Några spontana spådomar....

Några spontana spådomar

 

Du är född i Sverige  men har invandrade föräldrar.

Du bor i en förort till en större stad. Jag ser att du varit gift men gått igenom en slitsam skilsmässa från en man som bara kan  älska sig själv.  Han har stalkat dig en längre tid och kan inte acceptera att du går vidare och lever ditt eget liv. Denne man har psykopatiska drag och du bör vara försiktig. Tro aldrig att du ska kunna prata med honom på ett vettigt sätt, det går inte.  Undvik honom, ta inga diskussioner  med honom och blir du orolig så kontakta polisen.

Så småningom träffar han någon annan som han ger sin negativa energi och du hamnar i bakgrunden och slipper honom.

 

 

 Du heter Edith efter Edith Piaf som din mamma och mormor älskade. Visserligen sjunger du inte men är lite lik Piaf då du är ganska kort och har mörkt hår och ansiktsdrag som påminner om  henne.

Du har planerat en utlandsresa i höst som du ska göra tillsammans med en väninna.  Du oroar dig en aning eftersom du tycker att det brukar hända tråkiga ting på dina resor.  Den här gången kommer det tråkiga att ske i början av din resa och är ingenting allvarligt och snabbt övergående. Det handlar om lite strul när du checka in din väska men det löser sig snabbt.  Det blir en fin semester

 

 

 Du bor i ett äldre hus och fixar lite på det då och då.  Här bor du tillsammans med dina djur, både katt och hund.  Du har väntat på kärleken men den  vill sig inte riktigt och de män du dejtat har visat sig vara helt fel för dig.  Bra att du vet vad du vill ha och inte ger avkall på detta.

Mitt tips är att  du i slutet av augusti gör en kortare resa som du  planerat och att du har ögonen öppna och alla antenner ute.  Din tillkommande finns med på resan och det gäller att hitta honom.  Le och se glad ut, ta initiativ och den som svarar upp på detta och ger dig leende och ord tillbaka… är rätt.  Han ska ha solglasögon i bröstfickan och kortärmad skjorta samt  melerade ögon.

 

 

 

 

Ja, detta var ett par spontana spådomar som kom till mig på kvällskvisten i går.

 

Kram & kärlek💖

1 <3:

skriven

Godmorgon Es, ser du något positivt som kommer hända mig ? Kommer det någon ny kärlek i mitt liv i sommar?
Kram

Svar: Ny kärlek kommer men kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

2 Elisabeth:

skriven

Undrar om du med att ladda om apparna menade att uppdatera dem eller att installera om dem på nytt?
Kram

Svar: Installera om dem, kram :)
Esmaralda

3 Bea:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du hur de går för min hund? Hon krampar trots medicin. Jag vill verkligen inte ta bort henne och veterinären sa att det var något jag inte behövde göra heller. Vi har passat en annat hund som är hennes syster och märker att det är spänt mellan dom. Minsta lilla förändring och de stressar upp min hund och hon får kramper. Nu har de hänt två dagar på raken och har kontakt med veterinären. Hur ska detta sluta??? Kram Bea

Svar: Jag tror veterinären har fler råd att ge dig, följ dessa så noga du kan, healing kommer också, kram :)
Esmaralda

4 Maria:

skriven

Gud vad duktig du är som kan se sånt här. Kram

Svar: kram :)
Esmaralda

5 F:

skriven

Godmorgon undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

6 Bjork:

skriven

Hej kommer jag kunna sitta på balkongen i sommar utan att höra ett evigt hamrandet?

Kommer den nyas kollegas hund sluta me det eviga vaktande herre gud vad jag stör mig mycket just nu?

Kram

7 Lillan:

skriven

Hej Esmaralda.

Ingen till mig denna gång.

Es, kommer denna relationen mannen har nu att hålla? Eller att bli långvarig med den kvinnan han är med nu?
Kram

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Fint med spontana spådomar!

Jag ska resa till London i slutet av juli och undrar vad chanserna ligger på att jag där möter någon romans?

Kram

Svar: Möjligheten finns alltid... ha ögonen med dig... kram :)
Esmaralda

9 Mercan:

skriven

Esmaralda nu tvättar jag mina larph lauren jeans i handtvätt 30grader🙏blir de som förut lika snygga of duma jag😫😭😫

10 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Härligt med spontanisar. Jag är aldrig med för jag tjatar redan så mycket här.. 😅
Ännu en härlig sommardag, jag njuter.. ☀️🦋
Kommer vi ses/mötas under sommaren, han och jag?
Kram

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för dessa spontanisar . Älskar dom när de är så detaljerade . Tänk så detaljrikt du får se ibland Hoppas de hittar fram till de två utvalda Kanske vi får läsa Gästblogg om kärlek senare i höst ;-)

Sitter och njuter av kaffe och skådespel i form av fåglar som badar i det gamla gjutna fågelbadet .
En talgoxe samsade med en koltrast även om koltrasten ville nog ha badet för sig själv ;-)
Fågelbadet var en present Pappa fick på sin 60 års dag och jag fick den när han gick bort .

Igår vart det en heldag med pojkarna . De skulle åka ut med båten Lasta den men vart kvar och hjälpte mig med att tvätta hallmattan medans jag gjorde middag.
Jag stod och skura den när de kom och Sonen tyckte det går fortare med högtrycken och tog fram den.
Sen hittade han videokameran vi hade med på Danmarkresan vi gjorde för 16 år sedan och så hamna vi att titta på gamla filmer..Så trevligt

Trevlig onsdag önskas alla
Kram Anki med flock

Svar: Här har jag också avnjutit muggen med morgonkaffe och studerat fågellivet.. en koltrast och en duva bråkade om badet.. koltrasten vann och slabbade runt och duvan väntade på sin tur.....Mitt fågelbad är bara ett stort blomfat, inte vackert alls men fjäderfäna älskar det !
Kram :)
Esmaralda

12 Vb:

skriven

Hej goda Es!

Jag har tiden inbokat idag och min mamma är väldigt på mig att ta bort.. och jag är osäker men jag vet inte om det blir bäst för mig att ta bort? Jag har fått en bra magkänsla på sistone.. men jag kan ej tro på dne då jag har en grop rädsla i magen också! Vad ska man göra is åsamka situationer? Det enda jag tänker på är OM DET kommer bli bättre
KAN det bli bättre.. och drar han ej för pilot då? Kram

13 Skorpan:

skriven

Absolut bland det bäsra som du bjuder på, spontana spådomar :)!. De här måste ha varit viktiga då de plötsligt ploppat upp? O så detaljerat du kunde se om mannen i den sista spådomen, nåt som jag alltid saknat i mina spådomar...

Ja om du Es nu kan se något spontant om mig så är ordet fritt nu ;). Nåt om kärleken är det inte, det kan jag iaf säga :D. Men kanske jag vinner en resa till los ingenstansos el dyl ;).

Värmen har slagit till o ryggont också, varifrån det nu sen kom vete katten som jag inte har o inte kommer att skaffa. Är det inte ett så är det annat o det är väl livet det då ;).

Onsdag, huga så tiden går fort, inte mycket jag har gjort denna sommar ännu. Hoppas det blir bättre på den fronten.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ibland blir det extra personligt och jag önskar att jag kunde se så detaljerat i spådomar men det är sällan.Jag ser ingen vinst på ingång hos dig...tyvärr
Du kommer planera in sommaraktiviteter och det ryggonda kommer avta, kram :)
Esmaralda

14 Lotta S:

skriven

Hon vars pappa plötsligt gick bort, förstår hon nu min situation? Har hon ångrat sin reaktion?

Svar: Jag tror hon förstår nu, kram :)
Esmaralda

15 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig gå in i ett förhållande i år?
Kram

Svar: Möjligheten finns och blir det inte i år lär det bli nästa år, kram :)
Esmaralda

16 L:

skriven

Spännande med spådomarna 😊

Jag undrar om de två jag kontaktat ställer upp på min förfrågan eller om jsg väntar förgäves?

Kram

17 Evelina :

skriven

Hej, kommer jag klara att ta mitt körkort och proven? Kram

Svar: Du kommer klara det så ge dig inte när det blir motigt, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Godmorgon

Spanien är helt underbart! Men jag saknar verkligen de stället vi var på förra året. Kände mig så hemma där. Men han som vi bor hos vill ha lägenhet där. Då får man ju hoppas vi kan åka dit.
Tänk vad härligt om man skulle haft en lägenhet här nere.

Imorgon ska vi på en plantage och sen grillfest. En dag ska vi på vandring i Alicante och förhoppningsvis på en båttur för att se delfiner.

Idag blir det nog bara poolen. Det blåser en del och är lite mulet.

Kram

Svar: Låter härligt.. bara njut fullt ut, kram :)
Esmaralda

19 Evelina :

skriven

Hej, på sistone har jag fått en känsla om att det kommer hända mina föräldrar något. Jag tycker inte om den alls och är ganska orolig. Ser du om det är något? Kram

20 Anki:

skriven

Till Ghostwrighter
Jag har en gammal hankatt på 16 som "låter" väldigt mycket när han kommer in och vill ha mat och uppmärksamhet. Han försöker få uppmärksamhet nattetid oxå men jag ignorerar honom då och han ger sig snabbt.
Jag har fri tillgång till ett bra torrfoder och vatten bredvid Mjukmat får han bara dagtid.

Har du maskat av honom ? Han kanske inte är utekatt och då bortfaller det..

Hoppas fri tillgång till torrfoder hjälper dig

Kram Anki med flock

21 Mercan:

skriven

Mina finaste enda byxor som jag var så glad för Esmaralda de är inte lika snygga efter att. jag förstörde de i form och material i 40grader 😭😭😭😫😫😫jag tvättade de nu i handtvätt 30gradet blir de lika snygga som förut😫😫😫😭😭😭det borde jag göra 30grader första gången men nu är det försent of duma jag jag är så ledsen☹️

22 Svante:

skriven

Hej Es. Vilka fantastiska spontana spådomar du fick
igår på kvällskvisten det är alltid lika roligt och intressant läsa dina spontana spådomar så jag tänkte kanske kan du nu få något spontant till mig om den kvinnan du spått mig om tre gånger jag kommer träffa och vi kommer gifta oss och flytta in i en ny bostad för oss båda då vill få en ny och fräsch start tillsammans kanske kan du nu få något spontant om henne hur hon ser ut och hur vi kommer träffas på något sätt? för du har med skrivit till mig det ser helt säkert ut det blir så vi kommer träffas, jag är aktiv och ute bland folk så på något sätt kommer vi mötas kanske kan du nu få något spontant till mig om detta, tack för du finns du är till ett stort stöd för mig och ha en fin dag! Kram.

Svar: Jag ser fortfarande kvinnan i din framtid och allt pekar på att ni verkligen kommer träffas men inga detaljer kommer till mig, kram :)
Esmaralda

23 Ghostwriter:

skriven

Jag drömde att du hade spått mig att jag skulle få ett hemskt öde som jag inte kunde förhindra, för det var meningen att ske. (Bli kidnappad och slav). Jag vägrade att det skulle bli mitt öde (igen). Flydde från flera män som försökte kidnappa mig, en gång blev jag skj*ten men hamnade till nytt liv eller liknande. Tillslut kom ödet ikapp mig. Jag valde dock att tro på att jag kunde undgå det och när jag vaknade mitt i natten skakade/grät jag nästan… det var så hemskt

Finns det något du får till dig av drömmen?


Kram

Svar: Drömmen ger dig styrka i att du själv kan påverka ditt liv.. en slags fingervisning, kram :)
Esmaralda

24 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för ditt hoppingivande svar igår om att jag kommer finna nya vänner :)

Kram 🐈‍⬛

25 Dani:

skriven

Hej!
Får förmodligen reda på resultatet på min tenta? Ser det ut som den blir godkänd?

Kram🤗

26 Mercan:

skriven

Esmaralda en kvinna i turkisk telwe spådde mig att jag ska träffa kärleken den 25 January och en annan spådde mig att det kommer pengar innan kärleken ,ska jag tro på dem🤔

Svar: Just den 25 januari ser jag inga tecken på att något ska hända, kram :)
Esmaralda

27 Hemlig:

skriven

Hej Esmaralda!
Fina spådomar åt några i bloggfamiljen, dom uppskattas säkert.

Grejen är den att jag inte har öppnat ett brev som kom med posten för ett bra tag sen. Inte blir det väl några problem på grund av detta? Att jag har missat något?
Tack och kram!

Svar: Jag ser inga tecken på större problem, kram :)
Esmaralda

28 Mercan:

skriven

Har jag förstort mina larph lauren jeans Esmaralda ser du det ,nu tvättar jag dem i kallt program,blir de lika snygga som förut of hjälp mig 😭😭😭😫😫😫

29 Det är jag:

skriven

Det är jag som är Edith men kallar mig något annat. Tack för spådomen och nu känns det mycket lugnare. kram och glad sommar Ez och alla.

Svar: Kram :)
Esmaralda

30 Mercan:

skriven

Blir de fina Esmaralda gjörde jag de sönder😭

31 <3:

skriven

Ser det ut som L kort kommer fram med posten idag ? Kommer hon bli glad ? Ser hon mig som en nära vän ?
Jag blev lite besviken på henne på midsommar. Midsommar är för oss så olika. Jag skulle aldrig vakna bakis och gå och lägga mig och inte orka fira. Tror det är bra om jag håller lite avstånd och får lära mig hur hon funkar att det inte alltid går att lita på henne för fest och ibland droger går före allt. Men hon är en väldigt fin människa när hon mår bra.
Kram

Svar: Alla har vi våra sidor... jag tror att hon gillar dig som person, kram :)
Esmaralda

32 Bjork:

skriven

Hej kommer hamrandet avta?

Skulle va kul att träffa kompisar snart.

Kram

Svar: Det ser ut som om det kommer avta, kram :)
Esmaralda

33 Mercan:

skriven

Tack söta esmaralda gällande January nu vet jag🙂Esmaralda hjälp mig jag har tvättat dem i kallt vatten,ser du att mina larph lauren jeans är lika fina nu som förut🤗🤔☹️

34 Helena Ir :

skriven

Den första var jag för ca 16 år sedan..stalking på det..stackars kvinna som gifte sig med honom något år efter. Hon kan inte ha roligt varje dag! Och de lever fortfarande tillsammans..jag som kom loss förstår det inte!

Så du som det gäller..ditt liv är värt så mycket bättre!

Kram

35 Mercan:

skriven

Esmaralda kan du se någonting angående mina larph lauren jeans,kommer de bli snygga på mig😭☹️😫

36 N♥️:

skriven

Blir jag naturligt gravid i år?

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då kanske jag hinner med nåt kul ännu i sommar ;). O så bra att ryggen ger med sig, vet inte vad jag gjort eller låtit bli att göra? Kanske det senare ;).

Du skrev tidigare att jag kommer att känna mig bekväm naken med mannen o det vet jag nu inte hur det ska gå till pga min alltjämnt växande kroppshydda. Nåväl, bra om det är så. Det lustiga är att då jag igår var till gyn så upplevde jag det inte alls som skämmande att ligga där naken, jo det blev så oga omständigheterna,men det berodde säkert på att det var en undersökning o en kvinnlig gynekolog? Finns tydligen vissa saker att bearbeta här hos mig ;)...
Kram Skorpan

38 Till Helena Ir:

skriven

Hittade sängbenen i en ljusgrön plastpåse, så inte så långt ifrån. Tack för hjälpen!
Es, väninnan som blev arbetslös nu, ordnar det sig till hösten?

Svar: Det ser ut att lösa sig för henne, kram :)
Esmaralda

39 J:

skriven

Hej ☀️
Hur kommer det bli med sonen och hunden?
Kommer han kunna köpa den?
Kram

40 Hmm:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

41 EE:

skriven

Försöker stoppa ett jobb som känns mindre bra att utföra under semestertider och borde flyttas till augusti. Ser du om detta kan tänkas ske?

Annars har jag några dagar kvar på gamla avdelningen. Sen nytt jobb men ska stötta upp mitt gamla några veckor pga semester. Något jag inte riktigt känner för men ja nu är det som det är.

Tror iaf det blir bra med mitt nya jobb när det väl blir att jag är där hela tiden.

Hoppas att min man snart får byta avdelning och att min stora grabb hittar ett jobb.

42 AnnaK:

skriven

Varför är jag så oändligt trött? Proverna var bra. Trodde jag hade järnbrist igen. Bara mentalt?

Kram 🤗

43 Lilla :

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det långvarigt med den kvinnan han är med nu? Kommer det att hålla?
Kram

44 Alex:

skriven

Hej!

Hur ser det ut med schemat, arbetstiderna, för mig till hösten?

Kommer rektorn ändra så jag får färre öppningar och bättre arbetstider?

Svar: Jag ser bara att något av en förändring kommer det bli men kanske inte i den omfattning du skulle önska, kram :)
Esmaralda

45 Anonym i frågan:

skriven

Försökte ”läsa av” honom igår men vet inte vad jag får till mig.. arg på mig eller känslor för mig? Bemöter mig så konstigt…
Kram :)

46 Hönan:

skriven

Älskar att läsa spontana spådomar! Hoppas de når rätt personer.

I går kom er bok, ser fram emot att läsa den. Läst ditt första kapitel, oj så mycket du varit med om. Väldigt kul att läsa och du skriver väldigt härligt :)

Undrar om du ser något kring min kost, något jag borde lägga till eller undvika?

Kram och tack för ditt svar igår :)

Svar: Tack, så glad jag blir nu :)Undvik gärna alltför mycket mejeriprodukter, kram :)
Esmaralda

47 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur stor är chansen att dem kommer att skaffa ett gemensamt barn tillsammans?
Kram

Svar: Runt 30 %, kram :)
Esmaralda

48 Katrin:

skriven

Tack för din generositet som ger några av oss i bloggfamiljen vägledning. Tack för att du finns.
Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

49 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret:)

Hoppas jag kan sitta på min balkong i kväll:)

Kram

50 Ghostwriter :

skriven

Tack för svaret, men jag tycker det är hemskt att jag ska behöva leva igenom trauman i drömmar bara för att få ett budskap som är positivt…räcker att man fått vara med om liknande redan irl. jag blev så rädd att det var på riktigt och var så tacksam att jag vaknade 😞 kram och tack iallafall .)

51 Nenna:

skriven

Hej Es,

Ser du något kring min kommande resa?
Något jag behöver tänka på eller undvika?
Tänkte ta hyrbil först men nu har jag tänkt om och det lutar åt tåg och buss.

Kram 🤗

Svar: Inga varningar av betydelse kommer till mig... ha en fin resa nu, kram :)
Esmaralda

52 Thamina:

skriven

Tack, då var det som jag själv misstänkte. Tack för att mina misstankar blivit bekräftade. kramar.

Svar: Kram :)
Esmaralda

53 Skorpan:

skriven

Undrar om mannen kanske ska delta i nån festival i sommar, musik?
Kram Skorpan

54 Helena Ir:

skriven

Till dig som kommenterade mig idag 😀 Vad bra att du hittade! Kanske är jag som blivit färgblind.. 😉
Kram

55 Rebecca:

skriven

Kommer jag att få egna barn?

56 Emiza:

skriven

ser du något positivt som kommer hända mig ?

57 Malin:

skriven

Äntligen kom dom. Lite färre än innan men mer utveckalde. Ser fram emot nästa redan.

Jag hittar inte ut ur varret. Är det rätt att bara lämna å slå igen portarna för gott?

58 AnnaK:

skriven

Igår när du skrev om att jag kanske har någon i min omgivning som kan hjälpa mig lite, tänkte du på hjälp med praktiska saker eller mer som ett stöd? Funderar över vem jag kan tänkas ha. Men vet inte riktigt. Kuratorn jag fick den stora äran träffa en gång frågade om jag kände att jag har nåt stöd men jag vet inte. Har svårt sträcka ut en hand vad det än gäller.

Kram 🤗

59 Mercan :

skriven

Tycker du att mina şarph lauren jeans är lika snygga som förut Esmaralda of duma jag😫😭😫🥹💕🤗

60 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser chansen ut för en graviditet i år eller nästa år för mig? 🩷Kram

61 Klara:

skriven

Får lite konstiga vibbar från den nya grannen. Är han indraget k något kriminellt och bör jag vara orolig/rädd för honom? Kram Klara


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: