälja med förlust och således få restskatt hos banken…

Kram!

Svar: Ha lite is i magen och det blir ingen förlustaffär, kram :)
Esmaralda

14 AN:

skriven

Godmorgon fina Esmeralda, vilket underbart besök du fick från Alltet! Det måste ha varit så hjärtevärmande! ❤️

Jag undrar om K tänker något på mig? Tycker han något om mig? 🤗

Kram!

15 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Klart jag minns mg. Alla gånger.
Vet jätte många som är förkylda nu. Inklusive jag.

Kommer det att komma någon vändning i den här situationen?
Kram

16 Dunegull :

skriven

Fina MG, såklart vi minns honom 🐕🥰

E- jag är fortfarande sjukskriven men tänkte försöka börja 50 % nästa vecka och till juli slut.
Ser att det kommer massa Mail uppifrån om HR samtal, arbetssituation osv. Detta efter konferensen de hade som jag inte var med på. Hört bakom kulisserna att det hänt en del. Ser du vad som händer framöver?
Många som kommer sluta?
Kan detta vara en öppning för mig till en bättre tjänst eller du tror jag också lämnar till hösten?

Kram

Svar: Det ser ut som om det kommer förändringar kring ditt arbete men exakt vad kan jag inte se, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Det måste ju kännas helt fantastiskt att träffa "de sina" som gått över till Alltet nu o då, en stor tröst tror jag det är. Vet inte grannen att du ser mer än annat folk gör Es? Hade knappast kommit på nåt att säga i en dylik situation :D.

Flunsor är inte att leka med så nu gäller det bara att ta det lugnt Es! Kusin berättade att hennes son 28 år hade fått en inflammation i hjärtmuskeln som en följd av flunsan, hugaligen. Vila är nog det enda som hjälper då man är sjuk...

Mitt i veckan redan, oj så tiden går, nästa vecka är det midsommar, jösses ändå o inget har hänt på kärleksfronten ;).

Igår var jag på en terassinvigning där jag träffade bekanta inom branschen o en som jobbat tidigare i samma hus. Efter att vi skiljdes åt, tre sista, stod vi ännu en timme ute o diskuterade ditt o datt. Det blev en lång dag, men himla trevligt var det. Vilken tur att jag inte har små barn hemma som jag behöver se efter mera utan kan gå på olika evenemang om jag så tycker :).

Om det nu förekommit romantiska tankar hos honom så undrar jag Es om du kan se varför? Har inte vad jag vet gett ut några såna vibbar åt honom. Tror inte jag ger ut några som helst vibbar åt nån ;).

Lillördag, vem vet vad som sker...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vilken härlig dag det blev på terassinvigningen !Du kanske inte medvetet ger ut vibbar men det finns de som uppfattar någonting i alla fall och som blir intresserade även om inte alla visar det, kram :)
Esmaralda

18 L:

skriven

Så fint att MG hälsade på. (Det var härlig läsning när han bloggade från sitt perspektiv)

Undrar om mina tavlor som verkar vara på villovägar kommer tillbaka till mig. Är dom stulna eller är posten bara seg eller har jag blivit lurad?

Krya på dig!
Kram


Svar: God chans att de kommer, kram :)
Esmaralda

19 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Har känt ett starkt band till min talisman sedan han kom.
Ser du om någon utav mina önskningar kommer gå i uppfyllelse?
Kram

Svar: Jag kan ingenting lova men din talisman arbetar intensivt för dig, så chansen är god, kram :)
Esmaralda

20 Mercan :

skriven

Ah🤗vilket söt besök med söte MG och hans kompis Esmaralda 😊💝😍🤗

21 Mikeo:

skriven

Godmorgon!

Kan du se om dom pratat om oss men ser inte sitt eget fel i allt för problemet ligger och blivit så här ? Märks så tydligt att dom pratat om oss för dom ignorerar allt nu sista tiden. Kram

Svar: Något kan det nog ha pratats och det egna felet tror jag man har svårt att se, kram :)
Esmaralda

22 Klara:

skriven

Hej, oj så läskigt först men tur att det bara var MGs kompis och fint att MG hälsar på.

Vad tyckte Lewis om mig, vad får du för vibbar?
Kram Klara

Svar: Positiva vibbar, kram :)
Esmaralda

23 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag skulle vilja göra en resa nästa sommar med min dotter, min mamma och min bror. Nånstans utomlands. Blir en sådan resa av?

Kram

Svar: Svårt att samla alla, men om viljan finns så ja, då är det mycket troligt att en sådan resa kan bli, kram :)
Esmaralda

24 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du ett till barn för mig innan min yngsta har slutat förskolan?
Kram

25 Mercan:

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig om du mår bra idag 🤗du såg ingen räjel vinst från euro jackpot inte under sommaren varken hösten🙂‍↔️men kan de bli under vintern eller under nästa år söta Esmaralda möjligheten som du såg för oss fast väldig liten🙂‍↔️💕🥹

Svar: Kring vintern ser jag ingenting än, kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Kan det dröja till nästa år Esmaralda 🤗 vilken säsong 😢tacksam för svar 😔 ser du söta Esmaralda någonting 😩

Svar: Allmänt så ser jag inga tecken på större vinst kring dig, tyvärr, kram :)
Esmaralda

27 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Mannabonne är verkligen saknad här. När blir det en ny hund för er?

Jag tog i lite och fixade upp mig enligt ditt råd på bloggen. Känner mig faktiskt mycket fräschare och attraherar kanske någon man, kan det gå så?
Tack och kram!

Svar: Vi pratar lite löst om ny hund men är inte riktigt där än.Du ÄR så mycket finare och de lyser om dig, kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Du såg att det kan hända tidigare än 2025 möjligheten för något större från euro jackpot 🤗 kan det dröja till nästa år söta Esmaralda 😊

29 Ally:

skriven

Godmorgon
Å fina fina MG, så fint du fick besök., klart han ville se hur du mådde nu med din förkylning och ville pigga upp dig.. 💛🫶
Trist att missa allt firande.. :(
Fortsätt krya på dig Es 🌸

Ser du något om hur hen känner när ser mig? Svår att tolka.. vågar jag ställa frågan om midsommar, kommer rätt tillfälle för det?
Kram :)

Svar: Tack och ja, idag kände jag mig aningen piggare :)Vänta in rätt tillfälle och känn in och du kommer få veta hur hen känner, kram :)
Esmaralda

30 AN:

skriven

Hej, jag träffade en så trevlig person häromdagen, K. Jag undrar om du kan se om han tänkt något på mig och om han tycker något om mig. Jag blev väldigt fascinerad av honom.

Kram!❤️

31 Mercan :

skriven

Esmaralda en kvinna i turkisk tellwe spådde mig att det kan bli vinst i Oktober, ska jag tro på kvinnan Esmaralda 😭 du såg att det kan hända tidigare än 2025, ska jag hoppas Esmaralda 😥💔😔

Svar: Tyvärr ser jag inga tecken på större vinst men lite smått lär komma emellanåt, kram :)
Esmaralda

32 [email protected]:

skriven

Hej!
Ser det ut som jag får godkänt på min tenta?

Kram

33 Mercan :

skriven

Kan det vara i Oktober men att du inte kan se det Esmaralda 😩för du hade svarat att det kan bli tidigare än 2025 möjligheten för något större från euro jackpot i 2022 😩tacksam for svar😩

34 Mercan :

skriven

Menar du med smått 100 kr Esmaralda eller tx 20 000😔

Svar: Jag menar snarare under 2000 kr, kram :)
Esmaralda

35 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Har en känsla att allt som hänt tidigare straffar ut sig själv just nu. Åh fy vad jag lider.

Kommer jag senare att få möjlighet till en ny chans med honom?
Kram

36 <3:

skriven

Älskade MG 🐶
Hur blev det för J när han kom hem till frun ? Blir det skilsmässa som han skrev till mig ? Tror inte riktigt på det. Att frun semi fick veta blev det slutet för mig och J ? Kram

37 Klara:

skriven

Hej igen. Kommer jag och L träffas igen, ser du något om det? Kram Klara

38 AnnaK:

skriven

Vilket kärt besök ❤️

Hur mkt hänsyn behöver jag ta angående sambon? Han jobbar inte och verkar inte ha tänkt det. Tror han ska försöka bli sjukpensionär. Är jag taskig om jag vill separera? Men samtidigt vill jag inte offra min glädje. Går under snart och orkar inte se människan liggandes i sängen dag ut och dag in frågandes vad dagens middag blir.

Kram och fortsatt krya 🤗

Svar: Nej du är inte taskig utan tvärtom är du skyldig dig själv att göra de val du mår bra av, kram :)
Esmaralda

39 SusanneAmalia :

skriven

God morgon☕☕☕☕

Vilken dag.. Solen skiner och fåglarna sjunget.

Vilken härlig dag..

Ibland är det bra och dra i bromsen lite och vila sig i form.

Sillens dag.. Nja det ska vara för sillfantaster.. Äter du fermenterad fisk också??
Surströmming är det värsta luktar illa i hela nejden.
Jag rymde till Ammarnäs och red när jag bodde i Lappland
De andra hade surströmmingsdag. Jag åkte 30 mil och red häst sov över och njöt av fjällen från hästryggen badtunna och god mat på kvälleln. Kom tillbaka nästa kväll och stanken satt kvar efter surströmmingen🤧🤣

Jag har hittat ett hus.. Tänkte ha verksamhet där..
Skickar bild till dig..

Ser du om jag får huset??

Det har varit ett sjöcafe/ pub tänkte nystarta det.

Det står alldeles tomt nu och är i kommunens ägo.
Men på tidigt 190-tal var det i full gång..

BUB cafe mat catring.

Sjökrog Cornelis
Eller
Cornelis Sjökrog

Min son som ska förverkliga sin dröm heter Cornelis.

Älskar fröken bi och herr pellefant.
De jobbar hårt.. 💯❣️🙏🙏🙏🙏🙏🪽

Önskar alla en underbar dag..
Kärlek och glädje❣️




Svar: Nej, KAN äta surströmming men det är motvilligt !! Här är det stekt strömming med potatismos på sillens dag :)Kram :)
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nå nån kunde väl ändå visa sitt intresse ;)...
Kram Skorpan

41 Anki:

skriven

Hej Es
Finaste MG ❤ Han ville nog busa lite och komma som en hjälte runt hörnet o lugna sin nyfunna vän
Så underbart besök för dig .Kan ge dig kraft att mota bort den förbenade förkylningen🥰

Veterinären hittade inget allvarligt utan vila 1 v med medecin och är hon inte bättre blir det röntgen då.
Datorn helt väck nu så jag pillar ned mobilen såå frustrerande.
På valdagen var ju pojkarna här med Mira och de körde bort 1 lass skräp Hämta 1 lass vedkubbar jag fått av en granne Högg upp veden och staplade den !!!
Alltså vad har jag gjort för att förtjäna sådana söner ❤
Såå tacksam
Kram Anki med flock

Svar: Ja MG var och är mycket för snälla bus :)Tampas fortfarande med förkylningen och nu har smaksinnet farit sin kos... må hända det är covid...
Vilka härliga söner du har.. men så är du också en fin mamma, kram :)
Esmaralda

42 Mikeo :

skriven

Kan det vara så att jag få ta allt skit nu bara för att jag öppnade munnen och sa hur jag känner i allt detta ? Blir så otroligt trött på folk som jämt ska sätta på sig offerkoftan och hitta annat att skylla på folk när i själva verket är dom som borde fatta att det är dom problemet ligger i. vi har inte gjort något mer än dragit oss undan då vi både förstår och hört det pratat om oss bakom våra ryggar. Sen att det alltid är jag som får skulden i allt. Har varit så ledsen och besviken och att det nu vänts precis som att det är vi som gjort dom illa. Kan du se något kring hur dom ser allt ? Kram mikeo

Svar: Det kan vara så att de tycker att det handlar om överreaktioner, kram :)
Esmaralda

43 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att den relationen kommer att bli långvarig?

Kram

44 Klara:

skriven

Hej. Varför kan jag inte sluta tänka på Lewis… Har vi en spirituell koppling i detta liv? Kram klara

45 Vb:

skriven

Hej kära Es!

Blir det bättre? Blir han bättre och är lyhörd.? Det är det enda jag begär!! Någon som är lyhörd och förstår mig och inte agerar efter sina behov hel tiden.. och respekterar mina gränser!!!
Kommer han ta stora beslut som jag absolut inte gillar.. och resulterar till att vi faktiskt ej kan kompromissa? Hmmm allt känns så osäkert? Eller är det inte osäkert vissa saker utan jag är osäker i mig själv som orsaker allt detta? Är det ja?

Kramar

Svar: Prata om saken och kolla upp om han VILL förändras och om han förstår VAD han ska förändra och VARFÖR... klickar han i alla tre rutorna, då kan det gå bra, kram :)
Esmaralda

46 Mercan:

skriven

Ah🤭tack så hemskt mycket söta Esmaralda och jag ska hoppas på möjligheten som du såg som kan bli tidigare än 2025🙂‍↔️💕🤗🙏🤭

47 Mikeo:

skriven

Godmorgon!

Kan du se om dom pratat om oss men ser inte sitt eget fel i allt för problemet ligger och blivit så här ? Märks så tydligt att dom pratat om oss för dom ignorerar allt nu sista tiden. Kram

48 Anki :

skriven

På tal om alltet..
Idag fyller Björn år
Hipphipphurra ❤
Kram Anki med flock

Svar: Hipp hurra för Björn, nu blir det fest i Alltet ! Kram :)
Esmaralda

49 J:

skriven

Hej
Härlig läsning om att
Mannabonne Glenn kom och hälsade på dig.
Han jag har haft lite kontakt med som sedan han avbokade vår dejt pga att han ville dejta en annan. Igår hörde han av sig och frågade om en dejt med mig. Den han dejtade blev ingen fortsättning med. Blev att jag läste meddelandet men svarade inte. Min fråga varför ville han inte fortsätta dejta henne?
Kram

Svar: Känns som om det var hon som backade, kram :)
Esmaralda

50 Ally:

skriven

Känns det relativt positivt el vad är din känsla?
Kram :)

51 Mimi:

skriven

Hej!

Tog cellprov igår så nu oroar jag mig för provsvaret. Kan knappt sova. Kan du se om jag kommer att trivas och må bättre på min nya hemort??

Kram

Svar: Oroa dig inte !God chans att du kommer trivas, ju mer tiden går, desto bättre blir det, kram :)
Esmaralda

52 Jen2:

skriven

Minns så väl MG och hans upptåg och inser hur länge jag ”hängt” här på bloggen!
Skriver/kommenterar sällan men läser i stort sett dagligen både inlägg och kommentarer.
Min fina katt som också fick somna in för två år sedan hälsar på oss ibland. Jag kan inte se henne, men känner närvaron 😊

Svar: Jag är så glad att folk vill stanna kvar här på bloggen :)Visst känner du helt rätt, att din katt kommer på besök då och då och det gör hon med massa kärlek, kram :)
Esmaralda

53 Anonym:

skriven

Hej E!
När han skämtar eller rättare sagt.. säger saker som gör mig svartsjuk så som; lita inte på andra heller.. så länge dem inte provocerar mig!

Det säger han och då blir jag helt i högvarv och osäker för att han gjort saker därav har jag tappat tilliten. Men till min fråga…!

Hade du TROTT på dem sakerna han säger, eller ta det som aja shit samma han bara pratar… Iom vi ÄR olika.. och jag upplever det som sanning för jag har en magkänsla av att att han hade kunnat göra det… hade du ej litat så mkt på hans ord och ej oroat dig… för att det är bara hans personlighet helt enkelt det vet jag !! Men jag VET INTE om det menas det han säger?

Jag upplever det som provokationer ju om andra tjejer, men ser du något kring just detta bara? Hade du accepterat det annars?… så svårt att tänka när man är i situationen..

54 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Har en känsla att allt som hänt tidigare straffar ut sig själv just nu. Åh fy vad jag lider.

Kommer jag senare att få möjlighet till en ny chans med honom?
Kram

55 Malinesen:

skriven

Den såg otäck ut!

Kommer brevet fram till mig idag som det ska? Eller hsr det hänt något?

Svar: Bör i alla fall komma innan veckan är slut, kram :)
Esmaralda

56 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du ett till barn för mig? Ser det ut att kunna bli innan min yngsta slutar förskolan?
Kram

Svar: Absolut att det finns möjlighet för ytterligare ett barn, kram :)
Esmaralda

57 A:

skriven

Åh lilla MG, tänk att det gått två år, vad fort tiden går. Hoppas du blir bättre snart i din förkylning/influensa.

Känns det som min chans på jobbet minskat? Min känsla har liksom försvunnit lite. Hoppas dock fortfarande på detta jobb.

Krya på dig!

Svar: Ja, två år bara flyger iväg... lite skrämmande faktiskt !Chansen finns fortfarande men går mer tid nu, så verkar det som om den minskar, kram :)
Esmaralda

58 Louise:

skriven

God eftermiddag
Hoppas du mår bättre Ez.
Igår hade vi förhandling och jag vet inte hur jag skulle läsa av domaren eller ordförande. Tyckte hon var mänsklig men de tre nämndemän verkade bara uttråkade.
Tyckte tyvärr inte att våra advokater presterade så bra men de satt i Uppsala för tågen strulade som vanligt i Stockholm.
Mannen tyckte han gjorde bra ifrån sig men inte att jag gjorde bra ifrån mig. Vi fick fram det vi ville säga. Visst det hade kunnat gå lite bättre men man är ju nervös.
Socialtjänsten har genom två år ljugit rakt av. När de träffade dottern i mars sa hon att hon inte ville hem men sen när hon träffade sin advokat i maj sa hon att hon ville hem.
Och sen ville så klart soc inte att LVU skulle upphöra.
I måndags när sonen tog studenten träffades dottern och mannen första gången på två år och enligt vad soc sagt innan var att dottern skulle vara rädd för honom vilket inte alls stämde. Hon kramade sin pappa och berättade sen ett och annat för honom. Och sa en del saker om socsekreteraren till mig. Hon tycker om henne men hon förvränger dotterns ord så det låter bra för henne vilket togs upp i rätten igår.
Vi frågade även vad intensiv familjebehandling menades men de ville inte ens svara på det.
Nu ska vi vänta i 4 veckor lite drygt innan de kommer med beslutet.
Vinner vi denna gången eller det tar en tid till?
Dottern ska ju till Kreta med familjen i augusti och det vill jag inte hon ska missa.
Jag vill ju så gärna ha hem henne och har sagt att jag tar emot de instanser som finns som familjebehandling.
Jag tycker att familjehem är den sista utvägen.

Ha en fortsatt fin onsdag och tacksam för svar. Kram

Svar: Nu ser det faktiskt ut som att chansen finns att det kan gå din väg... ingenting är självklart.. men innan har det sett svårt ut.. och detta har lättat. Skulle det inte bli nu så bör det ändå bli hyfsat snart, kram :)
Esmaralda

59 Rädd:

skriven

Du sa att hoppet skulle komma tillbaka snart på jobbet. Jag är rädd att händelsen i veckan förstörde allt? Känns bäcksvart. Ser du om det kommer någon uppsving innan sommaren, känns verkligen tungt just nu.

Kram och kärlek

60 Naturvän:

skriven

Hej!

Krya på dig, jobbigt med kraftig förkylning och tråkigt att du inte kunde vara med fira barnbarnets student, men så fint med MG besök från alltet

Hemma på västkusten ngra veckor,hälsar på sonen och vi har mkt jobb med hus och trädgård, men hoppas kunna koppla av mellan varven, om inte annat får det bli till fotbollsmatcherna.

Får se om jag får ngra trevliga besök från alltet, brukar kännas så när jag är här, bra energier.

Nu fika med sonen, bakade kanelbullar på morgonkvisten och nu blir det att sitta inne, grått och regnigt hos oss.

Kram






Svar: Som väl var så var det ingen student, bara skolavslutning efter åk 8 men sånt firar vi också :)Jag tror nog att du kan räkna med att få besök, kram :)
Esmaralda

61 She:

skriven

Hej,
Varför ger han inte feedback såsom utlovat? Är det pga. illvilja gentemot mej?
Kram

62 Evelina:

skriven

Hej, vad tyckte S om mig på skolavslutningen idag? Kram och hoppas du blir frisk snart! :)

63 Camilla:

skriven

Så kärt besök💖
Min hund är också väldigt saknad. Kanske han har någon hälsning till oss? 🙏

Väninnan har nu slutat att äta sedan 1-2 veckor. Bara en liten näringsdryck om dygnet. Sover bara så det känns som att det lider mot sitt slut nu.

Må så gott🌸
Kram
C

64 Maddelito:

skriven

Hej Ez!

Igår kom där ut en tjänst inom djursjukvård men jag känner mig osäker på om jag ska söka den, då tjänsten ligger i samma stad jag bor i och jag vill helst flytta ifrån Lund inom en snar framtid och sen ska man filma sig själv samt svara på en del kluriga frågor.

Om jag skickar in en ansökan ser du då hur det går för mig? Eller ska jag vänta på en annan tjänst som jag vill hellre ha än denna?

Kramar

Svar: Varför inte ta chansen att söka ? Du kan ju alltid tacka nej, kram :)
Esmaralda

65 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Åh! Så varm i hjärtat jag blir av en dogblogg med hälsningar från älskade MG i Alltet

Nu har jag presenterat Pelle och Bosse Bi för varandra, trivs grabbarna tillsammans?

Krya på dig!

Kram 🐈‍⬛

Svar: Jajamän, pågarna trivs alldeles utmärkt tillsammans, kram :)
Esmaralda

66 Smulan:

skriven

Vad mysigt med besök,
Stora hemma över dagen, möte imorgon. Vill ha in hen på boende. Men tydligen ska vi prova lite till.
Snälla löser det sig snabbt är det någon som kommer att förstå vilken sits vi är i.

67 <3:

skriven

Kan jag lita på T S med vårt lilla upplägg med utlån av pengar ?
Kram

Svar: Det bör du kunna. Viljan att återbetala kommer finnas men frågan är om möjligheten finns enligt er plan, kram :)
Esmaralda

68 Mercan:

skriven

Esmaralda ser du om mitt coop kort som jag bestälde kommer snart med posten,Esmaralda jag var i andra hand buticken idag och tyckte om en in wear kort trenchcoat svart men den är dyrt ser du att den blir min nästa vecka den kostar300krkommer de sänka halva priset,vad tycker du är det värd pengarna jag vill ha den men det är så dyrt var så snygg på mig,vad rekomenderar du Esmaralda jag tänker köpa den nästa vecka och sluta röka,Tycker du den är super snygg på mig Esmaralda,vad tycker du 😎😁😎🤔

Svar: Kortet bör komma snart.Du är fin i trenchcoaten men räkna efter om du har råd och låt ekonomin styra ditt beslut, kram :)
Esmaralda

69 Ghostwriter :

skriven

Om jag väljer att godkänna vänförfrågan, kommer kusinen fortsätta snacka skit? Du sa att jag skulle vara försiktig med att förlåta, det har dock gått några år. Tror inte jag kan se henne på samma sätt men jag ogillar att vara långsint


Kram
Hoppas du

Svar: Visst kan du godkänna men ha känselspröten ute en aning, kram :)
Esmaralda

70 Solstjärnan:

skriven

Fina lilla MG😊.Ett viktigt o fint besök o han kom verkligen med att överraska dig när han tog med en kompis.Har ju fått läsa så fina bloggar om/ med MG.Han verkade ju verkligen vara något utöver det vanliga 😊
Förstår nog att du blev glad 😊
Es,gillar min kommande SM att gå på hund promenad? Hoppas ju att min hund o han fort blir vänner😊
Öppet hus idag nära intill där jag bor, funderar borde jag ta mig dit... vem vet vem jag möter där...
Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Din soulmate är glad i hundar och glad i att promenera så där ser jag inga problem... kram :)
Esmaralda

71 Skorpan:

skriven

Nu blur det att testa kontaktlinser i ett öga o se om det andra vänjer sig vid detta :D. Vill kunna använda solglasögon utan styrka o ändå se något lite längre boft också som karln t ex ;). Kan detta försök falla i tillräckligt god jord så att det blir bestående Es? Har förstås glasögon då jag måste se ordentligt...
Kram Skorpan

72 Mercan:

skriven

Esmaralda jag tänker inte köpa inwear trenchcoaten från andra hand butiken Esmaralda för alldeles nyss provade jag jag har hemma som min sister hade köpt åt mig för många år sedan trenchcoat och provade den den är mycket mycket snyggare till resa mina älskade syskon Esmaralda s,ska gå dit efter min byxa bara nästa vecka ,Esmaralda ser du om min byxa som du såg är randig och liknar rosa randiga tiger som jag missade eller en färjad larph lauren😁😎😁ska sluta rökaövervinna sigg🙂‍↔️ha det så roligt med dina nära och kära Esmaralda🤗och hade frågat min bror när beige bomber jackan var på mig och han sa att den är fin Esmaralda jag blev så glad 🤭💕🤗🙂‍↔️

73 AN:

skriven

Hej kära Esmeralda, jag känner mig så eländig...träffade en så trevlig person häromdagen som dessutom kontaktade mig. Jag tycker personen var så intressant och jag kände mig pirrig.

Men nu sviktar tron på mig själv igen...Jag vet inte vad personen kände för mig och om denne kommer kontakta mig mer?

Blir så osäker på mig själv.
Är det så att jag återigen blir förtjust och det inte är ömsesidigt? Vad är det för fel på mig egentligen? 🥺

Kram

74 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir deras relation mer av den långvariga sorten? Mer än ett år?
Kram

75 Mimmie:

skriven

Fick härliga ryssningar i kroppen när jag läste,så fint besök du fick<3

Ser du något spännande som väntar mig?

kjam och krya på dig<3

76 Maria:

skriven

Hej
Ser du om det blir någon vändning till det positiva snart i mitt liv? Har varit ganska rörigt ett bra tag nu runt omkring mej. Har försökt hålla ihop och klara av pressen, men idag när jag kom till jobbet fick jag snällt vända och köra hem igen, jag bröt ihop i bilen dit och får helt enkelt ta en paus på några dagar.
Hoppas det finns någon ljusning snart….
Kram❤️

Svar: Ja, ta en paus och försök förhåll dig till det som sker.... det kommer vända mot det bättre, kram :)
Esmaralda

77 Bleona:

skriven

Hej Es
Söt vovve
Jag har sökt jobb och ska 3 st för intervju. Jag är mycket stressad ibland imed ekonomi. Träffat en man och dejtar han bara just nu . han är intresserad av mig. Men ibland beter han sig så otrevlig och ska skämta om mina läppar och mycket snål med pengar . Jag säger ifrån och funderar bara att sluta dejta han och lämna då jag vill bli respekt och behandlad som en Queen .
Ser du att jag kommer få ett jobb i slutet av veckan? Och sluta dejta han?

Kram

Svar: Känns det inte rätt med mannen så är det ingen idé att fortsätta dejta honom, kram :)
Esmaralda

78 Mercan:

skriven

Tack söta Esmaralda🤗💕👍jag såg idag jusgrå jeans Michael Kors ,kanshe ska prova nästa vecka om den är kvar om det sitter snygg ska köpa den den är jeans🙂‍↔️🙈😎😆

79 <3:

skriven

Berättade J sanningen till frun ? Han svarade inte på den frågan idag.
Kram

80 Kråkan:

skriven

Min kille har en kollega som ofta försöker kontakta honom. Jsg uppfattar att hon försöker fånga hans uppmärksamhet på flera vis och har också frågat om fika osv. Har jag rätt i min känsla att hon har ett kärleksintresse i honom? Ska jag vara orolig att han har samma intresse till henne?

81 Rädd:

skriven

Ser du inget kring jobbsituationen eller är det meningen att jag behöver uppleva allt? Allt känns så grått och mörkt, behöver hopp och ljus.

Kram och kärlek

82 Bella:

skriven

Åh, så fint att han kom på besök ❤️ dom stunderna är så upplyftande. Ser du dom som kommer på besök som vanligt eller är det i ditt huvud typ? ❤️☺️

Kommer tom och jag träffas igen innan/om han åker? Det suger att han kanske ska flytta iväg några veckor för en nystart från sitt trasiga liv här🥺😭❤️

83 Dolly:

skriven

Hej Es

Vad har min nästa kärlek för kännetcken?
kram:)

84 .:

skriven

Hej Es!

Åh, vad kul att MG kom på besök :)

Haha, ibland funderar jag på vad folk skulle tänka om jag berättar vad jag håller på med (angående andevärlden). Antagligen att jag är knäpp. Om man inte är medial själv förstås! Tänkte på det du sa till grannen.

Jag går en så kallad kurs just nu, att få hjälp ut i arbetsträning. Det skrämmer mig att det tar så mycket energi och då går jag bara 25% . Min samtalskontakt säger att det ger energi. Hah pyttsan. Jag är halvdöd. Rädslan i mig för att inte kunna/orka jobba på riktigt. Jag vill verkligen tjäna egna pengar. Tror du att det kommer bli möjligt för mig att arbeta? Jag har ju varit sjukskriven under lång tid.

85 Dani:

skriven

Hej!
Ser det ut som tentan i makroekonomi är godkänd?

Kram

86 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad tråkigt att förkylningen skulle komma just nu när de är skolavslutning och allt. Du får verkligen krya på dig! 💕

Vad roligt att söta MG hälsade på och med en kompis oxå. Vi är nog många på bloggen som saknar den goa lille killen. 😢💔💖

Jag undrar om hans företag verkligen har gått i konkurs eller kommer det ordna sig? Förstår om han inte mår så bra pga det. Kommer han jobba med något annat inom de området?? Kram Zoey 💕

87 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad tråkigt att förkylningen skulle komma just nu när de är skolavslutning och allt. Du får verkligen krya på dig! 💕

Vad roligt att söta MG hälsade på och med en kompis oxå. Vi är nog många på bloggen som saknar den goa lille killen. 😢💔💖

Jag undrar om hans företag verkligen har gått i konkurs eller kommer det ordna sig? Förstår om han inte mår så bra pga det. Kommer han jobba med något annat inom de området?? Kram Zoey 💕

88 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Har en känsla att allt som hänt tidigare straffar ut sig själv just nu. Åh fy vad jag lider.

Kommer jag senare att få möjligheten till en ny chans med honom?
Kram

89 Mirre:

skriven

Söta lilla MG❤️ älskar bulldoggs, både franska och engelska. Vilka personligheter dom är! Och så fina🥰


Es, har ju börjat på nya jobbet nu och det känns bra än så länge☺️ undrar om ” I ” kommer ihåg mig från mitt första besök där? Kan han eventuellt vara intresserad av mig eller verkar det som att det finns intresse för någon annan? Tyckte vi fick bra kontakt när vi sågs första gången men det var ju ett tag sedan😅 är lite nyfiken, hade varit kul om du kunde se något (vad som). Kramar❤️

90 Cn:

skriven

Godkväll fina Esmeralda jag skrev till dig för ett tag sedan om min kollega Andy och att han ville lära känna mig bättre, han är jätte trevlig person men samtidigt väldigt retsam mot mig men på en skonsamt sätt om han är med andra, skulle verkligen vilja veta vad han tycker om mig , det skulle lugna mitt hjärta och önskar verkligen du kan svara på detta 😊
Önskar dej en riktigt fin kväll ❤️

91 Evelina:

skriven

Hej, tyckte S att jag var fin på skolavslutningen idag? Eller vad kände han? Kram

92 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Har en känsla att allt som hänt tidigare straffar ut sig själv just nu. Åh fy vad jag lider.

Kommer jag senare att få möjlighet till en ny chans med honom?
Kommer han kontakta mig igen?
Kram

93 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan du se om han tänker positivt om mig eller om han verkar irriterad på mig?
Verkar han fått fel bild av mig eller hört något som inte stämmer?
Kram

94 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret förut:)

Får jag knyta an med någon på jobbet?

Ses jag och mina två vänner snart?

Kram

95 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Tänker han någonting på mig?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: